Waarom staat dit niet in VKZ? Of in POL?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:19 schreef StaceySinger het volgende:
Sigrid Kaag wil niet opnieuw lijsttrekker voor D66 worden. De minister van Financiën doet een stap opzij en verlaat na de kabinetsformatie de Haagse politiek.
Dat laat Kaag weten via Trouw. Haar vertrek komt niet als een verrassing. Tijdens het tv-programma College Tour sorteerde ze al voor op een vertrek, nadat haar dochters vertelden te vrezen voor haar leven. ,,Mijn dochters zeggen: 'Het is mooi geweest, mam'. Dat is ook een belangrijke boodschap. Ik luister altijd naar mijn dochters", nam ze toen al een voorschot op haar vertrek. Ze noemt haar gezin nu ook als de reden.
Topdiplomaat
Kaag werd in 2017 door D66 naar Nederland gehaald om minister voor Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking te worden. Ze was daarvoor topdiplomaat, onder meer bij de VN. Binnen de partij won ze snel aan populariteit en werd ze uiteindelijk lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2021.
Daarin wist ze haar partij naar recordhoogte te stuwen met 24 zetels, terwijl de partij normaal gesproken flink verloor na regeringsdeelname. Maar na het verkiezingssucces ging het Kaag moeizamer af. Ze kwam onder vuur te liggen vanwege weinig doortastend optreden in een affaire met grensoverschrijdend gedrag in haar eigen partij. Ook kreeg ze het tijdens de moeilijke kabinetsformatie flink aan de stok met onder meer Rutte en Segers.
Kaag werd daarnaast gekweld door zware bedreigingen aan haar adres. Zo stond er onder meer een 'fakkeldrager' met een gigantische brandende toorts voor haar deur. De D66-leider werd mede daarom al langere tijd zwaar beveiligd.
bron: https://www.telegraaf.nl/(...)at-politiek-den-haag
Dat 2e sowieso ook niet inderdaad.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:26 schreef Momo het volgende:
Wel begrijpelijk vanuit haar opzicht als je ook zag hoe onderbuik Nederland helemaal los ging op haar nadat ook Wilders en Derksen al hadden warmgedraaid met termen zoals heks.
Aan de andere kant denk ik dat ze ook niet helemaal op haar plaats was zo in the picture.
Nee joh, die gaat verliezen van een vrouw.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:25 schreef Tengano het volgende:
Dus nu is het wel vrijwel zeker dat Rob Jetten de nieuwe lijsttrekker of eventuele premier gaat worden.
Ik bedoel dat de val vh kabinet (ook) in NWS gepost wordt is logisch.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom staat dit niet in VKZ? Of in POL?
Bergkamp, Paternotte, Sjoerdsma, Groot Wassink, Belhaj, Van Ginneken...quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:25 schreef Tengano het volgende:
Dus nu is het wel vrijwel zeker dat Rob Jetten de nieuwe lijsttrekker of eventuele premier gaat worden.
Rob Jetten zie je in de tijd steeds meer opschuiven en ik denk echt dat dit zijn moment wordt om echt de lijsttrekker en het gezicht van D66 te worden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee joh, die gaat verliezen van een vrouw.
En Tjeerd dan? En Sydney?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rob Jetten zie je in de tijd steeds meer opschuiven en ik denk echt dat dit zijn moment wordt om echt de lijsttrekker en het gezicht van D66 te worden.
Gruwelijk natuurlijk, maar nog altijd beter dan dat van Kaag
Wel poll waardig inderdaad, maar ik sla even overquote:Op donderdag 13 juli 2023 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
En Tjeerd dan? En Sydney?
Ik zet de popcorn vast klaar.
Misschien wel Graaf Schimmelpenninckquote:Op donderdag 13 juli 2023 00:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wel poll waardig inderdaad, maar ik sla even over
Groot Wassink?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Bergkamp, Paternotte, Sjoerdsma, Groot Wassink, Belhaj, Van Ginneken...
Wie weet.
Nou wat deed die bij Kaag vandaag?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Misschien wel Graaf Schimmelpenninck
quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Misschien wel Graaf Schimmelpenninck
Och jesus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |