abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:50:55 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209875285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met hoe het cda in de huidige peilingen staan?
Zou kunnen, maar verre van logisch.

Er schijnt een enorm leraren tekort te zijn.....
Rutte gaat al een dagje extra lesgeven toch 8-).

Verder is het afwachten hoe de regering eruit gaat zien idd. Formeren gaat een hel worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_209875291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:46 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Je doet exact waarvan ik net zeg dat ik het bizar vind, je keurt de bedreigingen goed. Alsof het maar normaal moet zijn dat politici thuis opgezocht worden omdat ze een mening verkondigen waar mensen het niet mee eens zijn.
Leer lezen man.. ik keur niks goed.
pi_209875320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Denk dat het niet eens zo gek veel heeft te maken met wel of niet competent zijn. Ik heb namelijk het idee dat de meeste ministers hun vak best verstaan.

Maar 'het volk' verwacht snelle oplossingen voor complexe problemen. Woningbouw is al jaren een issue die een hoge prio heeft. De waarheid is echter dat het Rijk niet met de vingers kan knippen, waarna er een nieuwe woonwijk verrijst.

Je kunt als minister wel van alles roepen en vinden, maar zulke projecten moeten uiteindelijk lokaal in gang worden gezet. En nieuwbouwwijken uit de grond stampen kost nou eenmaal tijd. In mijn woonplaats - Harderwijk - werd pas na 20 jaar vergaderen, plannen en dealen begonnen met de bouw van woonwijk het Waterfront. In buurgemeente Nunspeet probeert men al sinds 2018 een wijk te realiseren op een stuk weiland in het buitengebied. Maar ja, omwonenden zitten daar niet op te wachten, waardoor het knetterlang duurt voordat de schop eindelijk de grond in kan. Dat is Nederland. Inspraak is een groot goed, maar het zorgt wel voor vertraging.
Dat betekent dus dat je eerder moet beginnen. Zo simpel is het. Regeren is vooruitzien en dat is precies waar het aan schort.

Als je wacht tot je een probleem hebt, en je moet dan nog 20 jaar bezwaarprocedures en vergaderingen afhandelen ben je inderdaad te laat. Je moet dus als je ziet dat je over 25 jaar een probleem hebt, nu al beginnen met maatregelen. En dat is precies wat er nu niet gebeurt en daar is de regering echt zelf verantwoordelijk voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:55:29 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:43 schreef Morri2 het volgende:
Het is wel een flinke leegloop op het moment.
Leijten is eigenlijk net even te vroeg weggegaan. Een weekje.
Die krabt zich echt achter de oren nu.

De rest heb ik geen meelei mee en is precies wat het land nodig heeft: een nieuwe lichting politici die zonder rugzakje van verleden schoon schip maken van alle crisis' die dit land rijk is op het moment. Geen coverups meer zoals in de toeslagenaffaire en ook geen pogingen meer toe. Ook zie ik het liefste de traditionele partijen niet meer in vakkie K.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209875349
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dát het allemaal zó lang duurt, heeft met incompetente ambtenaren en bureaucratie te maken.
Regeltjes, aanvragen, ambtenaarlaagjes, wachten op goedkeuring.
Te veel ambtenaren die ergens ook inspraak in hebben.

Dát is het probleem in NL.
Het kan volgens mij allemaal veel efficiënter.
Veel gemeentelijke afdelingen ruimtelijke ordening kampen met onderbezetting. Ook dat zorgt voor vertraging van projecten.

Maar de grote boosdoener zijn toch echt onze mede-bewoners. Er is altijd wel een clubje omwonenden dat zich tegen een plan keert. En dat betekent dat je al snel twee jaar vertraging oploopt door allerlei rechtszaken. Mochten de bezwaren van de buren valide zijn, dan duurt het vaak nog veel langer.

Geen idee hoe je dat 'efficiënter' denkt te maken. Maar als jij de oplossing in huis hebt, dan lijkt mij het zinnig dat je die deelt met het politiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209875380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat betekent dus dat je eerder moet beginnen. Zo simpel is het. Regeren is vooruitzien en dat is precies waar het aan schort.

Als je wacht tot je een probleem hebt, en je moet dan nog 20 jaar bezwaarprocedures en vergaderingen afhandelen ben je inderdaad te laat. Je moet dus als je ziet dat je over 25 jaar een probleem hebt, nu al beginnen met maatregelen. En dat is precies wat er nu niet gebeurt en daar is de regering echt zelf verantwoordelijk voor.
Deze snap ik niet. Dus eigenlijk is het de schuld van de kabinetten Balkenende dat we nu kampen met een tekort aan woningen? Of lokale overheden? Want die staan immers aan de wieg van de ontwikkeling van nieuwe wijken.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:59:22 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875394
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Onzin.
_O-

Zie Scorpie zn post.
En hou op hiermee. }:| :|W
1947-2016
pi_209875415
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Deze snap ik niet. Dus eigenlijk is het de schuld van de kabinetten Balkenende dat we nu kampen met een tekort aan woningen? Of lokale overheden? Want die staan immers aan de wieg van de ontwikkeling van nieuwe wijken.
Blijkbaar snap je het heel goed want dat is precies wat er aan de hand is.

Als jij stelt dat een wijk bouwen 25 jaar duurt en men nu constateert dat er te weinig woningen zijn heeft men 25 jaar geleden niet gehandeld

Rutte heeft daar alleen geen verandering in gebracht dus het probleem van de woningnood zal alleen verergeren. Iets wat ik al jaren roep.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:01:20 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Is dat zo?

Heb de beoogde bouw van een datacentrum in Zeewolde van dichtbij gevolgd en dat ding is er - na een hoop gezeik - nooit gekomen.
Pas na de ervaringen in de Wieringermeerpolder.
Hoe dat park voor elkaar is gekregen is puur crimineel.
1947-2016
pi_209875435
Kaag heeft nu wel laten zien dat iemand bedreigen ook echt zin kan hebben.

( dit betekent niet dat ik achter bedreigen sta, nee)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:03:59 #186
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209875459
Zelfde figuren die in de kamer nu zeggen waar we als land zijn heen gegaan na het geplande vertrek van kaag wilde haar zelf weg hebben.

Stelletje hypocrieten. Wat een hypocriet land zijn we geworden. Om het mooi in hun(kamerleden) context te gebruiken
graag op anoniem
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:04:03 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875461
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb alleen maar gelezen dat hij geen lijsttrekken en/of leider wil worden.

Bron?
Zijn eigen bakkes.

Hij gaat niet op de lijst en gaat ook niet in vakkie K zitten. CDA staat enorm laag in de peilingen. Het is een wonder als hij alsnog minister wordt en dat weet hij gezien de omstandigheden ook.
1947-2016
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:04:46 #188
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209875471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:02 schreef tesssssssss het volgende:
Kaag heeft nu wel laten zien dat iemand bedreigen ook echt zin kan hebben.

( dit betekent niet dat ik achter bedreigen sta, nee)
MODS?????
graag op anoniem
pi_209875508
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:41 schreef Niek92 het volgende:
Best bizar al die reacties met 'Ja heel erg dat ze bedreigd wordt, maar..'. Dan keur je het dus gewoon goed.

Ongeacht wat je er van vind hoe ze haar werk doet, is het bizar dat iemand in zijn of haar persoonlijke levenssfeer bedreigd wordt om het werk. In haar uitleg net gaf ze het mooi weer: ze heeft met haar familie in genoeg onveilige landen gewoond, maar daar was voor haar kinderen altijd toch een soort van rust en veiligheid op de plek waar ze waren. Haar eigen thuisland, het rijke supermoderne Westerse land dat maar wat graag met z'n vingertje wijst naar andere landen waar het minder goed voor elkaar zou zijn, kan dat niet bieden. Dat is echt een schande.
Volgens mij krijgen zo beetje alle mensen in alle rangen van de politiek te maken met bedreigingen op dit moment. Het kan een goede reden zijn om weg te gaan. Maar dit als main topic gebruiken en de media weer gebruiken je in de slachtoffer rol is draaien is weer een manier van geen verantwoordelijkheid nemen van haar eigen zwakke bijdragen aan de laatste 6 jaar.

Alleen als we het gaan neerzetten wat ze allemaal heeft bereikt met haar manier van politiek bedrijven en tegelijk haar optreden bij problemen binnen haar eigen partij zoals het negeren van ongewenst gedrag beoordelen. Heeft ze weinig bereikt en eerder het tegenovergestelde gedaan wat ze de kiezer beloofd met haar nieuwe manier van politiek. Dan nog een linkse Wilders uithangen en mensen denigreren of naar beneden halen. Tjah.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:06:14 #190
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:06:45 #191
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209875517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
_O-

Zie Scorpie zn post.
En hou op hiermee. }:| :|W
Lekker liegen en dingen verzinnen om je punt te maken. Kansloos.
Dit, dus.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:06:50 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875519
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:04 schreef KingRoland het volgende:

[..]
MODS?????
He, waarom mods?
1947-2016
pi_209875524
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Blijkbaar snap je het heel goed want dat is precies wat er aan de hand is.

Als jij stelt dat een wijk bouwen 25 jaar duurt en men nu constateert dat er te weinig woningen zijn heeft men 25 jaar geleden niet gehandeld

Rutte heeft daar alleen geen verandering in gebracht dus het probleem van de woningnood zal alleen verergeren. Iets wat ik al jaren roep.
Vind het vooral te kort door de bocht om de schuld in de schoenen van het kabinet te schuiven. Woningbouw is in eerste instantie een taak van lokale overheden. Die moeten gebieden aanwijzen, bestemmingsplannen wijzigen, vergunningen verlenen, etc.

De minister kan niet met z'n toverstaf zwaaien, waarna er een nieuwe wijk verrijst. Ook niet als hij dat 25 jaar geleden deed.
pi_209875544
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:04 schreef KingRoland het volgende:

[..]
MODS?????
Hoezo dat nou weer? Daardoor is Kaag toch weg gegaan, om al die bedreigingen en zo?

Dat i toch gewoon een feit.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:10:10 #195
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209875575
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind het vooral te kort door de bocht om de schuld in de schoenen van het kabinet te schuiven. Woningbouw is in eerste instantie een taak van lokale overheden. Die moeten gebieden aanwijzen, bestemmingsplannen wijzigen, vergunningen verlenen, etc.

De minister kan niet met z'n toverstaf zwaaien, waarna er een nieuwe wijk verrijst. Ook niet als hij dat 25 jaar geleden deed.
Maar stikstof is in dit geval de grote boosdoener, en dat heeft de landelijke politiek aan de kant geschoven. Dan ligt de bouw stil, ook daar waar het wel gewenst is.
Dit, dus.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:14:28 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209875642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Woningbouw in Nederland is al decennia een probleem.

Zo'n De Jonge is wat dat betreft ook gewoon een passant, alleen moet hij dan niet bombastisch van de daken schreeuwen dat er wel even 900K woningen bij gaan komen in 8 jaar tijd. Maar goed, dat is ook gewoon meer de persoon De Jonge dan dat het falen is van het kabinet.
pi_209875650
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Precies, waarmee ze dus impliceert dat Wilders de bedreigingen gedeeltelijk aan zichzelf te danken heeft, want ze geeft die kanttekening als antwoord op de opmerking van Pauw.

Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Nee, dat is niet het punt. Het gaat erom dat het vreemd is dat een politicus die zelf al jarenlang ervaart hoe het is om ernstig bedreigd te worden (Wilders dus), zelf actief bijdraagt aan het scheppen van een klimaat waarin mensen zich aangespoord voelen om Kaag te bedreigen. Door haar af te schilderen als een heks en allerlei andere vijandige, niet-inhoudelijke kwalificaties.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:16:25 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209875663
Treurig dat ze stopt. En dat is niet omdat ik het politiek gezien met haar eens ben, dat ben ik eigenlijk op geen enkel vlak. Maar het mag duidelijk zijn dat hier haar persoonlijke situatie mbt haar veiligheid en de zorgen van haar familie een rol spelen. Zorgwekkend dat ons land tot dit niveau is gedaald. Hopelijk vind Kaag een mooie baan ergens in het buitenland, maar dat zal gezien haar achtergrond en internationale netwerk wel goed gaan komen.
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:20 schreef skysherrif het volgende:
Het fascisme in Nederland is springlevend.

(wijzend op de reden waarom ze vertrekt) en ik ben zelf zeker geen Kaag stemmer
Haha, 'facisme' :'). Nee hoor. Een samenleving waarin alle normen en waarden zijn afgebrokkeld, en dus ook de manieren hoe we met elkaar omgaan, heeft niets te maken met 'facisme'. Heb je überhaupt enig idee wat de definitie van dit woord is?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 01:00 schreef Fok-it het volgende:
Als je het over een mismatch moet hebben is het wel Kaag en Den Haag. Te elitair, te wereldvreemd.

En helaas teveel onderbuiken die geen enkele vorm van nuance meer kennen. Daar gaat niet alleen Kaag aan onderdoor in de toekomst.
Mwah, ja, misschien wel. Maar de hoon die deze vrouw over zich heen heeft gekregen (vooral online) is echt belachelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 02:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
De ratten verlaten hun hol.
Er is gewoon veel stront in de overheid.
En Omtzigt is naar boven aan het halen.

Nu alles uit elkaar valt kan Omtzigt niks meer .
Eigenlijk is zijn functie uit gezet
De ratten?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 06:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wie mogen we dan aankijken voor de bedreigingen die Wilders en Baudet krijgen? Of zijn die bedreigingen minder erg?

Of de bedreigingen aan het adres van Rutte?

Vele politici van links tot rechts ontvangen bedreigingen. Man en vrouw. Er is er echter maar één die het breed uitvent en het koppelt aan haar geslacht.
Dan gelden er ineens weer andere regels inderdaad. Je weet toch hoe dit werkt. Het unaniem afkeuren van een schrijnend gebrek aan fatsoen, intimidatie of zelfs bedreigingen richting politici kunnen schijnbaar maar weinigen.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 07:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bedreigingen zijn nooit goed. Wel is het goed om een scheiding te maken in bedreigen omdat je discriminerende dingen zegt en bedreigingen omdat je gewoon je week doet.
En daar hebben we de bevestiging van deze dubbele standaard al.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Culkin het volgende:
Wat is er gevaarlijk aan met een fakkel voor iemands deur staan?
Dit is gewoon geschift gedrag en mensen die dat doen met de bedoeling een politicus te intimideren moet je hardhandig oppakken, laten nakijken door een psychiater en bestraffen. Je moet hier echt een harde lijn in kunnen trekken, laat de dubbele standaarden maar over aan progressief links.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209875701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Huh?
Die stelt zich niet meer verkiesbaar bij de volgende TK.

Hedde ge da gemist?
Bij de vorige verkiezingen stond-ie evenmin op de lijst. Het kan best dat De Jonge in een nieuw kabinet weer terugkeert. Mits het CDA onderdeel is van dat kabinet natuurlijk.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:19:05 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875704
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Lekker liegen en dingen verzinnen om je punt te maken. Kansloos.
Heb je nou niet door dat je je onnoemelijk voor lul zet hier?
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')