abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:48:29 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_209876800
Sigrid Kaag wil niet opnieuw lijsttrekker voor D66 worden. De minister van Financiën doet een stap opzij en verlaat na de kabinetsformatie de Haagse politiek.

Dat laat Kaag weten via Trouw. Haar vertrek komt niet als een verrassing. Tijdens het tv-programma College Tour sorteerde ze al voor op een vertrek, nadat haar dochters vertelden te vrezen voor haar leven. ,,Mijn dochters zeggen: 'Het is mooi geweest, mam'. Dat is ook een belangrijke boodschap. Ik luister altijd naar mijn dochters", nam ze toen al een voorschot op haar vertrek. Ze noemt haar gezin nu ook als de reden.

Topdiplomaat

Kaag werd in 2017 door D66 naar Nederland gehaald om minister voor Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking te worden. Ze was daarvoor topdiplomaat, onder meer bij de VN. Binnen de partij won ze snel aan populariteit en werd ze uiteindelijk lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2021.

Daarin wist ze haar partij naar recordhoogte te stuwen met 24 zetels, terwijl de partij normaal gesproken flink verloor na regeringsdeelname. Maar na het verkiezingssucces ging het Kaag moeizamer af. Ze kwam onder vuur te liggen vanwege weinig doortastend optreden in een affaire met grensoverschrijdend gedrag in haar eigen partij. Ook kreeg ze het tijdens de moeilijke kabinetsformatie flink aan de stok met onder meer Rutte en Segers.

Kaag werd daarnaast gekweld door zware bedreigingen aan haar adres. Zo stond er onder meer een 'fakkeldrager' met een gigantische brandende toorts voor haar deur. De D66-leider werd mede daarom al langere tijd zwaar beveiligd.

bron: https://www.telegraaf.nl/(...)at-politiek-den-haag
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:49:44 #2
65846 Bocaj
47th President.
pi_209876814
Nou, wij hebben er ook vrede mee Sigrid! :Y
pi_209876894
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind het vooral te kort door de bocht om de schuld in de schoenen van het kabinet te schuiven. Woningbouw is in eerste instantie een taak van lokale overheden. Die moeten gebieden aanwijzen, bestemmingsplannen wijzigen, vergunningen verlenen, etc.

De minister kan niet met z'n toverstaf zwaaien, waarna er een nieuwe wijk verrijst. Ook niet als hij dat 25 jaar geleden deed.
Ok, dus wat Hugo de Jonge nu doet is zinloos want hij heeft er kennelijk geen invloed op?

Onzin natuurlijk. Het is aan de landelijke regering richting te geven en de juiste omstandigheden te scheppen en daar faalt men al decennia in. Sterker nog, ze verzinnen maatregelen die het probleem erger maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209876912
Gegokt en verloren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209876976
Moge de fakkel der vrijheid je pad verlichten.

donderdag 13 juli 2023 @ 13:23:38 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209877282
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:27 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Omdat ik geen partijleider ben. Weet je wat? Als gekke Geert en zijn idiote acherban excuses maakt voor de bedreigingen zal ik een taart bakken, ok?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:29 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Natuurlijk niet! Te gek voor woorden wat die fakkeldrager bij het huis van mevrouw Kaag deed!
Zo'n benaming als "gekke Geert en z'n idiote achterban" is natuurlijk net zo kwalijk als Kaag een heks noemen. Met dit soort taalgebruik hits je de boel alleen maar verder op. En het resultaat is dat er dan uiteindelijk een figuur met een fakkel voor iemands deur staat.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:28:48 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209877345
Er is iets wat ik tot dusverre in de vorige draad heb gemist. Als je zo bezorgd bent over je veiligheid en die van je kinderen; waarom laat je hen dan vol in beeld op tv zien? Dan hadden ze toch beter anoniem kunnen blijven?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:28:52 #8
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_209877346
Kaag wast haar handen in onschuld en duikt in de slachtofferrol! Heeft dit echter volledig aan zichzelf danken.
"Hoka Hey!"
pi_209877425
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:28 schreef matspontius het volgende:
Kaag wast haar handen in onschuld en duikt in de slachtofferrol! Heeft dit echter volledig aan zichzelf danken.
Vertel eens waarom ze persoonlijke bedreigingen te danken heeft, terwijl ze gewoon haar werk doet.
pi_209877466
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
[..]
Zo'n benaming als "gekke Geert en z'n idiote achterban" is natuurlijk net zo kwalijk als Kaag een heks noemen. Met dit soort taalgebruik hits je de boel alleen maar verder op. En het resultaat is dat er dan uiteindelijk een figuur met een fakkel voor iemands deur staat.
Waar heeft Kaag 'gekke Geert en z'n idiote achterban' genoemd? Het maakt nogal verschil of een anoniempje dat ergens op een forum doet of Kaag zelf.
Wilders heeft zelf Kaag gedemoniseerd en weggepest en daar zijn aanhang toe aangezet.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:39:54 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209877510
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:37 schreef archito het volgende:

[..]
Waar heeft Kaag 'gekke Geert en z'n idiote achterban' genoemd? Het maakt nogal verschil of een anoniempje dat ergens op een forum doet of Kaag zelf.
Wilders heeft zelf Kaag gedemoniseerd en weggepest en daar zijn aanhang toe aangezet.
Ik ben het met je eens dat publieke figuren een voorbeeldfunctie hebben en je ze daarom aan een hogere standaard mag toetsen. Maar uiteindelijk is het een gegeven dat in de moderne tijd iedereen een podium heeft en daarom zou iedereen wel even drie keer mogen nadenken over wat ze publiceren, ook al is het op social media of een internetforum.
pi_209877578
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop dat gekke Geert ook spijt zal betuigen voor zijn 'heks' commentaar. Zijn Twitter-tijdlijn belooft weinig goeds...
pi_209877711
Kaag is helemaal niet weggepest. Dat is gewoon een D66 spin.

Kaag is een gefaalde leider die binnen is gehaald om premier te worden, daarin heeft gefaald, matig functioneert als minister, en haar partij heeft gehalveerd in de peilingen. De reden dat ze nu weg gaat is omdat ze geen gezichtsverlies wil lijden bij de volgende verkiezingen en plaats wil nemen om de kamer.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:04:22 #14
287741 matspontius
pi_209877865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:34 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Vertel eens waarom ze persoonlijke bedreigingen te danken heeft, terwijl ze gewoon haar werk doet.
Altijd naar de bekende weg vragen. Zoek zelf de voorbeelden maar op. Gewoon haar werk doen 🤣
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:06:05 #15
287741 matspontius
pi_209877894
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Kaag is een gefaalde leider die binnen is gehaald om premier te worden, daarin heeft gefaald, matig functioneert als minister, en haar partij heeft gehalveerd in de peilingen. De reden dat ze nu weg gaat is omdat ze geen gezichtsverlies wil lijden bij de volgende verkiezingen en plaats wil nemen om de kamer.
En ze gaat nu de zielepoot uithangen. Ze heeft niet bereikt wat ze wilde en de schuld van dat falen legt ze (uiteraard) bij anderen neer
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:06:16 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209877902
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat moet je user @:Buitendam vragen, die vond dat Kaag "goud waard was" voor het land omdat ze het regeerakkoord netjes uitvoerde.
:D niet zo op je pik getrapt zijn, dit is een beetje zielig.
Dit, dus.
pi_209877909
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:04 schreef matspontius het volgende:

[..]
Altijd naar de bekende weg vragen. Zoek zelf de voorbeelden maar op. Gewoon haar werk doen 🤣
M.a.w. jij roept maar wat?
pi_209877943
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:04 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ah het zelf opzoeken, typisch weer. Je hebt dus geen flauw idee en loopt lekker met de meute mee.
pi_209878014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:D niet zo op je pik getrapt zijn, dit is een beetje zielig.
Zeg ik iets wat niet klopt dan?
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:12:19 #20
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

D66 spint niks? Kaag geeft aan dat ze na alle doodsbedreigingen geen zin heeft om haar familie aan nog zo’n periode bloot te stellen.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen alles verdraaien als het gaat om politici die niet in hun spectrum zit? Waarom lieg je over dingen die zo makkelijk te checken zijn?
Dit, dus.
pi_209878068
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
D66 spint niks? Kaag geeft aan dat ze na alle doodsbedreigingen geen zin heeft om haar familie aan nog zo’n periode bloot te stellen.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen alles verdraaien als het gaat om politici die niet in hun spectrum zit? Waarom lieg je over dingen die zo makkelijk te checken zijn?
Het is je ontgaan dat Kaag van D66 is?

Alles wat uit haar mond komt is een D66 spin.
pi_209878085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ok, dus wat Hugo de Jonge nu doet is zinloos want hij heeft er kennelijk geen invloed op?

Onzin natuurlijk. Het is aan de landelijke regering richting te geven en de juiste omstandigheden te scheppen en daar faalt men al decennia in. Sterker nog, ze verzinnen maatregelen die het probleem erger maken.
Jullie hebben allebei gelijk maar juist de afgelopen ca 15 jaar is er onder Ruttes regime een bar slecht nationaal beleid gevoerd wat de gemeenten heeft gefrustreerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin donderdag 13 juli 2023 @ 14:18:09 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209878104
quote:

Dreigementen wegzetten als een d66 spin. Wauw, echt. Wauw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:20:00 #24
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878134
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is je ontgaan dat Kaag van D66 is?

Alles wat uit haar mond komt is een D66 spin.
Ze geeft aan dat het leven in de politiek met een gezin een te grote wissel is op haar leven. Zeker in combinatie met de doodsbedreigingen en de zware beveiliging.

En dan lees jij D66 spin want weggepest? Oké.
Dit, dus.
pi_209878183
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dreigementen wegzetten als een d66 spin. Wauw, echt. Wauw.
Ik zet de dreigementen niet weg als een D66 spin.

Ik zeg dat de dreigementen nu worden aangehaald als excuus om uit de politiek te stappen. En dat is wel degelijk een D66 spin.

We zullen er nooit achter komen, maar als D66 nu op 35 zetels stond en er was uitzicht op het torentje, ben ik er van overtuigd dat mevrouw Kaag ondanks de bedreigingen gewoon beschikbaar zou zijn voor de verkiezingen.

e heeft gezichtsverlies geleden en zoekt een uitweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')