quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen kunnen liegen he. Of enkel een gedeelte van de waarheid benoemen. In de politiek word er zoveel geroepen wat achteraf toch niet helemaal klopt, of waarvan achteraf blijkt dat het niet de volledige waarheid was. Dus ik zou niet durven te stellen dat het nu een feit is of zo. Het is wel hetgeen wat het meest bij de waarheid in de buurt komt gok ik, want het zal sowieso een onderdeel van haar besluit zijn geweest.
Nee, ze moet een persbericht de deur uit doen. Wat ze ook heeft gedaan. En daar staat nergens iets in over wegpesten en is dus ook geen spin.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja ze kan zoveel zeggen. Kan jij het checken?
Wat moet ze dan zeggen? "Het is niet gelukt om premier te worden, onder mijn leiding is de partij gehalveerd en ik voel me te verheven om en de kamer te gaan zitten"
Gekke Geert heeft dit soort bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag nooit veroordeeld. Dat zegt genoeg wat mij betreftquote:Op donderdag 13 juli 2023 14:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Max van den Berg is geen Wilders supporter maar van de partij "Jezus Leeft". Hij opteert veeleer het complotten gedachtegoed van de FvD, en van complotwappies zoals bv een Micha Kat, etc.
Ook de rest van het fakkel gepeupel heeft eerder met de Fvd te maken dan met Wilders.
Met je "gekke'' Geert reutel.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Nee, ze moet een persbericht de deur uit doen. Wat ze ook heeft gedaan. En daar staat nergens iets in over wegpesten en is dus ook geen spin.
Je begrijpt dat als jij iets zegt over de reden waarom ze vertrekt het geen spin van haar kan zijn hè? Dat snap je toch?quote:
Als ik iets zeg is het inderdaad geen spin van haar.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je begrijpt dat als jij iets zegt over de reden waarom ze vertrekt het geen spin van haar kan zijn hè? Dat snap je toch?
Huh? Dat staat er helemaal niet. Kaag is niet weggepest, dat klopt gewoon.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dreigementen wegzetten als een d66 spin. Wauw, echt. Wauw.
Oh, wacht. Je snapt de term niet. Jij denkt dat een persbericht vol vermeende leugens een politieke spin is? Denk je dan ook dat de persvoorlichter ook altijd een spindoctor is?quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als ik iets zeg is het inderdaad geen spin van haar.
Maar snap jij dat als Kaag iets zegt, dat dat niet het hele verhaal hoeft te zijn? Snap je dat? Haar eigen woorden zijn een spin.
Want verkeer jij echt in de goedgelovige naïviteit dat de peilingen van D66, oftewel haar gefaalde leiderschap, geen rol spelen bij haar vertrek?
Dik gedrukte vooral. Het is gewoon niet oké. Ook als je vind dat iemand het zelf uitlokt. Waarom kan een post niet stoppen na de zin ''in alle gevallen is het niet oke''. Waarom dan toch de ''máááár'' er achter aan? Dat haalt de waarde van het dik gedrukte een beetje onderuit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:55 schreef potjecreme het volgende:
In het vorige topic zei ik dat er een verschil is tussen bv Kaag en Amalia & Baudet en Wilders.
In alle gevallen is het niet oke. Het verschil zit hem erin dat de laatste twee dmv provocerende uitspraken reacties oproepen en dat doen ze bewust. Ze kunnen hun boodschap ook anders verpakken.
Neem Van der Wal. Doet gewoon haar werk en boeren komen dreigend voor haar deur staan. Dat komt puur doordat zij beleid uitvoert.
Dat is wel degelijk een verschil.
Reactie oproepen vs gewoon je werk doen.
Ik begrijp niet hoe jij dit uit mijn tekst haalt maar het interesseert me verder ook niet. Denk wat je wilt.ik besteed geen tijd meer aan deze discussie met jou.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, wacht. Je snapt de term niet. Jij denkt dat een persbericht vol vermeende leugens een politieke spin is? Denk je dan ook dat de persvoorlichter ook altijd een spindoctor is?
Er vallen hier nu wat puzzelstukjes in elkaar bij mij.
“Haar eigen woorden zijn een spin”. Je snapt de term niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe jij dit uit mijn tekst haalt maar het interesseert me verder ook niet. Denk wat je wilt.ik besteed geen tijd meer aan deze discussie met jou.
Wonen, leven.quote:
Omdat het je slecht uitkomt. Niet omdat je daar enig bewijs of zelfs maar een geloofwaardig argument voor hebt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ontken de bedreigingen niet en zie de bedreigingen ook niet als spin. Het is een spin dat deze bedreigingen de reden zouden zijn van haar vertrek. Dat geloof ik simpelweg niet.
Nee jij snapt iets niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
“Haar eigen woorden zijn een spin”. Je snapt de term niet.
Dat mag jij vinden. Ik vind een partij met 50% zetelverlies en een torentje verder uit het zicht dan ooit een geloofwaardig argument.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Omdat het je slecht uitkomt. Niet omdat je daar enig bewijs of zelfs maar een geloofwaardig argument voor hebt.
Een spin is al-tijd een actie om de beeldvorming zo te krijgen dat je er politiek beter uitkomt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee jij snapt iets niet.
Haar eigen woorden zijn inderdaad een spin.
Kaag wordt binnengehaald als premiers kandidaat. Kaag faalt.
Onder leiding van Kaag zakt het aantal zetels in de peiling met 50%.
Als Kaag blijft zitten dan lijdt de grote gedoodverfde premier ontzettend gezichtsverlies. Kaag wil dus weg want Kaag wil geen gezichtsverlies lijden.
Er moet dus iets bedacht worden om met opgeheven hoofd de politieke arena te verlaten: een spin. De feiten zo draaien en selectief weergeven dat ze in je voordeel zijn.
Dus wat zeg je: ik ga weg want ik word bedreigd en het trekt een te zware wissel op mijn gezin.
Daarmee wek je empathie, en daarmee heb je geen gezichtsverlies.
Naïeve zieltjes trappen daar zonder blikken of blozen in.
Dus ik heb sterk de indruk dat je zelf geen flauw idee hebt wat een spin inhoudt en dat je Kaagidolaat bent en haar woorden voor zoete koek slikt zonder kritisch filter.
Aha , je snapt het echt niet. Nog een keer dan:quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een spin is al-tijd een actie om de beeldvorming zo te krijgen dat je er politiek beter uitkomt.
Dit is een persbericht met daarin een aankondiging dat ze
UIT DE POLITIEK STAPT
wat de neuk valt er dan te spinnen?!
Er is geen maar. We hebben het erover dat je in deze tijd door gewoon je functie uit te oefenen bedreigingen kan krijgen. Vandaar dat ik zelf wel een onderscheid maak. Niet in de personen, wel in de reden van de bedreigingen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dik gedrukte vooral. Het is gewoon niet oké. Ook als je vind dat iemand het zelf uitlokt. Waarom kan een post niet stoppen na de zin ''in alle gevallen is het niet oke''. Waarom dan toch de ''máááár'' er achter aan? Dat haalt de waarde van het dik gedrukte een beetje onderuit.
Je gaat toch ook niet zeggen: ''Er zit een verschil tussen een meid die in sexy kleding (als in: ''ze vraagt er om'') over straat loopt en een meid die rond loopt in een winterjas'' als het gaat om verkrachting? Nee, in alle gevallen is het niet oké. Punt.
Degene die dat doen. Da's minstens even erg, maar een groot verschil is dat ook linkse politici de bedreigingen aan het adres van Wilders veroordelen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wie mogen we dan aankijken voor de bedreigingen die Wilders en Baudet krijgen? Of zijn die bedreigingen minder erg?
Of de bedreigingen aan het adres van Rutte?
Ik zie de noodzaak sowieso niet om een onderscheid te maken; dat impliceert toch wel degelijk een ''maar'', als in: Die Wilders en Baudet hebben het aan zichzelf te danken vanwege hun uitspraken en Kaag is zielig want die doet enkel haar werk. Wilders en Baudet doen ook hun werk. Roepen die dingen ook om stemmen te krijgen. Zo zijn er ook mensen die zullen roepen dat Kaag het aan haarzelf te danken heeft vanwege bepaalde uitspraken die zij dan weer provocerend vinden. Glijdende schaal. Hou het gewoon lekker op ''het is in geen enkele situatie oké''.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er is geen maar. We hebben het erover dat je in deze tijd door gewoon je functie uit te oefenen bedreigingen kan krijgen. Vandaar dat ik zelf wel een onderscheid maak. Niet in de personen, wel in de reden van de bedreigingen.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aha , je snapt het echt niet. Nog een keer dan:
Kaag blijven zitten en 10 zetels halen bij de verkiezingen --> gezichtsverlies.
Kaag opstappen --> gezichtsverlies
Kaag opstappen omdat ze bedreigd wordt en het zo zwaar is voor haar gezin --> medelijden en empathie (oftewel D66 komt er beter uit, oftewel een spin)
Nee. Het gaat nooit om individuele politici maar altijd om de partij.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]een spin heeft altijd betrekking op een persoon/politici om een situatie een beeld te vormen. Binnen de politiek dus. Dat doet een spindoctor.
Zoals ik je al uit heb gelegd snap je het zelf niet en blijf je volharden in domheid.quote:Een persbericht waarin je jouw vertrek aankondigt staat onder leiding van de persvoorlichting. Je probeert nu te doen alsof een gezichtsreddende aankondiging van een vertrek uit de politiek een spin is voor een persoon of partij. Dat bestaat niet. Je snapt de term niet.
Nou, iedereen medelijden en empathie, gaat er al heel de dag over in de media. Missie geslaagd!quote:Een spindoctor is een adviseur of voorlichter van een politieke partij of een ambtsdrager die de opdracht heeft het beleid van zijn politieke opdrachtgever zo positief mogelijk te presenteren en te verdedigen of hem of haar daarin te coachen. Het doel is het gunstig stemmen van de publieke opinie.
Je meent dit toch niet echt hè?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De persvoorlichter IS de spindokter naieveling.
Zeker wel. Misschien moet je je even inlezen voordat je hier nog meer blijk geeft er niks van te snappen. Begin hier eens:quote:
https://maatschappij-wetenschappen.nl/vwo/druk2/h06/spin-doctors/quote:Een spindoctor is een adviseur van een politicus of een politieke partij, voornamelijk met betrekking tot de media. In andere woorden: een politieke persvoorlichter.
https://www.doublesmart.nl/wat-is/spindoctor/quote:Spindoctors zijn doorgaans personen die achter de schermen werken, toch kunnen persvoorlichters die spreken namens een invloedrijk persoon of organisatie ook als spindoctor aangemerkt worden.
Hoe 'wakkert hij het aan'? Heb je daar misschien ook bewijs voor ofzo?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Degene die dat doen. Da's minstens even erg, maar een groot verschil is dat ook linkse politici de bedreigingen aan het adres van Wilders veroordelen.
Wilders, aan de andere kant, wakkert die haat juist aan door te spreken over 'die heks'.
Geen enkele politicus zou bedreigd moeten worden, maar ik vind toch een wezenlijk verschil zitten tussen de twee gevallen ja.
Vooral ook omdat Wilders weet hoe heftig het is, kan ik er met m'n kop niet bij dat hij die haat jegens Kaag zo zit aan te wakkeren.
De reden van het uitstappen, zo moeilijk is dat toch niet te snappen?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een spin is al-tijd een actie om de beeldvorming zo te krijgen dat je er politiek beter uitkomt.
Dit is een persbericht met daarin een aankondiging dat ze
UIT DE POLITIEK STAPT
wat de neuk valt er dan te spinnen?!
Door steevast te spreken over 'de heks'. Moet ik echt z'n tweets erbij gaan zoeken nu?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe 'wakkert hij het aan'? Heb je daar misschien ook bewijs voor ofzo?
Bij een politieke partij zitten de spindoctors niet bij de rol van voorlichting. Kay van der Linde, Henri Kruithof, het zijn allemaal communicatiewetenschappers die de debatten sturen en de campagnes op poten zetten. Die gasten zijn nooit persvoorlichters. Nogmaals; je snapt de term niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zeker wel. Misschien moet je je even inlezen voordat je hier nog meer blijk geeft er niks van te snappen. Begin hier eens:
[..]
https://maatschappij-wetenschappen.nl/vwo/druk2/h06/spin-doctors/
[..]
https://www.doublesmart.nl/wat-is/spindoctor/
ok, het is goed.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bij een politieke partij zitten de spindoctors niet bij de rol van voorlichting. Kay van der Linde, Henri Kruithof, het zijn allemaal communicatiewetenschappers die de debatten sturen en de campagnes op poten zetten. Die gasten zijn nooit persvoorlichters. Nogmaals; je snapt de term niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
Wellicht kan hij daar gewoon een baan vinden, al is daar geen directe noodzaak voor, zijn vermogen wordt geschat op minimaal 1 miljoen. Een andere optie is ook nog naar Hongarije, het geboorteland van zijn vrouw, ook daar zal hij een stuk veiliger over straat kunnen dan in Nederland. Maar ik acht de kans klein dat hij na zijn politieke carriere in Nederland blijft, hij kan hier niet eens voor een boodschap de deur uit zonder beveiliging, dat is niet vol te houden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En hoe gaat ie dan in z'n levensonderhoud voorzien? Wie zorgt er voor z'n beveiliging?
quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ok, het is goed.
Mijn bronnen snappen de term kennelijk ook niet en op wikipedia ook niet. Ik zal ze doorverwijzen naar Buitendam van het fok forum om ze bij te laten praten hoe het werkelijk zit.Google eens op je bronnen wanneer Kay vd Linde persvoorlichter was van Leefbaar Nederland en Trots op Nederland van Verdonk? Of Kruithof van de VVD. Jarenlang spindoctors en dus ook persvoorlichters?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
Maar wakkert dat 'haat' aan dan?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Door steevast te spreken over 'de heks'. Moet ik echt z'n tweets erbij gaan zoeken nu?
Je snapt echt niet wat er staat.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Google eens op je bronnen wanneer Kay vd Linde persvoorlichter was van Leefbaar Nederland en Trots op Nederland van Verdonk? Of Kruithof van de VVD. Jarenlang spindoctors en dus ook persvoorlichters?
Kaag heeft onvoldoende stelling genomen tegen bedreigingen in het algemeen om nu een showtje op te voeren over bedreiginkjes aan haar eigen adres.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Jeetje, Kaag moest schijnbaar haar bek houden want anderen zijn erger bedreigd.
Wat een snowflakegedrag, het is en blijft een heks en ik heb nog wel wat ergere dingen over haar te zeggen maar ik zal me inhouden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik vind alleen dat Gekke Geert moet stoppen met demoniseren door te stoppen met haar 'heks' te noemen. Dat soort termen werkt fakkeldragend tuig in de hand.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De persvoorlichter IS de spindokter naieveling.
En hier zit nog geen uur tussen hè?quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je snapt echt niet wat er staat.
Als je spindoctor bent ben je niet automatisch ook persvoorlichter.
Hartaandoeningen zijn shit. Soms is de oorzaak genetisch en soms door levensstijl. In behandeling van de aandoening is geen verschil toch is het goed om te kijken wat je in sommige gevallen wel kunt doen tegen aandoeningen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie de noodzaak sowieso niet om een onderscheid te maken; dat impliceert toch wel degelijk een ''maar'', als in: Die Wilders en Baudet hebben het aan zichzelf te danken vanwege hun uitspraken en Kaag is zielig want die doet enkel haar werk. Wilders en Baudet doen ook hun werk. Roepen die dingen ook om stemmen te krijgen. Zo zijn er ook mensen die zullen roepen dat Kaag het aan haarzelf te danken heeft vanwege bepaalde uitspraken die zij dan weer provocerend vinden. Glijdende schaal. Hou het gewoon lekker op ''het is in geen enkele situatie oké''.
Begrijpend lezen is niet jouw ding hequote:Op donderdag 13 juli 2023 16:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
En hier zit nog geen uur tussen hè?
Blijven wrijven in die vlekquote:Op donderdag 13 juli 2023 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet jouw ding he
Jij keert het om, jij denkt dat als je spindocter bent je automatisch ook persvoorlichter bent.
De persvoorlichter is een spindoctor. Maar een spindoctor hoeft niet persvoorlichter te zijn.
Een appel is fruit, maar fruit is niet automatisch een appel.
Ik leg het je graag uit, ook als dat betekent dat ik weer moet benadrukken dat je het niet begrijpt.quote:
quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bij een politieke partij zitten de spindoctors niet bij de rol van voorlichting.
Die gasten zijn nooit persvoorlichters.
Hoe vind je zelf dat het begrijpend lezen gaat?quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet jouw ding he
Jij keert het om, jij denkt dat als je spindocter bent je automatisch ook persvoorlichter bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |