Kaag heeft ook een hele koude uitstraling. Ik denk dat uitstraling niet moet worden onderschat, ook niet straks tijdens de verkiezingen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de Kamer zijn velen bezig zichzelf te profileren ten koste van de ander en Twitter is daar het medium bij uitstek voor. Zo werken zij mee aan de erosie van fatsoensnormen. Ze zijn slachtoffer van een opgefokte sfeer waar ze wrang genoeg zelf aan bijdragen.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een bedreiging te ver gaat en dat er nooit een goede reden voor is. Ingewikkelder is wat daarvoor komt, de argumenten die niet over de inhoud gaan maar over de persoon. Als politicus zou je daar mijns inziens niet aan mee moeten doen.
Overigens vind ik Kaag relatief fatsoenlijk. Ik denk dat zij eenvoudigweg veel weerstand oproept vanwege haar hautaine voorkomen. Dat ze lieveling van de media was, hielp niet. En dan was er nog "Wie zijn die mensen?". Ik voel die weerzin zelf ook.
Ik ben zelf ook allergisch voor sterk getrainde politici die geen moment onbenut laten om een campagne te voeren en die in debatten draaien en duiken. Gekmakend vind ik het bijvoorbeeld hoe Hermans vaak géén antwoord op een vraag geeft. En als ze verontwaardigd reageert, dan krijg je sterk de indruk dat ze het niet is maar doet alsof. Zet daar Omtzigt tegenover, die ongedwongen praat en oprecht begaan is. Jammer dat zulke personen een zeldzaamheid zijn in de politiek.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kaag heeft ook een hele koude uitstraling. Ik denk dat uitstraling niet moet worden onderschat, ook niet straks tijdens de verkiezingen.
Weet je, die hele D66 exitstrategie is net zo doorzichtig als de jurk van Kim Kardashian.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 02:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar ontopic, vind ik het een beetje vreemd dat Kaag haar dochters inzet bij College tour en vervolgens met de staart tussen de benen het land weer gaat verlaten.
Persoonlijk heb ik een hekel aan het woord haat, als je tegenwoordig commentaar of kritiek had op iemand dan is dat haat. Ik ben 40+ en het woord haat was vroeger best zwaar. Nu gebruikt men het te pas en te onpas.
Gaf je vroeger iemand een weerwoord dan was dat opbouwende kritiek of voer voor discussie.
Zeg je nu wat online dan ziet men dat als een aanval, of haat en dus als een bedreiging.
Het is in- en intriest. En een niet onaanzienlijk deel van Nederland danst dan als een 3-HAVO klas op tafel, denkend dat 'we gewonnen hebben'.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:40 schreef Toefjes het volgende:
Terecht of niet terecht maar er trekken zich wel heel veel mensen terug en het lijkt er ook op dat erg capabele mensen bedanken omdat ze niet zitten te wachten op (doods)bedreigingen voor zichzelf en/of gezin.
Dan hebben we toch best een probleem lijkt me.
Als deze flauwekul al hout zou snijden, en dat doet het niet, wat dan nog?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Weet je, die hele D66 exitstrategie is net zo doorzichtig als de jurk van Kim Kardashian.
Veel mensen meldden het al, zodra die dochters in dat tv-programma opdoken.
En zoals ik al eerder stelde; als je bezorgd bent dat je kinderen iets kan worden aangedaan, waarom laat je ze dan zien op tv?
Maar leg eens uit; waarom zou je je dochters dat tv-podium geven als ze meer gebaat zouden zijn bij anonimiteit?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als deze flauwekul al hout zou snijden, en dat doet het niet, wat dan nog?
De situatie dat politici niet durven op te komen voor ons land vanwege bedreigingen is een extreem groot probleem. Daar mag je als partij die staat voor een stevige democratie gerust een flink punt van maken.
Ja, je toont je een meeloper die wel roept maar niets heeft om dat te onderbouwen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 23:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Behoor ik tot een meute omdat jij te beroerd bent om wat feiten op te zoeken?
Maar er gaan heel wat meer mensen gebukt onder bedreigingen in deze samenleving? Hulpverleners, politie, gewone burgers, dus nu heeft Kaag eindelijk eens een overeenkomst met de bevolking? Goed praten zal ik het nooit doen, maar in het geval van Kaag krijgt ze wel beveiliging, daar wordt wel iemand opgepakt die met een fakkeltje voor de deur staat en een half jaar de cel in vliegt, de rest van de burgers moet maar hopen dat het niet teveel escaleert want beveiliging of iemand oppakken die hun bedreigd geniet geen prioriteit in deze samenleving. En stoppen is daarbij ook geen oplossing, want helaas geen wachtgeld of een ander riant salaris door de banencarrousel in de politiek.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als deze flauwekul al hout zou snijden, en dat doet het niet, wat dan nog?
De situatie dat politici niet durven op te komen voor ons land vanwege bedreigingen is een extreem groot probleem. Daar mag je als partij die staat voor een stevige democratie gerust een flink punt van maken.
Bijna niemand heeft het nog over dat vermoedelijke telefoontje naar Rutte, waarin Kaag gezegd zou hebben dat leden van haar partij misschien die motie van wantrouwen zouden steunen. Wat je toch eigenlijk als een mes in de rug kunt beschouwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar er gaan heel wat meer mensen gebukt onder bedreigingen in deze samenleving? Hulpverleners, politie, gewone burgers, dus nu heeft Kaag eindelijk eens een overeenkomst met de bevolking? Goed praten zal ik het nooit doen, maar in het geval van Kaag krijgt ze wel beveiliging, daar wordt wel iemand opgepakt die met een fakkeltje voor de deur staat en een half jaar de cel in vliegt, de rest van de burgers moet maar hopen dat het niet teveel escaleert want beveiliging of iemand oppakken die hun bedreigd geniet geen prioriteit in deze samenleving. En stoppen is daarbij ook geen oplossing, want helaas geen wachtgeld of een ander riant salaris door de banencarrousel in de politiek.
Kaag heeft op veel punten gefaald in haar politieke carrière, heeft een leugen campagne gevoerd, en daar mag/kan nu niets over gezegd worden want ze wordt bedreigd. Als ze niet zo'n leugenachtige campagne hadden gevoerd en continue op tv deden aan beeldvorming voor Kaag en D66 had ik het nog willen geloven dat ze echt stopte vanwege bedreigingen, maar dit lijkt weer een opgezet plannetje om haar zonder al teveel kritiek en gezichtsverlies het Nederlandse politieke toneel te laten verlaten. Bij D66 weten ze ook wel dat mensen die vraagtekens zetten bij haar optreden in de politiek nu verketterd worden of beschuldigd worden voor het goedpraten van dreigementen.
Ach, de bedreigingen zullen zeker een rol spelen in haar besluit. Maar inderdaad, zoals de jurk al doorzichtig was ten tijde van haar binnenkomst in de NL politiek draagt zij nog steeds dezelfde jurk bij haar aftocht.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Weet je, die hele D66 exitstrategie is net zo doorzichtig als de jurk van Kim Kardashian.
Veel mensen meldden het al, zodra die dochters in dat tv-programma opdoken.
En zoals ik al eerder stelde; als je bezorgd bent dat je kinderen iets kan worden aangedaan, waarom laat je ze dan zien op tv?
Je weet wat misogynie betekent?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En ik gebruik het trendywoord misogynie niet, ik zei vrouwenhaat onderling.
(c) Plasterk:quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bijna niemand heeft het nog over dat vermoedelijke telefoontje naar Rutte, waarin Kaag gezegd zou hebben dat leden van haar partij misschien die motie van wantrouwen zouden steunen. Wat je toch eigenlijk als een mes in de rug kunt beschouwen.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de Kamer zijn velen bezig zichzelf te profileren ten koste van de ander en Twitter is daar het medium bij uitstek voor. Zo werken zij mee aan de erosie van fatsoensnormen. Ze zijn slachtoffer van een opgefokte sfeer waar ze wrang genoeg zelf aan bijdragen.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een bedreiging te ver gaat en dat er nooit een goede reden voor is. Ingewikkelder is wat daarvoor komt, de argumenten die niet over de inhoud gaan maar over de persoon. Als politicus zou je daar mijns inziens niet aan mee moeten doen.
Overigens vind ik Kaag relatief fatsoenlijk. Ik denk dat zij eenvoudigweg veel weerstand oproept vanwege haar hautaine voorkomen. Dat ze lieveling van de media was, hielp niet. En dan was er nog "Wie zijn die mensen?". Ik voel die weerzin zelf ook.
Daarbij had de partij waar ze bij zat, al een negatieve reputatie bij heel wat mensen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar Hermans is duidelijk gewoon te dom.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook allergisch voor sterk getrainde politici die geen moment onbenut laten om een campagne te voeren en die in debatten draaien en duiken. Gekmakend vind ik het bijvoorbeeld hoe Hermans vaak géén antwoord op een vraag geeft. En als ze verontwaardigd reageert, dan krijg je sterk de indruk dat ze het niet is maar doet alsof. Zet daar Omtzigt tegenover, die ongedwongen praat en oprecht begaan is. Jammer dat zulke personen een zeldzaamheid zijn in de politiek.
Kaag heeft het bij al die bedreigingen aan haar adres altijd gehad over de schade ervan in een grotere context, met een nadruk op de misogyne boodschap die erachter schuil gaat. Dat zonder 1mm zelfbeklag of zelfmedelijden. Áltijd hoofdzakelijk gewezen op de gevaren ervan voor de democratische orde, en de mate waarin sommige politieke actoren daar passief (sommigen actief) aan bijdragen door er onvoldoende duidelijk stelling tegen te nemen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar er gaan heel wat meer mensen gebukt onder bedreigingen in deze samenleving? Hulpverleners, politie, gewone burgers, dus nu heeft Kaag eindelijk eens een overeenkomst met de bevolking? Goed praten zal ik het nooit doen, maar in het geval van Kaag krijgt ze wel beveiliging, daar wordt wel iemand opgepakt die met een fakkeltje voor de deur staat en een half jaar de cel in vliegt, de rest van de burgers moet maar hopen dat het niet teveel escaleert want beveiliging of iemand oppakken die hun bedreigd geniet geen prioriteit in deze samenleving. En stoppen is daarbij ook geen oplossing, want helaas geen wachtgeld of een ander riant salaris door de banencarrousel in de politiek.
Kaag heeft op veel punten gefaald in haar politieke carrière, heeft een leugen campagne gevoerd, en daar mag/kan nu niets over gezegd worden want ze wordt bedreigd. Als ze niet zo'n leugenachtige campagne hadden gevoerd en continue op tv deden aan beeldvorming voor Kaag en D66 had ik het nog willen geloven dat ze echt stopte vanwege bedreigingen, maar dit lijkt weer een opgezet plannetje om haar zonder al teveel kritiek en gezichtsverlies het Nederlandse politieke toneel te laten verlaten. Bij D66 weten ze ook wel dat mensen die vraagtekens zetten bij haar optreden in de politiek nu verketterd worden of beschuldigd worden voor het goedpraten van dreigementen.
Toch altijd wel knap dat als een vrouw in de politiek bedreigt wordt dat het misogyn is. Terwijl Kaag echt een plaat voor haar kop heeft en ook gisteren weer op de vraag van Merel Ek (die zal dan ook wel misogyn zijn, geïnternaliseerd noemen we dat dan...) duidelijk liet merken dat ze vond dat haar totaal niets te verwijten viel. Kaag is zogezegd perfect.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:34 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Kaag heeft het bij al die bedreigingen aan haar adres altijd gehad over de schade ervan in een grotere context, met een nadruk op de misogyne boodschap die erachter schuil gaat.
Goede column. Ik lees Plasterk altijd. Maar dit staat eigenlijk achter een betaalmuur, en daarom heb ik hem niet vermeld.quote:
NPO is puur propaganda. De commerciëlen trouwens ook. De deugkanker zit overal.quote:Op donderdag 13 juli 2023 23:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat noemt zich een journalistiek programmaWat een gotspe.
Nee, wat logisch dat je iemand gelijk in een hokje drukt terwijl je die persoon helemaal niet kent. Typisch, gelijk in een bepaalde hoek drukken - dus ik zeg 👋quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:15 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Ja, je toont je een meeloper die wel roept maar niets heeft om dat te onderbouwen.
Jij roept dat de bedreigingen aan haar adres terecht zijn. Ik ben het daar mee oneens, maar moet vervolgens zelf de bewijzen opzoeken waarom die bedreigingen terecht zijn. Dat is natuurlijk niet logisch.
Net zoals niemand het heeft over Kaag's politieke carrière nu, het Briefje van Jan vat het mooi samen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bijna niemand heeft het nog over dat vermoedelijke telefoontje naar Rutte, waarin Kaag gezegd zou hebben dat leden van haar partij misschien die motie van wantrouwen zouden steunen. Wat je toch eigenlijk als een mes in de rug kunt beschouwen.
Dat dus.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Kaag is helemaal niet weggepest. Dat is gewoon een D66 spin.
Kaag is een gefaalde leider die binnen is gehaald om premier te worden, daarin heeft gefaald, matig functioneert als minister, en haar partij heeft gehalveerd in de peilingen. De reden dat ze nu weg gaat is omdat ze geen gezichtsverlies wil lijden bij de volgende verkiezingen en plaats wil nemen om de kamer.
Alsof politici niet manipulaltieve liegende machtswellustigen kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dreigementen wegzetten als een d66 spin. Wauw, echt. Wauw.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Net zoals niemand het heeft over Kaag's politieke carrière nu, het Briefje van Jan vat het mooi samen.
Fout na fout na fout en het laagste cijfer van alle ministers, maar het gaat gelukkig voor Kaag alleen maar over de dreigementen.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 22:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Klopt, ze had het slechtste cijfer, een 3,3 meen ik, van alle ministers in dit kabinet (uit een uitzending van 1vandaag deze week).
Alsof Thierry en Geert zoveel invloed zouden hebben op de massa.Bespottelijk.
Nee, die antipathie (want het is voor de meesten antipathie ipv haat) heeft ze voor het overgrootste deel volledig aan haarzelf te danken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |