In ieder normaal bedrijf zou dat op stevige maatregelen komen te staan als je je publiekelijk zo uitlaat over een collega.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je dat als partijleider zit te Twitteren? Ja zeker.
Of vind je het normaal dat parlementariėrs elkaar openlijk uitmaken voor heks?
Een beetje manspersoon zou daar boven moeten kunnen staan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:40 schreef Toefjes het volgende:
Terecht of niet terecht maar er trekken zich wel heel veel mensen terug en het lijkt er ook op dat erg capabele mensen bedanken omdat ze niet zitten te wachten op (doods)bedreigingen voor zichzelf en/of gezin.
Dan hebben we toch best een probleem lijkt me.
Je werkt uren waar je bij een vooraanstaand bedrijf het viervoudige binnenharkt met als keerzijde dat je niet meer je hond kunt uitlaten of snel naar de supermarkt zonder beveiliging. Geen manspersoon maar een totale gladiool geeft zo zijn/haar leven op. De Dion Grausjes van deze wereld zullen er geen last van hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:48 schreef Culkin het volgende:
[..]
Een beetje manspersoon zou daar boven moeten kunnen staan.
Nou, het is niet echt een bedreiginkje links of rechts maar het gaat 4 jaar door, 365 dagen per jaar en 24 uur per dag. En of je er als persoon boven kunt staan is 1 ding, maar partner en/of kinderen moeten er ook tegen kunnen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:48 schreef Culkin het volgende:
[..]
Wat ik al zei. Er is nogal een glijdende schaal. Zo zijn er ook mensen die juist vinden dat Kaag het over zichzelf af riep vanwege haar gedrag en bepaalde uitspraken. Wie bepaald dan het onderscheid? In mijn ogen zijn het allemaal politici die op hun eigen manier in proberen te spelen op hun achterban. Op welke manier ze dat ook wel niet doen; elke bedreiging is er een te veel, en elke vorm van bedreiging is gewoon not done. Als je onderscheid maakt zeg je eigenlijk dat het een minder erg is omdat die het aan zichzelf te danken hebben. Terwijl de andere partij onschuldig is en er niks aan kan doen. Het is dan maar net aan wie je het vraagt; welke politicus in elk hokje valt. Makkelijker om het dan te houden bij ''elke bedreiging is kut''. Punt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hartaandoeningen zijn shit. Soms is de oorzaak genetisch en soms door levensstijl. In behandeling van de aandoening is geen verschil toch is het goed om te kijken wat je in sommige gevallen wel kunt doen tegen aandoeningen.
Zo is het ook met de bedreigingen. Je mag best een onderscheid maken. Zonder dat er een maar is.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet jouw ding he
Jij keert het om, jij denkt dat als je spindocter bent je automatisch ook persvoorlichter bent.
De persvoorlichter is een spindoctor. Maar een spindoctor hoeft niet persvoorlichter te zijn.
Een appel is fruit, maar fruit is niet automatisch een appel.
quote:
Ook als de bedreiging komt van personen die weten waar je woont?quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:48 schreef Culkin het volgende:
[..]
En die compleet gestoord zijn zodat je er niet meer vanuit kunt gaan dat het maar bluf is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Ook als de bedreiging komt van personen die weten waar je woont?
Nee hoor, zijn bedreigingen fout. Daar hoeven we geen onderscheid in proberen te maken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hartaandoeningen zijn shit. Soms is de oorzaak genetisch en soms door levensstijl. In behandeling van de aandoening is geen verschil toch is het goed om te kijken wat je in sommige gevallen wel kunt doen tegen aandoeningen.
Zo is het ook met de bedreigingen. Je mag best een onderscheid maken. Zonder dat er een maar is.
De eigen politieke voorkeur natuurlijk, daar komt het op neer. Bedreigingen zijn verschrikkelijk zodra het iemand van de eigen politieke affiliatie overkomt, maar eigenlijk wel te begrijpen als het jegens een politieke tegenstander is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat ik al zei. Er is nogal een glijdende schaal. Zo zijn er ook mensen die juist vinden dat Kaag het over zichzelf af riep vanwege haar gedrag en bepaalde uitspraken. Wie bepaald dan het onderscheid? In mijn ogen zijn het allemaal politici die op hun eigen manier in proberen te spelen op hun achterban. Op welke manier ze dat ook wel niet doen; elke bedreiging is er een te veel, en elke vorm van bedreiging is gewoon not done. Als je onderscheid maakt zeg je eigenlijk dat het een minder erg is omdat die het aan zichzelf te danken hebben. Terwijl de andere partij onschuldig is en er niks aan kan doen. Het is dan maar net aan wie je het vraagt; welke politicus in elk hokje valt. Makkelijker om het dan te houden bij ''elke bedreiging is kut''. Punt.
Dit lijkt helaas normaal te zijn geworden. Er wordt ook over collega's gezegd dat ze 'een gevaar voor de democratie' zijn. Weer een ander beticht iemand van 'spionnenwerk' doen of voor het 'WEF' werken. En een volgende zou 'bruine laarzen thuis hebben staan'. Kamerleden hebben elkaar inmiddels al meermaals uitgemaakt voor 'racist'. Ook zijn er al claims gedaan dat 'facisme', 'racisme' en 'seksisme' in de Tweede Kamer aanwezig zouden zijn. Om maar wat voorbeelden te geven.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
In ieder normaal bedrijf zou dat op stevige maatregelen komen te staan als je je publiekelijk zo uitlaat over een collega.
Ik zal stoppen met gekke Geert gekke Geert roepen, als hij mevrouw Kaag stopt met 'heks' roepen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je helpt niet door hem Gekke Geert te blijven noemen natuurlijk. Je blijft roepen dat mensen elkaar normaal moeten behandelen; ook binnen de politiek, en vervolgens ben je zelf Wilders en zijn stemmers belachelijk aan het maken; post na post. Beetje vermoeiende act.
Niet goed. Dat toon je bij vrijwel iedere post weer aan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Hoe vind je zelf dat het begrijpend lezen gaat?
Het is ook feitelijk racistisch, het braaksel wat gekke Geert uitspuwt. De rechter heeft daar al een oordeel over uitgesprokenquote:Op donderdag 13 juli 2023 17:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, zijn bedreigingen fout. Daar hoeven we geen onderscheid in proberen te maken.
[..]
De eigen politieke voorkeur natuurlijk, daar komt het op neer. Bedreigingen zijn verschrikkelijk zodra het iemand van de eigen politieke affiliatie overkomt, maar eigenlijk wel te begrijpen als het jegens een politieke tegenstander is.
[..]
Dit lijkt helaas normaal te zijn geworden. Er wordt ook over collega's gezegd dat ze 'een gevaar voor de democratie' zijn. Weer een ander beticht iemand van 'spionnenwerk' doen of voor het 'WEF' werken. En een volgende zou 'bruine laarzen thuis hebben staan'. Kamerleden hebben elkaar inmiddels al meermaals uitgemaakt voor 'racist'. Ook zijn er al claims gedaan dat 'facisme', 'racisme' en 'seksisme' in de Tweede Kamer aanwezig zouden zijn. Om maar wat voorbeelden te geven.
Het zou fijn zijn als jullie dit verder via DM uitpraten. Niet hier.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet goed. Dat toon je bij vrijwel iedere post weer aan.
kranige meid welquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:39 schreef BeriBeri het volgende:
DAAHAAAG![]()
![]()
Hopelijk gaat ze ook ergens ver weg werken, Irak ofzo zoals die Hennis
quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik zal stoppen met gekke Geert gekke Geert roepen, als hij mevrouw Kaag stopt met 'heks' roepen.
Je zou toch denken dat politici het goede voorbeeld zouden volgen. Beetje vermoeiende act.
Moet je nagaan hoe vaak Wilders al weggepest zou moeten zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
Er wordt wel echt een hele eigen realiteit gecreėerd hier zeg, mijn hemel. Zorgwekkend om te zien, en de claims die dit soort mensen gewoon maken zonder enige onderbouwing. Echt bizar hoe diep die identiteitspolitiek is doorgedrongen in de media.
Wat ik normaal vind is niet relevant. Jij maakt de claim dat een tweet van Wilders 'haat aanwakkert'. Leg eens uit hoe dat gebeurt en wat die haat dan precies is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je dat als partijleider zit te Twitteren? Ja zeker.
Of vind je het normaal dat parlementariėrs elkaar openlijk uitmaken voor heks?
Gekke Geert heeft geen kinderenquote:Op donderdag 13 juli 2023 19:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe vaak Wilders al weggepest zou moeten zijn.
Gekke Geert heeft haar een 'heks' genoemd. Radicaal-rechtse elementen hebben haar huis vervolgens bezocht met een brandende fakkel. Dat is een rechtstreekse linkquote:Op donderdag 13 juli 2023 19:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat ik normaal vind is niet relevant. Jij maakt de claim dat een tweet van Wilders 'haat aanwakkert'. Leg eens uit hoe dat gebeurt en wat die haat dan precies is.
Volgen mij begrijp je niet goed wat identiteitspolitiek isquote:Op donderdag 13 juli 2023 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
Er wordt wel echt een hele eigen realiteit gecreėerd hier zeg, mijn hemel. Zorgwekkend om te zien, en de claims die dit soort mensen gewoon maken zonder enige onderbouwing. Echt bizar hoe diep die identiteitspolitiek is doorgedrongen in de media.
Hij heeft katten die zich identificeren als zijn kinderen, als jij dit minacht ben je een bigot.quote:
Mevrouw Kaag heeft de afweging gemaakt mede vanwege haar kinderen.quote:
Hij is getrouwd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Mevrouw Kaag heeft de afweging gemaakt mede vanwege haar kinderen.
Gekke Geert heeft niemand waar hij om geeft, een beetje een psychopaat volgens mij
Die radicaal-rechtse bedreigers snap je wel, bedoel jequote:Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef Jahr00n het volgende:
Gelukkig maar. Bedreigen is nooit goed maar ik snap die mensen wel.
Dus dat maakt de bedreigingen aan het adres van Wilders minder weg?quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Mevrouw Kaag heeft de afweging gemaakt mede vanwege haar kinderen.
Gekke Geert heeft niemand waar hij om geeft, een beetje een psychopaat volgens mij
Ik heb niks met katten, maar dat lijkt me sterkquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hij heeft katten die zich identificeren als zijn kinderen, als jij dit minacht ben je een bigot.
Gekke Geert wakkert de bedreigingen aan door mevrouw Kaag een 'heks' te noemen. Hij zou excuses moeten aanbieden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus dat maakt de bedreigingen aan het adres van Wilders minder weg?
Link je de uitlatingen van collega-politici destijds aan het adres van Fortuyn okk direct aan de moord op hem?quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:30 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gekke Geert heeft haar een 'heks' genoemd. Radicaal-rechtse elementen hebben haar huis vervolgens bezocht met een brandende fakkel. Dat is een rechtstreekse link
Wilders werd al bedreigd voordat Kaag actief was in de Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:36 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gekke Geert wakkert de bedreigingen aan door mevrouw Kaag een 'heks' te noemen. Hij zou excuses moeten aanbieden.
Natuurlijk nietquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Link je de uitlatingen van collega-politici destijds aan het adres van Fortuyn okk direct aan de moord op hem?
Juist omdat hijzelf al jaren bedreigd wordt is het bizar dat hij een collega met dat soort termen aanduidt, hij weet als geen ander dat je maar een paar randdebielen nodig hebt om iemand het leven onmogelijk te maken en door haar "heks" te noemen in plaats van de discussie op de inhoud te voeren weet hij ook dat de kans aanwezig is dat er een randdebiel opstaat die haar gaat bedreigen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus dat maakt de bedreigingen aan het adres van Wilders minder weg?
Ik bedoel de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag. Die bedreigingen begonnen toen gekke Geert mevrouw Kaag een 'heks' noemde.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wilders werd al bedreigd voordat Kaag actief was in de Nederlandse politiek.
Kaag moet excuses aanbieden voor de ellende die ze heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik bedoel de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag. Die bedreigingen begonnen toen gekke Geert mevrouw Kaag een 'heks' noemde.
Daarvan zou hij afstand moeten nemen en excuses aanbieden.
Dit ben ik volledig met je eens. Gewoon onfatsoenlijk om zelf collega's op deze wijze te betitelen, als je weet dat er debielen zijn die hiertoe in staat zijn. Het zou hem juist sieren als hij hierboven zou staan en het debat op inhoud zou voeren. Daar kweek je veel meer sympathie mee dan dit soort praktijken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist omdat hijzelf al jaren bedreigd wordt is het bizar dat hij een collega met dat soort termen aanduidt, hij weet als geen ander dat je maar een paar randdebielen nodig hebt om iemand het leven onmogelijk te maken en door haar "heks" te noemen in plaats van de discussie op de inhoud te voeren weet hij ook dat de kans aanwezig is dat er een randdebiel opstaat die haar gaat bedreigen.
Dat Wilders bedreigd wordt is helemaal niet minder erg, maar dat hij door dit soort uitdrukkingen een ander ook vatbaar maakt voor bedreigingen is wel heel kwalijk.
Dit is wel zo simplistisch zeg. Alsof die paar randdebielen een uitspraak van Wilders nodig hebben om zich als mongolen te gedragen?quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik bedoel de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag. Die bedreigingen begonnen toen gekke Geert mevrouw Kaag een 'heks' noemde.
Daarvan zou hij afstand moeten nemen en excuses aanbieden.
Dus die verwensingen, aantijgingen en parallellen met het nazisme, WOII etc. liggen allemaal anders?quote:
Dat mensen onder bedreiging politiek verlaten vind ik een aanslag op de democratie.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef Jahr00n het volgende:
Gelukkig maar. Bedreigen is nooit goed maar ik snap die mensen wel.
Maar die relatie is er toch ook?quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus die verwensingen, aantijgingen en parallellen met het nazisme, WOII etc. liggen allemaal anders?
Vaak ligt het ook heel simpel. Ik weet zeker dat als gekke Geert mevrouw Kaag geen heks had genoemd, dit niet was gebeurdquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit is wel zo simplistisch zeg. Alsof die paar randdebielen een uitspraak van Wilders nodig hebben om zich als mongolen te gedragen?
Eerst moet gekke Geert zijn excuses maken die vanuit zijn hoek komenquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Kaag moet excuses aanbieden voor de ellende die ze heeft veroorzaakt.
Ah, de insteek is dus: "mijn beschuldigingen/aantijgingen zijn terecht en daarom kan ik die gewoon uiten zonder verantwoordelijkheid voor de gevolgen, die van de ander zijn niet terecht dus draagt die wel de verantwoordelijkheid voor de gevolgen. En dat is zo, omdat ik vind dat dat zo is."quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |