abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209880171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:40 schreef Toefjes het volgende:
Terecht of niet terecht maar er trekken zich wel heel veel mensen terug en het lijkt er ook op dat erg capabele mensen bedanken omdat ze niet zitten te wachten op (doods)bedreigingen voor zichzelf en/of gezin.

Dan hebben we toch best een probleem lijkt me.
Een beetje manspersoon zou daar boven moeten kunnen staan.
  donderdag 13 juli 2023 @ 16:51:42 #103
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209880205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:48 schreef Culkin het volgende:

[..]
Je werkt uren waar je bij een vooraanstaand bedrijf het viervoudige binnenharkt met als keerzijde dat je niet meer je hond kunt uitlaten of snel naar de supermarkt zonder beveiliging. Geen manspersoon maar een totale gladiool geeft zo zijn/haar leven op. De Dion Grausjes van deze wereld zullen er geen last van hebben.
Dit, dus.
pi_209880261
quote:

[..]
Nou, het is niet echt een bedreiginkje links of rechts maar het gaat 4 jaar door, 365 dagen per jaar en 24 uur per dag. En of je er als persoon boven kunt staan is 1 ding, maar partner en/of kinderen moeten er ook tegen kunnen.

Denk dat vooral op het laatste veel mensen afhaken. Zou er zelf ook niet aan moeten denken

Tenminste. Niet dat ik een partner of kinderen heb maar je snapt wel wat ik bedoel
pi_209880348
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hartaandoeningen zijn shit. Soms is de oorzaak genetisch en soms door levensstijl. In behandeling van de aandoening is geen verschil toch is het goed om te kijken wat je in sommige gevallen wel kunt doen tegen aandoeningen.

Zo is het ook met de bedreigingen. Je mag best een onderscheid maken. Zonder dat er een maar is.
Wat ik al zei. Er is nogal een glijdende schaal. Zo zijn er ook mensen die juist vinden dat Kaag het over zichzelf af riep vanwege haar gedrag en bepaalde uitspraken. Wie bepaald dan het onderscheid? In mijn ogen zijn het allemaal politici die op hun eigen manier in proberen te spelen op hun achterban. Op welke manier ze dat ook wel niet doen; elke bedreiging is er een te veel, en elke vorm van bedreiging is gewoon not done. Als je onderscheid maakt zeg je eigenlijk dat het een minder erg is omdat die het aan zichzelf te danken hebben. Terwijl de andere partij onschuldig is en er niks aan kan doen. Het is dan maar net aan wie je het vraagt; welke politicus in elk hokje valt. Makkelijker om het dan te houden bij ''elke bedreiging is kut''. Punt.
pi_209880371
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is niet jouw ding he

Jij keert het om, jij denkt dat als je spindocter bent je automatisch ook persvoorlichter bent.

De persvoorlichter is een spindoctor. Maar een spindoctor hoeft niet persvoorlichter te zijn.

Een appel is fruit, maar fruit is niet automatisch een appel.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Blijven wrijven in die vlek :D
pi_209880461
quote:

[..]
Ook als de bedreiging komt van personen die weten waar je woont?
  donderdag 13 juli 2023 @ 17:16:43 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209880477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Ook als de bedreiging komt van personen die weten waar je woont?
En die compleet gestoord zijn zodat je er niet meer vanuit kunt gaan dat het maar bluf is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 juli 2023 @ 17:49:37 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209880746
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hartaandoeningen zijn shit. Soms is de oorzaak genetisch en soms door levensstijl. In behandeling van de aandoening is geen verschil toch is het goed om te kijken wat je in sommige gevallen wel kunt doen tegen aandoeningen.

Zo is het ook met de bedreigingen. Je mag best een onderscheid maken. Zonder dat er een maar is.
Nee hoor, zijn bedreigingen fout. Daar hoeven we geen onderscheid in proberen te maken.
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat ik al zei. Er is nogal een glijdende schaal. Zo zijn er ook mensen die juist vinden dat Kaag het over zichzelf af riep vanwege haar gedrag en bepaalde uitspraken. Wie bepaald dan het onderscheid? In mijn ogen zijn het allemaal politici die op hun eigen manier in proberen te spelen op hun achterban. Op welke manier ze dat ook wel niet doen; elke bedreiging is er een te veel, en elke vorm van bedreiging is gewoon not done. Als je onderscheid maakt zeg je eigenlijk dat het een minder erg is omdat die het aan zichzelf te danken hebben. Terwijl de andere partij onschuldig is en er niks aan kan doen. Het is dan maar net aan wie je het vraagt; welke politicus in elk hokje valt. Makkelijker om het dan te houden bij ''elke bedreiging is kut''. Punt.
De eigen politieke voorkeur natuurlijk, daar komt het op neer. Bedreigingen zijn verschrikkelijk zodra het iemand van de eigen politieke affiliatie overkomt, maar eigenlijk wel te begrijpen als het jegens een politieke tegenstander is.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
In ieder normaal bedrijf zou dat op stevige maatregelen komen te staan als je je publiekelijk zo uitlaat over een collega.
Dit lijkt helaas normaal te zijn geworden. Er wordt ook over collega's gezegd dat ze 'een gevaar voor de democratie' zijn. Weer een ander beticht iemand van 'spionnenwerk' doen of voor het 'WEF' werken. En een volgende zou 'bruine laarzen thuis hebben staan'. Kamerleden hebben elkaar inmiddels al meermaals uitgemaakt voor 'racist'. Ook zijn er al claims gedaan dat 'facisme', 'racisme' en 'seksisme' in de Tweede Kamer aanwezig zouden zijn. Om maar wat voorbeelden te geven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209880974
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je helpt niet door hem Gekke Geert te blijven noemen natuurlijk. Je blijft roepen dat mensen elkaar normaal moeten behandelen; ook binnen de politiek, en vervolgens ben je zelf Wilders en zijn stemmers belachelijk aan het maken; post na post. Beetje vermoeiende act.
Ik zal stoppen met gekke Geert gekke Geert roepen, als hij mevrouw Kaag stopt met 'heks' roepen.
Je zou toch denken dat politici het goede voorbeeld zouden volgen. Beetje vermoeiende act.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 18:20:05 ]
pi_209880983
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Hoe vind je zelf dat het begrijpend lezen gaat?
Niet goed. Dat toon je bij vrijwel iedere post weer aan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209881039
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, zijn bedreigingen fout. Daar hoeven we geen onderscheid in proberen te maken.
[..]
De eigen politieke voorkeur natuurlijk, daar komt het op neer. Bedreigingen zijn verschrikkelijk zodra het iemand van de eigen politieke affiliatie overkomt, maar eigenlijk wel te begrijpen als het jegens een politieke tegenstander is.
[..]
Dit lijkt helaas normaal te zijn geworden. Er wordt ook over collega's gezegd dat ze 'een gevaar voor de democratie' zijn. Weer een ander beticht iemand van 'spionnenwerk' doen of voor het 'WEF' werken. En een volgende zou 'bruine laarzen thuis hebben staan'. Kamerleden hebben elkaar inmiddels al meermaals uitgemaakt voor 'racist'. Ook zijn er al claims gedaan dat 'facisme', 'racisme' en 'seksisme' in de Tweede Kamer aanwezig zouden zijn. Om maar wat voorbeelden te geven.
Het is ook feitelijk racistisch, het braaksel wat gekke Geert uitspuwt. De rechter heeft daar al een oordeel over uitgesproken
pi_209881093
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Niet goed. Dat toon je bij vrijwel iedere post weer aan.
Het zou fijn zijn als jullie dit verder via DM uitpraten. Niet hier.

Alvast bedankt :)
  donderdag 13 juli 2023 @ 18:31:23 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209881101
Het is wel bijzonder om te zien dat de haat jegens Kaag als 'seksisme' wordt gezien. Ik dacht eerst dat deze bizarre theorie beperkt bleef tot wat progressieven hier op FOK!, maar schijnbaar wordt dit ook door oprechte politici de wereld ingeslingerd. Mogen nog blij zijn dat ze blank is, anders had 'racisme' ook vast een rol gespeeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209881168
DAAHAAAG :W :W
Hopelijk gaat ze ook ergens ver weg werken, Irak ofzo zoals die Hennis
pi_209881239
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:39 schreef BeriBeri het volgende:
DAAHAAAG :W :W
Hopelijk gaat ze ook ergens ver weg werken, Irak ofzo zoals die Hennis
kranige meid wel _O_
pi_209881550
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:18 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik zal stoppen met gekke Geert gekke Geert roepen, als hij mevrouw Kaag stopt met 'heks' roepen.
Je zou toch denken dat politici het goede voorbeeld zouden volgen. Beetje vermoeiende act.
:')
  donderdag 13 juli 2023 @ 19:07:21 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209881583
Er wordt wel echt een hele eigen realiteit gecreëerd hier zeg, mijn hemel. Zorgwekkend om te zien, en de claims die dit soort mensen gewoon maken zonder enige onderbouwing. Echt bizar hoe diep die identiteitspolitiek is doorgedrongen in de media.

pi_209881605
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
Er wordt wel echt een hele eigen realiteit gecreëerd hier zeg, mijn hemel. Zorgwekkend om te zien, en de claims die dit soort mensen gewoon maken zonder enige onderbouwing. Echt bizar hoe diep die identiteitspolitiek is doorgedrongen in de media.

Moet je nagaan hoe vaak Wilders al weggepest zou moeten zijn.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_209882061
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als je dat als partijleider zit te Twitteren? Ja zeker.

Of vind je het normaal dat parlementariërs elkaar openlijk uitmaken voor heks?
Wat ik normaal vind is niet relevant. Jij maakt de claim dat een tweet van Wilders 'haat aanwakkert'. Leg eens uit hoe dat gebeurt en wat die haat dan precies is.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:25:16 #121
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882561
De vraag die bij mij opkwam na dit nieuws is: wat heeft Kaag nu eigenlijk bewerkstelligd voor Nederland in die afgelopen zes jaar? Op de site van D66 staat een lijstje, maar dat is een partij algemeenheden, niet te geloven.

https://d66.nl/resultaten-sigrid-kaag/

Als je simpelweg kijkt: wat is nu exact haar meerwaarde geweest, vooral in haar laatste rol als Minister van Financiën? Wat heeft zij hierin gebracht dat een ander niet zou kunnen brengen, die zelf meer feeling heeft met Nederland? Ik stel de vraag omdat ik in alle berichtgeving omtrent dit vertrek al die wauwelverhalen over haar langdurige loopbaan in het buitenland lees en ze zich daarom "vergist" had hoe het er in Nederland aan toe gaat.

Ze wist zelf vooraf ook al dat ze van de 35 jaar die ze nu werkt, 29 jaar in het buitenland heeft gewoond. Maar blijkbaar was dat geen belemmering om toch aan die job te beginnen, wat ook prima is. Maar wat is dan haar meerwaarde geweest, welke unieke kwaliteiten heeft zij tentoongespreid in deze functies?
pi_209882613
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:09 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Moet je nagaan hoe vaak Wilders al weggepest zou moeten zijn.
Gekke Geert heeft geen kinderen
pi_209882642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat ik normaal vind is niet relevant. Jij maakt de claim dat een tweet van Wilders 'haat aanwakkert'. Leg eens uit hoe dat gebeurt en wat die haat dan precies is.
Gekke Geert heeft haar een 'heks' genoemd. Radicaal-rechtse elementen hebben haar huis vervolgens bezocht met een brandende fakkel. Dat is een rechtstreekse link
pi_209882656
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:28 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke geert leeft al 20 jaar in een safehouse en kan niet zonder 4 man bewaking de deur uit.
pi_209882658
quote:

Volgen mij begrijp je niet goed wat identiteitspolitiek is :')
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:31:22 #126
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882659
quote:

[..]
Wat is daar de relevantie van?
pi_209882669
quote:

[..]
Hij heeft katten die zich identificeren als zijn kinderen, als jij dit minacht ben je een bigot.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:32:16 #128
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209882674
Gelukkig maar. Bedreigen is nooit goed maar ik snap die mensen wel.
pi_209882686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat is daar de relevantie van?
Mevrouw Kaag heeft de afweging gemaakt mede vanwege haar kinderen.
Gekke Geert heeft niemand waar hij om geeft, een beetje een psychopaat volgens mij
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:34:01 #130
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882696
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke Geert heeft niemand waar hij om geeft, een beetje een psychopaat volgens mij
Hij is getrouwd.
pi_209882700
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef Jahr00n het volgende:
Die radicaal-rechtse bedreigers snap je wel, bedoel je :')
pi_209882701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dus dat maakt de bedreigingen aan het adres van Wilders minder weg?
pi_209882714
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hij heeft katten die zich identificeren als zijn kinderen, als jij dit minacht ben je een bigot.
Ik heb niks met katten, maar dat lijkt me sterk
pi_209882732
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Gekke Geert wakkert de bedreigingen aan door mevrouw Kaag een 'heks' te noemen. Hij zou excuses moeten aanbieden.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:36:34 #135
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882741
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:30 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke Geert heeft haar een 'heks' genoemd. Radicaal-rechtse elementen hebben haar huis vervolgens bezocht met een brandende fakkel. Dat is een rechtstreekse link
Link je de uitlatingen van collega-politici destijds aan het adres van Fortuyn okk direct aan de moord op hem?
pi_209882753
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:36 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke Geert wakkert de bedreigingen aan door mevrouw Kaag een 'heks' te noemen. Hij zou excuses moeten aanbieden.
Wilders werd al bedreigd voordat Kaag actief was in de Nederlandse politiek.
pi_209882761
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Link je de uitlatingen van collega-politici destijds aan het adres van Fortuyn okk direct aan de moord op hem?
Natuurlijk niet
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:38:40 #138
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:38 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Natuurlijk niet
Waarom niet?
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:39:28 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209882782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Juist omdat hijzelf al jaren bedreigd wordt is het bizar dat hij een collega met dat soort termen aanduidt, hij weet als geen ander dat je maar een paar randdebielen nodig hebt om iemand het leven onmogelijk te maken en door haar "heks" te noemen in plaats van de discussie op de inhoud te voeren weet hij ook dat de kans aanwezig is dat er een randdebiel opstaat die haar gaat bedreigen.

Dat Wilders bedreigd wordt is helemaal niet minder erg, maar dat hij door dit soort uitdrukkingen een ander ook vatbaar maakt voor bedreigingen is wel heel kwalijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209882801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wilders werd al bedreigd voordat Kaag actief was in de Nederlandse politiek.
Ik bedoel de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag. Die bedreigingen begonnen toen gekke Geert mevrouw Kaag een 'heks' noemde.
Daarvan zou hij afstand moeten nemen en excuses aanbieden.
pi_209882809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom niet?
Omdat die link er niet is
pi_209882823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:40 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik bedoel de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag. Die bedreigingen begonnen toen gekke Geert mevrouw Kaag een 'heks' noemde.
Kaag moet excuses aanbieden voor de ellende die ze heeft veroorzaakt.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:44:05 #143
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882858
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Juist omdat hijzelf al jaren bedreigd wordt is het bizar dat hij een collega met dat soort termen aanduidt, hij weet als geen ander dat je maar een paar randdebielen nodig hebt om iemand het leven onmogelijk te maken en door haar "heks" te noemen in plaats van de discussie op de inhoud te voeren weet hij ook dat de kans aanwezig is dat er een randdebiel opstaat die haar gaat bedreigen.

Dat Wilders bedreigd wordt is helemaal niet minder erg, maar dat hij door dit soort uitdrukkingen een ander ook vatbaar maakt voor bedreigingen is wel heel kwalijk.
Dit ben ik volledig met je eens. Gewoon onfatsoenlijk om zelf collega's op deze wijze te betitelen, als je weet dat er debielen zijn die hiertoe in staat zijn. Het zou hem juist sieren als hij hierboven zou staan en het debat op inhoud zou voeren. Daar kweek je veel meer sympathie mee dan dit soort praktijken.
pi_209882874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:40 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dit is wel zo simplistisch zeg. Alsof die paar randdebielen een uitspraak van Wilders nodig hebben om zich als mongolen te gedragen?
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:45:27 #145
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882877
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:41 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Omdat die link er niet is
Dus die verwensingen, aantijgingen en parallellen met het nazisme, WOII etc. liggen allemaal anders?
pi_209883340
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef Jahr00n het volgende:
Dat mensen onder bedreiging politiek verlaten vind ik een aanslag op de democratie.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_209883406
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus die verwensingen, aantijgingen en parallellen met het nazisme, WOII etc. liggen allemaal anders?
Maar die relatie is er toch ook?
pi_209883438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit is wel zo simplistisch zeg. Alsof die paar randdebielen een uitspraak van Wilders nodig hebben om zich als mongolen te gedragen?
Vaak ligt het ook heel simpel. Ik weet zeker dat als gekke Geert mevrouw Kaag geen heks had genoemd, dit niet was gebeurd
pi_209883457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:41 schreef Nober het volgende:

[..]
Kaag moet excuses aanbieden voor de ellende die ze heeft veroorzaakt.
Eerst moet gekke Geert zijn excuses maken die vanuit zijn hoek komen
  donderdag 13 juli 2023 @ 21:20:13 #150
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209883520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:15 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar die relatie is er toch ook?
Ah, de insteek is dus: "mijn beschuldigingen/aantijgingen zijn terecht en daarom kan ik die gewoon uiten zonder verantwoordelijkheid voor de gevolgen, die van de ander zijn niet terecht dus draagt die wel de verantwoordelijkheid voor de gevolgen. En dat is zo, omdat ik vind dat dat zo is."

Duidelijk. Dan is een verdere discussie ook vrij zinloos.
pi_209883593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Vaak ligt het ook heel simpel. Ik weet zeker dat als gekke Geert mevrouw Kaag geen heks had genoemd, dit niet was gebeurd
Ik weet zeker van niet. Kaag riep voor haar komst al de nodige weerstand op.
pi_209883837
De haat, stalking, bedreiging kwam uit de hoek van wappiemannen...men moet onderzoeken welke schuld de FvD heeft met die mannen ophitsen
pi_209884063
Ik denk dat het beste is voor Kaag nu dat ze heeft aangekondigd om mee te stoppen met haar politieke loopbaan. Ondanks dat bedreigingen haar te veel is geworden zodat het niet meer veilig is voor haar gezin, maar haar doel was voor het eerste keer premier worden in haar politieke loopbaan. Maar ze was wel een goede minister van Buitenlandse Zaken, waar ook zeer geschikt voor haar was. Maar huidige functie minister van Financien was minder geschikt voor haar omdat ze geen kennis heeft van economie.
pi_209884085
quote:

De reacties staan ook uit :')
pi_209884149
Totaal geen zelfreflectie, zie interview met Merel.
pi_209884178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:11 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Wat een snowflakegedrag, het is en blijft een heks en ik heb nog wel wat ergere dingen over haar te zeggen maar ik zal me inhouden.
Houd je vooral niet in, spuw je braaksel maar
pi_209884203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Pertinent onjuist
  donderdag 13 juli 2023 @ 21:54:49 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209884251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
De haat, stalking, bedreiging kwam uit de hoek van wappiemannen...men moet onderzoeken welke schuld de FvD heeft met die mannen ophitsen
Poeh hè! Alleen maar FVD of ook kijken naar partijen zoals PVV, JA21 en BBB? Misschien kunnen dit soort partijen wel preventief worden verboden? Het zou natuurlijk een droomscenario zijn voor sommigen.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:46 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
De reacties staan ook uit :')
Haha, inderdaad. Wat natuurlijk ook logisch is als je zoveel bizarre claims maakt in een nationale radiouitzending. Die studente ook '... dat vrouwen gepresenteerd worden in de politiek is ook nog maar iets uit de recente geschiedenis' :') _O-.

In Nederland maken sinds 1918 vrouwen deel uit van de politiek, maar okee. Waarschijnlijk denken jonge woke-isten dat dit pas sinds 1990 zo is of zo. Deze mensen creëren echt hun eigen realiteit vol identiteitspolitiek en gaan dan daar op ageren.
pi_209884391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:52 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Pertinent onjuist
Ok ^O^
pi_209884431
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Poeh hè! Alleen maar FVD of ook kijken naar partijen zoals PVV, JA21 en BBB? Misschien kunnen dit soort partijen wel preventief worden verboden? Het zou natuurlijk een droomscenario zijn voor sommigen.
[..]
Haha, inderdaad. Wat natuurlijk ook logisch is als je zoveel bizarre claims maakt in een nationale radiouitzending. Die studente ook '... dat vrouwen gepresenteerd worden in de politiek is ook nog maar iets uit de recente geschiedenis' :') _O-.

In Nederland maken sinds 1918 vrouwen deel uit van de politiek, maar okee. Waarschijnlijk denken jonge woke-isten dat dit pas sinds 1990 zo is of zo. Deze mensen creëren echt hun eigen realiteit vol identiteitspolitiek en gaan dan daar op ageren.
Pas in 1956 had je de eerste vrouwelijke minister hoor.
Diep treurig als erover nadenkt
pi_209884444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ok ^O^
Niet ok dat je onjuisten verkondigt
pi_209884494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is makkelijker voor sommige figuren om te denken dat die haat puur door Wilders en Baudet kwam. Ik heb ook een hekel aan haar politiek; daar heb ik de invloed van Wilders en Baudet niet voor nodig; deed ze helemaal zelf.
pi_209884498
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:04 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Niet ok dat je onjuisten verkondigt
Kun je dat bewijzen dan?
pi_209884501
quote:

[..]
dat mannen nog steeds geen kinderen kunnen baren is pas treurig
pi_209884505
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het is makkelijker voor sommige figuren om te denken dat die haat puur door Wilders en Baudet kwam. Ik heb ook een hekel aan haar politiek; daar heb ik de invloed van Wilders en Baudet niet voor nodig; deed ze helemaal zelf.
Wil je dat Grrrrrrg ook even uitleggen ;)
pi_209884615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wil je dat Grrrrrrg ook even uitleggen ;)
Daar heb ik genoeg tijd aan verloren vandaag :P Ga ik het niet mee eens worden en dat is prima.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:17:27 #167
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209884643
quote:

[..]
[..]

Om een en ander in perspectief te brengen;

quote:
Na de Eerste Wereldoorlog kregen veel Europese landen, waaronder Nederland, algemeen vrouwenkiesrecht. In België duurde het echter nog tot 1948 voordat de vrouwen mochten stemmen bij de nationale verkiezingen.
https://isgeschiedenis.nl/reportage/vrouwenstemrecht-in-belgie
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209884715
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Klopt, ze had het slechtste cijfer, een 3,3 meen ik, van alle ministers in dit kabinet (uit een uitzending van 1vandaag deze week).

Alsof Thierry en Geert zoveel invloed zouden hebben op de massa. :') Bespottelijk.

Nee, die antipathie (want het is voor de meesten antipathie ipv haat) heeft ze voor het overgrootste deel volledig aan haarzelf te danken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_209884723
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Daar heb ik genoeg tijd aan verloren vandaag :P Ga ik het niet mee eens worden en dat is prima.
Je hebt het gewoon fout. Jammer dat je dat niet wil toegeven.
pi_209884738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:20 schreef Montagui het volgende:

[..]
Klopt, ze had het slechtste cijfer, een 3,3 meen ik, van alle ministers in dit kabinet (uit een uitzending van 1vandaag deze week).

Alsof Thierry en Geert zoveel invloed zouden hebben op de massa. :') Bespottelijk.

Nee, die antipathie (want het is voor de meesten antipathie ipv haat) heeft ze voor het overgrootste deel volledig aan haarzelf te danken.
Het is gewoon pure haat, afgedwongen door gekke Geert en zijn fanatiek extreem-rechtse achterban.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:22:55 #171
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209884750
quote:

[..]
Het onderwerp was het vertrek van Kaag en dat zij een "rolmodel voor vrouwen in de politiek" zou zijn, plus die opmerking over "recente geschiedenis". Zoals je zelf al aangeeft, was de eerste vrouwelijke minister er vijf jaar voor Kaags geboorte.

Alleen al de afgelopen 21 jaar sinds Balkenende I zijn er 43 vrouwelijke ministers geweest. Maar nu wordt er gesuggereerd dat Kaag dat 'doorbroken' heeft ofzo. Totaal onzinnig.
pi_209884850
Kaag nu bij OP1.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209884899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je hebt het gewoon fout. Jammer dat je dat niet wil toegeven.
:*

Je hebt helemaal gelijk.
pi_209884900
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:22 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het is gewoon pure haat, afgedwongen door gekke Geert en zijn fanatiek extreem-rechtse achterban.
Misschien had ik dit topic even door moeten lezen alvorens tot besef te komen dat er met deze user niet te discussiëren valt.
pi_209885074
quote:

[..]
[..]

Over partijen verbieden gesproken, is volgens mij wel een goed idee. Ik vermoed dat PVV en FvD de oorzaak zijn van een verziekte sfeer in de Tweede Kamer, door uitspraken die niet door de beugel kon. Kijk maar eens naar Baudet-moment van vorig jaar tot Kaag richtte met zijn uitspraken wat voor grote ophef heeft gezorgd, wat later voorzitter Bergkamp verdere spreekbeurt van Baudet heeft ontnomen tijdens Algemene Beschouwing na Prinsjesdag. PVV en FvD heeft ook gezorgd voor mentaliteit van kiezers die ook rare en vreemde denkbeelden heeft gekregen, wat het niet strookt met Nederland.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:46:05 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209885102
Het zou interessant zijn als Nieuwsuur vaker zulke analyses van Twitter zou doen rondom politici.
quote:
Terroristenliefje' en 'heks': kritiek op Sigrid Kaag vaak op de persoon

Sigrid Kaag gaat niet verder als partijleider van D66. De "haat, intimidatie en bedreiging" waar ze mee te maken krijgt en de impact daarvan op haar gezin gaven de doorslag voor deze beslissing, zei ze in een verklaring. Om een beeld te krijgen van haar reden tot stoppen, dook Nieuwsuur in de reacties die Kaag ontving op haar aankondiging op Twitter.

Nieuwsuur analyseerde vandaag duizend reacties die Kaag op Twitter ontving op de aankondiging van haar vertrek. 42 procent van die reacties was positief te noemen, 58 procent negatief.

In veel berichten komen termen voorbij die populair zijn bij complotdenkers, zoals het World Economic Forum, 'tribunaal' en 'landverrader'. Veel reacties gaan over haar gezin, haar man, en zijn racistisch van toon. Verreweg de meeste negatieve berichten gaan over haar vrouw-zijn.

Onderstaande woorden kwamen het meest voor in de geanalyseerde berichten op Twitter.

Uit cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken bleek vorig jaar al dat vrouwelijke bestuurders meer te maken krijgen met agressie en geweld dan mannelijke: 55 procent van de vrouwen tegen 46 procent van de mannen. "Ik hoop wel dat het mensen, en vooral vrouwen en meisjes, niet weerhoudt om ook de politiek in te gaan en de nek uit te steken", zei Kaag vandaag over de verruwing van het politieke klimaat.

"We weten dat de politiek geen fijne arena is voor velen, vooral ook voor vrouwen, waar de aanvallen vaak niet politiek zijn maar ook persoonlijk van aard", zegt politiek duider Arjan Noorlander in Nieuwsuur. "Maar als je naar de afgelopen jaren kijkt heeft niemand het zo zwaar voor de kiezen gehad als Sigrid Kaag, die echt persoonlijk keihard is aangevallen."

'Nederlaag voor democratie'

Gerda Oskam is namens D66 lid van de commissie Nieuw Leiderschap. Zij noemt de reden van het vertrek van Kaag een nederlaag voor de democratie. "Alle drek die over haar heen is gestort, natuurlijk heeft dat zijn weerslag op haar gezin. Dus ik begrijp het heel goed, maar ik vind het verschrikkelijk."

Ook politiek Den Haag reageerde vandaag met afschuw op de reden dat Kaag de politiek verlaat. "Privé heeft ze een onacceptabel hoge prijs moeten betalen", schreef demissionair premier Mark Rutte op Twitter. CDA-leider Wopke Hoekstra schreef zich te herkennen in de impact die het heeft op haar gezin, "al waren de bedreigingen bij weinigen zo extreem als bij jou"

'Ze wilde de moraliteit terugbrengen en de politiek weer betrouwbaar maken.' - Arjan Noorlander

Wat Kaag als politica het meest kenmerkte, was haar ambitie de moraliteit terug te brengen in de politiek, zegt politiek duider Arjan Noorlander in Niewusuur. "Ze stelde zich in de campagne op als een soort anti-Rutte. Hem kennen we als een pragmatisch politicus die graag achter de schermen overlegt en visie ziet als iets smerigs. Zij wilde de moraliteit terugbrengen en de politiek weer betrouwbaar maken."

Ook politicoloog Simon Otjes, verbonden aan de Universiteit Leiden, omschrijft Kaag als een politicus van de inhoud, niet van de machtsspelletjes. "Ze had een idealistische visie van hoe je politiek zou moeten bedrijven, maar heeft toch op een aantal belangrijke punten het onderspit gedolven toen ze het machtsspel van Rutte en Hoekstra tegenkwam."

In de campagne was de belofte van verandering succesvol. Kaag won de verkiezingen flink onder de term 'nieuw leiderschap'. In de praktijk bleek het lastiger waar te maken. Noorlander: "Na de verkiezingen bleek al snel dat haar partij en de politici zich niet aan de eigen hoge standaarden kon houden."

Teleurgesteld

In het beruchte 1 april-debat over Kamerlid Pieter Omtzigt en 'functie elders' distantieert Kaag zich van Rutte, maar maanden later maakt ze Rutte IV alsnog mogelijk. En vorig jaar moet Kaag diep door het stof vanwege de manier waarop ze is omgegaan met een slachtoffer van ongewenst gedrag door een prominent partijlid. "Ik neem mezelf dat kwalijk."

Deze gebeurtenissen zijn Kaag en de D66 duur komen te staan, schetst Noorlander: "Het opnieuw in een kabinet stappen met Rutte en het niet halen van de eigen standaarden hebben er bij de Provinciale verkiezingen en in de peilingen voor gezorgd dat ze flink in de min zitten. De kiezer die hoopte dat Kaag dat nieuwe leiderschap kon waarmaken, is toch teleurgesteld geraakt in haar."
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:52:41 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885174
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:43 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Over partijen verbieden gesproken, is volgens mij wel een goed idee. Ik vermoed dat PVV en FvD de oorzaak zijn van een verziekte sfeer in de Tweede Kamer, door uitspraken die niet door de beugel kon. Kijk maar eens naar Baudet-moment van vorig jaar tot Kaag richtte met zijn uitspraken wat voor grote ophef heeft gezorgd, wat later voorzitter Bergkamp verdere spreekbeurt van Baudet heeft ontnomen tijdens Algemene Beschouwing na Prinsjesdag. PVV en FvD heeft ook gezorgd voor mentaliteit van kiezers die ook rare en vreemde denkbeelden heeft gekregen, wat het niet strookt met Nederland.
Dan kun je de democratie wel vaarwel zeggen, als je partijen gaat verbieden onder het mom van "ik vind dat ze de sfeer verzieken". Wanneer hun partijprogramma's aanzetten tot bijvoorbeeld het plegen van strafbare feiten of het omverwerpen van de democratie ten faveure van een door henzelf geleide dictatuur, kan ik er nog wel inkomen.

Maar buiten dat vind ik niet er een selecte groep mensen gaat bepalen wat er volgens hen wel en niet door de beugel kan en op basis daarvan partijen gaat verbieden, wanneer er geen sprake is van strafbare feiten. Je kunt het smakeloos vinden, verafschuwen, etc. Helemaal prima. Maar verbieden op basis van die zelfbepaalde criteria? Ik mag toch hopen dat dat niet gebeurt.
pi_209885180
Trappen we er allemaal netjes in. Dat ze zo bedreigd wordt en daarom vertrekt.
In plaats van dat ze egotrippend en liegend een verliezende partij wil verlaten.
Bedreigingen komen van moslims en deugers.
Fatsoenlijke mensen die juist een hekel hebben aan een machtswellustig, koud en provocerend reptiel als Kaag, zijn juist niet gewelddadig.
pi_209885206
Kaag in Op1, komt o.k. over. Jammer dat ze stopt.
pi_209885215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:43 schreef Misrer1972 het volgende:
Kijk maar eens naar Baudet-moment van vorig jaar tot Kaag richtte met zijn uitspraken wat voor grote ophef heeft gezorgd, wat later voorzitter Bergkamp verdere spreekbeurt van Baudet heeft ontnomen tijdens Algemene Beschouwing na Prinsjesdag
Bedoel je het criminaliseren wat Baudet deed ? Mauwt hij wat over een Britse spionnenschool waar Sigrid Kaag studeerde....vaak suggereren dat ze spion, dan wel communiste is.
Maar die school had toch een aantal studenten die aanhanger werden van Rusland ?
Dus de voorlopers van Baudet.... dezelfde kronkels

op 40 sec

FvD poster, om de agressieve FvD-achterban ophitsen.
En leden van die achterban hebben Kaag gestalkt, uitgescholden, bedreigd

[ Bericht 22% gewijzigd door Bluesdude op 13-07-2023 23:01:40 ]
pi_209885263
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:54 schreef PotjeSambal het volgende:
Kaag in Op1, komt o.k. over. Jammer dat ze stopt.
Nederland is erg conservatief en loopt achter volgens haar.
pi_209885287
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:57 schreef Culkin het volgende:

[..]
Nederland is erg conservatief in loopt achter volgens haar.
Ze heeft een punt dat zelfbeeld (wat is Nederland toch progressief!!!) niet strookt met de kleinburgerlijke realiteit die zich dagelijks manifesteert.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:58:18 #183
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885290
quote:

[..]
Ik ben niet aan het kijken, maar op wie loopt Nederland volgens haar achter?
pi_209885292
quote:

[..]
Ach ja, het probleem van de grote visionairs van deze wereld
pi_209885313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik ben niet aan het kijken, maar op wie loopt Nederland volgens haar achter?
Op gebied van vrouwen op topfuncties.
pi_209885320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:59 schreef Culkin het volgende:

[..]
Op wie? niet met wat.
pi_209885327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Op wie? niet met wat.
zegt ze niet
pi_209885344
quote:

[..]
Je hebt niet goed geluisterd.
pi_209885365
quote:

[..]
Heeft ze dat zo gezegd?
Maar ze heeft gelijk om nederlands conservatisme te verwerpen
pi_209885371
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:01 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Je hebt niet goed geluisterd.
ging over de traditionele rol van de vrouw
pi_209885372
quote:

[..]
Dat is toch ook zo?
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:03:54 #192
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885375
quote:

[..]
Benieuwd op wie we dan achterlopen, of op welk gesteld doel.
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:05:47 #193
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:03 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat is toch ook zo?
Ja, natuurlijk. Op wie lopen we achter? Of op welk specifiek doel lopen we achter?
pi_209885428
Ze is volgens mij gewoon enorm aan het balen dat ze geen premier geworden is en waarschijnlijk nooit gaat worden, en ze geeft iedereen anders de schuld behalve haarzelf.
pi_209885455
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:08 schreef Culkin het volgende:
Ze is volgens mij gewoon enorm aan het balen dat ze geen premier geworden is en waarschijnlijk nooit gaat worden, en ze geeft iedereen anders de schuld behalve haarzelf.
Nou toegegeven, in haar spiegel is het waarschijnlijk ook enorm lastig. Ze is gewoon heel slim en heeft bepaalde ideeën die nog niet eens zo slecht zijn. Dat ze een toon aanslaat en een houding aan zichzelf weet te geven die de gemiddelde Nederlander niet aan staat is natuurlijk lastig reflecteren. Helemaal als je uit een wereld komt waarin je dagelijks te maken hebt met mensen die op een heel ander niveau acteren.
pi_209885456
De desinformanten zijn niet opgestapt.

twitter
pi_209885500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Op wie lopen we achter? Of op welk specifiek doel lopen we achter?
Op de 21e eeuw
pi_209885507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:11 schreef Nober het volgende:
De desinformanten zijn niet opgestapt.

[ twitter ]
De titel klopt toch? Ze werd en wordt volkomen seksistisch behandeld
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:17:27 #199
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:15 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Op de 21e eeuw
De 21e eeuw heeft dat als doel gesteld? Waar heeft de 21e eeuw dat gezegd?
pi_209885550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
De 21e eeuw heeft dat als doel gesteld? Waar heeft de 21e eeuw dat gezegd?
Waarom zou de 21e eeuw dat niet mogen zeggen?
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:22:47 #201
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_209885570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:07 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Ah het zelf opzoeken, typisch weer. Je hebt dus geen flauw idee en loopt lekker met de meute mee.
Behoor ik tot een meute omdat jij te beroerd bent om wat feiten op te zoeken?
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:23:58 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Waarom zou de 21e eeuw dat niet mogen zeggen?
Ik zeg niet dat het niet mag, ik vraag je waar en wanneer de 21e eeuw dat heeft gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')