--quote:Op donderdag 23 december 2021 10:40 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Met nog een foto van hem met een uitdrukking van: "Wat doe ik nou?Ben ik echt zo gek?
![]()
"
https://www.linkedin.com/(...)037880849719296-GQv3
LinkedIn-parodie op Instagram:quote:Op donderdag 28 juli 2022 22:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het was Hester’s wens om haar begrafenis op te fleuren met een rouwboeket gele bloemen. Google maar eens en je ziet dat deze gemiddeld tussen de 65 en 80,- kost. Wat een onzin. Ik plukte gratis een handjevol paardenbloemen in de berm langs de A1.
quote:you will not believe the ending of this story 🥹 as Elon Jobs once said, in life, you either роор in your sink or sink in your роор 💩🚰 what do you choose? it’s truly inspiring and after I read this story for the first time I morphed into Steve Masc4Masc 🍏 born in 1964 Jeffreystar Bezoz ⭐️💄! I mean it’s true. People always say: employee rights employee rights! But what about employee wrongs? 🤨 It’s the same! So let’s celebrate both?
🙏 A wise person once said - I don’t care if your mom is in the hospital or what, as long as you do your job and a little extra! 🙈 Although he did his job he didn’t have his camera on 🙅🏼♂️ so we turned his employment into an unpaid internship to teach him a lesson! 😊 he should have thought about how his actions affected the morale in his team…and so he never set foot in a hospital again, because he could not afford it because we only paid him enough to eat instant noodles✌️This is a story about how we changed a life of his mother. So where is she today? You can find her in one of the most expensive cities in the world - she has the privilege of living, working and relaxing in Central Park and looking at Billionare’s Row every day! 😍 that’s why the young people today deserve unpaid internships because it creates so much opportunity for all of you out there hehe. although his mom may роор in a sink (in Central Park), she doesn’t sink in a роор (yet). Thoughts?
quote:"Als jij niet luistert naar papa en mama neemt deze politieagent je mee". Of "Ja, daar zijn ze dan. Nu moet je naar de gevangenis... ". Vaak wordt zoiets al grappend gezegd waarna het kind zich angstig vastklampt aan het been van papa of mama. Lachen man.... Elke ervaren diender heeft dit wel eens meegemaakt en wij weten ook dat mensen dan geen kwaad in de zin hebben. Het lijkt op dat moment misschien wel een leuke en goedbedoelde 'opvoedkundige' grap, echter kan het ook vervelende gevolgen hebben.
De vakantie staat weer voor de deur en heel het gezin gaat naar het strand, pretpark, stad of voor het kind onbekend recreatiegebied. De grootste nachtmerrie van elke ouder is je kind kwijtraken in de massa. Als kinderen bang zijn voor de politie maak je het extra lastig voor die in hun ogen 'kwaadwillende' diender. Zo kan het zijn dat ze niet naar ons toe komen als ze in nood zijn maar juist van ons weglopen.
Raakt u of uw partner gewond bij een verkeersongeval, dan regelt de politie vaak de eerste opvang van uw kind. Zie het als een Freddy Krueger die je probeert te helpen of gerust te stellen na een heftig incident. Dan moet je even investeren als 'goedwillende' diender. 😉 Doe het dus niet. Wij geven ook een boks of een high five.
Opzich heeft hij een punt toch?quote:Op maandag 26 juni 2023 23:05 schreef de_boswachter het volgende:
Wijkagent Johan R. met een tenenkrommende tekst die ik al veel eerder al eens voorbij heb zien komen…
[..]
Nee. Ik ken geen enkel kind wat bang is voor een politieagent omdat vader of moeder het wel eens als voorbeeld stelt om de orde te herstellen. Weer gelul in de ruimte. Zelfs kinderen kunnen dat onderscheid goed maken. Bovendien creërt zoiets ook gezag en ontzag, iets wat nogal ontbreekt richting hulpverleners in deze samenlevingquote:
Een jong kind kan dat onderscheid niet maken. Ik denk pas vanaf een jaar of 6-7.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee. Ik ken geen enkel kind wat bang is voor een politieagent omdat vader of moeder het wel eens als voorbeeld stelt om de orde te herstellen. Weer gelul in de ruimte. Zelfs kinderen kunnen dat onderscheid goed maken. Bovendien creërt zoiets ook gezag en ontzag, iets wat nogal ontbreekt richting hulpverleners in deze samenleving
Dan is het toch ook geen issue?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een jong kind kan dat onderscheid niet maken. Ik denk pas vanaf een jaar of 6-7.
https://nl.linkedin.com/p(...)888016458899456-VNeiquote:"Waarom maak je nog video's terwijl je zoveel haat reacties krijgt?" 🤬
We hebben het al eens eerder erover gehad dat ik gemiddeld 20 haatreacties online krijg per dag.
Een comment die ik laatst onder een video van mij kreeg was: “Waarom maak je nog video’s terwijl je zoveel haat reacties krijgt?”
Dit is een comment waar ik niet veel mee kan. Soms krijg ik ook opbouwende kritiek/feedback. Dit is iets waar ik iets mee kan en van kan leren 💪🏼
Als ik door mijn comments ga en hatelijke opmerkingen zie, doe ik hier niks mee. Ik kijk dus per comment of ik hier iets mee kan of niet 🔍
Zo niet? Dan trek ik mij hier ook niks van aan en ga ik gewoon door met wat ik doe!
Ik ga namelijk niet stoppen met het delen van mijn kennis 🔥. Ik krijg namelijk ook enorm veel positieve reacties!
Feedback van mijn studenten, oude klanten, mensen die ik heb kunnen helpen, etc. 🚀
Dus mijn tip? Bepaal of een comment iets is waar je wat mee kan.
Kan je ervan leren? Neem dit dan zeker mee.
Kan je er niet van leren? Laat het dan voor wat het is 🙅🏽♀️
Sophia Meijer👩🏼💻
Wat doe ik?
Ik help meer dan 350 bedrijven en particulieren om geld te verdienen met hun TikTok account.
Laten we connecten!
#onlinehaat #onlineondernemen #ondernemen
https://nl.linkedin.com/p(...)137226804109314-FMmRquote:𝑻𝒉𝒆 𝒆𝒏𝒅 𝒐𝒇 𝒂𝒏 𝒆𝒓𝒂!
31 mei 2023 was officieel mijn laatste dag in dienst bij ABN AMRO N.V. Begin dit jaar had ik eerlijk gezegd nooit verwacht dat ik dit nu (al) zou schrijven, want ik had het nog enorm goed naar mijn zin bij ABN AMRO Bank N.V. Ik heb ruim 3 jaar voor dit bedrijf mogen werken als CDD analist, en met ontzettend veel plezier! Bij ABN AMRO N.V. heb ik altijd de ruimte gekregen om mezelf te kunnen zijn, aan mijn mentale gesteldheid te werken, maar ook om me te ontwikkelen tot de professional die ik nu ben. Het afscheid van mijn lieve collega's viel mij dan ook ontzettend zwaar en ik ben ze dankbaar voor de mooie tijd die ik bij ABN AMRO N.V. heb gehad, aangezien zij daar een heel groot aandeel in hebben geleverd. ❤️
𝑨𝒏𝒅 𝒕𝒉𝒆 𝒃𝒆𝒈𝒊𝒏𝒏𝒊𝒏𝒈 𝒐𝒇 𝒔𝒐𝒎𝒆𝒕𝒉𝒊𝒏𝒈 𝒃𝒆𝒂𝒖𝒕𝒊𝒇𝒖𝒍...
MAAR, soms moet je leuke dingen achter je laten om je dromen waar te kunnen maken en wellicht nog wat leukers te vinden dan je al had. Dit betekent dat ik op 1 juni 2023 ben gestart als 𝗘𝗜𝗚𝗘𝗡 𝗢𝗡𝗗𝗘𝗥𝗡𝗘𝗠𝗘𝗥. Dit is altijd mijn grote droom geweest en jullie kunnen je niet voorstellen hoe bizar trots ik op mezelf ben, dat ik dit heb kunnen bereiken.
Ik heb een ontzettend moeilijke start gehad in het leven. De aanhanger die ik achter me aan sleep (want mijn rugzak was voortaan te klein), is sinds mijn 10e gevuld met diverse (jeugd)trauma's op bijna alle denkbare gebieden. Ik heb ontzettend hard moeten vechten voor mijn plekje in dit leven. En op het moment dat ik dit schrijf, schiet ik weer vol, want het is écht, écht, écht niet makkelijk geweest.
𝗜 𝗙𝗥𝗘𝗔𝗞𝗜𝗡𝗚 𝗗𝗜𝗗 𝗜𝗧!!! 💪🏼
Ik heb het allemaal overwonnen. Ik heb een lieve vriend, een mooi en fijn dak boven mijn hoofd, ik heb een prachtig diploma behaald, een ontzettend lieve vriendengroep en natuurlijk het allerbelangrijkste is dat ik gezond én gelukkig ben. Mijn eigen bedrijfje is voor mij dan ook de kers op de slagroomtaart die het compleet maakt. Een mooi resultaat na een ontzettend harde strijd! 🥰
𝐕𝐚𝐧 𝐝𝐞𝐫 𝐒𝐥𝐮𝐢𝐣𝐬 𝐂𝐃𝐃/𝐊𝐘𝐂 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐮𝐥𝐭𝐚𝐧𝐜𝐲 𝐢𝐬 𝐛𝐨𝐫𝐧
De komende 1.5 jaar mag ik via buro C5 / buroS9+ een hele mooie opdracht verrichten voor Deloitte. Ik ben ontzettend blij met deze kans en zonder de onvoorwaardelijke steun van mijn vriend anjo bimbergen, broertje en een hele fijne groep vrienden had ik dit nooit gekund. ❤️
𝑴𝒆𝒕 𝒅𝒊𝒕 𝒃𝒆𝒓𝒊𝒄𝒉𝒕 𝒘𝒊𝒍 𝒊𝒌 𝒊𝒆𝒅𝒆𝒓𝒆𝒆𝒏 𝒆𝒓 𝒂𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒓𝒊𝒏𝒏𝒆𝒓𝒆𝒏 𝒅𝒂𝒕 𝒆𝒓 𝒂𝒍𝒕𝒊𝒋𝒅 𝒍𝒊𝒄𝒉𝒕 𝒊𝒔 𝒂𝒂𝒏 𝒉𝒆𝒕 𝒆𝒊𝒏𝒅𝒆 𝒗𝒂𝒏 𝒅𝒆 𝒕𝒖𝒏𝒏𝒆𝒍, 𝒐𝒐𝒌 𝒂𝒍 𝒗𝒐𝒆𝒍𝒕 𝒅𝒂𝒕 𝒔𝒐𝒎𝒔 𝒏𝒊𝒆𝒕 𝒛𝒐. 𝑬𝒏 𝒕𝒐𝒕 𝒔𝒍𝒐𝒕: 𝒍𝒂𝒂𝒕 𝒏𝒊𝒆𝒎𝒂𝒏𝒅 𝒋𝒆 𝒗𝒆𝒓𝒕𝒆𝒍𝒍𝒆𝒏 𝒅𝒂𝒕 𝒋𝒆 𝒊𝒆𝒕𝒔 𝒏𝒊𝒆𝒕 𝒌𝒖𝒏𝒕 (𝒃𝒆𝒓𝒆𝒊𝒌𝒆𝒏) 𝒆𝒏 𝒍𝒂𝒂𝒕 𝒏𝒊𝒌𝒔 𝒐𝒇 𝒏𝒊𝒆𝒎𝒂𝒏𝒅 𝒅𝒂𝒕 𝒊𝒏 𝒅𝒆 𝒘𝒆𝒈 𝒔𝒕𝒂𝒂𝒏. 𝑱𝒆 𝒌𝒖𝒏𝒕 𝑨𝑳-𝑻𝑰𝑱𝑫 𝒃𝒆𝒓𝒆𝒊𝒌𝒆𝒏 𝒘𝒂𝒕 𝒋𝒆 𝒘𝒊𝒍! 𝑯𝒐𝒆 𝒛𝒘𝒂𝒂𝒓 𝒅𝒆 𝒘𝒆𝒈 𝒔𝒐𝒎𝒔 𝒐𝒐𝒌 𝒊𝒔. 𝑯𝒆𝒕 𝒊𝒔 𝒉𝒆𝒕 𝒘𝒂𝒂𝒓𝒅! ❤️❤️❤️
Denk wel dat ze niet teveel moet praten maar ik zou er wel raad mee weten ja.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:15 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Ik zou haar doen.
Anjo Bimbergen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:16 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)137226804109314-FMmR
Blablabla en laat ik eens wat Engels erbij noteren om hip over te komen.
Bedankt voor je LinkedIn-logingegevens, lol.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zou haar doen.
Inloggegevens?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 19:33 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Bedankt voor je LinkedIn-logingegevens, lol.
Als je haatreacties krijgt dan weet je dat je goed bezig bent. Negatieve aandacht leid tot meer views dus eigenlijk zou je die mensen kunnen bedanken.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:15 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)888016458899456-VNei
Ik zou haar doen.
Ik snap überhaupt niet waar die haatreacties vandaan komen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 07:57 schreef SayLWay het volgende:
[..]
Als je haatreacties krijgt dan weet je dat je goed bezig bent. Negatieve aandacht leid tot meer views dus eigenlijk zou je die mensen kunnen bedanken.
Zolang de haatreacties maar niet van je klanten afkomen, vooral zo doorgaan zou ik zeggen.
Maar even serieus, 22 jaar en coach voor het geld verdienen op tik-tok.quote:Op woensdag 28 juni 2023 07:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waar die haatreacties vandaan komen.
Heeft ze het wel slim gedaan.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:00 schreef SayLWay het volgende:
[..]
Maar even serieus, 22 jaar en coach voor het geld verdienen op tik-tok.
Dit is toch gewoon een dertien in een dozijn 'snel rijk worden zonder veel te doen' coaches?
Absoluut, petje af. Maar heel onderscheidend lijkt het mij niet, behalve dan het blonde meisje wat veel views & clicks genereert.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Heeft ze het wel slim gedaan.99% krijgt het niet eens voor elkaar.
Ik denk dat ze die überhaupt niet krijgt, meer een verkapte "kijk mij eens succesvol zijn op social media, ik krijg zelfs haatreacties!".quote:Op woensdag 28 juni 2023 07:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waar die haatreacties vandaan komen.
Maar daar verdient ze wel aan. Weet je hoe anders haar leeftijdsgenoten geld verdienen? Via Onlyfans en drie keer raden hoe.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:04 schreef SayLWay het volgende:
[..]
Absoluut, petje af. Maar heel onderscheidend lijkt het mij niet, behalve dan het blonde meisje wat veel views & clicks genereert.
Ik zou die gewoon publiceren met als boodschap " kijk eens wat een hoeveelheid onzin ik krijg".quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die überhaupt niet krijgt, meer een verkapte "kijk mij eens succesvol zijn op social media, ik krijg zelfs haatreacties!".
Ook leuk:quote:Op woensdag 28 juni 2023 07:57 schreef SayLWay het volgende:
[..]
Als je haatreacties krijgt dan weet je dat je goed bezig bent. Negatieve aandacht leid tot meer views dus eigenlijk zou je die mensen kunnen bedanken.
Zolang de haatreacties maar niet van je klanten afkomen, vooral zo doorgaan zou ik zeggen.
Denk dat het aan de instellingen van de poster ligt want die van Sophia kon ik wel zien. De laatsten hierboven inderdaad helaas niet. Kunnen teksten hier gequote worden?quote:Op zondag 2 juli 2023 14:56 schreef 111210 het volgende:
Jammer, kan de linkjes niet meer openen als je niet ingelogd bent
Robbie kijkt graag ergens anders naarquote:Op zondag 2 juli 2023 16:11 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ook leuk:
Meen je dat Sophia, wat een zieke lui deze mensen. Ze hoeven jou berichtje toch niet te lezen. Trek je zelf er niks van aan hoor. Ik kijk graag jou berichtjes. Fijn weekend gewenst
Groetjes ROB
.
.
.
https://nl.linkedin.com/p(...)075710502596608-CyWgquote:Vaderdag
Vandaag is het Vaderdag.
Mijn zoon heeft op school een mooie cadeau voor pappa gemaakt. En aan de keukentafel heeft hij een cadeau gemaakt voor opa.
En samen gaan we pappa verrassen met ontbijt op bed. En daarna? Samen zwemmen. En dan naar opa.
Ik geniet. Zo moet Vaderdag zijn.
En dan denk ik aan de kinderen die geen vader meer hebben. Soms nog heel klein. Voor wie maken zij een knutselwerk? Hoe wordt er op school hier aandacht aan gegeven?
Ik herinner mij het overlijden van de vader van mijn vriendinnetje. We waren nog heel jong. En nooit werd er in de klas over gesproken. We maakten gewoon een knutsel voor Vaderdag.
En dan denk ik aan de eerste Vaderdag na het overlijden van onze dochter. Ik was zwanger van onze zoon. Het voelde dubbel. Blijdschap en gemis.
Een jaar later was ook onze zoon overleden. Vaderdag wilde ik overslaan. En bij elke confrontatie voelde ik jaloezie en verdriet.
Deze Vaderdag zullen er ook kinderen en vaders zijn voor wie Vaderdag geen blije dag is.
Laat hen weten dat we aan ze denken en er voor ze zijn. Gewoon door een berichtje of een belletje.
#Vaderdag #zondervader #geenvaderdag #gemis
https://nl.linkedin.com/p(...)787769979363328-9SUqquote:Van VMBO naar een PhD
Heb je jezelf weleens niet zo slim gevoeld? Zo voelde ik mij ook toen ik VMBO-TL advies kreeg, omdat HAVO wellicht te uitdagend kon zijn.
Hoewel het bereiken van de hoogste academische graad een mooie mijlpaal is, waren de 5 levenslessen die ik vanuit huis heb meegekregen nog waardevoller.
Aangezien ik maar net het VWO haalde (gemiddelde: 5.5), leek het niet voor de hand liggend dat ik een academisch succes zou zijn.
Toch heb ik mijn Master of Science cum laude en met honours behaald. Afgelopen week heb ik mijn PhD behaald, waarbij ik nu vier publicaties als eerste auteur, een patent en de titel 'Dr.' aan mijn naam kan toevoegen.
Deze prestaties zijn mede mogelijk gemaakt door een toegewijd promotieteam, geweldige collega's, ondersteunende vrienden en familie. Maar ook dankzij de wijsheid van mijn ouders:
1. “Blijf leergierig, iedere dag leer je wat”.
2. “Nee heb je, ja kun je krijgen."
3. “Je omgeving is erg belangrijk, omring jezelf met goede mensen”.
4. “Als je voor een moeilijke keuze staat, onthoud dat je alleen maar ervaringen rijker kan worden."
5. "Het onderwijssysteem beoordeelt mensen vaak met dezelfde maatstaf. Echter, ieder van ons heeft unieke talenten. Het is aan jou om te ontdekken hoe je die talenten kunt gebruiken om een bijdrage te leveren aan de samenleving."
Het onderwijssysteem meet niet altijd iemands ware potentieel. Hopelijk kunnen we de labels 'hoogopgeleid' of 'laagopgeleid' loslaten en mensen waarderen op basis van hun unieke talenten.
Misschien had Einstein een goed punt hier: "Iedereen is een genie. Maar als je een vis beoordeelt op zijn vermogen om in een boom te klimmen, zal hij zijn hele leven geloven dat hij dom is."
Van die (oude) kerels die gaan slijmen bij vrouwen op LinkedIn/Social Media in de hoop misschien wel wat jonge gat te scoren voor hun wanhopige verrimpelde piemeltjesquote:Op zondag 2 juli 2023 16:11 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ook leuk:
Meen je dat Sophia, wat een zieke lui deze mensen. Ze hoeven jou berichtje toch niet te lezen. Trek je zelf er niks van aan hoor. Ik kijk graag jou berichtjes. Fijn weekend gewenst
Groetjes ROB
.
.
.
En ook: pleiten voor het loslaten van de labels 'hoogopgeleid' en 'laagopgeleid', maar dan wél even benadrukken dat ze met haar PhD de "hoogste academische graad" bereikt heeft.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:36 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)787769979363328-9SUq
Ik kreeg het vmbo-tl advies en heb er nog trauma's van.
Dat was ook een van de redenen om het hier te posten.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:28 schreef Viv het volgende:
[..]
En ook: pleiten voor het loslaten van de labels 'hoogopgeleid' en 'laagopgeleid', maar dan wél even benadrukken dat ze met haar PhD de "hoogste academische graad" bereikt heeft.
Mooi geschreven Willy, zonder je oorspronkelijke post te hebben gelezen is het makkelijk om het geheel te plaatsen en te voelen. Ik kijk er naar uit om elkaar in september te gaan ontmoeten.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:54 schreef Kale het volgende:
Teamcoach, veranderkundige, leiderschap, trainer, coach, VerticalQ, lichaamsgericht, lijfwijsheid/ hoofd -hart -buik, intuitie, mBIT, agile, systemisch, sociale veiligheid, Deep Democracy, storytelling, duurzaamheid
Eerst dit:
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
En dan deze post erover:
En in de comments alleen maar coaches die mekaar de poeperd likken
Tiktok expertquote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zou haar doen.
Wat een inspirerend bericht! Dit soort kleine geluksmomentjes moet je koesteren.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:00 schreef SEMTEX het volgende:
Ik moet zeggen dat het lekker rustig is nu ik een hoop recruiters en wappen uit mijn Linkedin feed heb verbannen.
#leuk #inspirerend Laten we een kop koffie drinkenquote:Op maandag 3 juli 2023 16:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat een inspirerend bericht! Dit soort kleine geluksmomentjes moet je koesteren.
En wat fijn om te horen dat je nu zo lekker in je vel zit.
Wellicht even connecten?
quote:Op maandag 3 juli 2023 15:25 schreef SayLWay het volgende:
[..]
Mooi geschreven Willy, zonder je oorspronkelijke post te hebben gelezen is het makkelijk om het geheel te plaatsen en te voelen. Ik kijk er naar uit om elkaar in september te gaan ontmoeten.
Wat goed Willy! Als we allemaal meer naar elkaar omkijken en de ander echt zien, maken we samen het verschil en de wereld n betere plek. Jij maakt in ieder geval de wereld mooier! Dank voor wat je doet/deed maar ook v deze bijdrage hier.
Jeetje Willy..,het is toch wonderlijk hoe ons onderbuikgevoel soms tot dit soort gesprekken komt. Deden dit maar meer mensen, maar in ons huidige angstcultuur durven we dit vaak ook niet, gezien de vele gewelddelicten. Maar zo mooi te lezen dat het jou als haar een goed gevoel geeft..komt natuurlijk heftig binnen zo’n jong mens die het leven niet meer ziet zitten…maar depressie en angsten kunnen je gijzelen in dit bestaan..dan zie je soms geen andere uitweg…hoe triest ook
Ik heb dit ook dikwijls bij de cliënten gezien met wie ik heb mogen werken…zo’n gedachte moet je aandacht geven. Ze hun verhaal laten doen. Dat kan al lucht geven..al is het voor een kort moment…maar een waardevol moment.
Maar prachtig dat je dit hebt gepost..zet je aan het denken 🫶🏼🙏🏼🩷
Onze jongste zoon van 11 zag een man uitgelachen en gepest worden door voorbijfietsende jongeren. Op afstand maakte hij oogcontact en gaf hem een vriendelijke duim omhoog, waarna zijn sad face veranderde in een glimlach. Aandacht, een gebaar of betrokken woorden, het kan zoveel betekenen voor iemands dag of leven.
OF even een belletje, gezellig met een kopje koffie ?!quote:Op maandag 3 juli 2023 16:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat een inspirerend bericht! Dit soort kleine geluksmomentjes moet je koesteren.
En wat fijn om te horen dat je nu zo lekker in je vel zit.
Wellicht even connecten?
Ja die kan altijd nog een andere carrière zoeken...quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zou haar doen.
quote:Flugelmeid
Flügel Nederland NV
jun. 2019 - apr. 20211 jaar 11 maanden
Amsterdam en omgeving, Nederland
Van mijn hobby mijn werk maken? Naast mijn geweldige stage bij Hotel Arena, ben ik begonnen als Flugelbabe op de grote festivals! Avond, ochtend, of zelfs nachtdiensten, het maakte allemaal niet uit! Tijdens een actie hebben we één gezamenlijk doel, verkopen! We zijn dus een team, maar op het veld werken we zelfstandig om te verkopen en om natuurlijk de mensen kennis te laten maken met Flügel. Ik ga daarin doelgericht te werk; ik zet echt door als ik iets wil, en zie het als een uitdaging om van een ‘nee’ een ‘ja’ te maken. Maar ik ben ook erg sociaal en heb ik een vlotte babbel. Ik hou van een feestje, en zie Flügel daarom ook niet echt als mijn baan, maar meer als een hobby.
Snap ik. Heb ook niks met tl-verlichting.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:36 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)787769979363328-9SUq
Ik kreeg het vmbo-tl advies en heb er nog trauma's van.
Dat heeft me gvd 12 jaar gekost..quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik zet echt door als ik iets wil, en zie het als een uitdaging om van een ‘nee’ een ‘ja’ te maken.
Doet me een beetje denken aan zo'n LinkedIn-omschrijving van iemand die een lampje vervangen heeftquote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die kan altijd nog een andere carrière zoeken...
Zoals:
[..]
You must be shitting mequote:https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
Steeds meer mannen komen bij mij ademen.
Daar ben ik zo blij mee. In mijn vriendenkring heb ik al veel mannen mogen begeleiden in een ademreis.
Waarom ik hier een post over schrijf? Omdat veel mannen het vaak maar te zweverig vinden, dat ademen. Vrouwen staan er naar mijn ervaring veel sneller voor open. Als ik kijk naar mijn klanten dan is het 80% vrouw en 20% man. Maar het liefst zie ik dit 50-50%.
Zo had ik laatste een schilder, een special forces agent, een directeur van een IT bedrijf en een redacteur bij me op de mat liggen.
Wat ze allemaal zeiden:
Fleur dit is zo praktisch en wetenschappelijk onderbouwd. Waarom leren we dit niet al op school.
En allemaal nemen ze hun adem ervaringen mee in hun dagelijks leven. 🙌🏼 Bijvoorbeeld om hun sportprestaties te verbeteren 🚴🏾♂️, als ze een drukke werkdag hebben 💻, als ze iets spannends gaan doen 🪂 of gewoon even willen ontspannen! 🧘🏼♂️
Ben jij een bewust ademende man? Of ben je nog niet overtuigd? Stuur me dan even een berichtje, kijken of ik je kan overtuigen. Of stuur me geen bericht, als je geen zin hebt in een adembenemende salespitch over hoe fantastisch het is. 😉
Wat ik wil bereiken met dit? Bewustwording, omdat het echt super krachtig is! 💪🏼🚀
quote:Spoedvraag. Mijn vrouw heeft dit briefje voor mij achtergelaten (waarop ik een rood streepje heb gezet). Ik zou graag jullie hulp willen inroepen bij de uitleg daarvan en dan meer specifiek of daarin een opdracht voor mij moet worden gelezen om de heg te snoeien.
Uiteraard zou ik het ook aan mijn vrouw kunnen vragen, maar haar antwoord is juridisch gezien irrelevant. Het gaat hier namelijk niet om een overeenkomst (waarbij de bedoelingen van beide partijen relevant zijn), maar om een zogenoemde ‘eenzijdige gerichte verklaring’. Uit de door mij geraadpleegde wetenschappelijke literatuur (C.E. Drion in NJB 2016, p. 1961) en rechtspraak (ECLI:NL:PHR:2020:859) leid ik af dat bij de uitleg van een dergelijke eenzijdige gerichte verklaring de gerechtvaardigde verwachtingen van de ontvanger doorslaggevend zijn. Daarbij moet er wel worden gekeken naar ‘de algehele context’.
Uitgaande van die context ga ik er vooralsnog van uit dat ‘als’ moet worden vertaald met ‘indien en voor zover’ en dat ik de heg dus helemaal niet hoef te snoeien. De context is namelijk dat mijn kinderen de gevaarlijke heggenschaar niet mogen pakken en dat doel kan het beste worden bereikt als ik deze schaar überhaupt niet gebruik. Verder speelt in mijn ogen ook een rol dat eerdere opdrachten wel dwingend waren geformuleerd (zoals ‘graag Vinted label printen’). Tot slot volgt uit een door mij gehouden testsessie dat onze luifel in staat lijkt om door de hoge heg heen te gaan (zie bewijs in eerste comment), waardoor er ook geen noodzaak is om deze te snoeien.
Ik hoor graag of ik op het goede spoor zit dan wel dat ik bepaalde gezichtspunten over het hoofd zie.
Ik denk dat de mannen die bij haar op een matje komen liggen, wel stiekem hopen op meer dan alleen ademen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
You must be shitting meDit is zo ongeveer de grootste gebakken lucht post die ik heb gezien. Niks hiervan is waar.
ADEM COACH
Een salade eten EN nog je auto laten maken..quote:. Ik ben teveel! 😏✨🤩💓💎
Gister had ik een gesprek met iemand die ik af en toe bel voor advies. De strekking was: Lieverd jouw energie is te sterk.
Natuurlijk kreeg ik tranen in mijn ogen. Want dat is helemaal niet leuk! Ik ben helemaal niet zo sterk ook maar vooral een grote huilebalk 😂🥲! Maar wel een doorzetter!
Na mezelf heel de dag zielig gevoeld te hebben, en megaaaa extra stories te hebben geplaatst op Instagram tijdens de shoot voor het wimpermerk van Michelle Nouws, besefte ik me dat “teveel” juist heel erg leuk is! In de juiste setting!
We dansten, we lachten, we schreeuwden, we hebben geknuffeld omdat we zo intens met elkaar mee leefden! Het was heerlijk!
Ik moest denken aan een klant die ik afgelopen maandag had. We hadden super veel klanten die dag, ik had snel mijn salade weggewerkt en moest nog mijn auto tussendoor laten maken en na een gestressde dag stelde ze zich blij voor.
Toen ik roze als achtergrondkleur voorstelde, twijfelde ze. “Ik ben al zo veel…” waarop ik haar vroeg: “Ben jij écht teveel, of ligt dat niet bij jou maar bij de ander?”
Teveel is maar een perceptie. Dus wees vooral jezelf. In de juiste omgeving mag jij jou zijn!
Ik mag bij mijn vrienden veilig zijn. Dansen, gek doen, huilen, zeuren en vooral lekker sterk zijn. En in mijn werk ook! Want mijn klanten gaan vaak juist aan op mijn energie!
Heel cliche maar wees jezelf, als het niet past: twijfel dan niet aan jezelf maar vraag je dan eens af of je wel in de juiste omgeving zit.
Kies voor die roze achtergrondkleur, doe je make-up als je wilt, show up for yourself en maak plezier! Het leven is écht korter dan je denkt dus wees net als ik teveel en loop lekker rond in je knal gele outfit 🥰✨🤩❤
Hoezo niks van waar?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
You must be shitting meDit is zo ongeveer de grootste gebakken lucht post die ik heb gezien. Niks hiervan is waar.
ADEM COACH
Dat zullen geen mannen zijn met hoge sociale status, maar eerder het type vadsige, kaal en geen kans op überhaupt een vrouw.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat de mannen die bij haar op een matje komen liggen, wel stiekem hopen op meer dan alleen ademen.
Ik vind dit vooral heel grappig.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mongoolquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een koudwatertraining/ijsbadtraining en ademtrainingen zijn bij o.a. de brandweer enorm in opkomst, omdat men leert over het effect van bijvoorbeeld "boxademhalingen" op de hartslag en daarmee de duur waarmee je door kan op een ademluchtfles.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
ADEM COACH
Ja nou mwa. 2 dingen:quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
ADEM COACH
ADEM coach 'de laatste adem', nice.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
ADEM COACH
Exact. Die heeft een coach cursus gedaan en een uurtje adem coach training.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:56 schreef manny het volgende:
2) Die post van haar, incl de foto die er onder staat, doet het ergste vermoeden. Het woord "ademreis" is al emmer-waardig. Wat dat betreft: helemaal met je eens.
Wat is er op die foto's dan te zien dat deze afgezaagde complottheorie ondersteunt?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:23 schreef SayLWay het volgende:
Omdat veel mensen "aan" gingen op mijn vorige post over historische "feiten" waar je een vraagteken bij kunt zetten, doen we er deze vrijdag nog één; Geloof je dat er in 1969 een maanlanding heeft plaatsgevonden?
Wat doet dit bericht op LinkedIn? Nou heel simpel, het is mijn vrijdagpost en ik bepaal wat ik leuk vind om te posten.
Anyway. De maanlanding.
Laten we het houden bij de feiten:
Op de afbeelding zie je het voertuig dat ze hebben gebruikt om te landen. Laat je niet afleiden door de enorme hoeveelheid aluminiumfolie. President Nixon belde met een telefoon naar de astronauten op de maan. De astronauten stuiterden zorgeloos over het oppervlak van de maan alsof ze in een kinderspeelparadijs waren. Gelukkig totaal niet bang voor eventuele schade aan hun ruimtepakken. En ze staken ook nog even een Amerikaanse vlag in de maan.
Leuk weetje: Een scheur in een modern ruimtepak zorgt ervoor dat je ongeveer 3 minuten overleeft op de maan.
Ander leuk weetje: Tijdens de maanmissie van 1971 namen ze ook een buggy mee. Zie afbeelding. Dat deden ze ook in 1972 en daarna is er geen mens meer op de maan geweest. De buggy's hebben ze achtergelaten op de maan.
De maanlanding is typisch zo'n historisch bericht waar je geen vraagtekens bij zet. Totdat je de foto's ziet. En dan heb ik niet over de complottheorieën die je overal op internet kunt vinden.
Nee, gewoon afgaande op de foto's van NASA zelf.
Geloof jij dat ze met dat voertuig echt zijn geland op de maan? Dat ze er zwierig rondhuppelden. Dat de president ze een belletje gaf met een telefoon uit 1969? En dat ze een jaar later doodleuk een buggy bij zich hadden?
Ik kies ervoor om het niet te geloven. Het leuke van het woord geloven is dat het een samenvoeging is van de woorden: gelogen en beloven.
Denk er maar eens rustig over na dit weekend. Geniet van de vrije dagen en op naar een nieuwe week vol kansen. Dan gaan we het weer over geld, mindset en aandelen hebben 😊
Deze wappie
Sinterklaas.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:59 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat is er op die foto's dan te zien dat deze afgezaagde complottheorie ondersteunt?![]()
Die kwam ik ook al tegen. Mensen hebben echt teveel tijd over.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mevrouw met billen foto en Porsche onder deze tekst.quote:Gehuurde villa. Gehuurde auto. Snelle praatjes.
‘Koop mijn cursus van ¤4.000 om écht snel rijk te worden’.
Ik ben het zat.
Wé zijn het zat, kan ik wel zeggen.
Want ik spreek niet alleen voor mezelf hierin: we geloven het allemaal niet meer zo.
We zijn steeds sceptischer als het gaat om een guru vinden, omdat er zo veel rotzooi op de markt is.
Zelfbenoemde guru’s die vooral aan ‘hoopverkoop’ doen.
De gouden bergen.
‘Hiermee ga je binnen twee maanden naar 50K omzet’
De ‘maar dit is écht maatwerk’
Hoop op meer omzet. Een ander leven. De golden nugget die alles verandert.
Met een salesgesprek waarin..
..er dingen beloofd worden die niet waargemaakt kunnen worden.
..verkeerde verwachtingen worden geschept.
..gepusht wordt een droom helemaal te voelen, om maar te kopen.
Waardoor wordt ingestapt op basis van emotie (en dat is slim, want koopbeslissingen wórden gemaakt op basis van emotie).
Er wordt ingestapt op hoop. Waarbij we vervolgens gewoon te vaak hebben gezien dat het niet wordt waargemaakt.
Daar kun je van alles van vinden.
Ik vind het vooral jammer.
Want waar nu wordt afgegeven op guru’s in het algemeen (‘daar heb je er weer een’) zijn er ook genoeg ondernemers, experts, coaches, consultants, die het wél waar maken.
En ja, soms ook zulke statements maken, omdat ze anders het gevoel hebben overschreeuwd te worden.
Maar deze scepsis brengt ook enorme kansen voor deze kwalitatieve ondernemers met zich mee.
Voor de ondernemers die wél grootse resultaten behalen met hun klanten.
Die waar maken wat ze beloven.
Die inhoudelijk, ontzettend sterk zijn.
Ik zie namelijk een shift plaatsvinden.
Van mooie praatjes, naar show don’t tell op basis van kennis.
Eerlijk gezegd vind ik dit zelf een verademing. Het kaf wordt hierdoor veel beter van het koren gescheiden.
Want, die mooie praatjes (en plaatjes) werken niet meer. Ook niet voor de ondernemers die het wel waar maken.
De kwalitatieve ondernemers die nu een écht sterke marketingstrategie op basis van show, don’t tell op basis van kennis inzetten, maken nu het verschil.
Winnen populariteit.
Winnen vertrouwen op de markt.
Komen los van de scepsis rondom alle ‘experts’ en ‘guru’s’.
En daar liggen enorme kansen.
Althans, voor de ondernemers die deze kansen aangrijpen, door de juiste dingen te doen.
Ik ben benieuwd: hoe kijk jij hier tegenaan? Hoe ervaar jij dit?
P.S. Foto voor het effect, met mijn daadwerkelijk eigen gekochte Porsche (autoliefhebber hier). Die ik normaliter niet meer gebruik voor mijn marketing 😉
En pas in juni 2019 haar eerste echte baan. Lekker geloofwaardig.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
[..]
Mevrouw met billen foto en Porsche onder deze tekst.![]()
Gem 1-3 commentaren per post.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:16 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
En pas in juni 2019 haar eerste echte baan. Lekker geloofwaardig.
quote:Mijn benen doen pijn, ik ben moe, ik ben duizelig er moet iets met me aan de hand zijn. Ik denk mijn schildklier.
Direct voel ik: dit is niet lichamelijk. Ze zit al voor de 6e keer in 3 maanden op het huisartsenspreekuur. Dit keer met deze klachten.
Ik vraag door: zeer problematische relatie met moeder. Laag zelfbeeld. Veel stress door haar huidige studie. Ze is al bij een psycholoog geweest voor eerdere angstklachten maar daar is dit nooit besproken, daar ging het alleen over de faalangst, want dat was de vraag.
Door haar lichamelijke klachten krijgt ze nog op een bepaalde manier liefde van haar moeder. En dat is haar veel waard.
De tranen stromen over haar wangen.
En ik zit vast want mijn tijd op het huisartsenspreekuur is om. En als ik haar doorstuur naar een GGZ-instelling is er een wachttijd van minimaal 6 maanden in onze regio en met een beetje pech treft ze daar iemand die ook bijna omvalt van alle stress die er daar is.
Het systeem piept en kraakt.
Ouders zijn bijna allemaal gestrest en/of hebben onverwerkte emotionele pijn.
Zij voeden kinderen op.
Ouders en/of kinderen krijgen lichamelijke en/of mentale klachten.
Ze zoeken hulp, goede kans dat ze hiervoor een gestreste hulpverlener zien.
Die wil mogelijk doorverwijzen in een gestrest systeem.
Het is tijd om deels uit dit systeem te stappen voor mij vanaf september.
Mijn grootste potentie zit erin om een ervaren hinder, symptoom of klacht op alle lagen te bekijken, een persoon in zijn geheel te zien en dan te kijken of we samen tot meer gezondheid en/of geluk kunnen komen. Liefdevol naast iemand staan, steunend en laten geloven&ervaren dat er altijd een verbetering mogelijk is. Op welke manier dan ook.
Ik voel daar helaas geen mogelijkheid voor binnen het huidige zorgsysteem.
Ik word er zelfs met momenten echt heel moedeloos van en dat is niet de bedoeling.
Ik creëer iets nieuws.
Werkvormen die op allerlei manieren bijdragen aan waar geluk en gezondheid. Soms heel technisch. Soms heel intuitief.
Gesprekken waarin verandering wordt bereikt op allerlei niveaus.
Webinars en trainingen om deelgebieden aan te pakken.
Helingssessies waarin oude patronen worden aangekeken en worden losgelaten.
Livedagen waarin transformatie plaatsvindt op allerlei levensdomeinen
Ik gebruik daarbij al mijn capaciteiten op hoofd-, hart- en intuitief gebied, met altijd zuivere intenties om bij te dragen aan het geluk en de gezondheid van die ander.
En ik hoop echt en oprecht met heel mijn hart dat er iets anders mag ontstaan voor de zorg. Want ik maak me zorgen om de zorg.
#zorgsector #gezondheidszorg #geluk #welzijn
Perfecte PI-keuze.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het verse broodje van de bakker niet te vergeten!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gem 1-3 commentaren per post.
In 2019 afgestudeerd
Daarvoor bij Appie.
Misschien was de high class escort baan daarvoor wel lucratief dat die Porsche er nu is.
Wat lult deze koe überhaupt?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou ze die Porsche nou echt zelf gekocht hebben. Ik geloof dit soort "coaches" nooit.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met zulke fotos blijft het wel interessant thoquote:Op maandag 10 juli 2023 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Echt niets zeggen maar wel je tieten showen op LinkedIn
Dat gaat steeds verder weg van een professioneel werk forum.
Ze is ook tekeningen influencer geweest maar ik ga gezien het uiterlijk en de onzin idd ook voor de escort functie.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In 2019 afgestudeerd
Daarvoor bij Appie.
Misschien was de high class escort baan daarvoor wel lucratief dat die Porsche er nu is.
Juist. Daar heb je geen tijd voor als je echt miljoenen omzetten genereert. Het is zo doorzichtig.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
In 2019 afgestudeerd
Daarvoor bij Appie.
Met foto van nieuwe vrouw ..quote:En toen veranderde alles !!
Na één aantal jaren in een relatie gezeten te hebben met iemand die leed en waarschijnlijk nog lijdt aan “verborgen narcistische persoonlijkheidsstoornis”, de zwaarste vorm van deze ziekte, was ik klaar met relaties.
Met het begin van die relatie was ook het einde van mijn succes ingeluid.
In mei 2015 verloor ik mijn bedrijf, huis en haard.. en uiteindelijk gelukkig ook de psychopaat van een partner. Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel 😉.
Ik moest opnieuw beginnen maar dan anders… vele wegen bewandeld maar bewust als vrijgezel… een nieuwe serieuze partner of vrouw vinden? nee… dankjewel hoor…dat was voor mij niet weggelegd en wilde ik mij niet meer aan wagen.
Jaren later had ik het financieel weer een beetje op de rit. Op de 11e verjaardag van mijn zoon vroeg ik wat hij voor moois wilde hebben. Het antwoord was bijzonder en onverwacht.
Pap, ik heb vlak voor mijn verjaardag al een boot van je gekregen.. dus als cadeau wil ik graag dat jij weer gelukkig wordt en een goede lieve vrouw vind…
😳 BAM, die kwam binnen!!
De boodschap was duidelijk en zijn wens kwam in vervulling… Ik had destijds helaas een verwaarloosd gebit en ja als ik met een zeker gevoel wilde daten moest ik dit eerst aanpakken was mijn gedachte.
Toen ik later via via terecht kwam in Istanbul voor een complete gebitsrenovatie en metamorfose, kwam zijn wens in vervulling. Er sloeg er een vonk over tussen mij en de tandarts assistente, zo heftig dat het al na iets meer dan een jaar tot een huwelijk kwam.
Aangezien we beide al kinderen hadden, hebben we voor het huwelijk nog een ander kindje gecreëerd.. Lucas Aesthetics 😉
In een notendop is this our story..
Het leven is een flow en we moeten sommige dingen gewoon op zijn beloop laten. Wat ons toekomt, komt ons toe.. alles in de juiste tijd.
Gonca Lucas… mijn vrouw, zo trots en dankbaar dat zei mij koos als haar toekomstige levenspartner. Elke dag met haar is een zege en een feest.
We hebben samen en met enkele familieleden een prachtig bedrijf neergezet waar we vele mensen gelukkig mee maken, en die net als ons allemaal een story hebben en vaak na ons bezocht te hebben ook vaak een heel nieuw hoofdstuk van hun leven beginnen.
Hoe mooi is dat?!
Wie is er nu de psychopaatquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Lekker dan, de andere ouder van je kind publiekelijk een psychopaat noemen.
quote:Ik heb het al even lastig met de evolutie van LinkedIn de laatste jaren. Ik heb het platform zien veranderen van een zakelijk netwerk naar een plek die valsheid voedt.
Dagelijks zie ik berichten passeren van mensen die doen alsof ze een grote overlating gedaan hebben, klaar zijn voor de volgende stap met hun onderneming, een bedrijf verlaten ... waar eigenlijk had moeten staan "Het is niet gelukt". Waarom zijn we daar niet eerlijk over? Waarom staat daar niet "Het heeft me veel moed gekost, ik heb geprobeerd, het is niet gelukt maar ik heb enorm veel geleerd, ik neem nu even de tijd om te bekomen van dit avontuur"? Of waarom houden we dit niet gewoon voor onszelf en nemen we de tijd om alles te verwerken?
Berichten van mensen die na jaren/maanden afzien op een toxische werkplek (die meestal inzet op workations, ping-pong tafels en pizza fridays) een dankbaarheidspost plaatsen waarin ze andere mensen taggen met een leuke foto om likes en aandacht te krijgen en die de toxische werkplek eigenlijk nog meer aandacht geven. Ik begrijp dat je dit niet zomaar op LinkedIn zou zwieren, maar waarom zwijgen we dan niet gewoon?
Berichten van mensen die hun partner, kinderen, ouders misbruiken om er een vals verhaal over kwetsbaarheid over op te maken. Of foto's die bedoeld zijn om privé te houden van op een festival, reis, feest, ... gebruiken om aandacht te trekken in de hoop van hun dienst of product te kunnen verkopen, allemaal omdat een LinkedInexpert zou gezegd hebben dat "authenticiteit" werkt. Wel, ik zit al gans mijn leven in sales, ik heb nog NOOIT geweten dat een persoon iets verkoopt door zoiets te doen. Het zorgt enkel voor likes en het voedt je ego. Het zorgt ervoor dat mensen je aanspreken op straat en zeggen "goed bezig", terwijl je in werkelijkheid, diep vanbinnen, weet dat het niet echt is, dat je balans misschien zelfs in het rood staat of dat je nog geen enkele deal hebt geclosed het voorbije kwartaal. Dat je diep vanbinnen weet dat je liever in het echt bij je kinderen/familie was geweest ipv tijd te steken in een LinkedIn post over hen.
Die likes en comments vind ik nog het speciaalst. De meeste mensen die dan zo'n post liken of een comment plaatsen weten dat het fake of uit de context getrokken is en toch doen ze mee aan het gebeuren om het algoritme te voeden. Om hun eigen naam, product of dienst opnieuw in de kijker te krijgen.
Is dit het systeem/platform waar we naartoe evolueren als mens? Normen en waarden opzij zetten om een algoritme te voeden? Leugens verkondigen en verhalen uit de context trekken om aandacht te krijgen? Intieme momenten in de publieke ruimte duwen voor een like? Wat gaan we aan onze kinderen vertellen als die dit ooit zien? Dat het ok is om normen en waarden te verloochenen zolang je een like kan krijgen? Dat het allemaal niet zo erg is, het is maar "voor het werk"?
Neem me gerust terug naar de tijd van de "simpele" clientcases, eerlijke kwartaalcijfers en het eerlijk empoweren van mensen op LinkedIn.
Ff pochen met het geven van een boot aan zijn zoon. Ff pochen met zijn nieuwe bedrijf. Ff pochen met zn nieuwe wijf.quote:
Dat dacht ik ook. Maar dat kind is 11, zal wel een (bestuurbare) speelgoedboot zijn?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:10 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ff pochen met het geven van een boot aan zijn zoon. Ff pochen met zijn nieuwe bedrijf. Ff pochen met zn nieuwe wijf.
Wat een creatieve armoede als je hiermee gaat lopen shinen. En deze flapdrol reageert op IEDERE post.quote:https://www.linkedin.com/(...)102720852250624-uhrU
Martijn Konings
Vrijdagavond, kwart over acht. Kabinet Rutte IV is net gevallen en ik zit lekker te bbq'en met m'n gezin. Appje van Jordi van de Bovenkamp met een knettergoed idee voor een inhaker voor mijn klant HEMA. Shit. Had ik zelf willen bedenken. Had ik zelf móeten bedenken. Maar het is wél een heel goed idee. En supersnel. Dus. Zoya Kazemi Neyari en Scott van der Winden geappt. Ook enthousiast. Fles rosé aan de kant gezet, idee in 3 formaten uitgewerkt en meteen richting de klant gestuurd. Direct gepost. Iedereen blij.
Dus nogmaals: Thanks voor je proactieve idee Jordi. Ik maak het goed met je.
En zijn nieuwe lijf..quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:10 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ff pochen met het geven van een boot aan zijn zoon. Ff pochen met zijn nieuwe bedrijf. Ff pochen met zn nieuwe wijf.
Voor de oprechte reacties moet je in dit topic zijnquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:12 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
De reden dat iedereen zo nep is op Linkedin, is dat het niet anoniem is.
Op LinkedIn even zoeken op de eerste zinnen van een verhaal, leid je moeiteloos naar een profiel.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:06 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Wat is de link? Benieuwd naar het uiterlijk van zowel de man als de vrouw.
Thanks. Schitterend profiel. Hij is zelfs een problem solver voor je uiterlijk terwijl hij blijkbaar zelf een slecht gebit had.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:22 schreef Serinde het volgende:
[..]
Op LinkedIn even zoeken op de eerste zinnen van een verhaal, leid je moeiteloos naar een profiel.
https://www.linkedin.com/in/jeroen-lucas-a4a076269/
Die zielloze treurige drankblik van die kerel ookquote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:22 schreef Serinde het volgende:
[..]
Op LinkedIn even zoeken op de eerste zinnen van een verhaal, leid je moeiteloos naar een profiel.
Ook interessant om te zien wat hij allemaal een like geeft: pro Rusland, anti Zelensky, anti Biden & Harris, anti transgenders, pro Orbán, etc.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:22 schreef Serinde het volgende:
[..]
quote:We hebben allemaal de neiging om negatieve emoties op te slaan en in de loop van ons leven worden we gevuld met emoties van woede, angst, verdriet, schuld, conflicten, angst, of we raken geobsedeerd door gebeurtenissen die we niet begrijpen.
En wat er gebeurt is dat al deze emoties na verloop van tijd emotionele bagage worden die we permanent meedragen en wanneer het resoneert met een huidige gebeurtenis, explodeert het uit de hand en vult het ons met angst, ongemak of zelfs ziekte en manifesteert het zich onbewust in onze gedachten en ons gedrag.
Emoties moeten op dezelfde manier geheeld worden als we zouden doen als er iets mis was met ons lichaam.
Maar omdat we ze niet zien, omdat we fysiek in orde lijken te zijn, hebben we de neiging om de tijd te laten verstrijken en doen we niet het innerlijke werk dat nodig is om ze te helen.
Volg een ,"Inner Child" sessie en ontdek wat zij of hij jou wilt vertellen!
👇👇👇
#innoveren #innerlijk #verbinden #vertrouwen #zelfvertrouwen #ceo #teammanager #teamtraining #teamleider #teamleader
Gelukkig maar dat je je negatieve emoties onthoudt en meeneemt. Anders zou je tig keer per winter je klauwen branden aan een hele hete kachelquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:52 schreef Viv het volgende:
Via het profiel van die knakker weer een pareltje opgeduikeld:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/(...):7084088863626797056
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)ok&utm_term=20230708
(geen paywall)
![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:47 schreef Viv het volgende:
Aangezien het hier zo vaak over coaches op LinkedIn gaat: ik kwam net dit briljant geschreven stuk tegen van een universitair docent die op coachingscursus gestuurd werd:Die analyse is waanzinnigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)ok&utm_term=20230708
(geen paywall)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Het gewicht van trauma's letterlijk achter je laten!
September 2021 woog ik nog 119,5 kilo! Iets dat ik op dat moment zelf niet zag. Dit gewicht was de uiterlijke verandering die het 11 jaar leven met #trauma en #ptss had gedaan. Ik was me gaan verlaten in slecht gedrag en was de controle over mijn lichaam, geest en leven kwijt. Het #eigenaarschap was ik totaal verloren. zover zelfs dit ik het leven nietmeer zag zitten. Maar toch ben ik blijven vechten en geloofde ik niet dat ik, zoals ze me hadden gezegd, was 'uitbehandeld' en er maar mee moest leren leven. Want de therapieën en klinische opnames die ik de voorliggende jaren had gevolgd en ondergaan hadden geen enkele verandering teweeg gebracht. Sterker nog, het ging alleenmaar slechter!
Wat ik met deze post wil bereiken is heel simpel. Blijf vechten voor jezelf en neem de controle terug over je leven. Durf buiten de lijntjes te kleuren als de aangeboden therapieën voor jou niet werken. Kijk veder dan je laatste trauma en stel je kwetsbaar op. Alleen dan zul je merken dat er verandering mogelijk is. Ook buiten de reguliere #geestelijkegezondheidszorg zijn er waanzinnige goede therapieën, coaches en mogelijkheden die je op het juiste pad kunnen brengen.
Je bent het waard om voor te vechten en terug #eigenaarschap over je leven te pakken.
Nu inmiddels 37 kilo lichter en een lichaam en geest dat gevuld is met #rust en #positiviteit #help ik graag andere deze stappen ook te zetten. Niet alleen binnen de #hoogrisicosector maar zeker ook daarbuiten.
Dus heb jij het gevoel dat je de controle over je leven kwijt bent of dat je wel graag wilt veranderen, maar gewoonweg niet weet hoe of waar je moet beginnen. Stuur dan gerust vrijblijvend een bericht of een mail.
www.mindforcecoaching.com
Het wordt ook steeds lastiger om niet iets te zeggen als "goeie voorgevel" ofzoquote:Op maandag 10 juli 2023 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Echt niets zeggen maar wel je tieten showen op LinkedIn
Dat gaat steeds verder weg van een professioneel werk forum.
Goh, een coachee die coach wordt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:21 schreef de_boswachter het volgende:
Marcel Frissen was zo vet als een pad en bouwt er maar een heel lulverhaal omheen om zichzelf te promoten op Linkedin… (inclusief voor en na foto uiteraard!!!!!)
[..]
Eén coach, wellicht, maar négen?! Dat onderstreept wat in het hierboven gelinkte NRC-artikel gezegd werd, dat het beoogde doel helemaal niet bereikt wordt. In het gunstigste geval is het een wassen neus, vaker is er een averechts effect:quote:Ik ging mezelf verdiepen in coachingsmogelijkheden. Ik bestudeerde en bezocht inspirerende personen met veel ervaring en andere inzichten op dit vlak: Jan Rodenburg (De Hemisfeer, Psycholoog), Michael Pilarczyk (Mistermindset), Lucas van Gool (TRE), ACT coaching, Wayne Dyer , Richard de Leth (OERsterk), Bart Scholtissen (Back To Your Nature),Michiel van der Pols (Doorbraakcoaching) en Tony Robbins. Verder ben ik gestart met Yoga, Breathwork en Meditatie.
Bij een aantal van hen ben ik ook zelf onder “behandeling” geweest en zijn nog steeds mijn coach. Zij en mensen in mijn directe omgeving stimuleerden me om mijn ervaringen, kennis en inspirerend levensverhaal in te gaan zetten als coach. Ieder succesvol persoon heeft immers een goede coach nodig waar hij mee kan sparren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ok&utm_term=20230708quote:Nu is de vraag of deze bekentenissen ons dichter bij onszelf brengen. Foucault zou sceptisch zijn en ons erop wijzen dat dit verlangen naar de waarheid, naar de bevrijdende kennis over onszelf, nooit kan worden bevredigd. Al onze bekentenissen brengen volgens hem wel iets anders teweeg, namelijk een specifieke taal – Foucault spreekt van een discours – om over onszelf na te denken. Foucault constateert dat wij onszelf in ons verlangen naar kennis aan deze discoursen onderwerpen. Dat klinkt zwaar, maar hij bedoelt dat wij onszelf steeds meer gaan begrijpen in de termen die deze discoursen voortbrengen.
[..]
Met onze bekentenissen graven we niet zozeer ons unieke zelf uit, maar bedelven we onszelf onder een laag van geleende taal uit de coachingspraktijk. Zo heeft het coachingsdiscours zich volgens Van Brederode „meester gemaakt van onze beleving, onze zelfperceptie aangetast en de communicatie met onze naasten verontreinigd”. Misschien gaat het wat ver om te spreken van verontreinigde communicatie, al verbaas ik me regelmatig over de manier waarop het coachingsjargon in onze relatie tot onszelf en anderen tot uitdrukking komt. Zo kunnen raadselachtige zinnen zoals ‘Ik merk dat ik moeite heb om verbinding te maken met mezelf’ op veel bijval en begrip rekenen.
Ja, dit dus.quote:Zo kunnen raadselachtige zinnen zoals ‘Ik merk dat ik moeite heb om verbinding te maken met mezelf’ op veel bijval en begrip rekenen.
Ik krijg een maagbloeding van dat soort verhalenquote:Op woensdag 12 juli 2023 08:25 schreef Molo het volgende:
Doorbraakcoaching, weer eens wat anders dan een doorbraakbloeding
Martijn Konings lijkt mij een enorme lul.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:21 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat een creatieve armoede als je hiermee gaat lopen shinen. En deze flapdrol reageert op IEDERE post.
Die man van demente 'blok aan been' Hester ben ik ook kwijt trouwensquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoe gaat eigenlijk met de fenomenen Rob Mes - verbinder en Lesley van 🎯pstal?
Mantelzorgveteraanquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Die man van demente 'blok aan been' Hester ben ik ook kwijt trouwens
Vraag het ze en laat het ons wetenquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Helemaal niet zo'n gekke zin toch?quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:21 schreef Viv het volgende:
Zo kunnen raadselachtige zinnen zoals ‘Ik merk dat ik moeite heb om verbinding te maken met mezelf’ op veel bijval en begrip rekenen.
Oefquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mantelzorgveteraan
Blijkbaar net een hartinfarct gehad. Dat biedt nieuwe kansen.
Ik vind het wel mooi dat ze 5 likes en precies 0 reacties heeft gekregen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het wordt ook steeds lastiger om niet iets te zeggen als "goeie voorgevel" ofzoMet zulke aandachtshoererij vraag je er gewoon om.
Maarja onder je eigen naam dat doen is niet verstandig, dalijk zoek je een nieuwe baan en komt je werkgever zoiets tegen, wat in deze tijd natuulijk megaseksistisch is
Misschien moeten we met Fok! een nep account aanmaken en delen zodat we allerlei sjieke commentaren kunnen geven op die vrouwen die aandacht willen voor hun tietjes, nikskunnende coaches en onnodige discussies aan kunnen gaan met al die zichzelfgeweldigvindende-facebookverhaal-figuren
Iets van Nico Oscar Trabajo ofzo (N.O. Trabajo).
Ja, de Fontys waar ik op heb gezeten feliciteert dus iedereen die afgestudeerd is en dat komt dan bij mij zichtbaarquote:Op donderdag 13 juli 2023 13:39 schreef Duiveltja het volgende:
Overigens komt er nu een new wave van jongeren op LinkedIn, die posten dat ze afgestudeerd zijn.![]()
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7084904978380705793quote:Wie had gedacht dat er zoiets moois uit zo’n pittige periode zou komen.
Veel te lang pleegde ik roofbouw op mijn lichaam en putte ik m’n geest uit. Ik wilde het allemaal goed doen: een zelfstandige, fulltime werkende moeder van twee jonge kindjes zijn (ook tijdens de corona tijd) die ook nog eens altijd energie had.
Ik viel om. Angsten, somberheid en fysieke achteruitgang volgde. Nu, na jarenlang opkrabbelen met de juiste hulp, heb ik geleerd hoe belangrijk balans en rust is. Je hoeft niet altijd te pieken, te shinen. In elke dag, maand, jaar, leven gaan we op en neer. En dat ‘neer’ hebben we soms nodig voor reflectie en om op te laden. Net als de natuur dit met de seizoenen doet.
Wat ik jou als vrouw nu wil bieden zijn lieve, warme en fijne momenten voor jezelf. Om het zenuwstelstel te kalmeren, creatief te zijn, herkenning te vinden in vrouwen zoals jij en te verbinden met de natuur.
Met de opleiding tot Mindfulness & Yin yoga stress coach en de Yoga nidra teacher training op zak duik ik dieper in de wereld van persoonlijke ontwikkeling. Ik voel me meer dan klaar om andere vrouwen een prachtige middag te bieden. En dit soort reacties bemoedigen enorm:
“De mini retreats van Rosalie zijn elke keer weer een feestje. Met haar fijne stem begeleidt ze je door verschillende mindfulness en creatieve oefeningen, en vormen van yoga heen. Alles heel passend rondom een bepaald thema. Op naar de volgende!”
“Rosalie is een hele fijne trainer. Door de voorbeelden en ervaringen die ze zelf geeft wordt er direct een veilige sfeer neergezet. De middag gaf mij de boost die ik nodig had. Ik kwam fluitend thuis. Bedankt hiervoor!”
Lieve vrouw, je bent van harte welkom! Dit najaar staan 4 super mooie sessies gepland. Incl. cadeautjesCheck de flyer in de comments (website nog under construction).
Liefs, Rosalie
#mindfulness #yinyoga #yoganidra #retreat #balans #moederschap #burnout #creativiteit
Volgt de linkedin strategie voor een post. Zielig verhaal huil huil huil >>> ik verkoop wat >>> haha het gaat eigenlijk om mij mij mij en niet om zielig verhaal waar heel veel mensen last van hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 01:07 schreef Viv het volgende:
Vrouw heeft stress en krijgt een burnout, wordt vervolgens stress/burnout coach voor vrouwen, WIE HAD DAT GEDACHT? Nou Rosalie, wij allemaal wel eigenlijk?
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7084904978380705793
Een groter cliché bestaat er niet op LinkedIn: mensen die iets naars doormaken en zich daarna profileren als expert in het voorkomen/behandelen van dat probleem. En toch brengen ze het altijd alsof ze een heel ongebruikelijk pad bewandelen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:22 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Volgt de linkedin strategie voor een post. Zielig verhaal huil huil huil >>> ik verkoop wat >>> haha het gaat eigenlijk om mij mij mij en niet om zielig verhaal waar heel veel mensen last van hebben.
Rob Mes even opgezocht, die post nog dagelijks. Je kunt je ook opgeven om met hem mee te lopen op zijn dagelijkse rondje wandelen #WalkieTalkiequote:Op woensdag 12 juli 2023 21:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Speciaal voor jou: een mannencoachquote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het bijzonder dat er altijd op de vrouw gefocust wordt. Hebben mannen dit niet nodig?
https://www.linkedin.com/(...):7084763053312856064quote:Overgave .... een modekreet of noodzakelijk?🤷♂️
Volgens het woordenboek betekent overgave zoiets als:
- toegeven dat je verloren hebt
- het opgeven van de strijd
De spirituele betekenis van overgave betekent zoiets als:
Volledig opgaan in de stroom die zich nu in je leven aandient, waar je honderd procent ‘ja’ tegen zegt zonder enige verwachting, weerstand of reserve. Je ego vindt overgave maar niets. Het wil het liefst de controle houden en leeft meer in verleden en toekomst dan in het nu.
Beide betekenisen gaan uit van een strijd.
Namelijk de strijd tussen je verstand en je gevoel.
Als je veel in je hoofd zit en je wilt meer rust in je hoofd is er maar 1 manier. Namelijk verstillen en gaan voelen.
De beste manier om weer te gaan voelen is de stilte opzoeken in de natuur.
Voorwaarde om je over te geven aan de stilte in de natuur is veiligheid.👷♂️
Mijn taak als "mannencoach" is in eerste aanleg dan ook zorgen voor een "veilige omgeving".
Pas op het moment dat je je volledig veilig voelt, is overgeven aan je gevoel mogelijk.
De manier waarop ik werk om mannen weer in contact te brengen met hun gevoel is met een blik naar boven en met beide benen op de grond.
Vanuit een veilige basis weer leren voelen en vooral weer vertrouwen op je gevoel.
Om de stap te nemen om uit je hoofd te gaan en weer te gaan voelen daar is ongelooflijk veel lef voor nodig.
Heb je lef en durf je samen met mij de sprong te wagen dan graag een privéberichtje?
Is dit een quick fix?
Nee, dit is een proces waarbij de mate waarin jij in staat bent tot overgave, bepaalt hoe makkelijk en snel jij weer bij je gevoel kunt komen.
De komende weken heb ik nog plek nog plek voor 1 coaching.
Zie ik jou binnenkort?
#coaching #persoonlijkeontwikkeling #trauma
Geen tieten in het filmpje. Teleurgesteldquote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:52 schreef Duiveltja het volgende:
Vriendin van het topic. LinkedIn tietenmeisje: Lotte de Man.
Ik begrijp hier helemaal niks van.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Speciaal voor jou: een mannencoach
[..]
https://www.linkedin.com/(...):7084763053312856064
Die mannencoach wil het je vast wel beter uitleggen, tegen betaling.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:43 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ik begrijp hier helemaal niks van.
Ja daaag. En die vent aan mij zitten zeker?!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Die mannencoach wil het je vast wel beter uitleggen, tegen betaling.
Ja, maar eerst laat hij jou veilig voelen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:49 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ja daaag. En die vent aan mij zitten zeker?!
Overgeven zal ik zeker doen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, maar eerst laat hij jou veilig voelen.En dan moet je je overgeven. Zodat je weer kan voelen. Of zo.
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7084455854892052480quote:Het lijkt een populaire discussie geworden op TV en internet: genZ wil niet meer 40 uur per week werken.
Grote bazen van grote bedrijven die midden 50 zijn, vinden dat genZ lui is. Ik zal hier even een uitleg geven voor die grote bazen, zodat ze genZ gaan begrijpen:
- De essentie van het leven is niet de corporate ladder beklimmen.
- De essentie van het leven is niet je uit de naad werken en 2 weken per jaar op vakantie gaan.
- De essentie van het leven is niet je baas rijk maken.
- De essentie van het leven is niet onderbetaald worden, wetende dat jouw waarde veel hoger ligt.
- De essentie van het leven is niet een oersaaie en nutteloze vergadering bijwonen van een halve middag, wat concreet ook op de mail had kunnen staan.
-De essentie van het leven is niet op je sterfbed liggen en denken: zo ik heb hard gewerkt, amper vrije tijd gehad, niets van de wereld gezien, geen tijd voor mijn kinderen gehad, maar wel m'n baas Johan/Johanna heel blij gemaakt.
- De essentie van het leven is niet moe zijn na je werkdag, een hekel hebben aan maandag en toewerken naar je vakantie, keer op keer.
- De essentie van het leven is niet 1 uur per dag reizen naar je werk, 8 uur per dag op je stoel zitten, 1 uur terugreizen, koken, de was doen, dan nog sporten en dan eindelijk om 22:00 op de bank liggen en dan eigenlijk naar bed willen, omdat je moe bent en morgen weer hetzelfde riedeltje moet doen (hapt naar adem).
We bevinden ons aan het bovenste topje van de Maslow piramide. Het topje van zelfontplooiing. Dat was in de tijd dat de grote baas ook in de 20 was wat minder. Dan zit je minder in de: wat-is-de-essentie-van-mijn-leven situatie.
Grote bazen kunnen met z'n allen eigenwijs zijn en blijven roepen dat genZ lui is, maar je kan ook kijken hoe je mee kan in de tijd om problemen, zoals onderbezetting, doorbetaalde burn-outs en eventueel faillisementen te voorkomen.
Als je doet wat jij met de essentie van je leven wilt, dan wil je helemaal niet naar je vakantie toewerken, hekel hebben aan maandag of in een burn-out komen.
Heb je dat wel, kijk wat er anders kan. Denk in oplossingen, kom uit de staat van zijn dat je geleefd wordt door je grote baas. Of ga eens met Johan/Johanna in gesprek, wellicht staan ze open voor de oplossingen van de moderne tijd 😉
#genZ #genZislui #socialmediabeheer #motivatie #onderbezetting #personeelstekort #Jooooohannaaaaaa
Nog één die denkt wat te weten. Idioot.quote:Op zondag 16 juli 2023 17:09 schreef Viv het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7084455854892052480
Groetjes, Loïs
[ afbeelding ]
Nee, lui!quote:Op zondag 16 juli 2023 18:15 schreef Vanyel het volgende:
Schattig
Ik ben patatgeneratie en moet bekennen dat ik ook nooit vrijwillig meer dan 4 dagen per week heb gewerkt.
Ben ik nu transgenerationeel?
Ga je schamen!quote:
https://nl.linkedin.com/p(...)261137420017664-m0cPquote:Afgelopen donderdag kwam ik terug van een supertof klantbezoek. Ik stond even (letterlijk zoals je ziet) stil om de afgelopen weken bij Communicativ - de Microsoft Teams Telefonie & Meeting Room Specialist te reflecteren..
Zoals velen van jullie al weten, is de focus van Geert Jan Adema en mij om vergaderruimtes optimaal in te richten. Samen met de-technische-man-die-alles-kan Martijn zijn we hier natuurlijk volop mee bezig.
Maar wat is mij nou opgevallen? Bij Communicativ - de Microsoft Teams Telefonie & Meeting Room Specialist streven we er niet alleen naar om Microsoft Teams Rooms zo nieuw, mooi en modern mogelijk in te richten, maar we richten ons vooral op hoe de ruimte daadwerkelijk gebruikt wordt. In plaats van te kijken naar het nieuwste 'gadget', leggen we de nadruk op de behoeften van de gebruiker. Waarom zouden we kiezen voor het nieuwste en meest complexe, terwijl dat niet aansluit bij de wensen van de gebruiker? 😄
Tijdens mijn bezoeken en gesprekken met klanten kwamen er drie belangrijke onderwerpen steeds weer naar voren: eenvoud, uniformiteit en bovenal adoptie. Adoptie werd met name benadrukt als essentieel. Ons doel is om de gebruiker mee te nemen in dit hele avontuur, en dat begint met... luisteren.
Luisteren naar de wensen en behoeften van onze klanten en ervoor zorgen dat we oplossingen bieden die eenvoudig, uniform en gemakkelijk te adopteren zijn. Het gaat niet alleen om technologie, maar ook om het creëren van een naadloze ervaring!
Ik kijk er enorm naar uit om nog meer van dit soort toffe bezoeken af te leggen - of kom gerust naar ons Experience Center in Almere - en te blijven luisteren naar jullie behoeften, zodat we samen de beste oplossingen kunnen vinden. Bij Communicativ - de Microsoft Teams Telefonie & Meeting Room Specialist draait alles om het bieden van een geweldige gebruikerservaring en het realiseren van jullie doelen!!
Laten we blijven luisteren en samenwerken aan succesvolle vergaderomgevingen! 😄
#Communicativ #Samenwerking #Vergaderoplossingen #Eenvoud #Uniformiteit #Adoptie #Gebruikerservaring #microsoftteams #MTR
https://nl.linkedin.com/p(...)897529867231232-QKOAquote:Ik lees dagelijks zoveel over de zorg. Onze ouderenzorg en vooral wat er niet goed gaat of veel beter kan.
Maar ik kan als zij instromend wijkverpleegkundige zeggen dat het soms moeilijk is en soms frustrerend maar tegelijkertijd ga ik iedere dag huppelend naar mijn werk en naar mijn cliënten. En mijn motto is en blijft “Liefdevolle en professionele nabijheid is de basis van goede zorg”.
Deze week in de wijk?
Ik heb mensen geholpen met douchen. Heb ondanks de drukte toch weer tijd gevonden voor twee nieuwe cliënten.
Een knuffel van een laag begaafde client gekregen “Ik vind jou lief!”. Smelt…
Een kopje koffiegedronken met een client met dementie, “De zon schijnt zo heerlijk he? Zullen we nog een bakkie doen?”
Ik heb een terminale client ervan overtuigd dat zij ook met een morfinepomp nog in contact kan blijven met haar familie. Dat het vooral noodzakelijk is om haar benauwdheid te verminderen.
Een dementerende client zijn benen gezwachteld waarvan de verwachting is dat hij ze er dagelijks gaat afhalen. Afgesproken dat die steunkousen zo snel mogelijk moeten komen. En mijn collega’s vertelt dat het ff ingewikkeld wordt de komende weken maar dat we even moeten volhouden 😀 .
Een andere dementerende client gerustgesteld dat we echt zo komen en datzelfde gedaan voor een dementerend echtpaar.
Verder met de apothekers in de wijk gesproken over hoe we onze samenwerking en communicatie kunnen verbeteren en daarmee medicatiefouten voorkomen. Goede afspraken gemaakt, ik ben helemaal blij.
Ondertussen ook in gesprek met collega zorgverleners hoe we een cliënt een dag extra richting de dagbesteding krijgen.
Maar ook welke WLZ-indicatie we moeten aanvragen voor weer een andere cliënt met psychiatrische en cognitieve problematiek.
En o ja ook nog een MDO (multidisciplinair overleg) gehad over een echtpaar en hoe we die met ondersteuning kunnen tegemoetkomen in hun wens thuis te blijven wonen.
Ik merk dat pragmatisch denken helpt. Hoe helpen we iemand en wat is daarvoor nodig. Er niet alleen over praten maar ook vooral actie ondernemen en dingen DOEN.
En dat was nog maar de helft van deze week. Morgen weer heerlijk verder op de fiets door de wijk.
#wijkverpleging #zorg
https://nl.linkedin.com/p(...)254709862699008-dSnMquote:Aïsha is begonnen aan haar 3e maand bij Barnes 👏
Een succesvolle bemiddeling is eigenlijk pas écht succesvol als de kandidaat met vlag en wimpel de proeftijd doorkomt. Gefeliciteerd Aïsha!
Daarnaast willen wij Barnes bedanken voor het vertrouwen in LayerOne en de mooie woorden:
"LayerOne heeft ons binnen een korte tijd geholpen bij het vinden van de juiste kandidaten. Narek schakelt snel en fijn! Een betrouwbare en gezellige partij, precies wat je zoekt."
Wij wensen Aïsha veel succes, deals en borrels toe 🚀
#recruitment #sales #accountmanagement
De gebruiker meenemen in dit hele avontuurquote:Op maandag 17 juli 2023 11:45 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)261137420017664-m0cP
Alles wat ik doe is supertof blablabla
Nou dat inderdaad. Alsof zij de enige op de wereld is.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:55 schreef Viv het volgende:
[..]
De gebruiker meenemen in dit hele avontuur![]()
Het is een fucking vergaderruimte voor Teams meetings, wat nou avontuur? Alsof iedere klant hele uiteenlopende wensen heeft en een uniek pad bewandelt.![]()
- Groot scherm
- Kabel voor aansluiten van laptop op groot scherm
- Room speakers
- Room microphone
- Room webcam
- Klaar!
quote:DATING TIP VOOR BEWUSTE PROFESSIONALS!
Let op de volgende tip zou zo maar eens voor een grote DOORBRAAK kunnen zorgen!
Het is zaterdagavond en je zit op de bank.
Mmmm je kijkt wellicht even TV en opeens komt het gevoel van ‘eenzaamheid’ binnen.
Social media, TV en wellicht een situatie vanuit je directe omgeving kunnen je triggeren tot het volgende:
Want nu zit je daar op een maatschappelijke sociale energie dag alleen thuis op de bank.
Als eerste alleen hoeft niet te betekenen EENZAAM.
Maar goed je krijgt een ingeving om de dating app op de telefoon maar weer eens open te zetten of oude connecties te contacten. Deuren zijn niet voor niets dichtgegaan
Ahhhh wacht eens even wat er nu gebeurt is een impuls vanuit verveling….
Vanuit een energie van tekort, verveling, urgentie trek je aan wat er precies in dezelfde vibe resoneert. Anders is er geen match. Zo werkt vibratie van emotie.
Oké uiteraard vrije wil.
Maar voor je tot afleiding overgaat observeer je verlangen. Wat zoek je nu buiten jezelf waar je innerlijk even geen zin in hebt om te voelen. Tsja zeggen vrouwen, mannen willen alleen sex…. Tsja zegt de man,vrouwen willen direct vastigheid en zekerheid.
Zie je de frustratie en onbegrip binnen een match?
Wat nou als je vanavond de afleiding eens niet activeert. Wat nou als je gaat ervaren waar je nu echt naar opzoek bent.
De perfecte relatie begint nml bij zelfkennis.
De afleiding die je zoekt is sabotage van jezelf. Ennnnnn…. Stel je zoekt vanuit innerlijke pijn. Dan zal je iemand aantrekken die ook innerlijke pijn draagt.
Beide op onbewust niveau.
En weet je dat pijn zich kan laten zien in intense sexuele aantrekking. Dat het direct alles of niets is. Buitengewoon buiten proporties…..
Voor hoog invoelende mensen, neem de tijd
Heb je haast omdat je niet langer alleen wenst te zijn. Zoek vervulling op andere manieren. Verbind je met anderen zonder de stand van een zoektocht
De grootste doorbraken ontstaan op zaterdagavond. Daar waar je controle krijgt over dwang en drang.
Pak iets anders op…. Ga ff naar buiten.
Ga met vrienden naar een terras. Zoek contact zonder verwachtingen
Op liefde zit timing….
Heb een rijke avond!
Inderdaad. Wat een braakbericht zeg.quote:Op maandag 17 juli 2023 23:11 schreef Molo het volgende:
Is 'heb een rijke avond' het nieuwe 'met warme groet'?
Ik las laatst een 'zet m op jochie!' onder een nieuwe baan. Echt, werd er gewoon blij van. Oldskool het beste wensenquote:
En hoe oud was die "jochie"?quote:Op maandag 17 juli 2023 23:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik las laatst een 'zet m op jochie!' onder een nieuwe baan. Echt, werd er gewoon blij van. Oldskool het beste wensen![]()
![]()
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Ik ging gisteren met 9 lege frietbakjes terug naar de snackbar.
Mevrouw zei wat moet ik daarmee?
Ik: Deze kom ik inleveren tegen statiegeld:
Mvr: daar zit geen statiegeld op.
Ik: hoezo niet? Ik heb er toch 9x 25cnt voor betaald! wat moet ik er nu mee dan?
Mvr: ja daar in die afvalbak gooien.
Ik: wat is er dan veranderd met de vorige situatie toen wij nog niet voor de plastic bakjes hoefde te betalen?
Mvr: mmm🤔
Ik: nu komen ze toch nog steeds in het milieu terecht🤔
Mvr: tja, wil je nog iets bestellen of wat? Nee? Oké, volgende dan aub.
En dan ook gaan klagen bij de lokale ondernemer die zich gewoon aan de nieuwe regels houdt, in plaats van bij de beleidsmakers. Triestquote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:10 schreef Ronald het volgende:
Dom gejank over patatbakjes terugbrengen voor statiegeld, terwijl daar geen statiegeld op zit.
[..]
Dit soort mongolen bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:10 schreef Ronald het volgende:
Dom gejank over patatbakjes terugbrengen voor statiegeld, terwijl daar geen statiegeld op zit.
[..]
Het verschil tussen statiegeld en een toeslag niet begrijpenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:51 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dit soort mongolen bedoel ik dus.
Meer dan 7000 likes voor zoiets debiels
Dat bedoel ik dus, waarom krijgen zulke debielen in hemelsnaam een platform op LinkedIn? Ik dacht dat we daar TikTok voor hadden.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:00 schreef COVID-19 het volgende:
[..]
Het verschil tussen statiegeld en een toeslag niet begrijpen
Ik kan geen enkele vorm van sociale media serieus nemen. Ik weet niet, misschien is het beter om eraan mee te doen en zo, maar ik krijg er rillingen van.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:58 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, waarom krijgen zulke debielen in hemelsnaam een platform op LinkedIn? Ik dacht dat we daar TikTok voor hadden.
Naja, LinkedIn is nog altijd een belangrijk platform wat goed werkt als je aan het job hunten bent.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:00 schreef COVID-19 het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele vorm van sociale media serieus nemen. Ik weet niet, misschien is het beter om eraan mee te doen en zo, maar ik krijg er rillingen van.
Er wordt in mijn vakgebied (nee ben verre van een influencerquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:08 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Naja, LinkedIn is nog altijd een belangrijk platform wat goed werkt als je aan het job hunten bent.
Maar voor de rest..
Die sociale shizzle heeft m.i. helemaal geen functie op Linkedin. Ga naar Facebook, Instagram, Twitter of een ander platform met je zielige verhalen en aandachsthoererij.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt in mijn vakgebied (nee ben verre van een influencer) veel nuttigs via LinkedIn gedeeld met elkaar. Het is wel steeds meer zaak de vele volidiotrn en crap de moeder te blocken ja. Treurig
Je zou een optie 'social shizzle' aan en uit moeten kunnen vinken wat op AI gebaseerde selectie best wel eens potentie zou kunnen hebben wmb
Ik vind het zo effectbewust allemaal. Natuurlijk worden ze overladen met lofprijzingen voor het maken van een impulsieve keus. Misschien hartstikke leuk dat ze dit gaan doen, maar vis dan niet zo naar complimenten, denk ik dan.quote:Binnen 5 minuten wisten we dat we hier ons gemakkelijke leventje voor overhoop zouden gooien. We hebben een strandpaviljoen gekocht!
Als je mijn cv erbij pakt valt er geen rode draad op terug te vinden. Hoe dat komt? Omdat ik altijd iets doe wat ik leuk vind.
- 9 jaar gevlogen als stewardess
- 5 jaar een restaurant opgebouwd
- 2 jaar sabbatical waarbij we een groot deel van de wereld hebben gezien met twee jonge kids van onder de vijf
- communicatiemedewerker
- redacteur
- foto- en videograaf
- contentregisseur
De laatste maanden was ik niet gelukkig. Ik had een fantastische baan, met hele leuke en lieve collega’s. Voor alles werd goed gezorgd, maar ik voelde me opgesloten in een piepklein lampenhuisje. Zo comfortabel als bij mijn huidige baanga ik het vast nergens meer vinden, maar toch heb ik besloten om mijn baan op kantoor op te zeggen. Zonder dat er wat nieuws vaststond. Maar ik handelde in 100% overtuiging en snel opende zich een andere deur.
We gingen uiteten bij een strandtent bij ons om de hoek. Deze bleek gesloten en we spraken kort de eigenaar. Lang verhaal kort, hij zag het niet meer zitten.
Mijn man en ik keken elkaar aan en we wisten binnen 5 minuten dat dit onze kans was! We hebben een mail gestuurd dat wij de strandtent wel wilden kopen en de volgende dag zaten we aan tafel om de voorwaarden te bespreken.
Het is gelukt! We gaan weer samen ondernemen! Op 1 van de mooiste plekken van Nederland staat onze strandtent! Het wordt (is) keihard werken, maar wij geloven dat we van dit plekje iets fantastisch kunnen maken! Dat onze dochters bij ons opgroeien op het strand en we alle gasten een waanzinnige fijne strandervaring kunnen bieden.
We gaan het samen doen met [naam]. Een avontuur dat ik alleen met jou aandurf!
Moraal van het verhaal? Het leven is te kort om iets te doen waar je niet gelukkig van wordt. Pak de kansen die voorbij komen en leef je mooiste leven! OOK op de werkvloer ❤️
Ik wil iedereen binnen mijn netwerk van harte uitnodigen om hun bedrijfsfeestjes, heimiddagen, strand barbecues, inspiratie sessies, ontbijtjes, lunches, dinertjes, verjaardagen, mijlpalen en andere sociale bijeenkomsten vooral bij ons te houden. We zullen jullie niet teleurstellen!
Wat briljant ook: je zet niet automatisch het nieuwste van het nieuwste neer maar je zet neer waar mensen behoefte aan hebben. Dat ligt toch redelijk voor de hand?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat schijnt tegenwoordig supertof te zijn....iets neerzetten waar klanten behoefte aan hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat briljant ook: je zet niet automatisch het nieuwste van het nieuwste neer maar je zet neer waar mensen behoefte aan hebben. Dat ligt toch redelijk voor de hand?
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die sociale shizzle heeft m.i. helemaal geen functie op Linkedin. Ga naar Facebook, Instagram, Twitter of een ander platform met je zielige verhalen en aandachsthoererij.
Sorry?quote:Ik begrijp volkomen waarom je weg wilt bij je huidige werkgever en ik zou hier graag verder met je over praten.
Ik zou hem daarmee confronteren. Wat denkt hij te begrijpen?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:53 schreef MyTiredFeet het volgende:
Per ongeluk mijn profiel op "OpenToWork" gezet. Krijg ik een mailtje van een recruiter met onderstaande zinsnede.
[..]
Sorry?
Wat bieden zij een overbodige service aan zeg. Dat bedrijven daar in trappen...quote:Op maandag 17 juli 2023 11:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is inmiddels niet meer opvallend. Er zitten genoeg debielen op LinkedIn inmiddels.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:51 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dit soort mongolen bedoel ik dus.
Meer dan 7000 likes voor zoiets debiels
Tsja...meestal klinkt het altijd mooier dan wat het is.quote:Op woensdag 19 juli 2023 08:13 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat bieden zij een overbodige service aan zeg. Dat bedrijven daar in trappen...
De ICT stagaire doet dat meestal maar die doet dat niet voor "het gevoel wat je beleeft tijdens een teams meeting".quote:Op woensdag 19 juli 2023 08:13 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat bieden zij een overbodige service aan zeg. Dat bedrijven daar in trappen...
Ik denk dat dit soort shit gepost wordt door lui die zich te goed voelen voor Facebook, of een tijdje geleden hun Facebook profiel weggegooid hebben, maar wel menen dit soort shit te moeten delen op het enige sociale media platform dat ze nog gebruiken.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:59 schreef Erasmus het volgende:
Post informatieve vakinhoudelijke content uit je bedrijf of branche, of donder gewoon anders op naar Twitter of Feestboek.
Ik moet altijd lachen van mensen die op LinkedIn gaan posten dat hun kindlief naar het vmbo moet en vinden dat om die reden het hele onderwijssysteem maar omgegooid moet worden.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:41 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort shit gepost wordt door lui die zich te goed voelen voor Facebook, of een tijdje geleden hun Facebook profiel weggegooid hebben, maar wel menen dit soort shit te moeten delen op het enige sociale media platform dat ze nog gebruiken.
Dat verhaal over die patatbakjes ben ik in ieder geval al twee keer tegengekomen op FB
"[...] niet meer volgen " is mijn favoriete knopje in Linkedin.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen van mensen die op LinkedIn gaan posten dat hun kindlief naar het vmbo moet en vinden dat om die reden het hele onderwijssysteem maar omgegooid moet worden.
Vervolgens heb ik nog nooit zoveel "onderwijsspecialisten" bij elkaar gezien.
Man man, wordt dat al gevierd tegenwoordig, zou eigenlijk voor meer dan 95% van de werknemers vanzelfsprekend moeten zijn.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)254709862699008-dSnM
Wat "bijzonder" mevrouw heeft haar proefperiode doorstaan.
Ik zie het ook steeds meer, ik ga voortaan ook maar elk 'certificaat van deelneming' op LI zetten als ik een workshop of training heb bijgewoond.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:42 schreef Ronald het volgende:
Ik zie dit jaar wel extreem veel posts van jonge mensen die hun (waardeloze) diploma hebben gehaald.
Of het viel mij vroeger minder op.
Ik krijg zo de neiging om op al dit soort LinkedIN posts te reageren... and it wouldn't be pretty.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat briljant ook: je zet niet automatisch het nieuwste van het nieuwste neer maar je zet neer waar mensen behoefte aan hebben. Dat ligt toch redelijk voor de hand?
Dan wel een heel #inspirerend verhaal erboven zetten hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:56 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik zie het ook steeds meer, ik ga voortaan ook maar elk 'certificaat van deelneming' op LI zetten als ik een workshop of training heb bijgewoond.
Dat is de tiktok generatie die alles deelt zonder iets bereikt te hebben. Een diploma betekent shit in deze maatschappij als je je niet eerst hebt bewezen op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:42 schreef Ronald het volgende:
Ik zie dit jaar wel extreem veel posts van jonge mensen die hun (waardeloze) diploma hebben gehaald.
Of het viel mij vroeger minder op.
quote:Ja! Hij zei ja!
Na 10 jaar verkering is de vraag gesteld! En waarom wachten totdat de man dat doet als je dat ook prima zelf kan? Precies, maandag waren we 10 jaar samen op 10 juli, dit is het moment dacht ik, ik ga het 'gewoon' doen!
Stiekem shirtjes voor de jongens laten bedrukken en een mooie armband met onze initialen besteld. Hij had niks door.... Last minute toch nog besloten om er een nachtje weg van te maken en een enorm leuke safari lodge weten te bemachtigen bij Camping Buitenplaats De Oorsprong, aanrader!
En toen was het de dag, en op zijn Carlijn's, liep de dag anders dan gepland, dus een aanzoek op het strand ging het niet meer worden. Toen Bram van Eck even boodschappen ging doen heb ik de jongens omgekleed en geïnstrueerd. De blik op zijn gezicht toen hij terugkwam en ik samen met de jongens hem ten huwelijk vroeg was geweldig! Wat was hij verrast en blij, en hij zei gelukkig direct ja!
Ik kreeg overigens net een felicitatie van de juf, dat Joep heeft aangegeven dat papa en mama na 10 jr verkering eindelijk verlopen 😅 Ja, dat ook, dank kind.
Zin om samen plannen maken voor onze grote dag, mocht je nog goede tips hebben hiervoor; ze zijn welkom!❤
Ben jij getrouwd en zo ja, hoe was het aanzoek? Ik lees ze graag!
Haha, wat een laffe simp is die vent van haar.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:43 schreef de_boswachter het volgende:
Calijn ten Bos vermoeid ons met een verhaal wat niemand hoort te interesseren. Wtf heeft dit met Linkedin te maken? Sodemieter op naar Facebook kutje.
[..]
Is ze weddingplanner, trouwfotograaf, bloemist of banketbakker van beroep? Dan zou het nog nét kunnen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:43 schreef de_boswachter het volgende:
Calijn ten Bos vermoeid ons met een verhaal wat niemand hoort te interesseren. Wtf heeft dit met Linkedin te maken? Sodemieter op naar Facebook kutje.
[..]
quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Is ze weddingplanner, trouwfotograaf, bloemist of banketbakker van beroep? Dan zou het nog nét kunnen.
quote:Een Beeld zegt meer dan 1000 woorden! Deze cliënt voelde zich door de eerdere hulpverleners niet begrepen. Ondanks uren praten en vragen beantwoorden. Wat wel hielp:
"Wil je eens neerzetten hoe het nu voor je is?".
Een eerste aarzeling. De verwachting was dat ik als hulpverlener nummer 'zoveel' ook tegenover haar ging zitten om vragen af te vuren die ze door de chaos in haar hoofd lastig kon beantwoorden.
- Ze koos een symbool voor zichzelf; de fee.
- Daarna haar gezinsleden (de houten poppetjes), haar thuis (de bomen) en haar wens voor haar kinderen 'dat iedereen mag schitteren zoals hij/zij is' (diamanten).
- Onbewust legde ze een cirkel (vlaggetjes) om haar thuissituatie heen en stond er (ook letterlijk) voor om alles wat haar dierbaar was te beschermen.
- Naast haar plaatste ze een symbool voor haar werk in het onderwijs. De fiets symboliseerde haar gevoel dat ze van de ene taak als juf naar de andere racete. Altijd bezig, nooit in het moment kunnen zijn en voor haar gevoel steeds aan het switchen tussen alles wat (ze dacht dat) anderen van haar verwachten. Ze had nooit rust en het kostte haar bergen energie.
- Haar innerlijke criticus (krokodil) keek haar constant aan. Hij is er altijd zei ze; 'Je doet het niet goed, je had eerder voor jezelf op moeten komen. Je laat over je heen lopen. Je bent niet goed genoeg.'
- Door het water probeerde ze haar krokodil op afstand te houden. Dit kostte haar zoveel energie dat ze er doodmoe van werd en haar gedachten nooit stil stonden.
- De ruiter op het paard symboliseerde haar kernwaarden; Ik ben een strijder, een vechter en kom op voor mezelf. Van haar kernwaarden was ze verwijderd door de blokkade die de krokodil vormde.
In één sessie werd de huidige situatie haar duidelijk. Maar nóg belangrijker, haar oplossingsrichting. Door met de symbolen te schuiven ervoer ze wat ze te doen had. De krokodil dichterbij halen gaf spanning. Behalve wanneer deze achter haar kwam staan. De ruiter naast haar plaatsen maakte haar sterk.
Daardoor hoefde ze minder te strijden en kon ze de cirkel van vlaggen openen, haar gezin dichterbij haar plaatsen en haar werk een plek op meer afstand geven.
Tranen van opluchting, van loslaten, van nieuwe wegen zien en zich weer sterk voelen.
Blauwprint® = Werken met beelden = In 1 sessie orde in de chaos brengen.
💡 Wil jij als hulpverlener ook visueel werken toepassen in je cliëntcontact?
✅ In oktober starten de nieuwe Blauwprint opleidingen in Breda en Venray (Noord- Limburg).
✅ Geaccrediteerd door SKJ met 48 punten.
✅ Accreditatie voor het Registerplein en de FVB zijn aangevraagd.
✅ Check je loopbaanbudget of vitaliteitsbudget bij je werkgever.
Meer informatie of de flyer ontvangen? Neem contact met me op.
#skj #visueelwerken #werkenmetjeblauwprint
#jeugdzorg #opleiding
En dat ze opperen om je loopbaanbudget of vitaliteitsbudget hiervoor aan te spreken.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:01 schreef Molo het volgende:
Blauwprint®![]()
Oh my, ze verzinnen wat af tegenwoordig![]()
Van Blauwprint®, naar doet u mij maar nog heel gauw een pint
Je zou er spontaan alcoholist van worden man
quote:1,5 jaar terug verliet ik mijn vorige werkgever voor een andere baan die wel 5x mijn salaris op dat moment wilde uitbetalen.
Na 1,5 jaar in dienst maakte ik een evaluatie en kwam ik tot de ontdekking dat ik veel verdiende, maar niet gelukkig was op mijn werkplek.
Ik begon weer te solliciteren en kreeg al gauw sollicitatiegesprekken.
Over een maand start ik met me nieuwe uitdaging op een andere werkplek, waar ik me helemaal thuis voel.
Wat het salaris betreft; ik ben wel ongeveer SRD 3500,- achteruit gegaan.
Maar ik ga werken in een gezonde organisatie, waar ik me thuis voel en ik elke dag weer met een enthousiast tevreden gevoel naar het werk ga.
Vaak genoeg is het belangrijker om te denken aan je mentale gezondheid.
Geld maakt niet altijd gelukkig.
"me nieuwe uitdaging"quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:12 schreef Federer-fan het volgende:
Heeft een post als deze nou enig doel naast het vissen naar complimenten?
[..]
3500 srd? Dat is 90 euro.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:12 schreef Federer-fan het volgende:
Heeft een post als deze nou enig doel naast het vissen naar complimenten?
[..]
Wat een sletquote:Op donderdag 20 juli 2023 17:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
verlopenquote:Op donderdag 20 juli 2023 17:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Whut?quote:
Ze hoereert anders wel haar verloving op LinkedIn voor de likes.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja na tien jaar verkering trouwen maakt je duidelijk een slet
[ afbeelding ]
Ja aandachtshoer is het absoluut, maar hoer en slet zijn wel andere uitingen m.i.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:37 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze hoereert anders wel haar verloving op LinkedIn voor de likes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:We’re very excited to announce the closing of our third fund vintage. It’s hard to believe that nearly seven years ago the idea for my company was sketched during a long-haul flight on a paper-napkin only to be pitched the next day on a boat. I often look back with nostalgia, pride and disbelief at the fearless 30 year old I was who left a promising (and very stable…) corporate career to pursue a crazy idea (while 8 month pregnant!).
Wat is een "fund vintage".quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:16 schreef Federer-fan het volgende:
Can I post here too in the English?
[..]
Hij is gewoon geil dusquote:"Ik had een uur met mijn vader op de bank gezeten, omdat hij wat geld moest overmaken. Ik kon het niet laten en vroeg ...
`` Papa, waarom activeren we uw internetbankieren niet? ''
`` Waarom zou ik dat doen? '' Vroeg hij ...
`` Nou, dan hoef je hier geen uur door te brengen voor zaken als vervoer.
U kunt zelfs online uw boodschappen doen. Alles zal zo gemakkelijk zijn! ''
Ik was zo opgewonden om hem de wereld van internetbankieren te introduceren.
Hij vroeg: `` Als ik dat doe, hoef ik het huis niet uit?
'' Ja, ja ''! Ik zei. Ik vertelde hem hoe zelfs kruidenierswaren nu aan de deur kunnen worden bezorgd en hoe supermarkten alles bezorgen!
Zijn antwoord maakte me verbijsterd.
Hij zei: ``Sinds ik vandaag bij deze bank ben gekomen, heb ik vier van mijn vrienden ontmoet, ik heb een tijdje gepraat met het personeel dat me inmiddels heel goed kent.
Je weet dat ik alleen ben ... dit is wat ik nodig heb. Ik maak me graag klaar en kom naar de bank. Ik heb genoeg tijd, het is de fysieke aanraking waar ik naar verlang.
Twee jaar geleden werd ik ziek. De winkeleigenaar van wie ik fruit koop, kwam naar me toe en zat aan mijn bed en huilde.
Toen je moeder een paar dagen geleden viel tijdens haar ochtendwandeling, zag onze plaatselijke kruidenier haar en haalde onmiddellijk zijn auto om haar naar huis te brengen, omdat hij weet waar ik woon.
Zou ik die 'menselijke' aanraking hebben als alles online zou komen?
Waarom zou ik willen dat alles aan mij geleverd wordt en mij dwingen om alleen met mijn computer te communiceren?"
Ik ken graag de persoon met wie ik te maken heb en niet alleen de 'verkoper'. Het creëert relaties van relaties.
Leveren online supermarkten dit allemaal ook? '' '
Technologie is geen leven ...
Tijd doorbrengen met mensen .. Niet met apparaten, dat is leven"
Zaten ze nou op een bank of bij de bank?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:19 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Hij is gewoon geil dus
Aldus de spiritueel numeroloog
Duidelijk verzonnen én uit het Engels vertaald, zie bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:19 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Hij is gewoon geil dus
Aldus de spiritueel numeroloog
quote:Zijn antwoord maakte me verbijsterd.
Dat lullige stukje water houdt die krokodil echt niet tegen hoor.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:17 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/(...):7087368238921064448
Sowieso: senioren die nog niet internetbankieren in ons land zijn echt al wel eens door hun bank benaderd.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Duidelijk verzonnen én uit het Engels vertaald, zie bijvoorbeeld:
[..]
Dat pleit eerder voor online winkelen. Wie zit hier nou op te wachten?quote:Twee jaar geleden werd ik ziek. De winkeleigenaar van wie ik fruit koop, kwam naar me toe en zat aan mijn bed en huilde.
quote:Het meisje en de vuilnisman - the story continues...
Een jaar geleden plaatste ik hier een bericht over het contact tussen onze dochter Fiep en de vuilnisman.
Over hoe zij elke keer bij het raam zit te wachten tot hij komt.
Over hoe hij elke keer de tijd neemt om te toeteren en te zwaaien.
Over hoe een klein gebaar (elke keer!) een grote impact heeft.
Inmiddels weten we dat de band tussen Fiep en de vuilnisman met elke toeter en zwaai meer waarde krijgt.
En inmiddels weten we dat onze vuilnisman Dennis heet, ontzettend bescheiden is en dat hij het allemaal heel gewoon vindt wat hij doet.
Inmiddels weten we óók dat hij veel meer doet dan 'gewoon' zijn werk.
Want:
Afgelopen week was Fiep jarig. De grote glimmende '5'-ballon voor het raam verklapte dit vrolijke feit.
Vanmorgen was er weer het toeter- en zwaaimoment.... en een tasje aan onze vuilnisbak.
Een tasje met daarin een berichtje van Dennis aan Fiep, met daarbij een klein kadootje: een bouwplaat van de vuilniswagen en een mini-vuilnisbakje.
Fiep is nu op school en krijgt haar kadootje vanmiddag als ze thuis komt.
Ik ben ontroerd en heb mijn kadootje van vandaag al gehad.
Dankjewel Dennis.
quote:?Sorry ik vind dit moeilijk te begrijpen dat jullie als ouders dit 'accepteren'. Het gaat hier ondanks slle bescheidenheid nog steeds om een ouder persoon en jullie dochter 5 jaar Fiep!
Wat voor n 'band' tolereren jullie tussen haar en hem?
quote:Op maandag 24 juli 2023 14:39 schreef daNpy het volgende:
Wie noemt z'n kind nou Fiep?
Ik dacht dat ik een hekel aan kinderen had, maar het kan altijd erger.
Klinkt als de introductie van zo'n true crime-aflevering.quote:Inmiddels weten we óók dat hij veel meer doet dan 'gewoon' zijn werk.
Of Jambers! Wie kent dat nog?quote:Op maandag 24 juli 2023 15:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Klinkt als de introductie van zo'n true crime-aflevering.
Vuilnisman Dennis is zelf ook aanwezig in de commentsquote:Op maandag 24 juli 2023 14:28 schreef Piles het volgende:
Weten we nog, dat heel Nederland naar de vuilnisman begon te zwaaien?
Het is nog niet klaar:
[..]
1 van de topreacties vond ik dan wel weer leuk:
[..]
Haha precies wat ik dacht.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Of Jambers! Wie kent dat nog?![]()
(Ging vaak over dubbellevens, zo van "Overdag werkt Dennis bij de plaatselijke plantsoenendienst, maar 's avonds verruilt hij zijn groene overall voor..." )
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_iosquote:. Alsof ik niet weet dat mensen over me praten. Ik woon in een dorp. Ik zie de snelle blikken, ik hoor de ontwijkende conversaties. En 's avonds bij pot en pint ben ik het gespreksonderwerp. Mochten mijn oren groeien telkens erover me gepraat wordt, ik was Mister Spock (of de paashaas). Gisteren kreeg ik een berichtje met de vraag: of ik nu nog in een psychose zit. Ik antwoordde van niet maar ik schreef ook dat ik het geen gekke vraag vond. Want wie gaat er anders op een gewone dag (niet eens haar trouwdag) haar man verrassen in haar trouwjurk. Ach, ik dacht dat als mensen me dan toch gek verklaren ik er maar beter de voordelen van neem ook. Ze oordelen toch, no matter what. Dan kan ik er maar beter plezier aan beleven. Dit is mijn antwoord op de psychose die vaak gevolgd wordt door een depressie. Ik kies voor het licht, voor de dag, voor de lach. En de nachten? Ik slaap intussen, zonder medicatie, van 21u tot 5u. Ik doe yoga, drink geen alcohol, drink veel water, eet geen vlees, neem geen drugs, doe aan sport, kijk geen televisie, lees boeken. Dat klopt. Dat is niet norm-aal, niet volgens de norm. Dus oordeel zoveel je wilt. Ik heb niets meer te verliezen. Ik kan alleen maar winnen.
Meerdere coaches gespot in de comments, dan weet je wel hoe laat het is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Een bericht vanuit een klein dorpje:
[..]
Ik, ik, ik, ikquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Een bericht vanuit een klein dorpje:
[..]
Inderdaad, een nutcase.quote:Want wie gaat er anders op een gewone dag (niet eens haar trouwdag) haar man verrassen in haar trouwjurk.
https://nl.linkedin.com/p(...)048649649594368-xKEVquote:Neem jij jezelf eigenlijk wel serieus?
Op die hoge hakken
Met die lange blonde haren
En altijd die grote lach
Dat is toch helemaal niet zakelijk.
Wie denk jij wel niet dat je bent dan?
Zomaar een greep uit wat reacties van de afgelopen tijd
En gelukkig neem ik mezelf wel serieus en weet ik precies wat bij mij past. De (voor)oordelen op basis van uiterlijk en buitenkant is een fractie van waar het namelijk om gaat. De waarde die ik lever hoef ik niet te verdedigen. When you know, you know.
Ik zie dit altijd als een natuurlijke selectie.
De mensen die mij niet begrijpen (of in ieder geval van wat ze zien, want verder komen we niet) haken vanzelf af.
En dat is maar goed ook.
Want als je mij in het echt ontmoet ben ik net zo.
In een samenwerking is dat wat je kunt verwachten.
Ik ben al even gestopt met ‘doen omdat jij dat van mij verlangt’. En dat bevalt mij enorm.
Kan ik je trouwens ook aanraden.
Kom je er niet uit wat dan bij je past?
Omdat je het lastig vindt te verwoorden wat er in je hoofd zit?
Of omdat je het gevoel hebt dat mensen je niet (zullen) begrijpen?
En spreekt mijn stijl je aan?
Ik ben er.
Weten wat ik voor jou kan betekenen? Stuur me een bericht.
https://nl.linkedin.com/p(...)448659618025472-aVTsquote:Vandaag zien wij voor de zovéélste keer dat er een onbekende taxichauffeur voor ons huis stopt.
Mijn hart huilt. Mijn hoofd wordt heel bang en boos.
Hoe gaat Isabel hier over twee minuten op reageren?
Wij zijn afhankelijk van een taxibedrijf. Wij wonen in Den Bosch en Isabel gaat in Breda naar school. Dat is niet omdat wij het zo fijn vinden dat ze lekker ver weg naar school gaat. Dat is omdat Isabel niet naar een school dichterbij kan.
Isabel is blind en daarnaast heeft ze een zeer ernstige ontwikkelingsachterstand.
Zij begrijpt de wereld niet en het taxibedrijf waar we nu afhankelijk van zijn begrijpt haar niet!
Oooo wat zou ik toch graag een wens doen.
En ik dacht ik ga niet naar een wensput maar ik gooi het op LinkedIn. Voor mij is de grootste kans dat mijn wens in vervulling kan gaan hier op LinkedIn.
Want hier komt een groot divers Nederland bij elkaar.
Ik wens. Ik wens. Ik wens dat het taxibedrijf dat aankomend jaar onze lieve kwetsbare dochter gaat vervoeren haar wel gaat begrijpen. En haar wel de liefde en zorg biedt, die ze zo hard/t nodig heeft. En dat alle kwetsbare kinderen die afhankijk zijn van leerlingenvervoer de liefste en fijnste en aardigste en grappigste en zorgzaamste taxichauffeur krijgen die er voor hen nodig is.
Alweer een nieuw taxibedrijf heeft (voor aankomend jaar) de aanbesteding binnen gehaald! Proficiat met deze grote opdracht!
Laten we hopen dat ze ook snappen wat de aard van de opdracht inhoudt. En laten we hopen dat ze een hart hebben voor de zaak (lees: hun ‘cliënten’)
Willen jullie met me mee wensen!
Alvast bedankt!
Namens alle kwetsbare kinderen in Nederland. (En hun ouders en broertjes en zusjes en ooms en tantes en opa’s en oma’s en vrienden en vriendinnen en kennissen)
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:38 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)048649649594368-xKEV
Gaaaaaaaap
Saïd nobody everquote:Neem jij jezelf eigenlijk wel serieus?
Op die hoge hakken
Met die lange blonde haren
En altijd die grote lach
Dat is toch helemaal niet zakelijk.
Wie denk jij wel niet dat je bent dan?
Ik zou het niet op LinkedIn zetten maar ik begrijp de vraag volkomen. Is echt niet zo onvoorstelbaar dat sommige kinderen het echt niet goed doen op elke dag een ander gezicht.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:41 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)448659618025472-aVTs
Ze hebben een gehandicapt kind dus eisen ze een privéchauffeur. Dat lost je op door een jankverhaal met foto van het kind (heeft daar geen toestemming voor gegeven natuurlijk want dat kan ze niet) op LinkdedIn te zetten.
Wees blij dat ze naar school kan op de kosten van de belastingbetaler want als je bijvoorbeeld in Roemenië woonde kon je de dagelijkse taxi op je buik schrijven.
Zat ik ook al aan te denken. Ik geloof er niks van wat ze allemaal zegt.quote:
Zij is niet de enige met een gehandicapt kind in Nederland want er zijn nog veeeele meer. Het wordt allemaal erg lastig als je al die wensen en eisen wilt voldoen. Daar gaat LinkedIn niet mee helpen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou het niet op LinkedIn zetten maar ik begrijp de vraag volkomen. Is echt niet zo onvoorstelbaar dat sommige kinderen het echt niet goed doen op elke dag een ander gezicht.
Namen worden met het jaar achterlijker in Nederlandquote:Op maandag 24 juli 2023 14:39 schreef daNpy het volgende:
Wie noemt z'n kind nou Fiep?
Ik dacht dat ik een hekel aan kinderen had, maar het kan altijd erger.
Zelf wegbrengen of verhuizen als het allemaal zo zwaar is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze hebben een gehandicapt kind dus eisen ze een privéchauffeur. Dat lost je op door een jankverhaal met foto van het kind (heeft daar geen toestemming voor gegeven natuurlijk want dat kan ze niet) op LinkdedIn te zetten.
Wees blij dat ze naar school kan op de kosten van de belastingbetaler want als je bijvoorbeeld in Roemenië woonde kon je de dagelijkse taxi op je buik schrijven.
Nou het is meer dat klagers wel een oplossing willen maar daar moet een ander voor zorgen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelf wegbrengen of verhuizen als het allemaal zo zwaar is.
Oh wacht, klagers willen geen oplossing. Die willen aandacht voor hun probleem.
Maar, maar, wat moeten ze dan nog op LinkedIn posten?quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou het is meer dat klagers wel een oplossing willen maar daar moet een ander voor zorgen.
Ik weet het. Het is heel gebruikelijk dat er vaste mensen rijden op vaste routes. Dat wordt vaak al bewust zo georganiseerd.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Zij is niet de enige met een gehandicapt kind in Nederland want er zijn nog veeeele meer. Het wordt allemaal erg lastig als je al die wensen en eisen wilt voldoen. Daar gaat LinkedIn niet mee helpen.
Beetje als ik zou posten;quote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:05 schreef Vanyel het volgende:
niet zo onvoorstelbaar dat sommige kinderen het echt niet goed doen op elke dag een ander gezicht.
quote:Isabel is blind
Gezicht -> stem, geur. Same difference.quote:
Mooie vrouw + dikke tieten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:38 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)048649649594368-xKEV
Gaaaaaaaap
Goede vraag. Om te klagen dat het even niet gaat zoals zij het wil.quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar, maar, wat moeten ze dan nog op LinkedIn posten?
Snap ik maar soms kan het even niet.quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet het. Het is heel gebruikelijk dat er vaste mensen rijden op vaste routes. Dat wordt vaak al bewust zo georganiseerd.
Helemaal mee eens maar het heeft niks op LinkedIn te zoeken.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:21 schreef Molo het volgende:
Oe zeg, een beetje stabiliteit willen voor je super kwetsbare blinde kind die afhankelijk is van alles en iedereen.
Schande
Ik heb eigenlijk graag dat we in dit tyfusrijke land hier gewoon netjes voor gaan zorgen. Neemt een hoop onrust weg en geeft enorm veel voor hen die het hard nodig hebben.
En het kan ook gewoon, is jarenlang compleet normaal geweest, maar kan niet met de huidige race to the bottom qua prijzen uithollen van zulke randvoorwaardelijke diensten
Tuurlijk heeft dat niks op LinkedIn te zoeken, dàt ben ik compleet met je eens jaquote:Op woensdag 26 juli 2023 20:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar het heeft niks op LinkedIn te zoeken.
Het verhaal gaat vooral om mevrouw zelf overigens.
Mét tietenjurken jaquote:Op woensdag 26 juli 2023 20:29 schreef GwanGwaa het volgende:
Dus LinkedIn is tegenwoordig een soort tokkie feesboek? Lekker dan
De ik-ik-ik-ik-mentaliteit dat daar vooral heerst en de duimpjes natuurlijk.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar het heeft niks op LinkedIn te zoeken.
Het verhaal gaat vooral om mevrouw zelf overigens.
Dit soort posts daar krijg ik nou wellicht wel het meeste jeuk van op LI. Zo’n figuur wat dan even uit de doeken doet hoe het leven er uit ziet.quote:Ze zijn er weer. De jonge stelletjes. De families met kinderen. Incidenteel een hond en heel soms is oma ook mee. Toeristen. Oftewel, zij die 50 weken werken voor 2 weken vrijheid.
Het is niet ontspannen om er lang over na te denken en dus doen de meesten het ook niet. De verhouding tussen vrije tijd en werktijd doet slechts weinigen kirren van genot.
Maar zoals je mag verwachten van een moderne messiasfiguur, heb ik het antwoord.
Komt ie.........Ga wonen op een plek waar je graag vakantie zou willen vieren.
In de basis is het heel simpel. Kies een plek waar je graag op vakantie gaat. Een plek waar je je fijn voelt. Een plek waar je graag voor zou betalen om erheen te mogen. En pak vervolgens je rommel in en verhuis gewoon naar die plek.
SMOESJES
Gianni, ja maar. Ja maar, ja maar.
Alle excuses heb ik al voorbij horen komen. Maar ik heb ook van alle mensen die het wél gedaan hebben, gehoord dat ze het veel eerder hadden moeten doen.
Stop even met excuses en denk in kansen. Draai het om en stel jezelf deze vraag:
Wat moet er gebeuren om het wél te laten lukken? Natuurlijk zijn er een paar landen waar ze je niet toelaten. Maar veruit de meeste landen kennen geen restricties. Het is vooral je mindset die je afremt.
Laten we eerlijk zijn. Een paar weken per jaar kunnen doorbrengen op de plek waar je vrijheid voelt is een beetje karig.
Vlam aan! En neem geen genoegen met een paar weken vrijheid.
ps. De foto heb ik vanaf ons terras gemaakt. Dit fenomeen noemt men zeevlam. Waarbij de mist vanaf de zee het land opkomt. Bij ons blijft de zeevlam altijd mooi laag en ongeveer een half uurtje hangen voordat hij oplost.
Waar is haar man in dit hele kontverhaal?quote:. Voordat dit meisje geboren wordt, een jaar of tien geleden, ben ik een festivalmeisje van eind twintig. Ik rijg festivalzomer aan festivalzomer, met een pols vol zweterige bandjes als kostbaar aandenken.
Rock Werchter, Lowlands, Loveland, Mysteryland, Awakenings, Wooferland, het houdt niet op. Van de moshpit van Limp Bizkit 'Fred, 'k heb Durst!' tot de legendarische Bloody Beetroots in een te kleine tent.
We staan natuurlijk altijd linksvoor, met oude bekenden en nieuwe besties. Bier zonder schuim en water zonder dop.
Regenponcho aan je wang geplakt en echt nog nooit voor het laatste nummer 'alvast alles uit de locker gehaald'. Thuis rollen er minimaal tien ongebruikte munten uit mijn broekzak.
Eén arm in de lucht, de beat tegen m'n borstkas, een knipoog naar de vreemde naast me. Volledig in het nu zijn, opgaan in de muziek. En eenmaal aangekomen bij toch echt de derde paal wéér mijn vrienden kwijt zijn, terwijl het doorweekte blad bier begint door te zakken.
'Doen we nog zo'n zomer, of geven we tijd aan onze kinderwens?' Eind 2011 is het dan toch echt tijd voor dat laatste.
Mijn buik groeit, de baby inventaris ook. Ik kijk uit naar het moederschap - en ik mis het meedoen op feestjes.
Het gevoel van grenzeloosheid is niet meer. Mijn energie is ineens de grens. Mijn nieuwe rol als 'zwangere vrouw' geeft kaders die ik niet had. Er wordt niet meer naar me geknipoogd.
Met zeven maanden stap ik nog op de mountainbike in de Ardennen, tijdens een vriendenweekend. Niet met alles meer meedoen is een struggle. Ik wil helemaal niet kiezen, I want it all...
En dan, om 03.00 uur 's nachts: een bloot baby'tje op mijn borst. Een kusje op haar hoofd, mijn hand om haar billetjes. Mijn lieve dochter Phileine. Ik sus, ik wieg en murmel lieve woordjes. Terwijl die verongelukte kano daar beneden weer enigszins in model wordt genaaid.
Festivalmeisje wordt moeder. In één klap. Ik voel me gelukkig. De nieuwe kaders zijn de rand van het bed (lang leve de klossen), het clipboard van de kraamhulp en een droge bek van het beschuit.
Vier weken na haar geboorte blijken die veilige kaders al wat op te schuiven, het festivalmeisje duwt haar neus opdringerig door de coulissen. Op 3 oktober, Leidens Ontzet, weet ik het zeker: de rol van moeder heb ik erbíj gekregen, niet in plaats van! Ik ben nog steeds een festivalmeisje!
Phileine wordt binnenkort elf jaar en ik kreeg nog twee mooie zoons. Ik voel me een oermoeder. Dat betekent niet dat het moederschap een eitje is, ook ik voel frustraties. Maar ik heb altijd vertrouwen in mezelf, in deze rol. Ik probeer, ik onderzoek, ik stuur bij. Ik hou met heel m'n hart van ze 🤎
Dit festivalmeisje is inmiddels eind dertig en maakte onlangs op #909 weer haar muntjes niet op. Ik knipoog en er wordt geknipoogd. Vandaag huiselijke stabiliteit, morgen avontuur!
Dat is de dualiteit in mij - zoals we allemaal uit uitersten bestaan. En ik omarm al mijn delen 🤎.
Dan had je ook gewoon een kutleven in een kutbuurt in een kutwoning in nederland. Je moet ook wel je standaard verlagen als couch, influencer of zoals hij waardeloze aandelen aansmeerder.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:45 schreef de_boswachter het volgende:
Gianni Amato en zijn simpelheid ten top:
[..]
Dit soort posts daar krijg ik nou wellicht wel het meeste jeuk van op LI. Zo’n figuur wat dan even uit de doeken doet hoe het leven er uit ziet.
‘50 weken werken voor 2 weken vrijheid’. Alsof werken de grootste straf is die bestaat, ja voor sommigen ja.
En dan ‘ga gewoon wonen op de plek waar je vakantie wil vieren’. Ook zo’n dooddoener. Alsof het allemaal zo simpel is. Alsof het voor iedereen weggelegd is, alsof dat allemaal gratis is en daarbij: dan zou bijvoorbeeld Mallorca overbevolkt zijn.
Echt wat een mafklapper zo’n vent zeg. Kijk mij eens lekker doen zoals het leven hoort te zijn! Iedereen kan en moet dit doen! Wat natuurlijk onzin is.
Gianni, als je dat leest vanaf je balkonnetje: ga lekker naar Facebook jongen, mafkees. Met je vingertje.
WTF hier krijg je toch oogkanker van?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar is haar man in dit hele kontverhaal?
Verder goed om te weten voor haar zakelijke connecties dat haar Kano is dichtgenaaid. Zo kom je daarmee niet voor verassingen te staan.
wat een gelul.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar is haar man in dit hele kontverhaal?
Verder goed om te weten voor haar zakelijke connecties dat haar Kano is dichtgenaaid. Zo kom je daarmee niet voor verassingen te staan.
Tja dat kind heeft 0,0 levensvreugde wat heeft zij voor waarde van leven? Je mag het niet zeggen, maar euthanasie lijkt mij de meest humane oplossing voor iedereen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat denk ik sowieso al bij kinderen waarvan al aangetoond is dat ze geboren worden als een kasplantje. Of een ziekte krijgen waarmee ze maar een korte levensduur hebben en een flinke lijdensweg gaan krijgen.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:05 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Tja dat kind heeft 0,0 levensvreugde wat heeft zij voor waarde van leven? Je mag het niet zeggen, maar euthanasie lijkt mij de meest humane oplossing voor iedereen.
Haar LinkedIn titel ookGrondlegger Provocatief Leiderschap©
https://www.linkedin.com/(...)891400984453120-Vf-Hquote:Je partner is je spiegel!
In een relatie wordt jouw partner een spiegel die jouw innerlijke pijn weerspiegelt. Maar wanneer je deze spiegelfunctie erkent en bewust maakt, ontstaat er een diepere en grotere liefde. De relatie wordt een leerproces en een ontdekkingsreis naar bewustwording. Het is pas dan dat een relatie haar ware vervulling vindt.
Het is belangrijk om vorige partners te erkennen en om onze eventuele relatieproblemen te verwerken. Ze spiegelden onze diepste onbewuste overtuigingen en wilden ons (onbewust) eigenlijk helpen bewuster te worden. Hoe meer we groeien en onszelf helen, hoe meer we bijdragen aan de stabiele ontwikkeling van onze kinderen en hun toekomstige relaties.
Stel jezelf eens de volgende vragen, of bespreek ze met iemand die je hierin begeleidt:
🔸 Wie waren de betekenisvolle liefdespartners in mijn leven?
🔸 Wat voor spiegelfunctie hadden zij op mij?
🔸 Welke (familie)trauma's raakten ze in mij?
Als je deze vragen doorloopt, zul je ontdekken waar jouw kwetsbare plek ligt als het gaat om de liefde - Achillieshiel in de liefde, zoals Hilbrand Westra prachtig verwoordde in zijn LinkedIn-post van 28 juni 2023.
Het effect op mij persoonlijk is dat ik me bewust ben van mijn kwetsbare kanten en dat ik vooral dankbaar ben voor de betekenisvolle liefdespartners die ik in mijn leven heb gehad, vooral mijn huidige man waarmee ik al ruim 17 jaar samen ben.
#Liefde #Reflectie #Bewustwording #Dankbaarheid
Bronnen: Indra Torsten Preiss & Hilbrand Westra (정운석)
https://www.linkedin.com/(...)316984843735040-fabkquote:We worden uitgekleed!
Na 6 weken in Bali geweest te zijn, weer terug in NL en het is weer ff wennen… qua cultuur, mentaliteit, natuur en wat mij vooral de ogen heeft geopend zijn de belachelijk hoge prijzen in NL, die niet meer uit te leggen zijn.
Wat we gezien hebben in Bali, notabene een eiland aan de andere kant van de wereld, dat Europese merkartikelen die in Europa gefabriceerd worden (ja ik heb het nagekeken op de verpakkingen) meer dan de helft goedkoper zijn daar!! Bijvoorbeeld een fles shampoo van een Europees merk die bij de Albert Heijn EUR 10,49 is, was daar rond de 5 euro. En dit hebben we met zoveel artikelen gezien die in Europa extreem veel duurder zijn dan in Bali. Hoe dan??
Om maar niet te spreken over bijvoorbeeld benzine, die is daar EUR 0,62 per liter!!
Dit is niet meer uit te leggen… Ondanks de transportkosten om Europese spullen daar naartoe te verzenden, is het daar vele vele malen goedkoper dan in NL! Ik kom maar tot 1 conclusie: zowel de overheid (die giga veel belastingen vangt over elke scheet die je laat) als de grote fabrikanten verdienen geld over de rug van hardwerkende Nederlanders.
Ik heb hier al eens eerder over gepost.. over de (in mijn ogen) absurde belastingdruk in NL… en dan ook nog de (in mijn ogen) gemanipuleerde prijsverhogingen hier… Het wordt tijd om hier iets aan te doen… ik weet nog niet hoe of wat maar ik heb hier echt geen woorden meer voor hoe we hier in NL uitgekleed worden..
Heel benieuwd naar jullie mening… wat vind jij hiervan, zijn dit soort prijsverschillen met het buitenland jou ook al opgevallen? En denk jij er ook over om hier iets mee te doen (emigreren, je onderneming elders vestigen, of iets anders?)
Ik hoor het graag in de comments.
O ja en die eieren (in de aanbieding!!) bij de AH deze week… 10 'eieren voor EUR 5,39? Seriously??? Of Krijg je daar ook een blije Michellin-kok bij die de eieren voor je pocheert..
Veel liefde en wijsheid xx
https://www.linkedin.com/(...)242835433553920-grRtquote:De Efteling heeft meer dan 3000 medewerkers. Ongeveer 90% daarvan werkt bij een attractie, in een restaurant, een winkel, het theater of de verblijfsaccommodaties. Zo’n 10% daarvan werkt op kantoor. Of eigenlijk wil ik zeggen: zit op kantoor. Te zitten. Op een bureaustoel.
Waarom zeg ik dat zo? Omdat ik deze week weer een dagje heb meegeholpen in ons park. Ik verkocht hotdogs op het Vogelrokplein. Met horeca collega én Unoxkraamkenner Ursula. Wat een leuke dag!
Maar ook …. wat een vermoeiende dag. Mijn voetjes deden stiekem al een beetje pijn. Die zijn het helemaal niet gewend om de hele dag te staan. Ik mocht om 19.00 uur naar huis en plofte op de bank. Ursula ging nog even door, ze had sluitdienst. Respect.
Een hele andere werkdag dus dan dat ik gewend ben.
Niet anders voor wat betreft de interne trots op de Efteling.
Niet anders voor wat betreft het allerallerbeste voor onze gasten willen doen. Niet anders voor wat betreft hoe hard we werken.
Maar wel anders voor wat betreft HOE we werken. En wanneer. En waar.
Zittend versus staand. Met een computer versus met je handen. Kantoortijden versus flexibele tijden. Doordeweekse dagen versus feestdagen. Achter de schermen versus voor de schermen. Binnen versus buiten.
We werken bij hetzelfde bedrijf, maar de verschillen zijn groot.
Dat is bij veel bedrijven zo, als er een kantoor is en productie omgeving. Logisch ook. Er is zoveel verschillend werk te doen.
Is dat erg? Die verschillen? Moeten we ze proberen te verkleinen of te negeren? Wat mij betreft juist helemaal niet. We moeten er blij mee zijn. Het omarmen.
We hebben andere taken, andere verantwoordelijkheden en we werken met andere stakeholders. Allemaal belangrijk voor de Efteling. Het één is niet beter, moeilijker, belangrijker of zwaarder dan het ander. Het is alleen anders.
Ursula en ik zijn twee hele andere mensen met twee hele andere functies. Dat vonden we nou net zo leuk. Dat maakte onze ontmoeting interessant. We hebben elkaar volop vragen gesteld en elkaar geholpen. Zonder de Efteling als gemeenschappelijke deler hadden wij elkaar waarschijnlijk niet ontmoet.
Dus als volgend jaar weer de oproep komt aan kantoorcollega’s om bij te springen in de operatie, dan ben ik weer van de partij. Want samen maken we de Efteling iedere dag mooier en beter. Onze verschillen helpen ons daarbij 😊.
Dankjewel Ursula Hooijmaijers voor het warme welkom!
https://www.linkedin.com/(...)969301998198785-bMAMquote:Hoppa, dag drie van mijn nieuwe functie als recruiter zit er weer op! 🎉
Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen als recruiter bij Royal A-ware. Ondanks dat ik de organisatie al een beetje heb leren kennen tijdens mijn afstudeerstage bij Bouter Group (Royal A-ware) , blijft een nieuwe stap nemen altijd spannend! Gelukkig werd ik warm ontvangen door het recruitmentteam en maken zij mij wegwijs in deze nieuwe wereld.
🎯Als recruiter zal ik mij richten op verschillende projecten (ik houd jullie op de hoogte 😉) en het aantrekken van nieuwe medewerkers. Mijn missie is om als recruiter de juiste mensen op de juiste plek te krijgen, zodat iedereen ook met plezier naar werk gaat!
🙌🏻Royal A-ware is constant in ontwikkeling en uitbreiding, hierdoor ben ik ontzettend trots dat ik deel uit mag maken van deze dynamische organisatie!
☕️Ben jij of ken jij iemand die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen de levensmiddelen- en zuivelbranche? Aarzel dan niet om contact met mij op te nemen! Ik sta altijd open voor een kop koffie (of thee) en een goed gesprek.
🚶🏼♀️Ik kijk ernaar uit om dit nieuwe pad als recruiter te bewandelen en ik ben enthousiast over de geweldige mogelijkheden en kansen die voor mij liggen!
#recruitment #nieuwebaan #carrière #kansen #uitdaging #hrm #recruiter
https://www.linkedin.com/(...)678871640498177--I2Hquote:𝗞𝘂𝗻 𝗷𝗲 𝘃𝗲𝗿𝘀𝗹𝗮𝗮𝗳𝗱 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝗮𝗮𝗻 𝗵𝗲𝘁 𝗲𝗻𝗲 𝗺𝗶𝗱𝗱𝗲𝗹 𝗲𝗻 𝘁𝗼𝗰𝗵 𝗻𝗼𝗴 𝗴𝗲𝗯𝗿𝘂𝗶𝗸 𝗺𝗮𝗸𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗲𝗲𝗻 𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿 𝗺𝗶𝗱𝗱𝗲𝗹???
Zoals jullie weten heb ik de ziekte van verslaving. Althans dat denk ik….
Mijn problematische middel is hasj, als ik dat doe gaat het volledig mis. Ik gebruikte dat middel om te slapen, om te vluchten, om te ontsnappen aan de realiteit en vooral om te ontsnappen aan mezelf. En het liefst de hele dag door😴😴😴
Maar zoals sommige van jullie ook al hebben gezien. Houd ik van uitgaan, houd ik van dansen en houd ik van mijn drankjes 🍸 🥃🍷
Ik drink dus nog wel ook al ben ik verslaafd.
Toch voelt voor mij het gebruik van alcohol anders dan het gebruik van hasj voor mij.
Alcohol gebruik ik tijdens & op gelegenheden, in gezelschap en omdat ik een goede porn star martini gewoon echt lekker vind.
Hasj gebruikte ik stiekem en altijd alleen terwijl ik het het smerigste vond wat er was. Ik walgde dan ook van mezelf dat ik het deed.
Nu ben ik uiteraard op de hoogte van cross addiction en houd ik mijn alcohol gebruik goed in de gaten.
Ook weet ik dat de meningen hierover verdeeld zullen zijn en zolang dit met respect gebeurd hoor ik graag jullie mening 🙌🏽
𝗛𝗼𝗲 𝗸𝗶𝗷𝗸 𝗷𝗶𝗷 𝗵𝗶𝗲𝗿 𝘁𝗲𝗴𝗲𝗻𝗮𝗮𝗻?
Want ik vraag me af:
𝗛𝗼𝘂 𝗶𝗸 𝗺𝗲𝘇𝗲𝗹𝗳 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗴𝗲𝗸?
Of kan dit gewoon?
𝗕𝗲𝗻 𝗶𝗸 𝗲𝗰𝗵𝘁 𝘃𝗲𝗿𝘀𝗹𝗮𝗮𝗳𝗱?
Of was mijn gebruik een cooping voor mijn trauma’s?
𝗜𝘀 𝗮𝗯𝘀𝘁𝗶𝗻𝗲𝗻𝘁𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗲𝗻𝗶𝗴𝗲 𝗼𝗽𝗹𝗼𝘀𝘀𝗶𝗻𝗴?
Of kan dit ook per middel?
#mijnlevenmet_
#mijnlevenmetborderline #mlmb #borderline #ptss #stemmingswisselingen #hechtingsproblematiek #verslaving #abstinent #verslaafd #alcohol #drugs
Wordt nu werkelijk een andere Linked In post als bron gebruikt?quote:Op maandag 31 juli 2023 16:46 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)891400984453120-Vf-H
Man man man wat een zweverig gelul.
Zou me doodschamen en het niet op LinkedIn zetten.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:50 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)969301998198785-bMAM
Je werkt nu drie dagen als recruiter. Dan moet schijnbaar wel heel bijzonder zijn.
Myrthe is nog wel een lekker kippetje imho.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Je werkt nu drie dagen als recruiter. Dan moet schijnbaar wel heel bijzonder zijn.
quote:Op maandag 31 juli 2023 16:52 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)678871640498177--I2H
Goed idee om vol op LinkedIn te gaan roepen dat je een alcoholverslaafde bent.
Jammer dat je op LinkedIn niet kunt zien hoe laat zo'n bericht geschreven is, maar ik vraag me altijd af of dit soort berichten tijdens werktijd als een soort van "opdracht" vanuit de baas geschreven wordenquote:Op maandag 31 juli 2023 16:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde daar niet van. " Goh ik werk nu drie dagen op mijn nieuwe baan en ik heb zooooveeeel geleerd".quote:Op maandag 31 juli 2023 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou me doodschamen en het niet op LinkedIn zetten.
Ik dacht ook van "echt...meen je dit nou?".quote:Op maandag 31 juli 2023 18:57 schreef Gibson88 het volgende:
Het wordt ook steeds mooier op LinkedIn Potdomme
quote:peter pijls
Blogger, dichter, fotograaf. Schrijvend journalist: 1988-2011.
2 u
Je houdt je zelf voor de gek. Dat is 1. Je bent een aansteller die aandacht wil. Dat was 2.
Sterf....quote:Jeroen Vd Star
MVBkoerier/MVBmedical
8 u
Gaat goed met je he ? Hou vol en laat die assie en ga door powervrouw
Ik zie dat ook zo nu en dan voorbij komen. "dankzij hupeldepup is nu alles mogelijk".quote:Op maandag 31 juli 2023 19:42 schreef Meke het volgende:
[..]
Jammer dat je op LinkedIn niet kunt zien hoe laat zo'n bericht geschreven is, maar ik vraag me altijd af of dit soort berichten tijdens werktijd als een soort van "opdracht" vanuit de baas geschreven worden
En dan standaard de mannen die gewoon op ze geilen met een "dank voor het inspirerend verhaal. Ik herken veel van je verhaal en wil graag een keer neu- sparren."quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Beetje saaie dit.
Maar het is wel een na aperij van coaches, kontverhaal wat nergens overgaat. Laatste alinea je verkoop praatje.
En een imbeciele selfie
Rob Messteekpijnquote:Op maandag 31 juli 2023 20:55 schreef Poolbal het volgende:
Zou zo graag een nep LinkedIn willen aanmaken en overal in nette bewoording alles en iedereen af te zeiken. Wat zitten daar toch een zooi sneue aandachtshoeren.
Er zijn mensen die dat zonder nepaccount doen. Zie mijn vorige post met de tekst "Je houdt je zelf voor de gek. Dat is 1. Je bent een aansteller die aandacht wil. Dat was 2."quote:Op maandag 31 juli 2023 20:55 schreef Poolbal het volgende:
Zou zo graag een nep LinkedIn willen aanmaken en overal in nette bewoording alles en iedereen af te zeiken. Wat zitten daar toch een zooi sneue aandachtshoeren.
Ik heb toch teveel connecties waar ik me ietwat netjes voor moet gedragen, waardoor ik niet op het scherpst van de snede kan afzeiken..quote:Op maandag 31 juli 2023 21:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat zonder nepaccount doen. Zie mijn vorige post met de tekst "Je houdt je zelf voor de gek. Dat is 1. Je bent een aansteller die aandacht wil. Dat was 2."
LI is gewoon écht een afvoerputje van de huishoudbeurs geworden. Godverdommequote:Op maandag 31 juli 2023 19:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde daar niet van. " Goh ik werk nu drie dagen op mijn nieuwe baan en ik heb zooooveeeel geleerd".
[..]
Ik dacht ook van "echt...meen je dit nou?".
En dan deze reactie
[..]![]()
Helaas ook deze reactie.
[..]
Sterf....
[..]
Ik zie dat ook zo nu en dan voorbij komen. "dankzij hupeldepup is nu alles mogelijk".
Dat is het ook inmiddels geworden. Het staat vol met verhalen van mensen die zichzelf de hemel in prijzen, zeikstralen, zogenaamde specialisten die menen te kunnen vertellen wat anderen moeten doen en nu ook die aan iedereen laat zien dat ze verslaafd is.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:52 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
LI is gewoon écht een afvoerputje van de huishoudbeurs geworden. Godverdomme__!!!! Dit bespreek je nog niet eens aan de koffietafel in een buurtkroeg
Ik kan mij de positie als ouder voorstellen, maar dan nog je leven is voorbij. Je hebt geen eigen leven meer. Alles in het teken van een zwaar gehandicapt kind dat geen idee heeft wie jij überhaupt bent. https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ag-mijn-kind-stervenquote:Op maandag 31 juli 2023 16:44 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat denk ik sowieso al bij kinderen waarvan al aangetoond is dat ze geboren worden als een kasplantje. Of een ziekte krijgen waarmee ze maar een korte levensduur hebben en een flinke lijdensweg gaan krijgen.
Godver wat slecht. En dan is ze ook nog eens financieel expert… als ze bij mij in dienst was had ik meteen afscheid genomen, wat een diarree en kromme vergelijking zeg.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:47 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)316984843735040-fabk
De prijzen van Bali gaan vergelijken met die in Nederland.
Heb wel een keer geneuqt op dese manier, maar dat is een verhaal voor een andere keerquote:Op maandag 31 juli 2023 20:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
En dan standaard de mannen die gewoon op ze geilen met een "dank voor het inspirerend verhaal. Ik herken veel van je verhaal en wil graag een keer neu- sparren."
Dat “expert” is echt zo’n cliché ding wat al die lui in hun ondertitel moeten zetten wanneer zo zoeken op “hoe krijg ik klanten via LinkedIn”.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:54 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Godver wat slecht. En dan is ze ook nog eens financieel expert… als ze bij mij in dienst was had ik meteen afscheid genomen, wat een diarree en kromme vergelijking zeg.
En de 5 maanden in dit jaar dan? Zijn je voetjes nog aan het helen van een dagje werken?quote:Dus als volgend jaar weer de oproep komt aan kantoorcollega’s om bij te springen in de operatie, dan ben ik weer van de partij.
Ja, je hebt dus meerdere drugsverslavingen, proficiat.quote:Ik drink dus nog wel ook al ben ik verslaafd.
Daarom vond ik het ook mooi dat iemand zei dat ze een aansteller is die naar aandacht zoekt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
En de 5 maanden in dit jaar dan? Zijn je voetjes nog aan het helen van een dagje werken?
[..]
Ja, je hebt dus meerdere drugsverslavingen, proficiat.
Ja heel slecht. Ze krijgt dan ook niet voor niks deze reacties:quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:54 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Godver wat slecht. En dan is ze ook nog eens financieel expert… als ze bij mij in dienst was had ik meteen afscheid genomen, wat een diarree en kromme vergelijking zeg.
Je mist mijn puntquote:. Wat een westerse arrogantie post. wellicht een idee om ook even naar het gemiddeld besteedbaar inkomen in Bali te kijken? Maar ja, in zes weken de Westerse toerist uithangen is natuurlijk wat anders dan aldaar een bestaan op te bouwen zonder alle bescherming die je in Nederland hebt. Argh!!
quote:Ik mis jouw punt totaal niet. Het is de klaagzang van een verwend meisje dat haar zegeningen en verworvenheden niet (meer) ziet. Ja de prijzen zijn in Nederland hoger, maar alleen verwende mensen kunnen zich de AH veroorloven. Ja, je krijgt er in Nederland ook veel meer (sociale) zekerheid voor terug. En een super infrastructuur. En goede basisopleidingen. Oh ja en vergeet de zorg niet.
Als "financial expert" zou je er goed aan doen om de marges die de supermarkten en producenten maken eens met elkaar te vergelijken, in plaats van een verwende klaagzang van iemand die het zich kan veroorloven om tussen Bali en Nederland te pendelen
Ja dat heb ik deze keer maar achterwege gelatenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarom vond ik het ook mooi dat iemand zei dat ze een aansteller is die naar aandacht zoekt.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja heel slecht. Ze krijgt dan ook niet voor niks deze reacties:
[..]
Je mist mijn punt
[..]
Bestaat die vent ook nog? Kan me nog herinneren dat hij als een soort van LinkedIn messias onthaald werd, maar zijn berichten na verloop van tijd steeds zuurder van toon werdenquote:
Dat is ook zo'n verhaaltje dat eens in de zoveel tijd wordt gepost. Telkens door een ander maar altijd een dierenarts. Soms ook in het Engels.quote:
En dan allemaal erna in de "inbox" sliden.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
En dan standaard de mannen die gewoon op ze geilen met een "dank voor het inspirerend verhaal. Ik herken veel van je verhaal en wil graag een keer neu- sparren."
Reactie:quote:. Ik ga echt niet zovaak uploaden hoor, daar zit niemand op te wachten!" 👎🏼
Ik hoor het mensen vaak zeggen…
Dit is iets dat wij onszelf vertellen.
Hoe vaker je dit tegen jezelf zegt, hoe meer je erin gaat geloven.
Hoe meer je erin gaat geloven, hoe meer de mensen om jou heen dit ook gaan geloven.
Het idee dat mensen dus niet op jouw content zit te wachten is een belief die je kan tegenhouden op het moment dat jij wilt groeien 📈
Dus voordat je de volgende keer twijfelt om iets te plaatsen, stel jezelf dan de volgende vraag:
Is het echt zo dat niemand daarop zit te wachten of is dat jouw overtuiging?
Zelf deed ik dit in het begin ook.
Ondertussen upload ik elke dag op Instagram en heb ik een following van 83K+
Ga dus vooral plaatsen wat en wanneer je wilt 😉
Sophia Meijer👩🏼💻
Wie ben ik?
Ik help meer dan 350 particulieren en bedrijven om online geld te verdienen met video-content op TikTok en Instagram.
Laten we connecten!
quote:Post dan iets waar mensen wel op zitten te wachten.
De tegenbeweging is op gangquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Post dan iets waar mensen wel op zitten te wachten.
Zo he! Mep mep mep mep en dat zal haar leren, de financieel expert.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja heel slecht. Ze krijgt dan ook niet voor niks deze reacties:
[..]
Je mist mijn punt
[..]
quote:. 𝐁𝐢𝐧𝐧𝐞𝐧 𝟏𝟎 𝐣𝐚𝐚𝐫 𝐫𝐢𝐣𝐝 𝐢𝐤 𝐞𝐞𝐧 𝐁𝐞𝐧𝐭𝐥𝐞𝐲!
Deze uitspraak deed ik pas in mijn vriendinnengroep.
En hier werd door een paar “vriendinnen” enorm hard om gelachen.
Toen ik vroeg waarom, zeiden ze dat dit niet mogelijk is en ik lekker verder moest dromen.
Je moet je NIET omringen met mensen die je klein houden.
Wie klein blijft denken, zal ook klein ontvangen.
Soms is het wel teleurstellend dat mensen in je omgeving niet in je geloven, en je dan belachelijk wordt gemaakt.
Maar hierdoor kom je er ook wel snel achter wie je echte vriendinnen zijn.
Je echte vriendinnen zijn namelijk wel trots op jou en willen je zien winnen!
Een Bentley rijden is een doel van mij en ik zal er alles aan doen om dit doel te behalen.
Regelmatig visualiseer ik dit ook voor mezelf en zie ik het al helemaal voor me.
Maar met alleen visualiseren kom je er natuurlijk niet!
Je zal er keihard voor moeten werken en opofferingen voor moeten maken.
Maar de eerste stap begint bij geloven in jezelf. 🧠🙏🏼
#mindset #visualisatie #vriendinnen #bentley #succes #vrouwelijkeondernemer #ambitie
Wat een drama weer…quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze vind ik wel de meest bijzondere tot nu toe.
[..]
Bla bla bla bla ik ben zielig want mensen lachen mij uit. Meestal is dat materialisme maar van tijdelijke aart.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onlyfans account en binnen een jaar rijd ze een Bentley als ze vieze dingetjes doetquote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja, wat rijdt ze nu? Ze post een foto waar ze naast een Bentley staat, maar helemaal niks over wat ze nu doet of gepresteerd. heeft. Aandachtszoeker. Logisch dat ze werd uitgelachen. Zou ik ook doen als iemand in mijn vriendengroep dat zou zeggen zonder noemenswaardige prestaties.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat noemt zich financial expert, die meid is nog te dom ok te schijtenquote:Op maandag 31 juli 2023 16:47 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)316984843735040-fabk
De prijzen van Bali gaan vergelijken met die in Nederland.
quote:Niet alles is wat het lijkt.
Mijn dag zag er gisteren bijvoorbeeld zo uit:
06:00 – wekker
07:00 – dochter wegbrengen, hond uitlaten etc.
08:30 – racen naar kantoor
09:00 – de eerste telefonische besprekingen staan klaar
11:00 – adviesgesprek met een nieuwe cliënt
13:00 – zaken doornemen met mijn advocaat-stagiaire Robin, strategie bepaling zittingen
16:00 – Kennismaking met een externe adviseur voor een zaak in X…
17:00 – Voorbereiding 10 dagen termijn
Na een werkdag race ik naar huis om mijn dochter op te halen, te koken en in de avond werk ik de openstaande to do’s van die dag verder af.
Wat zie je online? Een leuke foto van mij en mijn hond op Instagram én een terugblik naar het teamuitje van vorige week.
Wat er écht gebeurt op een werkdag leg ik niet vast, niet omdat ik dit onderdeel van mijn leven niet wil laten zien, maar omdat ik hier simpelweg geen tijd voor heb.
Het leven van een ondernemer gaat niet altijd over rozen. Het is hard werken, zwoegen, doorpakken én vooral niet opgeven. Dus zie jij een mooi plaatje online van een ondernemer die een mooie klus heeft, lekker aan het reizen is of een nieuwe auto heeft aangeschaft? Vergeet dan niet dat daar (vaak) héél wat aan vooraf gaat.
Laat je dus vooral niet gek maken!
#ondernemen #advocatuur #advocaat
Ja oké maar haar verhaal snijdt wel hout tov van de Bentley Queens.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:12 schreef Ronald het volgende:
Kijk mij eens druk zijn, oh wat heb ik een volle agenda en toch maar al die ballen in de lucht houden!
En natuurlijk afsluiten met een foto dat ik ondanks alles er zo gelukkig en verzorgd uit zie
[..]
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet? Waarom type je het dan en leg je het vast?quote:Wat er écht gebeurt op een werkdag leg ik niet vast, niet omdat ik dit onderdeel van mijn leven niet wil laten zien, maar omdat ik hier simpelweg geen tijd voor heb.
ik vind het typische Linkedin aanstellerijquote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja oké maar haar verhaal snijdt wel hout tov van de Bentley Queens.
Dit is toch gewoon een 8-urige werkdag die ze beschrijft? Dat ze 2,5 uur nodig heeft om wakker te worden en haar enkele kind weg te brengen lijkt me een punt voor verbetering als ze meer tijd over wil hebbenquote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:12 schreef Ronald het volgende:
Kijk mij eens druk zijn, oh wat heb ik een volle agenda en toch maar al die ballen in de lucht houden!
En natuurlijk afsluiten met een foto dat ik ondanks alles er zo gelukkig en verzorgd uit zie
[..]
https://www.linkedin.com/(...)7088222432083234816/quote:Onlangs vroeg mijn zoontje (net 7 jaar);"Papa, wat doe jij voor werk?".
"ik praat met mensen die het moeilijk hebben omdat ze zijn gevlucht, uit een land waar oorlog is"
"oh ben je dan een dokter?"
"nee ik ben geen dokter, zoals een huisarts"
"maar dan ben je een soort praatdokter, zoiets?"
Voor hem ben ik een 'praatdokter'.
Ik vertel hem niet dat ik deze week, door een Afghaanse man, gevraagd ben om te komen eten. Toen ik hem net leerde kennen zei hij niet veel, hij zat voor mij en glimlachte, alles ging goed zei hij.
Hij bedankte, voor het gesprek überhaupt begonnen was, voor de tijd die ik voor hem nam.
Na de 'standaard' vragen over vluchtroute, gezinssituatie kwam naar voren dat hij amper sliep, hij nachtmerries had en overdag dacht dat hij nog steeds gevaar liep. 'Ze' zouden hem wel krijgen, zoals de Taliban tegen hem had gezegd. Hij is geslagen, geschopt en urenlang opgehangen aan een touw. Als hij in Afghanistan was gebleven had hij het niet overleefd zegt hij.
Zijn gezin, vrouw en 4 kinderen, zitten ondergedoken en hun identiteitsbewijzen zijn afgepakt door 'ze'.
'S nachts blijft hij wakker, want anders komen de dromen weer...overdag is hij op zijn hoede en vertrouwd niemand. Hij schrikt van elke hard of onverwacht geluid.
Ik vraag hoe hij dit vol houdt...
"Voor mijn vrouw en kinderen, ik ben niet zo belangrijk" zegt hij.
M.b.v. medicatie hersteld zijn slaappatroon en we bouwen de medicatie geleidelijk weer af, na verloop van tijd. Het opschrijven van zijn hele verhaal helpt hem, het helpt om niet maar alles te hoeven onthouden. Want als je het 'vergeet' dan is het niet gebeurd.
Hij heeft weer energie, kan een grapje maken, hij bouwt weer wat contacten op.
We zien elkaar over 1 week weer, halverwege de week komt hij onaangekondigd bij mij langs.
Hij heeft een tijdelijke verblijfsvergunning gekregen en heeft een afspraak voor het krijgen van een BSN.
Ik heb hem nog niet zó blij gezien, het leek wel een ander persoon.
Hij nodigde mij uit om te komen eten, als zijn gezin in Nederland is.
Nogmaals bedankt hij mij en verontschuldigd zich voor de tijd die ik voor hem genomen heb.
Ik weet dat dit een cultureel aspect is en ik bedank hem dat ik een tijd mee mocht kijken in zijn leven en heb kunnen helpen waar nodig.
Het opschrijven van zijn verhaal hebben we (ik) gebundeld tot een soort boekwerk.
Dit is het naslagwerk voor hem, uit zijn hoofd, op papier. Het is zíjn getuigenverklaring.
Soms is het moeilijk, soms is het zwaar om verhalen gedetailleerd te horen. Het maakt mij soms boos, ik wordt er verdrietig van maar vaak wordt ik er ook blij van.
Ik trek de deur dicht, om 17 uur, morgen weer een dag en ik ga elke dag met plezier weer naar mijn werk als 'praatdokter'.
Deze mensen, en die zijn gelukkig in een grote meerderheid, eten niet 'de hele dag appeltaart' (quote dhr. G. Wilders), pikken onze banen niet in, zitten niet achter onze dochters aan en zij geen 'gelukszoekers'.
Ze waren er anders niet meer geweest...
Precies wat je zegt. Voor de aandacht en de likes.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:59 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom schrijven mensen überhaupt dit soort troep op internet, dergelijke "levensgebeurtenissen"... Wat wil je daarmee bereiken? Puur aandacht/aanzien? Zo zielig
Wordt dat eigenlijk gewaardeerd wanneer je dat zeer direct zegt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:24 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
En dan allemaal erna in de "inbox" sliden.
Ik wilde even de profiel foto checken, maar die is verborgen en het is ook nog een vrouw. Mag ze nog blij zijn dat ze niet in Afghanistan zit, dan was het wel klaar met haar baantje als 'praatdokter'.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:43 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)7088222432083234816/
Blablabla wat een deugverhaal met een politieke steek naar "dhr. G. Wilders".
Veel deugers hebben makkelijk te praten in ons veilige kikkerlandje. Ik ben benieuwd hoe snel ze van mening veranderd als ze een half jaartje in Afghanistan zou wonen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:04 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik wilde even de profiel foto checken, maar die is verborgen en het is ook nog een vrouw. Mag ze nog blij zijn dat ze niet in Afghanistan zit, dan was het wel klaar met haar baantje als 'praatdokter'.
https://nl.linkedin.com/p(...)126838382059520-JTHAquote:En daar ging ik, met mijn zakjes Lego-blokjes en een opdracht die bij iedereen een glimlach op het gezicht gaf: "Maak een eendje." Deze keer was het anders dan anders, want niet één, niet tien, maar een volle zaal met maar liefst 100 mensen nam deel aan het experiment.
Mijn verwachtingen waren hooggespannen - zou ik eendjes zien die als twee druppels water op elkaar leken? Terwijl ik de zaal rondkeek, begon het spektakel. Iedere deelnemer dook in zijn zakje met zes gele en rode Lego-blokjes, vastbesloten om een eendje tot leven te brengen. Zouden echt alle eendjes uniek zijn? In de praktijk kan het toch anders zijn!
Twee eendjes, ja, slechts TWEE van hen waren identiek. De rest? Oh, de rest vertoonde een verscheidenheid aan creativiteit. Geen enkel eendje was hetzelfde, elk had zijn eigen charme en karakter. Het was alsof de Lean-filosofie tot leven kwam in kleine plastic bouwstenen.
Maar hier komt iets interessants naar voren. Terwijl ik de unieke eendjes bewonderde, realiseerde ik me dat het ook mogelijk is om identieke eendjes te creëren zonder specifieke opdracht. Door het standaardiseren van een bouwtekening en het exact voorschrijven van de blokjes die gebruikt moesten worden, zou het mogelijk zijn om meerdere identieke eendjes te maken. Echter, juist door de vrijheid te geven en geen strikte standaardisatie toe te passen, ontstonden er eindeloos veel variaties.
Dit experiment weerspiegelde de essentie van Lean: het streven naar voortdurende verbetering, innovatie en het omarmen van de menselijke factor in elk proces. Het liet zien dat, ondanks hetzelfde startpunt - zes eenvoudige bouwstenen - ieder van ons een unieke benadering heeft om een doel te bereiken.
Ik ben nu razend benieuwd naar jullie inzichten! Hoe zien jullie dit experiment? Welke lessen kunnen we hieruit halen? Ik geloof dat we van elkaar kunnen leren en groeien.
Graag breid ik mijn netwerk op LinkedIn verder uit. Voel je vrij om mij te volgen of stuur me een connectieverzoek.
P.S. En het is wel echt een gave foto. Wordt tijd om het experiment te doen met 200 eendjes!
#lean #management #eendjes #veranderen #standaardisatie #TPS
Ze hadden ook met de Taliban mee kunnen werken.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:43 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)7088222432083234816/
Blablabla wat een deugverhaal met een politieke steek naar "dhr. G. Wilders".
Wat een idioot.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:34 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)126838382059520-JTHA
Ach wat leuk. Een manager die met LEGO heeft gespeeld.
Ja maar dat durft ze dan weer nietquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ze hadden ook met de Taliban mee kunnen werken.
Nogal ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |