Niets. Het is uitstellen van pijnlijke maatregelen in de hoop dat iemand anders dan de shit moet opruimen.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Snap nou nog steeds niet wat 2035 ipv 2030 nou oplost.
Tijdrekken, minder inspanning hoeven doen. En dan is over een paar jaar 2035 weer te snel, moet het weer worden uitgesteld, en zo verderquote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het werkt wel, want we doen het al decennia, uitstellen...quote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets. Het is uitstellen van pijnlijke maatregelen in de hoop dat iemand anders dan de shit moet opruimen.
Niets, tijd kopen en misschien gaat het paard tegen die tijd wel zingen in de oorlog van whatever die tzt alle aandacht zal opeisen.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Niet alleen op dit vlak helaasquote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets. Het is uitstellen van pijnlijke maatregelen in de hoop dat iemand anders dan de shit moet opruimen.
Exact wat de NL regering sinds 1998 op dit vlak gedaan heeft.
We willen allebei vanwege het belang van biodiversiteit.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:24 schreef maan_man het volgende:
[..]
Onzin. Wat is natuur en wat streven wij na, is verwoorden tot een politieke keuze. Wij willen schijnbaar heide en geen bramen. Waarom? Als bramen goed gedijen bij bepaalde omstandigheden, is dat dan geen natuur?
Los daarvan, ik loop vaker door de natuur en ik moet echt met een vergrootglas naar een bramenstruik zoeken. Problemen worden ook schromelijk overdreven.
Tot het niet meer werkt en dan zit je met de situatie die we nu hebben.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Het werkt wel, want we doen het al decennia, uitstellen...
Kijk ook naar de vissers waar al die afstel en uitzonderingen toe leiden.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot het niet meer werkt en dan zit je met de situatie die we nu hebben.
Maar dat zien we dan welquote:Op woensdag 5 april 2023 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot het niet meer werkt en dan zit je met de situatie die we nu hebben.
Ohhhhh als ze jou nou even gevraagd hadden, hadden deze problemen helemaal niet gehad.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:24 schreef maan_man het volgende:
Los daarvan, ik loop vaker door de natuur en ik moet echt met een vergrootglas naar een bramenstruik zoeken. Problemen worden ook schromelijk overdreven.
Eens. Dat geld gaat naar mensen die toch al willen stoppen...quote:Op woensdag 5 april 2023 17:36 schreef Maskerano het volgende:
Ouwehand heeft gelijk. Zomaar geld overmaken is verspilling. Dit gaat om miljarden belastinggeld.
Er zijn ook wetenschappers die wat anders duiden. Het issue is als men al politieke keuzes weet te maken op grond van haar welgevallige wetenschap, die grote consqeuenties hebben voor mensen en beslissingen ze keihard treffen zekerheid van bestaan van leven. En dat geldt wmb niet alleen om geldwaarden maar ook iemand de keuze ontnemen om te ondernemen.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Ohhhhh als ze jou nou even gevraagd hadden, hadden deze problemen helemaal niet gehad.
Stom dat ze jou niet gebeld hebben zeg, maar wetenschappers en ecologen.
quote:Op woensdag 5 april 2023 17:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Eens. Dat geld gaat naar mensen die toch al willen stoppen...
Ze doet ook wel iets te tof voor iemand die tot 2019 gewoon verkiesbaar stelde namens het CDA.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:40 schreef TweedeKlum het volgende:
Caroline gedraagt zich iets teveel als de Moeder des Vaderlands.
Ja? Dus de opsomming is.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze doet ook wel iets te tof voor iemand die tot 2019 gewoon verkiesbaar stelde namens het CDA.
Als oud-CDA'ert vermoed ik van wel.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:37 schreef Vallon het volgende:
Valt mij nu pas op... zou Caroline dat groene jasje met opzet hebben aangetrokken ?
Het verhaal was blijkbaar zo duidelijk dat er geen enkele vraag nodig was.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:56 schreef Jojoke het volgende:
Heeft mevrouw Bikker zich misschien dagenlang voorbereid, stel niemand een vraag
CU is ook de beste partij in deze coalitiequote:Op woensdag 5 april 2023 17:52 schreef Vallon het volgende:
Ik zou bijna op CU gaan stemmen omdat haar pleidooi uitgaat van samen dingen NU doen en niet blijven verschuilen achter regels om te pauzeren bij het versnellen.
Nee, al die zaken zijn pas een issue geworden nadat Omtzigt het CDA verlaten had, uiteraard.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:46 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja in 2017 was er ook helemaal geen woningnood hè Pieter.
Nederland kan beter haar megastallen wegdoen, maar landbouwgrond behouden. Misschien wel meer agrarisch natuurbeheer, zodat je overal meer biodiversiteit krijgt en een mooier landschap. Hong Kong is zwaar de pineut als er ooit een voedseltekort ontstaat. Ze moeten alles importeren. Een uiterst fragiele situatie die alleen goed gaat in goede tijden.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:01 schreef Maskerano het volgende:
[..]
De cijfers zijn er. HongKong heeft natuur, Nederland veel land voor vee.
Ja.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nederland kan beter haar megastallen wegdoen, maar landbouwgrond behouden. Misschien wel meer agrarisch natuurbeheer, zodat je overal meer biodiversiteit krijgt en een mooier landschap.
Importeren is relatief. Drenthe importeert. Amsterdam importeert. Een boerderij importeert. Er is handel en markt, import is geen probleem. Met toegang tot de markt. Met de EU is import geen probleem. HongKong is afhankelijk van China.quote:Hong Kong is zwaar de pineut als er ooit een voedseltekort ontstaat. Ze moeten alles importeren. Een uiterst fragiele situatie die alleen goed gaat in goede tijden.
Hmm. Het VK importeert rond de 50% van het voedsel wat het consumeert en dat is niet eens een klein land of een stadstaat als Hong Kong.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nederland kan beter haar megastallen wegdoen, maar landbouwgrond behouden. Misschien wel meer agrarisch natuurbeheer, zodat je overal meer biodiversiteit krijgt en een mooier landschap. Hong Kong is zwaar de pineut als er ooit een voedseltekort ontstaat. Ze moeten alles importeren. Een uiterst fragiele situatie die alleen goed gaat in goede tijden.
Lokale productie is natuurlijk het veiligst, bovendien het meest duurzaam, mits je streekproducten produceert.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:13 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Importeren is relatief. Drenthe importeert. Amsterdam importeert. Een boerderij importeert. Er is handel en markt, import is geen probleem. Met toegang tot de markt. Met de EU is import geen probleem. HongKong is afhankelijk van China.
Ook landbouwgrond is natuurquote:Op woensdag 5 april 2023 16:19 schreef MisChrartin het volgende:
Natuur in Nederland… als je er een hek omheen zet en bordjes met daarop ‘natuur’ nodig hebt om ‘natuur’ aan te wijzen heb je geen idee wat echte natuur is. In echte natuur heb je een hek om jezelf heen nodig om wilde natuur bij je vandaan te houden maar dat zijn we hier niet gewend.
We hebben (afgezien van de Waddenzee en de Veluwe) onderhoudsnatuur en wensnatuur. Alles is aangelegd door de mens en we moeten het bij houden om het in stand te houden. We grijpen als mens al continu in om bepaalde soorten hier te krijgen, het is een soort open lucht dierentuin, een voorbeeld van denkbeeldige maakbaarheid ten top.
Neemt niet weg dat we kritisch moeten zijn op intensieve veehouderij, maar ik vind ons ‘natuur’ stempel, en dan vooral het groene hart, nou niet bepaald het voorbeeld van waardevolle natuur.
Als morgen alle leidingen de lucht ingaan, dan gaan mensen gewoon improviseren. Vuurtje bouwen in de achtertuin of op straat. Als morgen alle voedsel wordt vernietigd, dan heb je echt een groter probleem.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm. Het VK importeert rond de 50% van het voedsel wat het consumeert en dat is niet eens een klein land of een stadstaat als Hong Kong.
Er zit wel enige fragiliteit in als je afhankelijkheden hebt van import maar realistisch gezien zitten allemaal in hetzelfde schuitje, het grootste deel van onze energie bijvoorbeeld is ook import en zonder kunnen we niet en voedsel hebben wat niet bereid kan worden is nu ook niet echt ideaal.
Lokaal is niets. Het gaat om de markt waar je bij kan. Elk dorp importeert eten. Elk land ook. De markt hier is de EU. Frankrijk is ook lokaal.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Lokale productie is natuurlijk het veiligst, bovendien het meest duurzaam, mits je streekproducten produceert.
Precies, niks aan de hand dusquote:Op woensdag 5 april 2023 18:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed. De angel is al volledig uit het debat. De coalitiepartijen houden elkaar zoals verwacht gewoon vast en de MvW haalt geen meerderheid dus kabinet kan door.
Beide gebeurt niet. Doet er niet toe voor beleid.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als morgen alle leidingen de lucht ingaan, dan gaan mensen gewoon improviseren. Vuurtje bouwen in de achtertuin of op straat. Als morgen alle voedsel wordt vernietigd, dan heb je echt een groter probleem.
Als ik mijn biologisch komkommer bij de boer om de hoek koop, dan is dat duurzamer dan dat hij met een vrachtwagen uit Zuid-Italië komt.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:26 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Lokaal is niets. Het gaat om de markt waar je bij kan. Elk dorp importeert eten. Elk land ook. De markt hier is de EU. Frankrijk is ook lokaal.
Ik hoop op nog wat verrassends, maar dat is puur wensdenken.quote:
Wat, je was niet verrast dat Wilders op het migranten orgel ging vandaag?quote:Op woensdag 5 april 2023 18:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik hoop op nog wat verrassends, maar dat is puur wensdenken.
Ik snap niet waarom de rest ze niet dwingt om te kiezen tussen 2030 of uitstappen.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik snap het CDA echt niet, het is echt alleen maar rekken daar. 2030 moet 2035 worden terwijl dat niets veranderd, er moet niet nu heronderhandeld worden maar over een paar maanden terwijl dat niets veranderd.
En dan valt het kabinet straks net voor de zomer en staat alles in de zomer weer 2-3 maanden stil omdat niemand in juli/augustus verkiezingen gaat inplannen.
Die angel is er nooit in geweest, het is allemaal zo voorspelbaar.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed. De angel is al volledig uit het debat. De coalitiepartijen houden elkaar zoals verwacht gewoon vast en de MvW haalt geen meerderheid dus kabinet kan door.
Al zal het voor de zomer vermoedelijk alsnog vallen.
Die willen allemaal geen nieuwe verkiezingen en blijkbaar is er ook geen hoop op een nieuwe coalitie met PVDA/GL om zo verkiezingen te voorkomen.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom de rest ze niet dwingt om te kiezen tussen 2030 of uitstappen.
Dat was op zich wel heel verfrissend.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat, je was niet verrast dat Wilders op het migranten orgel ging vandaag?
Ja, omdat “het land bestuurd moet worden”. Alleen precies dat is wat er nu ook niet gebeurtquote:Op woensdag 5 april 2023 18:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die willen allemaal geen nieuwe verkiezingen en blijkbaar is er ook geen hoop op een nieuwe coalitie met PVDA/GL om zo verkiezingen te voorkomen.
Klopt. We worden geregeerd door rechters.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee dat is niet wat er bepaald is, er is vandaag enkel bepaald dat er in de stikstofberekeningen (die er voor ieder project gemaakt moet worden) geen rekening hoeft te worden gehouden met uitstoot en natuurgebieden buiten de 25km grens (vooral omdat het semi-onmogelijk is dat te berekenen).
We hebben nog steeds hierna een bouwstop in grote delen van het land.
Nee, alleen de huidige politiek heeft er nogal een handje van om in strijd met EU-regels te handelen en dat mag niet.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt. We worden geregeerd door rechters.
En als de EU straks ook het uitkopen van boeren als ongeoorloofde staatssteun ziet en dat verbiedt? Wat dan?quote:Op woensdag 5 april 2023 18:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, alleen de huidige politiek heeft er nogal een handje van om in strijd met EU-regels te handelen en dat mag niet.
Ik begrijp vooral niet waarom het CDA hun handtekening onder dit regeerakkoord heeft gezet, als ze het blijkbaar niet eens zijn met het beleid.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik snap het CDA echt niet, het is echt alleen maar rekken daar. 2030 moet 2035 worden terwijl dat niets veranderd, er moet niet nu heronderhandeld worden maar over een paar maanden terwijl dat niets veranderd.
En dan valt het kabinet straks net voor de zomer en staat alles in de zomer weer 2-3-4 maanden stil omdat niemand in juli/augustus verkiezingen gaat inplannen.
quote:Op woensdag 5 april 2023 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Had Wopke net zo goed naar de nato gekund. Dit toneelstuk
Ze hebben zich vergist.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom het CDA hun handtekening onder dit regeerakkoord heeft gezet, als ze het blijkbaar niet eens zijn met het beleid.
Omdat ze koste wat kost wilden regeren.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom het CDA hun handtekening onder dit regeerakkoord heeft gezet, als ze het blijkbaar niet eens zijn met het beleid.
Volgens mij ga je niet kuchen van een voedselvergiftiging.quote:
Macht , meeregerenquote:Op woensdag 5 april 2023 19:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangestoken met verantwoordingsvermijdingsziektequote:Op woensdag 5 april 2023 19:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Volgens mij ga je niet kuchen van een voedselvergiftiging.
Ja, lekker het beleid uitvoeren waar je tegen bent. Wat een machtquote:Op woensdag 5 april 2023 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze koste wat kost wilden regeren.
Dat ook, de Woppert wou echt niet sneu in de kamerbankjes gaan zitten. Zo zal hij dat in ieder geval gezien hebben.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze koste wat kost wilden regeren.
Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de situatie die hier is ontstaan?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb vanmorgen via-via vernomen dat dit het geval is. Maar ik wil daar verder niets over zeggen.
Het staatsrecht is levend hè?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de situatie die hier is ontstaan?
Eenheid kabinetsbeleid enzo?
Zelfs als dat wordt geëist dan haalt het kabinet z'n schouders op.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor maar ik ben het eens met de heer Weisglas in dezen.
Hij heeft natuurlijk gelijk. Het kabinet is feitelijk al gevallen. En ergens voor de zomer komt er nog een lijmpoging.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor maar ik ben het eens met de heer Weisglas in dezen.
Waar komt die nou weer vandaan?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
MvW voor Kaag om ervoor te zorgen dat ze weggaat.
De Kamer,
gehoord het gehoest,
zegt het vertrouwen in de Minister van Financiën op,
en gaat over tot de orde van de dag.
Ze zitquote:Op woensdag 5 april 2023 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze loopt al een halfuur vervelend te hoesten.
Zijn nieuwe verkiezingen niet verplicht?quote:Op woensdag 5 april 2023 18:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die willen allemaal geen nieuwe verkiezingen en blijkbaar is er ook geen hoop op een nieuwe coalitie met PVDA/GL om zo verkiezingen te voorkomen.
Vooruit.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze loopt al een halfuur vervelend te hoesten.
Nee, kunnen theoretisch zelfs als minderheidskabinet door.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn nieuwe verkiezingen niet verplicht?
Lijkt me dat als je een nieuwe meerderheid vindt, je in principe tot de nieuwe verkiezingen mag blijven zitten. In de praktijk zijn er altijd nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou wel weer des Ruttes zijn om de conventie te breken.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, kunnen theoretisch zelfs als minderheidskabinet door.
Niet heel onrealistisch gezien de peilingen, GL/PVDA hebben ook niet veel aan nieuwe verkiezingen op dit moment.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou wel weer des Ruttes zijn om de conventie te breken.
Ik denk dat GL en PvdA Rutte niet meer aan een meerderheid zullen willen helpen. Vertrouwen is weg.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lijkt me dat als je een nieuwe meerderheid vindt, je in principe tot de nieuwe verkiezingen mag blijven zitten. In de praktijk zijn er altijd nieuwe verkiezingen.
Dat hebben ze geen van allen, dat is nu juist het probleem.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet heel onrealistisch gezien de peilingen, GL/PVDA hebben ook niet veel aan nieuwe verkiezingen op dit moment.
Die zullen ook niets verliezen. Zou me heel erg verbazen als ze akkoord gaan.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet heel onrealistisch gezien de peilingen, GL/PVDA hebben ook niet veel aan nieuwe verkiezingen op dit moment.
Maar wat zeiken ze nou? Het beleid (met steun van GL/PVDA) gaat gewoon door, ze wachten enkel op toestemming uit Brussel voor het uitkopen van boeren. Er is feitelijk niets veranderd, behalve dan dat we bijna zeker weten dat CDA er voor de zomer uitstapt (om een stompzinnige reden, want 2030/2035 veranderd niets) maar zolang ze dat niet doen gaat het beleid gewoon door.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Rutte praat continu op een toon van “wat zeiken jullie nou”. Wat een schande is dit.
Ja, in 2025. Daarvoor niet.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zolang Lientje niet implodeert heeft ook links niets aan nieuwe verkiezingen. Meerderheid over links is ver te zoeken op dit moment.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat de partijen op links bang zijn voor nieuwe verkiezingen, alleen de coalitie heeft er alle belang bij om te blijven zitten.
Linkse partijen zien een hele kleine VVD vast ook wel zitten. Dat je er een boerenmevrouw voor terug krijgt moet dan maar, alles liever dan Rutte.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat de partijen op links bang zijn voor nieuwe verkiezingen, alleen de coalitie heeft er alle belang bij om te blijven zitten.
Ze hebben helemaal niets te verliezen, en dat geeft ze een hele sterke onderhandelingspositie, zeker als je in acht neemt dat het hen ook niet in dank wordt afgenomen als ze akkoord gaan met geen verkiezingen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zolang Lientje niet implodeert heeft ook links niets aan nieuwe verkiezingen. Meerderheid over links is ver te zoeken.
Voor hele gedraai van Rutte wellichtquote:Op woensdag 5 april 2023 19:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Allergisch voor gekozen volksvertegenwoordigers
Heb je die mensen wel eens gezien en gehoord?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:45 schreef Cyan9 het volgende:
Rutte heeft altijd zo'n belerende intonatie, alsof hij alle Kamerleden totaal niet serieus neemt.
Rutte is een ijzersterke debater die met retorische trucjes iedereen het bos in stuurt.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:45 schreef Cyan9 het volgende:
Rutte heeft altijd zo'n belerende intonatie, alsof hij alle Kamerleden totaal niet serieus neemt.
Er zijn genoeg Kamerleden die weten waar ze het over hebben.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heb je die mensen wel eens gezien en gehoord?
Alleen jammer dat ze voor dit soort debatten dan altijd de mensen gebruiken die dat niet weten. Fractievoorzitters zijn er enkel voor domme retoriek, niet voor daadwerkelijk inhoudelijke discussies die het land vooruit helpen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Kamerleden die weten waar ze het over hebben.
Dit is een debat voor soundbites en TikTok-filmpjes. Niet voor inhoud.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Kamerleden die weten waar ze het over hebben.
Voor Rutte valt er dan ook weinig te zeggen, ze gaan gewoon door met het beleid en CDA heeft geroepen over een tijdje te willen heronderhandelen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte is een ijzersterke debater die met retorische trucjes iedereen het bos in stuurt.
Hij geeft nergens antwoord op. Deze hele bijdrage voegt niks toe. zonde van de tijd.
Het gaat er vooral om dat de coalitie het niet met elkaar eens is, maar toch door wil regeren.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:50 schreef Dazalbest1 het volgende:
Dit gaat toch helemaal niet over de verkiezingsuitslag?
Exact dit. Als het kabinet nu valt gebeurt er weer een jaar helemáál niets. Dan beter nu blijven zitten en gewoon beginnen met uitkopen. Wat mij betreft zelfs zonder toestemming Brussel af te wachten: gewoon nu starten.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar wat zeiken ze nou? Het beleid (met steun van GL/PVDA) gaat gewoon door, ze wachten enkel op toestemming uit Brussel voor het uitkopen van boeren. Er is feitelijk niets veranderd, behalve dan dat we bijna zeker weten dat CDA er voor de zomer uitstapt (om een stompzinnige reden, want 2030/2035 veranderd niets) maar zolang ze dat niet doen gaat het beleid gewoon door.
En dat is staatsrechtelijk niet in de haak, omdat er nu geen eenheid van kabinetsbeleid is. CDA moet instemmen met 2030 of uitstappen. Klaver heeft hier gelijk.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor Rutte valt er dan ook weinig te zeggen, ze gaan gewoon door met het beleid en CDA heeft geroepen over een tijdje te willen heronderhandelen.
Ja dat laatste is wel gevaarlijk, Samson leek al voor te sorteren dat hij in ieder geval denkt dat vrijwillig uitkopen aangemerkt gaat worden als verboden staatssteun door de EU.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:50 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Exact dit. Als het kabinet nu valt gebeurt er weer een jaar helemáál niets. Dan beter nu blijven zitten en gewoon beginnen met uitkopen. Wat mij betreft zelfs zonder toestemming Brussel af te wachten: gewoon nu starten.
CDA heeft expliciet gezegd door te gaan met het huidige kabinetsbeleid in ieder geval tot de heronderhandelingen. Dus zolang die wet met wijziging naar 2035 niet in stemming komt is er geen probleem staatsrechtelijk, theoretisch zijn ze nog steeds akkoord met 2035.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En dat is staatsrechtelijk niet in de haak, omdat er nu geen eenheid van kabinetsbeleid is. CDA moet instemmen met 2030 of uitstappen. Klaver heeft hier gelijk.
Snap ik hoor maar het blijft zinloos.....quote:Op woensdag 5 april 2023 19:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat de coalitie het niet met elkaar eens is, maar toch door wil regeren.
De hele coalitie gaat die niet steunen, sowieso een beetje gek om een wetswijziging in een losse motie niet behorende bij een wet te gieten.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Spablauw214 het volgende:
De oppositie moet met een motie komen over 2030. Als CDA het niet steunt, zijn we klaar.
Dat lijkt me de kortste route.
Het gaat er ook niet om dat die motie een meerderheid haalt. Het gaat erom waar CDA staatquote:Op woensdag 5 april 2023 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Groot deel van de oppositie wil 2035, niet 2030 dus dat gaat niet werken.
Motie om te gaan naar 2035 is wel potentieel interessant, maar heeft zonder CDA ook een meerderheid, dus kan CDA makkelijk mee voor stemmen, omdat dat toch niets uitmaakt.
Dat gaat ook wel een kabinetscrisis opleveren. Zonder overleg naar 2035 gaan dat gaat D66 niet pikken.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Groot deel van de oppositie wil 2035, niet 2030 dus dat gaat niet werken.
Motie om te gaan naar 2035 is wel potentieel interessant, maar heeft zonder CDA ook een meerderheid, dus kan CDA makkelijk mee voor stemmen, omdat dat toch niets uitmaakt.
Mijn hele comment is fout zie ik nu. jaartallen beginnen mij ook te tollen. 2030 links, 2035 rechts.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel een kabinetscrisis opleveren. Zonder overleg naar 2035 gaan dat gaat D66 niet pikken.
Zonder CDA is er daar ook een meerderheid voor, dus CDA kan die makkelijk steunen omdat dat toch geen gevolgen zou hebben. CDA heeft totaal geen haast klaarblijkelijk om uit het kabinet te stappen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Spablauw214 het volgende:
De oppositie moet met een motie komen over 2030. Als CDA het niet steunt, zijn we klaar.
Dat lijkt me de kortste route.
Weilanden zijn niet groen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
Rutte regeer, of stap op , schiet 100.000 boeren dood of gooi die hele stikstof waanzin in de sloot maar doe wat
ga je nu vertragen of versnellen of allebei
Ga aaan het werk
we kunne niet en huizen bouwen en verder met Nederland , en stikstof waaanzin doen
denk toch om de weilanden , het zo kostbare grtoen , buitenstedelijk kostbare groen
Maar wat wil Brussel dan? Alle boeren persoonlijk failliet laten gaan? Want dat gaat dan gebeuren gezien de grote schulden die de meesten hebben opgebouwd.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja dat laatste is wel gevaarlijk, Samson leek al voor te sorteren dat hij in ieder geval denkt dat vrijwillig uitkopen aangemerkt gaat worden als verboden staatssteun door de EU.
Verplichte uitkoop tegen reëele bedragen. en ja dat is idioot.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar wat wil Brussel dan? Alle boeren persoonlijk failliet laten gaan? Want dat gaat dan gebeuren.
Nee, de wet en dus de rechtsstaat boeit Rutte niet, dat is al langer bekend.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Eigenlijk is Rutte de enige die zegt dat die 2030/2035 discussie totaal niet boeiend is (en terecht).
Dat kan. Maar dan wordt het écht tijd dat we in andere landen de EU óók hard gaan zien optreden. Dus keihard beleid op de begrotingstekorten van Frankrijk en Italië en alle asielzoekers per direct naar Hongarije en Polen. Anders blijft er van het draagvlak in Nederland niets over.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Verplichte uitkoop tegen reëele bedragen. en ja dat is idioot.
Maar dat hebben we jaren gedaan na de bankencrisis, daarom hebben ze nu allemaal een teringhekel aan ons en is er 0 incentive om ons te helpen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:11 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dan wordt het écht tijd dat we in andere landen de EU óók hard gaan zien optreden. Dus keihard beleid op de begrotingstekorten van Frankrijk en Italië en alle asielzoekers per direct naar Hongarije en Polen. Anders blijft er van het draagvlak in Nederland niets over.
En dat geeft al meteen de hypocrisie van de EU aan: Nederland is goed als pinautomaat en verder niet. Exact daarom zal ik nooit op een EU-naïeve partij als D66 of Volt stemmen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat hebben we jaren gedaan na de bankencrisis, daarom hebben ze nu allemaal een teringhekel aan ons en is er 0 incentive om ons te helpen.
Echt de EU gaat ons eerder boetes geven en stemrecht ontnemen dan bij Polen en Hongarije, omdat ze allemaal boos zijn dat ze verantwoord moesten begroten van Nederland. Je onderschat de haat tegen Nederland binnen de EU.
Kaag heeft codeine nodig....en veel, dit wordt echt niet beter van een snoepje.quote:
En wat winnen ze dan. Komt er een kabinet met GL/PvdA.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 heeft geen ruggengraat, VVD kiest de makkelijkste weg, CDA wijkt niet, crisis wordt doorgeschoven naar Rutte 5.
Het equivalent van selectief quoten op het FOK! forum.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rutte gaat slim alleen in op laatste zinnetje van Ouwehand zodat hij niet hoeft te reageren op de rest...
maar wel kostbare natuur tochquote:
quote:Op woensdag 5 april 2023 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar wel kostbare natuur toch
we mogen er niet bouwen vanwege dat het kostbaar groen is
ja we gaan die boeren een beetje de marktprijs geven, nee echt nietquote:Op woensdag 5 april 2023 20:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Verplichte uitkoop tegen reëele bedragen. en ja dat is idioot.
en wat is er dan bereikt in 2032 , geen woningbouw, geen wegen bouw , alleen maar eekhoorntjes en wolven en konikpaarden overalquote:Op woensdag 5 april 2023 20:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Oh god die oplossing had ik nog niet eens bedacht, er zitten ook mogelijkheden tussen 2030 en 2035. Polderoplossing op Juli 2032...
Ik zeg alleen wat de EU potentieel gaat zeggen, grote bedragen geven gaat misschien door de EU worden verboden als zijnde staatssteun. Daar wacht iedereen nu op, tot we op die vraag een antwoord hebben van de EU.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja we gaan die boeren een beetje de marktprijs geven, nee echt niet
ze rijk maken van de stront zeker
Die prachtige bedrijvenparken, distributieblokkendozen en datacentra die overal in Brabantse weilanden hebben vervangen al helemaal niet.quote:
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die prachtige bedrijvenparken en datacentra die overal in Brabant weilanden hebben vervangen al helemaal niet.
wel er zijn er bij die groen zijnquote:Op woensdag 5 april 2023 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die prachtige bedrijvenparken en datacentra die overal in Brabant weilanden hebben vervangen al helemaal niet.
Met de VVD en D66 helemaal kaalgeplukt en geen bedreiging meer, samen mogelijk zelfs de grootste partij.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En wat winnen ze dan. Komt er een kabinet met GL/PvdA.
Uhm ja... 1000 keer liever weiland.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
nee weiland is uitquote:Op woensdag 5 april 2023 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja... 1000 keer liever weiland.
Maar het is beide geen natuur.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja... 1000 keer liever weiland.
Dus?quote:Op woensdag 5 april 2023 20:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het is beide geen natuur.
Dat is incorrect, de huidige rechterlijke macht heeft er een handje van om EU-regels op een absurde manier te interpreteren.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, alleen de huidige politiek heeft er nogal een handje van om in strijd met EU-regels te handelen en dat mag niet.
Dat is jouw mening, die niet door veel juristen gevolgd wordt.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is incorrect, de huidige rechterlijke macht heeft er een handje van om EU-regels op een absurde manier te interpreteren.
nee dat weet iedereen , dat behoeft geen nadrukquote:Op woensdag 5 april 2023 20:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lientje is boos dat haar overwinning te weinig benoemt wordt.
wel met een groene kleurquote:
Mijn tv staat inmiddels op Feyenoord Ajax. Kan ik aanraden.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat is dit voor gewauwel van Rutte? “We zijn ermee bezig jongons!”
Ja. Debat gaat nergens heen. Kamer bijt niet door, zoals gewoonlijk.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn tv staat inmiddels op Feyenoord Ajax. Kan ik aanraden.
Tegen Rutte valt ook weinig door te bijten in dit debat, die zal het worst zijn of het 2030 of 2035 is. Wordt interessant als Kaag/Hoekstra nog wat gaan zeggen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Debat gaat nergens heen. Kamer bijt niet door, zoals gewoonlijk.
Ze praat echt alsof zij de enige in de Tweede Kamer is die iets begrijpt van "de mensen in het land".quote:Op woensdag 5 april 2023 21:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik ben het toontje van Caroline ook wel zat.
Ik zie liever een mooi gebouw dan een weiland ja dat is zeker zoquote:Op woensdag 5 april 2023 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus?
Jij kijkt liever tegen een bedrijvenpark aan dan tegen een weiland? Gewoon hetzelfde?
Houd toch op.
Er is vast een halfgare compromis te bedenken. De andere landen willen ook niet dat de KDW leidend wordt, want dan hebben ze allemaal een probleem. Ook willen ze niet dat een land bij achteruitgang gedwongen wordt om hun boeren op te ruimen, want dan hebben ze ook allemaal een probleem. Misschien dat wat linkse partijen in het rijke westen aan de bel trekken, maar de andere partijen willen niet als anti-boer bekend staan.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat hebben we jaren gedaan na de bankencrisis, daarom hebben ze nu allemaal een teringhekel aan ons en is er 0 incentive om ons te helpen.
Echt de EU gaat ons eerder boetes geven en stemrecht ontnemen dan bij Polen en Hongarije, omdat ze allemaal boos zijn dat ze verantwoord moesten begroten van Nederland. Je onderschat de haat tegen Nederland binnen de EU. Dat zag je bijvoorbeeld ook al met het peilvissen.
Niet weten dat ze onze nieuwe MP wordtquote:Op woensdag 5 april 2023 21:04 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Ze praat echt alsof zij de enige in de Tweede Kamer is die iets begrijpt van "de mensen in het land".
Qua stikstofuitstoot wel 10x beter dan een varkensstal.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die prachtige bedrijvenparken, distributieblokkendozen en datacentra die overal in Brabantse weilanden hebben vervangen al helemaal niet.
nee dan zijn alle landen de sjaak bij Brusselquote:Op woensdag 5 april 2023 21:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er is vast een halfgare compromis te bedenken. De andere landen willen ook niet dat de KDW leidend wordt, want dan hebben ze allemaal een probleem. Ook willen ze niet dat een land bij achteruitgang gedwongen wordt om hun boeren op te ruimen, want dan hebben ze ook allemaal een probleem. Misschien dat wat linkse partijen in het rijke westen aan de bel trekken, maar de andere partijen willen niet als anti-boer bekend staan.
Juristen mogen vinden wat ze willen, het is een gevaar voor de democratie. En Rutte heeft geen oplossing.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, die niet door veel juristen gevolgd wordt.
Dat is maar goed ook, zou gek zijn als de uitvoerende macht een antwoord zou hebben op de rechterlijke macht die haar terugfluit. DAT zou pas echt een gevaar zijn voor de democratie.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juristen mogen vinden wat ze willen, het is een gevaar voor de democratie. En Rutte heeft geen oplossing.
Die kijken wel uit, zeker nu ze de uitwerking hebben gezien.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dan zijn alle landen de sjaak bij Brussel
die kijken wel beter uit , geen KDW stikstof onzin svp
Ik ben de tel van het aantal hoesten van Kaag kwijt.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:13 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben de tel kwijt geraakt over hoe vaak Rutte onzin zegt.
En ook DIE mogen weg ja. Geen idee waarom je dat er ineens bijsleept want daar heb ik het niet over gehad.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Qua stikstofuitstoot wel 10x beter dan een varkensstal.
Dit is de nieuwe hippe grote complottheorie binnen de oude coronakringen.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar wat een naïviteit... denken dat een kabinet met VVD én D66 vrijgekomen boerenland inclusief weiland niet vooral ziet als mogelijkheid om te bouwen, vol te plempen en te asfalteren, want economische groei...
Ja, die betonnen kolossen hier bestaan enkel in la-la land.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is de nieuwe hippe grote complottheorie.
Ridicule frame dat dit de keuzes zijn en stijf je mond houden over megastallen waar Brabant vol mee staat.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus?
Jij kijkt liever tegen een bedrijvenpark aan dan tegen een weiland? Gewoon hetzelfde?
Houd toch op.
Je bedoelt de megastallen die van mij vandaag al wegmogen zodat het vrijgekomen gebied tot echte natuur omgevormd kan worden?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ridicule frame dat dit de keuzes zijn en stijf je mond houden over megastallen waar Brabant vol mee staat.
van de weilanden mag 50% wegquote:Op woensdag 5 april 2023 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ook DIE mogen weg ja. Geen idee waarom je dat er ineens bijsleept want daar heb ik het niet over gehad.
Mijn vraag ook aan jou: liever een weiland of een bedrijvenpark?
Top, maak het robuuste natuur.quote:
Ja want een een toename van 2400% in voedselbank klanten is gewoon anekdotisch gedoequote:Op woensdag 5 april 2023 21:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Van Omtzigt moeten we niet in modellen geloven maar in anekdotisch bewijs.
Welke vraag?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Aan @:Grumpyfish dezelfde vraag overigens.
Een quote van mij waarin ik wegglijd bij megastallen. Gezien je 'like' voor de post van Tijger.quote:
De stijging is vele malen minder dan dat en dat is voor een groot deel te linken aan de stijging van het aantal asielzoekers (die op het moment dat ze een eigen huis krijgen bij de voedselbank lopen).quote:Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ja want een een toename van 2400% in voedselbank klanten is gewoon anekdotisch gedoe
doe jij maar robuuste jongenquote:Op woensdag 5 april 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Top, maak het robuuste natuur.
Geen bebouwing, geen recreatie, niks. Natuur. Puur natuur.
Kennelijk ben ik de enige die de natuur echt de ruimte wil geven.quote:
ik vermoed hetquote:Op woensdag 5 april 2023 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik de enige die de natuur echt de ruimte wil geven.
Meer dan de helft van de klanten bij de voedselbank is een vrouw. Een overgrote deel van asielzoekers is een man.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De stijging is vele malen minder dan dat en dat is voor een groot deel te linken aan de stijging van het aantal asielzoekers (die op het moment dat ze een eigen huis krijgen bij de voedselbank lopen).
Dus ja stijging van het aantal mensen bij de voedselbank is op zijn zachtst gezegd niet de beste graadmeter van armoede in Nederland. Wel een goede graadmeter van het aantal asielzoekers dat een huis heeft gekregen.
Wat heb ik als Brabander met grote liefde voor het (voorheen) schone Brabant in Roemenië te zoeken?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vermoed het
ga in roemenie wonen , daar is 95 % robuuste natuur
ik zeg zet de asielzoekers die dat kunnen en willen aan het werk en geef ze een woningquote:Op woensdag 5 april 2023 21:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de klanten bij de voedselbank is een vrouw. Een overgrote deel van asielzoekers is een man.
Ik had het over de stijging jij hebt het over de hele groep.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de klanten bij de voedselbank is een vrouw. Een overgrote deel van asielzoekers is een man.
Jeetje zeg... en waar moeten ze die gaan bouwen?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zeg zet de asielzoekers die dat kunnen en willen aan het werk en geef ze een woning
Ging mij er meer om dat ik het eens was met zijn opmerking over die valse dichotomie.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een quote van mij waarin ik wegglijd bij megastallen. Gezien je 'like' voor de post van Tijger.
Ben benieuwd.
Dat deden ze in Utrecht en op het moment dat ze die woning kregen, stopten ze met het werk.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zeg zet de asielzoekers die dat kunnen en willen aan het werk en geef ze een woning
De stijging is fucking 2400% en als nog steeds meer dan de helft vrouw is hoe fucking veel denk je dat asielzoekers hebben bijgedragen aan die stijging?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik had het over de stijging jij hebt het over de hele groep.
Het plan was natuurlijk om te pretenderen dat ik een enorme hekel heb aan lelijkheid, maar alleen wanneer het bedrijventerreinen betreft... Dat ik al jaren oproep tot het ontmantelen van zowel die terreinen als stallen komt dan niet zo goed uit, en al helemaal niet wanneer blijkt dat ik meer om echte natuur geef dan het gros van de 'Lientje'-roepers hier. Want ja, "er moet echt gebouwd worden hoor". Tot zover de natuur.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:33 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ging mij er meer om dat ik het eens was met zijn opmerking over die valse dichotomie.
Verder stelt ie dat ie je nooit hoort over de megastallen, dus dan vragen om quotes is een beetje gek.
Nee, dat is jouw frame weer.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik de enige die de natuur echt de ruimte wil geven.
Is dat zo?quote:
Maar daarmee ben je niet "kennelijk de enige die de natuur echt de ruimte wil geven".quote:Op woensdag 5 april 2023 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik zeg: zowel overtollige weilanden als megastallen vervangen met echte natuur. Plus een bouwverbod. Geef de natuur de ruimte. Dan maar even geen 'economische groei'.
Er zijn er meer die zo denken ja. Gelukkig wel.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:38 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maar daarmee ben je niet "kennelijk de enige die de natuur echt de ruimte wil geven".
in een stel weilanden denk ikquote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg... en waar moeten ze die gaan bouwen?
lol.
Daar geloof ik niks vanquote:Op woensdag 5 april 2023 21:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat deden ze in Utrecht en op het moment dat ze die woning kregen, stopten ze met het werk.
ga weiland op een bedrijf aanleggen als jij dat zo fraai vind, ik vind er niks aanquote:Op woensdag 5 april 2023 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het plan was natuurlijk om te pretenderen dat ik een enorme hekel heb aan lelijkheid, maar alleen wanneer het bedrijventerreinen betreft... Dat ik al jaren oproep tot het ontmantelen van zowel die terreinen als stallen komt dan niet zo goed uit, en al helemaal niet wanneer blijkt dat ik meer om echte natuur geef dan het gros van de 'Lientje'-roepers hier. Want ja, "er moet echt gebouwd worden hoor". Tot zover de natuur.
Verder was het geen valse dichotomie, het was een reactie op een daadwerkelijk kromme redenering die bedrijventerrein en weiland gelijkschakelde.
Wellicht overheen gelezen?
https://www.telegraaf.nl/(...)erkrijgen-huurwoningquote:Op woensdag 5 april 2023 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van
met werken kun je geld verdienen
Laten we een enquete onder de bevolking uitzetten.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga weiland op een bedrijf aanleggen als jij dat zo fraai vind, ik vind er niks aan
Ik schakel pas net weer in. Kom net weer in ons huisje na een hapje buiten de deur. Sorry.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het plan was natuurlijk om te pretenderen dat ik een enorme hekel heb aan lelijkheid, maar alleen wanneer het bedrijventerreinen betreft... Dat ik al jaren oproep tot het ontmantelen van zowel die terreinen als stallen komt dan niet zo goed uit, en al helemaal niet wanneer blijkt dat ik meer om echte natuur geef dan het gros van de 'Lientje'-roepers hier. Want ja, "er moet echt gebouwd worden hoor". Tot zover de natuur.
Verder was het geen valse dichotomie, het was een reactie op een daadwerkelijk kromme redenering die bedrijventerrein en weiland gelijkschakelde.
Wellicht overheen gelezen?
Ja, wat heeft voorrang? De natuur of de bouw?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:45 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik schakel pas net weer in. Kom net weer in ons huisje na een hapje buiten de deur. Sorry.
Mijn vraag voor jou zou zijn waar we dan die ca. 1 mln woningen vandaan moeten toveren?
Eens, maar ook niet slim van Bergkamp dat ze al gaat interrupteren terwijl Wilders voor zijn doen nog zo goed als niets gezegd heeft.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef Cyan9 het volgende:
Wilders zakt maar weer eens door de ondergrens, en die lag voor hem al heel laag.
Kunnen die niet ondergronds en daarboven een natuurgebied. Lekker een met de natuur.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:45 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik schakel pas net weer in. Kom net weer in ons huisje na een hapje buiten de deur. Sorry.
Mijn vraag voor jou zou zijn waar we dan die ca. 1 mln woningen vandaan moeten toveren?
Dit was te verwachten inderdaad, maar ik vond de interruptie niet helemaal onterecht.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Eens, maar ook niet slim van Bergkamp dat ze al gaat interrupteren terwijl Wilders voor zijn doen nog zo goed als niets gezegd heeft.
Natuur én bouwen én boeren/landbouw. Dat kiezen is zo beperkt denken.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, wat heeft voorrang? De natuur of de bouw?
En na die 1 miljoen? Nog een miljoen? Op naar de 20 miljoen inwoners hoorde ik laatst. Moet geweldig zijn voor de natuur.
Het ging erom wie de natuur het meest de ruimte wil geven.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:48 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Natuur én bouwen én boeren/landbouw. Dat kiezen is zo beperkt denken.
allebei nietquote:Op woensdag 5 april 2023 21:48 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Natuur én bouwen én boeren/landbouw. Dat kiezen is zo beperkt denken.
Gaat het om de meeste ruimte (is het een wedstrijd?) Of gaat het om voldoende ruimte?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het ging erom wie de natuur het meest de ruimte wil geven.
Dat zijn niet de bouwers en boeren.
En: na die 1 miljoen? Gewoon verder gaan op deze toer?
bouwen is goed , bouwen geeft woongenot , bouwen geeft economie , bouwen geeft waarderingquote:Op woensdag 5 april 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het ging erom wie de natuur het meest de ruimte wil geven.
Dat zijn niet de bouwers en boeren.
En: na die 1 miljoen? Gewoon verder gaan op deze toer?
Dat heeft hij omdat hij een meerderheid heeft en weg komt met zijn arrogante, belerende houding en het schofferen van de Kamer.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lijkt me heerlijk als Minister-President dat je de hele Tweede Kamer in je broekzak hebt.
Vak K heeft in de geschiedenis zo goed als altijd een meerderheid dus dat is zeker niet de enige reden.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat heeft hij omdat hij een meerderheid heeft en weg komt met zijn arrogante, belerende houding en het schofferen van de Kamer.
Gezien de peilingen lijkt mij dat wel duidelijkquote:Op woensdag 5 april 2023 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoekstra is wel gegroeid als politicus, maar wat het CDA denkt te winnen door in dit kabinet te blijven is me een raadsel.
Uitstel van executie. Die afstraffing komt er toch wel. Ze kunnen beter meteen de pijn nemen denk ik.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gezien de peilingen lijkt mij dat wel duidelijk
laten we het hopen dan kan Rutte wel naar Brussel als hoofd stikstofquote:
Zeg dat tegen Wopke, want iedereen ziet dat. Maar zolang het huidige beleid voortgang vindt stapt niemand anders dan CDA uit dit kabinet.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:27 schreef Spablauw214 het volgende:
CDA zegt 2030 moet eruit. D66 zegt gaat niet gebeuren.
Kansloze expeditie.
Dat was Rutte zijn punt aan het begin, hij staat hier dus formeel als minister van buitenlandse zaken. Vice-premier is in principe niets, tenzij de premier er niet kan zijn en dan nog is er maar 1 aangewezen vervanger.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:31 schreef Vallon het volgende:
Staat Wopke daar als minister, vice-premiet of partijleider ?
Want ik ben 'm depositioneel even kwijt.
Helder dan kan hij - Wopke - niet zeggen wat de Kamer van hem volgaarne wil horen.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat was Rutte zijn punt, hij staat hier dus formeel als minister van buitenlandse zaken.
To be fair die staatsrechtelijk puinhoop heeft Rutte (en Kaag) er wel zelf van gemaakt een paar jaar geleden.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helder dan kan hij - Wopke - niet zeggen wat de Kamer van hem volgaarne wil horen.
Als het voor de zomer valt kan Rutte Jens Stoltenberg opvolgen als secretaris generaal bij de Navo.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laten we het hopen dan kan Rutte wel naar Brussel als hoofd stikstof
https://www.zdf.de/nachri(...)g-nachfolge-100.htmlquote:Wie komt in aanmerking - en wie niet?
Mogelijke kandidaten voor opvolger Stoltenberg
Ursula von der Leyen
Kay Kallas
Ben Wallace
Marc Rutte
Nieuw beleid.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
To be fair die staatsrechtelijk puinhoop heeft Rutte (en Kaag) er wel zelf van gemaakt een paar jaar geleden.
Ze heeft geen punt want Wopke zegt nu al 30x dat 2030 wat hem betreft uit het regeerakkoord moet. Dat is het enige wat die kan zeggen, hij kan niet namens de rest spreken.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:37 schreef Vallon het volgende:
Bazinnetjes kan ik vaak niet slikken maar Esther heeft punten: of je houdt je waffel er over en je trekt je terug.
Dat zegt hij als CDA lid maar niet als lid van het kabinet. ws ook al 2035keer gezegd.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze heeft geen punt want Wopke zegt nu al 30x dat 2030 wat hem betreft uit het regeerakkoord moet.
Maar dat is toch niet zo gek, ik hoop bijvoorbeeld ook niet dat de minister van volksgezondheid zich actief gaat bezighouden met belastingwetten die besproken worden in de Treveszaal.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zegt hij als CDA lid maar niet als lid van het kabinet. ws ook al 2035keer gezegd.
Dan moet Hoekstra daar op de kansel er niets over zeggen.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet zo gek, ik hoop bijvoorbeeld ook niet dat de minister van volksgezondheid zich actief gaat bezighouden met belastingwetten die besproken worden in de Treveszaal.
Geheel mee eens maar die mogelijkheid hebben ze nou eenmaal zelf gecreëerd dat ze stiekem in vak K ook als partijleider dingen mogen zeggen.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan moet Hoekstra daar op de kansel er niets over zeggen.
Staatsrechtelijk klopt er iig geen drol van dat kan worden gegierd als stikstof in een Natura2000 gebied waar nu een bommetje ligt te broeien.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Geheel mee eens maar die mogelijkheid hebben ze nou eenmaal zelf gecreëerd dat ze stiekem in vak K ook als partijleider dingen mogen zeggen.
Gewaagd hoor.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
Mijn voorspelling is dat Wilders vandaag zijn 38e motie van wantrouwen gaat indienen en dat die voor de 38e keer faalt.
Ik vroeg me vandaag serieus af hoeveel MvW Wilders al heeft ingediend in zijn politieke carrière.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
Mijn voorspelling is dat Wilders vandaag zijn 38e motie van wantrouwen gaat indienen en dat die voor de 38e keer faalt.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_de_Staten-Generaalquote:Op woensdag 5 april 2023 22:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vroeg me vandaag serieus af hoeveel MvW Wilders al heeft ingediend in zijn politieke carrière.
Is dat meer of minder dan de helft van het totaal?quote:Op woensdag 5 april 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
Schrodinger's kabinetquote:Op woensdag 5 april 2023 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Het CDA committeert zich wel maar ook niet aan het coalitieakkoord.
Het kabinet is een beetje gevallen ofzo.
Oh verdraaid, het is echt z'n 38ste.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:47 schreef monkyyy het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)n_de_Staten-Generaal
Het CDA is lafquote:Op woensdag 5 april 2023 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Het CDA committeert zich wel maar ook niet aan het coalitieakkoord.
Het kabinet is een beetje gevallen ofzo.
Niet zo vreemd omdat moties van wantrouwen het (bij mijn weten) bijna nooit redden (en kabinetten voor die tijd al waren opgestapt).quote:Op woensdag 5 april 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
In de geschiedenis één keer, en dat was de allereerste ooit.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet zo vreemd omdat moties van wantrouwen het (bij mijn weten) bijna nooit redden (en kabinetten voor die tijd al waren opgestapt).
Dat is diverse keren genoemd.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:04 schreef Japepk het volgende:
Waarom begint niemand over Mona Keizer die kon ophoepelen toen ze wat over het beleid zei? Of wimpelen ze dat af met 'vorige kabinet'?
In een andere topic gaf je aan dat vlees vooral niet duurder mocht worden. Het moest betaalbaar blijven voor lagere inkomens. Hoe zie je dat voor je als je tegelijkertijd met megastallen wilt stoppen?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heb ik als Brabander met grote liefde voor het (voorheen) schone Brabant in Roemenië te zoeken?
Veel beter: alle megastallen weg uit Brabant, grond teruggeven aan de natuur. En een bouwverbod.
Als je op die manier al je boodschappen op je fietsje doet wel. Als je een dag met je auto onderweg bent om je wekelijkse boodschappen bij alle boeren te gaan kopen dan is het niet meer zo duurzaam.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ik mijn biologisch komkommer bij de boer om de hoek koop, dan is dat duurzamer dan dat hij met een vrachtwagen uit Zuid-Italië komt.
meer subsidiesquote:Op woensdag 5 april 2023 23:04 schreef Gimmick het volgende:
[..]
In een andere topic gaf je aan dat vlees vooral niet duurder mocht worden. Het moest betaalbaar blijven voor lagere inkomens. Hoe zie je dat voor je als je tegelijkertijd met megastallen wilt stoppen?
Ik vrees namelijk dat jou idyllisch Brabant prachtige graskaasjes van weidekoeien gaat opleveren die voor dik geld op de Amsterdamse boerenmarkt worden verkocht aan hun woke clientèle, maar dat het niet te rijmen valt met kaas (of vlees) voor de massa. Zeker niet als we tegelijkertijd ons huidige consumptiepatroon vast blijven houden.
Dat kwam wel degelijk zijn mond uit.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:11 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dit is een grap toch? Hij zei dat toch niet echt?
Een kleine herhaling van (nieuwe) vragen door Kamerleden n.a.v. (onduidelijke) antwoorden uit de eerste termijn die het Kabinet weer op haar beurt moet beantwoorden dat eventueel weer gevolgd kan worden door een (afsluitende) 3e termijn. Daarna krijg je ws weer een serie aan moties waarover gestemd gaat worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:11 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wat gebeurt er in het tweede termijn
er komt ook niets van terecht want in de provincies gaat de BBB alles tegenhouden , tenzij er iedere boer onmetelijk rijk gemaakt gaat worden door vrijwillige koopquote:Op woensdag 5 april 2023 23:12 schreef Cupfighter het volgende:
Het kabinet blijft zitten en doet natuurlijk weer niets behalve afwachten, aftreden durven ze niet want de kans is groot dat ze niet meer herkozen worden zeker bij CDA en D66
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |