Snap ik hoor maar het blijft zinloos.....quote:Op woensdag 5 april 2023 19:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat de coalitie het niet met elkaar eens is, maar toch door wil regeren.
De hele coalitie gaat die niet steunen, sowieso een beetje gek om een wetswijziging in een losse motie niet behorende bij een wet te gieten.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Spablauw214 het volgende:
De oppositie moet met een motie komen over 2030. Als CDA het niet steunt, zijn we klaar.
Dat lijkt me de kortste route.
Het gaat er ook niet om dat die motie een meerderheid haalt. Het gaat erom waar CDA staatquote:Op woensdag 5 april 2023 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Groot deel van de oppositie wil 2035, niet 2030 dus dat gaat niet werken.
Motie om te gaan naar 2035 is wel potentieel interessant, maar heeft zonder CDA ook een meerderheid, dus kan CDA makkelijk mee voor stemmen, omdat dat toch niets uitmaakt.
Dat gaat ook wel een kabinetscrisis opleveren. Zonder overleg naar 2035 gaan dat gaat D66 niet pikken.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Groot deel van de oppositie wil 2035, niet 2030 dus dat gaat niet werken.
Motie om te gaan naar 2035 is wel potentieel interessant, maar heeft zonder CDA ook een meerderheid, dus kan CDA makkelijk mee voor stemmen, omdat dat toch niets uitmaakt.
Mijn hele comment is fout zie ik nu. jaartallen beginnen mij ook te tollen. 2030 links, 2035 rechts.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel een kabinetscrisis opleveren. Zonder overleg naar 2035 gaan dat gaat D66 niet pikken.
Zonder CDA is er daar ook een meerderheid voor, dus CDA kan die makkelijk steunen omdat dat toch geen gevolgen zou hebben. CDA heeft totaal geen haast klaarblijkelijk om uit het kabinet te stappen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Spablauw214 het volgende:
De oppositie moet met een motie komen over 2030. Als CDA het niet steunt, zijn we klaar.
Dat lijkt me de kortste route.
Weilanden zijn niet groen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
Rutte regeer, of stap op , schiet 100.000 boeren dood of gooi die hele stikstof waanzin in de sloot maar doe wat
ga je nu vertragen of versnellen of allebei
Ga aaan het werk
we kunne niet en huizen bouwen en verder met Nederland , en stikstof waaanzin doen
denk toch om de weilanden , het zo kostbare grtoen , buitenstedelijk kostbare groen
Maar wat wil Brussel dan? Alle boeren persoonlijk failliet laten gaan? Want dat gaat dan gebeuren gezien de grote schulden die de meesten hebben opgebouwd.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja dat laatste is wel gevaarlijk, Samson leek al voor te sorteren dat hij in ieder geval denkt dat vrijwillig uitkopen aangemerkt gaat worden als verboden staatssteun door de EU.
Verplichte uitkoop tegen reëele bedragen. en ja dat is idioot.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar wat wil Brussel dan? Alle boeren persoonlijk failliet laten gaan? Want dat gaat dan gebeuren.
Nee, de wet en dus de rechtsstaat boeit Rutte niet, dat is al langer bekend.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Eigenlijk is Rutte de enige die zegt dat die 2030/2035 discussie totaal niet boeiend is (en terecht).
Dat kan. Maar dan wordt het écht tijd dat we in andere landen de EU óók hard gaan zien optreden. Dus keihard beleid op de begrotingstekorten van Frankrijk en Italië en alle asielzoekers per direct naar Hongarije en Polen. Anders blijft er van het draagvlak in Nederland niets over.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Verplichte uitkoop tegen reëele bedragen. en ja dat is idioot.
Maar dat hebben we jaren gedaan na de bankencrisis, daarom hebben ze nu allemaal een teringhekel aan ons en is er 0 incentive om ons te helpen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:11 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dan wordt het écht tijd dat we in andere landen de EU óók hard gaan zien optreden. Dus keihard beleid op de begrotingstekorten van Frankrijk en Italië en alle asielzoekers per direct naar Hongarije en Polen. Anders blijft er van het draagvlak in Nederland niets over.
En dat geeft al meteen de hypocrisie van de EU aan: Nederland is goed als pinautomaat en verder niet. Exact daarom zal ik nooit op een EU-naïeve partij als D66 of Volt stemmen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat hebben we jaren gedaan na de bankencrisis, daarom hebben ze nu allemaal een teringhekel aan ons en is er 0 incentive om ons te helpen.
Echt de EU gaat ons eerder boetes geven en stemrecht ontnemen dan bij Polen en Hongarije, omdat ze allemaal boos zijn dat ze verantwoord moesten begroten van Nederland. Je onderschat de haat tegen Nederland binnen de EU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |