Niets. Het is uitstellen van pijnlijke maatregelen in de hoop dat iemand anders dan de shit moet opruimen.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Snap nou nog steeds niet wat 2035 ipv 2030 nou oplost.
Tijdrekken, minder inspanning hoeven doen. En dan is over een paar jaar 2035 weer te snel, moet het weer worden uitgesteld, en zo verderquote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het werkt wel, want we doen het al decennia, uitstellen...quote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets. Het is uitstellen van pijnlijke maatregelen in de hoop dat iemand anders dan de shit moet opruimen.
Niets, tijd kopen en misschien gaat het paard tegen die tijd wel zingen in de oorlog van whatever die tzt alle aandacht zal opeisen.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Niet alleen op dit vlak helaasquote:Op woensdag 5 april 2023 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets. Het is uitstellen van pijnlijke maatregelen in de hoop dat iemand anders dan de shit moet opruimen.
Exact wat de NL regering sinds 1998 op dit vlak gedaan heeft.
We willen allebei vanwege het belang van biodiversiteit.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:24 schreef maan_man het volgende:
[..]
Onzin. Wat is natuur en wat streven wij na, is verwoorden tot een politieke keuze. Wij willen schijnbaar heide en geen bramen. Waarom? Als bramen goed gedijen bij bepaalde omstandigheden, is dat dan geen natuur?
Los daarvan, ik loop vaker door de natuur en ik moet echt met een vergrootglas naar een bramenstruik zoeken. Problemen worden ook schromelijk overdreven.
Tot het niet meer werkt en dan zit je met de situatie die we nu hebben.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Het werkt wel, want we doen het al decennia, uitstellen...
Kijk ook naar de vissers waar al die afstel en uitzonderingen toe leiden.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot het niet meer werkt en dan zit je met de situatie die we nu hebben.
Maar dat zien we dan welquote:Op woensdag 5 april 2023 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot het niet meer werkt en dan zit je met de situatie die we nu hebben.
Ohhhhh als ze jou nou even gevraagd hadden, hadden deze problemen helemaal niet gehad.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:24 schreef maan_man het volgende:
Los daarvan, ik loop vaker door de natuur en ik moet echt met een vergrootglas naar een bramenstruik zoeken. Problemen worden ook schromelijk overdreven.
Eens. Dat geld gaat naar mensen die toch al willen stoppen...quote:Op woensdag 5 april 2023 17:36 schreef Maskerano het volgende:
Ouwehand heeft gelijk. Zomaar geld overmaken is verspilling. Dit gaat om miljarden belastinggeld.
Er zijn ook wetenschappers die wat anders duiden. Het issue is als men al politieke keuzes weet te maken op grond van haar welgevallige wetenschap, die grote consqeuenties hebben voor mensen en beslissingen ze keihard treffen zekerheid van bestaan van leven. En dat geldt wmb niet alleen om geldwaarden maar ook iemand de keuze ontnemen om te ondernemen.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Ohhhhh als ze jou nou even gevraagd hadden, hadden deze problemen helemaal niet gehad.
Stom dat ze jou niet gebeld hebben zeg, maar wetenschappers en ecologen.
quote:Op woensdag 5 april 2023 17:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Eens. Dat geld gaat naar mensen die toch al willen stoppen...
Ze doet ook wel iets te tof voor iemand die tot 2019 gewoon verkiesbaar stelde namens het CDA.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:40 schreef TweedeKlum het volgende:
Caroline gedraagt zich iets teveel als de Moeder des Vaderlands.
Ja? Dus de opsomming is.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze doet ook wel iets te tof voor iemand die tot 2019 gewoon verkiesbaar stelde namens het CDA.
Als oud-CDA'ert vermoed ik van wel.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:37 schreef Vallon het volgende:
Valt mij nu pas op... zou Caroline dat groene jasje met opzet hebben aangetrokken ?
Het verhaal was blijkbaar zo duidelijk dat er geen enkele vraag nodig was.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:56 schreef Jojoke het volgende:
Heeft mevrouw Bikker zich misschien dagenlang voorbereid, stel niemand een vraag
CU is ook de beste partij in deze coalitiequote:Op woensdag 5 april 2023 17:52 schreef Vallon het volgende:
Ik zou bijna op CU gaan stemmen omdat haar pleidooi uitgaat van samen dingen NU doen en niet blijven verschuilen achter regels om te pauzeren bij het versnellen.
Nee, al die zaken zijn pas een issue geworden nadat Omtzigt het CDA verlaten had, uiteraard.quote:Op woensdag 5 april 2023 17:46 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja in 2017 was er ook helemaal geen woningnood h Pieter.
Nederland kan beter haar megastallen wegdoen, maar landbouwgrond behouden. Misschien wel meer agrarisch natuurbeheer, zodat je overal meer biodiversiteit krijgt en een mooier landschap. Hong Kong is zwaar de pineut als er ooit een voedseltekort ontstaat. Ze moeten alles importeren. Een uiterst fragiele situatie die alleen goed gaat in goede tijden.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:01 schreef Maskerano het volgende:
[..]
De cijfers zijn er. HongKong heeft natuur, Nederland veel land voor vee.
Ja.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nederland kan beter haar megastallen wegdoen, maar landbouwgrond behouden. Misschien wel meer agrarisch natuurbeheer, zodat je overal meer biodiversiteit krijgt en een mooier landschap.
Importeren is relatief. Drenthe importeert. Amsterdam importeert. Een boerderij importeert. Er is handel en markt, import is geen probleem. Met toegang tot de markt. Met de EU is import geen probleem. HongKong is afhankelijk van China.quote:Hong Kong is zwaar de pineut als er ooit een voedseltekort ontstaat. Ze moeten alles importeren. Een uiterst fragiele situatie die alleen goed gaat in goede tijden.
Hmm. Het VK importeert rond de 50% van het voedsel wat het consumeert en dat is niet eens een klein land of een stadstaat als Hong Kong.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nederland kan beter haar megastallen wegdoen, maar landbouwgrond behouden. Misschien wel meer agrarisch natuurbeheer, zodat je overal meer biodiversiteit krijgt en een mooier landschap. Hong Kong is zwaar de pineut als er ooit een voedseltekort ontstaat. Ze moeten alles importeren. Een uiterst fragiele situatie die alleen goed gaat in goede tijden.
Lokale productie is natuurlijk het veiligst, bovendien het meest duurzaam, mits je streekproducten produceert.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:13 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Importeren is relatief. Drenthe importeert. Amsterdam importeert. Een boerderij importeert. Er is handel en markt, import is geen probleem. Met toegang tot de markt. Met de EU is import geen probleem. HongKong is afhankelijk van China.
Ook landbouwgrond is natuurquote:Op woensdag 5 april 2023 16:19 schreef MisChrartin het volgende:
Natuur in Nederland… als je er een hek omheen zet en bordjes met daarop ‘natuur’ nodig hebt om ‘natuur’ aan te wijzen heb je geen idee wat echte natuur is. In echte natuur heb je een hek om jezelf heen nodig om wilde natuur bij je vandaan te houden maar dat zijn we hier niet gewend.
We hebben (afgezien van de Waddenzee en de Veluwe) onderhoudsnatuur en wensnatuur. Alles is aangelegd door de mens en we moeten het bij houden om het in stand te houden. We grijpen als mens al continu in om bepaalde soorten hier te krijgen, het is een soort open lucht dierentuin, een voorbeeld van denkbeeldige maakbaarheid ten top.
Neemt niet weg dat we kritisch moeten zijn op intensieve veehouderij, maar ik vind ons ‘natuur’ stempel, en dan vooral het groene hart, nou niet bepaald het voorbeeld van waardevolle natuur.
Als morgen alle leidingen de lucht ingaan, dan gaan mensen gewoon improviseren. Vuurtje bouwen in de achtertuin of op straat. Als morgen alle voedsel wordt vernietigd, dan heb je echt een groter probleem.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm. Het VK importeert rond de 50% van het voedsel wat het consumeert en dat is niet eens een klein land of een stadstaat als Hong Kong.
Er zit wel enige fragiliteit in als je afhankelijkheden hebt van import maar realistisch gezien zitten allemaal in hetzelfde schuitje, het grootste deel van onze energie bijvoorbeeld is ook import en zonder kunnen we niet en voedsel hebben wat niet bereid kan worden is nu ook niet echt ideaal.
Lokaal is niets. Het gaat om de markt waar je bij kan. Elk dorp importeert eten. Elk land ook. De markt hier is de EU. Frankrijk is ook lokaal.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Lokale productie is natuurlijk het veiligst, bovendien het meest duurzaam, mits je streekproducten produceert.
Precies, niks aan de hand dusquote:Op woensdag 5 april 2023 18:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed. De angel is al volledig uit het debat. De coalitiepartijen houden elkaar zoals verwacht gewoon vast en de MvW haalt geen meerderheid dus kabinet kan door.
Beide gebeurt niet. Doet er niet toe voor beleid.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als morgen alle leidingen de lucht ingaan, dan gaan mensen gewoon improviseren. Vuurtje bouwen in de achtertuin of op straat. Als morgen alle voedsel wordt vernietigd, dan heb je echt een groter probleem.
Als ik mijn biologisch komkommer bij de boer om de hoek koop, dan is dat duurzamer dan dat hij met een vrachtwagen uit Zuid-Itali komt.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:26 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Lokaal is niets. Het gaat om de markt waar je bij kan. Elk dorp importeert eten. Elk land ook. De markt hier is de EU. Frankrijk is ook lokaal.
Ik hoop op nog wat verrassends, maar dat is puur wensdenken.quote:
Wat, je was niet verrast dat Wilders op het migranten orgel ging vandaag?quote:Op woensdag 5 april 2023 18:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik hoop op nog wat verrassends, maar dat is puur wensdenken.
Ik snap niet waarom de rest ze niet dwingt om te kiezen tussen 2030 of uitstappen.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik snap het CDA echt niet, het is echt alleen maar rekken daar. 2030 moet 2035 worden terwijl dat niets veranderd, er moet niet nu heronderhandeld worden maar over een paar maanden terwijl dat niets veranderd.
En dan valt het kabinet straks net voor de zomer en staat alles in de zomer weer 2-3 maanden stil omdat niemand in juli/augustus verkiezingen gaat inplannen.
Die angel is er nooit in geweest, het is allemaal zo voorspelbaar.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed. De angel is al volledig uit het debat. De coalitiepartijen houden elkaar zoals verwacht gewoon vast en de MvW haalt geen meerderheid dus kabinet kan door.
Al zal het voor de zomer vermoedelijk alsnog vallen.
Die willen allemaal geen nieuwe verkiezingen en blijkbaar is er ook geen hoop op een nieuwe coalitie met PVDA/GL om zo verkiezingen te voorkomen.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom de rest ze niet dwingt om te kiezen tussen 2030 of uitstappen.
Dat was op zich wel heel verfrissend.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat, je was niet verrast dat Wilders op het migranten orgel ging vandaag?
Ja, omdat “het land bestuurd moet worden”. Alleen precies dat is wat er nu ook niet gebeurtquote:Op woensdag 5 april 2023 18:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die willen allemaal geen nieuwe verkiezingen en blijkbaar is er ook geen hoop op een nieuwe coalitie met PVDA/GL om zo verkiezingen te voorkomen.
Klopt. We worden geregeerd door rechters.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee dat is niet wat er bepaald is, er is vandaag enkel bepaald dat er in de stikstofberekeningen (die er voor ieder project gemaakt moet worden) geen rekening hoeft te worden gehouden met uitstoot en natuurgebieden buiten de 25km grens (vooral omdat het semi-onmogelijk is dat te berekenen).
We hebben nog steeds hierna een bouwstop in grote delen van het land.
Nee, alleen de huidige politiek heeft er nogal een handje van om in strijd met EU-regels te handelen en dat mag niet.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt. We worden geregeerd door rechters.
En als de EU straks ook het uitkopen van boeren als ongeoorloofde staatssteun ziet en dat verbiedt? Wat dan?quote:Op woensdag 5 april 2023 18:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, alleen de huidige politiek heeft er nogal een handje van om in strijd met EU-regels te handelen en dat mag niet.
Ik begrijp vooral niet waarom het CDA hun handtekening onder dit regeerakkoord heeft gezet, als ze het blijkbaar niet eens zijn met het beleid.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik snap het CDA echt niet, het is echt alleen maar rekken daar. 2030 moet 2035 worden terwijl dat niets veranderd, er moet niet nu heronderhandeld worden maar over een paar maanden terwijl dat niets veranderd.
En dan valt het kabinet straks net voor de zomer en staat alles in de zomer weer 2-3-4 maanden stil omdat niemand in juli/augustus verkiezingen gaat inplannen.
quote:Op woensdag 5 april 2023 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Had Wopke net zo goed naar de nato gekund. Dit toneelstuk
Ze hebben zich vergist.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom het CDA hun handtekening onder dit regeerakkoord heeft gezet, als ze het blijkbaar niet eens zijn met het beleid.
Omdat ze koste wat kost wilden regeren.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom het CDA hun handtekening onder dit regeerakkoord heeft gezet, als ze het blijkbaar niet eens zijn met het beleid.
Volgens mij ga je niet kuchen van een voedselvergiftiging.quote:
Macht , meeregerenquote:Op woensdag 5 april 2023 19:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangestoken met verantwoordingsvermijdingsziektequote:Op woensdag 5 april 2023 19:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Volgens mij ga je niet kuchen van een voedselvergiftiging.
Ja, lekker het beleid uitvoeren waar je tegen bent. Wat een machtquote:Op woensdag 5 april 2023 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze koste wat kost wilden regeren.
Dat ook, de Woppert wou echt niet sneu in de kamerbankjes gaan zitten. Zo zal hij dat in ieder geval gezien hebben.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze koste wat kost wilden regeren.
Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de situatie die hier is ontstaan?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb vanmorgen via-via vernomen dat dit het geval is. Maar ik wil daar verder niets over zeggen.
Het staatsrecht is levend h?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de situatie die hier is ontstaan?
Eenheid kabinetsbeleid enzo?
Zelfs als dat wordt geist dan haalt het kabinet z'n schouders op.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor maar ik ben het eens met de heer Weisglas in dezen.
Hij heeft natuurlijk gelijk. Het kabinet is feitelijk al gevallen. En ergens voor de zomer komt er nog een lijmpoging.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor maar ik ben het eens met de heer Weisglas in dezen.
Waar komt die nou weer vandaan?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
MvW voor Kaag om ervoor te zorgen dat ze weggaat.
De Kamer,
gehoord het gehoest,
zegt het vertrouwen in de Minister van Financin op,
en gaat over tot de orde van de dag.
Ze zitquote:Op woensdag 5 april 2023 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze loopt al een halfuur vervelend te hoesten.
Zijn nieuwe verkiezingen niet verplicht?quote:Op woensdag 5 april 2023 18:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die willen allemaal geen nieuwe verkiezingen en blijkbaar is er ook geen hoop op een nieuwe coalitie met PVDA/GL om zo verkiezingen te voorkomen.
Vooruit.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze loopt al een halfuur vervelend te hoesten.
Nee, kunnen theoretisch zelfs als minderheidskabinet door.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn nieuwe verkiezingen niet verplicht?
Lijkt me dat als je een nieuwe meerderheid vindt, je in principe tot de nieuwe verkiezingen mag blijven zitten. In de praktijk zijn er altijd nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou wel weer des Ruttes zijn om de conventie te breken.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, kunnen theoretisch zelfs als minderheidskabinet door.
Niet heel onrealistisch gezien de peilingen, GL/PVDA hebben ook niet veel aan nieuwe verkiezingen op dit moment.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou wel weer des Ruttes zijn om de conventie te breken.
Ik denk dat GL en PvdA Rutte niet meer aan een meerderheid zullen willen helpen. Vertrouwen is weg.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lijkt me dat als je een nieuwe meerderheid vindt, je in principe tot de nieuwe verkiezingen mag blijven zitten. In de praktijk zijn er altijd nieuwe verkiezingen.
Dat hebben ze geen van allen, dat is nu juist het probleem.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet heel onrealistisch gezien de peilingen, GL/PVDA hebben ook niet veel aan nieuwe verkiezingen op dit moment.
Die zullen ook niets verliezen. Zou me heel erg verbazen als ze akkoord gaan.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet heel onrealistisch gezien de peilingen, GL/PVDA hebben ook niet veel aan nieuwe verkiezingen op dit moment.
Maar wat zeiken ze nou? Het beleid (met steun van GL/PVDA) gaat gewoon door, ze wachten enkel op toestemming uit Brussel voor het uitkopen van boeren. Er is feitelijk niets veranderd, behalve dan dat we bijna zeker weten dat CDA er voor de zomer uitstapt (om een stompzinnige reden, want 2030/2035 veranderd niets) maar zolang ze dat niet doen gaat het beleid gewoon door.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Rutte praat continu op een toon van “wat zeiken jullie nou”. Wat een schande is dit.
Ja, in 2025. Daarvoor niet.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zolang Lientje niet implodeert heeft ook links niets aan nieuwe verkiezingen. Meerderheid over links is ver te zoeken op dit moment.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat de partijen op links bang zijn voor nieuwe verkiezingen, alleen de coalitie heeft er alle belang bij om te blijven zitten.
Linkse partijen zien een hele kleine VVD vast ook wel zitten. Dat je er een boerenmevrouw voor terug krijgt moet dan maar, alles liever dan Rutte.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat de partijen op links bang zijn voor nieuwe verkiezingen, alleen de coalitie heeft er alle belang bij om te blijven zitten.
Ze hebben helemaal niets te verliezen, en dat geeft ze een hele sterke onderhandelingspositie, zeker als je in acht neemt dat het hen ook niet in dank wordt afgenomen als ze akkoord gaan met geen verkiezingen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zolang Lientje niet implodeert heeft ook links niets aan nieuwe verkiezingen. Meerderheid over links is ver te zoeken.
Voor hele gedraai van Rutte wellichtquote:Op woensdag 5 april 2023 19:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Allergisch voor gekozen volksvertegenwoordigers
Heb je die mensen wel eens gezien en gehoord?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:45 schreef Cyan9 het volgende:
Rutte heeft altijd zo'n belerende intonatie, alsof hij alle Kamerleden totaal niet serieus neemt.
Rutte is een ijzersterke debater die met retorische trucjes iedereen het bos in stuurt.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:45 schreef Cyan9 het volgende:
Rutte heeft altijd zo'n belerende intonatie, alsof hij alle Kamerleden totaal niet serieus neemt.
Er zijn genoeg Kamerleden die weten waar ze het over hebben.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heb je die mensen wel eens gezien en gehoord?
Alleen jammer dat ze voor dit soort debatten dan altijd de mensen gebruiken die dat niet weten. Fractievoorzitters zijn er enkel voor domme retoriek, niet voor daadwerkelijk inhoudelijke discussies die het land vooruit helpen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Kamerleden die weten waar ze het over hebben.
Dit is een debat voor soundbites en TikTok-filmpjes. Niet voor inhoud.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Kamerleden die weten waar ze het over hebben.
Voor Rutte valt er dan ook weinig te zeggen, ze gaan gewoon door met het beleid en CDA heeft geroepen over een tijdje te willen heronderhandelen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte is een ijzersterke debater die met retorische trucjes iedereen het bos in stuurt.
Hij geeft nergens antwoord op. Deze hele bijdrage voegt niks toe. zonde van de tijd.
Het gaat er vooral om dat de coalitie het niet met elkaar eens is, maar toch door wil regeren.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:50 schreef Dazalbest1 het volgende:
Dit gaat toch helemaal niet over de verkiezingsuitslag?
Exact dit. Als het kabinet nu valt gebeurt er weer een jaar heleml niets. Dan beter nu blijven zitten en gewoon beginnen met uitkopen. Wat mij betreft zelfs zonder toestemming Brussel af te wachten: gewoon nu starten.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar wat zeiken ze nou? Het beleid (met steun van GL/PVDA) gaat gewoon door, ze wachten enkel op toestemming uit Brussel voor het uitkopen van boeren. Er is feitelijk niets veranderd, behalve dan dat we bijna zeker weten dat CDA er voor de zomer uitstapt (om een stompzinnige reden, want 2030/2035 veranderd niets) maar zolang ze dat niet doen gaat het beleid gewoon door.
En dat is staatsrechtelijk niet in de haak, omdat er nu geen eenheid van kabinetsbeleid is. CDA moet instemmen met 2030 of uitstappen. Klaver heeft hier gelijk.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor Rutte valt er dan ook weinig te zeggen, ze gaan gewoon door met het beleid en CDA heeft geroepen over een tijdje te willen heronderhandelen.
Ja dat laatste is wel gevaarlijk, Samson leek al voor te sorteren dat hij in ieder geval denkt dat vrijwillig uitkopen aangemerkt gaat worden als verboden staatssteun door de EU.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:50 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Exact dit. Als het kabinet nu valt gebeurt er weer een jaar heleml niets. Dan beter nu blijven zitten en gewoon beginnen met uitkopen. Wat mij betreft zelfs zonder toestemming Brussel af te wachten: gewoon nu starten.
CDA heeft expliciet gezegd door te gaan met het huidige kabinetsbeleid in ieder geval tot de heronderhandelingen. Dus zolang die wet met wijziging naar 2035 niet in stemming komt is er geen probleem staatsrechtelijk, theoretisch zijn ze nog steeds akkoord met 2035.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En dat is staatsrechtelijk niet in de haak, omdat er nu geen eenheid van kabinetsbeleid is. CDA moet instemmen met 2030 of uitstappen. Klaver heeft hier gelijk.
Snap ik hoor maar het blijft zinloos.....quote:Op woensdag 5 april 2023 19:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat de coalitie het niet met elkaar eens is, maar toch door wil regeren.
De hele coalitie gaat die niet steunen, sowieso een beetje gek om een wetswijziging in een losse motie niet behorende bij een wet te gieten.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Spablauw214 het volgende:
De oppositie moet met een motie komen over 2030. Als CDA het niet steunt, zijn we klaar.
Dat lijkt me de kortste route.
Het gaat er ook niet om dat die motie een meerderheid haalt. Het gaat erom waar CDA staatquote:Op woensdag 5 april 2023 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Groot deel van de oppositie wil 2035, niet 2030 dus dat gaat niet werken.
Motie om te gaan naar 2035 is wel potentieel interessant, maar heeft zonder CDA ook een meerderheid, dus kan CDA makkelijk mee voor stemmen, omdat dat toch niets uitmaakt.
Dat gaat ook wel een kabinetscrisis opleveren. Zonder overleg naar 2035 gaan dat gaat D66 niet pikken.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Groot deel van de oppositie wil 2035, niet 2030 dus dat gaat niet werken.
Motie om te gaan naar 2035 is wel potentieel interessant, maar heeft zonder CDA ook een meerderheid, dus kan CDA makkelijk mee voor stemmen, omdat dat toch niets uitmaakt.
Mijn hele comment is fout zie ik nu. jaartallen beginnen mij ook te tollen. 2030 links, 2035 rechts.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel een kabinetscrisis opleveren. Zonder overleg naar 2035 gaan dat gaat D66 niet pikken.
Zonder CDA is er daar ook een meerderheid voor, dus CDA kan die makkelijk steunen omdat dat toch geen gevolgen zou hebben. CDA heeft totaal geen haast klaarblijkelijk om uit het kabinet te stappen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Spablauw214 het volgende:
De oppositie moet met een motie komen over 2030. Als CDA het niet steunt, zijn we klaar.
Dat lijkt me de kortste route.
Weilanden zijn niet groen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
Rutte regeer, of stap op , schiet 100.000 boeren dood of gooi die hele stikstof waanzin in de sloot maar doe wat
ga je nu vertragen of versnellen of allebei
Ga aaan het werk
we kunne niet en huizen bouwen en verder met Nederland , en stikstof waaanzin doen
denk toch om de weilanden , het zo kostbare grtoen , buitenstedelijk kostbare groen
Maar wat wil Brussel dan? Alle boeren persoonlijk failliet laten gaan? Want dat gaat dan gebeuren gezien de grote schulden die de meesten hebben opgebouwd.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja dat laatste is wel gevaarlijk, Samson leek al voor te sorteren dat hij in ieder geval denkt dat vrijwillig uitkopen aangemerkt gaat worden als verboden staatssteun door de EU.
Verplichte uitkoop tegen reele bedragen. en ja dat is idioot.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar wat wil Brussel dan? Alle boeren persoonlijk failliet laten gaan? Want dat gaat dan gebeuren.
Nee, de wet en dus de rechtsstaat boeit Rutte niet, dat is al langer bekend.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Eigenlijk is Rutte de enige die zegt dat die 2030/2035 discussie totaal niet boeiend is (en terecht).
Dat kan. Maar dan wordt het cht tijd dat we in andere landen de EU k hard gaan zien optreden. Dus keihard beleid op de begrotingstekorten van Frankrijk en Itali en alle asielzoekers per direct naar Hongarije en Polen. Anders blijft er van het draagvlak in Nederland niets over.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Verplichte uitkoop tegen reele bedragen. en ja dat is idioot.
Maar dat hebben we jaren gedaan na de bankencrisis, daarom hebben ze nu allemaal een teringhekel aan ons en is er 0 incentive om ons te helpen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:11 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dan wordt het cht tijd dat we in andere landen de EU k hard gaan zien optreden. Dus keihard beleid op de begrotingstekorten van Frankrijk en Itali en alle asielzoekers per direct naar Hongarije en Polen. Anders blijft er van het draagvlak in Nederland niets over.
En dat geeft al meteen de hypocrisie van de EU aan: Nederland is goed als pinautomaat en verder niet. Exact daarom zal ik nooit op een EU-naeve partij als D66 of Volt stemmen.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat hebben we jaren gedaan na de bankencrisis, daarom hebben ze nu allemaal een teringhekel aan ons en is er 0 incentive om ons te helpen.
Echt de EU gaat ons eerder boetes geven en stemrecht ontnemen dan bij Polen en Hongarije, omdat ze allemaal boos zijn dat ze verantwoord moesten begroten van Nederland. Je onderschat de haat tegen Nederland binnen de EU.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |