Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de situatie die hier is ontstaan?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb vanmorgen via-via vernomen dat dit het geval is. Maar ik wil daar verder niets over zeggen.
Het staatsrecht is levend hè?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de situatie die hier is ontstaan?
Eenheid kabinetsbeleid enzo?
Zelfs als dat wordt geëist dan haalt het kabinet z'n schouders op.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor maar ik ben het eens met de heer Weisglas in dezen.
Hij heeft natuurlijk gelijk. Het kabinet is feitelijk al gevallen. En ergens voor de zomer komt er nog een lijmpoging.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor maar ik ben het eens met de heer Weisglas in dezen.
Waar komt die nou weer vandaan?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
MvW voor Kaag om ervoor te zorgen dat ze weggaat.
De Kamer,
gehoord het gehoest,
zegt het vertrouwen in de Minister van Financiën op,
en gaat over tot de orde van de dag.
Ze zitquote:Op woensdag 5 april 2023 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze loopt al een halfuur vervelend te hoesten.
Zijn nieuwe verkiezingen niet verplicht?quote:Op woensdag 5 april 2023 18:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die willen allemaal geen nieuwe verkiezingen en blijkbaar is er ook geen hoop op een nieuwe coalitie met PVDA/GL om zo verkiezingen te voorkomen.
Vooruit.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze loopt al een halfuur vervelend te hoesten.
Nee, kunnen theoretisch zelfs als minderheidskabinet door.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn nieuwe verkiezingen niet verplicht?
Lijkt me dat als je een nieuwe meerderheid vindt, je in principe tot de nieuwe verkiezingen mag blijven zitten. In de praktijk zijn er altijd nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn nieuwe verkiezingen niet verplicht?
Zou wel weer des Ruttes zijn om de conventie te breken.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, kunnen theoretisch zelfs als minderheidskabinet door.
Niet heel onrealistisch gezien de peilingen, GL/PVDA hebben ook niet veel aan nieuwe verkiezingen op dit moment.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou wel weer des Ruttes zijn om de conventie te breken.
Ik denk dat GL en PvdA Rutte niet meer aan een meerderheid zullen willen helpen. Vertrouwen is weg.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lijkt me dat als je een nieuwe meerderheid vindt, je in principe tot de nieuwe verkiezingen mag blijven zitten. In de praktijk zijn er altijd nieuwe verkiezingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |