Ja want een een toename van 2400% in voedselbank klanten is gewoon anekdotisch gedoequote:Op woensdag 5 april 2023 21:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Van Omtzigt moeten we niet in modellen geloven maar in anekdotisch bewijs.
Welke vraag?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Aan @:Grumpyfish dezelfde vraag overigens.
Een quote van mij waarin ik wegglijd bij megastallen. Gezien je 'like' voor de post van Tijger.quote:
De stijging is vele malen minder dan dat en dat is voor een groot deel te linken aan de stijging van het aantal asielzoekers (die op het moment dat ze een eigen huis krijgen bij de voedselbank lopen).quote:Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ja want een een toename van 2400% in voedselbank klanten is gewoon anekdotisch gedoe
doe jij maar robuuste jongenquote:Op woensdag 5 april 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Top, maak het robuuste natuur.
Geen bebouwing, geen recreatie, niks. Natuur. Puur natuur.
Kennelijk ben ik de enige die de natuur echt de ruimte wil geven.quote:
ik vermoed hetquote:Op woensdag 5 april 2023 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik de enige die de natuur echt de ruimte wil geven.
Meer dan de helft van de klanten bij de voedselbank is een vrouw. Een overgrote deel van asielzoekers is een man.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De stijging is vele malen minder dan dat en dat is voor een groot deel te linken aan de stijging van het aantal asielzoekers (die op het moment dat ze een eigen huis krijgen bij de voedselbank lopen).
Dus ja stijging van het aantal mensen bij de voedselbank is op zijn zachtst gezegd niet de beste graadmeter van armoede in Nederland. Wel een goede graadmeter van het aantal asielzoekers dat een huis heeft gekregen.
Wat heb ik als Brabander met grote liefde voor het (voorheen) schone Brabant in Roemeni te zoeken?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vermoed het
ga in roemenie wonen , daar is 95 % robuuste natuur
ik zeg zet de asielzoekers die dat kunnen en willen aan het werk en geef ze een woningquote:Op woensdag 5 april 2023 21:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de klanten bij de voedselbank is een vrouw. Een overgrote deel van asielzoekers is een man.
Ik had het over de stijging jij hebt het over de hele groep.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de klanten bij de voedselbank is een vrouw. Een overgrote deel van asielzoekers is een man.
Jeetje zeg... en waar moeten ze die gaan bouwen?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zeg zet de asielzoekers die dat kunnen en willen aan het werk en geef ze een woning
Ging mij er meer om dat ik het eens was met zijn opmerking over die valse dichotomie.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een quote van mij waarin ik wegglijd bij megastallen. Gezien je 'like' voor de post van Tijger.
Ben benieuwd.
Dat deden ze in Utrecht en op het moment dat ze die woning kregen, stopten ze met het werk.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zeg zet de asielzoekers die dat kunnen en willen aan het werk en geef ze een woning
De stijging is fucking 2400% en als nog steeds meer dan de helft vrouw is hoe fucking veel denk je dat asielzoekers hebben bijgedragen aan die stijging?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik had het over de stijging jij hebt het over de hele groep.
Het plan was natuurlijk om te pretenderen dat ik een enorme hekel heb aan lelijkheid, maar alleen wanneer het bedrijventerreinen betreft... Dat ik al jaren oproep tot het ontmantelen van zowel die terreinen als stallen komt dan niet zo goed uit, en al helemaal niet wanneer blijkt dat ik meer om echte natuur geef dan het gros van de 'Lientje'-roepers hier. Want ja, "er moet echt gebouwd worden hoor". Tot zover de natuur.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:33 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ging mij er meer om dat ik het eens was met zijn opmerking over die valse dichotomie.
Verder stelt ie dat ie je nooit hoort over de megastallen, dus dan vragen om quotes is een beetje gek.
Nee, dat is jouw frame weer.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik de enige die de natuur echt de ruimte wil geven.
Is dat zo?quote:
Maar daarmee ben je niet "kennelijk de enige die de natuur echt de ruimte wil geven".quote:Op woensdag 5 april 2023 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik zeg: zowel overtollige weilanden als megastallen vervangen met echte natuur. Plus een bouwverbod. Geef de natuur de ruimte. Dan maar even geen 'economische groei'.
Er zijn er meer die zo denken ja. Gelukkig wel.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:38 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maar daarmee ben je niet "kennelijk de enige die de natuur echt de ruimte wil geven".
in een stel weilanden denk ikquote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg... en waar moeten ze die gaan bouwen?
lol.
Daar geloof ik niks vanquote:Op woensdag 5 april 2023 21:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat deden ze in Utrecht en op het moment dat ze die woning kregen, stopten ze met het werk.
ga weiland op een bedrijf aanleggen als jij dat zo fraai vind, ik vind er niks aanquote:Op woensdag 5 april 2023 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het plan was natuurlijk om te pretenderen dat ik een enorme hekel heb aan lelijkheid, maar alleen wanneer het bedrijventerreinen betreft... Dat ik al jaren oproep tot het ontmantelen van zowel die terreinen als stallen komt dan niet zo goed uit, en al helemaal niet wanneer blijkt dat ik meer om echte natuur geef dan het gros van de 'Lientje'-roepers hier. Want ja, "er moet echt gebouwd worden hoor". Tot zover de natuur.
Verder was het geen valse dichotomie, het was een reactie op een daadwerkelijk kromme redenering die bedrijventerrein en weiland gelijkschakelde.
Wellicht overheen gelezen?
https://www.telegraaf.nl/(...)erkrijgen-huurwoningquote:Op woensdag 5 april 2023 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van
met werken kun je geld verdienen
Laten we een enquete onder de bevolking uitzetten.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga weiland op een bedrijf aanleggen als jij dat zo fraai vind, ik vind er niks aan
Ik schakel pas net weer in. Kom net weer in ons huisje na een hapje buiten de deur. Sorry.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het plan was natuurlijk om te pretenderen dat ik een enorme hekel heb aan lelijkheid, maar alleen wanneer het bedrijventerreinen betreft... Dat ik al jaren oproep tot het ontmantelen van zowel die terreinen als stallen komt dan niet zo goed uit, en al helemaal niet wanneer blijkt dat ik meer om echte natuur geef dan het gros van de 'Lientje'-roepers hier. Want ja, "er moet echt gebouwd worden hoor". Tot zover de natuur.
Verder was het geen valse dichotomie, het was een reactie op een daadwerkelijk kromme redenering die bedrijventerrein en weiland gelijkschakelde.
Wellicht overheen gelezen?
Ja, wat heeft voorrang? De natuur of de bouw?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:45 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik schakel pas net weer in. Kom net weer in ons huisje na een hapje buiten de deur. Sorry.
Mijn vraag voor jou zou zijn waar we dan die ca. 1 mln woningen vandaan moeten toveren?
Eens, maar ook niet slim van Bergkamp dat ze al gaat interrupteren terwijl Wilders voor zijn doen nog zo goed als niets gezegd heeft.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef Cyan9 het volgende:
Wilders zakt maar weer eens door de ondergrens, en die lag voor hem al heel laag.
Kunnen die niet ondergronds en daarboven een natuurgebied. Lekker een met de natuur.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:45 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik schakel pas net weer in. Kom net weer in ons huisje na een hapje buiten de deur. Sorry.
Mijn vraag voor jou zou zijn waar we dan die ca. 1 mln woningen vandaan moeten toveren?
Dit was te verwachten inderdaad, maar ik vond de interruptie niet helemaal onterecht.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Eens, maar ook niet slim van Bergkamp dat ze al gaat interrupteren terwijl Wilders voor zijn doen nog zo goed als niets gezegd heeft.
Natuur n bouwen n boeren/landbouw. Dat kiezen is zo beperkt denken.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, wat heeft voorrang? De natuur of de bouw?
En na die 1 miljoen? Nog een miljoen? Op naar de 20 miljoen inwoners hoorde ik laatst. Moet geweldig zijn voor de natuur.
Het ging erom wie de natuur het meest de ruimte wil geven.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:48 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Natuur n bouwen n boeren/landbouw. Dat kiezen is zo beperkt denken.
allebei nietquote:Op woensdag 5 april 2023 21:48 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Natuur n bouwen n boeren/landbouw. Dat kiezen is zo beperkt denken.
Gaat het om de meeste ruimte (is het een wedstrijd?) Of gaat het om voldoende ruimte?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het ging erom wie de natuur het meest de ruimte wil geven.
Dat zijn niet de bouwers en boeren.
En: na die 1 miljoen? Gewoon verder gaan op deze toer?
bouwen is goed , bouwen geeft woongenot , bouwen geeft economie , bouwen geeft waarderingquote:Op woensdag 5 april 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het ging erom wie de natuur het meest de ruimte wil geven.
Dat zijn niet de bouwers en boeren.
En: na die 1 miljoen? Gewoon verder gaan op deze toer?
Dat heeft hij omdat hij een meerderheid heeft en weg komt met zijn arrogante, belerende houding en het schofferen van de Kamer.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lijkt me heerlijk als Minister-President dat je de hele Tweede Kamer in je broekzak hebt.
Vak K heeft in de geschiedenis zo goed als altijd een meerderheid dus dat is zeker niet de enige reden.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat heeft hij omdat hij een meerderheid heeft en weg komt met zijn arrogante, belerende houding en het schofferen van de Kamer.
Gezien de peilingen lijkt mij dat wel duidelijkquote:Op woensdag 5 april 2023 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoekstra is wel gegroeid als politicus, maar wat het CDA denkt te winnen door in dit kabinet te blijven is me een raadsel.
Uitstel van executie. Die afstraffing komt er toch wel. Ze kunnen beter meteen de pijn nemen denk ik.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gezien de peilingen lijkt mij dat wel duidelijk
laten we het hopen dan kan Rutte wel naar Brussel als hoofd stikstofquote:
Zeg dat tegen Wopke, want iedereen ziet dat. Maar zolang het huidige beleid voortgang vindt stapt niemand anders dan CDA uit dit kabinet.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:27 schreef Spablauw214 het volgende:
CDA zegt 2030 moet eruit. D66 zegt gaat niet gebeuren.
Kansloze expeditie.
Dat was Rutte zijn punt aan het begin, hij staat hier dus formeel als minister van buitenlandse zaken. Vice-premier is in principe niets, tenzij de premier er niet kan zijn en dan nog is er maar 1 aangewezen vervanger.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:31 schreef Vallon het volgende:
Staat Wopke daar als minister, vice-premiet of partijleider ?
Want ik ben 'm depositioneel even kwijt.
Helder dan kan hij - Wopke - niet zeggen wat de Kamer van hem volgaarne wil horen.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat was Rutte zijn punt, hij staat hier dus formeel als minister van buitenlandse zaken.
To be fair die staatsrechtelijk puinhoop heeft Rutte (en Kaag) er wel zelf van gemaakt een paar jaar geleden.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helder dan kan hij - Wopke - niet zeggen wat de Kamer van hem volgaarne wil horen.
Als het voor de zomer valt kan Rutte Jens Stoltenberg opvolgen als secretaris generaal bij de Navo.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laten we het hopen dan kan Rutte wel naar Brussel als hoofd stikstof
https://www.zdf.de/nachri(...)g-nachfolge-100.htmlquote:Wie komt in aanmerking - en wie niet?
Mogelijke kandidaten voor opvolger Stoltenberg
Ursula von der Leyen
Kay Kallas
Ben Wallace
Marc Rutte
Nieuw beleid.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
To be fair die staatsrechtelijk puinhoop heeft Rutte (en Kaag) er wel zelf van gemaakt een paar jaar geleden.
Ze heeft geen punt want Wopke zegt nu al 30x dat 2030 wat hem betreft uit het regeerakkoord moet. Dat is het enige wat die kan zeggen, hij kan niet namens de rest spreken.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:37 schreef Vallon het volgende:
Bazinnetjes kan ik vaak niet slikken maar Esther heeft punten: of je houdt je waffel er over en je trekt je terug.
Dat zegt hij als CDA lid maar niet als lid van het kabinet. ws ook al 2035keer gezegd.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze heeft geen punt want Wopke zegt nu al 30x dat 2030 wat hem betreft uit het regeerakkoord moet.
Maar dat is toch niet zo gek, ik hoop bijvoorbeeld ook niet dat de minister van volksgezondheid zich actief gaat bezighouden met belastingwetten die besproken worden in de Treveszaal.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zegt hij als CDA lid maar niet als lid van het kabinet. ws ook al 2035keer gezegd.
Dan moet Hoekstra daar op de kansel er niets over zeggen.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet zo gek, ik hoop bijvoorbeeld ook niet dat de minister van volksgezondheid zich actief gaat bezighouden met belastingwetten die besproken worden in de Treveszaal.
Geheel mee eens maar die mogelijkheid hebben ze nou eenmaal zelf gecreerd dat ze stiekem in vak K ook als partijleider dingen mogen zeggen.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan moet Hoekstra daar op de kansel er niets over zeggen.
Staatsrechtelijk klopt er iig geen drol van dat kan worden gegierd als stikstof in een Natura2000 gebied waar nu een bommetje ligt te broeien.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Geheel mee eens maar die mogelijkheid hebben ze nou eenmaal zelf gecreerd dat ze stiekem in vak K ook als partijleider dingen mogen zeggen.
Gewaagd hoor.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
Mijn voorspelling is dat Wilders vandaag zijn 38e motie van wantrouwen gaat indienen en dat die voor de 38e keer faalt.
Ik vroeg me vandaag serieus af hoeveel MvW Wilders al heeft ingediend in zijn politieke carrire.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
Mijn voorspelling is dat Wilders vandaag zijn 38e motie van wantrouwen gaat indienen en dat die voor de 38e keer faalt.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_de_Staten-Generaalquote:Op woensdag 5 april 2023 22:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vroeg me vandaag serieus af hoeveel MvW Wilders al heeft ingediend in zijn politieke carrire.
Is dat meer of minder dan de helft van het totaal?quote:Op woensdag 5 april 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
Schrodinger's kabinetquote:Op woensdag 5 april 2023 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Het CDA committeert zich wel maar ook niet aan het coalitieakkoord.
Het kabinet is een beetje gevallen ofzo.
Oh verdraaid, het is echt z'n 38ste.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:47 schreef monkyyy het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)n_de_Staten-Generaal
Het CDA is lafquote:Op woensdag 5 april 2023 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Het CDA committeert zich wel maar ook niet aan het coalitieakkoord.
Het kabinet is een beetje gevallen ofzo.
Niet zo vreemd omdat moties van wantrouwen het (bij mijn weten) bijna nooit redden (en kabinetten voor die tijd al waren opgestapt).quote:Op woensdag 5 april 2023 22:44 schreef monkyyy het volgende:
In de geschiedenis n keer, en dat was de allereerste ooit.quote:Op woensdag 5 april 2023 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet zo vreemd omdat moties van wantrouwen het (bij mijn weten) bijna nooit redden (en kabinetten voor die tijd al waren opgestapt).
Dat is diverse keren genoemd.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:04 schreef Japepk het volgende:
Waarom begint niemand over Mona Keizer die kon ophoepelen toen ze wat over het beleid zei? Of wimpelen ze dat af met 'vorige kabinet'?
In een andere topic gaf je aan dat vlees vooral niet duurder mocht worden. Het moest betaalbaar blijven voor lagere inkomens. Hoe zie je dat voor je als je tegelijkertijd met megastallen wilt stoppen?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heb ik als Brabander met grote liefde voor het (voorheen) schone Brabant in Roemeni te zoeken?
Veel beter: alle megastallen weg uit Brabant, grond teruggeven aan de natuur. En een bouwverbod.
Als je op die manier al je boodschappen op je fietsje doet wel. Als je een dag met je auto onderweg bent om je wekelijkse boodschappen bij alle boeren te gaan kopen dan is het niet meer zo duurzaam.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ik mijn biologisch komkommer bij de boer om de hoek koop, dan is dat duurzamer dan dat hij met een vrachtwagen uit Zuid-Itali komt.
meer subsidiesquote:Op woensdag 5 april 2023 23:04 schreef Gimmick het volgende:
[..]
In een andere topic gaf je aan dat vlees vooral niet duurder mocht worden. Het moest betaalbaar blijven voor lagere inkomens. Hoe zie je dat voor je als je tegelijkertijd met megastallen wilt stoppen?
Ik vrees namelijk dat jou idyllisch Brabant prachtige graskaasjes van weidekoeien gaat opleveren die voor dik geld op de Amsterdamse boerenmarkt worden verkocht aan hun woke clientle, maar dat het niet te rijmen valt met kaas (of vlees) voor de massa. Zeker niet als we tegelijkertijd ons huidige consumptiepatroon vast blijven houden.
Dat kwam wel degelijk zijn mond uit.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:11 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dit is een grap toch? Hij zei dat toch niet echt?
Een kleine herhaling van (nieuwe) vragen door Kamerleden n.a.v. (onduidelijke) antwoorden uit de eerste termijn die het Kabinet weer op haar beurt moet beantwoorden dat eventueel weer gevolgd kan worden door een (afsluitende) 3e termijn. Daarna krijg je ws weer een serie aan moties waarover gestemd gaat worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:11 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wat gebeurt er in het tweede termijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |