https://nos.nl/artikel/24(...)verschrijdend-gedragquote:De hoofdredactie van NOS Sport treedt op termijn terug, om ruimte te maken voor "nieuw leiderschap" naar aanleiding van een inventarisatie van meldingen over grensoverschrijdend gedrag op de redactie. Die meldingen gaan over de afgelopen ruim twintig jaar en betreffen ook de werkcultuur. NOS-directeur Gerard Timmer zegt dat hij "geraakt" is en biedt excuses aan.
De externe vertrouwenspersoon die de inventarisatie heeft opgesteld heeft de afgelopen maanden geen feitenonderzoek gedaan. "Toch heeft het verslag indringende inzichten opgeleverd, die de NOS raken en tot actie dwingen", staat in een verklaring van de omroep. In het inventarisatieverslag staan meldingen van pestgedrag, (seksuele) intimidatie, discriminatie, verbale agressie en integriteitsvraagstukken.
De vertrouwenspersoon kreeg in december opdracht om meldingen van grensoverschrijdend gedrag op de sportredactie in kaart te brengen. Op een personeelsbijeenkomst kreeg de hoofdredactie het verwijt dat die meldingen er al lang waren, maar dat er niets mee werd gedaan.
Daarop is besloten om de inventarisatie te laten doen en te gaan werken aan een cultuurverandering. Ook de vertrouwenspersoon kreeg overigens te horen dat leidinggevenden op de sportredactie niet genoeg hebben gedaan met signalen van grensoverschrijdend gedrag.
Excuses
Het terugtreden van de vierkoppige hoofdredactie is niet per direct, omdat "de continuteit van de sportverslaggeving gegarandeerd moet blijven", staat in de verklaring. Hoofdredacteur Maarten Nooter wijst erop dat er een onderzoek komt naar de cultuur op de redactie en dat er "kritisch naar onszelf en onze organisatie" wordt gekeken. "En dus ook naar de mensen die daar leiding aan geven."
NOS-directeur Gerard Timmer zegt dat het gaat om voorbeelden van omgangsvormen "die niet passen bij wie we willen zijn en waar de NOS voor staat". Hij biedt excuses aan: "Deze ervaringen leren ons dat we het in de toekomst beter moeten doen."
Professionele begeleiding
Medewerkers die daar behoefte aan hebben krijgen professionele begeleiding aangeboden. Verder wordt het beleid met betrekking tot het melden van grensoverschrijdend gedrag verbeterd, omdat de signalen volgens de omroep onvoldoende aan het licht zijn gekomen.
Bij de publieke omroep loopt ook een breder onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag en de cultuur, door een commissie onder leiding van oud-minister Martin van Rijn. De NOS zal de uitkomsten van deze inventarisatie met die commissie delen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Dat denk ik niet, NOS Sport was/is een instituut op zichzelf.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:34 schreef Seven. het volgende:
Goed zo, de positie van Janke Dekker was niet houdbaar.
Benieuwd of de directie van NOS ook nog verantwoordelijkheid gaat nemen.
quote:Op zondag 12 maart 2023 20:34 schreef Seven. het volgende:
Goed zo, de positie van Janke Dekker was niet houdbaar.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-van-meldpunt-moresquote:Onjuiste verslaglegging
Dekker verwijt de Volkskrant nu in de verklaring dat er onjuistheden in het artikel van vrijdag staan. Ze heeft geprobeerd met de krant te praten, maar die afspraak is door de verslaggevers afgezegd.
Haar dochter, die ook tien jaar bij NOS Sport heeft gewerkt, heeft hen toen een brief gestuurd, maar daar is volgens Dekker niets mee gedaan.
Ze verwijt de krant dat er een affaire van jaren geleden is opgerakeld, met "publiekelijk volkomen onjuiste verslaglegging". Verder schrijft ze dat Egbers destijds zelf de relatie heeft met de stagiaire heeft beindigd en dat ook heeft gemeld bij de hoofdredactie. Daarna zou sprake zijn geweest van een "reeks van incidenten" die noopte tot een langere periode van politiebescherming voor het gezin.
Ze reageerde als de vrouw van Tom, dus duidelijk belangenverstrengeling. Off with her head. De hypocrisie is stuitend. De enige juiste respons van haar uit was geweest als ze had gezegd dat ze hier in het kader van belangenverstrengeling niets over wil zeggen.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:40 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-van-meldpunt-mores
Hoop dat Humberto doorpakt vanavond.
Natuurlijk is dat verhaal onvolledig. Janke Dekker is niet gehoord. Maar OK, de vrouw van Tom Egbers kan onmogelijk als objectieve stakeholder gezien worden. En helaas is ze dus ook niet meer objectief als voorzitter van stichting MORES.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:40 schreef Ericr het volgende:
Geloof wel dat het verhaal in de VK onvolledig is. Waarschijnlijk was het nog een grotere bende dan nu aan het licht komt. Die knuppels waar nu verhalen over naar boven komen draaien al mee sinds de jaren 80 en in de jaren 90 kwamen ook verhalen naar boven over de verziekte cultuur bij NOS sport.
Eens, absurde constructie. Het zegt ook genoeg dat dat berhaupt mogelijk was.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat verhaal onvolledig. Janke Dekker is niet gehoord. Maar OK, de vrouw van Tom Egbers kan onmogelijk als objectieve stakeholder gezien worden. En helaas is ze dus ook niet meer objectief als voorzitter van stichting MORES.
Een wederhoor van de dochter van een van de hoofdpersonen dat mogelijk een ander licht op de zaak werpt zonder publicatie terzijde schuiven is niet iets wat je als krant zou moeten beslissen. Had gewoon die brief gepubliceerd en had het publiek zelf een conclusie laten trekken.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:57 schreef Gimmick het volgende:
Op nu.nl staat nu ook een reactie van de Volkskrant: https://www.nu.nl/media/6(...)oorzitter-mores.html
Ik ben geneigd eerder de Volkskrant te geloven.
• afspraak maken met advocaat was moeilijk en wilde alleen ‘off the record’.
[*] advocaat stuurde wel een brief van de dochter, maar daar had de Volkskrant niet om gevraagd en was geen partij in het artikel.
Nou ja, volgens de Volkskrant is er wel degelijk een poging tot wederhoor gedaan:quote:Op zondag 12 maart 2023 20:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat verhaal onvolledig. Janke Dekker is niet gehoord. Maar OK, de vrouw van Tom Egbers kan onmogelijk als objectieve stakeholder gezien worden. En helaas is ze dus ook niet meer objectief als voorzitter van stichting MORES.
Ik denk dat jounalisten dat prima kunnen beslissen. De familie is uiteraard vrij om de brief zelf te publiceren.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Een wederhoor van de dochter van een van de hoofdpersonen dat mogelijk een ander licht op de zaak werpt zonder publicatie terzijde schuiven is niet iets wat je als krant zou moeten beslissen. Had gewoon die brief gepubliceerd en had het publiek zelf een conclusie laten trekken.
Ik zie het. Ja, als je advocaat zich dan schimmig opstelt, dan moet je niet lopen mekkeren.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, volgens de Volkskrant is er wel degelijk een poging tot wederhoor gedaan:
https://www.nu.nl/media/6(...)oorzitter-mores.html
Van de zotte om je dochter er vervolgens bij te betrekken trouwens. Tom en Janke waren bereid om behoorlijk ver te gaan om hun beider posities te beschermen. Die dochter zal nu ook niet meer makkelijk aan de bak kunnen, denk ik?quote:Op zondag 12 maart 2023 20:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Een wederhoor van de dochter van een van de hoofdpersonen dat mogelijk een ander licht op de zaak werpt zonder publicatie terzijde schuiven is niet iets wat je als krant zou moeten beslissen. Had gewoon die brief gepubliceerd en had het publiek zelf een conclusie laten trekken.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Als de journalisten het de moeite niet vonden, en de brief is ook niet door de familie gepubliceerd, dan bevat de brief geen informatie die de (publieke) opinie zou doen veranderen.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:04 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik denk dat jounalisten dat prima kunnen beslissen. De familie is uiteraard vrij om de brief zelf te publiceren.
quote:Op zondag 12 maart 2023 21:10 schreef Gehrman het volgende:
Nu nog de NOS redactie. Daar mankeert ook vanalles aan.
Precies. De familie Egberts met Janke voorop lijkt niet te accepteren dat ze dit keer niet de regie hebben.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Als de journalisten het de moeite niet vonden, en de brief is ook niet door de familie gepubliceerd, dan bevat de brief geen informatie die de (publieke) opinie zou doen veranderen.
En al die mensen die er nu werken zouden ook al incompetent zijn. Dus niks aan de handquote:Op zondag 12 maart 2023 21:17 schreef Weltschmerz het volgende: en er komen weer een paar hele mooie baantjes vrij die ongetwijfeld even divers als incompetent worden ingevuld.
Waarschijnlijk blijft de nieuwsredactie buiten schot. Daar schijnt de cultuur totaal anders te zijn en een veel groter (gezond) verloop en nieuw bloed.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:10 schreef Gehrman het volgende:
Nu nog de NOS redactie. Daar mankeert ook vanalles aan.
quote:Op zondag 12 maart 2023 20:34 schreef Seven. het volgende:
Dat mensen van Nieuws, met name de dames, liever de etage waar Sport zit ontweken zegt wel genoeg over het verschil jaquote:Op zondag 12 maart 2023 21:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Waarschijnlijk blijft de nieuwsredactie buiten schot. Daar schijnt de cultuur totaal anders te zijn en een veel groter (gezond) verloop en nieuw bloed.
Timmer staat boven nieuws en sport en daar kunnen wel vragen bij worden gesteld. Bij misstanden DWDD: ja, maar daar werk ik nu meer. Bij misstanden Studio Sport: ja, maar dat was voor mijn tijd.
Wat Teh Fuckquote:Op zondag 12 maart 2023 21:48 schreef streamjohan het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)eef-bij-studio-sport
Tegen wielercommentator Danny Nelissen uit Sittard is wegens grensoverschrijdend gedrag een klacht ingediend. Het gaat om ongewenste en seksueel getinte opmerkingen tegen zijn voormalige collega Marijn de Vries.
Al besprokenquote:Op zondag 12 maart 2023 21:48 schreef streamjohan het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)eef-bij-studio-sport
Tegen wielercommentator Danny Nelissen uit Sittard is wegens grensoverschrijdend gedrag een klacht ingediend. Het gaat om ongewenste en seksueel getinte opmerkingen tegen zijn voormalige collega Marijn de Vries.
Jean zal ook wel een viespeuk zijn geweest.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat Teh Fuck
En Danny was nog wel woedend op Andy Schleck omdat die het met een vrouw van een collega had aangelegd.
Oom Jean draait zich om in zijn urn.
Dingen die je pas jaren later zag.. ik had de link nog niet gelegdquote:Op zondag 12 maart 2023 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat Teh Fuck
En Danny was nog wel woedend op Andy Schleck omdat die het met een vrouw van een collega had aangelegd.
Oom Jean draait zich om in zijn urn.
Was Egbers daar de baas? Was hij haar werkgever? Was hij haar leidinggevende? Nee. Heeft hij haar gedwongen? Nee. Hij was al decennia een vaste waarde op de redactie en een bekende anchorman van het programma, dat wel ja. Maar ook zo iemand is niks menselijks vreemd, waarbij hij zich aangetrokken kan voelen tot een jongere collega. Was ze volwassen en stemde ze er zelf mee in? Ja. Dat is het criterium dat van belang is: twee volwassenen die met wederzijdse instemming een affaire hebben, zonder dwang of chantage vanuit een leidinggevende/'ondergeschikte'-verhouding. In dit geval is een van de twee wel een zware senior in de organisatie, dat ontken ik niet. Maar er wordt nergens aangegeven dat er 'wederdiensten' of het 'maken of breken' van iemands carrire in het vooruitzicht werden gesteld (zoals bijvoorbeeld bij The Voice wel het geval was).quote:Op zondag 12 maart 2023 08:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een affaire afgedwongen door een machtspositie en eindigend in een collega zo lang terroriseren en zwartmaken dat ze niet meer kan blijven werken is wel even wat anders dan een affaire tussen twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen waar nergens sprake is van dwang of overschrijdend gedrag.
Dat je het verschil tussen de affaire van Tan en Egbers niet begrijpt zegt genoeg over het werk dat nog gedaan moet worden
https://www.ad.nl/show/rt(...)met-dionne~af3ddc17/quote:Goed ingevoerde bronnen stellen dat RTL behoorlijk in de maag zit met de problemen rond de gevierde presentator, die zich de afgelopen maanden 'een tikkeltje onaantastbaar is gaan voelen' door het ene na het andere succes dat hij oogstte.
Humberto Tan was de man met het onberispelijke imago, de goedlachse presentator met de hoge gunfactor. De swingende vader in Dance Dance Dance, het middelpunt van Let's Dance, het zo succesvolle dansspektakel in de Ziggo Dome dat vorig jaar voor de tweede keer werd gehouden. En hij won de ene na de andere prijs: Omroepman van het jaar, zijn tweede Zilveren Televizier-Ster en eind vorig jaar ook nog de Sonja Barend Award voor het beste tv-interview met de vier Rotterdamse vrienden die de aanslag in de Franse concertzaal Bataclan overleefden.
Met al die prijzen op zijn schoorsteen is een gevoel van onoverwinnelijkheid ontstaan, zeggen insiders. ,,Die laatste prijs was voor Humberto net iets te veel van het goede'', weet een bron die dicht bij het vuur zit. ,,Daardoor is hij een beetje gaan zweven.''
https://richardkorver.nl/2023/03/12/persverklaring-janke-dekker/quote:Er was sprake van een affaire in een periode dat het niet goed ging met Tom. Dat was een wederkerige relatie waarbij ook de jonge vrouw initiatieven nam en bijvoorbeeld een grote hoeveelheid berichten aan mijn man verstuurde.
Toen mijn man zelf de relatie beindigde en daarvan eigener beweging melding deed aan de hoofdredactie ervaarden wij een reeks van incidenten waardoor wij als gezin gedurende een langere periode bescherming kregen van de politie.
Meer dan dat wil ik daar niet over kwijt. Dit om de privacy van mijn gezin en die van de destijds jonge vrouw te beschermen. Ik vraag u dat te respecteren.
Studio sport en met name het voetbal verdwijnt toch al langzamerhand uit de vaste tijdslots. De NPO was sport al een treetje lager aan het zetten kreeg ik de indrutk.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En al die mensen die er nu werken zouden ook al incompetent zijn. Dus niks aan de hand
Tom Egberts is een hautaine oetlul eerste klas. En jij neemt het voor dat figuur op. Waardeloos.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Was Egbers daar de baas? Was hij haar werkgever? Was hij haar leidinggevende? Nee. Heeft hij haar gedwongen? Nee. Hij was al decennia een vaste waarde op de redactie en een bekende anchorman van het programma, dat wel ja. Maar ook zo iemand is niks menselijks vreemd, waarbij hij zich aangetrokken kan voelen tot een jongere collega. Was ze volwassen en stemde ze er zelf mee in? Ja. Dat is het criterium dat van belang is: twee volwassenen die met wederzijdse instemming een affaire hebben, zonder dwang of chantage vanuit een leidinggevende/'ondergeschikte'-verhouding. In dit geval is een van de twee wel een zware senior in de organisatie, dat ontken ik niet. Maar er wordt nergens aangegeven dat er 'wederdiensten' of het 'maken of breken' van iemands carrire in het vooruitzicht werden gesteld (zoals bijvoorbeeld bij The Voice wel het geval was).
Nu gaan we hier vanaf de zijlijn, zonder verder enige ins en outs te weten, wel even bepalen dat Stax en Tan "twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen" zijn en dat er in het geval van Egbers en deze dame opeens allemaal vage ongrijpbare andere criteria gelden die het "verschil maken". Waardoor Tan dus blijkbaar iemand is die wel door de beugel kan en "terechte kritiek" kan geven hierover. Dit terwijl hij zelf buiten deze affaire met Stax om ook verder "in opspraak" is geweest m.b.t. "grensoverschrijdend gedrag" t.o.v. vrouwen via zijn programma. Dat is later onder dwang gerectificeerd, maar in het geval van Egbers is het na 1 Volkskrant-artikel allemaal zonder meer waar wat daarin beweerd wordt. Dit terwijl Egbers de affaire niet ontkent (sterker nog, hij heeft het destijds zelf bij de directie en redactieleiding gemeld), maar wel aangeeft een andere kijk te hebben op de overige gebeurtenissen die worden beschreven.
[..]
https://www.ad.nl/show/rt(...)met-dionne~af3ddc17/
Het ging Tan ten tijde van de affaire allemaal voor de wind dus. Wellicht heeft hij Stax, die ondanks een aantal jaar ervaring nog relatief aan het begin van haar carrire stond, in zijn gevoel van onoverwinnelijkheid wel een grotere carrire bij RTL in het vooruitzicht gesteld, vanuit zijn invloedrijke positie destijds. Allemaal pure speculatie en nergens op gebaseerd, maar het is maar om aan te geven dat zulke insinuaties nogal makkelijk zijn te maken.
Het punt is: iedereen mag van mij een buitenechtelijke affaire met een collega hebben, daar gaat het helemaal niet om. We moeten wat mij betreft echter niet allerlei verschillende criteria per geval gaan hanteren, waarbij de een totale klootzak is omdat hij met een jongere collega aanpapt en we voor een ander puur en alleen op gevoel gaan bepalen dat dat allemaal "anders ligt" en die persoon dan in de positie is om "terechte kritiek" daarop te leveren. Nogmaals: in beide gevallen betreft het volwassen personen en wederzijdse instemming waarin geen sprake is van strafbare feiten, dat zou wat mij betreft leidend moeten zijn. Ik vind het niet aan derden, die totaal niet van de ins en outs weten, om slechts op gevoel voor anderen te gaan bepalen wanneer er wel of geen sprake is van "volwassenen en wederzijdse instemming" en wanneer het wel of niet "ok" is.
Deze hele discussie ontstond vanuit een post waarin ik aangaf dat je als werkgever maar beperkte middelen hebt om in te grijpen in een werksituatie die overlap heeft met het privleven van je werknemers, zoals een affaire. Daarin spelen ook zaken als persoonlijke rancune, wrok en emoties mee waar je nu eenmaal niet volledig grip op kunt hebben en waarin ook niet eenvoudig objectief vast is te stellen wat nu "de waarheid" is, waardoor je niet zonder meer altijd de senior medewerker als 'schuldige' aanwijst of laat vallen. Daarop kreeg ik de reactie dat ik een "toxische werkomgeving goedpraat", waardoor ik mijn posts en reacties daarop slechts blijf inzoomen op de affaire, want daar is waar het in de discussie die ik hier had over ging.
Ik heb het dus niet over andere zaken zoals vermeende pesterijen, vernederingen, stalking, etc. Dat kan een voortvloeisel zijn uit een affaire en zo is het dus ook allemaal met elkaar verweven, wat het alsnog complex maakt. Dan is het vaak nog steeds een geval van het gevoel/de beleving van de een vs. de ander. Maar bij overduidelijke, vast te stellen pesterijen en vernederingen heb je als werkgever in ieder geval al wel meer handvatten om ertegenop te treden, waarbij stalking zelfs strafbaar is en het dus een zaak voor justitie kan worden.
Lang verhaal en ik snap best dat dit voor bepaalde mensen wat cru kan overkomen hoe ik het verwoord, dat sommigen dit graag willen opvatten als "goedpraten" en dat ik het prima vind of zelfs ervoor pleit dat iedereen zich ongeremd zou moeten mogen misdragen. Dat is het dus niet. Ik vind alleen niet dat je zonder meer maar volledig mee moet gaan in het "persoon x is een klootzak die per direct moet verdwijnen"-narratief en dat alles dat daarvan afwijkt het "goedpraten" of zelfs "steunen" of "in stand houden" van wangedrag is. Misschien is Egbers inderdaad een enorme klootzak en is het volledig terecht dat hij wegens ernstig wangedrag per direct de laan wordt uitgestuurd. Prima mogelijk. Maar het enige dat er nu ligt, is 1 Volkskrant-artikel waarin vooral persoonlijke belevingen worden beschreven.
Ik zit niet heel erg te wachten op een gedachtenpolitie die meent het monopolie te hebben op wat wel en niet "ok" is, zeker waar het zaken in het privleven van mensen betreft, en welke consequenties daaraan vastzitten, zonder dat er sprake is van ook maar enig strafbaar feit.
Het volgende is ook wel leuk overigens, uit de persverklaring van Janke Dekker:
[..]
https://richardkorver.nl/2023/03/12/persverklaring-janke-dekker/
Goh, politiebescherming voor het gezin van Egbers n.a.v. een reeks van incidenten na het beindigen van de affaire. Dat is natuurlijk maar een onbelangrijk detail voor zo'n Volkskrant-artikel dat je gewoon weg kunt laten. Werpt totaal geen ander licht op dit verhaal. De dame is vast een uiterst stabiel persoon die louter weerloos slachtoffer is in deze kwestie. Zo zie je maar weer, er zit altijd maar 1 kant aan een verhaal en dat is direct de volledige en absolute waarheid.
Ik dacht altijd dat Egberts een cuck is.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tom Egberts is een hautaine oetlul eerste klas. En jij neemt het voor dat figuur op. Waardeloos.
Top man, echt een inhoudelijke reactie waar je wat mee kunt. Een heel relaas tikken om uit te leggen waarom je iets vindt en ergens op een bepaalde manier tegenaan kijkt en het weerwoord komt slechts neer op: "Het is gewoon een lul, door daar niet zonder meer volledig in mee te gaan neem je het voor hem op en dat is waardeloos". Dat neem ik echt serieus.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tom Egberts is een hautaine oetlul eerste klas. En jij neemt het voor dat figuur op. Waardeloos.
Alleen familie komt in aanmerkingquote:Op zondag 12 maart 2023 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
Binnenkort maar eens solliciteer bij NOS Sport. Ik begrijp dat er plekken vrij komen.
Maar dat incestueuze zooitje stapt dus per direct op, begrijp ik.quote:
Waarom kudos daarvoor? Je zegt het alsof vrouwen die wel weg gaan bij hun man na een moreel verwerpelijke actie als vreemdgaan minder zijn.quote:Op zondag 12 maart 2023 23:16 schreef TLC het volgende:
Kuddos aan Janke Dekkers dat ze bij manlief blijft terwijl hij n affaire had met een stagiair, dat doen niet veel vrouwen haar na.
Ik was sarcastisch.quote:Op zondag 12 maart 2023 23:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waarom kudos daarvoor? Je zegt het alsof vrouwen die wel weg gaan bij hun man na een moreel verwerpelijke actie als vreemdgaan minder zijn.
Prima verhaal en mee eensquote:Op zondag 12 maart 2023 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Was Egbers daar de baas? Was hij haar werkgever? Was hij haar leidinggevende? Nee. Heeft hij haar gedwongen? Nee. Hij was al decennia een vaste waarde op de redactie en een bekende anchorman van het programma, dat wel ja. Maar ook zo iemand is niks menselijks vreemd, waarbij hij zich aangetrokken kan voelen tot een jongere collega. Was ze volwassen en stemde ze er zelf mee in? Ja. Dat is het criterium dat van belang is: twee volwassenen die met wederzijdse instemming een affaire hebben, zonder dwang of chantage vanuit een leidinggevende/'ondergeschikte'-verhouding. In dit geval is een van de twee wel een zware senior in de organisatie, dat ontken ik niet. Maar er wordt nergens aangegeven dat er 'wederdiensten' of het 'maken of breken' van iemands carrire in het vooruitzicht werden gesteld (zoals bijvoorbeeld bij The Voice wel het geval was).
Nu gaan we hier vanaf de zijlijn, zonder verder enige ins en outs te weten, wel even bepalen dat Stax en Tan "twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen" zijn en dat er in het geval van Egbers en deze dame opeens allemaal vage ongrijpbare andere criteria gelden die het "verschil maken". Waardoor Tan dus blijkbaar iemand is die wel door de beugel kan en "terechte kritiek" kan geven hierover. Dit terwijl hij zelf buiten deze affaire met Stax om ook verder "in opspraak" is geweest m.b.t. "grensoverschrijdend gedrag" t.o.v. vrouwen via zijn programma. Dat is later onder dwang gerectificeerd, maar in het geval van Egbers is het na 1 Volkskrant-artikel allemaal zonder meer waar wat daarin beweerd wordt. Dit terwijl Egbers de affaire niet ontkent (sterker nog, hij heeft het destijds zelf bij de directie en redactieleiding gemeld), maar wel aangeeft een andere kijk te hebben op de overige gebeurtenissen die worden beschreven.
[..]
Het ging Tan ten tijde van de affaire allemaal voor de wind dus. Wellicht heeft hij Stax, die ondanks een aantal jaar ervaring nog relatief aan het begin van haar carrire stond, in zijn gevoel van onoverwinnelijkheid wel een grotere carrire bij RTL in het vooruitzicht gesteld, vanuit zijn invloedrijke positie destijds. Allemaal pure speculatie en nergens op gebaseerd, maar het is maar om aan te geven dat zulke insinuaties nogal makkelijk zijn te maken.
Het punt is: iedereen mag van mij een buitenechtelijke affaire met een collega hebben, daar gaat het helemaal niet om. We moeten wat mij betreft echter niet allerlei verschillende criteria per geval gaan hanteren, waarbij de een totale klootzak is omdat hij met een jongere collega aanpapt en we voor een ander puur en alleen op gevoel gaan bepalen dat dat allemaal "anders ligt" en die persoon dan in de positie is om "terechte kritiek" daarop te leveren. Nogmaals: in beide gevallen betreft het volwassen personen en wederzijdse instemming waarin geen sprake is van strafbare feiten, dat zou wat mij betreft leidend moeten zijn. Ik vind het niet aan derden, die totaal niet van de ins en outs weten, om slechts op gevoel voor anderen te gaan bepalen wanneer er wel of geen sprake is van "volwassenen en wederzijdse instemming" en wanneer het wel of niet "ok" is.
Deze hele discussie ontstond vanuit een post waarin ik aangaf dat je als werkgever maar beperkte middelen hebt om in te grijpen in een werksituatie die overlap heeft met het privleven van je werknemers, zoals een affaire. Daarin spelen ook zaken als persoonlijke rancune, wrok en emoties mee waar je nu eenmaal niet volledig grip op kunt hebben en waarin ook niet eenvoudig objectief vast is te stellen wat nu "de waarheid" is, waardoor je niet zonder meer altijd de senior medewerker als 'schuldige' aanwijst of laat vallen. Daarop kreeg ik de reactie dat ik een "toxische werkomgeving goedpraat", waardoor ik mijn posts en reacties daarop slechts blijf inzoomen op de affaire, want daar is waar het in de discussie die ik hier had over ging.
Ik heb het dus niet over andere zaken zoals vermeende pesterijen, vernederingen, stalking, etc. Dat kan een voortvloeisel zijn uit een affaire en zo is het dus ook allemaal met elkaar verweven, wat het alsnog complex maakt. Dan is het vaak nog steeds een geval van het gevoel/de beleving van de een vs. de ander. Maar bij overduidelijke, vast te stellen pesterijen en vernederingen heb je als werkgever in ieder geval al wel meer handvatten om ertegenop te treden, waarbij stalking zelfs strafbaar is en het dus een zaak voor justitie kan worden.
Lang verhaal en ik snap best dat dit voor bepaalde mensen wat cru kan overkomen hoe ik het verwoord, dat sommigen dit graag willen opvatten als "goedpraten" en dat ik het prima vind of zelfs ervoor pleit dat iedereen zich ongeremd zou moeten mogen misdragen. Dat is het dus niet. Ik vind alleen niet dat je zonder meer maar volledig mee moet gaan in het "persoon x is een klootzak die per direct moet verdwijnen"-narratief en dat alles dat daarvan afwijkt het "goedpraten" of zelfs "steunen" of "in stand houden" van wangedrag is. Misschien is Egbers inderdaad een enorme klootzak en is het volledig terecht dat hij wegens ernstig wangedrag per direct de laan wordt uitgestuurd. Prima mogelijk. Maar het enige dat er nu ligt, is 1 Volkskrant-artikel waarin vooral persoonlijke belevingen worden beschreven.
Ik zit niet heel erg te wachten op een gedachtenpolitie die meent het monopolie te hebben op wat wel en niet "ok" is, zeker waar het zaken in het privleven van mensen betreft, en welke consequenties daaraan vastzitten, zonder dat er sprake is van ook maar enig strafbaar feit.
[..]
Goh, politiebescherming voor het gezin van Egbers n.a.v. een reeks van incidenten na het beindigen van de affaire. Dat is natuurlijk maar een onbelangrijk detail voor zo'n Volkskrant-artikel dat je gewoon weg kunt laten. Werpt totaal geen ander licht op dit verhaal. De dame is vast een uiterst stabiel persoon die louter weerloos slachtoffer is in deze kwestie. Zo zie je maar weer, er zit altijd maar 1 kant aan een verhaal en dat is direct de volledige en absolute waarheid.
Genoeg vrouwen die dat haar nadoen, evenals mannen waarvan hun vrouw is vreemdgegaan.quote:Op zondag 12 maart 2023 23:16 schreef TLC het volgende:
Kuddos aan Janke Dekkers dat ze bij manlief blijft terwijl hij n affaire had met een stagiair, dat doen niet veel vrouwen haar na.
Je aannames kloppen niet. Staat je wel goed trouwensquote:Op zondag 12 maart 2023 22:47 schreef Repentless het volgende:
Hoe bedoel je "allang"? Aan elkaar geschreven betekent het namelijk 'echt/heus wel'. Of bedoel je het in de zin van "al lang en breed"? Mijn reactie hangt namelijk af van hoe jij het bedoelt.quote:Op zondag 12 maart 2023 23:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je aannames kloppen niet. Staat je wel goed trouwens![]()
De Volkskrant heeft daar allang op gereageerd
https://www.volkskrant.nl/a-b5adbdaf
Ok. In dat geval heb ik totaal geen interesse in je reactie.quote:Op zondag 12 maart 2023 23:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "allang"? Aan elkaar geschreven betekent het namelijk 'echt/heus wel'. Of bedoel je het in de zin van "al lang en breed"? Mijn reactie hangt namelijk af van hoe jij het bedoelt.
Dit gaat nergens over. Je kunt "allang" namelijk op verschillende manieren interpreteren, waardoor de reactie ook anders is.quote:Op maandag 13 maart 2023 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok. In dat geval heb ik totaal geen interesse in je reactie. Blijf vooral bij je aannames
Je ziet in die uitzending van Tan ook gelijk waar het in het stuk fout gaat.quote:Op zondag 12 maart 2023 23:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je aannames kloppen niet. Staat je wel goed trouwens![]()
De Volkskrant heeft daar allang op gereageerd
https://www.volkskrant.nl/a-b5adbdaf
Ik snap niet zo goed waarom je aan de ene kant ageert tegen halve verdachtmakingen maar bij halve verdachtmakingen van Dekker wel gelijk meegaat.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ah ik heb het helaas niet kunnen kijken. Ik vond de reactie van de VK op het persbericht van Richard Korver sterk en vooral omdat het op dat persbericht na daarna weer totaal stil blijft.quote:Op maandag 13 maart 2023 00:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je ziet in die uitzending van Tan ook gelijk waar het in het stuk fout gaat.
De Volkskrant bepaald welke info zij willen delen en dat is 100% hun recht als krant. Maar of het daarmee een goed artikel is kun je je wel afvragen. Meest stuitend vond ik nog wel de uitleg van de hoofdredacteur op de vraag waarom en hoe Dekker/Egberts via hun advocaat wilden reageren waarna Humberto die uitleg meteen weet te nuanceren.
Mijn punt is juist dat daar best een duidelijke uitleg bij hoort en dan VK dat bewust negeert of naast zich weg legt.quote:Op maandag 13 maart 2023 00:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ik heb het helaas niet kunnen kijken. Ik vond de reactie van de VK op het persbericht van Richard Korver sterk en vooral omdat het op dat persbericht na daarna weer totaal stil blijft.
De familie Egbers trof bij thuiskomst van hun vakantie het konijn van de kinderen gestoofd in de pan aan.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:47 schreef Repentless het volgende:
Goh, politiebescherming voor het gezin van Egbers n.a.v. een reeks van incidenten na het beindigen van de affaire. Dat is natuurlijk maar een onbelangrijk detail voor zo'n Volkskrant-artikel dat je gewoon weg kunt laten.
Omdat ik er simpelweg vanuit ga dat je iets als politiebescherming en de reden daarvan niet kunt verzinnen. Dat lijkt me vrij eenvoudig verifieerbaar, omdat het een officile instantie is die niet op basis van gevoel, emotie of voorkeur werkt, maar op basis van de wet en feiten.quote:Op maandag 13 maart 2023 00:26 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom je aan de ene kant ageert tegen halve verdachtmakingen maar bij halve verdachtmakingen van Dekker wel gelijk meegaat.
Dekker doet wat insinuaties dat de politiebewaking met de stagiaire te maken heeft. De Volkskrant vraag dat expliciet aan (de advocaat van) Dekker en krijgt daar geen antwoord op.
Let wel: het pestgedrag van Egberts wordt door meerdere bronnen (en deels door Egberts) bevestigd.
Nooit meer Dikke Danny.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:16 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ] Danny N. wordt binnenkort zelf stevig in zijn arie geneukt.
Politiebescherming kent vele vormen, dat kan een keer extra door de straat rijden zijn, een noodknop of een heel peloton aan persoonsbeveiligers en safehouses a la Geert Wilders en alles er tussen in. Voor die lichtere vormen is niet perse heel veel nodig. De Volkskrant zegt niet te kunnen vaststellen wat er precies aan de hand was omdat Dekker er niets over wilde zeggen, dan houdt het ook op h.quote:Op maandag 13 maart 2023 00:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat ik er simpelweg vanuit ga dat je iets als politiebescherming en de reden daarvan niet kunt verzinnen. Dat lijkt me vrij eenvoudig verifieerbaar, omdat het een officile instantie is die niet op basis van gevoel, emotie of voorkeur werkt, maar op basis van de wet en feiten.
Als die politiebescherming op totaal andere gronden is geweest die hier compleet los van staan, komt dat vanzelf binnen de kortste keren naar boven. Pure aanname, maar ik ga er gewoon van uit dat wanneer iemand dit naar voren brengt als verweer, ze zelf ook wel begrijpen dat wanneer dit een leugen is, dit binnen de kortste keren ontkracht kan worden. Een onafhankelijke overheidsinstantie als de politie heeft er helemaal geen belang bij om in een geschil tussen burgers partij te kiezen en de feiten in het voordeel van die ene partij te verdraaien.
Precies diezelfde redenering kun je ophangen voor een goede krant als de Volkskrant overigens… Die hebben ook heel wat te verliezen bij onjuistheden en ook nul belang bij partij kiezen.quote:Op maandag 13 maart 2023 00:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat ik er simpelweg vanuit ga dat je iets als politiebescherming en de reden daarvan niet kunt verzinnen. Dat lijkt me vrij eenvoudig verifieerbaar, omdat het een officile instantie is die niet op basis van gevoel, emotie of voorkeur werkt, maar op basis van de wet en feiten.
Als die politiebescherming op totaal andere gronden is geweest die hier compleet los van staan, komt dat vanzelf binnen de kortste keren naar boven. Pure aanname, maar ik ga er gewoon van uit dat wanneer iemand dit naar voren brengt als verweer, ze zelf ook wel begrijpen dat wanneer dit een leugen is, dit binnen de kortste keren ontkracht kan worden. Een onafhankelijke overheidsinstantie als de politie heeft er helemaal geen belang bij om in een geschil tussen burgers partij te kiezen en de feiten in het voordeel van die ene partij te verdraaien.
Even aangenomen dat dat zo is (ik heb de uitzending niet gezien) dan kun je je wel afvragen of dat 100% hun recht is, ook moreel. Als jij zo’n beschadigdend artikel over iemand publiceert dan heb je ook een verantwoordelijkheid om te zorgen dat het beeld wat je neerzet juist is. En jij dan over informatie beschikt die het beeld doet kantelen en dat zonder meer terzijde schuift dan vind ik dat toch wel onzorgvuldig. Dit is geen berichtje op pagina 16 van het regionale katern over een weggelopen kat h?quote:Op maandag 13 maart 2023 00:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je ziet in die uitzending van Tan ook gelijk waar het in het stuk fout gaat.
De Volkskrant bepaald welke info zij willen delen en dat is 100% hun recht als krant. Maar of het daarmee een goed artikel is kun je je wel afvragen. Meest stuitend vond ik nog wel de uitleg van de hoofdredacteur op de vraag waarom en hoe Dekker/Egberts via hun advocaat wilden reageren waarna Humberto die uitleg meteen weet te nuanceren.
Ik vind recht van persvrijheid een goed recht en het staat de Volkskrant vrij om het artikel te schrijven zoals ze dat hebben geschreven. Wat ik eigenlijk veel erger vind en waar ik hier in dit topic meermaals tegen geageerd heb is dat wij, de lezers of zij die denken de publieke opinie te moeten bepalen, gelijk in dit stuk mee gaan en zonder met enige nuance dit artikel te bekijken, roepen om het cancellen van bepaalde personen.quote:Op maandag 13 maart 2023 03:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even aangenomen dat dat zo is (ik heb de uitzending niet gezien) dan kun je je wel afvragen of dat 100% hun recht is, ook moreel. Als jij zo’n beschadigdend artikel over iemand publiceert dan heb je ook een verantwoordelijkheid om te zorgen dat het beeld wat je neerzet juist is. En jij dan over informatie beschikt die het beeld doet kantelen en dat zonder meer terzijde schuift dan vind ik dat toch wel onzorgvuldig. Dit is geen berichtje op pagina 16 van het regionale katern over een weggelopen kat h?
Eens. Los van wat er allemaal is gebeurd, wat afkeurenswaardig is als het allemaal klopt, lijken we in een tijd te leven van De Afrekening: wanneer er vervelende zaken aan het licht komen, zie je opeens uit alle hoeken en gaten de meelopers komen die ook even hun plasje over 'de dader' willen doen. Heel eng vind ik dat. De tijd van de heksenverbrandingen leek me niet echt fijn, maar in wezen is de mens weinig veranderd. We pakken het alleen anders aan. In plaats van letterlijk iemand opknopen om zijn vermeende 'misdaad', wordt nu alles uit de kast gehaald om mensen sociaal kapot te maken.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:15 schreef TheVulture het volgende:
Hoofdredacteur van de Volkskrant lijkt wel een beetje bewust een loopje te nemen met welke getuigen en verklaringen hij wel en niet heeft willen gebruiken voor het artikel
Ook wel interessant dat hij bij Humberto zegt dat slachtoffers en melders automatisch geloofd zouden moeten worden en geen drek verdienen. Er zijn helaas ook genoeg voorbeelden waarbij de soep uiteindelijk minder heet gegeten is en mensen onterecht aan de schandpaal zijn genageld. Daarom dien je in zo'n situatie juist het hoor- en wederhoor zorgvuldig toe te passen en geen partij te kiezen.
Het heeft geen zin om inhoudelijk te reageren op jouw aannames want jouw halve waarheid is toch DE waarheid. Zie de rest van je eigen reacties in dit topic…..quote:Op zondag 12 maart 2023 23:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Top man, echt een inhoudelijke reactie waar je wat mee kunt. Een heel relaas tikken om uit te leggen waarom je iets vindt en ergens op een bepaalde manier tegenaan kijkt en het weerwoord komt slechts neer op: "Het is gewoon een lul, door daar niet zonder meer volledig in mee te gaan neem je het voor hem op en dat is waardeloos". Dat neem ik echt serieus.
Sociale uitsluiting is van alle tijden hoor. Dat is ook niet zo gek. Er is natuurlijk legio gedrag dat het gros van de mensen als onwenselijk beschouwt, maar wat niet per se strafbaar is. Dat iets niet strafbaar is, betekent niet dat mensen er vervolgens geen moreel oordeel over mogen vellen. Zo ken ik bijvoorbeeld iemand die na 15 jaar huwelijk besloot zijn vrouw achter te laten met twee tienerkinderen, zelf een nieuwe relatie te beginnen met een jongere meid. Zijn kinderen bestaan voor hem kennelijk niet meer. Zolang je maar alimentatie betaalt is daar verder niets strafbaars aan, maar zijn familie hoeft hem nooit meer te zien.quote:Op maandag 13 maart 2023 06:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens. Los van wat er allemaal is gebeurd, wat afkeurenswaardig is als het allemaal klopt, lijken we in een tijd te leven van De Afrekening: wanneer er vervelende zaken aan het licht komen, zie je opeens uit alle hoeken en gaten de meelopers komen die ook even hun plasje over 'de dader' willen doen. Heel eng vind ik dat. De tijd van de heksenverbrandingen leek me niet echt fijn, maar in wezen is de mens weinig veranderd. We pakken het alleen anders aan. In plaats van letterlijk iemand opknopen om zijn vermeende 'misdaad', wordt nu alles uit de kast gehaald om mensen sociaal kapot te maken.
Team Egberts heeft het over politiebescherming en kan daarna er helemaal niks over zeggen, op geen enkele vraag. Ook niet of het over die jonge vrouw ging wat wordt gesuggereerd. Dat is niet zo duidelijk hquote:Op maandag 13 maart 2023 00:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat daar best een duidelijke uitleg bij hoort en dan VK dat bewust negeert of naast zich weg legt.
Nogmaals dat is als krant een goed recht maar dat maakt het hele verhaal voor mij nogal eenzijdig.
quote:Janke Dekker, de vrouw die jarenlang vocht voor slachtoffers van MeToo, gaat met haar gezin door een diep dal. Haar man en bekende sportpresentator Tom Egbers ligt volgens haar ten onrechte onder vuur. Dit is haar verhaal.
Op de deurmat ligt een ansichtkaartje van een wildvreemde vrouw, die Janke Dekker vanochtend op straat aansprak. ‘Ook deze storm waait over’, schrijft de vrouw. Dekker verbijt haar tranen. ,,Er zijn ook nog lieve mensen”, zegt ze.
Dekker wilde afspreken in het lege appartement van een vriend in Amsterdam. In haar eigen huis zijn de gordijnen al dagen dicht en staat de telefoon uit. In de voorbije anderhalf uur heeft ze gepraat en gehuild. Ze is bij voorbaat angstig voor de reacties die ze op dit interview zal krijgen. ,,Er wordt zo ongelooflijk hard geoordeeld door de buitenwereld. Maar ik moet mijn kant vertellen om mijn gezin te beschermen.”
Dekker (59) is actrice, theatermaakster en was tot zondagmiddag het boegbeeld van Mores, een stichting voor ongewenste omgangsvormen in onder meer de televisiesector. Sinds 1991 is ze de vrouw van sportpresentator Tom Egbers.
Volgens een publicatie in de Volkskrant vertoonde haar man grensoverschrijdend en intimiderend gedrag op de redactie van NOS Sport. Zo zou hij onder andere een vrouwelijke collega met wie hij vijftien jaar geleden een affaire had, hebben gepest, net zo lang tot zij vertrok bij de NOS. Dit verhaal, aan de Volkskrant bevestigd door verschillende medewerkers, kwam naar boven tijdens een onderzoek van de Volkskrant naar het verziekte werkklimaat op sportredactie, waar in de afgelopen twintig jaar pesterijen, seksisme en buitensluiten op de redactie veelvuldig plaatsvond. De krant sprak 32 (oud-)medewerkers. Bij de NOS zelf kwamen afgelopen maanden een kleine honderd meldingen binnen van grensoverschrijdend gedrag en de harde cultuur op de werkvloer.
Dochter overstuur
Om te beginnen klopt de affaire, vertelt Dekker. Vijftien jaar terug ging haar dochter op schoolkamp, maar haar telefoon raakte kapot. Er lag nog een oude mobiel van Egbers in de la. ,,Ik verwisselde de simkaartjes. Niet wetende dat sms’jes op een telefoon worden bewaard. Even later kwam mijn dochter overstuur naar beneden gerend.”
Haar man bleek drie jaar lang een affaire te hebben gehad met een ruim twintig jaar jongere collega (zij was 22, hij 48 jaar). De avances begonnen toen ze als stagiaire begon. ,,We gingen op dat moment door een moeilijke periode, waarin het met Tom heel slecht ging. Hij ging door een ernstige midlifecrisis. Hij was nog niet de anchorman die hij nu is. Bij het maken van documentaires voor Andere Tijden Sport had hij deze mevrouw ontmoet. Ik weet nog dat hij thuiskwam en vol lof was over haar. Slim, doet goed onderzoek, een versterking van het team. Toen ik die telefoondingetjes zag wist ik meteen over wie het ging. Ik schrok me te pletter.”
De sms’jes hadden volgens haar een hoog Romeo en Julia-gehalte. ,,Teksten - mijn dochter kan ze zo opdreunen - als ‘wat deed jij in mijn droom vannacht?’ En ‘overal waar ik kijk, zie ik jouw gezicht’. Ze was verliefd geworden, en hij ook. Mijn eerste reactie was: daar is het gat van de deur.” Hij pakte zijn spullen.
Egbers beindigt volgens haar de relatie en licht de leiding bij de NOS in. ,,Zij hebben toen gezegd: ‘We beschouwen dit als een privkwestie. Jullie zijn twee volwassen mensen. Jullie horen dat zelf op te lossen.’” Dekker vervalt geregeld in details die zeer priv zijn, maar die ze bewust vertelt ‘om het hele verhaal te schetsen’. Volgens haar bleef de affaire bij zoenen. Van seks zou geen sprake zijn. Tot haar verdriet blijkt Egbers met meer vrouwen app-contact te hebben gehad. ,,Flirterig contact, alleen telefonisch, maar nooit seksueel getint. Het waren vrouwen van buiten het werk.”
Open en bloot
Vanwege de mentale gesteldheid van hun kinderen (toen 9 en 14 jaar) komt Egbers na twee dagen weer thuis. ,,Toen heb ik gezegd: vanaf nu ligt jouw telefoon altijd open en bloot op tafel. Er staat geen code meer op. Iedereen kon hem inzien, maar achteraf bezien ook niet handig. De vrouw accepteerde niet dat het uitging. De sms’jes bleven komen. Dus de kinderen hoorden ook voortdurend die pings.”
Janke Dekker noemt het stalkgedrag. Zo langdurig dat ze de vrouw zelf belt. De situatie maakt haar zo radeloos en verdrietig dat ze op een moment, in het najaar van 2008, naar een spoorwegovergang buiten de stad rijdt. ,,Ik dacht: wat heeft het leven nog voor zin? Ik knal mezelf voor de trein. Ik ben niet gelovig, maar heb Hem wel aangeroepen. ‘Help me.’ Ik dacht nog: moet ik nog iets opschrijven? Maar op dat moment belde mijn vriendin. ‘Janke, je hebt kinderen, dit is het ergste wat je ze aan kunt doen.’”
Dekker zegt zich thuis ‘zo onveilig te voelen na aanhoudende sms’jes van de vrouw’ dat ze uiteindelijk de politie inschakelt. Na overleg wordt er een jaar lang camerabewaking in het raamkozijn geplaatst.
Voorvechtster
Dekker was als voorzitter van Mores vier jaar lang voorvechtster van slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag. In de vele interviews die ze de afgelopen jaren - ook rondom de misstanden bij The Voice of Holland en De Wereld Draait Door - gaf, nam ze het op voor de slachtoffers. Zij zouden in haar ogen altijd de schuld krijgen en onvoldoende gehoord worden.
Is ze daar nu blind voor, nu haar eigen man beschuldigd wordt? ,,Ik heb me bij Mores altijd geweerd tegen het uitschakelen van mensen zonder dat er hoor- en wederhoor is gedaan. Ook in het geval van De Wereld Draait Door zei ik: de enige die je harde verwijten kunt maken is de werkgever van Matthijs van Nieuwkerk. Die wist dat Matthijs overspannen was. Toch kreeg hij programma op programma en escaleerde dat. Hij is dader, maar ook slachtoffer, omdat hij niet werd beschermd door zijn werkgever.”
De buitenwereld oordeelde volgens haar genadeloos over de sterpresentator van de publieke omroep, zoals nu bij haar man gebeurt. ,,Je kop wordt er meteen afgehakt. Maar dat is niet de oplossing van het probleem. Een cultuurverandering op de werkvloer krijg je pas als je het gesprek met alle partijen aangaat.”
Dekker kreeg afgelopen maanden kritiek over haar voorzitterschap bij Mores. Volgens critici had ze direct moeten aftreden toen de NOS in december een onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag begon. ,,Melders doen hun verhaal bij onze vertrouwenspersonen. Ik zat in het bestuur en krijg die verhalen niet te horen. Bovendien: als ik was vertrokken, was de stichting omgevallen.”
Volgens het Volkskrantartikel zouden (oud-)medewerkers geen melding durven maken vanwege haar relatie met Egbers. Dat betreurt ze. Zondagmiddag trad ze alsnog af. Tom Egbers werd gisteren bij Studio Sport Eredivisie vervangen door Gert van ’t Hof.
Diep dal
Ze beschrijft hoe haar gezin momenteel door een diep dal gaat. Haar man kan en wil niet praten met de pers. Hij is diep geraakt. Na de beindiging van zijn affaire in 2008 zou hij de vrouw zoveel mogelijk hebben ontweken op de werkvloer. Haar versie, die in de Volkskrant wordt geschetst, is anders; juist zij zou zijn lastiggevallen door de sportpresentator, ook buiten het werk om. Op de redactie zou hij haar herhaaldelijk in het bijzijn van collega’s pesten, waarbij hij haar onder meer ‘de as van het kwaad’ noemt, net als ‘het vergif’ en ‘serpent’.
Dekker: ,,Tom heeft al vaak gezegd: ‘Ik had die affaire nooit moeten beginnen met een veel jonger iemand. Hoe stom ben ik geweest?’ Van die affaire heeft hij spijt, maar die excuses golden niet voor het pestgedrag of intimideren, want daarvan was geen sprake. Ook wordt beweerd dat de vrouw na een jaar vertrok bij de NOS, maar dat was pas jaren later.”
Zijn weerwoord is volgens Dekker onvolledig opgenomen in de bewuste Volkskrantpublicatie. Ook Dekkers bovenstaande visie en de brief die haar dochter schreef over de situatie van vijftien jaar geleden haalden de krant niet. In die brief beschrijft de dochter de enorme impact die de crisis had in huize Egbers. Het hele gezin ging in therapie. ,,Een verhaal van vijftien jaar geleden is nu herschreven naar een MeTooaffaire en dat is dat cht niet. We moeten ons ook realiseren dat mensen fouten mogen maken, daarvan leren en weer doorgaan.”
Reactie Volkskrant:
Volgens Volkskrantjournalist Willem Feenstra is het weerwoord van Tom Egbers ‘ruimhartig’ weergegeven in het Volkskrantartikel. ,,Egbers ontkent enkele elementen van het pestgedrag, maar niet het gedrag als zodanig. De in het artikel beschreven gedragingen zijn waargenomen door meerdere collega’s en blijken ook uit de verschillende stukken die wij in handen hebben,” reageert Feenstra.
Volgens hem was de Volkskrant ook graag met Janke Dekker in gesprek gegaan, maar was er veel onduidelijkheid tijdens het maken van die afspraak. Dekker ontkent dit. De brief van de dochter van Egbers en Dekker werd volgens Feenstra ongevraagd verstuurd. De inhoud was volgens hem niet relevant voor de werksituatie op de sportredactie van de NOS die de Volkskrant wilde beschrijven.
quote:Op maandag 13 maart 2023 08:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben bang voor alle betrokkenen dat de waarheid altijd wel ergens in het midden zal blijven liggen. Het kan dat Egbers haar heeft weggepest, maar het kan net zo goed het verhaal van een rancuneuze verlaten minnares zijn.
Dat klopt, dus dat zou het verhaal van de vrouw meer gewicht geven. Al weten wij als lezer ook weer niet wie die personen zijn en wat voor belang zij dan weer hebben.quote:Op maandag 13 maart 2023 08:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]![]()
Het wordt nota bene bevestigd door andere medewerkers.
Dit gaat helemaal nergens over inderdaad. Wat mensen overigens ook vaak vergeten is dat de 'macht' nog steeds bestaat maar gewoon gedraaid is naar de politiek correcte lui. Zo'n Aicha Marghadi wacht 15 jaar tot de wind haar kant op waait en ze weet dat de politiek correcte bubbel haar nu steunt. Want zwart en vrouw, dan heb je per definitie al een gigantische voorsprong in de huidige tijd in dit soort kwesties. Zie ook het gelul van Tan.quote:Op maandag 13 maart 2023 06:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens. Los van wat er allemaal is gebeurd, wat afkeurenswaardig is als het allemaal klopt, lijken we in een tijd te leven van De Afrekening: wanneer er vervelende zaken aan het licht komen, zie je opeens uit alle hoeken en gaten de meelopers komen die ook even hun plasje over 'de dader' willen doen. Heel eng vind ik dat. De tijd van de heksenverbrandingen leek me niet echt fijn, maar in wezen is de mens weinig veranderd. We pakken het alleen anders aan. In plaats van letterlijk iemand opknopen om zijn vermeende 'misdaad', wordt nu alles uit de kast gehaald om mensen sociaal kapot te maken.
Er wordt ook vrijwel nooit iemand in de rechtbank veroordeeld bij dit soort zaken, wordt allemaal via de media gespeeld en dan wordt er net gedaan alsof het allemaal heel duidelijk ligt. Bullshit natuurlijk, het verhaal van Aicha is een verhaal van een veranderende politiek correcte tijdsgeest. Andere verhalen liggen wat duidelijker, maar ook lang niet altijd.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:15 schreef TheVulture het volgende:
Hoofdredacteur van de Volkskrant lijkt wel een beetje bewust een loopje te nemen met welke getuigen en verklaringen hij wel en niet heeft willen gebruiken voor het artikel
Ook wel interessant dat hij bij Humberto zegt dat slachtoffers en melders automatisch geloofd zouden moeten worden en geen drek verdienen. Er zijn helaas ook genoeg voorbeelden waarbij de soep uiteindelijk minder heet gegeten is en mensen onterecht aan de schandpaal zijn genageld. Daarom dien je in zo'n situatie juist het hoor- en wederhoor zorgvuldig toe te passen en geen partij te kiezen.
Het belangrijkste nieuws van het volkskrantartikel is nu juist dat er de afgelopen 20 jaar geen enkele afrekening was bij NOS Studio Sport. Er is jarenlang een ongezonde werkcultuur geweest en de leiding heeft dat laten bestaan. Daar hebben Egberts en co jarenlang van geprofiteerd. Nu komt dat dubbel zo hard terug. Als in 2016 de vieze velo verslaggever in plaats van De Vries ontslagen was, was er nu geen heksenjacht op hem geweest.quote:Op maandag 13 maart 2023 06:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt, met name m.b.t. de affaire met Tom Egberts. De Volkskrant is in mijn ogen niet objectief en de echtgenote van Tom natuurlijk ook niet. Dan zal de waarheid wel in het midden liggen.quote:Op maandag 13 maart 2023 09:43 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Het belangrijkste nieuws van het volkskrantartikel is nu juist dat er de afgelopen 20 jaar geen enkele afrekening was bij NOS Studio Sport. Er is jarenlang een ongezonde werkcultuur geweest en de leiding heeft dat laten bestaan. Daar hebben Egberts en co jarenlang van geprofiteerd. Nu komt dat dubbel zo hard terug. Als in 2016 de vieze wiellercommentator in plaats van De Vries ontslagen was, was er nu geen heksenjacht op hem geweest.
ik blijf het bijzonder vinden dat meerdere medewerkers/collega's dit dus allemaal bevestigen, en dat er zowel niemand ingegrepen heeft richting Egbers & dat er niemand de kans gegrepen heeft om Egbers te wieberen ten eigen voordeel.quote:Op maandag 13 maart 2023 08:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]![]()
De Volkskrant is een journalistieke partij en zou objectief moeten zijn (ik zeg niet dat ze dat per se zijn). Het is de stagiaire vs familie Egbers, niet de Volkskrant vs familie Egbers. Van een partij als de Volkskrant mag je aannemen dat ze de journalistieke mores van hoor- en wederhoor goed toepassen en een selectie maken die recht doet aan de werkelijkheid.quote:Op maandag 13 maart 2023 09:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt, met name m.b.t. de affaire met Tom Egberts. De Volkskrant is in mijn ogen niet objectief en de echtgenote van Tom natuurlijk ook niet. Dan zal de waarheid wel in het midden liggen.
Als zo'n artikel echt zou helpen om ongezonde werkplekken te verbeteren dan zou dat iets positiefs zijn, maar ik heb mijn twijfels.
Als het allemaal niet waar zou zijn, dan zouden de klacht indieners laster en smaad aan hun broek krijgen.quote:Op maandag 13 maart 2023 09:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat klopt, dus dat zou het verhaal van de vrouw meer gewicht geven. Al weten wij als lezer ook weer niet wie die personen zijn en wat voor belang zij dan weer hebben.
Eens. Het is ook wel opvallend dat de echtgenoot samen met advocaat Korver na het versturen van het persbericht niet willen reageren op inhoudelijke vragen van de VK, maar er bewust coornkiezen om een emotioneel verhaal bij het AD te doen. Het zet het VK artikel niet in een ander daglicht, het is wel erg vervelend om te horen wat de familie vijftien jaar geleden en nu weer doormaakt, cest caquote:Op maandag 13 maart 2023 10:01 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De Volkskrant staat uiteraard niet boven elke kritiek. Ze kunnen bevooroordeeld zijn of fouten maken, maar dan moet wel aangetoond worden wat ze fout hebben gedaan.
De waarheid, een waarheid.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:01 schreef Gimmick het volgende:
Van een partij als de Volkskrant mag je aannemen dat ze de journalistieke mores van hoor- en wederhoor goed toepassen en een selectie maken die recht doet aan de werkelijkheid.
Maar jij focust heel erg op Tom Egberts. Terwijl hij gewoon onderdeel was van een verziekte werkcultuur. Bijna 100 meldingen...quote:Op maandag 13 maart 2023 09:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt, met name m.b.t. de affaire met Tom Egberts. De Volkskrant is in mijn ogen niet objectief en de echtgenote van Tom natuurlijk ook niet. Dan zal de waarheid wel in het midden liggen.
Als zo'n artikel echt zou helpen om ongezonde werkplekken te verbeteren dan zou dat iets positiefs zijn, maar ik heb mijn twijfels.
Ja, dit was een hele domme tweet.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:17 schreef loveli het volgende:
[..]
De waarheid, een waarheid.
[ twitter ]
Dat zeg ik ook niet, het lijkt me op basis van het verhaal wel duidelijk dat er heel veel dingen mis waren en dat het gedrag van sommige mensen echt niet door de beugel kon. Denk alleen wel dat de Volkskrant nog vollediger had moeten en kunnen zijn met betrekking tot het verhaal van Tom Egbers, omdat daar wel echt een extra factor speelde omdat het een relatie met wederzijds goedkeuren was die daarna ontspoorde.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als het allemaal niet waar zou zijn, dan zouden de klacht indieners laster en smaad aan hun broek krijgen.
Natuurlijk weet je het niet 100% zeker. Je was er immers niet bij. Maar we hebben nu: bijna 100 meldingen, mensen die toe hebben gegeven op zijn mist misplaatste opmerkingen te hebben gemaakt + de hoofdredactie dat is opgestapt.
Hoe redelijk is het dan om te geloven dat de klachtindieners massaal de boel gezamenlijk hebben verzonnen, en dat ze daar zonder consequenties mee weg komen?
Ok.. ik ben ook wel meer geneigd om de inhoud van het artikel in de Volkskrant hoger te waarderen dan de emotionele reactie van Janke Dekker.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar jij focust heel erg op Tom Egberts. Terwijl hij gewoon onderdeel was van een verziekte werkcultuur. Bijna 100 meldingen...
Oke. Maar welke verduidelijking had je dan willen zien? kun je concreter zijn?quote:Op maandag 13 maart 2023 10:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, het lijkt me op basis van het verhaal wel duidelijk dat er heel veel dingen mis waren en dat het gedrag van sommige mensen echt niet door de beugel kon. Denk alleen wel dat de Volkskrant nog vollediger had moeten en kunnen zijn met betrekking tot het verhaal van Tom Egbers, omdat daar wel echt een extra factor speelde omdat het een relatie met wederzijds goedkeuren was die daarna ontspoorde.
Ja nee. Maar dat laatste is bijna met elk nieuws. Ik had ook geen moer te maken met de aardbeving in Turkije en Syrie.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ok.. ik ben ook wel meer geneigd om de inhoud van het artikel in de Volkskrant hoger te waarderen dan de emotionele reactie van Janke Dekker.
Los hiervan denk ik wel.. wat heb ik ermee te maken dat er bij de NOS of ergens anders een verziekte werkcultuur is.
De Volkskrant geeft aan getuigen en geschreven stukken te hebben die het verhaal bevestigen. Ik weet niet in hoeverre die waar of betrouwbaar zijn, maar dat is iets meer dan 'he said she said'.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:01 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De Volkskrant is een journalistieke partij en zou objectief moeten zijn (ik zeg niet dat ze dat per se zijn). Het is de stagiaire vs familie Egberts, niet de Volkskrant vs familie Egberts. Van een partij als de Volkskrant mag je aannemen dat ze de journalistieke mores van hoor- en wederhoor goed toepassen en een selectie maken die recht doet aan de werkelijkheid.
De Volkskrant staat uiteraard niet boven elke kritiek. Ze kunnen bevooroordeeld zijn of fouten maken, maar dan moet wel aangetoond worden wat ze fout hebben gedaan.
En er is al iets positiefs gebeurd naar aanleiding van het artikel: de hoofdredactie is per direct opgestapt.
Er is in mijn ogen wel selectief omgegaan met het wederhoor van kamp Egbers, en een soort welles/nietes ontstaan of Dekker/Korver mee wilde werken. De hoofdredacteur vond ik bij Tan ook overkomen alsof er bewust selectief is omgegaan met die reacties. Als je de naam van Egbers expliciet meldt als een dader en met de context van een affaire dan moet je in mijn ogen niet zomaar een tegenverklaring van zijn vrouw/dochter terzijde schuiven. Ook omdat daar feiten worden genoemd (politiebewaking, stalking) die te verifiren zijn en die de melding van de vrouw in een ander daglicht kunnen plaatsen.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke. Maar welke verduidelijking had je dan willen zien? kun je concreter zijn?
Maar, als het allemaal niet waar was, dan had Tom Egberts het toch wel anders aangepakt?quote:Op maandag 13 maart 2023 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is in mijn ogen wel selectief omgegaan met het wederhoor van kamp Egbers, en een soort welles/nietes ontstaan of Dekker/Korver mee wilde werken. De hoofdredacteur vond ik bij Tan ook overkomen alsof er bewust selectief is omgegaan met die reacties. Als je de naam van Egbers expliciet meldt als een dader en met de context van een affaire dan moet je in mijn ogen niet zomaar een tegenverklaring van zijn vrouw/dochter terzijde schuiven. Ook omdat daar feiten worden genoemd (politiebewaking, stalking) die te verifiren zijn en die de melding van de vrouw in een ander daglicht kunnen plaatsen.
Ik zeg ook niet dat het verhaal over Egbers niet klopt. Het zou prima kunnen dat ie die vrouw heeft weggepest of onheus heeft bejegend. Maar als dat weer een reactie is geweest op het feit dat zij het verbreken van de relatie niet accepteerde en hem bleef lastig vallen (verklaring kamp Egbers) is dat wel een nuance die je als Volkskrant in ieder geval had moeten publiceren. Dan had de lezer zijn eigen oordeel kunnen vellen. En dat praat het gedrag an sich ook niet perse goed, maar het geeft wel de omstandigheden beter weer waarin het gebeurde.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar, als het allemaal niet waar was, dan had Tom Egberts het toch wel anders aangepakt?
Ik vind het zo spijkers op laag water zoeken. Alle signalen geven aan dat het grotendeels zo is gebeurd als de klacht-indieners stellen.
Alleen de VK heeft niet 1 bron.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is in mijn ogen wel selectief omgegaan met het wederhoor van kamp Egbers, en een soort welles/nietes ontstaan of Dekker/Korver mee wilde werken. De hoofdredacteur vond ik bij Tan ook overkomen alsof er bewust selectief is omgegaan met die reacties. Als je de naam van Egbers expliciet meldt als een dader en met de context van een affaire dan moet je in mijn ogen niet zomaar een tegenverklaring van zijn vrouw/dochter terzijde schuiven. Ook omdat daar feiten worden genoemd (politiebewaking, stalking) die te verifiren zijn en die de melding van de vrouw in een ander daglicht kunnen plaatsen.
Alles is mogelijk. Maar wij zijn gedwongen om af te gaan op datgene wat redelijk is.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het verhaal over Egbers niet klopt. Het zou prima kunnen dat ie die vrouw heeft weggepest of onheus heeft bejegend. Maar als dat weer een reactie is geweest op het feit dat zij het verbreken van de relatie niet accepteerde en hem bleef lastig vallen (verklaring kamp Egbers) is dat wel een nuance die je als Volkskrant in ieder geval had moeten publiceren. Dan had de lezer zijn eigen oordeel kunnen vellen. En dat praat het gedrag an sich ook niet perse goed, maar het geeft wel de omstandigheden beter weer waarin het gebeurde.
Wat ik daarbij niet goed snap is dat Egbers die aspecten zelf niet in zijn eigen reactie heeft genoemd en dat zijn vrouw daarmee moet komen, maar goed. Misschien is die man zo van het padje dat ie het niet meer overziet.
De VK heeft meerdere bronnen dat die vrouw door Egbers is weggepest, maar de reden van dat gedrag kan dus genuanceerder liggen dan die bronnen wellicht weten.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen de VK heeft niet 1 bron.
Verder doet de verdediging vaag over die feiten (politie bewaking). Wat valt er te winnen door er bewust vaag over te blijven? Alsof iets meer duidelijkheid geven de suggestie (bewaking) veel kleiner maakt dan het is.
Staat in het artikel hier boven.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles is mogelijk. Maar wij zijn gedwongen om af te gaan op datgene wat redelijk is.
Stel nu, dat de dame in kwestie Egberts inderdaad bleef 'lastig vallen'. Wat moet ze dan wel al die jaren gedaan hebben? constant appjes, bellen? (nummer blokkeren is genoeg), letterlijk bij zijn woning langskomen? (heeft Egberts geen camera, waarmee hij daarmee naar de politie kon gaan?).
Als in deze tijd iemand je consequent lastig valt, dan win je altijd. Dus hoe redelijk is het nu om dat te geloven?
CoExist in NWS / Hoofdredactie NOS Sport treedt terug om grensoverschrijdend gedrag #4quote:Vanwege de mentale gesteldheid van hun kinderen (toen 9 en 14 jaar) komt Egbers na twee dagen weer thuis. ,,Toen heb ik gezegd: vanaf nu ligt jouw telefoon altijd open en bloot op tafel. Er staat geen code meer op. Iedereen kon hem inzien, maar achteraf bezien ook niet handig. De vrouw accepteerde niet dat het uitging. De sms’jes bleven komen. Dus de kinderen hoorden ook voortdurend die pings.”
[..]
Dekker zegt zich thuis ‘zo onveilig te voelen na aanhoudende sms’jes van de vrouw’ dat ze uiteindelijk de politie inschakelt. Na overleg wordt er een jaar lang camerabewaking in het raamkozijn geplaatst.
Nou, als de berichten zodanig bedreigd waren dat je vanwege dat camera's plaatst, was ik ermee naar de politie gegaan.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Staat in het artikel hier boven.
[..]
CoExist in NWS / Hoofdredactie NOS Sport treedt terug om grensoverschrijdend gedrag #4
Gaat dus gewoon om pings van smsjes. Ik begrijp dit niet.
Dan blok je toch gewoon zo'n nummer?
Ja. Dat lijkt me inderdaad de juiste stap. Als je bedreigd wordt, doe je aangifte.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou, als de berichten zodanig bedreigd waren dat je vanwege dat camera's plaatst, was ik ermee naar de politie gegaan.
Ze komt op mijn over als een enorme Karin die dan net zo lang bij de politie gaat zeuren ('Weten jullie wel wie mijn man is!?') totdat die dan maar een webcammetje in het kozen plakken om van het gezeur af te zijn.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Staat in het artikel hier boven.
[..]
CoExist in NWS / Hoofdredactie NOS Sport treedt terug om grensoverschrijdend gedrag #4
Gaat dus gewoon om pings van smsjes. Ik begrijp dit niet.
Dan blok je toch gewoon zo'n nummer?
Als het slechts vervelende berichten zijn wel. Maar het lijkt hier echt te gaan om dreigementen. Of in elk geval berichten die buitengewoon vervelend zijn.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat lijkt me inderdaad de juiste stap. Als je bedreigd wordt, doe je aangifte.
Maar als je gek wordt van al dat geping, dan zet je dat nummer stil of je blokkeert hem gewoon.
Neuh. Maar als iemand het lef hebt om dat bij mij te doen, maak ik van je leven een behoorlijke puinhoop, hoor.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:49 schreef capricia het volgende:
Als je dat nummer blokkeert, is er ook geen 'bedreiging' meer.
15 jaar je bek houden en nu in eens met de kudde mee roepen. Ik begrijp dat echt niet, trek je bek eens los als er iets gebeurd wat niet door de beugel kan.quote:Op maandag 13 maart 2023 08:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]![]()
Volgens mij is dat ook verboden, hoor.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:51 schreef loveli het volgende:
Het wordt weer eens tijd om relaties op de werkvloer te verbieden, zeker met stagiaires of andere scheve machtsverhoudingen. Te veel voorbeelden waar dat fout ging (De Blois - Van Nimwegen).
En die kwamen dan op de telefoon van Tom binnen, die hij thuis open en bloot op tafel moest leggen.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als het slechts vervelende berichten zijn wel. Maar het lijkt hier echt te gaan om dreigementen. Of in elk geval berichten die buitengewoon vervelend zijn.
Dan is het toch helemaal een vreemd verhaal?
Er komen bij mij twee mogelijkheden binnen.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:53 schreef capricia het volgende:
[..]
En die kwamen dan op de telefoon van Tom binnen, die hij thuis open en bloot op tafel moest leggen.
Dus de hele dag nam hij die telefoon mee naar zijn werk, en maakte hij 'ik snij je keel door gebaren' etc naar haar. En als hij dan 's avonds thuis kwam van zijn werk, dan begon zij hem dreigementen te sms-en.
Moet ik het me zo voorstellen?
quote:Op maandag 13 maart 2023 10:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook verboden, hoor.
Iemand had zo volwassen moeten zijn om een andere werkplek te zoeken.quote:Egbers beindigt volgens haar de relatie en licht de leiding bij de NOS in. ,,Zij hebben toen gezegd: ‘We beschouwen dit als een privkwestie. Jullie zijn twee volwassen mensen. Jullie horen dat zelf op te lossen.’”
Ze heeft wel echt alle schijn tegen, komt niet sterk over.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:48 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ze komt op mijn over als een enorme Karin die dan net zo lang bij de politie gaat zeuren ('Weten jullie wel wie mijn man is!?') totdat die dan maar een webcammetje in het kozen plakken om van het gezeur af te zijn.
(Overigens geloof ik ook best dat de stagiaire niet zonder schuld is.)
Ik kan me voorstellen dat deze intensiteit tussen Tom en de 22 jarige vrouw, heel bedreigend voor Janke is geweest. Bedoel, kom hier maar eens tussen als echtgenote. De vlammen spatten er af tussen Tom en ex-vriendin. Ook dat Janke meteen zag dat ze beiden zo verliefd waren enzo.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er komen bij mij twee mogelijkheden binnen.
1: Het is niet waar (het verhaal van Egberts).
2: Het was een uit de hand gelopen kink relatie.
Ja, ik lees het nu ook. Verbaas mij daarover. Ik wist echt niet beter dan dat in Nederland relaties tussen collega's, en zeker als de machtsverhoudingen duidelijk scheef zijn verboden zijn.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:54 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Iemand had zo volwassen moeten zijn om een andere werkplek te zoeken.
Nou dat lijkt me wat veel van het goede, er zijn ook gewoon mensen die de liefde van hun leven vinden op hun werk en daar op een normale manier mee om kunnen gaan. Laten we niet vergeten dat werk minder belangrijk is dan je privleven.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:51 schreef loveli het volgende:
Het wordt weer eens tijd om relaties op de werkvloer te verbieden, zeker met stagiaires of andere scheve machtsverhoudingen. Te veel voorbeelden waar dat fout ging (De Blois - Van Nimwegen).
Er bestaat ook nog wel een middenweg. Het niet per definitie verbieden, maar er wel voor zorgen dat als mensen een relatie hebben en/of krijgen, je als werkgever ervoor zorgt dat ze niet teveel samenwerken.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me wat veel van het goede, er zijn ook gewoon mensen die de liefde van hun leven vinden op hun werk en daar op een normale manier mee om kunnen gaan. Laten we niet vergeten dat werk minder belangrijk is dan je privleven.
Ja precies. Dat suggereert Dekker alleen ze willen het niet hardop zeggen of bevestigen. Waarom kiest Dekker samen met Richard Korver voor deze strategie, het bewust vaag houden? Dat maakt de suggestie niet betrouwbaar(der)quote:Op maandag 13 maart 2023 10:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De VK heeft meerdere bronnen dat die vrouw door Egbers is weggepest, maar de reden van dat gedrag kan dus genuanceerder liggen dan die bronnen wellicht weten.
Stel: Ik heb een affaire gehad met een collega en die ga ik vervolgens lopen pesten, beledigen in het bijzijn van andere collega's. Dan snap ik dat die collega's dat zien, wellicht melden en die collega steunen. Als die collega's niet weten dat degene met wie ik de affaire het einde van de relatie niet accepteert, stalkerig gedrag vertoont etc. is dat wel een nuance die mijn gedrag beter verklaart (zonder het goed te praten).
Gelukkig is hij nu alsnog de lul.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:09 schreef capricia het volgende:
Maar de NOS-Sport heeft dat toch ook opgelost?
Vieze Danny mocht blijven.
Marijn is niet meer terug gevraagd.
Omdat het dan over en weer ordinair moddersmijten wordt, denk ik. Misschien dat ze wat terughoudend daarin is, want als bestuurder van zo'n meldpunt weet je natuurlijk als geen ander dat je ook moet stilzitten als je geschoren wordt.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja precies. Dat suggereert Dekker alleen ze willen het niet hardop zeggen of bevestigen. Waarom kiest Dekker samen met Richard Korver voor deze strategie, het bewust vaag houden? Dat maakt de suggestie niet betrouwbaar(der)
Dat lijkt me in veel branches heel redelijk, maar gebeurd ook wel. Bij mijn oude werk was er in elk geval een beleid dat je relaties op de werkvloer meldde om daarna er over in gesprek te gaan. (Alleen losjes rondneuken was daar dan ook het credoquote:Op maandag 13 maart 2023 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog wel een middenweg. Het niet per definitie verbieden, maar er wel voor zorgen dat als mensen een relatie hebben en/of krijgen, je als werkgever ervoor zorgt dat ze niet teveel samenwerken.
Niet enkel vanwege het risico op machtsmisbruik, maar ook gewoon omdat het kenkerirritant is om op de werkvloer constant duifjes met elkaar bezig te zien.
Bij ons op werk..quote:Op maandag 13 maart 2023 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog wel een middenweg. Het niet per definitie verbieden, maar er wel voor zorgen dat als mensen een relatie hebben en/of krijgen, je als werkgever ervoor zorgt dat ze niet teveel samenwerken.
Het is al moddersmijten alleen het is maar een kant op.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Omdat het dan over en weer ordinair moddersmijten wordt, denk ik. Misschien dat ze wat terughoudend daarin is, want als bestuurder van zo'n meldpunt weet je natuurlijk als geen ander dat je ook moet stilzitten als je geschoren wordt.
4% van de werkenden heeft liefde op de werkvloer. Dat zijn zo 300.000 mensen. Ik vind het nogal wat om dat af te breken, dat vind ik niet in onze maatschappij passen, die invloed.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij ons op werk..
Een stel dat omgepland wilde worden zodat ze dezelfde diensten draaiden (toen hij nog in scheiding lag met z'n vrouw).
Een ander stel dat na jaren uit elkaar ging en per se niet meer in dezelfde dienst wilde draaien (nadat ze eerst hadden afgedwongen juist wel dezelfde dienst te draaien). Liefst een beetje vergelijkbaar rooster met die andere collega, met wie ze inmiddels een relatie had.
Een collega die z'n derde vrouw ook op de werkplek had gevonden (is inmiddels weer gescheiden.
De kans op gedoe en metoo is nogal aanwezig, zeg maar.
Tja, misschien is er wel meer aan het verhaal, inderdaad. Maar ik acht het waarschijnlijker dat ze gewoon niet zo goed weten wat te moeten doen, die zitten de afgelopen 2 dagen ook gewoon in de rollercoaster van hun leven, misschien zijn ze wel gewoon domquote:Op maandag 13 maart 2023 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is al moddersmijten alleen het is maar een kant op.
Als Egberts echt alleen maar vervelend is geweest naar n iemand in maar n jaar en die iemand blijkt in die tijd er voor gezorgd te hebben dat het gezin Egberts zelfs politiebewaking moest krijgen, dan kan je op de vraag van de VK 'was het de ex die zorgde voor de bewaking?' heel simpel 'JA' antwoorden. Er wordt geen naam genoemd. Nu is de bewuste keuze om te doen alsof niks gevraagd is. Dat is gewoon raar.
Bij mij hadden ooit twee collega's een relatie. Zelfde functie, dus het was gelijkwaardig. Maar die werkte echt vaak samen. En liefde is iets prachtigs, maar asjeblieft niet op de werkvloer. Hele tijd aan elkaar zitten, flirten, lachen naar elkaar. Terwijl er gewoon werk gedaan moest werken.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat lijkt me in veel branches heel redelijk, maar gebeurd ook wel. Bij mijn oude werk was er in elk geval een beleid dat je relaties op de werkvloer meldde om daarna er over in gesprek te gaan. (Alleen losjes rondneuken was daar dan ook het credo)
Regels lijken me verstandig.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:19 schreef Marsenal het volgende:
[..]
4% van de werkenden heeft liefde op de werkvloer. Dat zijn zo 300.000 mensen. Ik vind het nogal wat om dat af te breken, dat vind ik niet in onze maatschappij passen, die invloed.
Dat lijkt me wel ongepast ja, een mens moet zich gewoon gedragen zoals je je met al je collega's moet gedragen.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bij mij hadden ooit twee collega's een relatie. Zelfde functie, dus het was gelijkwaardig. Maar die werkte echt vaak samen. En liefde is iets prachtigs, maar asjeblieft niet op de werkvloer. Hele tijd aan elkaar zitten, flirten, lachen naar elkaar. Terwijl er gewoon werk gedaan moest werken.
Gek-ma-kend.
Wel knap dat hij al 30 jaar het zelfde er uit ziet.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:26 schreef Yasmin__x het volgende:
Gaat lekker bij de NOS Sport.Tom Egbers
![]()
Even beter lezen. Boel blijkt niet zo zwart-wit te zijn.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:26 schreef Yasmin__x het volgende:
Gaat lekker bij de NOS Sport.Tom Egbers
![]()
Okay mevrouw dekkerquote:Op maandag 13 maart 2023 11:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Even beter lezen. Boel blijkt niet zo zwart-wit te zijn.
Daarom is het verkeerd om individuele gevallen te behandelen in de media. Zorgt alleen maar voor verwarring en halve waarheden. Mensen worden hier kapotgemaakt.
Arno Vermeulen is verdacht stil laatste dagen.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:56 schreef Marsenal het volgende:
Zit met smart te wachten op de NOS voetbalpodcast waar de heren van de voetbalredactie regelmatig over elkaar heen struikelen om het grensoverschrijdend gedrag van anderen zo snel mogelijk af te keuren.
Als je dit verhaal brengt zonder individuele namen, heb je er ook niet veel aan..quote:Op maandag 13 maart 2023 11:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daarom is het verkeerd om individuele gevallen te behandelen in de media. Zorgt alleen maar voor verwarring en halve waarheden. Mensen worden hier kapotgemaakt.
Ben ik niet.quote:
Dat leek het doel van het stuk in de Volkskrant.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Binnenkort appjes waarin Arno tegen vrouwelijke collega's zegt dat z'n bijnaam weliswaar de Witte Chinees is, maar de Witte Neger toepasselijker was geweest?quote:Op maandag 13 maart 2023 11:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Arno Vermeulen is verdacht stil laatste dagen.
Egbers. Niet Egberts.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is al moddersmijten alleen het is maar een kant op.
Als Egberts echt alleen maar vervelend is geweest naar n iemand in maar n jaar en die iemand blijkt in die tijd er voor gezorgd te hebben dat het gezin Egberts zelfs politiebewaking moest krijgen, dan kan je op de vraag van de VK 'was het de ex die zorgde voor de bewaking?' heel simpel 'JA' antwoorden. Er wordt geen naam genoemd. Nu is de bewuste keuze om te doen alsof niks gevraagd is. Dat is gewoon raar.
Als wij nu niet het hele verhaal krijgen te horen heeft een verhaal brengen ook geen nut.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als je dit verhaal brengt zonder individuele namen, heb je er ook niet veel aan..
En de individuele personen hebben ook gewoon de kans gehad om te reageren op die “verwarring en halve waarheden”
Dan werk je al sinds 1984 voor de publieke omroep en nog weten ze niet hoe je heet.quote:
Namen/rugnummers/linkjes?quote:Op maandag 13 maart 2023 12:23 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb gewerkt met een aantal van deze mensen. Als externe bij de NOS.
Er zijn echt 100en meldingen geweest. Over hetzelfde kliekje mannen.
Lijkt me niet heel chique.quote:
Nee. Ga ik je niet geven.quote:
Stukje cultuur dus?quote:Op maandag 13 maart 2023 12:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee. Ga ik je niet geven.
Alleen wel dat het steeds het zelfde groepje mannen betrof.
Waarna de dame(s) in kwestie rustig afgeserveerd werd.
Dit zag Vincent Bijlo zelfs aankomen.quote:
begin er dan ook niet over, aandacht trekkerquote:Op maandag 13 maart 2023 12:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zoals met Danny, hoe hij over vrouwen praat en wie die al dan niet geneukt heeft, en de lijstjes die hij bijhield, dat was de cultuur. Het was echt heel smerig.quote:
Zo'n ranzig kutsfeertje ontstaat vaak als een groep kerels tig jaar met elkaar op dezelfde plek werkt. Bij de NOS gaat het dan ook nog eens om superego's die op het schild worden gehesen en zich daar dan ook naar gedragen. Alle ingredinten voor een toxische werkomgeving.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Anekdotisch anoniem bewijs, nu geloof ik het meteen.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dione de Graaff heeft misschien wel 300 mannen grensoverschrijdend benaderd, maar we wachten nog op de eerste die klaagt.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:35 schreef -XOR- het volgende:
Wel opvallend trouwens dat het alweer mannen betreft. Over Cunera van Selm en Dione de Graaff vooralsnog geen vunzigheid.
Zouden mannen snel een melding maken? Ik denk dat mannen dit iets minder snel doen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:35 schreef -XOR- het volgende:
Wel opvallend trouwens dat het alweer mannen betreft. Over Cunera van Selm en Dione de Graaff vooralsnog geen vunzigheid.
Intern rapport van de NOS toont aan dat ruim honderd mensen aan de bel hebben getrokken. Dat die redactie een toxische kutplek is lijdt toch geen twijfel meer.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Anekdotisch anoniem bewijs, nu geloof ik het meteen.
Dan begrijp je wel wat iemand als Aicha daar meegemaakt heeft. Dat was heel giftig ja.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
Wij werken in deelredacties. Jarenlang werd niet nader te noemen gemeente verslagen door dezelfde groep kerels. Sfeer was op gegeven moment zo giftig dat elke nieuweling na een paar maanden gillend de tent verliet.
Toen de club uit elkaar is gehaald zijn alle problemen in een klap verdwenen.
Dat zeker.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Intern rapport van de NOS toont aan dat ruim honderd mensen aan de bel hebben getrokken. Dat die redactie een toxische kutplek is lijdt toch geen twijfel meer.
Zo kijkend op dit soort zaken ben ik toch wel blij dat ik het bij 'ons' op het werk blijkbaar erg goed getroffen heb. Nagenoeg alleen maar mannen, veel zitten er ook al jaren, maar nieuwe mensen zie je gewoon keer op keer het naar hun zin hebben. Ik kan me wel indenken dat dat lang niet overal het geval is...quote:Op maandag 13 maart 2023 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
Wij werken in deelredacties. Jarenlang werd niet nader te noemen gemeente verslagen door dezelfde groep kerels. Sfeer was op gegeven moment zo giftig dat elke nieuweling na een paar maanden gillend de tent verliet.
Toen de club uit elkaar is gehaald zijn alle problemen in een klap verdwenen.
100 mensen. Wouw.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Intern rapport van de NOS toont aan dat ruim honderd mensen aan de bel hebben getrokken. Dat die redactie een toxische kutplek is lijdt toch geen twijfel meer.
100 klachten toch, niet 100 mensen?quote:Op maandag 13 maart 2023 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Journaliste Angela de Jong.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:53 schreef RipCity het volgende:
Janke Dekker slaat la Linda de Mol om zich heen om de boel in haar eigen voordeel te spinnen
https://www.ad.nl/show/ja(...)te-spinnen~a6e051ec/
Janke Dekker heeft geen idee wat haar man allemaal uitspookte op zijn werk. Zij was daar niet bij.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:53 schreef RipCity het volgende:
Janke Dekker slaat la Linda de Mol om zich heen om de boel in haar eigen voordeel te spinnen
https://www.ad.nl/show/ja(...)te-spinnen~a6e051ec/
Zo heb ik het ook begrepen. Maar ook dat er mensen zijn die geen melding hebben gedaan tijdens het onderzoek omdat de klachten bij meldpunt Mores terecht zouden komen. En Janke Dekker daar nog de voorzitter van was op dat moment.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:53 schreef Steven184 het volgende:
[..]
100 klachten toch, niet 100 mensen?
'Verschillende vrouwen'quote:Op maandag 13 maart 2023 13:00 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
En 3 maanden geleden liep die nog steeds te liegen.
"Je werpt zo hier en daar eens een hengeltje uit..."quote:Op maandag 13 maart 2023 13:04 schreef capricia het volgende:
[..]
'Verschillende vrouwen'
Lekker gewerkt, Tom?
Wijn drinken en tv kijken, daar moet je gewoon 4 jaar Fontys avondschool voor volgen hoorquote:Op maandag 13 maart 2023 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Journaliste Angela de Jong.
Journaliste..
Dat is ze officieel toch ook?quote:Op maandag 13 maart 2023 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Journaliste Angela de Jong.
Journaliste..
Dit had ik niet achter hem gezochtquote:
Kamp Egbers probeert de situatie natuurlijk kleiner te maken. En wat niet te bewijzen valt, valt makkelijk te ontkennen.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:14 schreef 3rr0r het volgende:
3 jaar lang affaire (walgelijk) en dan alleen zoenen en nooit sex... (met een 22 jarige)
[ afbeelding ]
Het lijkt me wel iemand die zich het alfamannetje velt maar dat totaal niet is. Dat hij overigens de sociale code met Marijn in de auto niet door heeft, ik weet niet of dt me dan verbaast..quote:Op maandag 13 maart 2023 13:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit had ik niet achter hem gezocht. Wel dat het een stiekeme gluiperd zou zijn maar niet zo open en bloot pochen en machotaal uitslaan
En anders is er als laatste redmiddel altijd nog het ontbreken van een of andere vorm van herinnering. Dat is niet altijd even sterk, maar kun je de boel wel mee traineren.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kamp Egbers probeert de situatie natuurlijk kleiner te maken. En wat niet te bewijzen valt, valt makkelijk te ontkennen.
Aan die sociale code had ie iig compleet schijt blijkt nu.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het lijkt me wel iemand die zich het alfamannetje velt maar dat totaal niet is. Dat hij overigens de sociale code met Marijn in de auto niet door heeft, ik weet niet of dt me dan verbaast..
Of een verkeerde herinneringquote:Op maandag 13 maart 2023 13:24 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
En anders is er als laatste redmiddel altijd nog het ontbreken van een of andere vorm van herinnering. Dat is niet altijd even sterk, maar kun je de boel wel mee traineren.
Als dat waar is, dan is dat wel een zeer slechte zaak. Hier en daar wat ongemakkelijke opmerkingen, dat komt overal wel voor en is niet zo schadelijk, maar dit soort dingen moeten echt keihard aangepakt worden.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:34 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zoals met Danny, hoe hij over vrouwen praat en wie die al dan niet geneukt heeft, en de lijstjes die hij bijhield, dat was de cultuur. Het was echt heel smerig.
100en meldingen zijn er gedaan. Nooit is een van deze mannen aangepakt. Ouwe jongens krentenbrood.
Hangt er vanaf of de meid in kwestie nog wat kwijt wil als ze het idee heeft dat men niet de waarheid vertelt en zijzelf tekort wordt gedaan. Geheid een smsje waarin nog even wordt gezegd hoe lekker het wel niet was bijv als bewijs. Maar goed, maakt me verder ook niet uit, het viel mij alleen op in dat verhaal... stapelverliefd blijkbaar, een 22 jarige heeft normaalgesproken een hoog libido, en dan 3 jaar lang het alleen bij zoenen houden...quote:Op maandag 13 maart 2023 13:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kamp Egbers probeert de situatie natuurlijk kleiner te maken. En wat niet te bewijzen valt, valt makkelijk te ontkennen.
Of je had het gewoon net iets anders bedoeld.quote:
Eensquote:Op maandag 13 maart 2023 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja precies. Dat suggereert Dekker alleen ze willen het niet hardop zeggen of bevestigen. Waarom kiest Dekker samen met Richard Korver voor deze strategie, het bewust vaag houden? Dat maakt de suggestie niet betrouwbaar(der)
Je mag je als man gelukkig prijzen met een goedgelovige vrouw als Janke zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:31 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of de meid in kwestie nog wat kwijt wil als ze het idee heeft dat men niet de waarheid vertelt en zijzelf tekort wordt gedaan. Geheid een smsje waarin nog even wordt gezegd hoe lekker het wel niet was bijv als bewijs. Maar goed, maakt me verder ook niet uit, het viel mij alleen op in dat verhaal... stapelverliefd blijkbaar, een 22 jarige heeft normaalgesproken een hoog libido, en dan 3 jaar lang het alleen bij zoenen houden...
Meer telefoons ook, waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Janke Dekker heeft geen idee wat haar man allemaal uitspookte op zijn werk. Zij was daar niet bij.
Tom heeft wel meer affaires gehad.
Danny Nelissen is volgens mij een simpele ziel die nooit volwassener is gaan denken. Veel mannen denken met name als je jong bent ook vooral met hun pik, zeker in zo'n wielerpeleton vol testosteron (want vrijwel alleen maar mannen). Als je dan niet doorhebt dat dat soort teksten en gedrag niet normaal is als je in een andere volwassen werkomgeving met vrouwen terecht komt ga je in de fout.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit had ik niet achter hem gezocht. Wel dat het een stiekeme gluiperd zou zijn maar niet zo open en bloot pochen en machotaal uitslaan
Ja joh, het zou me cht weinig verbazen als hij voor de camera redelijk normaal is, maar dan in de auto ineens zo'n hijgerig viespeukje, die het over 'wijven' en 'neuken' heeft omdat hij denkt dat dat xtra stoer klinkt.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Had jij het drie weken geleden verwacht ja?quote:Op maandag 13 maart 2023 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja joh, het zou me cht weinig verbazen als hij voor de camera redelijk normaal is, maar dan in de auto ineens zo'n hijgerig viespeukje, die het over 'wijven' en 'neuken' heeft omdat hij denkt dat dat xtra stoer klinkt.
Als je alleen met een vrouw in de auto zit? Bijzonder..quote:Op maandag 13 maart 2023 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja joh, het zou me cht weinig verbazen als hij voor de camera redelijk normaal is, maar dan in de auto ineens zo'n hijgerig viespeukje, die het over 'wijven' en 'neuken' heeft omdat hij denkt dat dat xtra stoer klinkt.
haha ja en op einde wel de bbc bespreken hahaquote:Op maandag 13 maart 2023 13:49 schreef RamboDirk het volgende:
Awkward 30 seconden aandacht voor wat er allemaal speelt bij de NOS.Witte chinees natuurlijk afwezig.
Ja, hoe het 'extra stoer' is zie ik ook niet hoor, begrijp me niet verkeerdquote:Op maandag 13 maart 2023 13:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als je alleen met een vrouw in de auto zit? Bijzonder..
Verwacht? Nee. Verbaasd? Ook niet echt eigenlijk.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had jij het drie weken geleden verwacht ja?
Mooi zoquote:Op maandag 13 maart 2023 14:27 schreef Marsenal het volgende:
Arno Vermeulen zit niet in de NOS voetbalpodcast, en zijn naam is ook uit de lead-intro gehaald, terwijl die normaal er nog in zit, ook bij vakantie en ziekte.
En dat ze maar een minuutje er aan besteed hebben om te zeggen dat het een hele vervelende zaak is, vond ik wat zuinig, maar ja.
nee dat zou een man noooooooit doen. Een jongere vrouw, he bah welke kerel zou dat nu willen.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef Ronald het volgende:
Het is eigenlijk berhaupt wel vreemd dat een persoon van 47 jaar oud een relatie begint met een 22-jarige stagiair. Dan heb je ze toch ook niet allemaal op een rijtje?
Leonardo DiCaprio vindt dit niet leuk.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef Ronald het volgende:
Het is eigenlijk berhaupt wel vreemd dat een persoon van 47 jaar oud een relatie begint met een 22-jarige stagiair. Dan heb je ze toch ook niet allemaal op een rijtje?
* Marsenal kijkt naar een vrouw van 45quote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef Ronald het volgende:
Ja, want aantrekkingskracht/lust/gevoelens zijn allemaal op ratio gebaseerd. Daar zijn allemaal standaardregels voor die alleen verstandige mensen kunnen volgen. Doe je dat niet, heb je ze niet allemaal op een rijtje en moet je je afvragen of iemand wel in staat is om normaal werk te doen.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef Ronald het volgende:
Als werkgever zou je je dan toch ook kunnen afvragen of Tom Egbers wel in staat is om normaal werk te blijven doen.
Een affaire op basis van uiterlijk nog wel in te komen, maar ik denk dat je er vrij snel achterkomt dat het verschil in belevingswereld toch wat groot is.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:39 schreef Marsenal het volgende:
[..]
* Marsenal kijkt naar een vrouw van 45
* Marsenal kijkt naar een jonge vrouw van 22
Ja. Heel vreemd
quote:Op maandag 13 maart 2023 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leonardo DiCaprio vindt dit niet leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Exit Arno ja?quote:Op maandag 13 maart 2023 14:27 schreef Marsenal het volgende:
Arno Vermeulen zit niet in de NOS voetbalpodcast, en zijn naam is ook uit de lead-intro gehaald, terwijl die normaal er nog in zit, ook bij vakantie en ziekte.
En dat ze maar een minuutje er aan besteed hebben om te zeggen dat het een hele vervelende zaak is, vond ik wat zuinig, maar ja.
Hier deed vroeger niemand moeilijk over maar blijkbaar is dit ook ineens een probleem. Matig verhaal.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een affaire op basis van uiterlijk nog wel in te komen, maar ik denk dat je er vrij snel achterkomt dat het verschil in belevingswereld toch wat groot is.
Ik neem het vaak voor beschuldigden op maar bij Nelissen had ik dit er eigenlijk juist wel achter gezocht. Eersteklas kneus. Hypocriete vent.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nou, ben zelf ook in de 40 maar als een knap vrouwtje van 22 zich aandringt aan je, dan moet je als man toch verrekte sterk in je schoenen staan om haar af te wijzen.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef Ronald het volgende:
Als werkgever zou je je dan toch ook kunnen afvragen of Tom Egbers wel in staat is om normaal werk te blijven doen.
Het beroemde Hilversumse matras he.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:27 schreef Momo het volgende:
Je krijgt wel echt de indruk dat iedereen in Hilversum vreemd gaat/open relatie heeft.
Tom is 65 maar dat geheel terzijde.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef Ronald het volgende:
Niet toen dat gebeurde.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tom is 65 maar dat geheel terzijde.
Nee slimmen.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tom is 65 maar dat geheel terzijde.
Wat een onzin. Als je een leuke vrouw en kinderen thuis hebt zitten, een mooi gezin, een mooi leven. Dan sla je dat af zonder problemen.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, ben zelf ook in de 40 maar als een knap vrouwtje van 22 zich aandringt aan je, dan moet je als man toch verrekte sterk in je schoenen staan om haar af te wijzen.
Leer mij mannen kennen..
Ach ik denk dat veel mannen (zo ook Tom) graag van meerdere walletjes proberen te eten en ik kan ze moeilijk ongelijk geven. Als ik een lekkere vrouw kan scoren zeg ik ook geen nee. Ik snap ze dus volledig maar 9 van de 10 keer komt het toch wel uit en ben je de lul. Er zit dus een verschil tussen het begrijpen en of het verstandig is.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je een leuke vrouw en kinderen thuis hebt zitten, een mooie gezin, een mooi leven. Dan sla je dat af zonder problemen.
Aan de andere kant moeten we niet net doen - wat Humberto gister ook aangaf - dat dit puur en alleen in de mediawereld speelt. Het vrouwonvriendelijke, racistische gedrag van veelal mannelijke werkvloeren zit in alle lagen van onze samenleving en bedrijfswezen.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:27 schreef Momo het volgende:
Je krijgt wel echt de indruk dat iedereen in Hilversum vreemd gaat/open relatie heeft.
Wel bijzonder met je takes over tradities en conservatief zijn, maar het eerste beste lekkere wijf dat voorbij komt zou je vreemd mee gaan.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach ik denk dat veel mannen (zo ook Tom) graag van meerdere walletjes proberen te eten en ik kan ze moeilijk ongelijk geven. Als ik een lekkere vrouw kan scoren zeg ik ook geen nee. Ik snap ze dus volledig maar 9 van de 10 keer komt het toch wel uit en ben je de lul. Er zit dus een verschil tussen het begrijpen en of het verstandig is.
Ik denk vooral dat dat van meerdere walletjes bij Tom pas op latere leeftijd is gekomen door zijn status binnen de NOS sportredactie. En dat voor zijn bekendheid er weinig vrouwen interesse in Tom hadden.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach ik denk dat veel mannen (zo ook Tom) graag van meerdere walletjes proberen te eten en ik kan ze moeilijk ongelijk geven. Als ik een lekkere vrouw kan scoren zeg ik ook geen nee. Ik snap ze dus volledig maar 9 van de 10 keer komt het toch wel uit en ben je de lul. Er zit dus een verschil tussen het begrijpen en of het verstandig is.
Nee hoor. Ben geen vreemdganger, snap het alleen wel heel goed dat veel mannen ervoor bezwijken.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel bijzonder met je takes over tradities en conservatief zijn, maar het eerste beste lekkere wijf dat voorbij komt zou je vreemd mee gaan.
Verschil is wel vaak dat vooral mannen heel erg zelf aandringen, al zal het initiatief ook weleens komen van vrouwen die het spelletje leuk vinden. Daar zit nog wel wat verschil tussen vind ik. Als een mooie vrouw nu tegen me zegt: 'Kom je met me mee naar huis?' dan ga ik ook zweten.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, ben zelf ook in de 40 maar als een knap vrouwtje van 22 zich aandringt aan je, dan moet je als man toch verrekte sterk in je schoenen staan om haar af te wijzen.
Leer mij mannen kennen..
Zat gisteravond ook al niet bij studio voetbal. Terwijl hij daar toch normaal hoger in de pikorde staat dan Stekelenburg.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:27 schreef Marsenal het volgende:
Ik zelf heb het enkel meegemaakt bij een vakantiebaantje toen ik een jaar of 15 was, we moesten dozen in pakken. Van dat flutwerk voor 2,50 euro per uur. Ik was met meer meiden van ongeveer mijn leeftijd, maar toen was er ook elke keer een kerel van een jaar of 50 die over onze tieten begon en andere van dat soort zaken. En de rest van de vaste medewerkers (lees vooral mannen) moesten er enkel om lachen. Maar dat ging wel redelijk ver met opmerkingen, of hij er aan mocht likken enzo. Maar moet zeggen dat ik verder dat nooit meer zo ben tegen gekomen in een werkomgeving. Wel professoren die duidelijk minder onder de indruk waren van vrouwelijke medewerkers, maar goed dat is een ander verhaal.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant moeten we niet net doen - wat Humberto gister ook aangaf - dat dit puur en alleen in de mediawereld speelt. Het vrouwonvriendelijke, racistische gedrag van veelal mannelijke werkvloeren zit in alle lagen van onze samenleving en bedrijfswezen.
Dus hij wordt ook onder de loep genomen?quote:Op maandag 13 maart 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zat gisteravond ook al niet bij studio voetbal. Terwijl hij daar toch normaal hoger in de pikorde staat dan Stekelenburg.
Eng h, contact met het andere geslacht?quote:Op maandag 13 maart 2023 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Verschil is wel vaak dat vooral mannen heel erg zelf aandringen, al zal het initiatief ook weleens komen van vrouwen die het spelletje leuk vinden. Daar zit nog wel wat verschil tussen vind ik. Als een mooie vrouw nu tegen me zegt: 'Kom je met me mee naar huis?' dan ga ik ook zweten.
quote:Op maandag 13 maart 2023 15:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ben geen vreemdganger, snap het alleen wel heel goed dat veel mannen ervoor bezwijken.
Ok.....quote:Op maandag 13 maart 2023 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk, natuurlijk....quote:Op maandag 13 maart 2023 15:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je een leuke vrouw en kinderen thuis hebt zitten, een mooi gezin, een mooi leven. Dan sla je dat af zonder problemen.
Mwa. Is toch best een aantrekkelijke man? Ietwat ongemakkelijk maar denk dat vrouwen hem knapper vinden dan 90 procent van de rest van de mannen.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat dat van meerdere walletjes bij Tom pas op latere leeftijd is gekomen door zijn status binnen de NOS sportredactie. En dat voor zijn bekendheid er weinig vrouwen interesse in Tom hadden.
Je snapt me wel Hans.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eng h, contact met het andere geslacht?
Dat weet ik niet. Hij is natuurlijk ook chefje, kan ook zijn dat die gewoon even zijn snor drukt.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus hij wordt ook onder de loep genomen?
Zelf ook wel meegemaakt hoor.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Verschil is wel vaak dat vooral mannen heel erg zelf aandringen, al zal het initiatief ook weleens komen van vrouwen die het spelletje leuk vinden. Daar zit nog wel wat verschil tussen vind ik. Als een mooie vrouw nu tegen me zegt: 'Kom je met me mee naar huis?' dan ga ik ook zweten.
Maar denk je niet dat het vrij weinig voorkomt dat vrouwen zichzelf voor de voeten van mannen werpen? Vaak komt het initiatief toch ook wel vanuit de man? Dan vind ik het wel iets kwalijker.quote:
Is ook zo, is ook zo. De meeste mannen regelen niet snel een lekkere vrouw dus het is goed te begrijpen.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zelf ook wel meegemaakt hoor.
Een vrouw die zich opdrong aan mij.
Tis dat een vriendin van mij en haar er tussen kwam om "erger" te voorkomen.
Ja, als man ben je al gauw zwak voor mooi vrouwelijk schoon die zich aan je opdringt...
Anders ben je toch gewoon gay?
Hmm ja zo zitten we als mensheid nou eenmaal in elkaar..quote:Op maandag 13 maart 2023 15:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vaak komt het initiatief toch ook wel vanuit de man? Dan vind ik het wel iets kwalijker.
Nee, als je al een relatie hebt ben je dan gewoon een klootzak. Jammer genoeg zijn er daar gewoon erg veel van.quote:
Denk dat vrouwen eerder vreemd gaan dan mannen hoor. Tenminste, de zaken die ik ken, waren het allemaal de vrouwen die vreemd gingen.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, als je al een relatie hebt ben je dan gewoon een klootzak. Jammer genoeg zijn er daar gewoon erg veel van.
Was dat ook op werk?quote:Op maandag 13 maart 2023 15:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, als man ben je al gauw zwak voor mooi vrouwelijk schoon die zich aan je opdringt...
Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat het vrijwel volledig in evenwicht is. Toch hoor ik altijd een stuk minder BN-vrouwen die vreemdgaan, wel opvallend. Verbergen het blijkbaar beter.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:52 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Denk dat vrouwen eerder vreemd gaan dan mannen hoor. Tenminste, de zaken die ik ken, waren het allemaal de vrouwen die vreemd gingen.
Of de mannen waren nog niet betrapt, dat kan ook nog..
Sommige vrouwelijke medewerkers hebben nu eenmaal goede pluspunten, anderen niet.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel professoren die duidelijk minder onder de indruk waren van vrouwelijke medewerkers, maar goed dat is een ander verhaal.
Nee, daar kun je niet dezelfde redenering voor ophangen. De Volkskrant is een commercieel bedrijf, geen overheidsinstantie. Jij weet zelf ook wel dat de meeste kranten vanuit een bepaalde filosofie werken. En dat bepaalt ook hun lezerspubliek (en dus hun klanten/abonnees). Daar is niks mis mee overigens. Maar De Telegraaf (het beste voorbeeld van een krant die nogal verschilt van De Volkskrant) brengt op een andere manier en vanuit een andere filosofie nieuws en reportages. Niet beter, maar zij zullen vaak vanuit hun eigen overtuigingen weer een andere invalshoek kiezen dan een Volkskrant, waarbij ook voorkeuren een rol spelen.quote:Op maandag 13 maart 2023 03:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies diezelfde redenering kun je ophangen voor een goede krant als de Volkskrant overigens… Die hebben ook heel wat te verliezen bij onjuistheden en ook nul belang bij partij kiezen.
Zonde.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, bij ons werken geen mooie vrouwen helaas...
Wat voor publiek leest de Volkskrant eigenlijk?quote:Op maandag 13 maart 2023 15:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, daar kun je niet dezelfde redenering voor ophangen. De Volkskrant is een commercieel bedrijf, geen overheidsinstantie. Jij weet zelf ook wel dat de meeste kranten vanuit een bepaalde filosofie werken. En dat bepaalt ook hun lezerspubliek (en dus hun klanten/abonnees). Daar is niks mis mee overigens. Maar De Telegraaf (het beste voorbeeld van een krant die nogal verschilt van De Volkskrant) brengt op een andere manier en vanuit een andere filosofie nieuws en reportages. Niet beter, maar zij zullen vaak vanuit hun eigen overtuigingen weer een andere invalshoek kiezen dan een Volkskrant, waarbij ook voorkeuren een rol spelen.
Is dat niet de droom van elke vent op leeftijd? Bovendien is er niks mis mee, ze is volwassen. Vanuit haar motivatie kan ik het ook nog begrijpen zelfs, het is wellicht niet haar voorkeur om met belegen getrouwde kerels de koffer in te duiken, maar het kan een boost voor haar carriere betekenen.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef Ronald het volgende:
Het zijn net mensen.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:27 schreef Momo het volgende:
Tuurlijk is dat de droom van elke vent op leeftijd. Tegenwoordig mag ook een relatie tussen iemand van 45 en begin 20 niet meer, dan wordt standaard de 'machtkaart' getrokken. Terwijl het meestal gewoon in het voordeel van beiden is, vaak zelfs meer van de vrouw.quote:Op maandag 13 maart 2023 16:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is dat niet de droom van elke vent op leeftijd? Bovendien is er niks mis mee, ze is volwassen. Vanuit haar motivatie kan ik het ook nog begrijpen zelfs, het is wellicht niet haar voorkeur om met belegen getrouwde kerels de koffer in te duiken, maar het kan een boost voor haar carriere betekenen.
Ik denk dat als je 10 kerels in die positie zou zetten, allemaal mannen met een gelukkig huwelijk, dat meer dan de helft niet aan de verleiding zou kunnen weerstaan. En al helemaal niet als ze zeker weten dat ze ermee weg komen.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je een leuke vrouw en kinderen thuis hebt zitten, een mooi gezin, een mooi leven. Dan sla je dat af zonder problemen.
Logisch ook wel toch, veel mannen hebben hard moeten knokken voor hun portie seks. Dat sla je dan niet snel af.quote:Op maandag 13 maart 2023 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat als je 10 kerels in die positie zou zetten, allemaal mannen met een gelukkig huwelijk, dat meer dan de helft niet aan de verleiding zou kunnen weerstaan. En al helemaal niet als ze zeker weten dat ze ermee weg komen.
Precies, het is win-win. Hij heeft de kans om met een lekkere jonge vrouw te rollebollen, en zij kan haar bankrekening spekken.quote:Op maandag 13 maart 2023 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat de droom van elke vent op leeftijd. Tegenwoordig mag ook een relatie tussen iemand van 45 en begin 20 niet meer, dan wordt standaard de 'machtkaart' getrokken. Terwijl het meestal gewoon in het voordeel van beiden is, vaak zelfs meer van de vrouw.
Zo is dat.quote:Op maandag 13 maart 2023 16:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, het is win-win. Hij heeft de kans om met een lekkere jonge vrouw te rollebollen, en zij kan haar bankrekening spekken.
quote:Op maandag 13 maart 2023 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat de droom van elke vent op leeftijd. Tegenwoordig mag ook een relatie tussen iemand van 45 en begin 20 niet meer, dan wordt standaard de 'machtkaart' getrokken. Terwijl het meestal gewoon in het voordeel van beiden is, vaak zelfs meer van de vrouw.
Koekoekquote:Op maandag 13 maart 2023 16:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, het is win-win. Hij heeft de kans om met een lekkere jonge vrouw te rollebollen, en zij kan haar bankrekening spekken.
Nee, dan ben je niet gay. Dan ben je gewoon ok, dan zeg je gewoon nee dank je, ik ga lekker naar mijn vriendin/vrouw toe.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar sommige doen hier voorkomen alsof alle mannen zouden zwichten voor wat geiligheid met een 22 jarigequote:Op maandag 13 maart 2023 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat als je 10 kerels in die positie zou zetten, allemaal mannen met een gelukkig huwelijk, dat meer dan de helft niet aan de verleiding zou kunnen weerstaan. En al helemaal niet als ze zeker weten dat ze ermee weg komen.
Het probleem is dat wij het niet vanaf de zijlijn bepaald hebben.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
[..]
Voorzover wij weten hebben die 2 geen seks gehad en bleef het bij hooguit wat ondeugende sms’jes. Vind het vrij ver gaan om daar berhaupt iets van te vinden.quote:Op maandag 13 maart 2023 16:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar sommige doen hier voorkomen alsof alle mannen zouden zwichten voor wat geiligheid met een 22 jarigeen zonder meer hun huwelijk, kinderen, huisje alles etc. ervoor op zouden geven.
Leer lezen. Het gaat niet helemaal over Tom Egbers.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voorzover wij weten hebben die 2 geen seks gehad en bleef het bij hooguit wat ondeugende sms’jes. Vind het vrij ver gaan om daar berhaupt iets van te vinden.
Ook Tom is een man van vlees en bloed en niets menselijks is hem vreemd.
Zwaar, zwaar teleurstellend.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:27 schreef Marsenal het volgende:
Of ze meent het echt.quote:Op maandag 13 maart 2023 16:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is dat niet de droom van elke vent op leeftijd? Bovendien is er niks mis mee, ze is volwassen. Vanuit haar motivatie kan ik het ook nog begrijpen zelfs, het is wellicht niet haar voorkeur om met belegen getrouwde kerels de koffer in te duiken, maar het kan een boost voor haar carriere betekenen.
Over het algemeen wordt de boel bij schuinsmacheerderij altijd een beetje afgezwakt door de boefjes, dus als er gezegd wordt dat er alleen gezoend is hebben ze waarschijnlijk gewoon geneukt.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voorzover wij weten hebben die 2 geen seks gehad en bleef het bij hooguit wat ondeugende sms’jes. Vind het vrij ver gaan om daar berhaupt iets van te vinden.
Vaak Randstedelijke hoogopgeleiden. Veel D66- en GroenLinks-stemmers, gok ik.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat voor publiek leest de Volkskrant eigenlijk?
Wat een verrassend antwoord van de ik geloof niet in liefde en relaties man.....quote:Op maandag 13 maart 2023 16:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat staat toch op Tom?quote:Op maandag 13 maart 2023 17:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Leer lezen. Het gaat niet helemaal over Tom Egbers.
Het ging er hierover dat sommige lui hier beweren dat zonder meer vrijwel alle mannen hun "leven" op het spel zetten voor wat geiligheid met een jong grietje
Dat zijn louter aannames die ook helemaal niet in het stuk in de VK worden geduid als zodanig.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt de boel bij schuinsmacheerderij altijd een beetje afgezwakt door de boefjes, dus als er gezegd wordt dat er alleen gezoend is hebben ze waarschijnlijk gewoon geneukt.
Dat is dan ook gewoon prive.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En ik reduceer dat weer terug naar het eigenlijke onderwerp. Maar dat is lastig te bevatten of wat wil je?quote:Op maandag 13 maart 2023 17:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "vrijwel alle mannen"![]()
Dat er een probleem heerst op die redactie kunnen we wel vaststellen. De aard van dit probleem en de ernst vind ik op zijn minst discutabel. Het hele VK artikel berust meer op sensatie dan grondig onderzoek.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dat is dan ook gewoon prive.
Het schelden en wegpesten op de werkvloer. Dat dat door kan gaan zonder ingrijpen
Dat is het probleem.
De volkskrant schrijft dan ook over vele voorbeelden hiervan. Niet over 1 enkele uitzondering waarmee ze niet wisten om te gaan.
Tommie is ook een beetje Kop van Jut geworden, het is bepaald niet uit te sluiten dat bijvoorbeeld Smeets en Jansma soortgelijke capriolen hebben uitgehaald met stagiaires.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat er een probleem heerst op die redactie kunnen we wel vaststellen. De aard van dit probleem en de ernst vind ik op zijn minst discutabel. Het hele VK artikel berust meer op sensatie dan grondig onderzoek.
Talloze voorbeelden die over de werkvloer gaan. Bij Egbers gaat het om drie voorbeelden:quote:Op maandag 13 maart 2023 17:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dat is dan ook gewoon prive.
Het schelden en wegpesten op de werkvloer. Dat dat door kan gaan zonder ingrijpen
Dat is het probleem.
De volkskrant schrijft dan ook over vele voorbeelden hiervan. Niet over 1 enkele uitzondering waarmee ze niet wisten om te gaan.
Die eerste twee dingen lijken me vrij normaal en daarover zou niet gezeken moeten worden in een voetbalomgeving.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Talloze voorbeelden die over de werkvloer gaan. Bij Egbers gaat het om drie voorbeelden:
- een mannelijke collega met gebalde vuisten toeschreeuwen omdat Heerenveen heeft verloren van Ajax;
- een mannelijke collega ‘en vanavond een beetje harde seks, h!’ toeroepen;
- de kwestie rondom de jonge vrouw waar we het steeds over hebben.
Er lijkt geen twijfel over te bestaan dat er op de werkvloer veel mis was, maar hoe ernstig de misdragingen van Egbers waren, is - puur op basis van dit artikel - vooral afhankelijk van het derde punt. Als die situatie heel anders blijkt te zitten, werpt dat mogelijk een ander licht op Egbers. Of heb ik iets gemist?
Dit dus. Wat veel rare reacties op mijn post, alsof je je meteen moet over geven, als een lekker wijf van 22 zich meldt. Leuk om naar te kijken, maar verder gewoon je verstand gebruiken.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat is nonsens. Er zijn duidelijk journalistieke principes gehanteerd, zoals het noemen van verifieerbare voorvallen. En er is met 32 mensen gesproken.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Het hele VK artikel berust meer op sensatie dan grondig onderzoek.
Ik ben tegen de 40, single en op een 'lekker wijf' van 22 zou ik totaal niet zitten te wachten. Een aantrekkelijke vrouw van eind 30 daarentegen...quote:Op maandag 13 maart 2023 17:49 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dit dus. Wat veel rare reacties op mijn post, alsof je je meteen moet over geven, als een lekker wijf van 22 zich meldt. Leuk om naar te kijken, maar verder gewoon je verstand gebruiken.
Wat een non-discussie dit. In het artikel wordt juist gesteld dat het initiatief bij de oudere mannen lag:quote:Op maandag 13 maart 2023 17:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Een normaal stabiel persoon van 47 laat zich niet verleiden door een kutje van 22
Nee.quote:Op maandag 13 maart 2023 16:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is dat niet de droom van elke vent op leeftijd?
Als Janke zich gelijk had teruggetrokken als voorzitter en verder het hele weekend haar bek had gehouden was dit 3e punt niet zo gescaleerd. De relatie zelf was niet boeiend (hoewel wel fout) maar het pestgedrag erna wel.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Talloze voorbeelden die over de werkvloer gaan. Bij Egbers gaat het om drie voorbeelden:
- een mannelijke collega met gebalde vuisten toeschreeuwen omdat Heerenveen heeft verloren van Ajax;
Er lijkt geen twijfel over te bestaan dat er op de werkvloer veel mis was, maar hoe ernstig de misdragingen van Egbers waren, is - puur op basis van dit artikel - vooral afhankelijk van het derde punt. Als die situatie heel anders blijkt te zitten, werpt dat mogelijk een ander licht op Egbers. Of heb ik iets gemist?
Als dit de basis is van de rest van de klachten en als dat het beste is wat de journalisten van VK uit de klachten hebben kunnen halen dan valt het allemaal wel mee. Kom op joh, je bent toch geen klein kind als je zeker van punt 1 een melding gaat maken.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies, dat zwakt het totaalbeeld eerder af dan dat het versterkend werkt.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als dit de basis is van de rest van de klachten en als dat het beste is wat de journalisten van VK uit de klachten hebben kunnen halen dan valt het allemaal wel mee. Kom op joh, je bent toch geen klein kind als je zeker van punt 1 een melding gaat maken.
Nogmaals: in relatie tot Tom Egbers. Het artikel gaat over de cultuur op de werkvloer van NOS Sport.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als dit de basis is van de rest van de klachten en als dat het beste is wat de journalisten van VK uit de klachten hebben kunnen halen dan valt het allemaal wel mee. Kom op joh, je bent toch geen klein kind als je zeker van punt 1 een melding gaat maken.
quote:Op maandag 13 maart 2023 17:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Een normaal stabiel persoon van 47 laat zich niet verleiden door een kutje van 22
Maar dat soort dingen melden en uitmeten in de krant is eigenlijk ook niet goed. Hoe contraintuitief in deze context, maar ook voor mannen moet het een veilige werkomgeving zijn en daar hoort bij dat er soms eens twee haantjes tegenover elkaar staan te brullen met een air van 'hou me tegen' en dat ze af en toe eens een keer onderling elkaar een 'lekkere neukbeurt' toewensen zonder dat dat in de krant staat. Dat is ook onderdeel van een veilige werkomgeving.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nogmaals: in relatie tot Tom Egbers. Het artikel gaat over de cultuur op de werkvloer van NOS Sport.
Dat snap ik, maar nogmaals als dat de basis moet zijn voor een klacht dan kan ik de rest van het artikel ook op die waarde schatten.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nogmaals: in relatie tot Tom Egbers. Het artikel gaat over de cultuur op de werkvloer van NOS Sport.
Dan zijn er een hele hoop abnormale instabiele kerels op deze wereld. En echt niet alleen in Hollywood.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 maart 2023 18:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 maart 2023 18:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Precies, dat zwakt het totaalbeeld eerder af dan dat het versterkend werkt.
Jullie vinden dat normale omgangsvormen op de werkvloer?quote:Op maandag 13 maart 2023 18:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar dat soort dingen melden en uitmeten in de krant is eigenlijk ook niet goed. Hoe contraintuitief in deze context, maar ook voor mannen moet het een veilige werkomgeving zijn en daar hoort bij dat er soms eens twee haantjes tegenover elkaar staan te brullen met een air van 'hou me tegen' en dat ze af en toe eens een keer onderling elkaar een 'lekkere neukbeurt' toewensen zonder dat dat in de krant staat. Dat is ook onderdeel van een veilige werkomgeving.
Dat het een keer gebeurt dat er twee tegenover elkaar staan te briesen of dat het over neuken gaat tussen collega's onderling?quote:Op maandag 13 maart 2023 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jullie vinden dat normale omgangsvormen op de werkvloer?
quote:
Zwakke broeders allemaal. Als je een gezin thuis hebt en een leuke vrouw ben je wel een enorme kneus om dat op het spel te zetten om even aan een jong ding te mogen snuffelen.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zijn er een hele hoop abnormale instabiele kerels op deze wereld. En echt niet alleen in Hollywood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |