abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208338778
Voor mij is de hamvraag nog steeds: "Waarom was Griselda Visser zo plotseling weg van de buis?"
  zondag 12 maart 2023 @ 01:52:53 #227
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208338793
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 01:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Volgens het artikel gaat om uitlatingen die Egbers over haar heeft gedaan tegenover andere collega's. Niet over direct uitschelden op de werkvloer. En ja, sommige mensen zeggen nu eenmaal minder flateuze dingen over bepaalde collega's tegen andere collega's. Niet chique, maar dat is wat sommige mensen doen. Overal, op elke werkvloer (of in een andere willekeurige situatie waarin mensen samen zijn of samenwerken).

Zeker wanneer er een affaire plaatsvindt tussen mensen, gaan er gevoelens meespelen en wordt de scheidslijn tussen privé en zakelijk dunner. Waardoor dus ook zaken als wrok en rancune kunnen opspelen, van welke kant dan ook. Kun je vanalles van vinden, maar dat valt allemaal niet zo eenvoudig en eenduidig op te lossen als werkgever. Absolute waarheidsvinding is in dit soort zaken ook lastig, omdat het vooral gaat over gevoelens en persoonlijke emoties. Wanneer er strafbare feiten worden gepleegd zoals afpersing, dwang of verkrachting, is het allemaal een stuk eenvoudiger: dan kun je gewoon een schuldige aanwijzen, diegene laten arresteren op staande voet eruit pleuren.

Nu is het voornamelijk de gevoelens van de een vs. de gevoelens van de ander, waarbij er ook sprake is geweest van een periode van wederzijdse affectie/instemming. Dat maakt het gewoon vele malen complexer dan "de klootzak vs. het weerloze slachtoffer".

Om dan de mening van een pipo die zelf ook de nodige buitenechtelijke affaires in de werkgerelateerde sfeer op zijn naam heeft staan en in het geruchtencircuit ook in opspraak is opeens serieus te nemen als iemand die "terechte kritiek" geeft, vind ik op zijn zachstst nogal tegenstrijdig.
Nou ja, ze openden het programma al met het bekend maken van de winnaar van wie is de mol… verder bekeken ze het huis van Lingo vrouwtje en werd er weer vals gezongen. Er moest natuurlijk nog wat nieuws in.
  zondag 12 maart 2023 @ 02:07:38 #228
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208338848
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 01:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nou ja, ze openden het programma al met het bekend maken van de winnaar van wie is de mol… verder bekeken ze het huis van Lingo vrouwtje en werd er weer vals gezongen. Er moest natuurlijk nog wat nieuws in.
Zou best kunnen, ik heb het niet gezien. :) Ik ageerde slechts tegen het idee dat we de mening van Humberto Tan opeens als "terechte kritiek" moeten beschouwen, terwijl hij zelf van soortgelijk gedrag wordt beschuldigd waar zo sterk tegen geageerd wordt hier. Ik neem het nooit zo serieus als mensen de ene persoon volledig verfoeien om wat hij naar verluidt 'op zijn geweten' heeft, maar een persoon die vergelijkbaar gedrag heeft vertoond dan opvoeren als iemand die "terechte kritiek" geeft omdat wat hij zegt past bij hun eigen opvattingen.
pi_208338860
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 01:49 schreef Idisrom het volgende:
Voor mij is de hamvraag nog steeds: "Waarom was Griselda Visser zo plotseling weg van de buis?"
Ik vraag me op mijn beurt af hoe het al die jaren voor Dione moet zijn geweest. Ze wordt in het artikel één keer genoemd en daar worden we niet veel wijzer van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 12 maart 2023 @ 02:21:20 #230
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208338870
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zou best kunnen, ik heb het niet gezien. :) Ik ageerde slechts tegen het idee dat we de mening van Humberto Tan opeens als "terechte kritiek" moeten beschouwen, terwijl hij zelf van soortgelijk gedrag wordt beschuldigd waar zo sterk tegen geageerd wordt hier. Ik neem het nooit zo serieus als mensen de ene persoon volledig verfoeien om wat hij naar verluidt 'op zijn geweten' heeft, maar een persoon die vergelijkbaar gedrag heeft vertoond dan opvoeren als iemand die "terechte kritiek" geeft omdat wat hij zegt past bij hun eigen opvattingen.
Zo ging de aflevering dus niet, hij heeft er zelf gewerkt en ook hij heeft daar wat opmerkingen gekregen vanwege zijn huidskleur. Hij wist dat het een heftige werkvloer was, geen prettige werkomgeving.
Had er ook met oud-collega’s over gepraat maar niemand wil zijn verhaal doen. En hij heeft geen oplossing.

Kijk die uitzending even dan zie je hoe hij reageerde en dat was niet zo fout.
pi_208338903
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:01 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wat een onzin; wanneer je na je opleiding er achter komt dat de branche waarin je aan de slag bent gegaan een giftige bedrijfscultuur kent en bol staat van de misstanden zou je er ook voor kunnen kiezen om dat wereldje te verlaten.

Eens, echter is de televisie wereld uniek, aangezien je BN er kan worden etc, en dat brengt bepaalde ambities bij mensen naar voren. Niet enkel bij studio sport maar bij heel veel omroepen, zeker ook de commercielen. VPRO en EO uitgesloten.

Dit brengt een wat aparte cultuur maar boven waarbij lieden die je carriere kunnen maken of breken nog hoger op een voetstuk komen te staan, zich mensen dan maar meer te kunnen welgevallen, en bepaalde mensen die het goed vonden dat dan ook deden.....

Plat gezegd......er zijn er genoeg die zich omhoog geneukt hebben, en dat is jarenlang de cultuur geweest......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208338926
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Eens, echter is de televisie wereld uniek, aangezien je BN er kan worden etc, en dat brengt bepaalde ambities bij mensen naar voren. Niet enkel bij studio sport maar bij heel veel omroepen, zeker ook de commercielen. VPRO en EO uitgesloten.

Dit brengt een wat aparte cultuur maar boven waarbij lieden die je carriere kunnen maken of breken nog hoger op een voetstuk komen te staan, zich mensen dan maar meer te kunnen welgevallen, en bepaalde mensen die het goed vonden dat dan ook deden.....

Plat gezegd......er zijn er genoeg die zich omhoog geneukt hebben, en dat is jarenlang de cultuur geweest......
Er zijn in andere beroepsgroepen tal van studenten die er na hun studie achter komen dat de beloofde droombaan helemaal die droombaan niet is. Anderzijds is NOS niet de enige omroep waar sportjournalistiek bedreven wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2023 03:06:02 ]
  zondag 12 maart 2023 @ 03:26:37 #233
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208338965
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Eens, echter is de televisie wereld uniek, aangezien je BN er kan worden etc, en dat brengt bepaalde ambities bij mensen naar voren. Niet enkel bij studio sport maar bij heel veel omroepen, zeker ook de commercielen. VPRO en EO uitgesloten.

Dit brengt een wat aparte cultuur maar boven waarbij lieden die je carriere kunnen maken of breken nog hoger op een voetstuk komen te staan, zich mensen dan maar meer te kunnen welgevallen, en bepaalde mensen die het goed vonden dat dan ook deden.....

Plat gezegd......er zijn er genoeg die zich omhoog geneukt hebben, en dat is jarenlang de cultuur geweest......
Wendy en Chantal, en vieze Jeroentje. Vieze Jeroentje heeft zich ook omhoog geneukt door met Linda te gaan.

En Leontine, Jaimie en Estelle.

Edit:
Rachels Hazes, Monique van Antwee. Maan, Anouk, al die voetbalvrouwen. Dat molenpaard van Simon Keizer.
  zondag 12 maart 2023 @ 06:22:51 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208339136
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:35 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Met alle respect, maar dat "collegaatje" (waarom dat verkleinwoord? :') ) had er ook voor kunnen kiezen om níet met een getrouwde man het bed in te duiken en zijn minnares te worden.
Wat mensen met elkaar doen, moeten ze zelf weten, zelfs al keur ik vreemdgaan niet goed. Het gepest en de bedreiging achteraf vanuit een machtspositie, is wat hem [X] ongeschikt maakt.

Het verkleinwoord was idd niet de beste woordkeuze trouwens.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 07:00:19 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208339273
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe zuur ben je?
Als je elkaar kent kan dat prima maar je moet ook elkanders grenzen kennen en de sfeer waarin het gebeurd.
Deze user. Als je er voor kiest om iemand anders niet belachelijk te maken, ben je zuur. Fuck, man.... _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208339497
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vraag me op mijn beurt af hoe het al die jaren voor Dione moet zijn geweest. Ze wordt in het artikel één keer genoemd en daar worden we niet veel wijzer van.
Dione raakt echt niet onder de indruk van een botte opmerking of lomp haantjesgedrag. Zoals ik haar ken knalt die er moeiteloos overheen met een opmerking over een micropenis of iets dergelijks, zodat ze eventueel gezeik gelijk stopt.
pi_208339520
En zo scharen we Tom Egberts in het steeds langer wordende rijtje van personen wiens tv carriere over is.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208339595
https://m.fcupdate.nl/voe(...)der-ontkent-stellig/

Met alle respect. Tegen zo'n soort beschuldiging kun je je nooit verweren als Jack van Gelder zijnde. Ik weet niet of hij dit zo wel gezegd heeft. Het kan ook een ander zijn of een gedachtenspinsel; van Aicha Marghadi.

Op moment dat Jack dat telefoonnummer in handen kreeg gedrukt van die voetbalspeler, zat hij (nu blijkt) in een ongewenste positie. Had hij het geweigerd om het nummer door te geven, dan was hij nu ook al een discrimirerende persoon uitgemaakt.
  zondag 12 maart 2023 @ 07:57:07 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208339610
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:55 schreef Idisrom het volgende:
https://m.fcupdate.nl/voe(...)der-ontkent-stellig/

Met alle respect. Tegen zo'n soort beschuldiging kun je je nooit verweren als Jack van Gelder zijnde. Ik weet niet of hij dit zo wel gezegd heeft. Het kan ook een ander zijn of een gedachtenspinsel; van Aicha Marghadi.

Op moment dat Jack dat telefoonnummer in handen kreeg gedrukt van die voetbalspeler, zat hij (nu blijkt) in een ongewenste positie. Had hij het geweigerd om het nummer door te geven, dan was hij nu ook al een discrimirerende persoon uitgemaakt.
Dit was dan ook lang niet de enige beschuldiging aan Sjek in het stuk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208339637
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit was dan ook lang niet de enige beschuldiging aan Sjek in het stuk.
Als Jack dit wel zo gezegd zou hebben, dan ko-ie beter zeggen bij het overhandigen van het telefoonnummer : Hier, is nog iemand die graag met jou in bad wil."
  zondag 12 maart 2023 @ 08:36:55 #241
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_208339871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen? :')
Een affaire afgedwongen door een machtspositie en eindigend in een collega zo lang terroriseren en zwartmaken dat ze niet meer kan blijven werken is wel even wat anders dan een affaire tussen twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen waar nergens sprake is van dwang of overschrijdend gedrag.

Dat je het verschil tussen de affaire van Tan en Egbers niet begrijpt zegt genoeg over het werk dat nog gedaan moet worden
Laffe huichelaar
pi_208340026
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Een affaire afgedwongen door een machtspositie en eindigend in een collega zo lang terroriseren en zwartmaken dat ze niet meer kan blijven werken is wel even wat anders dan een affaire tussen twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen waar nergens sprake is van dwang of overschrijdend gedrag.

Dat je het verschil tussen de affaire van Tan en Egbers niet begrijpt zegt genoeg over het werk dat nog gedaan moet worden
Ik kan er ook niet echt bij dat mensen uit dat verhaal halen dat het leeftijdsverschli de problematische factor zou zijn.

Zelf werk ik in een vakgebied waarin er enorme schaarste aan goed gekwalificeerd personeel is en werkgevers dus noodgedwongen uit bedrijfseconomische redenen wat beter zorgen dat iedere werknemer zich welkom en gewaardeerd voelt. Ik hoef echt niet te proberen een telefoonnummer van een klant door te geven aan een vrouwelijke collega met de mededlingen dat die klant wel in wat meer geïnteresseerd is dan haar kennis en expertise. Zo'n TV-wereldje (zeker in combinatie met sport) draait natuurlijk om een paar prima donna's die denken dat ze zich alles kunnen permiteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 12 maart 2023 @ 09:27:50 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208340392
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:55 schreef Idisrom het volgende:
https://m.fcupdate.nl/voe(...)der-ontkent-stellig/

Met alle respect. Tegen zo'n soort beschuldiging kun je je nooit verweren als Jack van Gelder zijnde. Ik weet niet of hij dit zo wel gezegd heeft. Het kan ook een ander zijn of een gedachtenspinsel; van Aicha Marghadi.

Op moment dat Jack dat telefoonnummer in handen kreeg gedrukt van die voetbalspeler, zat hij (nu blijkt) in een ongewenste positie. Had hij het geweigerd om het nummer door te geven, dan was hij nu ook al een discrimirerende persoon uitgemaakt.
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 maart 2023 @ 12:26:15 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208342209
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.
Dat valt wel mee, het is gewoon een vrij lompe opmerking maar niet iets echts grensoverschrijdends. Al met al komt Van Gelder eruit als vrij lompe hork zoals er wel meer zijn en zijn gedrag wordt vooral aangehaald zijnde exemplarisch voor de bredere werkcultuur binnen NOS Sport. Het net sluit zich vooral rond Tom Egbers, die is echt een vrije val aan het maken en kan alvast zijn plek achter de geraniums innemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 12 maart 2023 @ 13:18:46 #245
117098 Hathor
Effe niet
pi_208342701
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.
Komt op mij over als een zeer rancuneus persoon die binnen dat bedrijf niks noemenswaardig gepresteerd heeft, en nu jaren later even haar gram komt halen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 12 maart 2023 @ 13:20:11 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_208342725
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, het is gewoon een vrij lompe opmerking maar niet iets echts grensoverschrijdends. Al met al komt Van Gelder eruit als vrij lompe hork zoals er wel meer zijn en zijn gedrag wordt vooral aangehaald zijnde exemplarisch voor de bredere werkcultuur binnen NOS Sport. Het net sluit zich vooral rond Tom Egbers, die is echt een vrije val aan het maken en kan alvast zijn plek achter de geraniums innemen.
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 13:24:42 #247
284411 crew  heywoodu
pi_208342799
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?
Volgens mij vooral algeheel eikelgedrag, als ik me het stuk uit de Volkskrant goed herinner.
  zondag 12 maart 2023 @ 13:26:21 #248
117098 Hathor
Effe niet
pi_208342824
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Volgens mij vooral algeheel eikelgedrag, als ik me het stuk uit de Volkskrant goed herinner.
Ahh, nou dat zou ik me best kunnen voorstellen, het is nogal een beetje een zelfingenomen eikel, maar dat lijkt me vooralsnog geen legitieme reden om hem dan maar te cancelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208342825
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?
Had Mart niet ooit eens Dione de 'Dutch Mountains' genoemd?

Tja, andere tijden. O-)
-nee-
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 13:28:20 #250
284411 crew  heywoodu
pi_208342855
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ahh, nou dat zou ik me best kunnen voorstellen, het is nogal een beetje een zelfingenomen eikel, maar dat lijkt me vooralsnog geen legitieme reden om hem dan maar te cancelen.
Aan Smeets valt weinig meer te 'cancellen' volgens mij :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')