abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208336251
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:19 schreef galatea het volgende:

[..]
oh ja seksisme is een voorwaarde voor kwaliteit :')
Als je nou gewoon een leuke part time baan neemt bij de afdeling rotondekunst van de gemeente dan neemt je bazin gewoon de telefoon niet op als ze met een roseetje in bad zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 22:43:16 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208336350
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hebben we het over die Humberto die een affaire had met Dionne Stax? Die heeft opeens recht van spreken, of hoe werkt dat?
Want dan kun je geen terechte kritiek meer hebben op zaken? :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:00:37 #203
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208336717
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Want dan kun je geen terechte kritiek meer hebben op zaken? :')
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen? :')
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:06:24 #204
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208336830
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen? :')
Het probleem van Egberts is niet zozeer de affaire (hoe ongepast ook), maar het vermeende wegpesten na de affaire.
I am a black hole shitting into the void
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:11:14 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208336931
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen? :')
Ik weet of je het doorhebt, maar je legt mij allemaal woorden in de mond. En bent vervolgens hoogst verontwaardigd over de woorden die je mij in de mond hebt gelegd.

Uitermate komisch wel :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:32:46 #206
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208337297
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik weet of je het doorhebt, maar je legt mij allemaal woorden in de mond. En bent vervolgens hoogst verontwaardigd over de woorden die je mij in de mond hebt gelegd.

Uitermate komisch wel :D
Ja natuurlijk, ik "leg je woorden in de mond". Ik post dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Thanks. Inmiddels hele artikel gelezen. Staan inderdaad kwalijke zaken in als je het zo leest. Maar een affaire op de werkvloer is iets dat veelvuldig voorkomt, dat lijkt me nu niet uniek voor de mediawereld. Het is ook geen verkrachting of iets dergelijks, ze stemt er zelf mee in. Wel kan het voor een verstoorde werkverhouding zorgen, wat ook eigenlijk aangegeven wordt in het artikel.

Uiteindelijk zijn dit ook lastige gevallen voor een werkgever, omdat het voor een gedeelte het privéleven van je medewerkers betreft waar je geen zeggenschap over hebt. Je hebt maar beperekte middelen om in te grijpen als er geen strafbare feiten zijn gepleegd. Dan kan het zomaar zijn dat je de voorkeur geeft aan je medewerker die al vele jaren trouwe dienst erop heeft zitten. Voelt misschien onrechtvaardig aan, maar het is gewoon niet zo eenvoudig.
En daar krijg ik dit antwoord op:

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Owh, wow..
Kijk dames en heren, zo praat je een toxische werkomgeving goed.. |:(
En als ik dat dan interpreteer als "Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en moet opdonderen van tv" is dat "woorden in de mond leggen".

Moet ik dit compleet anders opvatten? :')
pi_208337341
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 23:10 schreef Seven. het volgende:
Wat een verschrikkelijke kutbende op die redactie. Maar wat wil je ook, met zoveel fragiele ego's.

Dat degenen die zich niet fatsoenlijk gedragen kunnen, maar rap gecancelled worden. Helaas Jack, ik vond je altijd tof maar aangezien jij naar vrouwelijke collega's refereert als 'die hoer' en 'die kut': je verdient niet beter. Dag Tom! Ik vond je altijd een competente professionele gast maar achter de schermen beflikker je je vrouw met een collegaatje en bedreigt haar vervolgens als ze contact opneemt met je vrouw. Hou je lul gewoon in je broek. Hopelijk zien we je niet meer terug op TV.
Met alle respect, maar dat "collegaatje" (waarom dat verkleinwoord? :') ) had er ook voor kunnen kiezen om níet met een getrouwde man het bed in te duiken en zijn minnares te worden.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:50:25 #208
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208337541
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 21:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Leuke onderbuik reactie zeg.
De realiteit, er zit een agenda achter dit alles, op First Dates zie je nu ook bijna in elke aflevering standaard een non binair tussen zitten.

Ze willen alle normen vervagen, onze generaties beschadigen, en dat uit naam van 'tolerantie'.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:51:05 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208337547
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:50 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
De realiteit, er zit een agenda achter dit alles, op First Dates zie je nu ook bijna in elke aflevering standaard een non binair tussen zitten.

Ze willen alle normen vervagen, onze generaties beschadigen, en dat uit naam van 'tolerantie'.
Jeetje je klinkt wel als een moslim, waar je zo een hekel aan hebt.
pi_208337577
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:35 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Met alle respect, maar dat "collegaatje" (waarom dat verkleinwoord? :') ) had er ook voor kunnen kiezen om níet met een getrouwde man het bed in te duiken en zijn minnares te worden.
Wat dat aangaat is vreemdgaan ook niets nieuws en zijn vrouwen ook niet Roomser dan mannen. Ik ben bang dat we vreemdgaan op zich niet uit gaan bannen (en dat zou naar mijn idee ook helemaal niet nodig hoeven zijn).
pi_208337735
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Buiten dat het nogal wat makkelijker is om te zeggen "nou dan ga ik hier weg" bij een baantje via het uitzendbureau, dan bij je absolute droombaan waar je waarschijnlijk je hele loopbaan weg kunt gooien als je daar zegt "nou ok doei dan". Want ja, zo'n Van Gelder of Egbers kan echt wel je hele loopbaan vernaggelen met decennia aan contacten.
Wat een onzin; wanneer je na je opleiding er achter komt dat de branche waarin je aan de slag bent gegaan een giftige bedrijfscultuur kent en bol staat van de misstanden zou je er ook voor kunnen kiezen om dat wereldje te verlaten.

Ik heb als man ook op het punt gestaan om de bedrijfstak, waarin ik opgeleid ben en een ingenieurstitel in heb, te verlaten omdat de goede werkgevers in die branche op de vingers van één hand te tellen zijn.
pi_208337896
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat dat aangaat is vreemdgaan ook niets nieuws en zijn vrouwen ook niet Roomser dan mannen. Ik ben bang dat we vreemdgaan op zich niet uit gaan bannen (en dat zou naar mijn idee ook helemaal niet nodig hoeven zijn).
Het lijkt me dan ook een illusie om te denken dat vreemdgaan, een verhouding of er een minnares of minnaar op nahouden eerder een happy end dan een shitshow op zal leveren.
pi_208337928
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:35 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Met alle respect, maar dat "collegaatje" (waarom dat verkleinwoord? :') ) had er ook voor kunnen kiezen om níet met een getrouwde man het bed in te duiken en zijn minnares te worden.
Dat vreemdgaan boeit dan ook niet. Waar de schoen wringt is dat Egbers die meid het leven zuur liep te maken nadat de affaire op de klippen liep.

Overigens zou ze niet met hem het bed in zijn gedoken, staat in het artikel van de Volkskrant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_208337943
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen? :')
Noemde Humberto haar dan een secreet op de werkvloer? En de rest?

Een affaire hebben is niet waar dit over gaat. Het gaat om wat hij daarna gedaan heeft. Dat was toxisch.
Het gaat niet om twee mensen die wederzijds seks hebben gehad. Het gaat om uitschelden en doen op de werkvloer. En leidinggevende die er niets aan doen.

Het is ronduit zot dat het toegelaten wordt dat je op grove wijze weggepest wordt door je ex fling? Dat je gewoon op de werkvloer uit gescholden wordt?

Als ik op mijn werk een collega een klootzak noem mag ik direct op kantoor komen. Als ik zulke dingen vaker doe mag ik vertrekken. En geheel terecht.
Ik ken echt geen werkgever die ordinaire verbale vechtpartijen op de werkvloer toestaat.
  zondag 12 maart 2023 @ 00:15:04 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208337961
Ronald Molendijk sloopt ook in shownieuws *O* *O*
pi_208338001
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen? :')
De affaire is het dan ook niet het probleem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Vis een optie? zondag 12 maart 2023 @ 00:25:33 #217
70532 loveli
N
pi_208338124
edit: spuit 11
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 12 maart 2023 @ 00:29:22 #218
70532 loveli
N
pi_208338167
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hebben we het over die Humberto die een affaire had met Dionne Stax? Die heeft opeens recht van spreken, of hoe werkt dat?
Net als dat liedje van Veldhuis en Kemper, ik wou dat ik jou was/allerbeste vriend. Naast jou lijk ik leuker, slimmer, eerlijker. Ofzo..
crap in = crap out
  zondag 12 maart 2023 @ 00:34:09 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208338230
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, ik "leg je woorden in de mond". Ik post dit:
[..]
En daar krijg ik dit antwoord op:
[..]
En als ik dat dan interpreteer als "Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en moet opdonderen van tv" is dat "woorden in de mond leggen".

Moet ik dit compleet anders opvatten? :')
Ja, dat doe je. Je begrijpt werkelijk niet wat ik zeg en waar het probleem zit. Dus ja, dat heb je totaal verkeerd ingevuld en had je anders moeten opvatten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_208338278
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hebben we het over die Humberto die een affaire had met Dionne Stax? Die heeft opeens recht van spreken, of hoe werkt dat?
Het vreemdgaan is het probleem ook niet, zeker niet tussen 2 gelijkwaardige mensen (het is alleen privé een probleem). Egberts die toen bijna 50 was die met een 22 jarige nieuweling aanpapt is toch wel een andere situatie.
En zoals gezegd het grootste probleem is wat er na afloop van de relatie is gebeurd.
Benieuwd of er nog meer boven water komt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_208338301
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat vreemdgaan boeit dan ook niet. Waar de schoen wringt is dat Egbers die meid het leven zuur liep te maken nadat de affaire op de klippen liep.

Overigens zou ze niet met hem het bed in zijn gedoken, staat in het artikel van de Volkskrant.
Wat een verrassing; de zoveelste bn-er die een volstrekt minderwaardig mens blijkt te zijn. Het lijkt me buitengewoon naïef om te verwachten dat de hoofdrolspelers in het Hilversumse wereldje van zelfpijpende en narcistische, niet al te intelligente broze egootjes op een volwassen wijze met verbroken verhoudingen om zullen weten te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door spicymchaggis op 12-03-2023 00:47:55 ]
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 00:49:02 #222
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208338375
Wat ik niet per sé nodig vind is om individuele gevallen te behandelen in de media. Een beschrijving van de cultuur kan zeker nodig/nieuwswaardig zijn, maar individuele gevallen is toch wel een beetje niveautje juice.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208338487
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hebben we het over die Humberto die een affaire had met Dionne Stax? Die heeft opeens recht van spreken, of hoe werkt dat?
Ik kan me amper voorstellen dat er mannen zijn die een relatie met een bijzonder mooie vrouw als Dionne Stax af zouden wijzen.
  zondag 12 maart 2023 @ 01:01:59 #224
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208338492
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Noemde Humberto haar dan een secreet op de werkvloer? En de rest?

Een affaire hebben is niet waar dit over gaat. Het gaat om wat hij daarna gedaan heeft. Dat was toxisch.
Het gaat niet om twee mensen die wederzijds seks hebben gehad. Het gaat om uitschelden en doen op de werkvloer. En leidinggevende die er niets aan doen.

Het is ronduit zot dat het toegelaten wordt dat je op grove wijze weggepest wordt door je ex fling? Dat je gewoon op de werkvloer uit gescholden wordt?

Als ik op mijn werk een collega een klootzak noem mag ik direct op kantoor komen. Als ik zulke dingen vaker doe mag ik vertrekken. En geheel terecht.
Ik ken echt geen werkgever die ordinaire verbale vechtpartijen op de werkvloer toestaat.
Volgens het artikel gaat om uitlatingen die Egbers over haar heeft gedaan tegenover andere collega's. Niet over direct uitschelden op de werkvloer. En ja, sommige mensen zeggen nu eenmaal minder flateuze dingen over bepaalde collega's tegen andere collega's. Niet chique, maar dat is wat sommige mensen doen. Overal, op elke werkvloer (of in een andere willekeurige situatie waarin mensen samen zijn of samenwerken).

Zeker wanneer er een affaire plaatsvindt tussen mensen, gaan er gevoelens meespelen en wordt de scheidslijn tussen privé en zakelijk dunner. Waardoor dus ook zaken als wrok en rancune kunnen opspelen, van welke kant dan ook. Kun je vanalles van vinden, maar dat valt allemaal niet zo eenvoudig en eenduidig op te lossen als werkgever. Absolute waarheidsvinding is in dit soort zaken ook lastig, omdat het vooral gaat over gevoelens en persoonlijke emoties. Wanneer er strafbare feiten worden gepleegd zoals afpersing, dwang of verkrachting, is het allemaal een stuk eenvoudiger: dan kun je gewoon een schuldige aanwijzen, diegene laten arresteren op staande voet eruit pleuren.

Nu is het voornamelijk de gevoelens van de een vs. de gevoelens van de ander, waarbij er ook sprake is geweest van een periode van wederzijdse affectie/instemming. Dat maakt het gewoon vele malen complexer dan "de klootzak vs. het weerloze slachtoffer".

Om dan de mening van een pipo die zelf ook de nodige buitenechtelijke affaires in de werkgerelateerde sfeer op zijn naam heeft staan en in het geruchtencircuit ook in opspraak is opeens serieus te nemen als iemand die "terechte kritiek" geeft, vind ik op zijn zachstst nogal tegenstrijdig.
  zondag 12 maart 2023 @ 01:42:44 #225
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208338743
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, dat doe je. Je begrijpt werkelijk niet wat ik zeg en waar het probleem zit. Dus ja, dat heb je totaal verkeerd ingevuld en had je anders moeten opvatten.
Ik begrijp prima wat je zegt. Ik geef in een post aan dat het voor een werkgever in dit soort gevallen lastig is om een objectief oordeel te vellen en de medewerker met vele jaren trouwe dienst die hoger in de boom zit de voorkeur kan krijgen. Zelfs als dat voor sommige mensen onrechtvaardig kan aanvoelen. Daarop reageer jij dat ik een "toxische werkomgeving goedpraat".

Als ik volgens jou iets "goedpraat", is het vrij logisch om ervan uit te gaan dat jij volledig tegenover mijn opvattingen staat. Dat is prima natuurlijk, daar niet van. Het tegenovergestelde van mijn opvattingen zie ik dan als: "het is voor een werkgever zo klaar als een klontje wie er verkeerd is in dit verhaal en het enige juiste om dan te doen is om de dader (Egbers dus) eruit te flikkeren en het slachtoffer de voorkeur te geven".

Als dat volgens jou een totaal verkeerde opvatting, invulling en conclusie is, prima hoor.

Hoe moet ik het dan opvatten en invullen? Wat vind jij dat er dan moet gebeuren of had moeten gebeuren?
pi_208338778
Voor mij is de hamvraag nog steeds: "Waarom was Griselda Visser zo plotseling weg van de buis?"
  zondag 12 maart 2023 @ 01:52:53 #227
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208338793
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 01:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Volgens het artikel gaat om uitlatingen die Egbers over haar heeft gedaan tegenover andere collega's. Niet over direct uitschelden op de werkvloer. En ja, sommige mensen zeggen nu eenmaal minder flateuze dingen over bepaalde collega's tegen andere collega's. Niet chique, maar dat is wat sommige mensen doen. Overal, op elke werkvloer (of in een andere willekeurige situatie waarin mensen samen zijn of samenwerken).

Zeker wanneer er een affaire plaatsvindt tussen mensen, gaan er gevoelens meespelen en wordt de scheidslijn tussen privé en zakelijk dunner. Waardoor dus ook zaken als wrok en rancune kunnen opspelen, van welke kant dan ook. Kun je vanalles van vinden, maar dat valt allemaal niet zo eenvoudig en eenduidig op te lossen als werkgever. Absolute waarheidsvinding is in dit soort zaken ook lastig, omdat het vooral gaat over gevoelens en persoonlijke emoties. Wanneer er strafbare feiten worden gepleegd zoals afpersing, dwang of verkrachting, is het allemaal een stuk eenvoudiger: dan kun je gewoon een schuldige aanwijzen, diegene laten arresteren op staande voet eruit pleuren.

Nu is het voornamelijk de gevoelens van de een vs. de gevoelens van de ander, waarbij er ook sprake is geweest van een periode van wederzijdse affectie/instemming. Dat maakt het gewoon vele malen complexer dan "de klootzak vs. het weerloze slachtoffer".

Om dan de mening van een pipo die zelf ook de nodige buitenechtelijke affaires in de werkgerelateerde sfeer op zijn naam heeft staan en in het geruchtencircuit ook in opspraak is opeens serieus te nemen als iemand die "terechte kritiek" geeft, vind ik op zijn zachstst nogal tegenstrijdig.
Nou ja, ze openden het programma al met het bekend maken van de winnaar van wie is de mol… verder bekeken ze het huis van Lingo vrouwtje en werd er weer vals gezongen. Er moest natuurlijk nog wat nieuws in.
  zondag 12 maart 2023 @ 02:07:38 #228
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208338848
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 01:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nou ja, ze openden het programma al met het bekend maken van de winnaar van wie is de mol… verder bekeken ze het huis van Lingo vrouwtje en werd er weer vals gezongen. Er moest natuurlijk nog wat nieuws in.
Zou best kunnen, ik heb het niet gezien. :) Ik ageerde slechts tegen het idee dat we de mening van Humberto Tan opeens als "terechte kritiek" moeten beschouwen, terwijl hij zelf van soortgelijk gedrag wordt beschuldigd waar zo sterk tegen geageerd wordt hier. Ik neem het nooit zo serieus als mensen de ene persoon volledig verfoeien om wat hij naar verluidt 'op zijn geweten' heeft, maar een persoon die vergelijkbaar gedrag heeft vertoond dan opvoeren als iemand die "terechte kritiek" geeft omdat wat hij zegt past bij hun eigen opvattingen.
pi_208338860
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 01:49 schreef Idisrom het volgende:
Voor mij is de hamvraag nog steeds: "Waarom was Griselda Visser zo plotseling weg van de buis?"
Ik vraag me op mijn beurt af hoe het al die jaren voor Dione moet zijn geweest. Ze wordt in het artikel één keer genoemd en daar worden we niet veel wijzer van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 12 maart 2023 @ 02:21:20 #230
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208338870
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zou best kunnen, ik heb het niet gezien. :) Ik ageerde slechts tegen het idee dat we de mening van Humberto Tan opeens als "terechte kritiek" moeten beschouwen, terwijl hij zelf van soortgelijk gedrag wordt beschuldigd waar zo sterk tegen geageerd wordt hier. Ik neem het nooit zo serieus als mensen de ene persoon volledig verfoeien om wat hij naar verluidt 'op zijn geweten' heeft, maar een persoon die vergelijkbaar gedrag heeft vertoond dan opvoeren als iemand die "terechte kritiek" geeft omdat wat hij zegt past bij hun eigen opvattingen.
Zo ging de aflevering dus niet, hij heeft er zelf gewerkt en ook hij heeft daar wat opmerkingen gekregen vanwege zijn huidskleur. Hij wist dat het een heftige werkvloer was, geen prettige werkomgeving.
Had er ook met oud-collega’s over gepraat maar niemand wil zijn verhaal doen. En hij heeft geen oplossing.

Kijk die uitzending even dan zie je hoe hij reageerde en dat was niet zo fout.
pi_208338903
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:01 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wat een onzin; wanneer je na je opleiding er achter komt dat de branche waarin je aan de slag bent gegaan een giftige bedrijfscultuur kent en bol staat van de misstanden zou je er ook voor kunnen kiezen om dat wereldje te verlaten.

Eens, echter is de televisie wereld uniek, aangezien je BN er kan worden etc, en dat brengt bepaalde ambities bij mensen naar voren. Niet enkel bij studio sport maar bij heel veel omroepen, zeker ook de commercielen. VPRO en EO uitgesloten.

Dit brengt een wat aparte cultuur maar boven waarbij lieden die je carriere kunnen maken of breken nog hoger op een voetstuk komen te staan, zich mensen dan maar meer te kunnen welgevallen, en bepaalde mensen die het goed vonden dat dan ook deden.....

Plat gezegd......er zijn er genoeg die zich omhoog geneukt hebben, en dat is jarenlang de cultuur geweest......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208338926
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Eens, echter is de televisie wereld uniek, aangezien je BN er kan worden etc, en dat brengt bepaalde ambities bij mensen naar voren. Niet enkel bij studio sport maar bij heel veel omroepen, zeker ook de commercielen. VPRO en EO uitgesloten.

Dit brengt een wat aparte cultuur maar boven waarbij lieden die je carriere kunnen maken of breken nog hoger op een voetstuk komen te staan, zich mensen dan maar meer te kunnen welgevallen, en bepaalde mensen die het goed vonden dat dan ook deden.....

Plat gezegd......er zijn er genoeg die zich omhoog geneukt hebben, en dat is jarenlang de cultuur geweest......
Er zijn in andere beroepsgroepen tal van studenten die er na hun studie achter komen dat de beloofde droombaan helemaal die droombaan niet is. Anderzijds is NOS niet de enige omroep waar sportjournalistiek bedreven wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2023 03:06:02 ]
  zondag 12 maart 2023 @ 03:26:37 #233
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208338965
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Eens, echter is de televisie wereld uniek, aangezien je BN er kan worden etc, en dat brengt bepaalde ambities bij mensen naar voren. Niet enkel bij studio sport maar bij heel veel omroepen, zeker ook de commercielen. VPRO en EO uitgesloten.

Dit brengt een wat aparte cultuur maar boven waarbij lieden die je carriere kunnen maken of breken nog hoger op een voetstuk komen te staan, zich mensen dan maar meer te kunnen welgevallen, en bepaalde mensen die het goed vonden dat dan ook deden.....

Plat gezegd......er zijn er genoeg die zich omhoog geneukt hebben, en dat is jarenlang de cultuur geweest......
Wendy en Chantal, en vieze Jeroentje. Vieze Jeroentje heeft zich ook omhoog geneukt door met Linda te gaan.

En Leontine, Jaimie en Estelle.

Edit:
Rachels Hazes, Monique van Antwee. Maan, Anouk, al die voetbalvrouwen. Dat molenpaard van Simon Keizer.
  zondag 12 maart 2023 @ 06:22:51 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208339136
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:35 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Met alle respect, maar dat "collegaatje" (waarom dat verkleinwoord? :') ) had er ook voor kunnen kiezen om níet met een getrouwde man het bed in te duiken en zijn minnares te worden.
Wat mensen met elkaar doen, moeten ze zelf weten, zelfs al keur ik vreemdgaan niet goed. Het gepest en de bedreiging achteraf vanuit een machtspositie, is wat hem [X] ongeschikt maakt.

Het verkleinwoord was idd niet de beste woordkeuze trouwens.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 07:00:19 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208339273
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe zuur ben je?
Als je elkaar kent kan dat prima maar je moet ook elkanders grenzen kennen en de sfeer waarin het gebeurd.
Deze user. Als je er voor kiest om iemand anders niet belachelijk te maken, ben je zuur. Fuck, man.... _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208339497
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 02:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vraag me op mijn beurt af hoe het al die jaren voor Dione moet zijn geweest. Ze wordt in het artikel één keer genoemd en daar worden we niet veel wijzer van.
Dione raakt echt niet onder de indruk van een botte opmerking of lomp haantjesgedrag. Zoals ik haar ken knalt die er moeiteloos overheen met een opmerking over een micropenis of iets dergelijks, zodat ze eventueel gezeik gelijk stopt.
pi_208339520
En zo scharen we Tom Egberts in het steeds langer wordende rijtje van personen wiens tv carriere over is.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208339595
https://m.fcupdate.nl/voe(...)der-ontkent-stellig/

Met alle respect. Tegen zo'n soort beschuldiging kun je je nooit verweren als Jack van Gelder zijnde. Ik weet niet of hij dit zo wel gezegd heeft. Het kan ook een ander zijn of een gedachtenspinsel; van Aicha Marghadi.

Op moment dat Jack dat telefoonnummer in handen kreeg gedrukt van die voetbalspeler, zat hij (nu blijkt) in een ongewenste positie. Had hij het geweigerd om het nummer door te geven, dan was hij nu ook al een discrimirerende persoon uitgemaakt.
  zondag 12 maart 2023 @ 07:57:07 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208339610
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:55 schreef Idisrom het volgende:
https://m.fcupdate.nl/voe(...)der-ontkent-stellig/

Met alle respect. Tegen zo'n soort beschuldiging kun je je nooit verweren als Jack van Gelder zijnde. Ik weet niet of hij dit zo wel gezegd heeft. Het kan ook een ander zijn of een gedachtenspinsel; van Aicha Marghadi.

Op moment dat Jack dat telefoonnummer in handen kreeg gedrukt van die voetbalspeler, zat hij (nu blijkt) in een ongewenste positie. Had hij het geweigerd om het nummer door te geven, dan was hij nu ook al een discrimirerende persoon uitgemaakt.
Dit was dan ook lang niet de enige beschuldiging aan Sjek in het stuk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208339637
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit was dan ook lang niet de enige beschuldiging aan Sjek in het stuk.
Als Jack dit wel zo gezegd zou hebben, dan ko-ie beter zeggen bij het overhandigen van het telefoonnummer : Hier, is nog iemand die graag met jou in bad wil."
  zondag 12 maart 2023 @ 08:36:55 #241
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_208339871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen? :')
Een affaire afgedwongen door een machtspositie en eindigend in een collega zo lang terroriseren en zwartmaken dat ze niet meer kan blijven werken is wel even wat anders dan een affaire tussen twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen waar nergens sprake is van dwang of overschrijdend gedrag.

Dat je het verschil tussen de affaire van Tan en Egbers niet begrijpt zegt genoeg over het werk dat nog gedaan moet worden
Laffe huichelaar
pi_208340026
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Een affaire afgedwongen door een machtspositie en eindigend in een collega zo lang terroriseren en zwartmaken dat ze niet meer kan blijven werken is wel even wat anders dan een affaire tussen twee gelijkwaardige, instemmende volwassenen waar nergens sprake is van dwang of overschrijdend gedrag.

Dat je het verschil tussen de affaire van Tan en Egbers niet begrijpt zegt genoeg over het werk dat nog gedaan moet worden
Ik kan er ook niet echt bij dat mensen uit dat verhaal halen dat het leeftijdsverschli de problematische factor zou zijn.

Zelf werk ik in een vakgebied waarin er enorme schaarste aan goed gekwalificeerd personeel is en werkgevers dus noodgedwongen uit bedrijfseconomische redenen wat beter zorgen dat iedere werknemer zich welkom en gewaardeerd voelt. Ik hoef echt niet te proberen een telefoonnummer van een klant door te geven aan een vrouwelijke collega met de mededlingen dat die klant wel in wat meer geïnteresseerd is dan haar kennis en expertise. Zo'n TV-wereldje (zeker in combinatie met sport) draait natuurlijk om een paar prima donna's die denken dat ze zich alles kunnen permiteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 12 maart 2023 @ 09:27:50 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208340392
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:55 schreef Idisrom het volgende:
https://m.fcupdate.nl/voe(...)der-ontkent-stellig/

Met alle respect. Tegen zo'n soort beschuldiging kun je je nooit verweren als Jack van Gelder zijnde. Ik weet niet of hij dit zo wel gezegd heeft. Het kan ook een ander zijn of een gedachtenspinsel; van Aicha Marghadi.

Op moment dat Jack dat telefoonnummer in handen kreeg gedrukt van die voetbalspeler, zat hij (nu blijkt) in een ongewenste positie. Had hij het geweigerd om het nummer door te geven, dan was hij nu ook al een discrimirerende persoon uitgemaakt.
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 maart 2023 @ 12:26:15 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208342209
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.
Dat valt wel mee, het is gewoon een vrij lompe opmerking maar niet iets echts grensoverschrijdends. Al met al komt Van Gelder eruit als vrij lompe hork zoals er wel meer zijn en zijn gedrag wordt vooral aangehaald zijnde exemplarisch voor de bredere werkcultuur binnen NOS Sport. Het net sluit zich vooral rond Tom Egbers, die is echt een vrije val aan het maken en kan alvast zijn plek achter de geraniums innemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 12 maart 2023 @ 13:18:46 #245
117098 Hathor
Effe niet
pi_208342701
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stevige stelling is stevige bron. Ze mag mag wel even met bewijs komen voor zo'n uitspraak. Anders is heg gewoon smaad/laster.
Komt op mij over als een zeer rancuneus persoon die binnen dat bedrijf niks noemenswaardig gepresteerd heeft, en nu jaren later even haar gram komt halen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 12 maart 2023 @ 13:20:11 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_208342725
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, het is gewoon een vrij lompe opmerking maar niet iets echts grensoverschrijdends. Al met al komt Van Gelder eruit als vrij lompe hork zoals er wel meer zijn en zijn gedrag wordt vooral aangehaald zijnde exemplarisch voor de bredere werkcultuur binnen NOS Sport. Het net sluit zich vooral rond Tom Egbers, die is echt een vrije val aan het maken en kan alvast zijn plek achter de geraniums innemen.
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 13:24:42 #247
284411 crew  heywoodu
pi_208342799
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?
Volgens mij vooral algeheel eikelgedrag, als ik me het stuk uit de Volkskrant goed herinner.
  zondag 12 maart 2023 @ 13:26:21 #248
117098 Hathor
Effe niet
pi_208342824
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Volgens mij vooral algeheel eikelgedrag, als ik me het stuk uit de Volkskrant goed herinner.
Ahh, nou dat zou ik me best kunnen voorstellen, het is nogal een beetje een zelfingenomen eikel, maar dat lijkt me vooralsnog geen legitieme reden om hem dan maar te cancelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208342825
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zag op twitter dat de naam van Mart Smeets ook is genoemd, is er al wat bekend over wat er rond hem gespeeld heeft?
Had Mart niet ooit eens Dione de 'Dutch Mountains' genoemd?

Tja, andere tijden. O-)
-nee-
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 13:28:20 #250
284411 crew  heywoodu
pi_208342855
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ahh, nou dat zou ik me best kunnen voorstellen, het is nogal een beetje een zelfingenomen eikel, maar dat lijkt me vooralsnog geen legitieme reden om hem dan maar te cancelen.
Aan Smeets valt weinig meer te 'cancellen' volgens mij :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')