abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2023 @ 23:55:24 #26
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_208321157
Wie niet

Grootste gate sinds de toeslagenaffaire
graag op anoniem
  vrijdag 10 maart 2023 @ 23:57:47 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208321175
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 23:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Blijkbaar valt het mee, want ook de mensen die inmiddels al jarenlang de sportnieuwtjes voorlezen spreken veel dingen nog uit alsof ze géén idee hebben wat het eigenlijk is.

"We gaan nu kijken naar het....schans...spring...en, daar won...even kijken...." en dan net zo stuntelend een naam oplezen.

En toch mogen ze al jaren blijven binnen de sportjournalistiek. Maar goed, dat zegt meer over NOS Sport natuurlijk :P
Het lijkt me inderdaad onmogelijk om als presentator overal alle ins en outs van te kennen. Of dat nu sport of iets anders is. Maar de echte 'anchor(wo)men' die ook interviews houden of een liveprogramma met gasten aan elkaar praten, moeten toch wel blijk geven van enige kennis van zaken om relevante vragen te stellen en een gesprek gaande te houden. Met alleen autocue-skills, zonder verder te weten waar het over gaat pf enige parate kennis, lukt je dat simpelweg niet.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 00:00:52 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208321205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 22:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Gert van 't Hof ontspringt voorlopig iedere dans. Kunnen wij een correlatie constateren tussen een gebrek aan een haarlijn en het succesvol inzetten van bepaalde avances? @:Mani89
Jack van Gelder haalt dit punt onderuit. Bovendien is refoboy Henry Schut vooralsnog niet genoemd en Fjoerd van Ramshorst ontspringt de dans ook, al lijkt me dat meer een stiekeme pleerukker.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 maart 2023 @ 00:05:00 #29
284411 crew  heywoodu
pi_208321237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 23:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het lijkt me inderdaad onmogelijk om als presentator overal alle ins en outs van te kennen. Of dat nu sport of iets anders is. Maar de echte 'anchor(wo)men' die ook interviews houden of een liveprogramma met gasten aan elkaar praten, moeten toch wel blijk geven van enige kennis van zaken om relevante vragen te stellen en een gesprek gaande te houden. Met alleen autocue-skills, zonder verder te weten waar het over gaat pf enige parate kennis, lukt je dat simpelweg niet.
Ja ok, dat wel, ik doelde met name op het presenteren zelf. Je ziet het bijvoorbeeld bij Rivkah, Gert of Jeroen, die vaak enorm laten blijken dat ze dingen anders dan voetbal eigenlijk niet alleen 'niet volgen', maar überhaupt niet kennen :P
  zaterdag 11 maart 2023 @ 00:13:35 #30
80382 manny
30 is best veel
pi_208321292
Smeets.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 11 maart 2023 @ 00:21:26 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208321329
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja ok, dat wel, ik doelde met name op het presenteren zelf. Je ziet het bijvoorbeeld bij Rivkah, Gert of Jeroen, die vaak enorm laten blijken dat ze dingen anders dan voetbal eigenlijk niet alleen 'niet volgen', maar überhaupt niet kennen :P
Erik van Dijk volgt de schaatswedstrijden die hij zelf van live-commentaar voorziet niet eens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 00:24:22 #32
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208321342
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja ok, dat wel, ik doelde met name op het presenteren zelf. Je ziet het bijvoorbeeld bij Rivkah, Gert of Jeroen, die vaak enorm laten blijken dat ze dingen anders dan voetbal eigenlijk niet alleen 'niet volgen', maar überhaupt niet kennen :P
Eens. :) En wanneer je alleen de autocue vlot en overtuigend voorleest en dat je enige taak is, is dat ook niet erg. Zijn er echter collega's die van zichzelf wat bredere parate kennis hebben of blijk geven zich snel (basis)materie op relatief onbekend terrein eigen te kunnen maken en zo een relevant gesprek te kunnen voeren voor de camera (zonder expert te zijn), zullen die gewoonweg eerder een voorkeurspositie krijgen voor de 'premium' programma's.

De kijker heeft snel genoeg door of een presentator echt geen idee heeft waar zij/hij het over heeft en volledig verloren is zonder autocue, of gewoon een programma kan dragen vanuit eigen kracht.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 00:24:27 #33
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_208321343
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 22:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Gert van 't Hof ontspringt voorlopig iedere dans. Kunnen wij een correlatie constateren tussen een gebrek aan een haarlijn en het succesvol inzetten van bepaalde avances? @:Mani89
Correlatie? Dan moeten we SPSS gebruiken toch

@Wereldgozer @Coco @Oriente @RamboDirk
graag op anoniem
  zaterdag 11 maart 2023 @ 00:29:11 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208321362
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Eens. :) En wanneer je alleen de autocue vlot en overtuigend voorleest en dat je enige taak is, is dat ook niet erg. Zijn er echter collega's die van zichzelf wat bredere parate kennis hebben of blijk geven zich snel (basis)materie op relatief onbekend terrein eigen te kunnen maken en zo een relevant gesprek te kunnen voeren voor de camera (zonder expert te zijn), zullen die gewoonweg eerder een voorkeurspositie krijgen voor de 'premium' programma's.

Mart Smeets heeft jarenlang zonder kennis van zaken sportverslagen gemaakt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 00:35:05 #35
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208321397
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mart Smeets heeft jarenlang zonder kennis van zaken sportverslagen gemaakt.
Klopt. En hoe irritant, arrogant of vervelend iemand hem ook mocht vinden: hij had de kwaliteit om het te laten lijken dat hij er iets van wist of dat het hem interesseerde. Ook als dat misschien totaal niet het geval was.
pi_208321492
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jack van Gelder haalt dit punt onderuit. Bovendien is refoboy Henry Schut vooralsnog niet genoemd en Fjoerd van Ramshorst ontspringt de dans ook, al lijkt me dat meer een stiekeme pleerukker.
Jeroen Stompie is clean denk ik.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208321681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 22:21 schreef PotjeSambal het volgende:
Derksen hint op Danny Nelissen die Marijn lastig viel.
twitter

Let op: we weten niet of dit voor of na de autowissel is. (Wellicht kan een van onze wielernerds dat kaartje even analyseren?)

[ Bericht 2% gewijzigd door trein2000 op 11-03-2023 02:06:52 ]
zie email 27 oktober
pi_208321750
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.

Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.

Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.

Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
pi_208321770
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.

Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.

Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.

Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
Dit zijn een beetje de reacties die ik hier in dit topic mis. Iedereen heeft het maar over bagateliseren en goedpraten maar kom op zeg. Trek als vrouw gewoon ook ff je bek open en spreek iemand er persoonlijk op aan.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 06:36:50 #40
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_208321935
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 03:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit zijn een beetje de reacties die ik hier in dit topic mis. Iedereen heeft het maar over bagateliseren en goedpraten maar kom op zeg. Trek als vrouw gewoon ook ff je bek open en spreek iemand er persoonlijk op aan.
Duidelijk het stuk in NRC niet gelezen.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 08:07:32 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208322248
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.

Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.

Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.

Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 03:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit zijn een beetje de reacties die ik hier in dit topic mis. Iedereen heeft het maar over bagateliseren en goedpraten maar kom op zeg. Trek als vrouw gewoon ook ff je bek open en spreek iemand er persoonlijk op aan.
Alle meldingen zijn genegeerd. Jack van Gelder heeft er gewoon waarschuwingen voor gehad van de eindredacteur maar ging gewoon door.

Dus kap gewoon met victim blaming. :{w

En hoezo wordt de verantwoordelijkheid WEER bij de slachtoffers gelegd? Het is ronduit idioot dat je (zelf) iemand aan moet spreken op het refereren aan je collega als 'die hoer' en 'die kut'. Als mensen zich gewoon volwassen gedragen, dan hoeven ze er ook niet op aangesproken te worden.
Resistance is futile.
pi_208322324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.

Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.

Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.

Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
Je conclusie is tamelijk komisch: je snapt de vrouwen van nu niet, terwijl je zou moeten stellen dat je de bazen van toen niet snapt. Er zijn namelijk wel degelijk meldingen gedaan, maar daar is niks of te weinig mee gedaan.

Jack van Gelder maakt een vrouw voor "die hoer" en "die kut" uit en wil niet dat ze meegaat op werkreis. Een eindredacteur (die van NOS Evenementen komt en de cultuur op de sportredactie niet gewend is) spreekt hem erop aan en waarschuwt hem. De hoofdredactie doet niks, de eindredacteur stapt op, de vrouw blijft thuis en Jack van Gelder gaat op het tripje.

Tom Egbers heeft een affaire met een veel jongere stagiaire, die hij na het uitkomen van de affaire een paar jaar lang het leven op het werk zuur maakt en ook buiten het werk lastig valt. Ze doet melding bij de hoofdredactie. De hoofdredactie heeft een gesprek met Egbers, maar er verandert niets. Egbers blijft aan en de vrouw vertrekt uiteindelijk maar.

Marijn de Vries vertelt in NRC Handelsblad over haar ervaring als analist bij de Avondetappe. Ze zegt wat van het wangedrag en doet er melding van. Er verandert niets aan de sfeer en zij is op een bepaald moment niet meer welkom.

quote:
Stel je voor hoe dat aan je vreet. Hoe je aan jezelf gaat twijfelen. Hoe machteloos je je voelt. Hoe je daar geen kant mee op kunt. Zes jaar geleden werden vrouwen met zulke verhalen zelden serieus genomen. Je verbeeldt je van alles. Jij bent degene die gek is. Je bent gewoon niet goed genoeg. Je bent verongelijkt, je bent een zeikwijf. Het ligt aan jezelf. Intussen ben je wel een van de vaste wieleranalisten op de Belgische televisie geworden. Dat je niet goed genoeg bent, kan het dus niet zijn.

(...)

Stel je voor dat er dan nu ineens een inventarisatie is, waaruit blijkt dat jij niet gek bent. En niet de enige. Dat alles wat je vermoedde gewoon klopt. Hoe zou jij je voelen? Ik weet wel hoe ik me voel. Wat daar gebeurd is, heeft mij geraakt tot in mijn kern. Het heeft mijn carrière beschadigd, maar vooral mij als persoon. Het vrat me leeg, vanbinnen. Stel je voor dat je daar nooit iets over hebt kunnen vertellen. Want zonder het bewijs dat er nu ligt werd je toch niet geloofd.
De talloze manieren waarop wangedrag op de werkvloer wordt goedgepraat, zijn misschien wel zo verwerpelijk als het wangedrag zelf. Daarom is de rol van Janke Dekker nu pijnlijk. Die is het gezicht van het meldpunt van grensoverschrijdend gedrag in de media-industrie en bagatelliseert van meet af aan de hele kwestie: ze noemt haar man een "ondeugende jongen", stelt dat hij zich niet schuldig maakt aan pestgedrag, trekt de geloofwaardigheid van journalisten in twijfel. Ze bedient zich van dezelfde eufemismen en retoriek als anderen die wangedrag van charismatische figuren goedpraten. Daarmee maakt ze zichzelf en het meldpunt ongeloofwaardig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 11-03-2023 08:30:25 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 maart 2023 @ 08:26:04 #43
284411 crew  heywoodu
pi_208322331
quote:
13s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Alle meldingen zijn genegeerd. Jack van Gelder heeft er gewoon waarschuwingen voor gehad van de eindredacteur maar ging gewoon door.

Dus kap gewoon met victim blaming. :{w

En hoezo wordt de verantwoordelijkheid WEER bij de slachtoffers gelegd? Het is ronduit idioot dat je (zelf) iemand aan moet spreken op het refereren aan je collega als 'die hoer' en 'die kut'. Als mensen zich gewoon volwassen gedragen, dan hoeven ze er ook niet op aangesproken te worden.
Buiten dat het nogal wat makkelijker is om te zeggen "nou dan ga ik hier weg" bij een baantje via het uitzendbureau, dan bij je absolute droombaan waar je waarschijnlijk je hele loopbaan weg kunt gooien als je daar zegt "nou ok doei dan". Want ja, zo'n Van Gelder of Egbers kan echt wel je hele loopbaan vernaggelen met decennia aan contacten.
pi_208322420
Mag ik zeggen dat ik echt geniet van dit schandaaltje?
-nee-
pi_208322422
Het zijn ook precies de types waarbij je dergelijk gedrag wel verwacht, oudere alfa mannetjes die al 100 jaar op de werkvloer rondlopen en geen tegenspraak en afwijzing accepteren.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_208322424
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:37 schreef Marsenal het volgende:
Mag ik zeggen dat ik echt geniet van dit schandaaltje?
Ja, dat mag je.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208322440
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:38 schreef Pedroso het volgende:
Het zijn ook precies de types waarbij je dergelijk gedrag wel verwacht, oudere alfa mannetjes die al 100 jaar op de werkvloer rondlopen en geen tegenspraak en afwijzing accepteren.
Ik had Tom Egbers wel iets integerder ingeschat.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208322508
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:42 schreef Fascination het volgende:

[..]
Ik had Tom Egbers wel iets integerder ingeschat.
Inderdaad, met name van hem valt het me tegen
  zaterdag 11 maart 2023 @ 09:32:15 #49
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_208322860
Egbers heb ik altijd zo’n lulletje rozenwater gevonden. Dit gedrag maakt hem naast een sulletje ook een ontzettende klootzak en zou meer dan genoeg reden moeten zijn om nooit meer zijn gehakkel op nationale tv aan te moeten horen.

Maar heel eerlijk, ik vind vooral de rol van Dekkers zeer pijnlijk. Haar uitlatingen van de afgelopen tijd zorgen er voor dat een instituten zoals Mores totaal niet meer veilig en geloofwaardig overkomen. En dat is funest.
pi_208323020
quote:
13s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Alle meldingen zijn genegeerd. Jack van Gelder heeft er gewoon waarschuwingen voor gehad van de eindredacteur maar ging gewoon door.

Dus kap gewoon met victim blaming. :{w

En hoezo wordt de verantwoordelijkheid WEER bij de slachtoffers gelegd? Het is ronduit idioot dat je (zelf) iemand aan moet spreken op het refereren aan je collega als 'die hoer' en 'die kut'. Als mensen zich gewoon volwassen gedragen, dan hoeven ze er ook niet op aangesproken te worden.
Als iemand mij hoer of kut noemt, pak ik mij jas en ben ik weg, of spreek ik een leidinggevende aan. Wat nou slachtoffer? Kom op zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')