Het lijkt me inderdaad onmogelijk om als presentator overal alle ins en outs van te kennen. Of dat nu sport of iets anders is. Maar de echte 'anchor(wo)men' die ook interviews houden of een liveprogramma met gasten aan elkaar praten, moeten toch wel blijk geven van enige kennis van zaken om relevante vragen te stellen en een gesprek gaande te houden. Met alleen autocue-skills, zonder verder te weten waar het over gaat pf enige parate kennis, lukt je dat simpelweg niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijkbaar valt het mee, want ook de mensen die inmiddels al jarenlang de sportnieuwtjes voorlezen spreken veel dingen nog uit alsof ze géén idee hebben wat het eigenlijk is.
"We gaan nu kijken naar het....schans...spring...en, daar won...even kijken...." en dan net zo stuntelend een naam oplezen.
En toch mogen ze al jaren blijven binnen de sportjournalistiek. Maar goed, dat zegt meer over NOS Sport natuurlijk
Jack van Gelder haalt dit punt onderuit. Bovendien is refoboy Henry Schut vooralsnog niet genoemd en Fjoerd van Ramshorst ontspringt de dans ook, al lijkt me dat meer een stiekeme pleerukker.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Gert van 't Hof ontspringt voorlopig iedere dans. Kunnen wij een correlatie constateren tussen een gebrek aan een haarlijn en het succesvol inzetten van bepaalde avances? @:Mani89
Ja ok, dat wel, ik doelde met name op het presenteren zelf. Je ziet het bijvoorbeeld bij Rivkah, Gert of Jeroen, die vaak enorm laten blijken dat ze dingen anders dan voetbal eigenlijk niet alleen 'niet volgen', maar überhaupt niet kennenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad onmogelijk om als presentator overal alle ins en outs van te kennen. Of dat nu sport of iets anders is. Maar de echte 'anchor(wo)men' die ook interviews houden of een liveprogramma met gasten aan elkaar praten, moeten toch wel blijk geven van enige kennis van zaken om relevante vragen te stellen en een gesprek gaande te houden. Met alleen autocue-skills, zonder verder te weten waar het over gaat pf enige parate kennis, lukt je dat simpelweg niet.
Erik van Dijk volgt de schaatswedstrijden die hij zelf van live-commentaar voorziet niet eens.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ok, dat wel, ik doelde met name op het presenteren zelf. Je ziet het bijvoorbeeld bij Rivkah, Gert of Jeroen, die vaak enorm laten blijken dat ze dingen anders dan voetbal eigenlijk niet alleen 'niet volgen', maar überhaupt niet kennen
Eens.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ok, dat wel, ik doelde met name op het presenteren zelf. Je ziet het bijvoorbeeld bij Rivkah, Gert of Jeroen, die vaak enorm laten blijken dat ze dingen anders dan voetbal eigenlijk niet alleen 'niet volgen', maar überhaupt niet kennen
Correlatie? Dan moeten we SPSS gebruiken tochquote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Gert van 't Hof ontspringt voorlopig iedere dans. Kunnen wij een correlatie constateren tussen een gebrek aan een haarlijn en het succesvol inzetten van bepaalde avances? @:Mani89
Mart Smeets heeft jarenlang zonder kennis van zaken sportverslagen gemaakt.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Eens.En wanneer je alleen de autocue vlot en overtuigend voorleest en dat je enige taak is, is dat ook niet erg. Zijn er echter collega's die van zichzelf wat bredere parate kennis hebben of blijk geven zich snel (basis)materie op relatief onbekend terrein eigen te kunnen maken en zo een relevant gesprek te kunnen voeren voor de camera (zonder expert te zijn), zullen die gewoonweg eerder een voorkeurspositie krijgen voor de 'premium' programma's.
Klopt. En hoe irritant, arrogant of vervelend iemand hem ook mocht vinden: hij had de kwaliteit om het te laten lijken dat hij er iets van wist of dat het hem interesseerde. Ook als dat misschien totaal niet het geval was.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mart Smeets heeft jarenlang zonder kennis van zaken sportverslagen gemaakt.
Jeroen Stompie is clean denk ik.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jack van Gelder haalt dit punt onderuit. Bovendien is refoboy Henry Schut vooralsnog niet genoemd en Fjoerd van Ramshorst ontspringt de dans ook, al lijkt me dat meer een stiekeme pleerukker.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:21 schreef PotjeSambal het volgende:
Derksen hint op Danny Nelissen die Marijn lastig viel.
Dit zijn een beetje de reacties die ik hier in dit topic mis. Iedereen heeft het maar over bagateliseren en goedpraten maar kom op zeg. Trek als vrouw gewoon ook ff je bek open en spreek iemand er persoonlijk op aan.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.
Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.
Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.
Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
Duidelijk het stuk in NRC niet gelezen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 03:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit zijn een beetje de reacties die ik hier in dit topic mis. Iedereen heeft het maar over bagateliseren en goedpraten maar kom op zeg. Trek als vrouw gewoon ook ff je bek open en spreek iemand er persoonlijk op aan.
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.
Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.
Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.
Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
Alle meldingen zijn genegeerd. Jack van Gelder heeft er gewoon waarschuwingen voor gehad van de eindredacteur maar ging gewoon door.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 03:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit zijn een beetje de reacties die ik hier in dit topic mis. Iedereen heeft het maar over bagateliseren en goedpraten maar kom op zeg. Trek als vrouw gewoon ook ff je bek open en spreek iemand er persoonlijk op aan.
Je conclusie is tamelijk komisch: je snapt de vrouwen van nu niet, terwijl je zou moeten stellen dat je de bazen van toen niet snapt. Er zijn namelijk wel degelijk meldingen gedaan, maar daar is niks of te weinig mee gedaan.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.
Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.
Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.
Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
De talloze manieren waarop wangedrag op de werkvloer wordt goedgepraat, zijn misschien wel zo verwerpelijk als het wangedrag zelf. Daarom is de rol van Janke Dekker nu pijnlijk. Die is het gezicht van het meldpunt van grensoverschrijdend gedrag in de media-industrie en bagatelliseert van meet af aan de hele kwestie: ze noemt haar man een "ondeugende jongen", stelt dat hij zich niet schuldig maakt aan pestgedrag, trekt de geloofwaardigheid van journalisten in twijfel. Ze bedient zich van dezelfde eufemismen en retoriek als anderen die wangedrag van charismatische figuren goedpraten. Daarmee maakt ze zichzelf en het meldpunt ongeloofwaardig.quote:Stel je voor hoe dat aan je vreet. Hoe je aan jezelf gaat twijfelen. Hoe machteloos je je voelt. Hoe je daar geen kant mee op kunt. Zes jaar geleden werden vrouwen met zulke verhalen zelden serieus genomen. Je verbeeldt je van alles. Jij bent degene die gek is. Je bent gewoon niet goed genoeg. Je bent verongelijkt, je bent een zeikwijf. Het ligt aan jezelf. Intussen ben je wel een van de vaste wieleranalisten op de Belgische televisie geworden. Dat je niet goed genoeg bent, kan het dus niet zijn.
(...)
Stel je voor dat er dan nu ineens een inventarisatie is, waaruit blijkt dat jij niet gek bent. En niet de enige. Dat alles wat je vermoedde gewoon klopt. Hoe zou jij je voelen? Ik weet wel hoe ik me voel. Wat daar gebeurd is, heeft mij geraakt tot in mijn kern. Het heeft mijn carrière beschadigd, maar vooral mij als persoon. Het vrat me leeg, vanbinnen. Stel je voor dat je daar nooit iets over hebt kunnen vertellen. Want zonder het bewijs dat er nu ligt werd je toch niet geloofd.
Buiten dat het nogal wat makkelijker is om te zeggen "nou dan ga ik hier weg" bij een baantje via het uitzendbureau, dan bij je absolute droombaan waar je waarschijnlijk je hele loopbaan weg kunt gooien als je daar zegt "nou ok doei dan". Want ja, zo'n Van Gelder of Egbers kan echt wel je hele loopbaan vernaggelen met decennia aan contacten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Alle meldingen zijn genegeerd. Jack van Gelder heeft er gewoon waarschuwingen voor gehad van de eindredacteur maar ging gewoon door.
Dus kap gewoon met victim blaming.
En hoezo wordt de verantwoordelijkheid WEER bij de slachtoffers gelegd? Het is ronduit idioot dat je (zelf) iemand aan moet spreken op het refereren aan je collega als 'die hoer' en 'die kut'. Als mensen zich gewoon volwassen gedragen, dan hoeven ze er ook niet op aangesproken te worden.
Ja, dat mag je.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:37 schreef Marsenal het volgende:
Mag ik zeggen dat ik echt geniet van dit schandaaltje?
Ik had Tom Egbers wel iets integerder ingeschat.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:38 schreef Pedroso het volgende:
Het zijn ook precies de types waarbij je dergelijk gedrag wel verwacht, oudere alfa mannetjes die al 100 jaar op de werkvloer rondlopen en geen tegenspraak en afwijzing accepteren.
Inderdaad, met name van hem valt het me tegenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:42 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik had Tom Egbers wel iets integerder ingeschat.
Als iemand mij hoer of kut noemt, pak ik mij jas en ben ik weg, of spreek ik een leidinggevende aan. Wat nou slachtoffer? Kom op zeg.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Alle meldingen zijn genegeerd. Jack van Gelder heeft er gewoon waarschuwingen voor gehad van de eindredacteur maar ging gewoon door.
Dus kap gewoon met victim blaming.
En hoezo wordt de verantwoordelijkheid WEER bij de slachtoffers gelegd? Het is ronduit idioot dat je (zelf) iemand aan moet spreken op het refereren aan je collega als 'die hoer' en 'die kut'. Als mensen zich gewoon volwassen gedragen, dan hoeven ze er ook niet op aangesproken te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |