Ach, ze hebben commentatoren in dienst die zelfs bij de sporten waar ze commentaar van doen wegkijken!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef RipCity het volgende:
Nog steeds benieuwd naar de rol van Arno Vermeulen. Die kijkt al 20 jaar weg bij alles en zet zichzelf ook op elk baantje. Lijkt me sterk dat die man erg geliefd is daar.
Ja dat. En hij liet ook duidelijk van zich horen in een personeelsvergadering. Net als Dione de Graaff en ene Mark Brassems.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, zo ver in het artikel was ik nog niet, maar ik zie nu dat hij samen met een van die slachtoffers naar de hoofdredactie is gestapt. Goed bezig
Ah, precies ja.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef RipCity het volgende:
Nog steeds benieuwd naar de rol van Arno Vermeulen. Die kijkt al 20 jaar weg bij alles en zet zichzelf ook op elk baantje. Lijkt me sterk dat die man erg geliefd is daar.
Nogmaals, je hoort het mij niet goedpraten in tegendeel. Maar om nou te doen alsof het hetzelfde is als een rechtstreekse doodsbedreiging op de werkvloer gaat mij ook te ver.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die (jonge) dames merken dat niet? Serieus? In dit specifieke geval hebben ze dat niet meegekregen nee. Verder is het zó "normasl" voor veel mannen om zo te reageren dat ze er juist constant mee geconfronteerd worden. Ja, dat merken ze wél.
Echt hoor..
Welke dingen die jij leest vindt je zo schokkend dan?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind het een walgelijk verhaal. En helaas herkenbaar. Vooral de hand boven het hoofd en "hij/zij is nou eenmaal zo"
Toch altijd fijn om dit ook te lezen. De wandaden moeten uiteraard naar boven komen, maar ik vind het ook altijd wel prettig om te weten wie de mensen zijn die wél gewoon fatsoen in hun donder hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat. En hij liet ook duidelijk van zich horen in een personeelsvergadering. Net als Dione de Graaff en ene Mark Brassems.
Overigens klinken een paar van die opmerkingen wel alsof ze door Fokkers! zijn gemaaktquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh de racecard word ook alweer getrokken, die ontbrak nog.
quote:Ik herken me niet in de door haar genoemde voorbeelden. Dat zij dit zo heeft ervaren, is verdrietig.”
Zomaar wat reacties van de NOS. Krijg dan lekker het heen en weer. Dat is duikgedrag. Ze weten echt wel wat er speelde. Ze mogen wel wat meer door het stof gaan dan pijnlijk of verdrietig.quote:,,En we erkennen dat we dingen niet goed hebben gedaan en in 2016 onvoldoende aandacht hebben besteed aan wat ze heeft ervaren’’, aldus een woordvoerder. ,,Haar column maakt opnieuw duidelijk hoeveel impact dit op haar heeft gehad. En dat is pijnlijk
Het gaat om het toxische. En áltijd op je hoede moeten zijn voor grijpgrage klauwtjes of in iig de woorden die ertoe moeten leiden/lijden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals, je hoort het mij niet goedpraten in tegendeel. Maar om nou te doen alsof het hetzelfde is als een rechtstreekse doodsbedreiging op de werkvloer gaat mij ook te ver.
Sorry, maar twee anonieme medewerkers zeggen dat hij het handgebaar maakt alsof hij iemands keel doorsnijdt als ze langsloopt. Als dit daadwerkelijk is voorgevallen (wat je nu maar moet aannemen), is dat natuurlijk beneden alle peil qua gedrag. Maar als je dat al een "doodsbedreiging" noemt, schiet je wel heel erg ver door.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook (nee juist) daar was sprake van een doodsbedreiging en van ernstige belediging. Een doodsbedreiging op de werkplek, dan zie ik weinig ruimte meer voor nuance als ik eerlijk ben.
Wat wel bij vrouwelijke collega's werd gedaanquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:55 schreef Revanches het volgende:
[..]
Nee, het laat zien hoe je personen van het andere geslacht reduceert tot een object, nota bene waar een vrouwelijke collega naast je zit. Maargoed, lekker afdoen alsof het allemaal geen reet voorstelt.
quote:Meerdere vrouwen krijgen bijnamen vanwege hun borsten.
Gewoon blijven bagatelliseren..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Sorry, maar twee anonieme medewerkers zeggen dat hij het handgebaar maakt alsof hij iemands keel doorsnijdt als ze langsloopt. Als dit daadwerkelijk is voorgevallen (wat je nu maar moet aannemen), is dat natuurlijk beneden alle peil qua gedrag. Maar als je dat al een "doodsbedreiging" noemt, schiet je wel heel erg ver door.
Maar ben jij dan van mening dat er helemaal geen verantwoordelijkheid ligt bij de dames?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat om het toxische. En áltijd op je hoede moeten zijn voor grijpgrage klauwtjes of in iig de woorden die ertoe moeten leiden/lijden.
Godzijdank ben ik inmiddels oud, al vrijwaart me dat nog voor verre van alles.
Maar ik wens de "valt allemaal wel mee joh"-mannen (en -vrouwen) soms echt heel gemeen toe dat het hen eens overkomt. Of liever nog: meermaals. Daarna praten we verder.
Ik zou het houden op zijn eerste kritiek. Het is wel degelijk een doodsbedreiging. Maja, anoniem. Wat moet je daar nu mee?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon blijven bagatelliseren..
Ja en nee. Uiteindelijk ben je er wel zelf bij, dat is gewoon een feit. Maar iemand die met zulke machtsverhoudingen überhaupt dat soort aapjes stuurt is altijd fout. Dáár ligt de verantwoordelijkheid en nergens anders.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ben jij dan van mening dat er helemaal geen verantwoordelijkheid ligt bij de dames?
Ik bedoel, als jij sms'jes, appjes krijgt van iemand die duidelijk iets seksueels van je wil, en jij gaat daarop in als volwassen dame. Dan heb je daar toch ook gewoon voor gekozen?
Het gaat meer om het gevolg. Na de ‘relatie’ intimiderend en pesterig behandeld worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ben jij dan van mening dat er helemaal geen verantwoordelijkheid ligt bij de dames?
Ik bedoel, als jij sms'jes, appjes krijgt van iemand die duidelijk iets seksueels van je wil, en jij gaat daarop in als volwassen dame. Dan heb je daar toch ook gewoon voor gekozen?
Ik heb de appjes nog niet kunnen inlezen. Jij wel?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Uiteindelijk ben je er wel zelf bij, dat is gewoon een feit. Maar iemand die met zulke machtsverhoudingen überhaupt dat soort aapjes stuurt is altijd fout. Dáár ligt de verantwoordelijkheid en nergens anders.
De terminologie aankaarten is iets anders dan bagatelliseren. Ik denk dat je moeite hebt om je emotie erbuiten te houden. Het is fout gedrag, maar laten we het wel objectief blijven benaderen. Ik vind het verschrikkelijk gedrag, maar ik denk niet dat onze rechters hier een doodsbedreiging van maken. Dus dan mag je er over discussiëren.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon blijven bagatelliseren..
Ja, maar dat blijft allemaal zo vaag. Intimideren, pesten. Waar bestaat dat dan uit?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het gaat meer om het gevolg. Na de ‘relatie’ intimiderend en pesterig behandeld worden.
Dat doen ze toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar dat blijft allemaal zo vaag. Intimideren, pesten. Waar bestaat dat dan uit?
Als het allemaal zo erg was, dan is het toch ook niet zo moeilijk om specifieke voorbeelden te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |