Ik heb het artikel gelezen. Zoals ik aangaf, staan daar kwalijke zaken in. Ik reageerde in deze op de affaire van Egbers, daar ging het namelijk over in mijn reactie op trein2000.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je hebt het artikel niet gelezen of je praat het goed. Meer opties zie ik niet.
Man man man, wat klinkt dit als een hel om te werken. Uiteraard vooral voor de personen waar het steeds op is gericht, maar in het algemeen ook gewoonquote:
Krijg geen kinderen aub.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Veel slachtofferschap weer, gelukkig ook wederhoor.
[..]
Ook (nee juist) daar was sprake van een doodsbedreiging en van ernstige belediging. Een doodsbedreiging op de werkplek, dan zie ik weinig ruimte meer voor nuance als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik had het puur over die affaire van Egbers.
Het is wat mij betreft nog erger. Die (jonge) dames doen net zo goed gewoon hun werk. Turnen op topniveau. En die worden gereduceerd tot seksobjecten. Totaal niet gezien als topatleten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet normaal. Maar het is wel van een ander kaliber dan beledigen en bedreigen van collega.
Er staan nog wel wat meer incidenten in dat verhaal die op zichzelf staand niet zo heel heftig zijn. Maar het patroon is dat wel…
Nee, het is niet van een ander kaliber, wie bepaalt dat kaliber eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet normaal. Maar het is wel van een ander kaliber dan beledigen en bedreigen van collega.
Er staan nog wel wat meer incidenten in dat verhaal die op zichzelf staand niet zo heel heftig zijn. Maar het patroon is dat wel…
Als man word ik ook onpasselijk van dit soort 'grappen'. Die seksualisering altijd bij die afdeling nooit volwassen geworden pubers...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:44 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als je met mannen in een ruimte zit is het okay maar als je met vrouwen zit die dat niet grappig vinden zou ik dat idd achterwege laten als ik hem was. Mannen onderling kan je dat wel gewoon doen.
Niet eens. Die dames merken dat niet; dat in tegenstelling tot pestgedrag op de werkvloer.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft nog erger. Die (jonge) dames doen net zo goed gewoon hun werk. Turnen op topniveau. En die worden gereduceerd tot seksobjecten. Totaal niet gezien als topatleten.
Dan ben je als Sportredactie in het geheel niet professioneel bezig.
Op Jiskefet achtige kantoren misschien. Beetje professioneel bedrijf heb je dit soort ongein niet. Als er al geen code of conduct is worden dit soort misstanden meestal gemeld bij een vertrouwenspersoon. NOS maar ook andere media heeft echt zelf die cultuur gecreëerd. Te lang geleund op fossielen die kost wat het kost de hand boven het hoofd worden gehouden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:29 schreef xzaz het volgende:
Ik durf te wedden dat op elke kantoor dit soort zaken spelen dan wel mindere of meerdere mate.
De carrière van Tom is al ruim tien jaar voorbij, alleen had hij dat zelf nog niet helemaal door. Olumpische Spelen.quote:
Nee normaal vind ik het niet,maar dat is nog wat anders dan dat er ophef over komt (al snap ik ook wel dat het wordt verteld om het hele beeld van de cultuur te schetsen)quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:42 schreef Revanches het volgende:
[..]
‘Tijdens een oefening spreidde een turnster haar benen’, vertelt de oud-medewerker. ‘Mijn collega spoelde terug naar precies het moment dat haar benen het wijdst uit elkaar waren, en zette het beeld stil. ‘Laat maar eens zien wat je daar tussen je benen hebt’, zei hij. Later gebeurden dat soort dingen vaker. Ik durfde er niks van te zeggen, maar dacht toen al: is dit nou normaal gedrag bij een publieke omroep?’
Dit vind jij een normale reactie in een werkomgeving?
Nee, het laat zien hoe je personen van het andere geslacht reduceert tot een object, nota bene waar een vrouwelijke collega naast je zit. Maargoed, lekker afdoen alsof het allemaal geen reet voorstelt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet eens. Die dames merken dat niet; dat in tegenstelling tot pestgedrag op de werkvloer.
Nee het is niet professioneel en je moet er zeker tegen optreden, maar ik vind het wel van een ander gewicht.
Grappen en gezelligheid?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Nee normaal vind ik het niet,maar dat is nog wat anders dan dat er ophef over komt (al snap ik ook wel dat het wordt verteld om het hele beeld van de cultuur te schetsen)
Dat (professionele) werkomgeving argument vind ik alleen echt onzin. Alsof iedereen op hun werk maar de hele dag serieus moet zijn. Juist in zo'n montagehokje lijkt me wat meer ruimte voor grappen en gezelligheid.
Maar ik hou er over op,voordat het lijkt alsof ik die smeerpijpen alleen maar verdedig.
Dat doe ik niet. Sterker nog ik benoem expliciet dat je er tegen moet optreden. Alleen ik ga niet zo ver dat ik het ook dezelfde hoogte stel als een doodsbedreiging op de werkvloer.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:55 schreef Revanches het volgende:
Maargoed, lekker afdoen alsof het allemaal geen reet voorstelt.
Gelezen dat Jeroen Stekelenburg wel is opgekomen voor de slachtoffers?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben nu ook wel benieuwd naar de bekendere namen die juist wél bekend staan als gewone, degelijke en vriendelijke mensen. Die zullen er toch ook wel zijn, lijkt me?
Mja, ik houd er niet zo van om dit te rangschikken, dat is ook allemaal erg subjectief.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Sterker nog ik benoem expliciet dat je er tegen moet optreden. Alleen ik ga niet zo ver dat ik het ook dezelfde hoogte stel als een doodsbedreiging op de werkvloer.
Ah, zo ver in het artikel was ik nog niet, maar ik zie nu dat hij samen met een van die slachtoffers naar de hoofdredactie is gestapt. Goed bezigquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelezen dat Jeroen Stekelenburg wel is opgekomen voor de slachtoffers?
Die (jonge) dames merken dat niet? Serieus? In dit specifieke geval hebben ze dat niet meegekregen nee. Verder is het zó "normaal" voor veel mannen om zo te reageren dat ze er juist constant mee geconfronteerd worden. Ja, dat merken ze wél.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet eens. Die dames merken dat niet; dat in tegenstelling tot pestgedrag op de werkvloer.
Nee het is niet professioneel en je moet er zeker tegen optreden, maar ik vind het wel van een ander gewicht.
Ik wil ook heel graag weten waar Arno Vermeulen en die voetbaljournalisten (Armand Arasovgliuchckc en die andere Jeroenen) precies staan hierin. Die hebben in de voetbalpodcast regelmatig het hoogste woord als het gaat over grensoverschrijdend gedrag.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben nu ook wel benieuwd naar de bekendere namen die juist wél bekend staan als gewone, degelijke en vriendelijke mensen. Die zullen er toch ook wel zijn, lijkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |