Dat mag je niet zeggen hier want dat 'is een dooddoener'.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef Repentless het volgende:
[..] Maar een affaire op de werkvloer is iets dat veelvuldig voorkomt, .
Nee, hoor. Een dooddoener is letterlijk een argument zonder waarde. Waarvan akte.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
Een dooddoener kan soms gewoon de waarheid zijn.
Ik raak helemaal niet overstuur. Misschien nog eens lezen wat ik schreef. En dat hele *overstuur* gejank mag je per definitie achterwege laten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je raakt overstuur omdat iemand in dit topic zegt dat de uitspraak van Kerseboom "Parijs tegen Nice" grappig is. In WLR wordt die uitspraak van Kerseboom nog regelmatig genoemd.
WLR = wielerforum hier op FOK.
Mua dan willen mensen het argument gewoon niet willen snappen. Ik durf te wedden dat op elke kantoor dit soort zaken spelen dan wel mindere of meerdere mate.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Een dooddoener is letterlijk een argument zonder waarde. Waarvan akte.
Zeker, maar het uitgangspunt “het gaat overal zo en gaat nooit veranderen” lijkt me niet heel sterk..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
Een dooddoener kan soms gewoon de waarheid zijn.
Tja, relatie op de werkvloer moet kunnen toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, wow..
Kijk dames en heren, zo praat je een toxische werkomgeving goed..
quote:De jonge medewerker vertelt de hoofdredactie dat zij in de nazomer van 2008, als de affaire al is beëindigd, wordt benaderd door Egbers’ vrouw Janke Dekker, die er lucht van heeft gekregen. Onder druk van Dekker – nu voorzitter van meldpunt Mores, voor ongewenste omgangsvormen in onder meer de televisiesector – zou de medewerker de affaire aan haar hebben toegegeven.
Na dat gesprek escaleert de situatie verder. Op de redactie zien medewerkers van NOS Sport hoe Egbers haar begint te pesten en te intimideren. In het bijzijn van meerdere collega’s noemt hij haar ‘de as van het kwaad’, ‘het vergif’ en ‘serpent’. Ook maakt hij, wanneer zij langsloopt, het handgebaar waarmee hij doet alsof hij iemands keel doorsnijdt, zeggen twee medewerkers. Tegen collega’s zegt hij dat ze niet meer met haar moeten werken.
Geen gezeik, iedereen lomp.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou het eerder een toxische werkomgeving vinden als ik geen grappen meer mag maken. Mensen moeten maar eens een dikkere huid kweken, in het algemeen hoor, niet zozeer wat er hier gaande is.
Maar doe je nou je vingers in je oren en doe je nanananana?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker, maar het uitgangspunt “het gaat overal zo en gaat nooit veranderen” lijkt me niet heel sterk..
Nee. Het is een argument zonder waarde. Net als de meeste van jouw reacties, eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:29 schreef xzaz het volgende:
Mua dan willen mensen het argument gewoon niet willen snappen.
Niet in mijn werkomgeving. Veel volwassenen hier.quote:Ik durf te wedden dat op elke kantoor dit soort zaken spelen dan wel mindere of meerdere mate.
Alleen maar. En daarmee ben jij het probleem.quote:
Nee en volgens mij praten we daarom ook langs elkaar heen. Bedoelde dat zoiets niet direct hoeft te leiden tot een toxische werksfeer of ruzie, daarmee zeg ik niks over deze situatie.quote:
Jij bent ook van mindere waarde. Misschien is werken bij nos sport wat voor jouw?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. Het is een argument zonder waarde. Net als de meeste van jouw reacties, eigenlijk.
[..]
Niet in mijn werkomgeving. Veel volwassenen hier.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alleen maar. En daarmee ben jij het probleem.
NIEMAND praat het hier goedquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
En DIT is dus het hele probleem he? Dat (te) veel mensen het goed gaan praten/bagatelliseren. Dan verandert er dus nooit wat..
Ik zou het wel even doen. Gewoon een tip.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee en volgens mij praten we daarom ook langs elkaar heen. Bedoelde dat zoiets niet direct hoeft te leiden tot een toxische werksfeer of ruzie, daarmee zeg ik niks over deze situatie.
Zeker wel. Waaronder jij.quote:
Lekkere manier van discussie voeren welquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar doe je nou je vingers in je oren en doe je nanananana?
Hij projecteertquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lekkere manier van discussie voeren wel
Dat doe je wel. Jij bent blijkbaar de enige die dat niet ziet. Bagatelliseren is in stand houden.quote:
Kan een MOD even ingrijpen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Anders donder je gewoon ff lekker op met woorden in mn mond te leggen.
Ik lees gewoon wat je schrijft. Wat jou betreft is er geen probleem, alleen overtrokken reacties.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Anders donder je gewoon ff lekker op met woorden in mn mond te leggen.
Aandacht voor sommige grappen vind ik ook wat overdreven. Dat je in een montagehokje vraagt of je een turnster zou doen is nou niet schokkend.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach, iemand belachelijk kunnen maken hoort er toch ook wel een beetje bij op de werkvloer. Zolang je maar weet tot hoever je kan gaan.
Kan me dan weer niet voorstellen dat zij echt helemaal van niks wist. Zeker die affaire zal ze wel van hebben geweten als je de reactie van Egbers leestquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:34 schreef RipCity het volgende:
Begin dit jaar vertelde Dekker in een podcast aan Mischa Blok in gesprek over het interne onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag bij de NOS: „Wij als Mores hebben daar geen invloed op, dus ik heb geen belang te verstrengelen.” Blok legde voor: „Stel dat er klachten binnenkomen over Tom Egbers bij Mores?” Dekker: „Dan treed ik meteen terug.”
Toedeledokie.
Ze wist het inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kan me dan weer niet voorstellen dat zij echt helemaal van niks wist. Zeker die affaire zal ze wel van hebben geweten als je de reactie van Egbers leest
Waarom vind je dat normaal? Waarom vinden mannen dat normaal? Inzoomen op haar kruis en dat soort teksten bezigen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:37 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Aandacht voor sommige grappen vind ik ook wat overdreven. Dat je in een montagehokje vraagt of je een turnster zou doen is nou niet schokkend.
Vind het vooral fout dat als mensen aangeven zat ze iets niet prettig vinden (als ze dat überhaupt al durven vanwege een verziekte cultuur), dat er helemaal niks mee wordt gedaan. Waardeloze managers/hoofdredacteuren toch overal
Vrouwen zullen het onderling ook ongetwijfeld over lekkere kerels hebbenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat normaal? Waarom vinden mannen dat normaal? Inzoomen op haar kruis en dat soort teksten bezigen?
En ja, ik zie de reacties al aankomen..
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:40 schreef Mansjester het volgende:
Is er trouwens een algemeen topic met overzicht van mensen die grensoverschrijdend gedrag wordt verweten?
Het topic heet zelfs zoquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je raakt overstuur omdat iemand in dit topic zegt dat de uitspraak van Kerseboom "Parijs tegen Nice" grappig is. In WLR wordt die uitspraak van Kerseboom nog regelmatig genoemd.
WLR = wielerforum hier op FOK.
‘Tijdens een oefening spreidde een turnster haar benen’, vertelt de oud-medewerker. ‘Mijn collega spoelde terug naar precies het moment dat haar benen het wijdst uit elkaar waren, en zette het beeld stil. ‘Laat maar eens zien wat je daar tussen je benen hebt’, zei hij. Later gebeurden dat soort dingen vaker. Ik durfde er niks van te zeggen, maar dacht toen al: is dit nou normaal gedrag bij een publieke omroep?’quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:37 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Aandacht voor sommige grappen vind ik ook wat overdreven. Dat je in een montagehokje vraagt of je een turnster zou doen is nou niet schokkend.
Vind het vooral fout dat als mensen aangeven zat ze iets niet prettig vinden (als ze dat überhaupt al durven vanwege een verziekte cultuur), dat er helemaal niks mee wordt gedaan. Waardeloze managers/hoofdredacteuren toch overal
Of die manier? Én in een professionele omgeving? Niet dat ik meegemaakt hebquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Vrouwen zullen het onderling ook ongetwijfeld over lekkere kerels hebben
Zo is natoer
Als je met mannen in een ruimte zit is het okay maar als je met vrouwen zit die dat niet grappig vinden zou ik dat idd achterwege laten als ik hem was. Mannen onderling kan je dat wel gewoon doen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:42 schreef Revanches het volgende:
[..]
‘Tijdens een oefening spreidde een turnster haar benen’, vertelt de oud-medewerker. ‘Mijn collega spoelde terug naar precies het moment dat haar benen het wijdst uit elkaar waren, en zette het beeld stil. ‘Laat maar eens zien wat je daar tussen je benen hebt’, zei hij. Later gebeurden dat soort dingen vaker. Ik durfde er niks van te zeggen, maar dacht toen al: is dit nou normaal gedrag bij een publieke omroep?’
Dit vind jij een normale reactie in een werkomgeving?
Nee. Het is hoogst onprofessioneelquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:44 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als je met mannen in een ruimte zit is het okay maar als je met vrouwen zit die dat niet grappig vinden zou ik dat idd achterwege laten als ik hem was. Mannen onderling kan je dat wel gewoon doen.
Dat van die turnster heb ik overheen gelezen denk ik, dat is wel redelijk kansloos ja.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of die manier? Én in een professionele omgeving? Niet dat ik meegemaakt heb
Ja? Wat praat ik goed? Ik word echt ontzettend moe van deze redeneertrant: als je zegt dat je als werkgever nu eenmaal niet altijd een objectieve afweging kunt maken over iets als een affaire op de werkvloer, je niet altijd de middelen hebt om in te grijpen omdat het deels ook gewoon het privéleven is van je medewerkers en het direct op straat zetten van de ervaren medewerker die hoger in de boom zit ook niet altijd de enige denkbare of logische mogelijkheid is, "praat je het goed".quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, wow..
Kijk dames en heren, zo praat je een toxische werkomgeving goed..
Pubers vaak ja. Echt kansloos als je dat soort dingen doet en dat soort opmerkingen maakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat van die turnster heb ik overheen gelezen denk ik, dat is wel redelijk kansloos ja.
Niet in de laatste plaats omdat dat meestal kinderen zijn toch
Ik had het puur over die affaire van Egbers.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah kom toch. Doodsbedreigingen, discriminerende opmerkingen, ernstige beledigingen. Iedereen weet er van en op Stekelenburg na doet niemand iets. Dat heeft niet meer met onrechtvaardig aanvoelen te maken. Dat is schandalig slecht management.
Het is niet dat er een of twee incidenten zijn geweest hè.
Idd als het over henzelf gaat is de media opeens 'fake news'quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:45 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
dat die partner van Egberts op deze manier in haar functie reageert, dan heb je wel lef zeg
Of je hebt het artikel niet gelezen of je praat het goed. Meer opties zie ik niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja? Wat praat ik goed? Ik word echt ontzettend moe van deze redeneertrant: als je zegt dat je als werkgever nu eenmaal niet altijd een objectieve afweging kunt maken over iets als een affaire op de werkvloer, je niet altijd de middelen hebt om in te grijpen omdat het deels ook gewoon het privéleven is van je medewerkers en het direct op straat zetten van de ervaren medewerker die hoger in de boom zit ook niet altijd de enige denkbare of logische mogelijkheid is, "praat je het goed".
"Die Egbers had je gelijk moeten ontslaan, wat een klootzak!" is waarschijnlijk de enige juiste conclusie, alles daarbuiten valt onder "goedpraten". Hou toch op.
Het is niet normaal. Maar het is wel van een ander kaliber dan beledigen en bedreigen van collega.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat normaal? Waarom vinden mannen dat normaal? Inzoomen op haar kruis en dat soort teksten bezigen?
En ja, ik zie de reacties al aankomen..
Ik heb het artikel gelezen. Zoals ik aangaf, staan daar kwalijke zaken in. Ik reageerde in deze op de affaire van Egbers, daar ging het namelijk over in mijn reactie op trein2000.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je hebt het artikel niet gelezen of je praat het goed. Meer opties zie ik niet.
Man man man, wat klinkt dit als een hel om te werken. Uiteraard vooral voor de personen waar het steeds op is gericht, maar in het algemeen ook gewoonquote:
Krijg geen kinderen aub.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Veel slachtofferschap weer, gelukkig ook wederhoor.
[..]
Ook (nee juist) daar was sprake van een doodsbedreiging en van ernstige belediging. Een doodsbedreiging op de werkplek, dan zie ik weinig ruimte meer voor nuance als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik had het puur over die affaire van Egbers.
Het is wat mij betreft nog erger. Die (jonge) dames doen net zo goed gewoon hun werk. Turnen op topniveau. En die worden gereduceerd tot seksobjecten. Totaal niet gezien als topatleten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet normaal. Maar het is wel van een ander kaliber dan beledigen en bedreigen van collega.
Er staan nog wel wat meer incidenten in dat verhaal die op zichzelf staand niet zo heel heftig zijn. Maar het patroon is dat wel…
Nee, het is niet van een ander kaliber, wie bepaalt dat kaliber eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet normaal. Maar het is wel van een ander kaliber dan beledigen en bedreigen van collega.
Er staan nog wel wat meer incidenten in dat verhaal die op zichzelf staand niet zo heel heftig zijn. Maar het patroon is dat wel…
Als man word ik ook onpasselijk van dit soort 'grappen'. Die seksualisering altijd bij die afdeling nooit volwassen geworden pubers...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:44 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als je met mannen in een ruimte zit is het okay maar als je met vrouwen zit die dat niet grappig vinden zou ik dat idd achterwege laten als ik hem was. Mannen onderling kan je dat wel gewoon doen.
Niet eens. Die dames merken dat niet; dat in tegenstelling tot pestgedrag op de werkvloer.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft nog erger. Die (jonge) dames doen net zo goed gewoon hun werk. Turnen op topniveau. En die worden gereduceerd tot seksobjecten. Totaal niet gezien als topatleten.
Dan ben je als Sportredactie in het geheel niet professioneel bezig.
Op Jiskefet achtige kantoren misschien. Beetje professioneel bedrijf heb je dit soort ongein niet. Als er al geen code of conduct is worden dit soort misstanden meestal gemeld bij een vertrouwenspersoon. NOS maar ook andere media heeft echt zelf die cultuur gecreëerd. Te lang geleund op fossielen die kost wat het kost de hand boven het hoofd worden gehouden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:29 schreef xzaz het volgende:
Ik durf te wedden dat op elke kantoor dit soort zaken spelen dan wel mindere of meerdere mate.
De carrière van Tom is al ruim tien jaar voorbij, alleen had hij dat zelf nog niet helemaal door. Olumpische Spelen.quote:
Nee normaal vind ik het niet,maar dat is nog wat anders dan dat er ophef over komt (al snap ik ook wel dat het wordt verteld om het hele beeld van de cultuur te schetsen)quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:42 schreef Revanches het volgende:
[..]
‘Tijdens een oefening spreidde een turnster haar benen’, vertelt de oud-medewerker. ‘Mijn collega spoelde terug naar precies het moment dat haar benen het wijdst uit elkaar waren, en zette het beeld stil. ‘Laat maar eens zien wat je daar tussen je benen hebt’, zei hij. Later gebeurden dat soort dingen vaker. Ik durfde er niks van te zeggen, maar dacht toen al: is dit nou normaal gedrag bij een publieke omroep?’
Dit vind jij een normale reactie in een werkomgeving?
Nee, het laat zien hoe je personen van het andere geslacht reduceert tot een object, nota bene waar een vrouwelijke collega naast je zit. Maargoed, lekker afdoen alsof het allemaal geen reet voorstelt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet eens. Die dames merken dat niet; dat in tegenstelling tot pestgedrag op de werkvloer.
Nee het is niet professioneel en je moet er zeker tegen optreden, maar ik vind het wel van een ander gewicht.
Grappen en gezelligheid?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Nee normaal vind ik het niet,maar dat is nog wat anders dan dat er ophef over komt (al snap ik ook wel dat het wordt verteld om het hele beeld van de cultuur te schetsen)
Dat (professionele) werkomgeving argument vind ik alleen echt onzin. Alsof iedereen op hun werk maar de hele dag serieus moet zijn. Juist in zo'n montagehokje lijkt me wat meer ruimte voor grappen en gezelligheid.
Maar ik hou er over op,voordat het lijkt alsof ik die smeerpijpen alleen maar verdedig.
Dat doe ik niet. Sterker nog ik benoem expliciet dat je er tegen moet optreden. Alleen ik ga niet zo ver dat ik het ook dezelfde hoogte stel als een doodsbedreiging op de werkvloer.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:55 schreef Revanches het volgende:
Maargoed, lekker afdoen alsof het allemaal geen reet voorstelt.
Gelezen dat Jeroen Stekelenburg wel is opgekomen voor de slachtoffers?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben nu ook wel benieuwd naar de bekendere namen die juist wél bekend staan als gewone, degelijke en vriendelijke mensen. Die zullen er toch ook wel zijn, lijkt me?
Mja, ik houd er niet zo van om dit te rangschikken, dat is ook allemaal erg subjectief.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Sterker nog ik benoem expliciet dat je er tegen moet optreden. Alleen ik ga niet zo ver dat ik het ook dezelfde hoogte stel als een doodsbedreiging op de werkvloer.
Ah, zo ver in het artikel was ik nog niet, maar ik zie nu dat hij samen met een van die slachtoffers naar de hoofdredactie is gestapt. Goed bezigquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelezen dat Jeroen Stekelenburg wel is opgekomen voor de slachtoffers?
Die (jonge) dames merken dat niet? Serieus? In dit specifieke geval hebben ze dat niet meegekregen nee. Verder is het zó "normaal" voor veel mannen om zo te reageren dat ze er juist constant mee geconfronteerd worden. Ja, dat merken ze wél.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet eens. Die dames merken dat niet; dat in tegenstelling tot pestgedrag op de werkvloer.
Nee het is niet professioneel en je moet er zeker tegen optreden, maar ik vind het wel van een ander gewicht.
Ik wil ook heel graag weten waar Arno Vermeulen en die voetbaljournalisten (Armand Arasovgliuchckc en die andere Jeroenen) precies staan hierin. Die hebben in de voetbalpodcast regelmatig het hoogste woord als het gaat over grensoverschrijdend gedrag.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben nu ook wel benieuwd naar de bekendere namen die juist wél bekend staan als gewone, degelijke en vriendelijke mensen. Die zullen er toch ook wel zijn, lijkt me?
Ach, ze hebben commentatoren in dienst die zelfs bij de sporten waar ze commentaar van doen wegkijken!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef RipCity het volgende:
Nog steeds benieuwd naar de rol van Arno Vermeulen. Die kijkt al 20 jaar weg bij alles en zet zichzelf ook op elk baantje. Lijkt me sterk dat die man erg geliefd is daar.
Ja dat. En hij liet ook duidelijk van zich horen in een personeelsvergadering. Net als Dione de Graaff en ene Mark Brassems.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, zo ver in het artikel was ik nog niet, maar ik zie nu dat hij samen met een van die slachtoffers naar de hoofdredactie is gestapt. Goed bezig
Ah, precies ja.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef RipCity het volgende:
Nog steeds benieuwd naar de rol van Arno Vermeulen. Die kijkt al 20 jaar weg bij alles en zet zichzelf ook op elk baantje. Lijkt me sterk dat die man erg geliefd is daar.
Nogmaals, je hoort het mij niet goedpraten in tegendeel. Maar om nou te doen alsof het hetzelfde is als een rechtstreekse doodsbedreiging op de werkvloer gaat mij ook te ver.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die (jonge) dames merken dat niet? Serieus? In dit specifieke geval hebben ze dat niet meegekregen nee. Verder is het zó "normasl" voor veel mannen om zo te reageren dat ze er juist constant mee geconfronteerd worden. Ja, dat merken ze wél.
Echt hoor..
Welke dingen die jij leest vindt je zo schokkend dan?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind het een walgelijk verhaal. En helaas herkenbaar. Vooral de hand boven het hoofd en "hij/zij is nou eenmaal zo"
Toch altijd fijn om dit ook te lezen. De wandaden moeten uiteraard naar boven komen, maar ik vind het ook altijd wel prettig om te weten wie de mensen zijn die wél gewoon fatsoen in hun donder hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat. En hij liet ook duidelijk van zich horen in een personeelsvergadering. Net als Dione de Graaff en ene Mark Brassems.
Overigens klinken een paar van die opmerkingen wel alsof ze door Fokkers! zijn gemaaktquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh de racecard word ook alweer getrokken, die ontbrak nog.
quote:Ik herken me niet in de door haar genoemde voorbeelden. Dat zij dit zo heeft ervaren, is verdrietig.”
Zomaar wat reacties van de NOS. Krijg dan lekker het heen en weer. Dat is duikgedrag. Ze weten echt wel wat er speelde. Ze mogen wel wat meer door het stof gaan dan pijnlijk of verdrietig.quote:,,En we erkennen dat we dingen niet goed hebben gedaan en in 2016 onvoldoende aandacht hebben besteed aan wat ze heeft ervaren’’, aldus een woordvoerder. ,,Haar column maakt opnieuw duidelijk hoeveel impact dit op haar heeft gehad. En dat is pijnlijk
Het gaat om het toxische. En áltijd op je hoede moeten zijn voor grijpgrage klauwtjes of in iig de woorden die ertoe moeten leiden/lijden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals, je hoort het mij niet goedpraten in tegendeel. Maar om nou te doen alsof het hetzelfde is als een rechtstreekse doodsbedreiging op de werkvloer gaat mij ook te ver.
Sorry, maar twee anonieme medewerkers zeggen dat hij het handgebaar maakt alsof hij iemands keel doorsnijdt als ze langsloopt. Als dit daadwerkelijk is voorgevallen (wat je nu maar moet aannemen), is dat natuurlijk beneden alle peil qua gedrag. Maar als je dat al een "doodsbedreiging" noemt, schiet je wel heel erg ver door.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook (nee juist) daar was sprake van een doodsbedreiging en van ernstige belediging. Een doodsbedreiging op de werkplek, dan zie ik weinig ruimte meer voor nuance als ik eerlijk ben.
Wat wel bij vrouwelijke collega's werd gedaanquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:55 schreef Revanches het volgende:
[..]
Nee, het laat zien hoe je personen van het andere geslacht reduceert tot een object, nota bene waar een vrouwelijke collega naast je zit. Maargoed, lekker afdoen alsof het allemaal geen reet voorstelt.
quote:Meerdere vrouwen krijgen bijnamen vanwege hun borsten.
Gewoon blijven bagatelliseren..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Sorry, maar twee anonieme medewerkers zeggen dat hij het handgebaar maakt alsof hij iemands keel doorsnijdt als ze langsloopt. Als dit daadwerkelijk is voorgevallen (wat je nu maar moet aannemen), is dat natuurlijk beneden alle peil qua gedrag. Maar als je dat al een "doodsbedreiging" noemt, schiet je wel heel erg ver door.
Maar ben jij dan van mening dat er helemaal geen verantwoordelijkheid ligt bij de dames?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat om het toxische. En áltijd op je hoede moeten zijn voor grijpgrage klauwtjes of in iig de woorden die ertoe moeten leiden/lijden.
Godzijdank ben ik inmiddels oud, al vrijwaart me dat nog voor verre van alles.
Maar ik wens de "valt allemaal wel mee joh"-mannen (en -vrouwen) soms echt heel gemeen toe dat het hen eens overkomt. Of liever nog: meermaals. Daarna praten we verder.
Ik zou het houden op zijn eerste kritiek. Het is wel degelijk een doodsbedreiging. Maja, anoniem. Wat moet je daar nu mee?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon blijven bagatelliseren..
Ja en nee. Uiteindelijk ben je er wel zelf bij, dat is gewoon een feit. Maar iemand die met zulke machtsverhoudingen überhaupt dat soort aapjes stuurt is altijd fout. Dáár ligt de verantwoordelijkheid en nergens anders.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ben jij dan van mening dat er helemaal geen verantwoordelijkheid ligt bij de dames?
Ik bedoel, als jij sms'jes, appjes krijgt van iemand die duidelijk iets seksueels van je wil, en jij gaat daarop in als volwassen dame. Dan heb je daar toch ook gewoon voor gekozen?
Het gaat meer om het gevolg. Na de ‘relatie’ intimiderend en pesterig behandeld worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ben jij dan van mening dat er helemaal geen verantwoordelijkheid ligt bij de dames?
Ik bedoel, als jij sms'jes, appjes krijgt van iemand die duidelijk iets seksueels van je wil, en jij gaat daarop in als volwassen dame. Dan heb je daar toch ook gewoon voor gekozen?
Ik heb de appjes nog niet kunnen inlezen. Jij wel?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Uiteindelijk ben je er wel zelf bij, dat is gewoon een feit. Maar iemand die met zulke machtsverhoudingen überhaupt dat soort aapjes stuurt is altijd fout. Dáár ligt de verantwoordelijkheid en nergens anders.
De terminologie aankaarten is iets anders dan bagatelliseren. Ik denk dat je moeite hebt om je emotie erbuiten te houden. Het is fout gedrag, maar laten we het wel objectief blijven benaderen. Ik vind het verschrikkelijk gedrag, maar ik denk niet dat onze rechters hier een doodsbedreiging van maken. Dus dan mag je er over discussiëren.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon blijven bagatelliseren..
Ja, maar dat blijft allemaal zo vaag. Intimideren, pesten. Waar bestaat dat dan uit?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het gaat meer om het gevolg. Na de ‘relatie’ intimiderend en pesterig behandeld worden.
Dat doen ze toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar dat blijft allemaal zo vaag. Intimideren, pesten. Waar bestaat dat dan uit?
Als het allemaal zo erg was, dan is het toch ook niet zo moeilijk om specifieke voorbeelden te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |