Dat doe ik. Zoals gezegd: paar terechte passages met klachten maar ook heel veel politieke correctheid.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lees de artikelen nou eerst eens voor je begint te blaten.
Neen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik dacht veel eerder aan Jack van Gelder.
Bij een Mart Smeets schat ik dan weer in dat hij niet zozeer seksueel overschrijdend gedrag vertoont maar vrouwen in het algemeen niet serieus neemt en vernederend kan zijn.
Bij Herman van der Zandt zou ik dit gedrag bijvoorbeeld ook niet achter hem zoeken. Ik heb het artikel nog niet helemaal gelezen, maar komt zijn naam nog voor in het artikel?
Dát is inderdaad wél de rode draad vh artikelquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grapje moet kunnen. Maar als het constant dezelfde treft of wanneer het kwetsend/discriminerend wordt dan is het er over.
Overigens valt de leiding hier ook echt een stevig verwijt te maken. Alles wijst er op dat ze het wisten en gewoon laten gebeuren.
De Rutte tacfiekquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Goede tactiek. Geen actieve herinnering en door.
Precies.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grapje moet kunnen. Maar als het constant dezelfde treft of wanneer het kwetsend/discriminerend wordt dan is het er over.
Overigens valt de leiding hier ook echt een stevig verwijt te maken. Alles wijst er op dat ze het wisten en gewoon laten gebeuren.
Gast. Maar echt?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat doe ik. Zoals gezegd: paar terechte passages met klachten maar ook heel veel politieke correctheid.
Vind het vooral opvallend dat er blijkbaar zoveel Ajax-fans bij de NOS zitten, dat is wel echt treurig voor een omroep die beweert objectief te zijn.
Dat sloeg werkelijk nergens op idd. Hij liep alleen maar mee te zingen. Maar een nigga mag het dan wel en hij niet als blanke manquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ah gewoon je mening uiten over iets mag blijkbaar ook niet meer. 70 procent van Nederland vond die Jans-kwestie belachelijk. Alleen politiek correcte meningen graag!
[..]
Nee, zo sta ik er ook helemaal niet in. Sterker nog, ik walg van deze organisatieculturen. Zeker ook het slachtofferschap van collega's, die hun medecollega's niet steunen, onder het mom van oehh mn baan mn hypotheek. Dat slachtofferschap van mensen kan ik heel slecht tegen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga er lekker in mee..
Zo gaat dat nou eenmaal toch?
Echt
Tsja, tis PP2000....quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is voor jou dé rode draad vh verhaal?
Dan heb jij al heel lang daar geen sport gekeken het ligt er zo enorm dik opquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat doe ik. Zoals gezegd: paar terechte passages met klachten maar ook heel veel politieke correctheid.
Vind het vooral opvallend dat er blijkbaar zoveel Ajax-fans bij de NOS zitten, dat is wel echt treurig voor een omroep die beweert objectief te zijn.
Hehe, wel geniaal dat je dan zoiets als treurig zietquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gast. Maar echt?
Dát vind je de belangrijkste misstand? Na al het nepotisme, bedreigingen en metoo’tjes is dat wat jouw afdronk van dit artikel is?
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is voor jou dé rode draad vh verhaal?
Er is niemand verkracht he.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gast. Maar echt?
Dát vind je de belangrijkste misstand? Na al het nepotisme, bedreigingen en metoo’tjes is dat wat jouw afdronk van dit artikel is?
Waarom doe je dan ineens mee tav Kerseboom?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:14 schreef Revanches het volgende:
[..]
Nee, zo sta ik er ook helemaal niet in. Sterker nog, ik walg van deze organisatieculturen. Zeker ook het slachtofferschap van collega's, die hun medecollega's niet steunen, onder het mom van oehh mn baan mn hypotheek. Dat slachtofferschap van mensen kan ik heel slecht tegen.
Echter vond ik dit wel een grappige verspreking, en kun je onder collega's best zulke opmerkingen maken als de sfeer daar naar is.
Ok daar maak je wel een terecht punt moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan heb jij al heel lang daar geen sport gekeken het ligt er zo enorm dik op
Wel met de dood bedreigd na mislukte sexuele avances. Vind je het niet genoeg?quote:
Hangt er vanaf natuurlijk. Meestal leidt dat toxische werkomgevingen. Wat voor de 1 grappig is kan voor een hoop minder assertieve personen bedreigend of beledigend zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach, iemand belachelijk kunnen maken hoort er toch ook wel een beetje bij op de werkvloer. Zolang je maar weet tot hoever je kan gaan.
Want dat is de standaard die wilt zetten in een bedrijf?quote:
Als ze wel verkracht was dan had hij gezegd "er is geen bewijs".quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel met de dood bedreigd na mislukte sexuele avances. Vind je het niet genoeg?
Waarna de vrouw in kwestie alsnog niet meegaat en Van Gelder wel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:16 schreef Raw85 het volgende:
Die Sjek die nadat hem 2x duidelijk is gemaakt dat een vrouwelijke collega ‘die hoer’ noemen ietwat ongepast is besluit om vervolgens ‘die kut’ te gebruiken![]()
Zo’n achterlijke idioot dat ik er gewoon om moet lachen
Uit en thuis op één dag?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:08 schreef Revanches het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze van Luik-Bastenaken- Luik zou maken.
Genoeg voor wat?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel met de dood bedreigd na mislukte sexuele avances. Vind je het niet genoeg?
Ik zou het eerder een toxische werkomgeving vinden als ik geen grappen meer mag maken. Mensen moeten maar eens een dikkere huid kweken, in het algemeen hoor, niet zozeer wat er hier gaande is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hangt er vanaf natuurlijk. Meestal leidt dat toxische werkomgevingen.
Psssssstt dit gebeurt overal en zal altijd zo blijven..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:17 schreef Revanches het volgende:
[..]
Want dat is de standaard die wilt zetten in een bedrijf?
Blijf weg uit WLR.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. En je geeft hiermee nogal gemixte signalen af.
Moet jij weten verder, daar niet van.
Ja maarquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou het eerder een toxische werkomgeving vinden als ik geen grappen meer mag maken. Mensen moeten maar eens een dikkere huid kweken, in het algemeen hoor, niet zozeer wat er hier gaande is.
Er is een verschil tussen grappen kunnen maken en een toxische werkomgevingquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou het eerder een toxische werkomgeving vinden als ik geen grappen meer mag maken. Mensen moeten maar eens een dikkere huid kweken, in het algemeen hoor, niet zozeer wat er hier gaande is.
Er gaat ook wel een tijdje overheen voor je van elkaar doorhebt hoever je kan gaan. En voor je het weet boren jij en je collega elkaar de grond in. Leuker kan niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hangt er vanaf natuurlijk. Meestal leidt dat toxische werkomgevingen. Wat voor de 1 grappig is kan voor een hoop minder assertieve personen bedreigend of beledigend zijn.
Niet iedereen begrijpt wat dollen is.
Ah, leuk, de grote dooddoenerquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Psssssstt dit gebeurt overal en zal altijd zo blijven..
Uhmm, bij een normale werksfeer past dat helemaal niet. Misschien als je een groep pubers bij elkaar hebt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:10 schreef Caland het volgende:
Ach, iemand belachelijk kunnen maken hoort er toch ook wel een beetje bij op de werkvloer.
Zeker, maar grappen over en weer, elkaar een beetje in de zeik kunnen nemen leiden niet meestal tot een toxische werkomgevingquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen grappen kunnen maken en een tocische werkomgeving
Bagatelliseren is in stand houden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Exactquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bagatelliseren is in stand houden.
Lekker naar Engeland.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het echtpaar Dekker-Egbers kan beter emigreren
Maar een paar keer terugkomen op Parijs tegen Nice als geintje is toch niet meteen een toxische werkomgeving? Het wordt anders als je het elke dag wel een keertje noemtquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen grappen kunnen maken en een tocische werkomgeving
Nee, inderdaad. Dan is het niet erg..... fucking hell....quote:
Thanks. Inmiddels hele artikel gelezen. Staan inderdaad kwalijke zaken in als je het zo leest. Maar een affaire op de werkvloer is iets dat veelvuldig voorkomt, dat lijkt me nu niet uniek voor de mediawereld. Het is ook geen verkrachting of iets dergelijks, ze stemt er zelf mee in. Wel kan het voor een verstoorde werkverhouding zorgen, wat ook eigenlijk aangegeven wordt in het artikel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In een reactie laat Tom Egbers weten anders tegen de gebeurtenissen aan te kijken. Hij stelt dat hij de relatie met de jonge medewerker zelf bij de hoofdredactie en de directie heeft gemeld. Ook zegt hij spijt te hebben van de affaire. ‘Onze relatie als zodanig betreur ik nu, vele jaren later, zeer zeker. Vanwege het verdriet dat ik er in mijn privéleven mee heb veroorzaakt. Ook het feit dat zij destijds twintiger was en ik veertiger telt voor mij, na al die jaren terugkijkend, zwaar.’
Het gegeven dat Egbers de privésituatie heeft meegenomen naar de werkvloer en daarbij ook andere collega’s betrok, betreurt hij nu. ‘Vijftien jaar later zeg ik: dat had ik beter niet kunnen doen.’ Egbers zegt de intentie te hebben gehad om zich terug te trekken bij Andere Tijden Sport, het programma waar hij veel met de vrouw samenwerkte, vanwege de volgens hem ‘onwerkbare situatie’. Na gesprekken met onder andere de hoofdredactie en de directie kwam hij hier naar eigen zeggen van terug. ‘Dat ik vervolgens toch moeite bleef houden met de aanwezigheid van (…) kan ik niet ontkennen. (…) Ik kijk op deze hele periode terug als een uitzonderlijk verdrietige, waarin ik fouten heb gemaakt. Daarvan heb ik spijt. Ik kan het helaas niet terugdraaien.’
Binnenkort Dekker tegen Egbersquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het echtpaar Dekker-Egbers kan beter emigreren
Heb je het artikel gelezen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar een paar keer terugkomen op Parijs tegen Nice als geintje is toch niet meteen een toxische werkomgeving? Het wordt anders als je het elke dag wel een keertje noemt
Je raakt overstuur omdat iemand in dit topic zegt dat de uitspraak van Kerseboom "Parijs tegen Nice" grappig is. In WLR wordt die uitspraak van Kerseboom nog regelmatig genoemd.quote:
Owh, wow..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Thanks. Inmiddels hele artikel gelezen. Staan inderdaad kwalijke zaken in als je het zo leest. Maar een affaire op de werkvloer is iets dat veelvuldig voorkomt, dat lijkt me nu niet uniek voor de mediawereld. Het is ook geen verkrachting of iets dergelijks, ze stemt er zelf mee in. Wel kan het voor een verstoorde werkverhouding zorgen, wat ook eigenlijk aangegeven wordt in het artikel.
Uiteindelijk zijn dit ook lastige gevallen voor een werkgever, omdat het voor een gedeelte het privéleven van je medewerkers betreft waar je geen zeggenschap over hebt. Je hebt maar beperekte middelen om in te grijpen als er geen strafbare feiten zijn gepleegd. Dan kan het zomaar zijn dat je de voorkeur geeft aan je medewerker die al vele jaren trouwe dienst erop heeft zitten. Voelt misschien onrechtvaardig aan, maar het is gewoon niet zo eenvoudig.
Ah kom toch. Doodsbedreigingen, discriminerende opmerkingen, ernstige beledigingen. Iedereen weet er van en op Stekelenburg na doet niemand iets. Dat heeft niet meer met onrechtvaardig aanvoelen te maken. Dat is schandalig slecht management.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Thanks. Inmiddels hele artikel gelezen. Staan inderdaad kwalijke zaken in als je het zo leest. Maar een affaire op de werkvloer is iets dat veelvuldig voorkomt, dat lijkt me nu niet uniek voor de mediawereld. Het is ook geen verkrachting of iets dergelijks, ze stemt er zelf mee in. Wel kan het voor een verstoorde werkverhouding zorgen, wat ook eigenlijk aangegeven wordt in het artikel.
Uiteindelijk zijn dit ook lastige gevallen voor een werkgever, omdat het voor een gedeelte het privéleven van je medewerkers betreft waar je geen zeggenschap over hebt. Je hebt maar beperekte middelen om in te grijpen als er geen strafbare feiten zijn gepleegd. Dan kan het zomaar zijn dat je de voorkeur geeft aan je medewerker die al vele jaren trouwe dienst erop heeft zitten. Voelt misschien onrechtvaardig aan, maar het is gewoon niet zo eenvoudig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |