Als je nou gewoon een leuke part time baan neemt bij de afdeling rotondekunst van de gemeente dan neemt je bazin gewoon de telefoon niet op als ze met een roseetje in bad zit.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:19 schreef galatea het volgende:
[..]
oh ja seksisme is een voorwaarde voor kwaliteit
Want dan kun je geen terechte kritiek meer hebben op zaken?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hebben we het over die Humberto die een affaire had met Dionne Stax? Die heeft opeens recht van spreken, of hoe werkt dat?
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want dan kun je geen terechte kritiek meer hebben op zaken?
Het probleem van Egberts is niet zozeer de affaire (hoe ongepast ook), maar het vermeende wegpesten na de affaire.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen?
Ik weet of je het doorhebt, maar je legt mij allemaal woorden in de mond. En bent vervolgens hoogst verontwaardigd over de woorden die je mij in de mond hebt gelegd.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen?
Ja natuurlijk, ik "leg je woorden in de mond". Ik post dit:quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik weet of je het doorhebt, maar je legt mij allemaal woorden in de mond. En bent vervolgens hoogst verontwaardigd over de woorden die je mij in de mond hebt gelegd.
Uitermate komisch wel
En daar krijg ik dit antwoord op:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Thanks. Inmiddels hele artikel gelezen. Staan inderdaad kwalijke zaken in als je het zo leest. Maar een affaire op de werkvloer is iets dat veelvuldig voorkomt, dat lijkt me nu niet uniek voor de mediawereld. Het is ook geen verkrachting of iets dergelijks, ze stemt er zelf mee in. Wel kan het voor een verstoorde werkverhouding zorgen, wat ook eigenlijk aangegeven wordt in het artikel.
Uiteindelijk zijn dit ook lastige gevallen voor een werkgever, omdat het voor een gedeelte het privéleven van je medewerkers betreft waar je geen zeggenschap over hebt. Je hebt maar beperekte middelen om in te grijpen als er geen strafbare feiten zijn gepleegd. Dan kan het zomaar zijn dat je de voorkeur geeft aan je medewerker die al vele jaren trouwe dienst erop heeft zitten. Voelt misschien onrechtvaardig aan, maar het is gewoon niet zo eenvoudig.
En als ik dat dan interpreteer als "Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en moet opdonderen van tv" is dat "woorden in de mond leggen".quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, wow..
Kijk dames en heren, zo praat je een toxische werkomgeving goed..
Met alle respect, maar dat "collegaatje" (waarom dat verkleinwoord?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:10 schreef Seven. het volgende:
Wat een verschrikkelijke kutbende op die redactie. Maar wat wil je ook, met zoveel fragiele ego's.
Dat degenen die zich niet fatsoenlijk gedragen kunnen, maar rap gecancelled worden. Helaas Jack, ik vond je altijd tof maar aangezien jij naar vrouwelijke collega's refereert als 'die hoer' en 'die kut': je verdient niet beter. Dag Tom! Ik vond je altijd een competente professionele gast maar achter de schermen beflikker je je vrouw met een collegaatje en bedreigt haar vervolgens als ze contact opneemt met je vrouw. Hou je lul gewoon in je broek. Hopelijk zien we je niet meer terug op TV.
De realiteit, er zit een agenda achter dit alles, op First Dates zie je nu ook bijna in elke aflevering standaard een non binair tussen zitten.quote:
Jeetje je klinkt wel als een moslim, waar je zo een hekel aan hebt.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:50 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De realiteit, er zit een agenda achter dit alles, op First Dates zie je nu ook bijna in elke aflevering standaard een non binair tussen zitten.
Ze willen alle normen vervagen, onze generaties beschadigen, en dat uit naam van 'tolerantie'.
Wat dat aangaat is vreemdgaan ook niets nieuws en zijn vrouwen ook niet Roomser dan mannen. Ik ben bang dat we vreemdgaan op zich niet uit gaan bannen (en dat zou naar mijn idee ook helemaal niet nodig hoeven zijn).quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat "collegaatje" (waarom dat verkleinwoord?) had er ook voor kunnen kiezen om níet met een getrouwde man het bed in te duiken en zijn minnares te worden.
Wat een onzin; wanneer je na je opleiding er achter komt dat de branche waarin je aan de slag bent gegaan een giftige bedrijfscultuur kent en bol staat van de misstanden zou je er ook voor kunnen kiezen om dat wereldje te verlaten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buiten dat het nogal wat makkelijker is om te zeggen "nou dan ga ik hier weg" bij een baantje via het uitzendbureau, dan bij je absolute droombaan waar je waarschijnlijk je hele loopbaan weg kunt gooien als je daar zegt "nou ok doei dan". Want ja, zo'n Van Gelder of Egbers kan echt wel je hele loopbaan vernaggelen met decennia aan contacten.
Het lijkt me dan ook een illusie om te denken dat vreemdgaan, een verhouding of er een minnares of minnaar op nahouden eerder een happy end dan een shitshow op zal leveren.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat dat aangaat is vreemdgaan ook niets nieuws en zijn vrouwen ook niet Roomser dan mannen. Ik ben bang dat we vreemdgaan op zich niet uit gaan bannen (en dat zou naar mijn idee ook helemaal niet nodig hoeven zijn).
Dat vreemdgaan boeit dan ook niet. Waar de schoen wringt is dat Egbers die meid het leven zuur liep te maken nadat de affaire op de klippen liep.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat "collegaatje" (waarom dat verkleinwoord?) had er ook voor kunnen kiezen om níet met een getrouwde man het bed in te duiken en zijn minnares te worden.
Noemde Humberto haar dan een secreet op de werkvloer? En de rest?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen?
De affaire is het dan ook niet het probleem.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja? Zo werkt dat dus? Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en daarom moet opdonderen van televisie, maar iemand als Tan die op diezelfde redactie heeft gewerkt en redelijk recent een affaire heeft gehad met een twintig jaar jongere collega, kan doodleuk op tv blijven en bij een andere oproep dit soort dingen gaan zitten veroordelen? Omdat het "terechte kritiek" is? Jij vindt het dus prima als Egbers nu een contract bij RTL krijgt aangeboden en eventuele andere toekomstige affaires bij andere instanties dan gaat veroordelen?
Net als dat liedje van Veldhuis en Kemper, ik wou dat ik jou was/allerbeste vriend. Naast jou lijk ik leuker, slimmer, eerlijker. Ofzo..quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hebben we het over die Humberto die een affaire had met Dionne Stax? Die heeft opeens recht van spreken, of hoe werkt dat?
Ja, dat doe je. Je begrijpt werkelijk niet wat ik zeg en waar het probleem zit. Dus ja, dat heb je totaal verkeerd ingevuld en had je anders moeten opvatten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ik "leg je woorden in de mond". Ik post dit:
[..]
En daar krijg ik dit antwoord op:
[..]
En als ik dat dan interpreteer als "Egbers is een klootzak die vanwege een affaire met een collega bijdraagt aan een 'toxische cultuur' en moet opdonderen van tv" is dat "woorden in de mond leggen".
Moet ik dit compleet anders opvatten?
Het vreemdgaan is het probleem ook niet, zeker niet tussen 2 gelijkwaardige mensen (het is alleen privé een probleem). Egberts die toen bijna 50 was die met een 22 jarige nieuweling aanpapt is toch wel een andere situatie.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hebben we het over die Humberto die een affaire had met Dionne Stax? Die heeft opeens recht van spreken, of hoe werkt dat?
Wat een verrassing; de zoveelste bn-er die een volstrekt minderwaardig mens blijkt te zijn. Het lijkt me buitengewoon naïef om te verwachten dat de hoofdrolspelers in het Hilversumse wereldje van zelfpijpende en narcistische, niet al te intelligente broze egootjes op een volwassen wijze met verbroken verhoudingen om zullen weten te gaan.quote:Op zondag 12 maart 2023 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat vreemdgaan boeit dan ook niet. Waar de schoen wringt is dat Egbers die meid het leven zuur liep te maken nadat de affaire op de klippen liep.
Overigens zou ze niet met hem het bed in zijn gedoken, staat in het artikel van de Volkskrant.
Ik kan me amper voorstellen dat er mannen zijn die een relatie met een bijzonder mooie vrouw als Dionne Stax af zouden wijzen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hebben we het over die Humberto die een affaire had met Dionne Stax? Die heeft opeens recht van spreken, of hoe werkt dat?
Volgens het artikel gaat om uitlatingen die Egbers over haar heeft gedaan tegenover andere collega's. Niet over direct uitschelden op de werkvloer. En ja, sommige mensen zeggen nu eenmaal minder flateuze dingen over bepaalde collega's tegen andere collega's. Niet chique, maar dat is wat sommige mensen doen. Overal, op elke werkvloer (of in een andere willekeurige situatie waarin mensen samen zijn of samenwerken).quote:Op zondag 12 maart 2023 00:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Noemde Humberto haar dan een secreet op de werkvloer? En de rest?
Een affaire hebben is niet waar dit over gaat. Het gaat om wat hij daarna gedaan heeft. Dat was toxisch.
Het gaat niet om twee mensen die wederzijds seks hebben gehad. Het gaat om uitschelden en doen op de werkvloer. En leidinggevende die er niets aan doen.
Het is ronduit zot dat het toegelaten wordt dat je op grove wijze weggepest wordt door je ex fling? Dat je gewoon op de werkvloer uit gescholden wordt?
Als ik op mijn werk een collega een klootzak noem mag ik direct op kantoor komen. Als ik zulke dingen vaker doe mag ik vertrekken. En geheel terecht.
Ik ken echt geen werkgever die ordinaire verbale vechtpartijen op de werkvloer toestaat.
Ik begrijp prima wat je zegt. Ik geef in een post aan dat het voor een werkgever in dit soort gevallen lastig is om een objectief oordeel te vellen en de medewerker met vele jaren trouwe dienst die hoger in de boom zit de voorkeur kan krijgen. Zelfs als dat voor sommige mensen onrechtvaardig kan aanvoelen. Daarop reageer jij dat ik een "toxische werkomgeving goedpraat".quote:Op zondag 12 maart 2023 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat doe je. Je begrijpt werkelijk niet wat ik zeg en waar het probleem zit. Dus ja, dat heb je totaal verkeerd ingevuld en had je anders moeten opvatten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |