abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208354199
Ik ben bang voor alle betrokkenen dat de waarheid altijd wel ergens in het midden zal blijven liggen. Het kan dat Egbers haar heeft weggepest, maar het kan net zo goed het verhaal van een rancuneuze verlaten minnares zijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 13 maart 2023 @ 08:59:11 #77
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208354249
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben bang voor alle betrokkenen dat de waarheid altijd wel ergens in het midden zal blijven liggen. Het kan dat Egbers haar heeft weggepest, maar het kan net zo goed het verhaal van een rancuneuze verlaten minnares zijn.
8)7

Het wordt nota bene bevestigd door andere medewerkers.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208354375
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
8)7

Dat klopt, dus dat zou het verhaal van de vrouw meer gewicht geven. Al weten wij als lezer ook weer niet wie die personen zijn en wat voor belang zij dan weer hebben.
pi_208354409
Het is toch wel een matige reactie van de Volkskrant? Het hebben over 'meerdere feitelijke onjuistheden' in de verklaring van Dekker en dan aan komen zetten met hun visie waarom ze de brief van de dochter niet hebben geplaatst en iets wat helemaal niet in die verklaring staat ('Tegenover journalisten van een andere krant zei Dekker...').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_208354460
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 06:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Eens. Los van wat er allemaal is gebeurd, wat afkeurenswaardig is als het allemaal klopt, lijken we in een tijd te leven van De Afrekening: wanneer er vervelende zaken aan het licht komen, zie je opeens uit alle hoeken en gaten de meelopers komen die ook even hun plasje over 'de dader' willen doen. Heel eng vind ik dat. De tijd van de heksenverbrandingen leek me niet echt fijn, maar in wezen is de mens weinig veranderd. We pakken het alleen anders aan. In plaats van letterlijk iemand opknopen om zijn vermeende 'misdaad', wordt nu alles uit de kast gehaald om mensen sociaal kapot te maken.
Dit gaat helemaal nergens over inderdaad. Wat mensen overigens ook vaak vergeten is dat de 'macht' nog steeds bestaat maar gewoon gedraaid is naar de politiek correcte lui. Zo'n Aicha Marghadi wacht 15 jaar tot de wind haar kant op waait en ze weet dat de politiek correcte bubbel haar nu steunt. Want zwart en vrouw, dan heb je per definitie al een gigantische voorsprong in de huidige tijd in dit soort kwesties. Zie ook het gelul van Tan.

Ook al is de kwaliteit van iemand helemaal ruk, (en het artikel geeft voldoende aanwijzingen dat Marghadi niet dezelfde kwaliteit had als haar collega's op het gebied van sportkennis) dan kun je het altijd nog op afkomst of vrouw zijn gooien.

De wind is gewoon gedraaid en daarvan profiteren mensen die vinden dat ze ooit tekort zijn gedaan. Ik vind dat persoonlijk dieptriest, zeker als er zoals in deze zaak eigenlijk niet veel aan de hand is.
pi_208354525
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:15 schreef TheVulture het volgende:
Hoofdredacteur van de Volkskrant lijkt wel een beetje bewust een loopje te nemen met welke getuigen en verklaringen hij wel en niet heeft willen gebruiken voor het artikel

Ook wel interessant dat hij bij Humberto zegt dat slachtoffers en melders automatisch geloofd zouden moeten worden en geen drek verdienen. Er zijn helaas ook genoeg voorbeelden waarbij de soep uiteindelijk minder heet gegeten is en mensen onterecht aan de schandpaal zijn genageld. Daarom dien je in zo'n situatie juist het hoor- en wederhoor zorgvuldig toe te passen en geen partij te kiezen.
Er wordt ook vrijwel nooit iemand in de rechtbank veroordeeld bij dit soort zaken, wordt allemaal via de media gespeeld en dan wordt er net gedaan alsof het allemaal heel duidelijk ligt. Bullshit natuurlijk, het verhaal van Aicha is een verhaal van een veranderende politiek correcte tijdsgeest. Andere verhalen liggen wat duidelijker, maar ook lang niet altijd.
  maandag 13 maart 2023 @ 09:43:55 #82
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208354657
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 06:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Eens. Los van wat er allemaal is gebeurd, wat afkeurenswaardig is als het allemaal klopt, lijken we in een tijd te leven van De Afrekening: wanneer er vervelende zaken aan het licht komen, zie je opeens uit alle hoeken en gaten de meelopers komen die ook even hun plasje over 'de dader' willen doen. Heel eng vind ik dat. De tijd van de heksenverbrandingen leek me niet echt fijn, maar in wezen is de mens weinig veranderd. We pakken het alleen anders aan. In plaats van letterlijk iemand opknopen om zijn vermeende 'misdaad', wordt nu alles uit de kast gehaald om mensen sociaal kapot te maken.
Het belangrijkste nieuws van het volkskrantartikel is nu juist dat er de afgelopen 20 jaar geen enkele afrekening was bij NOS Studio Sport. Er is jarenlang een ongezonde werkcultuur geweest en de leiding heeft dat laten bestaan. Daar hebben Egberts en co jarenlang van geprofiteerd. Nu komt dat dubbel zo hard terug. Als in 2016 de vieze velo verslaggever in plaats van De Vries ontslagen was, was er nu geen heksenjacht op hem geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gimmick op 13-03-2023 09:50:05 ]
I am a black hole shitting into the void
pi_208354707
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:43 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Het belangrijkste nieuws van het volkskrantartikel is nu juist dat er de afgelopen 20 jaar geen enkele afrekening was bij NOS Studio Sport. Er is jarenlang een ongezonde werkcultuur geweest en de leiding heeft dat laten bestaan. Daar hebben Egberts en co jarenlang van geprofiteerd. Nu komt dat dubbel zo hard terug. Als in 2016 de vieze wiellercommentator in plaats van De Vries ontslagen was, was er nu geen heksenjacht op hem geweest.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt, met name m.b.t. de affaire met Tom Egberts. De Volkskrant is in mijn ogen niet objectief en de echtgenote van Tom natuurlijk ook niet. Dan zal de waarheid wel in het midden liggen.

Als zo'n artikel echt zou helpen om ongezonde werkplekken te verbeteren dan zou dat iets positiefs zijn, maar ik heb mijn twijfels.
pi_208354766
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
8)7

ik blijf het bijzonder vinden dat meerdere medewerkers/collega's dit dus allemaal bevestigen, en dat er zowel niemand ingegrepen heeft richting Egbers & dat er niemand de kans gegrepen heeft om Egbers te wieberen ten eigen voordeel.
  maandag 13 maart 2023 @ 10:01:05 #85
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208354828
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt, met name m.b.t. de affaire met Tom Egberts. De Volkskrant is in mijn ogen niet objectief en de echtgenote van Tom natuurlijk ook niet. Dan zal de waarheid wel in het midden liggen.

Als zo'n artikel echt zou helpen om ongezonde werkplekken te verbeteren dan zou dat iets positiefs zijn, maar ik heb mijn twijfels.
De Volkskrant is een journalistieke partij en zou objectief moeten zijn (ik zeg niet dat ze dat per se zijn). Het is de stagiaire vs familie Egbers, niet de Volkskrant vs familie Egbers. Van een partij als de Volkskrant mag je aannemen dat ze de journalistieke mores van hoor- en wederhoor goed toepassen en een selectie maken die recht doet aan de werkelijkheid.

De Volkskrant staat uiteraard niet boven elke kritiek. Ze kunnen bevooroordeeld zijn of fouten maken, maar dan moet wel aangetoond worden wat ze fout hebben gedaan.

En er is al iets positiefs gebeurd naar aanleiding van het artikel: de hoofdredactie is per direct opgestapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gimmick op 13-03-2023 12:17:16 ]
I am a black hole shitting into the void
pi_208354958
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat klopt, dus dat zou het verhaal van de vrouw meer gewicht geven. Al weten wij als lezer ook weer niet wie die personen zijn en wat voor belang zij dan weer hebben.
Als het allemaal niet waar zou zijn, dan zouden de klacht indieners laster en smaad aan hun broek krijgen.

Natuurlijk weet je het niet 100% zeker. Je was er immers niet bij. Maar we hebben nu: bijna 100 meldingen, mensen die toe hebben gegeven op zijn mist misplaatste opmerkingen te hebben gemaakt + de hoofdredactie dat is opgestapt.

Hoe redelijk is het dan om te geloven dat de klachtindieners massaal de boel gezamenlijk hebben verzonnen, en dat ze daar zonder consequenties mee weg komen?
pi_208354964
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:01 schreef Gimmick het volgende:

[..]

De Volkskrant staat uiteraard niet boven elke kritiek. Ze kunnen bevooroordeeld zijn of fouten maken, maar dan moet wel aangetoond worden wat ze fout hebben gedaan.
Eens. Het is ook wel opvallend dat de echtgenoot samen met advocaat Korver na het versturen van het persbericht niet willen reageren op inhoudelijke vragen van de VK, maar er bewust coornkiezen om een emotioneel verhaal bij het AD te doen. Het zet het VK artikel niet in een ander daglicht, het is wel erg vervelend om te horen wat de familie vijftien jaar geleden en nu weer doormaakt, cest ca
  Vis een optie? maandag 13 maart 2023 @ 10:17:14 #88
70532 loveli
N
pi_208354965
quote:
Van een partij als de Volkskrant mag je aannemen dat ze de journalistieke mores van hoor- en wederhoor goed toepassen en een selectie maken die recht doet aan de werkelijkheid.

De waarheid, een waarheid.
twitter
crap in = crap out
pi_208354975
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Maar jij focust heel erg op Tom Egberts. Terwijl hij gewoon onderdeel was van een verziekte werkcultuur. Bijna 100 meldingen...
pi_208354989
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:17 schreef loveli het volgende:

[..]
De waarheid, een waarheid.
[ twitter ]
Ja, dit was een hele domme tweet.
pi_208354993
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als het allemaal niet waar zou zijn, dan zouden de klacht indieners laster en smaad aan hun broek krijgen.

Natuurlijk weet je het niet 100% zeker. Je was er immers niet bij. Maar we hebben nu: bijna 100 meldingen, mensen die toe hebben gegeven op zijn mist misplaatste opmerkingen te hebben gemaakt + de hoofdredactie dat is opgestapt.

Hoe redelijk is het dan om te geloven dat de klachtindieners massaal de boel gezamenlijk hebben verzonnen, en dat ze daar zonder consequenties mee weg komen?
Dat zeg ik ook niet, het lijkt me op basis van het verhaal wel duidelijk dat er heel veel dingen mis waren en dat het gedrag van sommige mensen echt niet door de beugel kon. Denk alleen wel dat de Volkskrant nog vollediger had moeten en kunnen zijn met betrekking tot het verhaal van Tom Egbers, omdat daar wel echt een extra factor speelde omdat het een relatie met wederzijds goedkeuren was die daarna ontspoorde.
pi_208355002
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar jij focust heel erg op Tom Egberts. Terwijl hij gewoon onderdeel was van een verziekte werkcultuur. Bijna 100 meldingen...
Ok.. ik ben ook wel meer geneigd om de inhoud van het artikel in de Volkskrant hoger te waarderen dan de emotionele reactie van Janke Dekker.
Los hiervan denk ik wel.. wat heb ik ermee te maken dat er bij de NOS of ergens anders een verziekte werkcultuur is.
pi_208355003
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet, het lijkt me op basis van het verhaal wel duidelijk dat er heel veel dingen mis waren en dat het gedrag van sommige mensen echt niet door de beugel kon. Denk alleen wel dat de Volkskrant nog vollediger had moeten en kunnen zijn met betrekking tot het verhaal van Tom Egbers, omdat daar wel echt een extra factor speelde omdat het een relatie met wederzijds goedkeuren was die daarna ontspoorde.
Oke. Maar welke verduidelijking had je dan willen zien? kun je concreter zijn?
pi_208355016
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ok.. ik ben ook wel meer geneigd om de inhoud van het artikel in de Volkskrant hoger te waarderen dan de emotionele reactie van Janke Dekker.
Los hiervan denk ik wel.. wat heb ik ermee te maken dat er bij de NOS of ergens anders een verziekte werkcultuur is.
Ja nee. Maar dat laatste is bijna met elk nieuws. Ik had ook geen moer te maken met de aardbeving in Turkije en Syrie.
pi_208355019
quote:

[..]
De Volkskrant is een journalistieke partij en zou objectief moeten zijn (ik zeg niet dat ze dat per se zijn). Het is de stagiaire vs familie Egberts, niet de Volkskrant vs familie Egberts. Van een partij als de Volkskrant mag je aannemen dat ze de journalistieke mores van hoor- en wederhoor goed toepassen en een selectie maken die recht doet aan de werkelijkheid.

En er is al iets positiefs gebeurd naar aanleiding van het artikel: de hoofdredactie is per direct opgestapt.
De Volkskrant geeft aan getuigen en geschreven stukken te hebben die het verhaal bevestigen. Ik weet niet in hoeverre die waar of betrouwbaar zijn, maar dat is iets meer dan 'he said she said'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_208355068
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oke. Maar welke verduidelijking had je dan willen zien? kun je concreter zijn?
Er is in mijn ogen wel selectief omgegaan met het wederhoor van kamp Egbers, en een soort welles/nietes ontstaan of Dekker/Korver mee wilde werken. De hoofdredacteur vond ik bij Tan ook overkomen alsof er bewust selectief is omgegaan met die reacties. Als je de naam van Egbers expliciet meldt als een dader en met de context van een affaire dan moet je in mijn ogen niet zomaar een tegenverklaring van zijn vrouw/dochter terzijde schuiven. Ook omdat daar feiten worden genoemd (politiebewaking, stalking) die te verifiren zijn en die de melding van de vrouw in een ander daglicht kunnen plaatsen.
pi_208355085
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Er is in mijn ogen wel selectief omgegaan met het wederhoor van kamp Egbers, en een soort welles/nietes ontstaan of Dekker/Korver mee wilde werken. De hoofdredacteur vond ik bij Tan ook overkomen alsof er bewust selectief is omgegaan met die reacties. Als je de naam van Egbers expliciet meldt als een dader en met de context van een affaire dan moet je in mijn ogen niet zomaar een tegenverklaring van zijn vrouw/dochter terzijde schuiven. Ook omdat daar feiten worden genoemd (politiebewaking, stalking) die te verifiren zijn en die de melding van de vrouw in een ander daglicht kunnen plaatsen.
Maar, als het allemaal niet waar was, dan had Tom Egberts het toch wel anders aangepakt?

Ik vind het zo spijkers op laag water zoeken. Alle signalen geven aan dat het grotendeels zo is gebeurd als de klacht-indieners stellen.
pi_208355126
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar, als het allemaal niet waar was, dan had Tom Egberts het toch wel anders aangepakt?

Ik vind het zo spijkers op laag water zoeken. Alle signalen geven aan dat het grotendeels zo is gebeurd als de klacht-indieners stellen.
Ik zeg ook niet dat het verhaal over Egbers niet klopt. Het zou prima kunnen dat ie die vrouw heeft weggepest of onheus heeft bejegend. Maar als dat weer een reactie is geweest op het feit dat zij het verbreken van de relatie niet accepteerde en hem bleef lastig vallen (verklaring kamp Egbers) is dat wel een nuance die je als Volkskrant in ieder geval had moeten publiceren. Dan had de lezer zijn eigen oordeel kunnen vellen. En dat praat het gedrag an sich ook niet perse goed, maar het geeft wel de omstandigheden beter weer waarin het gebeurde.

Wat ik daarbij niet goed snap is dat Egbers die aspecten zelf niet in zijn eigen reactie heeft genoemd en dat zijn vrouw daarmee moet komen, maar goed. Misschien is die man zo van het padje dat ie het niet meer overziet.
pi_208355135
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Alleen de VK heeft niet 1 bron.

Verder doet de verdediging vaag over die feiten (politie bewaking). Wat valt er te winnen door er bewust vaag over te blijven? Alsof iets meer duidelijkheid geven de suggestie (bewaking) veel kleiner maakt dan het is.
pi_208355159
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het verhaal over Egbers niet klopt. Het zou prima kunnen dat ie die vrouw heeft weggepest of onheus heeft bejegend. Maar als dat weer een reactie is geweest op het feit dat zij het verbreken van de relatie niet accepteerde en hem bleef lastig vallen (verklaring kamp Egbers) is dat wel een nuance die je als Volkskrant in ieder geval had moeten publiceren. Dan had de lezer zijn eigen oordeel kunnen vellen. En dat praat het gedrag an sich ook niet perse goed, maar het geeft wel de omstandigheden beter weer waarin het gebeurde.

Wat ik daarbij niet goed snap is dat Egbers die aspecten zelf niet in zijn eigen reactie heeft genoemd en dat zijn vrouw daarmee moet komen, maar goed. Misschien is die man zo van het padje dat ie het niet meer overziet.
Alles is mogelijk. Maar wij zijn gedwongen om af te gaan op datgene wat redelijk is.

Stel nu, dat de dame in kwestie Egberts inderdaad bleef 'lastig vallen'. Wat moet ze dan wel al die jaren gedaan hebben? constant appjes, bellen? (nummer blokkeren is genoeg), letterlijk bij zijn woning langskomen? (heeft Egberts geen camera, waarmee hij daarmee naar de politie kon gaan?).

Als in deze tijd iemand je consequent lastig valt, dan win je altijd. Dus hoe redelijk is het nu om dat te geloven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')