Oh ja, dan is dat zeker een optie. Bij het boeken op bahn.de even het vinkje bij "Schnellste Verbindungen anzeigen" uit zetten, anders laat ie je overstappen op een ICE.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dank! Ze doen meerdaagse tochtjes samen dus wellicht kunnen ze het opknippen
Wat was beter geweest dan Excel?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik had ook een goed dagje. Moest aan een vreselijk hersendodende spreadsheet werken (waarom oh waarom Excel, waarom) maar m'n collega's waren gezellig en aardig, en ik heb de spreadsheet nu bijna afgekregen
Ja, toch wel heel erg.quote:
Ohh een hele dag aan spreadsheet werken lijkt me inderdaad best wel saai! Gelukkig bijna af!quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik had ook een goed dagje. Moest aan een vreselijk hersendodende spreadsheet werken (waarom oh waarom Excel, waarom) maar m'n collega's waren gezellig en aardig, en ik heb de spreadsheet nu bijna afgekregen
Iets wat niet een helper column nodig heeft om een lijst van 11 enen als een staafdiagram met 11 balkjes van hoogte 1 te plotten. Je mag geen formules plotten in Excel dus je moet altijd eerst de resultaten van je formule ergens in een rij/kolom zetten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat was beter geweest dat Excel?
Ik heb vandaag, omdat ik tijd wou vullen, een VBA geschreven die een verzendlijst ontrafelt naar emailadres, voornaam, achternaam.
Ooooooooohke maar welk programma kan dat wel en handiger?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Iets wat niet een helper column nodig heeft om een lijst van 11 enen als een staafdiagram met 11 balkjes van hoogte 1 te plotten. Je mag geen formules plotten in Excel dus je moet altijd eerst de resultaten van je formule ergens in een rij/kolom zetten.
Ik moest meerdere rijtjes van X enen plotten, soms 11 soms 20 etc. De keus was om handmatig {1;1;1;1;1;1;1;1;1;1;1} in te typen in Selecteer Gegevens (maar dat wordt stom als je er 35 nodig hebt) of om ergens een kolom van 35 enen te maken en die te selecteren. En daarna aan te vinken dat je verborgen kolommen geplot wilt hebben, en je kolom verbergen.
Ik vind het zo oenig.
(De rest van de spreadsheet ging wel. Het komt erop neer dat we een heleboel waardes hebben die ongeveer 1 zijn, en m'n collega's gebruiken de spreadsheet om te kijken welke waardes te veel afwijken van 1. Dus vandaar een heleboel balkjes van ongeveer 1 plotten naast balkjes van exact 1. Want dat is hoe ze gewend zijn het te bekijken.)
We werken al met interactieve grafieken die we maken in Plotly en die gebruikers in de browser kunnen openen als een webpagina. Liefst zouden we alles daarin doen. Ik schrijf veel en veel liever Python dan deze Excel-zooi. Maar m'n collega's willen graag de Excel die ze gewend zijn. (Die elke keer complexer en complexer wordt, want er worden wel dingen aan toegevoegd)quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ooooooooohke maar welk programma kan dat wel en handiger?
En is bruikbaar voor je gebruikers?
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We werken al met interactieve grafieken die we maken in Plotly en die gebruikers in de browser kunnen openen als een webpagina. Liefst zouden we alles daarin doen. Ik schrijf veel en veel liever Python dan deze Excel-zooi. Maar m'n collega's willen graag de Excel die ze gewend zijn. (Die elke keer complexer en complexer wordt, want er worden wel dingen aan toegevoegd)
Voor data-analyse is Python wel het beste, voor zover ik weet. C(++) is breder toepasbaar. (C wordt toch niet meer serieus gebruikt?)quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.
Ja hoor. Er wordt hier door de mensen in de onderzoek-richting vooral Python of R geschreven. De programmeurs die echt programma's maken ipv scriptjes om even wat te berekenen/plotten doen dat hier in Java zoals @sigme al zegt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.
Voor zover ik weet heeft J. het gewoon goed gedaan. Hij mag (gratis) heen & weer van werk naar huis, maar geen omweggetjes maken langs vriendinnetje. Of langs een kinderdagverblijf: https://www.zwangerschaps(...)-of-zakelijk.202530/quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:36 schreef Tele6 het volgende:
Iets anders. Heeft iemand hier verstand van hoe bijtelling werkt?
J was hier gisteren. Was erg fijn
Wat wel jammer was, was dat hij gisteravond eerst langs huis moest om de werkauto neer te zetten, dan naar mij toe komen, en hij is dezelfde avond ook weer naar huis gegaan omdat hij morgen vroeg weg moest met de werkauto en anders zou het heel vroeg worden. Een hoop geheen-en-weer.
Maar hij mag geen privéritten maken met de auto (houdt een rittenregistratie bij) en als hij meteen naar mij zou zijn gekomen, zou het als privérit hebben geteld zei hij.
Nou woont hij hier 10 km vandaan, en als hij hier regelmatig zou logeren dan zie ik niet helemaal het verschil met als hij thuis slaapt. Maar dat is vast te makkelijk gedacht. En als het zou tellen als privérit, zou het een boel geld kosten.
Dat is wel best wel heel erg irritantquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft J. het gewoon goed gedaan. Hij mag (gratis) heen & weer van werk naar huis, maar geen omweggetjes maken langs vriendinnetje. Of langs een kinderdagverblijf: https://www.zwangerschaps(...)-of-zakelijk.202530/
Het lastige van regelgeving is o.a. dat regels ervan uitgaan dat je 1 adres hebt waar je woont. Dat de werkelijkheid een stuk weerbarstiger is, is iets waar regels domweg geen boodschap aan hebben.
Ook niet als dat minder kost! Mag niet = mag niet!
En binnenkort weer een maand ticket voor 50 Euro. Als ze in Berlijn het eindelijk eens een keertje opschieten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:17 schreef derLudolf het volgende:
Voor andere treinliefhebbers of mensen die een uitje met lage uitstoot willen:
https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/sparpreis-europa
DB heeft tal van aanbiedingen voor een paar tientjes. Geen idee of die aanbiedingen ook vanaf Oberhausen, Bad Bentheim of Leer geldig zijn.
Jupquote:Op donderdag 23 februari 2023 19:02 schreef z80 het volgende:
[..]
En binnenkort weer een maand ticket voor 50 Euro. Als ze in Berlijn het eindelijk eens een keertje opschieten.
Al het ov in Duitsland met uitzondering van de ic, ice en een paar kleine uitzonderingen.
C++ dan, ik wist niet hoeveel plusjes. Net zoveel plusjes als @Lonaa aa's heeft.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor data-analyse is Python wel het beste, voor zover ik weet. C(++) is breder toepasbaar. (C wordt toch niet meer serieus gebruikt?)
Java is de standaard als je echt programmeur wil worden en niet in een niche wil eindigen.
Ik las Lonaa's ass. Die heeft heeft soberso veel plusjes.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
C++ dan, ik wist niet hoeveel plusjes. Net zoveel plusjes als @:Lonaa aa's heeft.
Je hebt toch 500 vrije km's per jaar?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:36 schreef Tele6 het volgende:
Iets anders. Heeft iemand hier verstand van hoe bijtelling werkt?
J was hier gisteren. Was erg fijn
Wat wel jammer was, was dat hij gisteravond eerst langs huis moest om de werkauto neer te zetten, dan naar mij toe komen, en hij is dezelfde avond ook weer naar huis gegaan omdat hij morgen vroeg weg moest met de werkauto en anders zou het heel vroeg worden. Een hoop geheen-en-weer.
Maar hij mag geen privéritten maken met de auto (houdt een rittenregistratie bij) en als hij meteen naar mij zou zijn gekomen, zou het als privérit hebben geteld zei hij.
Nou woont hij hier 10 km vandaan, en als hij hier regelmatig zou logeren dan zie ik niet helemaal het verschil met als hij thuis slaapt. Maar dat is vast te makkelijk gedacht. En als het zou tellen als privérit, zou het een boel geld kosten.
C wordt nog hartstikke veel gebruikt. Maar wel veel meer op specifiekere zaken als embedded systems.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor data-analyse is Python wel het beste, voor zover ik weet. C(++) is breder toepasbaar. (C wordt toch niet meer serieus gebruikt?)
Java is de standaard als je echt programmeur wil worden en niet in een niche wil eindigen.
In plaats van dat martelwerktuig gebruiken we een bal en een rack/trap om de voeten in te haken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik doe niks op apparaten (behalve wat cardio-apparaten. That I hate.), maar er is 1 unit die we met regelmaat gebruiken. Het heeft me best wel...lang gekost om dit te durven, wegens altijd bang om met ding en al achterover te flikkeren.
Spoileralert: dat gebeurt niet
Spoileralert2: wat een kutapparaat
Spoileralert3: minimaal 3 dagen spierpijn helemaal onderin je buik en Heel Erg Diep.
PLCs toevallig?quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee waarin onze machines worden geprogrammeerd. Ik dacht een of andere taal/pakket van Siemens.
Zullen wel PLC modules in zitten. En die hebben per fabrikant weer een programmeer dialect van scada.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee waarin onze machines worden geprogrammeerd. Ik dacht een of andere taal/pakket van Siemens.
Die 500 Km is een regel van de belastingdienst. Niet van de werkgever.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je hebt toch 500 vrije km's per jaar?
Dat zijn van die gasten die aan een Campingtafel naast onze machines zitten en die de mechanica de schuld geven als het niet werktquote:Op donderdag 23 februari 2023 19:12 schreef Anthraxx het volgende:
Definitie van een echte programmeur ga ik mij niet aan wagen.
Jup, al zou ik nou niet kunnen uitleggen wat een PLC is, maar de term komt veel voorquote:
Die superspaarprijs heb ik ook gebruikt voor Kopenhagen. Voor dat geld kon ik met de auto slechts de heen reis betalen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:17 schreef derLudolf het volgende:
Voor andere treinliefhebbers of mensen die een uitje met lage uitstoot willen:
https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/sparpreis-europa
DB heeft tal van aanbiedingen voor een paar tientjes. Geen idee of die aanbiedingen ook vanaf Oberhausen, Bad Bentheim of Leer geldig zijn.
Op dat laatste: helemaal eens. Maar ik zei dan ook 'wou worden' erbijquote:Op donderdag 23 februari 2023 19:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
C wordt nog hartstikke veel gebruikt. Maar wel veel meer op specifiekere zaken als embedded systems.
Java blijft wel 1 van de meest gebruikte talen. En dat zal nog wel even zo blijven.
Definitie van een echte programmeur ga ik mij niet aan wagen. Het is gewoon een stuk gereedschap.
Kort maar krachtig.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, al zou ik nou niet kunnen uitleggen wat een PLC is, maar de term komt veel voor
Ja, en het ging over de bijtelling. Die is ook van de fiscus.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Die 500 Km is een regel van de belastingdienst. Niet van de werkgever.
Hoeveel heb je uiteindelijk betaald? Vorig jaar vanuit Barreltjes stad richting Hamburg geknord met de IC, mooi traject over de Rendsburger Hochbrückequote:Op donderdag 23 februari 2023 19:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Die superspaarprijs heb ik ook gebruikt voor Kopenhagen. Voor dat geld kon ik met de auto slechts de heen reis betalen.
Heel veelquote:Op donderdag 23 februari 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
Wat fijn @:vlindertje89!![]()
Baby doet alles wat ie moet doen![]()
We hebben een inleidingsdatum en -plan![]()
We kregen zomaar onverwachts een 3d-plaatje van z'n bolle snuit![]()
Ik krijg een vast contract (eerste ooit!!)![]()
Ik kreeg allemaal cadeautjes van mijn collega's die ik nog helemaal niet zo lang ken![]()
Ik ga een half jaar niet werken
Woehoequote:Op donderdag 23 februari 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kreeg allemaal cadeautjes van mijn collega's die ik nog helemaal niet zo lang ken![]()
Gefeliciteerd! Leuk! Tof!quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
Hartstikke welverdiend en gefeliciteerd en fijn! Enjoy en alle goeds gewenstquote:Op donderdag 23 februari 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
De praktijk duurt natuurlijk nog wel even en iemand moet op het lumineuze idee komen het ook te checken natuurlijk. Maar moeten beslisbomen, algoritmes en andere methodische soorten data-analyse niet in register komen te staan als daar bepaalde zaken uit afgeleid worden?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:30 schreef sigme het volgende:
Kijk, waar ik afgelopen week mee worstelde:
ik moet een lijst maken van een speciaal soort leergerechtigenden per gemeente ( kinderen die vallen onder de tijdelijke richtlijn bescherming (TRB))
Deze kinderen hebben óf een specifieke nationaliteit óf een onbekende nationaliteit
En om niet per ongeluk kinderen te missen moeten kinderen met een onbekende nationaliteit die wel een vergunning hebben maar niet de TRB, ook op de lijst.
De lijst bevat een (onherleidbare) persoonsaanduiding + bij welke gemeente deze onherleidbare onderwijsgerechtigde ingeschreven staat.
Deze lijst bestond al, maar de samensteller ervan houdt op met samenstellen ervan (want dat soort lijstje maken is hun werk niet), en nu moeten wij de lijst gaan maken (want dat soort lijsten maken is mijn werk).
Ok.
* sigme : Wat te doen met mensen met meer dan 1 nationaliteit?
antwoord: ja, dat kunnen wij niet beslissen dat moeten ze op de vloer maar beslissen
* sigme : wft? Op basis waarvan? wij leveren onherleidbaar persoon + gemeente, wáár zie je daar info op basis waarvan afnemer iets kan beslissen? Wij leveren persoon wel of niet, wij nemen die beslissing. Dus zeg maar wat we moeten besluiten
antwoord: oh. nou, dan moeten jullie een extra gegeven meeleveren waarin staat dat iemand dubbele nationaliteit heeft
* sigme : ok. Dan hebben we dus x situaties, waaronder die met de juiste nationaliteit maar geen RTB -> niet op de lijst
antwoord: echt? bestaan die? wij dachten dat die wel niet zouden bestaan. Maar dan moeten die ook op de lijst hoor! Maar dan wel met een speciale aanduiding!
* sigme : ok joh. doen we dat![]()
Maar als ik! en mijn bouwer! niet gevraagd hadden, hadden we de betaling van leergerechtigden gewoon op basis van half krakkemikkerige algoritmes gedaan. Nét zo makkelijk. Geen hond die het ooit ziet. En niemand die het kan controleren, dat is the point van onherlijkbare persoonsaanduidingen.
Ik weet er bijzonder veel van vrees ik. Dus ik kan een heel kort iets zeggen maar ook drie dagen over vol lullen. Over klinische waarde, kosten, architectuur, techniek, toekomst, politiek, etcquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:57 schreef Blues het volgende:
@:molo wat is jouw gedachte/kennis van die PGO ?
Wij zijn het register.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
De praktijk duurt natuurlijk nog wel even en iemand moet op het lumineuze idee komen het ook te checken natuurlijk. Maar moeten beslisbomen, algoritmes en andere methodische soorten data-analyse niet in register komen te staan als daar bepaalde zaken uit afgeleid worden?
In het kader van 'accountability' en zulks.
Beetje black box idee zo, en zitten regelmatig allerlei fouten in met giga gevolgen
Dus als ik het goed begrijp wordt nergens vastgelegd of gecheckt op inhoud wat de vraag is, hoe jullie een methodiek dit in elkaar knutselen om het gevraagde uit je data te halen en jullie hoeven dit ook niet te laten zien aan de auditor?quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij zijn het register.
En van daaruit leveren we 'het gevraagde'.
De vrager mag niet kunnen uitpuzzelen welk individu het over gaat.
En 'het gevraagde' staat gedocumenteerd. Op basis van die documentatie konden we dus niet geheel eenduidig afleiden wat te doen met dubbele nationaliteiters en konden we 100% afleiden wat te doen met mensen met een RTB maar de verkeerde nationaliteit, alleen bleek men dat anders te willen.
En als we eenmaal leveren, heeft de afnemer geen instrumenten om te kijken of wat wij leveren is wat zij verwachten - en op dat niveau kunnen ze natuurlijk die documenatie ook niet nalezen. Auditcommissies wel, maar die kunnen alleen controleren of we het gevraagd leveren, niet of dat is wat de bedoeling had moeten zijn.
Een auditor bestaat bij ons alleen maar heel theoretisch. En die controleert nooit in hoeverre een product overeenstemt met 'de bedoeling', enkel (zeer theoretisch) met 'de beschrijving'.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wordt nergens vastgelegd of gecheckt op inhoud wat de vraag is, hoe jullie een methodiek dit in elkaar knutselen om het gevraagde uit je data te halen en jullie hoeven dit ook niet te laten zien aan de auditor?
De bedoeling dus, die moet toch te checken zijn? Klinkt heel bijzonder wel dit.
Ik zou het niet meer weten. Was een retourtje Nijmegen Kopenhagen. En een week in die stad.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoeveel heb je uiteindelijk betaald? Vorig jaar vanuit Barreltjes stad richting Hamburg geknord met de IC, mooi traject over de Rendsburger Hochbrücke
Jij wint vandaagquote:Op donderdag 23 februari 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ohquote:Op donderdag 23 februari 2023 19:45 schreef Molo het volgende:
Ik weet er bijzonder veel van vrees ik. Dus ik kan een heel kort iets zeggen maar ook drie dagen over vol lullen. Over klinische waarde, kosten, architectuur, techniek, toekomst, politiek, etc
Vanwaar je vraag?
quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij zijn het register.
En van daaruit leveren we 'het gevraagde'.
De vrager mag niet kunnen uitpuzzelen welk individu het over gaat.
En 'het gevraagde' staat gedocumenteerd. Op basis van die documentatie konden we dus niet geheel eenduidig afleiden wat te doen met dubbele nationaliteiters en konden we 100% afleiden wat te doen met mensen met een RTB maar de verkeerde nationaliteit, alleen bleek men dat anders te willen.
En als we eenmaal leveren, heeft de afnemer geen instrumenten om te kijken of wat wij leveren is wat zij verwachten - en op dat niveau kunnen ze natuurlijk die documenatie ook niet nalezen. Auditcommissies wel, maar die kunnen alleen controleren of we het gevraagd leveren, niet of dat is wat de bedoeling had moeten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]Nee, bij een overheidsinstantie waar ze veel nadruk er op leggen dat wij ons niet kunnen verschuilen achter bevel = bevelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wij leveren dus alleen 'onherkenbare' personen hè, dat is ongeveer het tegenovergestelde aan wat gebeurde bij die toeslagaffaire.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ja ik ben me er van bewustquote:Op donderdag 23 februari 2023 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Een auditor bestaat bij ons alleen maar heel theoretisch. En die controleert nooit in hoeverre een product overeenstemt met 'de bedoeling', enkel (zeer theoretisch) met 'de beschrijving'.
Er wordt volgens de administratieve organisatie wel gecheckt wat de inhoud van de vraag is, alleen, de kwaliteit van die check laat vaak dermate te wensen over dat wij, makers van gevraagd rapport, ons afvragen of dit wel echt de bedoeling kan zijn. En door dan heel gericht te vragen (en te sturen) kunnen wij ervoor zorgen (of niet!) dat de rapporten waar ministerie & kamer & geldmachines zich door laten sturen, meer of minder zijn wat ze beogen.
Wees maar blij dat wij op ons niveau zoveel vrijheid hebben om na te denken
Wees maar bevreesd over dat allerlei andere schakels het niet nodig vinden om écht na te denken
TRANSPARANTIEquote:Op donderdag 23 februari 2023 20:29 schreef sigme het volgende:
Nee, bij een overheidsinstantie waar ze veel nadruk er op leggen dat wij ons niet kunnen verschuilen achter bevel = bevel
Ach, uiteindelijk gaan onze dingen over grote getallen en verdeelsleutels etc, niet over individuele personen of gevolgen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik ben me er van bewust
En hoop dan maar dat er genoeg Sigmes aan het werk zijn
Het uiteindelijke idee, en ik denk/weet dat dat niet in de huidige PGO vorm zit, is dat je niet meer al die verschillende apps, portalen en talloze specifieke deelloketjes hoeft te zijnquote:Op donderdag 23 februari 2023 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh
Nou, ik vind het gewoon wat véél worden allemaal, al die apps en DIT IS DE TOEKOMST. Ik moet soms uitleg geven of dit handiger is dan alleen ons pat. portaal. Dat overigens ook ruk is voor mensen. Niet duidelijk enzuks.
Dan hebben ze al medgemak of zo, Beter dichtbij, Spaarne portaal, ons portaal pffft
Ik kom ook niet weg met bevel is bevelquote:Op donderdag 23 februari 2023 20:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, bij een overheidsinstantie waar ze veel nadruk er op leggen dat wij ons niet kunnen verschuilen achter bevel = bevel
En wij leveren dus alleen 'onherkenbare' personen hè, dat is ongeveer het tegenovergestelde aan wat gebeurde bij die toeslagaffaire.
Ik werk regelmatig met het CBS samen, is interessant en 'intrigerend' jaquote:Op donderdag 23 februari 2023 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, uiteindelijk gaan onze dingen over grote getallen en verdeelsleutels etc, niet over individuele personen of gevolgen.
Maar als je je ergens zorgen over wil maken: we leveren zo globaal ALLES wat we weten over personen die we kennen aan het CBS. Die hebben doelbinding voor alles, inclusief jouw BSN, volledige naam & adres, geboortedatum en elke opleiding die je ooit volgde.
Herr Flickquote:Op donderdag 23 februari 2023 20:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kom ook niet weg met bevel is bevel
Verwarrende digitale tijd in de zorg.quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:38 schreef Molo het volgende:
Het uiteindelijke idee, en ik denk/weet dat dat niet in de huidige PGO vorm zit, is dat je niet meer al die verschillende apps, portalen en talloze specifieke deelloketjes hoeft te zijn
Maar dat je makkelijk en eenduidig je zorginformatie kunt zien en beheren. Dat duurt nog langgggggg dus voorlopig komen er met de hele digitaliseringsslag en toenemende technische oplossingen die komen overal alleen maar (veel) meer apps en zulks bij.
Zullen we toch mee om moeten gaan, als patiënten, als zorgpersoneel, als bouwers van die portaaltjes/apps, beleidsmakers etc
Het idee van de PGO vind ik lovend, het past en werkt alleen niet in ons huidige zorgsysteem.
Soort van, yepquote:Op donderdag 23 februari 2023 20:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Verwarrende digitale tijd in de zorg.
Maar daar hebben we @:molo 's voor [ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:57 schreef sigme het volgende:
Ik vind dit een soort eindeloos fascinerend bordje / fascinerende tekst.
Ligt dat aan mij?Ik weet niet wat hier fascinerend aan is eigenlijk? Hun parkeerplaats hun regels, alleen mensen die voor hun komen mogen parkeren? Mentaalbeter is een psychologenpraktijk, ik heb er ooit een tijdje gelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed nieuws! En ook van @vlindertje89, hoera!quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
Oh deze tel ik ook mee als goed nieuws. En wanneer ga je naar de berg? Neem je de antibiotica mee?quote:Op donderdag 23 februari 2023 22:01 schreef sigme het volgende:
M'n oesterzwam is terug. Nu niet als reuzezwam, maar voor elke afgehakte kop komen er minstens 7 terug![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een heerlijk gezwamquote:Op donderdag 23 februari 2023 22:01 schreef sigme het volgende:
M'n oesterzwam is terug. Nu niet als reuzezwam, maar voor elke afgehakte kop komen er minstens 7 terug![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:57 schreef sigme het volgende:
Ik vind dit een soort eindeloos fascinerend bordje / fascinerende tekst.
Ligt dat aan mij?Ik snap je fascinatie omdat het nogal tegenstrijdig klinkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor jouw nieuwe app, voor J, voor de verhuizing, voor Excel, voor alles waar je de afgelopen weken mee hebt moeten dealen.quote:
Aww, dat is lief van jequote:Op donderdag 23 februari 2023 22:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor jouw nieuwe app, voor J, voor de verhuizing, voor Excel, voor alles waar je de afgelopen weken mee hebt moeten dealen.
Hoe voel je je?
Ja gelukkig wel. Gisterochtend nog wel misselijk geweest daarna niet meer. Maar het dessert heb ik niet genomen, dat was nogal zwaar (en vergeven van kokos brrr)quote:
Komt uiteindelijk goedquote:Op donderdag 23 februari 2023 23:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Aww, dat is lief van je
Ik voel me nogal gaar maar wel rustig. Vanavond lekker gesportnog wel lichamelijk een beetje gammel van m'n sportevenement zaterdag plus alle verhuis- en klusgedoe, maar alsnog lekker kunnen bewegen en leuke mensen gesproken.
Ik hoop ergens de komende dagen de tijd en rust te kunnen vinden om een goed prioriteitenlijstje te maken en te gaan schrappen in m'n planning, want op dit moment intimideert die me nogal en daar ben ik niet zo blij mee. Ik heb de komende paar maanden 3-4 klussen vrijwilligerswerk, meerdere sportwedstrijden, op werk moeten een aantal projecten in mei af en dat nadert ook in een rotvaart.
Kortom lekker vol in m'n hoofd en planning
Bij voorkeur rijden we op zondag, en dan zit ik nog middenin de kuur, dus dat moet dan mee.quote:Op donderdag 23 februari 2023 22:19 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh deze tel ik ook mee als goed nieuws. En wanneer ga je naar de berg? Neem je de antibiotica mee?
Hier wel helder en fris met mooie roze luchtquote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:38 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Nou, dat van dat helder & fris schiet nog niet op. Het is nu tamelijk koud en het regent.
Een vegetarische kapsalon of kebab, zeker huisgemaakt en met linzen als basis, dat lijkt mij wel erg interessant. Als ik een keer in de gelegenheid ben wil ik dat graag eens proberen.quote:Döner-ondernemer Bektas uit Groningen wil van het vlees af. 'Over een paar jaar alles vegan'
In Groningen opent dinsdag een nieuwe kebabzaak met veganistische kapsalons. Ondernemer Bektas Kablan lijkt een primeur te hebben in de stad.
Het is januari 2022. Bektas Kablan staat in zijn kebabzaak Dönerix. Hij maakt net een broodje kebab voor een klant als hij zich afvraagt: hoeveel kippen zitten er eigenlijk op deze spies? (Antwoord: een stuk of veertig.) „Dat vond ik toch moeilijk. Ik hou van dieren.”
Dat was ongeveer een jaar geleden. Hij sloeg aan het experimenteren en ontdekte een recept voor veganistische kebab. Dinsdag opent Kablan zijn tweede kebabzaak: Kebabmeister in de Oude Ebbingestraat in Groningen. Op de kaart: veganistische kebab én veganistische knoflooksaus.
Een snelle zoektocht op bezorg-site Thuisbezorgd levert geen enkele concurrent op. Kablan lijkt de eerste kebabkok in Groningen die veganistische kebab serveert.
Hoe maakt hij het?
De kebab maakt hij op basis van linzen. „Ik heb het met soja geprobeerd, maar dat kreeg een vieze nasmaak.” De hompen vegan-kebab gaan vervolgens op een spies „en dan kan ik ze vers afsnijden, net als bij gewone kebab.”
Wie het niet gelooft, mag gewoon komen kijken. „We maken het in de zaak. Dus de mensen kunnen alles zien, behalve het geheime kruidenmengsel.”
Wat kost het?
Naast veganistische kebab verkoopt hij ook de reguliere ‘vlees-kebab’. „Maar ik hoop dat mensen voor de veganistische variant kiezen. Daarom zijn ze beide even duur.” Een kapsalon is 8,99 euro, of er nou kalfsvlees, kippenvlees of vegankebab in zit. Een slimme zet. Linzen zijn immers goedkoper dan kalfsvlees. „Klopt, maar het kost veel tijd om de veganistische kebab te maken, dus de kosten zijn ongeveer gelijk.”
Stiekem gegeven
Kablan is ervan overtuigd dat zijn recept een succes wordt. „Ik heb een andere zaak, de Dönerix in de Oosterstraat. Daar heb ik het twee vaste klanten stiekem gegeven. Zij proefden het verschil helemaal niet.” Zelf is hij ook bijna om. „Dertig procent van de maaltijden is vegetarisch. Ik zou het wel willen, maar het is moeilijk om te stoppen met vlees eten.”
Over een paar jaar schrapt hij vlees misschien helemaal van het menu, maar dat kan pas uit als de helft van de verkochte broodjes en kapsalons veganistisch is. Ondertussen lachen andere kebab-koks in Groningen hem uit, zegt Bektas, maar dat doet hem niets. „Ik weet zeker dat dit gaat lopen.”
Bovendien, als mensen het bij Bektas hebben gegeten, gaan ze er bij andere restaurants misschien ook om vragen. „Die kunnen dat dan mooi bij mij inkopen”, lacht de ondernemer.
Zou het ook wel eens willen proberenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:58 schreef sigme het volgende:
Oh ja, in vegan-nieuws, trof ik toevallig gister in de wachtkamer van de apotheek:
[..]
Een vegetarische kapsalon of kebab, zeker huisgemaakt en met linzen als basis, dat lijkt mij wel erg interessant. Als ik een keer in de gelegenheid ben wil ik dat graag eens proberen.
Ik vind het sowieso een leuk verhaaltje. En ben ook benieuwd naar die kebab, dus een verslag is welkomquote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:58 schreef sigme het volgende:
Oh ja, in vegan-nieuws, trof ik toevallig gister in de wachtkamer van de apotheek:
[..]
Een vegetarische kapsalon of kebab, zeker huisgemaakt en met linzen als basis, dat lijkt mij wel erg interessant. Als ik een keer in de gelegenheid ben wil ik dat graag eens proberen.
Dat kan in elk geval nooit kwaad.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij voorkeur rijden we op zondag, en dan zit ik nog middenin de kuur, dus dat moet dan mee.
De apotheker wees nadrukkelijk op hoofdpijn als bijwerking. Sinds gisteravond heb ik een rare zeurende hoofdpijn.
Gistermiddag ben ik maar even bij de biologische winkel langsgereden, 5 of 6 flessen van verschillende biologisch dynamische gefermenteerde melkproducten gehaald. Komende dagen zal ik de voorraad bd-zuurkool dan ook maar opeten. En veel bladgroente, schijnt ook nuttig te zijn hiervoor.
Dat zou ik zeker etenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Verhuizing allemaal goed gegaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:01 schreef Barreltje het volgende:
Morguh! Drukke week gehad.
Vandaag auto en huissleutels inleveren en dan is het voltooid![]()
![]()
![]()
En dan vanavond lekker in een molentje slapen.. toch een beetje een vakantie gevoel hebben
Oh en wel meegelezen maat alles vergeten![]()
Geen flauw idee wat het is maar als dit nog zwaarder is dan de vorige , pfff enquote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, hier, dan kunnen jullie mee horrorren, ik grapte met mijn fysio maandag over hoe erg de workout kon zijn. We kwamen tot de conclusie dat een workout met as many reps as possible voor 7 minuten met burpees wel heel erg naar zou zijn. En dan gevolgd door een zware lift voor max kilo's.
De workout:
as many reps as possible voor 15 minuten:
5 burpees
10 shuttle runs.
Na iedere 10 shuttle runs + 5 extra burpees.
(dus 5 burpees, 10 runs, 10 burpees, 10 runs, 15 burpees, 10 runs ect.)
Dan direct daarna: 1 RM thruster.
Dus the worst case scenario is even worse. Behalve 2x zo lang als in ons "grapje" zit er ook sprinten bij en de lift is de kutste lift die we bezitten.
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, hier, dan kunnen jullie mee horrorren, ik grapte met mijn fysio maandag over hoe erg de workout kon zijn. We kwamen tot de conclusie dat een workout met as many reps as possible voor 7 minuten met burpees wel heel erg naar zou zijn. En dan gevolgd door een zware lift voor max kilo's.
De workout:
5 burpees
10 shuttle runs.
Dus the worst case scenario is even worse. Behalve 2x zo lang als in ons "grapje" zit er ook sprinten bij en de lift is de kutste lift die we bezitten.
Het is...anders. Tot op zekere hoogte ook zwaarder. Maar vooral anders.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen flauw idee wat het is maar als dit nog zwaarder is dan de vorige , pfff en![]()
De ene was moet eerst nog droog zijn voordat ik de nieuwe erin kan doen.
RIP aan de nabestaanden.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
De workout:
5 burpees
10 shuttle runs.
Morgen, morgen, morgen, dan krijg je aanmoedigingquote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Hier ook dingen met de was. Moet nog 2 wassen opruimen en er 1 draaien. Verder boodschappen, wat mealprep, dutje, eventueel wat uitzoekwerk op de laptop, regretting my life choices, besluiten of ik morgen of maandag de workout doe en balen van de pijn in mijn lijf.
Ik moest gniffelen. Sorry.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:38 schreef Lonaa het volgende:
In de strategy guide die iemand maakte voor de workout zei hij dingen als:
"This is a good strategy, but obvioulsy all of this goes out the window in the middle of the workout, cause maybe you feel something you have never felt before" en "just lift the bar. It doesn't even matter if you're partely unconcious"
Dus.
Ja, nou, ik neig dus wel naar morgen. Dan heb ik het gehad. Er is aanmoediging. Iedereen is aan het doodgaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Morgen, morgen, morgen, dan krijg je aanmoediging![]()
Ik beloof dat ik me enigszins zal gedragen en niet zal gaan juichen, springen, dansen en gillenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nou, ik neig dus wel naar morgen. Dan heb ik het gehad. Er is aanmoediging. Iedereen is aan het doodgaan.
Ik ben maandag vast fitter in mijn lijf dan morgen, maar dan moet ik m alleen doen en dat is kut. Also ik voorzie dan 3 extra reps. Dat is het me geloof ik niet waard
Oh mag hoor, dat boeit me niet. Ik maak dat toch niet bewust mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik beloof dat ik me enigszins zal gedragen en niet zal gaan juichen, springen, dansen en gillen
Toch wel partly unconscious dan.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh mag hoor, dat boeit me niet. Ik maak dat toch niet bewust mee.
Dat verwacht ik wel ja.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:44 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Toch wel partly unconscious dan.
Dat vind ik zelf ook altijd de prettigste plek tijdens de workout, nergens anders aan denken dan datgene waar je op dat moment mee bezig bent.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat verwacht ik wel ja.
Soberso wel graag "in mijn bubbel" tijdens workout.
"Hoezo zijn er nog maar 3 minuten voorbij, ik kan nu al niet meer"quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat vind ik zelf ook altijd de prettigste plek tijdens de workout, nergens anders aan denken dan datgene waar je op dat moment mee bezig bent.![]()
Ok, gecombineerd met een "hoerige kutoefening" en "hoezo duurt een minuut zo lang".
Je gaat de tel kwijt raken.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:50 schreef Troel het volgende:
Ik word bang van jullie. Ik 'moet' morgenochtend ook nog sporten (voordat ik @:lonaa dan ga aanmoedigen). En dan is er niemand bij om voor me te tellen en dan moet ik zelf de tel niet kwijtraken
Mijn wekker staat doordeweeks om half 7 en ik heb bedacht dat ik meteen ga als ik wakker ben, dan kan ik ontbijt meenemen op de terugweg (ja, zeg maar niets over goede gewoontesquote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je gaat de tel kwijt raken.
Ik weet overigens niet hoe laat ik moet, ben bang om 1030 al.
Vooral een kwestie van uitproberen of het voor je werkt, sporten op een lege maag.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn wekker staat doordeweeks om half 7 en ik heb bedacht dat ik meteen ga als ik wakker ben, dan kan ik ontbijt meenemen op de terugweg (ja, zeg maar niets over goede gewoontes)
Donderdag ging het prima. Maar toen heb ik na het sporten ook wel echt geluncht en ontbeten direct na het sporten (maar toen begon ik om 11 uur, zaterdag dus eerder).quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vooral een kwestie van uitproberen of het voor je werkt, sporten op een lege maag.
Wat een bijzondere plek! heb je gevonden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Djiezus @Lonaa jij gaat ervoor! Fijn, dat je aanmoediging hebt.![]()
Ook van hier, weliswaar digitaal.
Zo fruitig als gister, zo beroerd vanmorgen na een Hele nacht spoken.
Ziek gemeld. Voor het eerst in al die jaren.
Oh sigme…je vertrekt zondag al! Dacht dat je nog een weekje speling had.
Uit je post begrijp ik, dat je sinds kort (ook) aan de fitness bent!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Donderdag ging het prima. Maar toen heb ik na het sporten ook wel echt geluncht en ontbeten direct na het sporten (maar toen begon ik om 11 uur, zaterdag dus eerder).
Ripped aan de nabestaandenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
De workout:
5 burpees
10 shuttle runs.
Hahaha, nee hoor, Lonaa is mijn coach niet, maar ze is wel deels verantwoordelijkquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
Uit je post begrijp ik, dat je sinds kort (ook) aan de fitness bent!
Met Lonaa als ‘coach’ komt het vast goed.
Nouja en mijn bovenbenen zijn geowon altijd hetzelfde gebleven, dus ik ben qua broekmaat niet heel veel gezakt ondanks alle kilo's die eraf zijn. Het zou mooi zijn als dat een beetje bijtrekt zodat je niet altijd met een afzakkende broek zit of met een riem die niet lekker zitquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:23 schreef AnneX het volgende:
@:Troel je merkt het vanzelf aan de kleding inderdaad.
En aan de conditie!
MnX is sinds kort gewisseld van een klets fysio uurtje / week naar de sportschool, die veel meer opties biedt. Die is vanmorgen voor de 3e x deze week!![]()
De uitslover.
Mijn voordeel is dat er op zich van mijn taille niet heel veel meer af kanquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:29 schreef Lonaa het volgende:
De maten van mijn lijf zijn er niet gangbaarder opgeworden @:Troel dus uh, succes.
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, cyclus. Ik voorzie klats tijdens de workout hihaho I really want to die.
Hou opquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Lekker 50x op je baarmoeder vallen.
Oooh, dat is bijna een kopie van de molen in de straat waar ik tot mijn 19e heb gewoondquote:
Jawel. Het meeste is prima te doen, al dan niet met een beetje ibu in je flikker. Tenminste, bij mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Hou opIk moet volgende week doorgeven of ik donderdag in staat ben om te trainen of niet en ik kan het totaal niet inschatten
![]()
Ja, maar maandag gaan ze dus de boel wegbrandenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jawel. Het meeste is prima te doen, al dan niet met een beetje ibu in je flikker. Tenminste, bij mij.
Oh ja. Uh. Ja. Ik heb daar geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar maandag gaan ze dus de boel wegbranden
Klinkt top.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Lekker 50x op je baarmoeder vallen.
Als ik dit zo lees maakt mijn brein daar een keurig dichtgelast naadje van....quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar maandag gaan ze dus de boel wegbranden
That would be sad.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees maakt mijn brein daar een keurig dichtgelast naadje van....
Leuk! Met de chef?quote:
Als dat hetzelfde effect heeftquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees maakt mijn brein daar een keurig dichtgelast naadje van....
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:45 schreef AnneX het volgende:
OK. Plaatje van een tulpenvaas?
Die zie ik dan na het ochtenddutje, voor het middagdutje.
Ooohquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:59 schreef Tuindier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets. Mijn tulpen moeten nog open gaan, en ik moet nog 1 gat verruimen. Ook erg leuk concept om wat bloemetjes uit eigen tuin in te zetten, is meteen voller. Voor dat doel kocht ik ook deze:
[ afbeelding ]
Met curry?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:49 schreef Myraela het volgende:
Ik had vega worstenbroodjes. Mijn leven is mooi.
Ketchup.quote:
Omg wat zeg jij nu?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:02 schreef Sarabi het volgende:
Waarom überhaupt saus bij een worstenbroodje.....
Waar had je de vega versie gekocht?
Ik weet door een podcast dat het een ding is, maar ik heb het nog nooit echt iemand zien doen.quote:
Ik durf het bijna niet te zeggen .. maar ik heb ze bij Vreeken besteld. Ben heel benieuwd wanneer ze komen, wat er maanden en maanden vantevoren bij.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel, hoe is het met de amandines? Heb nog voor je gekeken maar ze hadden ze niet in mijn Belgische winkel.
Picnic. Wel prima, maar ik vind de vega-variant wel altijd zo frustrerend duur.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:02 schreef Sarabi het volgende:
Waarom überhaupt saus bij een worstenbroodje.....
Waar had je de vega versie gekocht?
Ah kijk die tactiek kan ik nog begrijpenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Picnic. Wel prima, maar ik vind de vega-variant wel altijd zo frustrerend duur.
Saus bij worstenbroodjes.Al heb ik wel een tactiek. Ik eet eerst de eindjes van het worstenbroodje met saus, en dan eet ik 1 zijkant van het worstenbroodje met saus. En dan blijft de worst met een bescheiden hoeveelheid brood over, en dat is de perfecte verhouding worst/brood om wel zonder saus te eten.
Living on the edgequote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen .. maar ik heb ze bij Vreeken besteld. Ben heel benieuwd wanneer ze komen, wat er maanden en maanden vantevoren bij.
Nee, als het echt misgaat koop ik gewoon bij Crisp. Was dit jaar ook de backupquote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Living on the edge![]()
Ga je proberen om er een paar over te houden tot volgend jaar? Als je nog een late zaai doet, red je dat misschien net.
Sow, slim. Serieus.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee, als het echt misgaat koop ik gewoon bij Crisp. Was dit jaar ook de backup
Ik lees steeds vegetarische kapsonesquote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn stulpje wordt nu op 146.000 geschatquote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze WOZ-waarde is met 80.000 gestegen
Dat is een beste prijs ja voor die paar vierkante meter. Het ligt er een beetje aan welk deel van de grond van jullie is, daar heb ik natuurlijk geen zicht op.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn stulpje wordt nu op 146.000 geschat![]()
Ik denk dat ik er net iets meer dan een ton voor kan vangen.
Huh, zo weinig.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:18 schreef sigme het volgende:
Mijn stulpje wordt nu op 146.000 geschat![]()
Ik denk dat ik er net iets meer dan een ton voor kan vangen.
Mooiquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:59 schreef Tuindier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets. Mijn tulpen moeten nog open gaan, en ik moet nog 1 gat verruimen. Ook erg leuk concept om wat bloemetjes uit eigen tuin in te zetten, is meteen voller. Voor dat doel kocht ik ook deze:
[ afbeelding ]
Scheelt jou enorm veel stress.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij heb ik in deze tijden echt mazzel met mijn sociale huurwoning. Er zijn vrienden die zeggen dat ik "een dief van eigen portemonnee ben" omdat ik huur (alsof ik zou kunnen kopen). Alleen het scheelt zoveel stress
Ja en het is stress die ik anders niet kan handelen door mijn handicapquote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Scheelt jou enorm veel stress.
En als er iets stuk is, kun je bellen. En hoef je geen (betrouwbare) mannetjes te zoeken.
Het is klein. Heeeeeeeeeel klein.quote:
Welnee, het is geen bodemloze punt. Je betaalt voor wonen, en dat doen huiseigenaren ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja en het is stress die ik anders niet kan handelen door mijn handicap
Kopen is het domste dat ik zou kunnen doen. En ja, een huurhuis is een bodemloze put, zoals sommige van mijn vrienden zeggen, maar die vergeten mijn inkomen en ziektes.
Je betaalt met zekerheid allerlei heffingen gebaseerd op je WOZ.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is een beste prijs ja voor die paar vierkante meter. Het ligt er een beetje aan welk deel van de grond van jullie is, daar heb ik natuurlijk geen zicht op.
Onze schatting is ¤ 346.000. Dat is op zich wel realistisch maar toch vind ik het oneerlijk omdat ze er een aantal vierkante meters (bijna 100!) hebben bij verzonnen op basis van tekeningen die niet van ons huis zijn. Ik mocht 3 jaar geleden van J geen bezwaar maken, toen had het nog nut. Inmiddels is het huis zo opgeknapt dat de vierkante meters weliswaar niet kloppen maar de waarde denk ik wel, mede vanwege de grond.
Hij zei net dat een hogere WOZ-waarde beter is voor een toekomstige hypotheekaanvraag dus vooruit maar.
Die stress heb ik ook niet, sta gewoon ingeschreven en als ik genoeg punten heb kan ik gewoon verder als ik zou willen (wil ik niet, woon voor mij perfect).quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Welnee, het is geen bodemloze punt. Je betaalt voor wonen, en dat doen huiseigenaren ook.
Huiseigenaren rekenen zich rijk op waardestijging - maar die komt lang niet altijd, en is er soms helemaal niet, of niet op het moment dat je om een of andere reden moet verkopen. Of je kan je het niet veroorloven te verhuizen omdat huis verkopen geen optie is wegens restschuld. Zit je vast aan je klomp stenen.
Een huis kopen is de beste investering die je kunt doen, maar je kunt het idd ook gewoon downplayen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Welnee, het is geen bodemloze punt. Je betaalt voor wonen, en dat doen huiseigenaren ook.
Huiseigenaren rekenen zich rijk op waardestijging - maar die komt lang niet altijd, en is er soms helemaal niet, of niet op het moment dat je om een of andere reden moet verkopen. Of je kan je het niet veroorloven te verhuizen omdat huis verkopen geen optie is wegens restschuld. Zit je vast aan je klomp stenen.
Tsja. Vertel dat de mensen die in 2008 hun huis verkochten met restschuld.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een huis kopen is de beste investering die je kunt doen, maar je kunt het idd ook gewoon downplayen..
Ik gebruik hiervoor Evernote en geef alle recepten labels zodat je uiteindelijk mapjes hebt met bijv. hoofdgerechten, desserts, Italiaans, vegetarisch.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:38 schreef AnneX het volgende:
En als je verkoopt, koop je een duurdere berg stenen.
Cul wise…langzamerhand heb ik een berg sites met recepten openstaan.
Hoe rubriceren / organiseren andere mensen zoiets?
Zal ik weer een nieuw mapje maken op het beginscherm van de pad? Zoals er vele verzameld zijn voor ooit . 😂
Ja hoi. In 2017 verkocht met 20k restschuld. Geen seconde spijt van gehad.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Vertel dat de mensen die in 2008 hun huis verkochten met restschuld.
Ik gebruik de app Raindrop.io. Ik heb meer dan 500 recepten gesorteerd in mappen Bakken, Conservering, BBQ, etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:38 schreef AnneX het volgende:
En als je verkoopt, koop je een duurdere berg stenen.
Cul wise…langzamerhand heb ik een berg sites met recepten openstaan.
Hoe rubriceren / organiseren andere mensen zoiets?
Zal ik weer een nieuw mapje maken op het beginscherm van de pad? Zoals er vele verzameld zijn voor ooit . 😂
Nou, volgens @Kreator was die 20k restschuld dan 'de beste investering die je kunt doen'. Ik hoop dat je niet veel investeringen meer doet danquote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja hoi. In 2017 verkocht met 20k restschuld. Geen seconde spijt van gehad.
Het was hier een schildklierklusje en zeer bevredigend. Ik had 1199 recepten in Raindrop staan en het was een grote bende met onjuiste en ontbrekende tags.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:49 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien is dat een goed verlofklusje, alle recepten ordenenIk wil ook al een poosje gerechten onderbrengen in de ah app, zodat je in een keer alle ingrediënten op de lijst kan zetten.
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, volgens @:kreator was die 20k restschuld dan 'de beste investering die je kunt doen'. Ik hoop dat je niet veel investeringen meer doet dan
Bij de Jumbo hebben ze tegenwoordig misvormde kastanjechampignons voor goedkoper. En meestal zijn ze misvormd omdat ze groter zijn dan de normale kastanjechampignons. Ik vind het echt handigquote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Note to self, gewone champignons zijn het toch net niet in het portobellosteak-recept.
Waarom zou je de diameter van een elektriciteitskabel berekenen?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net S. gesproken. Die was snotverkouden want hij had carnaval gevierd.![]()
En toch nog mij alles uitleggen over hoe je de diameter van elektriciteitskabels berekent
Nou ja kennelijk heeft ie dikke kabels nodig en dikkere kabels om een groot gebouw van stroom te voorzien. En nog dikkere want ze hadden 'm eerst niet goed verteld hoe veel er wel niet doorheen moest. Ik gebruik vast de verkeerde woorden want dit is niet mijn expertisequote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom zou je de diameter van een elektriciteitskabel berekenen?
Ik neem aan dat je niet in de elektronica aan de gang gaat waar je met een zo dun mogelijke ader gaat werken.
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:53 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik gebruik hiervoor Evernote en geef alle recepten labels zodat je uiteindelijk mapjes hebt met bijv. hoofdgerechten, desserts, Italiaans, vegetarisch.
Nou leuk…té veel info voor mij om mee te kunnen werken.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gebruik de app Raindrop.io. Ik heb meer dan 500 recepten gesorteerd in mappen Bakken, Conservering, BBQ, etc.
Alle recepten hebben tags. Alle recepten met bloemkool hebben dus de tag bloemkool. Als ik een bloemkool in de tuin of een tgtg-box heb, zoek ik op het woord bloemkool en dan komen alle relevante recepten naar voren.
Ik dacht dat jij het nodig had. Maar hij heeft het blijkbaar nodig voor zijn werk.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja kennelijk heeft ie dikke kabels nodig en dikkere kabels om een groot gebouw van stroom te voorzien. En nog dikkere want ze hadden 'm eerst niet goed verteld hoe veel er wel niet doorheen moest. Ik gebruik vast de verkeerde woorden want dit is niet mijn expertise
Wie is S dan? Er is een A, B en Jquote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net S. gesproken. Die was snotverkouden want hij had carnaval gevierd.![]()
En toch nog mij alles uitleggen over hoe je de diameter van elektriciteitskabels berekent
S is toch een maatje van Kaatje?quote:
Da's voor z'n studie idd. We oefenen om de week samen Engels voor zijn studie en ik probeer altijd het gesprek een beetje te sturen naar dingen die relevant zijn voor z'n opleiding. Vandaar de kabels.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het nodig had. Maar hij heeft het blijkbaar nodig voor zijn werk.
ps
In de EU werken we niet met diameter van de kabel maar met de oppervlakte. mm2
Geen idee wie dat verzonnen heeft, maar het is de standaard in maatvoering.
S is een van de Syriërs uit Kaatjes kennissenkring, en ik geef 'm bijles Engels omdat hij niet alleen Nederlands maar óók Engels nodig bleek te hebben voor z'n opleiding.quote:
Nou, ik voel ze nog wel spartelenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:30 schreef Blues het volgende:
[..]
sig! Is blaas weer de baas? (over de beesten)
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:32 schreef sigme het volgende:
Nou, ik stopte met de pil en slik nu *per dag* 4 antibioticapillen, 2 paracetamol (nagevraagd bij apotheek of dat mocht, het mag, en het helpt _ge_wel_dig_ deheerzijgeloofdengeprezen en 2 vitamineC-met-zink en af en toe een L-lycine.
Nog even en ik mag zo'n rolletje
Heb vandaag een pakket yakult gekocht voor mee naar de Spaanse berg, als de ab-kuur afgelopen is gooi ik er een yacult-kuurtje in.
Goed bezig! Ben je wat uitgeslapen?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:16 schreef AnneX het volgende:
@:Clubsoda deze link heb ik ook ooit opgeslagen 😂 https://www.eatyourbooks.com/
Ongetwijfeld op aanbeveling van iemand, op fok of in de culchat…
Schiet al best aardig op met ruimen en verplaatsen en verzamelen.
Niks bijzonders. ‘Gewoon’ gammel na een Hele Nacht wakker liggen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Goed bezig! Ben je wat uitgeslapen?
En wat is met je dat je zoveel slaapt, ben je ziek of iets heel anders? Ik heb het totaal gemist geloof ik, sorry
Oh, dat klinkt niet al te erg. Fijn!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks bijzonders. ‘Gewoon’ gammel na een Hele Nacht wakker liggen.
Zonder piekeren oid. En eraan toegegeven. En nu lig ik in bed te werken 😂
Nou ik niet hoor jaquote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:35 schreef sigme het volgende:
Oh ja, Groningers beginnen alles met 'nou'.
Klinkt wel heel cute.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:28 schreef sigme het volgende:
Het is klein. Heeeeeeeeeel klein.
Grondoppervlak is nog geen 25m2, en het is enkel begane grond met daarop een puntdakje.
Gelachen.quote:
Mwoah gewoon lange leren jas en haar los, zodat Hagrid modus actief was.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gelachen.
@:fietsie was je nog in U. motors kijken? In een kek motorjack?
Oorbellen in? En alle andere stereotypen?
Ehm geen idee, ik weeg dat nietquote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Vraag van een vriend voor @:fietsie en @:Lucky_Strike: hoeveel gram friet/patat kan er in jullie Instant Pot?
Ben jij het vriendinnetje van @EttovanBelgie ?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 04:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik werd voor het eerst in anderhalve week niet tussen 3-4 wakker.. En toen hoorde ik iets na vieren half slapend het bekende kattenkots geluid. Meteen klaarwakkerhalve haarbal op de trap en na opruimen daarvan de andere helft nog op de vloer.
Morgen weer een kans op een ononderbroken nachtrust
Hier beginnen de wolken weg te trekkenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 07:49 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Alweer koud & nat buiten. Spanje roept steeds harder.
Vandaag maar even zomerjurkjes inpakken
Klinkt goedquote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:07 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen,
Gisteren samen met onze vriend/ontwerper gebrainstormd over het nieuwe label, viltjes en festivalbanner.
Daarna met zijn 3en pannenkoeken gegeten en Hamilton gekeken.
Erg fijne avond.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:54 schreef Lonaa het volgende:
Ja hai. Ik doe niet de workout vandaag. Lijf doet verrot, nog steeds. Gisteren de beslissing gemaakt dat het me dat niet waard is, dat het dan nu meer verrot gaat. Vervolgens wel tot 2 uur bier drinken.
Ik leer het ook nooit.
Haha ja. Sowieso beter dan wanneer ik de workout wel had gedaan. Misschien doe ik m maandag. Misschien niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]maar je lijf voelt morgen vast beter?
Dit klinkt als een verstandige beslissing. De workout nu niet doen, niet het drinkenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:54 schreef Lonaa het volgende:
Ja hai. Ik doe niet de workout vandaag. Lijf doet verrot, nog steeds. Gisteren de beslissing gemaakt dat het me dat niet waard is, dat het dan nu meer verrot gaat. Vervolgens wel tot 2 uur bier drinken.
Ik leer het ook nooit.
Dit was al de aangepaste versie.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt als een verstandige beslissing. De workout nu niet doen, niet het drinken![]()
Die workout zag er ook wel uit als een hel overigensJe kan hem meestal toch een beetje aanpassen en anders gewoon (eh) een beetje rustiger doen? Ik snap dat dat niet zo vanzelfsprekend is als je bezig bent en wilt knallen.
@:Candaasje met plezier je enthousiaste verhaal gelezen over hoe het nu met je studie gaat. Ik was er al eerder benieuwd naar, maar vergat steeds te vragen. Typisch ik. Dus fijn dat vlinderke het vroeg
Ohquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:21 schreef Lonaa het volgende:
Dit was al de aangepaste versie.![]()
Dus ja, rustig aan doen. Dat was ik sowieso van plan.
Ja. Ik zag net Instagram-filmpjes. Ik ben erg blij met de keuze niet te gaan.quote:
OMG... klinkt lekkerquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:15 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje nu val ik in een herhaling van Gort over de grens en hij is op Corsica, met ezels aan de wandel.![]()
Fijn trouwens dat je met de zware diensten en onderbetaling in ieder geval plezier in je werk hebt en er zo veel bijleert. En goed zeg van je presentatie.![]()
Ga er staan en je kunt het! Succes.
Die Lonaa aansteken met bieren en dan maandag ertegenaan.
Net de grote buurjongens aan de deur met een groooote punt chocoladetaart in vier lagen. Die was over van zijn verjaardag gister. En gewaarschuwd dat het machtig is.
Zelf zat ik net een herontdekt bakrecept van gisteravond te bestuderen.
Ik vind orzo zó lekkerquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... gekookt voor vanavond en nog twee keerScheelt weer
Orzo met linzen, tomaatjes en prei. Boel kruiden. Dat wordt lekker eten
Ik vind orzo nogal tegenvallenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind orzo zó lekkerNog nooit met linzen gecombineerd; goed idee!
First time chocolade ganache maken…info volgt. Straks beginnen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:16 schreef Isabeau het volgende:
Ook een recept voor chocoladetaart of een ander recept, AnneX?
Idem hier, hou van dat spulquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind orzo zó lekkerNog nooit met linzen gecombineerd; goed idee!
Je moet de zeep er ook wel afspoelen na het wassen he @AnneXquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
First time chocolade ganache maken…info volgt. Straks beginnen.
Eerst koffie.
Die kilo’s zitten toch vast 😢 ondanks al het duwen en trekken aan apparaten.![]()
Hoe gaat dat bij jou met sporten?
Eindelijk denk ik te weten hoe het komtt dat toentsenbord soms niet lekker loopt.
Dan heb ikk net mijn handen gewasseeen met amandel handzeep.
Eureka![]()
i
Wacht even, is er nou een verband tussen amandelhandzeep en je toetsenbord, of zijn dat twee losstaande dingen?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eerst koffie.
Die kilo’s zitten toch vast 😢 ondanks al het duwen en trekken aan apparaten.![]()
Eindelijk denk ik te weten hoe het komtt dat toentsenbord soms niet lekker loopt.
Eureka![]()
i
Mijn moeder kan nog steeds soms mopperen op ons (broer + ik) dat wij het tegenovergestelde lekker vonden. Zij dacht dat ik dat expres deed (mijn broer uiteraard niet). Kan ik me niet van herinnerenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Idem hier, hou van dat spul
Associaties met de zomer dus gebruik het eigenlijk vooral voor warme maaltijdsalades
Ik had eergisteren een paar blikjes linzen door de groentensoep gedonderd en vervolgens heeft mijn anti-soep kind de halve pan leegegeten![]()
En Koos gruwelen, die haat linzen. Heerlijk zootje zijn we ook bij elkaar als gezin
Nee maar jouw moeder heeft wel vaker aparte gedachtengang toch?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn moeder kan nog steeds soms mopperen op ons (broer + ik) dat wij het tegenovergestelde lekker vonden. Zij dacht dat ik dat expres deed (mijn broer uiteraard niet). Kan ik me niet van herinneren
Ja, ze is een "bijzondere vrouw" soms.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee maar jouw moeder heeft wel vaker aparte gedachtengang toch?
In dit geval zou ik het adagium aanhouden: 'wat je vindt mag je houden' en die conclusies lekker bij haar laten
Dat klinkt best normaalquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ze is een "bijzondere vrouw" soms.
Ik mag haar graag, maar soms... zoals de laatste tijd, drie lagen behang niet voldoende
(om heel eerlijk te zijn heb ik regelmatig de nachtmerrie dat we samen in een huis wonen en dan word ik helemaal opgelucht wakker dat ik mijn huisje voor mezelf heb zonder haar erinEn ja, ik ben slecht I know)
Die heb je volgens mij in Groningen ook (weet niet zeker of dat de naam is, grote supermarkt met niet-NL-spul) Gave winkel. Moet ik ook weer eens heen. 'k Woon er vlakbijquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:01 schreef Molo het volgende:
Ik zag een Instagram post van @:robinook die ik nog heel heel vaak mis.
En nu ga ik lekker straks de Amazing Oriental leegshoppen door haar berichtje. Dim sum en consorten
Ja is hetquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die heb je volgens mij in Groningen ook (weet niet zeker of dat de naam is, grote supermarkt met niet-NL-spul) Gave winkel. Moet ik ook weer eens heen. 'k Woon er vlakbij
Veel plezier
Ik ben haar sneller zat dan zij mijquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat klinkt best normaal
Ik ben mijn moeder na drie uur al zat en zij mij. Soms een onderdeel van opgroeien. Jatogniettannn, zoals we in Rotterdam zeggen
Sporten om af te vallen zet niet zoveel zoden aan de dijk. Tenzij je het op topniveau gaat doen of een paar uur per dag aan gaat besteden. Ben op dit moment eigenlijk helemaal niet aan het sporten. Raak ook van alles geblesseerd lijkt het wel. Stom lijf. Wandelen en fietsen en dan houdt het wel op.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:54 schreef AnneX het volgende:
Eerst koffie.
Eureka![]()
Lief voor lijf zijn! Die kan er ook weinig aan doen, het is gewoon pech hebbenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sporten om af te vallen zet niet zoveel zoden aan de dijk. Tenzij je het op topniveau gaat doen of een paar uur per dag aan gaat besteden. Ben op dit moment eigenlijk helemaal niet aan het sporten. Raak ook van alles geblesseerd lijkt het wel. Stom lijf. Wandelen en fietsen en dan houdt het wel op.
Fietsen is de leven, meer sport heb je niet nodig.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sporten om af te vallen zet niet zoveel zoden aan de dijk. Tenzij je het op topniveau gaat doen of een paar uur per dag aan gaat besteden. Ben op dit moment eigenlijk helemaal niet aan het sporten. Raak ook van alles geblesseerd lijkt het wel. Stom lijf. Wandelen en fietsen en dan houdt het wel op.
Iedereen zou ook spierversterkende oefeningen moeten doen en dat doe ik momenteel helemaal nietquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:18 schreef Jeroboam het volgende:
Fietsen is de leven, meer sport heb je niet nodig.
Van wie moet datquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen zou ook spierversterkende oefeningen moeten doen en dat doe ik momenteel helemaal niet
Zeker, het is weer begonnen vandaagquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:18 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Fietsen is de leven, meer sport heb je niet nodig.
Ik sport wel omdat het moet. Van mezelf dan. Kan me voorstellen dat ik daar op langere termijn toch wel voordeel van ga hebben. Maar meer dan 20 minuten per week moet het niet wordenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Van wie moet dat![]()
Ik doe niks(meer) dat ik niet wil.
Nou ja….onder werken om geld te verdienen kom ik nog niet uit![]()
Wandelen is de bomb. En van lekker in een natuurgebiedje zijn, wandelen, fietsen, zitten kan je erg gelukkig worden
Mocht het niet eerder?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker, het is weer begonnen vandaag
Wielrennen kijkenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mocht het niet eerder?
Ik fiets de hele winter al mini stukjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |