abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208113994
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208114043
Ik mocht een tijdje geleden voor het eerst in de tettenpletter
Eerste keer van mijn leven *ooit* dat ik iemand trof die ik niet kende en die dezelfde achternaam had als ik ("wil mevrouw X zich naar Y begeven")

Na afloop het ik het 'feedbackformulier' gevraagd aan de receptie en wat geschreven hoe ontzettend meegevallen het was en hoe lief en zorgzaam ik al die meiskes vond.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208114193
Oh, zo’n tettenpletter als beschreven wil ik de volgende keer ook. Iedere keer ben ik weer blauw.
Maar vooral fijn dat alles goed is @vlindertje89 *O*
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 17:13:48 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208114252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 14:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dank! Ze doen meerdaagse tochtjes samen dus wellicht kunnen ze het opknippen
Oh ja, dan is dat zeker een optie. Bij het boeken op bahn.de even het vinkje bij "Schnellste Verbindungen anzeigen" uit zetten, anders laat ie je overstappen op een ICE.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 17:17:50 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208114289
Voor andere treinliefhebbers of mensen die een uitje met lage uitstoot willen:

https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/sparpreis-europa

DB heeft tal van aanbiedingen voor een paar tientjes. Geen idee of die aanbiedingen ook vanaf Oberhausen, Bad Bentheim of Leer geldig zijn.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 17:24:15 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208114337
Nieuw hoogtepunt in het dorp. De kiosk in het tankstation houdt de deuren op slot. Ze waren er zat van, nadat er vanmiddag vijf bewoners aanwonenden van de Ter Apelervenen geen zich toch wel redelijk intimiderend hadden gedragen.
pi_208114434
Mijn hoofdpijn bleef uit vandaag en de kapper deed een goed ding. F. is uurtje eerder dan gepland en vanavond voetbal kijken met wijn. All in all, good.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208114515
Benieuwd naar de goednieuwsshow van 18 uur van @sigme *O*
En ik wil NIETS vd tietenpletterij horen tot in 2024 weer :W :X :{w
pi_208114547
Lonaa en ik hadden al een meevallende dag/goed nieuws, dus het wachten is nog op Club en @Tuindier dacht ik :)
pi_208114579
Wat al je opgelucht zijn Vlinder O+
pi_208114715
:W

Ik had ook een goed dagje. Moest aan een vreselijk hersendodende spreadsheet werken (waarom oh waarom Excel, waarom :'( ) maar m'n collega's waren gezellig en aardig, en ik heb de spreadsheet nu bijna afgekregen O+
pi_208114731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:04 schreef Tele6 het volgende:

Ik had ook een goed dagje. Moest aan een vreselijk hersendodende spreadsheet werken (waarom oh waarom Excel, waarom :'( ) maar m'n collega's waren gezellig en aardig, en ik heb de spreadsheet nu bijna afgekregen O+
Wat was beter geweest dan Excel?

Ik heb vandaag, omdat ik tijd wou vullen, een VBA geschreven die een verzendlijst ontrafelt naar emailadres, voornaam, achternaam.
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:09:11 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_208114760
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat is 'heksen' in dit verband?
Hogwarts Legacy O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208114770
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:51 schreef Blues het volgende:
Wat al je opgelucht zijn Vlinder O+
Ja, toch wel heel erg.
Tot ik in de auto stapte viel het eigenlijk best mee. Maar toen ik eenmaal daar binnen liep werd ik toch wel erg zenuwachtig. Viel een last van me af toen ze zei dat alles goed was O+

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:04 schreef Tele6 het volgende:

Ohh een hele dag aan spreadsheet werken lijkt me inderdaad best wel saai! Gelukkig bijna af!
pi_208114783
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat was beter geweest dat Excel?

Ik heb vandaag, omdat ik tijd wou vullen, een VBA geschreven die een verzendlijst ontrafelt naar emailadres, voornaam, achternaam.

Iets wat niet een helper column nodig heeft om een lijst van 11 enen als een staafdiagram met 11 balkjes van hoogte 1 te plotten. Je mag geen formules plotten in Excel dus je moet altijd eerst de resultaten van je formule ergens in een rij/kolom zetten.
Ik moest meerdere rijtjes van X enen plotten, soms 11 soms 20 etc. De keus was om handmatig {1;1;1;1;1;1;1;1;1;1;1} in te typen in Selecteer Gegevens (maar dat wordt stom als je er 35 nodig hebt) of om ergens een kolom van 35 enen te maken en die te selecteren. En daarna aan te vinken dat je verborgen kolommen geplot wilt hebben, en je kolom verbergen.
Ik vind het zo oenig.

(De rest van de spreadsheet ging wel. Het komt erop neer dat we een heleboel waardes hebben die ongeveer 1 zijn, en m'n collega's gebruiken de spreadsheet om te kijken welke waardes te veel afwijken van 1. Dus vandaar een heleboel balkjes van ongeveer 1 plotten naast balkjes van exact 1. Want dat is hoe ze gewend zijn het te bekijken. :D )
pi_208114817
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Iets wat niet een helper column nodig heeft om een lijst van 11 enen als een staafdiagram met 11 balkjes van hoogte 1 te plotten. Je mag geen formules plotten in Excel dus je moet altijd eerst de resultaten van je formule ergens in een rij/kolom zetten.
Ik moest meerdere rijtjes van X enen plotten, soms 11 soms 20 etc. De keus was om handmatig {1;1;1;1;1;1;1;1;1;1;1} in te typen in Selecteer Gegevens (maar dat wordt stom als je er 35 nodig hebt) of om ergens een kolom van 35 enen te maken en die te selecteren. En daarna aan te vinken dat je verborgen kolommen geplot wilt hebben, en je kolom verbergen.
Ik vind het zo oenig.

(De rest van de spreadsheet ging wel. Het komt erop neer dat we een heleboel waardes hebben die ongeveer 1 zijn, en m'n collega's gebruiken de spreadsheet om te kijken welke waardes te veel afwijken van 1. Dus vandaar een heleboel balkjes van ongeveer 1 plotten naast balkjes van exact 1. Want dat is hoe ze gewend zijn het te bekijken. :D )
Ooooooooohke maar welk programma kan dat wel en handiger?
En is bruikbaar voor je gebruikers?
pi_208114945
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Ooooooooohke maar welk programma kan dat wel en handiger?
En is bruikbaar voor je gebruikers?
We werken al met interactieve grafieken die we maken in Plotly en die gebruikers in de browser kunnen openen als een webpagina. Liefst zouden we alles daarin doen. Ik schrijf veel en veel liever Python dan deze Excel-zooi. Maar m'n collega's willen graag de Excel die ze gewend zijn. (Die elke keer complexer en complexer wordt, want er worden wel dingen aan toegevoegd)
pi_208115029
Kijk, waar ik afgelopen week mee worstelde:
ik moet een lijst maken van een speciaal soort leergerechtigenden per gemeente ( kinderen die vallen onder de tijdelijke richtlijn bescherming (TRB))
Deze kinderen hebben óf een specifieke nationaliteit óf een onbekende nationaliteit
En om niet per ongeluk kinderen te missen moeten kinderen met een onbekende nationaliteit die wel een vergunning hebben maar niet de TRB, ook op de lijst.

De lijst bevat een (onherleidbare) persoonsaanduiding + bij welke gemeente deze onherleidbare onderwijsgerechtigde ingeschreven staat.

Deze lijst bestond al, maar de samensteller ervan houdt op met samenstellen ervan (want dat soort lijstje maken is hun werk niet), en nu moeten wij de lijst gaan maken (want dat soort lijsten maken is mijn werk).

Ok.

* sigme : Wat te doen met mensen met meer dan 1 nationaliteit?
antwoord: ja, dat kunnen wij niet beslissen dat moeten ze op de vloer maar beslissen
* sigme : wft? Op basis waarvan? wij leveren onherleidbaar persoon + gemeente, wáár zie je daar info op basis waarvan afnemer iets kan beslissen? Wij leveren persoon wel of niet, wij nemen die beslissing. Dus zeg maar wat we moeten besluiten
antwoord: oh. nou, dan moeten jullie een extra gegeven meeleveren waarin staat dat iemand dubbele nationaliteit heeft
* sigme : ok. Dan hebben we dus x situaties, waaronder die met de juiste nationaliteit maar geen RTB -> niet op de lijst
antwoord: echt? bestaan die? wij dachten dat die wel niet zouden bestaan. Maar dan moeten die ook op de lijst hoor! Maar dan wel met een speciale aanduiding!
* sigme : ok joh. doen we dat *)

Maar als ik! en mijn bouwer! niet gevraagd hadden, hadden we de betaling van leergerechtigden gewoon op basis van half krakkemikkerige algoritmes gedaan. Nét zo makkelijk. Geen hond die het ooit ziet. En niemand die het kan controleren, dat is the point van onherlijkbare persoonsaanduidingen.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 18:32:58 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We werken al met interactieve grafieken die we maken in Plotly en die gebruikers in de browser kunnen openen als een webpagina. Liefst zouden we alles daarin doen. Ik schrijf veel en veel liever Python dan deze Excel-zooi. Maar m'n collega's willen graag de Excel die ze gewend zijn. (Die elke keer complexer en complexer wordt, want er worden wel dingen aan toegevoegd)
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.
pi_208115065
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.
Voor data-analyse is Python wel het beste, voor zover ik weet. C(++) is breder toepasbaar. (C wordt toch niet meer serieus gebruikt?)
Java is de standaard als je echt programmeur wil worden en niet in een niche wil eindigen.
pi_208115080
Iets anders. Heeft iemand hier verstand van hoe bijtelling werkt?

J was hier gisteren. Was erg fijn O+
Wat wel jammer was, was dat hij gisteravond eerst langs huis moest om de werkauto neer te zetten, dan naar mij toe komen, en hij is dezelfde avond ook weer naar huis gegaan omdat hij morgen vroeg weg moest met de werkauto en anders zou het heel vroeg worden. Een hoop geheen-en-weer.
Maar hij mag geen privéritten maken met de auto (houdt een rittenregistratie bij) en als hij meteen naar mij zou zijn gekomen, zou het als privérit hebben geteld zei hij.
Nou woont hij hier 10 km vandaan, en als hij hier regelmatig zou logeren dan zie ik niet helemaal het verschil met als hij thuis slaapt. Maar dat is vast te makkelijk gedacht. En als het zou tellen als privérit, zou het een boel geld kosten.
pi_208115098
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja hoor. Er wordt hier door de mensen in de onderzoek-richting vooral Python of R geschreven. De programmeurs die echt programma's maken ipv scriptjes om even wat te berekenen/plotten doen dat hier in Java zoals @sigme al zegt.
Ik kan zelf Python en Java, maar Java is een beetje overkill voor een paar suffe plotjes.
pi_208115146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:36 schreef Tele6 het volgende:

Wat wel jammer was, was dat hij gisteravond eerst langs huis moest om de werkauto neer te zetten, dan naar mij toe komen, en hij is dezelfde avond ook weer naar huis gegaan omdat hij morgen vroeg weg moest met de werkauto en anders zou het heel vroeg worden. Een hoop geheen-en-weer.
Maar hij mag geen privéritten maken met de auto (houdt een rittenregistratie bij) en als hij meteen naar mij zou zijn gekomen, zou het als privérit hebben geteld zei hij.
Nou woont hij hier 10 km vandaan, en als hij hier regelmatig zou logeren dan zie ik niet helemaal het verschil met als hij thuis slaapt. Maar dat is vast te makkelijk gedacht. En als het zou tellen als privérit, zou het een boel geld kosten.
Voor zover ik weet heeft J. het gewoon goed gedaan. Hij mag (gratis) heen & weer van werk naar huis, maar geen omweggetjes maken langs vriendinnetje. Of langs een kinderdagverblijf: https://www.zwangerschaps(...)-of-zakelijk.202530/

Het lastige van regelgeving is o.a. dat regels ervan uitgaan dat je 1 adres hebt waar je woont. Dat de werkelijkheid een stuk weerbarstiger is, is iets waar regels domweg geen boodschap aan hebben.
Ook niet als dat minder kost! Mag niet = mag niet!
pi_208115163
Principes boven doel!
Elke vegan zou dat toch moeten onderschtijven
pi_208115205
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Voor zover ik weet heeft J. het gewoon goed gedaan. Hij mag (gratis) heen & weer van werk naar huis, maar geen omweggetjes maken langs vriendinnetje. Of langs een kinderdagverblijf: https://www.zwangerschaps(...)-of-zakelijk.202530/

Het lastige van regelgeving is o.a. dat regels ervan uitgaan dat je 1 adres hebt waar je woont. Dat de werkelijkheid een stuk weerbarstiger is, is iets waar regels domweg geen boodschap aan hebben.
Ook niet als dat minder kost! Mag niet = mag niet!
Dat is wel best wel heel erg irritant :@
pi_208115358
@Molo wat is jouw gedachte/kennis van die PGO ?
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:02:49 #27
63722 z80
I fink you freaky
pi_208115450
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:17 schreef derLudolf het volgende:

DB heeft tal van aanbiedingen voor een paar tientjes. Geen idee of die aanbiedingen ook vanaf Oberhausen, Bad Bentheim of Leer geldig zijn.
En binnenkort weer een maand ticket voor 50 Euro. Als ze in Berlijn het eindelijk eens een keertje opschieten.
Al het ov in Duitsland met uitzondering van de ic, ice en een paar kleine uitzonderingen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:07:28 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:02 schreef z80 het volgende:

[..]
En binnenkort weer een maand ticket voor 50 Euro. Als ze in Berlijn het eindelijk eens een keertje opschieten.
Al het ov in Duitsland met uitzondering van de ic, ice en een paar kleine uitzonderingen.
Jup *O*

ook met uitzondering van NJ, EN, EC, RJ. En op de IC van Leer naar Bremen weer wel

Ik las gisteren echter weer dat sommige busondernemingen er niet aan mee willen doen.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:08:59 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115582
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Voor data-analyse is Python wel het beste, voor zover ik weet. C(++) is breder toepasbaar. (C wordt toch niet meer serieus gebruikt?)
Java is de standaard als je echt programmeur wil worden en niet in een niche wil eindigen.
C++ dan, ik wist niet hoeveel plusjes. Net zoveel plusjes als @Lonaa aa's heeft.
pi_208115596
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
C++ dan, ik wist niet hoeveel plusjes. Net zoveel plusjes als @:Lonaa aa's heeft.
Ik las Lonaa's ass. Die heeft heeft soberso veel plusjes. :7
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:11:24 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:36 schreef Tele6 het volgende:

Je hebt toch 500 vrije km's per jaar? :?
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:12:28 #32
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_208115637
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:35 schreef sigme het volgende:

[..]
C wordt nog hartstikke veel gebruikt. Maar wel veel meer op specifiekere zaken als embedded systems.

Java blijft wel 1 van de meest gebruikte talen. En dat zal nog wel even zo blijven.
Definitie van een echte programmeur ga ik mij niet aan wagen :+. Het is gewoon een stuk gereedschap.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:14:20 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115669
Ik heb eigenlijk geen idee waarin onze machines worden geprogrammeerd. Ik dacht een of andere taal/pakket van Siemens.
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:15:01 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_208115677
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik doe niks op apparaten (behalve wat cardio-apparaten. That I hate.), maar er is 1 unit die we met regelmaat gebruiken. Het heeft me best wel...lang gekost om dit te durven, wegens altijd bang om met ding en al achterover te flikkeren.
Spoileralert: dat gebeurt niet :7
Spoileralert2: wat een kutapparaat
Spoileralert3: minimaal 3 dagen spierpijn helemaal onderin je buik en Heel Erg Diep. ;(

In plaats van dat martelwerktuig gebruiken we een bal en een rack/trap om de voeten in te haken.
Of op het klim toestel zoals tele. Een stang in de knieholte en een ander op de voeten, en gaan met de ellende.

Vandaag zware armen van een training gister. Het waren slechts 3 x 2 ronden van 6 oefeningen. 3 met dumbells 3 eigen gewicht. Worden die krengen van 8Kg toch zwaar op het einde.
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:15:05 #35
13783 Anthraxx
pi_208115678
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee waarin onze machines worden geprogrammeerd. Ik dacht een of andere taal/pakket van Siemens.
PLCs toevallig?
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:16:40 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_208115697
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Zullen wel PLC modules in zitten. En die hebben per fabrikant weer een programmeer dialect van scada.
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:17:52 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_208115713
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je hebt toch 500 vrije km's per jaar? :?
Die 500 Km is een regel van de belastingdienst. Niet van de werkgever.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:17:58 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115715
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:12 schreef Anthraxx het volgende:

Definitie van een echte programmeur ga ik mij niet aan wagen :+.
Dat zijn van die gasten die aan een Campingtafel naast onze machines zitten en die de mechanica de schuld geven als het niet werkt :P

Nee valt mee. Dat is er eigenlijk maar een die ons de schuld geeft. Degene die er het meest is, is een goeie gast. Hij woont in België, maar volgens mij zit ie meer in het hotel (op onze kosten) dan dat ie thuis is :o
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:19:09 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115736
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
PLCs toevallig?
Jup, al zou ik nou niet kunnen uitleggen wat een PLC is, maar de term komt veel voor :+
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:20:27 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_208115764
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:17 schreef derLudolf het volgende:

Die superspaarprijs heb ik ook gebruikt voor Kopenhagen. Voor dat geld kon ik met de auto slechts de heen reis betalen.
pi_208115785
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:12 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
C wordt nog hartstikke veel gebruikt. Maar wel veel meer op specifiekere zaken als embedded systems.

Java blijft wel 1 van de meest gebruikte talen. En dat zal nog wel even zo blijven.
Definitie van een echte programmeur ga ik mij niet aan wagen :+. Het is gewoon een stuk gereedschap.
Op dat laatste: helemaal eens. Maar ik zei dan ook 'wou worden' erbij ;).
Wie het al is beheerst soms een onmisbare andere taal. In de juiste taal worden die steeds gewilder, in vele talen verven ze zich steeds verder in de hoek...
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:22:20 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_208115792
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, al zou ik nou niet kunnen uitleggen wat een PLC is, maar de term komt veel voor :+
Kort maar krachtig.
embedded computer.
pi_208115800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Die 500 Km is een regel van de belastingdienst. Niet van de werkgever.
Ja, en het ging over de bijtelling. Die is ook van de fiscus.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 23-02-2023 19:35:48 ]
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:23:01 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115805
In het Duits noemen ze dit "Kabelsalat" :D
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:26:57 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:20 schreef z80 het volgende:

[..]
Die superspaarprijs heb ik ook gebruikt voor Kopenhagen. Voor dat geld kon ik met de auto slechts de heen reis betalen.
Hoeveel heb je uiteindelijk betaald? Vorig jaar vanuit Barreltjes stad richting Hamburg geknord met de IC, mooi traject over de Rendsburger Hochbrücke
pi_208115952
Wat fijn @vlindertje89! *O*

Baby doet alles wat ie moet doen ^O^
We hebben een inleidingsdatum en -plan ^O^
We kregen zomaar onverwachts een 3d-plaatje van z'n bolle snuit O+
Ik krijg een vast contract (eerste ooit!!) *O*
Ik kreeg allemaal cadeautjes van mijn collega's die ik nog helemaal niet zo lang ken O+
Ik ga een half jaar niet werken *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208115969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
Wat fijn @:vlindertje89! *O*

Ik kreeg allemaal cadeautjes van mijn collega's die ik nog helemaal niet zo lang ken O+
Heel veel *O* *O* *O* voor alle *O* dingen uit je post! Werd het toch nog een goede dag ^O^
pi_208116105
quote:

Woehoe *O* *G* *O*
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:40:22 #49
13783 Anthraxx
pi_208116182
quote:

Gefeliciteerd! Leuk! Tof! *O*
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:41:29 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208116208
quote:

Hartstikke welverdiend en gefeliciteerd en fijn! Enjoy en alle goeds gewenst _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:44:03 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208116268
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:30 schreef sigme het volgende:
Kijk, waar ik afgelopen week mee worstelde:
ik moet een lijst maken van een speciaal soort leergerechtigenden per gemeente ( kinderen die vallen onder de tijdelijke richtlijn bescherming (TRB))
Deze kinderen hebben óf een specifieke nationaliteit óf een onbekende nationaliteit
En om niet per ongeluk kinderen te missen moeten kinderen met een onbekende nationaliteit die wel een vergunning hebben maar niet de TRB, ook op de lijst.

De lijst bevat een (onherleidbare) persoonsaanduiding + bij welke gemeente deze onherleidbare onderwijsgerechtigde ingeschreven staat.

Deze lijst bestond al, maar de samensteller ervan houdt op met samenstellen ervan (want dat soort lijstje maken is hun werk niet), en nu moeten wij de lijst gaan maken (want dat soort lijsten maken is mijn werk).

Ok.

* sigme : Wat te doen met mensen met meer dan 1 nationaliteit?
antwoord: ja, dat kunnen wij niet beslissen dat moeten ze op de vloer maar beslissen
* sigme : wft? Op basis waarvan? wij leveren onherleidbaar persoon + gemeente, wáár zie je daar info op basis waarvan afnemer iets kan beslissen? Wij leveren persoon wel of niet, wij nemen die beslissing. Dus zeg maar wat we moeten besluiten
antwoord: oh. nou, dan moeten jullie een extra gegeven meeleveren waarin staat dat iemand dubbele nationaliteit heeft
* sigme : ok. Dan hebben we dus x situaties, waaronder die met de juiste nationaliteit maar geen RTB -> niet op de lijst
antwoord: echt? bestaan die? wij dachten dat die wel niet zouden bestaan. Maar dan moeten die ook op de lijst hoor! Maar dan wel met een speciale aanduiding!
* sigme : ok joh. doen we dat *)

Maar als ik! en mijn bouwer! niet gevraagd hadden, hadden we de betaling van leergerechtigden gewoon op basis van half krakkemikkerige algoritmes gedaan. Nét zo makkelijk. Geen hond die het ooit ziet. En niemand die het kan controleren, dat is the point van onherlijkbare persoonsaanduidingen.
De praktijk duurt natuurlijk nog wel even en iemand moet op het lumineuze idee komen het ook te checken natuurlijk. Maar moeten beslisbomen, algoritmes en andere methodische soorten data-analyse niet in register komen te staan als daar bepaalde zaken uit afgeleid worden?
In het kader van 'accountability' en zulks.
Beetje black box idee zo, en zitten regelmatig allerlei fouten in met giga gevolgen
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:45:32 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208116299
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:57 schreef Blues het volgende:
@:molo wat is jouw gedachte/kennis van die PGO ?
Ik weet er bijzonder veel van vrees ik. Dus ik kan een heel kort iets zeggen maar ook drie dagen over vol lullen. Over klinische waarde, kosten, architectuur, techniek, toekomst, politiek, etc

Vanwaar je vraag? :P
pi_208116493
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:44 schreef Molo het volgende:

[..]
De praktijk duurt natuurlijk nog wel even en iemand moet op het lumineuze idee komen het ook te checken natuurlijk. Maar moeten beslisbomen, algoritmes en andere methodische soorten data-analyse niet in register komen te staan als daar bepaalde zaken uit afgeleid worden?
In het kader van 'accountability' en zulks.
Beetje black box idee zo, en zitten regelmatig allerlei fouten in met giga gevolgen
Wij zijn het register.
En van daaruit leveren we 'het gevraagde'.
De vrager mag niet kunnen uitpuzzelen welk individu het over gaat.

En 'het gevraagde' staat gedocumenteerd. Op basis van die documentatie konden we dus niet geheel eenduidig afleiden wat te doen met dubbele nationaliteiters en konden we 100% afleiden wat te doen met mensen met een RTB maar de verkeerde nationaliteit, alleen bleek men dat anders te willen.

En als we eenmaal leveren, heeft de afnemer geen instrumenten om te kijken of wat wij leveren is wat zij verwachten - en op dat niveau kunnen ze natuurlijk die documenatie ook niet nalezen. Auditcommissies wel, maar die kunnen alleen controleren of we het gevraagd leveren, niet of dat is wat de bedoeling had moeten zijn.
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:58:13 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208116576
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Wij zijn het register.

En 'het gevraagde' staat gedocumenteerd. Op basis van die documentatie konden we dus niet geheel eenduidig afleiden wat te doen met dubbele nationaliteiters en konden we 100% afleiden wat te doen met mensen met een RTB maar de verkeerde nationaliteit, alleen bleek men dat anders te willen.

En als we eenmaal leveren, heeft de afnemer geen instrumenten om te kijken of wat wij leveren is wat zij verwachten - en op dat niveau kunnen ze natuurlijk die documenatie ook niet nalezen. Auditcommissies wel, maar die kunnen alleen controleren of we het gevraagd leveren, niet of dat is wat de bedoeling had moeten zijn.
Dus als ik het goed begrijp wordt nergens vastgelegd of gecheckt op inhoud wat de vraag is, hoe jullie een methodiek dit in elkaar knutselen om het gevraagde uit je data te halen en jullie hoeven dit ook niet te laten zien aan de auditor?

De bedoeling dus, die moet toch te checken zijn? Klinkt heel bijzonder wel dit.
pi_208116737
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Dus als ik het goed begrijp wordt nergens vastgelegd of gecheckt op inhoud wat de vraag is, hoe jullie een methodiek dit in elkaar knutselen om het gevraagde uit je data te halen en jullie hoeven dit ook niet te laten zien aan de auditor?

De bedoeling dus, die moet toch te checken zijn? Klinkt heel bijzonder wel dit.
Een auditor bestaat bij ons alleen maar heel theoretisch. En die controleert nooit in hoeverre een product overeenstemt met 'de bedoeling', enkel (zeer theoretisch) met 'de beschrijving'.

Er wordt volgens de administratieve organisatie wel gecheckt wat de inhoud van de vraag is, alleen, de kwaliteit van die check laat vaak dermate te wensen over dat wij, makers van gevraagd rapport, ons afvragen of dit wel echt de bedoeling kan zijn. En door dan heel gericht te vragen (en te sturen) kunnen wij ervoor zorgen (of niet!) dat de rapporten waar ministerie & kamer & geldmachines zich door laten sturen, meer of minder zijn wat ze beogen.

Wees maar blij dat wij op ons niveau zoveel vrijheid hebben om na te denken ;)
Wees maar bevreesd over dat allerlei andere schakels het niet nodig vinden om écht na te denken })
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:05:07 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_208116767
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hoeveel heb je uiteindelijk betaald? Vorig jaar vanuit Barreltjes stad richting Hamburg geknord met de IC, mooi traject over de Rendsburger Hochbrücke
Ik zou het niet meer weten. Was een retourtje Nijmegen Kopenhagen. En een week in die stad.
pi_208116910
quote:

Jij wint vandaag *O*
Spoilers!
pi_208117165
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:45 schreef Molo het volgende:

Ik weet er bijzonder veel van vrees ik. Dus ik kan een heel kort iets zeggen maar ook drie dagen over vol lullen. Over klinische waarde, kosten, architectuur, techniek, toekomst, politiek, etc

Vanwaar je vraag? :P
Oh :D
Nou, ik vind het gewoon wat véél worden allemaal, al die apps en DIT IS DE TOEKOMST. Ik moet soms uitleg geven of dit handiger is dan alleen ons pat. portaal. Dat overigens ook ruk is voor mensen. Niet duidelijk enzuks.
Dan hebben ze al medgemak of zo, Beter dichtbij, Spaarne portaal, ons portaal pffft :P
pi_208117170
@Clubsoda O+ !!!!
pi_208117217
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Wij zijn het register.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208117264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:27 schreef Blues het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, bij een overheidsinstantie waar ze veel nadruk er op leggen dat wij ons niet kunnen verschuilen achter bevel = bevel ;)

En wij leveren dus alleen 'onherkenbare' personen hè, dat is ongeveer het tegenovergestelde aan wat gebeurde bij die toeslagaffaire.
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:31:47 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208117316
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]
Een auditor bestaat bij ons alleen maar heel theoretisch. En die controleert nooit in hoeverre een product overeenstemt met 'de bedoeling', enkel (zeer theoretisch) met 'de beschrijving'.

Er wordt volgens de administratieve organisatie wel gecheckt wat de inhoud van de vraag is, alleen, de kwaliteit van die check laat vaak dermate te wensen over dat wij, makers van gevraagd rapport, ons afvragen of dit wel echt de bedoeling kan zijn. En door dan heel gericht te vragen (en te sturen) kunnen wij ervoor zorgen (of niet!) dat de rapporten waar ministerie & kamer & geldmachines zich door laten sturen, meer of minder zijn wat ze beogen.

Wees maar blij dat wij op ons niveau zoveel vrijheid hebben om na te denken ;)
Wees maar bevreesd over dat allerlei andere schakels het niet nodig vinden om écht na te denken })
Ja ik ben me er van bewust :D

En hoop dan maar dat er genoeg Sigmes aan het werk zijn :P
pi_208117327
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:29 schreef sigme het volgende:

Nee, bij een overheidsinstantie waar ze veel nadruk er op leggen dat wij ons niet kunnen verschuilen achter bevel = bevel ;)
TRANSPARANTIE

Ik snap ut @ edit
pi_208117435
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:31 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja ik ben me er van bewust :D

En hoop dan maar dat er genoeg Sigmes aan het werk zijn :P
Ach, uiteindelijk gaan onze dingen over grote getallen en verdeelsleutels etc, niet over individuele personen of gevolgen.

Maar als je je ergens zorgen over wil maken: we leveren zo globaal ALLES wat we weten over personen die we kennen aan het CBS. Die hebben doelbinding voor alles, inclusief jouw BSN, volledige naam & adres, geboortedatum en elke opleiding die je ooit volgde.
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:38:48 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208117488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh :D
Nou, ik vind het gewoon wat véél worden allemaal, al die apps en DIT IS DE TOEKOMST. Ik moet soms uitleg geven of dit handiger is dan alleen ons pat. portaal. Dat overigens ook ruk is voor mensen. Niet duidelijk enzuks.
Dan hebben ze al medgemak of zo, Beter dichtbij, Spaarne portaal, ons portaal pffft :P
Het uiteindelijke idee, en ik denk/weet dat dat niet in de huidige PGO vorm zit, is dat je niet meer al die verschillende apps, portalen en talloze specifieke deelloketjes hoeft te zijn

Maar dat je makkelijk en eenduidig je zorginformatie kunt zien en beheren. Dat duurt nog langgggggg dus voorlopig komen er met de hele digitaliseringsslag en toenemende technische oplossingen die komen overal alleen maar (veel) meer apps en zulks bij.

Zullen we toch mee om moeten gaan, als patiënten, als zorgpersoneel, als bouwers van die portaaltjes/apps, beleidsmakers etc

Het idee van de PGO vind ik lovend, het past en werkt alleen niet in ons huidige zorgsysteem.
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:39:13 #66
13783 Anthraxx
pi_208117504
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:29 schreef sigme het volgende:

[..]

En wij leveren dus alleen 'onherkenbare' personen hè, dat is ongeveer het tegenovergestelde aan wat gebeurde bij die toeslagaffaire.
Ik kom ook niet weg met bevel is bevel :o
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:39:42 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208117523
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Ach, uiteindelijk gaan onze dingen over grote getallen en verdeelsleutels etc, niet over individuele personen of gevolgen.

Maar als je je ergens zorgen over wil maken: we leveren zo globaal ALLES wat we weten over personen die we kennen aan het CBS. Die hebben doelbinding voor alles, inclusief jouw BSN, volledige naam & adres, geboortedatum en elke opleiding die je ooit volgde.
Ik werk regelmatig met het CBS samen, is interessant en 'intrigerend' ja :P
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:39:57 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208117529
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:39 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik kom ook niet weg met bevel is bevel :o
Herr Flick O+
pi_208117618
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:38 schreef Molo het volgende:

Het uiteindelijke idee, en ik denk/weet dat dat niet in de huidige PGO vorm zit, is dat je niet meer al die verschillende apps, portalen en talloze specifieke deelloketjes hoeft te zijn

Maar dat je makkelijk en eenduidig je zorginformatie kunt zien en beheren. Dat duurt nog langgggggg dus voorlopig komen er met de hele digitaliseringsslag en toenemende technische oplossingen die komen overal alleen maar (veel) meer apps en zulks bij.

Zullen we toch mee om moeten gaan, als patiënten, als zorgpersoneel, als bouwers van die portaaltjes/apps, beleidsmakers etc

Het idee van de PGO vind ik lovend, het past en werkt alleen niet in ons huidige zorgsysteem.
Verwarrende digitale tijd in de zorg.
Maar daar hebben we @Molo 's voor
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:45:22 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208117718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Verwarrende digitale tijd in de zorg.
Maar daar hebben we @:molo 's voor [ link | afbeelding ]
Soort van, yep :P

Het is wel een langduuuuuurig traject hoor dus verwacht geen al te snelle veranderingen :T
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:49:39 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208117817
Tevens vrees ik dat als beleid en zorgorganisaties er klaar voor zijn, de grote IT toko's er gewoon in stappen en voor veel knaken een mooie service gaan aanbieden

Zitten we dan in de comfortabele greep van Bill Gates, TikTok en consorten *O*
pi_208118240
Ik ga het niet meer meemaken :W *O*
  donderdag 23 februari 2023 @ 21:10:35 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_208118338
quote:

*O* *O* *O* *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 februari 2023 @ 21:31:43 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208118806
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:05 schreef Blues het volgende:
Ik ga het niet meer meemaken :W *O*
Als burger hoop ik wel :P
pi_208118839
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:31 schreef Molo het volgende:

[..]
Als burger hoop ik wel :P
Ja dat wel _O-
pi_208119340
Ik vind dit een soort eindeloos fascinerend bordje / fascinerende tekst.
Ligt dat aan mij?

SPOILER
pi_208119355
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:57 schreef sigme het volgende:
Ligt dat aan mij?

SPOILER
Ik weet niet wat hier fascinerend aan is eigenlijk? Hun parkeerplaats hun regels, alleen mensen die voor hun komen mogen parkeren? Mentaalbeter is een psychologenpraktijk, ik heb er ooit een tijdje gelopen.
pi_208119381
M'n oesterzwam is terug. Nu niet als reuzezwam, maar voor elke afgehakte kop komen er minstens 7 terug })

pi_208119709
quote:

Goed nieuws! En ook van @vlindertje89, hoera!
pi_208119817
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 22:01 schreef sigme het volgende:
M'n oesterzwam is terug. Nu niet als reuzezwam, maar voor elke afgehakte kop komen er minstens 7 terug })
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh deze tel ik ook mee als goed nieuws. En wanneer ga je naar de berg? Neem je de antibiotica mee?
pi_208120411
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 22:01 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een heerlijk gezwam :D
pi_208120418
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:57 schreef sigme het volgende:
Ligt dat aan mij?

SPOILER
Ik snap je fascinatie omdat het nogal tegenstrijdig klinkt.
pi_208120439
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:59 schreef Tele6 het volgende:
@:Tele6 *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G*
Voor jouw nieuwe app, voor J, voor de verhuizing, voor Excel, voor alles waar je de afgelopen weken mee hebt moeten dealen.

Hoe voel je je? :*
pi_208120602
*O* *O* *O* Voor @Clubsoda

En die zwam :o is die ook lekker?

Vanavond eetclubje gehad, nieuwe dame erbij. Kleine wereld, zij heeft in. 2006 de baan overgenomen van een vriend van mij die toen in vermoord. Dat krijg je toch niet verzonnen
pi_208120627
:o

Viel het eten wel goed?
pi_208120650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 22:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Voor jouw nieuwe app, voor J, voor de verhuizing, voor Excel, voor alles waar je de afgelopen weken mee hebt moeten dealen.

Hoe voel je je? :*
Aww, dat is lief van je O+

Ik voel me nogal gaar maar wel rustig. Vanavond lekker gesport O+ nog wel lichamelijk een beetje gammel van m'n sportevenement zaterdag plus alle verhuis- en klusgedoe, maar alsnog lekker kunnen bewegen en leuke mensen gesproken.

Ik hoop ergens de komende dagen de tijd en rust te kunnen vinden om een goed prioriteitenlijstje te maken en te gaan schrappen in m'n planning, want op dit moment intimideert die me nogal en daar ben ik niet zo blij mee. Ik heb de komende paar maanden 3-4 klussen vrijwilligerswerk, meerdere sportwedstrijden, op werk moeten een aantal projecten in mei af en dat nadert ook in een rotvaart.

Kortom lekker vol in m'n hoofd en planning :')
pi_208120681
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:02 schreef Blues het volgende:
:o

Viel het eten wel goed?
Ja gelukkig wel. Gisterochtend nog wel misselijk geweest daarna niet meer. Maar het dessert heb ik niet genomen, dat was nogal zwaar (en vergeven van kokos brrr)
pi_208120767
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Aww, dat is lief van je O+

Ik voel me nogal gaar maar wel rustig. Vanavond lekker gesport O+ nog wel lichamelijk een beetje gammel van m'n sportevenement zaterdag plus alle verhuis- en klusgedoe, maar alsnog lekker kunnen bewegen en leuke mensen gesproken.

Ik hoop ergens de komende dagen de tijd en rust te kunnen vinden om een goed prioriteitenlijstje te maken en te gaan schrappen in m'n planning, want op dit moment intimideert die me nogal en daar ben ik niet zo blij mee. Ik heb de komende paar maanden 3-4 klussen vrijwilligerswerk, meerdere sportwedstrijden, op werk moeten een aantal projecten in mei af en dat nadert ook in een rotvaart.

Kortom lekker vol in m'n hoofd en planning :')
Komt uiteindelijk goed *O*
pi_208121986
Goeiemorregeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh

Werken :O
Zin maken :O
pi_208122040
Mogge!
Nou, dat van dat helder & fris schiet nog niet op. Het is nu tamelijk koud en het regent.
pi_208122058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 22:19 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh deze tel ik ook mee als goed nieuws. En wanneer ga je naar de berg? Neem je de antibiotica mee?
Bij voorkeur rijden we op zondag, en dan zit ik nog middenin de kuur, dus dat moet dan mee.

De apotheker wees nadrukkelijk op hoofdpijn als bijwerking. Sinds gisteravond heb ik een rare zeurende hoofdpijn.
Gistermiddag ben ik maar even bij de biologische winkel langsgereden, 5 of 6 flessen van verschillende biologisch dynamische gefermenteerde melkproducten gehaald. Komende dagen zal ik de voorraad bd-zuurkool dan ook maar opeten. En veel bladgroente, schijnt ook nuttig te zijn hiervoor.
pi_208122121
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 07:38 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Nou, dat van dat helder & fris schiet nog niet op. Het is nu tamelijk koud en het regent.
Hier wel helder en fris met mooie roze lucht O+
pi_208122129
Oh ja, in vegan-nieuws, trof ik toevallig gister in de wachtkamer van de apotheek:
quote:
Döner-ondernemer Bektas uit Groningen wil van het vlees af. 'Over een paar jaar alles vegan'

In Groningen opent dinsdag een nieuwe kebabzaak met veganistische kapsalons. Ondernemer Bektas Kablan lijkt een primeur te hebben in de stad.
Het is januari 2022. Bektas Kablan staat in zijn kebabzaak Dönerix. Hij maakt net een broodje kebab voor een klant als hij zich afvraagt: hoeveel kippen zitten er eigenlijk op deze spies? (Antwoord: een stuk of veertig.) „Dat vond ik toch moeilijk. Ik hou van dieren.”

Dat was ongeveer een jaar geleden. Hij sloeg aan het experimenteren en ontdekte een recept voor veganistische kebab. Dinsdag opent Kablan zijn tweede kebabzaak: Kebabmeister in de Oude Ebbingestraat in Groningen. Op de kaart: veganistische kebab én veganistische knoflooksaus.

Een snelle zoektocht op bezorg-site Thuisbezorgd levert geen enkele concurrent op. Kablan lijkt de eerste kebabkok in Groningen die veganistische kebab serveert.

Hoe maakt hij het?
De kebab maakt hij op basis van linzen. „Ik heb het met soja geprobeerd, maar dat kreeg een vieze nasmaak.” De hompen vegan-kebab gaan vervolgens op een spies „en dan kan ik ze vers afsnijden, net als bij gewone kebab.”

Wie het niet gelooft, mag gewoon komen kijken. „We maken het in de zaak. Dus de mensen kunnen alles zien, behalve het geheime kruidenmengsel.”

Wat kost het?
Naast veganistische kebab verkoopt hij ook de reguliere ‘vlees-kebab’. „Maar ik hoop dat mensen voor de veganistische variant kiezen. Daarom zijn ze beide even duur.” Een kapsalon is 8,99 euro, of er nou kalfsvlees, kippenvlees of vegankebab in zit. Een slimme zet. Linzen zijn immers goedkoper dan kalfsvlees. „Klopt, maar het kost veel tijd om de veganistische kebab te maken, dus de kosten zijn ongeveer gelijk.”

Stiekem gegeven
Kablan is ervan overtuigd dat zijn recept een succes wordt. „Ik heb een andere zaak, de Dönerix in de Oosterstraat. Daar heb ik het twee vaste klanten stiekem gegeven. Zij proefden het verschil helemaal niet.” Zelf is hij ook bijna om. „Dertig procent van de maaltijden is vegetarisch. Ik zou het wel willen, maar het is moeilijk om te stoppen met vlees eten.”

Over een paar jaar schrapt hij vlees misschien helemaal van het menu, maar dat kan pas uit als de helft van de verkochte broodjes en kapsalons veganistisch is. Ondertussen lachen andere kebab-koks in Groningen hem uit, zegt Bektas, maar dat doet hem niets. „Ik weet zeker dat dit gaat lopen.”

Bovendien, als mensen het bij Bektas hebben gegeten, gaan ze er bij andere restaurants misschien ook om vragen. „Die kunnen dat dan mooi bij mij inkopen”, lacht de ondernemer.
Een vegetarische kapsalon of kebab, zeker huisgemaakt en met linzen als basis, dat lijkt mij wel erg interessant. Als ik een keer in de gelegenheid ben wil ik dat graag eens proberen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 februari 2023 @ 08:03:26 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208122159
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 07:58 schreef sigme het volgende:
Oh ja, in vegan-nieuws, trof ik toevallig gister in de wachtkamer van de apotheek:
[..]
Een vegetarische kapsalon of kebab, zeker huisgemaakt en met linzen als basis, dat lijkt mij wel erg interessant. Als ik een keer in de gelegenheid ben wil ik dat graag eens proberen.
Zou het ook wel eens willen proberen :Y.

In EIndhoven is Mr Meat mr No-Meat geworden
https://indebuurt.nl/eind(...)pt-met-vlees~255994/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208122468
quote:
[..]
Ik vind het sowieso een leuk verhaaltje. En ben ook benieuwd naar die kebab, dus een verslag is welkom O-)

quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 07:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Bij voorkeur rijden we op zondag, en dan zit ik nog middenin de kuur, dus dat moet dan mee.

De apotheker wees nadrukkelijk op hoofdpijn als bijwerking. Sinds gisteravond heb ik een rare zeurende hoofdpijn.
Gistermiddag ben ik maar even bij de biologische winkel langsgereden, 5 of 6 flessen van verschillende biologisch dynamische gefermenteerde melkproducten gehaald. Komende dagen zal ik de voorraad bd-zuurkool dan ook maar opeten. En veel bladgroente, schijnt ook nuttig te zijn hiervoor.
Dat kan in elk geval nooit kwaad.
Een lange reis met hoofdpijn is geen pretje dus hopelijk is dat snel weer over.
pi_208122481
Hier is het overigens ook koud, grijs en nat. Niet roze }:|
pi_208122496
Gisteren was de announcement van 23.2.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:01:10 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208122551
Morguh! Drukke week gehad.
Vandaag auto en huissleutels inleveren en dan is het voltooid O+ *O* 8-)

En dan vanavond lekker in een molentje slapen.. toch een beetje een vakantie gevoel hebben

Oh en wel meegelezen maat alles vergeten :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_208122632
quote:
[..]
Dat zou ik zeker eten :9

Ik vind vlees nog redelijk prima maar niet als het per definitie van dubieuze herkomst is zoals bij shoarma, doner, snackbar, etc.
Spoilers!
pi_208122672
Ik ga vandaag wassen. Zin in. De badkuip is inmiddels voor 2/3 gevuld met was.

Verder ga ik de oven gebruiken want dat kan ook weer O+ Portobello steaks en 2 bananenbroden :9

Tussendoor werken, stembureautraining, de privé-verzekeringen nalopen en hopelijk een topic openen over een timmerkwestie.
Spoilers!
pi_208122696
Mogge!

Vervelend van de hoofdpijn @sigme hopelijk trekt het snel weg.
En ik zou dat ook graag willen proberen.
pi_208122698
Hier ook dingen met de was. Moet nog 2 wassen opruimen en er 1 draaien. Verder boodschappen, wat mealprep, dutje, eventueel wat uitzoekwerk op de laptop, regretting my life choices, besluiten of ik morgen of maandag de workout doe en balen van de pijn in mijn lijf.
pi_208122729
Oh ja, hier, dan kunnen jullie mee horrorren, ik grapte met mijn fysio maandag over hoe erg de workout kon zijn. We kwamen tot de conclusie dat een workout met as many reps as possible voor 7 minuten met burpees wel heel erg naar zou zijn. En dan gevolgd door een zware lift voor max kilo's.

De workout:
as many reps as possible voor 15 minuten:
5 burpees
10 shuttle runs.
Na iedere 10 shuttle runs + 5 extra burpees.
(dus 5 burpees, 10 runs, 10 burpees, 10 runs, 15 burpees, 10 runs ect.)

Dan direct daarna: 1 RM thruster.

Dus the worst case scenario is even worse. Behalve 2x zo lang als in ons "grapje" zit er ook sprinten bij en de lift is de kutste lift die we bezitten.

:')
pi_208122744
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:01 schreef Barreltje het volgende:
Morguh! Drukke week gehad.
Vandaag auto en huissleutels inleveren en dan is het voltooid O+ *O* 8-)

En dan vanavond lekker in een molentje slapen.. toch een beetje een vakantie gevoel hebben

Oh en wel meegelezen maat alles vergeten :+
Verhuizing allemaal goed gegaan?
En in een molentje slapen, dat klinkt tof! Waar?

@sigme beterschap met de hoofdpijn!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:30:21 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208122787
Hier slapen vannacht O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_208122820
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, hier, dan kunnen jullie mee horrorren, ik grapte met mijn fysio maandag over hoe erg de workout kon zijn. We kwamen tot de conclusie dat een workout met as many reps as possible voor 7 minuten met burpees wel heel erg naar zou zijn. En dan gevolgd door een zware lift voor max kilo's.

De workout:
5 burpees
10 shuttle runs.

Dus the worst case scenario is even worse. Behalve 2x zo lang als in ons "grapje" zit er ook sprinten bij en de lift is de kutste lift die we bezitten.

Geen flauw idee wat het is maar als dit nog zwaarder is dan de vorige , pfff en _O_

De ene was moet eerst nog droog zijn voordat ik de nieuwe erin kan doen.
pi_208122850
quote:

De workout:
5 burpees
10 shuttle runs.

Natuurlijk.

Spoilers!
pi_208122860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Geen flauw idee wat het is maar als dit nog zwaarder is dan de vorige , pfff en _O_

De ene was moet eerst nog droog zijn voordat ik de nieuwe erin kan doen.
Het is...anders. Tot op zekere hoogte ook zwaarder. Maar vooral anders.

Gisteren bij de bekendmaking doen ook altijd 2 van de top-mensen van de wereld m. En uh, die hadden zich er ook op verkeken.

In de strategy guide die iemand maakte voor de workout zei hij dingen als:
"This is a good strategy, but obvioulsy all of this goes out the window in the middle of the workout, cause maybe you feel something you have never felt before" en "just lift the bar. It doesn't even matter if you're partely unconcious"

Dus.
pi_208122862
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Natuurlijk.

Ja, precies dit. :')
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:39:40 #111
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_208122874
quote:

De workout:
5 burpees
10 shuttle runs.

RIP aan de nabestaanden. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:40:07 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_208122876
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Hier ook dingen met de was. Moet nog 2 wassen opruimen en er 1 draaien. Verder boodschappen, wat mealprep, dutje, eventueel wat uitzoekwerk op de laptop, regretting my life choices, besluiten of ik morgen of maandag de workout doe en balen van de pijn in mijn lijf.
Morgen, morgen, morgen, dan krijg je aanmoediging *O* })
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:41:12 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_208122891
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:38 schreef Lonaa het volgende:

In de strategy guide die iemand maakte voor de workout zei hij dingen als:
"This is a good strategy, but obvioulsy all of this goes out the window in the middle of the workout, cause maybe you feel something you have never felt before" en "just lift the bar. It doesn't even matter if you're partely unconcious"

Dus.
Ik moest gniffelen. Sorry.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208122894
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Morgen, morgen, morgen, dan krijg je aanmoediging *O* })
Ja, nou, ik neig dus wel naar morgen. Dan heb ik het gehad. Er is aanmoediging. Iedereen is aan het doodgaan.
Ik ben maandag vast fitter in mijn lijf dan morgen, maar dan moet ik m alleen doen en dat is kut. Also ik voorzie dan 3 extra reps. Dat is het me geloof ik niet waard :')
pi_208122899
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik moest gniffelen. Sorry.
Hehehe, ik ook hoor, tijdens het kijken. :')
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:42:05 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_208122902
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, nou, ik neig dus wel naar morgen. Dan heb ik het gehad. Er is aanmoediging. Iedereen is aan het doodgaan.
Ik ben maandag vast fitter in mijn lijf dan morgen, maar dan moet ik m alleen doen en dat is kut. Also ik voorzie dan 3 extra reps. Dat is het me geloof ik niet waard :')
Ik beloof dat ik me enigszins zal gedragen en niet zal gaan juichen, springen, dansen en gillen >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208122912
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik beloof dat ik me enigszins zal gedragen en niet zal gaan juichen, springen, dansen en gillen >:)
Oh mag hoor, dat boeit me niet. Ik maak dat toch niet bewust mee.

vrijdag 24 februari 2023 @ 09:44:35 #118
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_208122923
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh mag hoor, dat boeit me niet. Ik maak dat toch niet bewust mee.

Toch wel partly unconscious dan. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_208122927
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:44 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Toch wel partly unconscious dan. :Y
Dat verwacht ik wel ja. :+

Soberso wel graag "in mijn bubbel" tijdens workout.
pi_208122932
@Lonaa nogmaals oef dus “partially unconscious” _O-
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:46:47 #121
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_208122941
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dat verwacht ik wel ja. :+

Soberso wel graag "in mijn bubbel" tijdens workout.
Dat vind ik zelf ook altijd de prettigste plek tijdens de workout, nergens anders aan denken dan datgene waar je op dat moment mee bezig bent. O+

Ok, gecombineerd met een "hoerige kutoefening" en "hoezo duurt een minuut zo lang". :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_208122957
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dat vind ik zelf ook altijd de prettigste plek tijdens de workout, nergens anders aan denken dan datgene waar je op dat moment mee bezig bent. O+

Ok, gecombineerd met een "hoerige kutoefening" en "hoezo duurt een minuut zo lang". :+
"Hoezo zijn er nog maar 3 minuten voorbij, ik kan nu al niet meer"
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:50:45 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_208122982
Ik word bang van jullie. Ik 'moet' morgenochtend ook nog sporten (voordat ik @Lonaa dan ga aanmoedigen). En dan is er niemand bij om voor me te tellen en dan moet ik zelf de tel niet kwijtraken :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208122996
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:50 schreef Troel het volgende:
Ik word bang van jullie. Ik 'moet' morgenochtend ook nog sporten (voordat ik @:lonaa dan ga aanmoedigen). En dan is er niemand bij om voor me te tellen en dan moet ik zelf de tel niet kwijtraken :X
Je gaat de tel kwijt raken.

Ik weet overigens niet hoe laat ik moet, ben bang om 1030 al.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:53:02 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123009
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Je gaat de tel kwijt raken.

Ik weet overigens niet hoe laat ik moet, ben bang om 1030 al.
Mijn wekker staat doordeweeks om half 7 en ik heb bedacht dat ik meteen ga als ik wakker ben, dan kan ik ontbijt meenemen op de terugweg (ja, zeg maar niets over goede gewoontes :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:54:56 #126
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_208123024
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn wekker staat doordeweeks om half 7 en ik heb bedacht dat ik meteen ga als ik wakker ben, dan kan ik ontbijt meenemen op de terugweg (ja, zeg maar niets over goede gewoontes :P )
Vooral een kwestie van uitproberen of het voor je werkt, sporten op een lege maag. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:56:39 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:54 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Vooral een kwestie van uitproberen of het voor je werkt, sporten op een lege maag. :P
Donderdag ging het prima. Maar toen heb ik na het sporten ook wel echt geluncht en ontbeten direct na het sporten (maar toen begon ik om 11 uur, zaterdag dus eerder).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208123103
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:30 schreef Barreltje het volgende:
Hier slapen vannacht O+
Wat een bijzondere plek! heb je gevonden.
Chef ook blij?
SPOILER
Djiezus @Lonaa jij gaat ervoor! Fijn, dat je aanmoediging hebt. w/
Ook van hier, weliswaar digitaal.

Zo fruitig als gister, zo beroerd vanmorgen na een Hele nacht spoken.
Ziek gemeld. Voor het eerst in al die jaren.

Oh sigme…je vertrekt zondag al! Dacht dat je nog een weekje speling had.
pi_208123125
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:56 schreef Troel het volgende:

[..]
Donderdag ging het prima. Maar toen heb ik na het sporten ook wel echt geluncht en ontbeten direct na het sporten (maar toen begon ik om 11 uur, zaterdag dus eerder).
Uit je post begrijp ik, dat je sinds kort (ook) aan de fitness bent!
Met Lonaa als ‘coach’ komt het vast goed. >:)
pi_208123129
@Vanyel, hoe is het met de amandines? Heb nog voor je gekeken maar ze hadden ze niet in mijn Belgische winkel.
Spoilers!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:15:52 #131
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208123213
quote:

De workout:
5 burpees
10 shuttle runs.

Ripped aan de nabestaanden
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:18:30 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123245
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Uit je post begrijp ik, dat je sinds kort (ook) aan de fitness bent!
Met Lonaa als ‘coach’ komt het vast goed. >:)
Hahaha, nee hoor, Lonaa is mijn coach niet, maar ze is wel deels verantwoordelijk ;)
Ze heeft mijn kerel aan het sporten gekregen en die is er zo enthousiast over dat ik ook enthousiast werd. Plus dat ik eigenlijk ook wel weer iets zocht om te gaan doen.

Drie keer in de week zwemmen gaf overigens wel minder spierpijn. Maar de kilo's die er toen afgingen gingen niet echt van plekken waar dat nodig was, terwijl ik nu wel merk dat mijn bovenbenen kleiner worden. En eigenlijk moet ik ze gewoon gaan opmeten, maar dat vind ik dan weer zo confronterend. Dat broeken minder straks zitten is genoeg toch O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208123317
@Troel je merkt het vanzelf aan de kleding inderdaad.
En aan de conditie!

MnX is sinds kort gewisseld van een klets fysio uurtje / week naar de sportschool, die veel meer opties biedt. Die is vanmorgen voor de 3e x deze week! 8)7
De uitslover.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:26:45 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123378
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:23 schreef AnneX het volgende:
@:Troel je merkt het vanzelf aan de kleding inderdaad.
En aan de conditie!

MnX is sinds kort gewisseld van een klets fysio uurtje / week naar de sportschool, die veel meer opties biedt. Die is vanmorgen voor de 3e x deze week! 8)7
De uitslover.
Nouja en mijn bovenbenen zijn geowon altijd hetzelfde gebleven, dus ik ben qua broekmaat niet heel veel gezakt ondanks alle kilo's die eraf zijn. Het zou mooi zijn als dat een beetje bijtrekt zodat je niet altijd met een afzakkende broek zit of met een riem die niet lekker zit :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208123413
De maten van mijn lijf zijn er niet gangbaarder opgeworden @Troel dus uh, succes. :')
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:29:39 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123418
En het was toch zeker VOOR de hele coronashit dat ik deze cijfers op de weegschaal zag gaan (zeker in deze tijd van de cyclus :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:30:32 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123428
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:29 schreef Lonaa het volgende:
De maten van mijn lijf zijn er niet gangbaarder opgeworden @:Troel dus uh, succes. :')
Mijn voordeel is dat er op zich van mijn taille niet heel veel meer af kan :D Als daar meer afgaat dan krijg je denk ik wel een heel vaag figuur (ja, laat ik het even jinxen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208123429
Oh ja, cyclus. Ik voorzie klats tijdens de workout hihaho I really want to die.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:31:30 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123444
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, cyclus. Ik voorzie klats tijdens de workout hihaho I really want to die.
:{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208123456
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:31 schreef Troel het volgende:

[..]
:{
Lekker 50x op je baarmoeder vallen. ^O^
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:33:24 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123468
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hou op :P Ik moet volgende week doorgeven of ik donderdag in staat ben om te trainen of niet en ik kan het totaal niet inschatten ;( ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208123472
quote:
Hier slapen vannacht O+
Oooh, dat is bijna een kopie van de molen in de straat waar ik tot mijn 19e heb gewoond O+ O+ (jaja, in de Molenstraat). Ik keek zo vanuit mijn slaapkamer op die molen en daar begonnen ze elke ochtend om 7 uur te werken, dat was een soort natuurlijke wekker. Die molen is nog in gebruik overigens en geen woonhuis. Wat geweldig! Heel veel plezier daar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208123482
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Hou op :P Ik moet volgende week doorgeven of ik donderdag in staat ben om te trainen of niet en ik kan het totaal niet inschatten ;( ;(
Jawel. Het meeste is prima te doen, al dan niet met een beetje ibu in je flikker. Tenminste, bij mij.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:34:46 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123489
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Jawel. Het meeste is prima te doen, al dan niet met een beetje ibu in je flikker. Tenminste, bij mij.
Ja, maar maandag gaan ze dus de boel wegbranden :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208123499
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Oh ja. Uh. Ja. Ik heb daar geen ervaring mee. :+
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:36:38 #146
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_208123514
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Klinkt top. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:37:06 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208123520
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Als ik dit zo lees maakt mijn brein daar een keurig dichtgelast naadje van....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208123558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
That would be sad.
pi_208123581
Ik ben naar de kapper geweest en heb tulpen gehaald voor in mijn nieuwe tulpenvaas O+. Als de regen voorbij is eens lekker de tuin in. Die sport beschrijvingen inspireren nog niet 8)7 .
pi_208123629
Och, Lonaa, morgenavond is het alweer voorbij *O* (voor deze week)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208123650
quote:
Hier slapen vannacht O+
Leuk! Met de chef?
pi_208123660
OK. Plaatje van een tulpenvaas?

Die zie ik dan na het ochtenddutje, voor het middagdutje. :z
pi_208123778
Weltrusten en beterschap AnneX.
Spoilers!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:56:21 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123810
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
Als dat hetzelfde effect heeft })

(nee, dat stelde de huisarts ook al voor "dan halen we toch je hele baarmoeder eruit". Uhm, ik ben 40, lijkt me een beetje overdreven voor de klachten die ik ervaar en die zijn op te lossen met een beduidend minder heftige ingreep)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:56:29 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_208123813
Beterschap Annex!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208123864
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:45 schreef AnneX het volgende:
OK. Plaatje van een tulpenvaas?

Die zie ik dan na het ochtenddutje, voor het middagdutje. :z

Zoiets. Mijn tulpen moeten nog open gaan, en ik moet nog 1 gat verruimen. Ook erg leuk concept om wat bloemetjes uit eigen tuin in te zetten, is meteen voller. Voor dat doel kocht ik ook deze:
pi_208124167
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:59 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zoiets. Mijn tulpen moeten nog open gaan, en ik moet nog 1 gat verruimen. Ook erg leuk concept om wat bloemetjes uit eigen tuin in te zetten, is meteen voller. Voor dat doel kocht ik ook deze:
[ afbeelding ]
Oooh O+ Hebbuh B-)
pi_208124199
Bij Karwei heb ik ze deze week gehaald met korting ;)
pi_208124207
Heerlijk die crossfitbeschrijvingen. Makes me not miss CrossFit even more. *)
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:30:20 #160
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208124314
Keukenblad net in het echt gezien en goedgekeurd *O*
pi_208124544
Ik had vega worstenbroodjes. Mijn leven is mooi. O+
pi_208124549
Hoewel, ze zijn nu dus op. Ietswat deprimerend.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:53:26 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208124583
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:49 schreef Myraela het volgende:
Ik had vega worstenbroodjes. Mijn leven is mooi. O+
Met curry?
pi_208124595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:53 schreef gcjoel het volgende:
Met curry?
Ketchup.

Ik ben toch wel echt #teamketchup bij worstenbroodje. Of nouja, eigenlijk zou ik er het liefst mayo bij eten, maar dat probeer ik dan toch maar niet te doen. :')
pi_208124682
Hoezee, ik ben geslaagd voor de stembureautraining.

Trek in een vega worstenbroodje nu. Ik at maandag al 2 vega saucijzenbroodjes. Deels met ketchup/mosterd, deels met curry.
Spoilers!
pi_208124705
Waarom überhaupt saus bij een worstenbroodje.....

Waar had je de vega versie gekocht?
pi_208124723
Net de eerste conceptschetsen voor ons nieuwe label gezien :D altijd moeilijk om te kiezen.
De labels zijn geïnspireerd op een film over een porno-acteur dus sommige labels vallen wel af omdat we anders problemen krijgen :')
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:11:14 #168
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208124821
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:02 schreef Sarabi het volgende:

Omg wat zeg jij nu?
pi_208124825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omg wat zeg jij nu?
Ik snap de vraag ook niet.
Spoilers!
pi_208124837
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omg wat zeg jij nu?
Ik weet door een podcast dat het een ding is, maar ik heb het nog nooit echt iemand zien doen.
pi_208124899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel, hoe is het met de amandines? Heb nog voor je gekeken maar ze hadden ze niet in mijn Belgische winkel.
Ik durf het bijna niet te zeggen .. maar ik heb ze bij Vreeken besteld. Ben heel benieuwd wanneer ze komen, wat er maanden en maanden vantevoren bij.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208125036
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:02 schreef Sarabi het volgende:

Picnic. Wel prima, maar ik vind de vega-variant wel altijd zo frustrerend duur.

Saus bij worstenbroodjes. O+ Al heb ik wel een tactiek. Ik eet eerst de eindjes van het worstenbroodje met saus, en dan eet ik 1 zijkant van het worstenbroodje met saus. En dan blijft de worst met een bescheiden hoeveelheid brood over, en dat is de perfecte verhouding worst/brood om wel zonder saus te eten. O+
pi_208125056
Binnen een minuut waren 3 buisjes vol, en maar 1x aanprikken _O_ Niet eruit zien als een junk, geen blauwe arm of hand.
Wat een pokkeweer trouwens, was snel klaar op de markt.

Beterschap @AnneX beroerd zijn is zo beroerd.
pi_208125116
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:23 schreef Myraela het volgende:

[..]
Picnic. Wel prima, maar ik vind de vega-variant wel altijd zo frustrerend duur.

Saus bij worstenbroodjes. O+ Al heb ik wel een tactiek. Ik eet eerst de eindjes van het worstenbroodje met saus, en dan eet ik 1 zijkant van het worstenbroodje met saus. En dan blijft de worst met een bescheiden hoeveelheid brood over, en dat is de perfecte verhouding worst/brood om wel zonder saus te eten. O+
Ah kijk die tactiek kan ik nog begrijpen :D
pi_208125259
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen .. maar ik heb ze bij Vreeken besteld. Ben heel benieuwd wanneer ze komen, wat er maanden en maanden vantevoren bij.
Living on the edge :o

Ga je proberen om er een paar over te houden tot volgend jaar? Als je nog een late zaai doet, red je dat misschien net.
Spoilers!
pi_208125275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Living on the edge :o

Ga je proberen om er een paar over te houden tot volgend jaar? Als je nog een late zaai doet, red je dat misschien net.
Nee, als het echt misgaat koop ik gewoon bij Crisp. Was dit jaar ook de backup
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208125402
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee, als het echt misgaat koop ik gewoon bij Crisp. Was dit jaar ook de backup
Sow, slim. Serieus.
Spoilers!
pi_208125467
quote:
[..]
Ik lees steeds vegetarische kapsones :D
pi_208125614
Onze WOZ-waarde is met 80.000 gestegen :(
Spoilers!
pi_208125746
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze WOZ-waarde is met 80.000 gestegen :(
Mijn stulpje wordt nu op 146.000 geschat :o
Ik denk dat ik er net iets meer dan een ton voor kan vangen.
pi_208125847
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is een beste prijs ja voor die paar vierkante meter. Het ligt er een beetje aan welk deel van de grond van jullie is, daar heb ik natuurlijk geen zicht op.

Onze schatting is ¤ 346.000. Dat is op zich wel realistisch maar toch vind ik het oneerlijk omdat ze er een aantal vierkante meters (bijna 100!) hebben bij verzonnen op basis van tekeningen die niet van ons huis zijn. Ik mocht 3 jaar geleden van J geen bezwaar maken, toen had het nog nut. Inmiddels is het huis zo opgeknapt dat de vierkante meters weliswaar niet kloppen maar de waarde denk ik wel, mede vanwege de grond.

Hij zei net dat een hogere WOZ-waarde beter is voor een toekomstige hypotheekaanvraag dus vooruit maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 24-02-2023 13:30:45 ]
Spoilers!
pi_208125955
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:18 schreef sigme het volgende:
Huh, zo weinig.
pi_208126066
De WOZ-waarde van het huidige huis is nog niet bekend. En die van het nieuwe huis is nog lager dan we voor alleen de grond al hebben moeten betalen. :')
pi_208126778
Die van ons is nu 330.000, het dubbele van wat wij betaald hebben :')
pi_208126830
Woz is nu 207000 euro en ik heb (26 jaar geleden) er 155.000 gulden voor betaald. Maar laatst is er een appartement voor 285.000 weggegaan (doorgerookt en doorgepiest)
pi_208127056
Zit letterlijk te klagen dat ik het zelfs het kloppen op de deur van de buren veel te hard hoor in dit huis. Wanneer ik de mail van de post krijg 'we hebben je gemist, het pakket ligt bij de buren'. :')
pi_208127061
Volgens mij is onze beschikking er nog niet. Of hebben jullie het over 01-01-2021?

Net een paar uur in de tuin gewerkt, maar inmiddels regent het te hard dus ik plof lekker op de bank.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 15:41:45 #188
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208127467
Wij hebben de nieuwe woz ook nog niet. Ben benieuwd want ik zie online dat hij vorig jaar nog bijna 2 ton onder onze koopprijs zat.
pi_208127624
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:59 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi O+
pi_208127827
Sjonge wat een willekeur met woz.
Alleen hoekhuis van de rij is bekend zie ik bij waardeloket . Bijna ton hoger.
Buurvrouw vorig jaar zo trots dat zij er 20.000 had afgepraat…”teruggepakt” kan niet anders denken.
Van ons nog niet bekend😟 Zie een huis verderop en 100m2 meer huis en zelfde woz als wij vorig jaar 8)7

https://www.wozwaardeloket.nl/
pi_208127928
Volgens mij heb ik in deze tijden echt mazzel met mijn sociale huurwoning. Er zijn vrienden die zeggen dat ik "een dief van eigen portemonnee ben" omdat ik huur (alsof ik zou kunnen kopen _O- ). Alleen het scheelt zoveel stress
pi_208127938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij heb ik in deze tijden echt mazzel met mijn sociale huurwoning. Er zijn vrienden die zeggen dat ik "een dief van eigen portemonnee ben" omdat ik huur (alsof ik zou kunnen kopen _O- ). Alleen het scheelt zoveel stress
Scheelt jou enorm veel stress.
En als er iets stuk is, kun je bellen. En hoef je geen (betrouwbare) mannetjes te zoeken. w/
pi_208127952
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:21 schreef AnneX het volgende:

[..]
Scheelt jou enorm veel stress.
En als er iets stuk is, kun je bellen. En hoef je geen (betrouwbare) mannetjes te zoeken. w/
Ja en het is stress die ik anders niet kan handelen door mijn handicap
Kopen is het domste dat ik zou kunnen doen. En ja, een huurhuis is een bodemloze put, zoals sommige van mijn vrienden zeggen, maar die vergeten mijn inkomen en ziektes.
pi_208127993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:32 schreef Myraela het volgende:

[..]
Huh, zo weinig.
Het is klein. Heeeeeeeeeel klein.
Grondoppervlak is nog geen 25m2, en het is enkel begane grond met daarop een puntdakje.
pi_208128032
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja en het is stress die ik anders niet kan handelen door mijn handicap
Kopen is het domste dat ik zou kunnen doen. En ja, een huurhuis is een bodemloze put, zoals sommige van mijn vrienden zeggen, maar die vergeten mijn inkomen en ziektes.
Welnee, het is geen bodemloze punt. Je betaalt voor wonen, en dat doen huiseigenaren ook.

Huiseigenaren rekenen zich rijk op waardestijging - maar die komt lang niet altijd, en is er soms helemaal niet, of niet op het moment dat je om een of andere reden moet verkopen. Of je kan je het niet veroorloven te verhuizen omdat huis verkopen geen optie is wegens restschuld. Zit je vast aan je klomp stenen.
pi_208128084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is een beste prijs ja voor die paar vierkante meter. Het ligt er een beetje aan welk deel van de grond van jullie is, daar heb ik natuurlijk geen zicht op.

Onze schatting is ¤ 346.000. Dat is op zich wel realistisch maar toch vind ik het oneerlijk omdat ze er een aantal vierkante meters (bijna 100!) hebben bij verzonnen op basis van tekeningen die niet van ons huis zijn. Ik mocht 3 jaar geleden van J geen bezwaar maken, toen had het nog nut. Inmiddels is het huis zo opgeknapt dat de vierkante meters weliswaar niet kloppen maar de waarde denk ik wel, mede vanwege de grond.

Hij zei net dat een hogere WOZ-waarde beter is voor een toekomstige hypotheekaanvraag dus vooruit maar.
Je betaalt met zekerheid allerlei heffingen gebaseerd op je WOZ.
Je krijgt misschien mogelijk een heel klein beetje korting op een eventuele toekomstige hypotheek.

You do the math.

Hier staat volgens mij ook wel eea aan informatie: WGR / Bewust hoge WOZ waarde?
pi_208128110
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Welnee, het is geen bodemloze punt. Je betaalt voor wonen, en dat doen huiseigenaren ook.

Huiseigenaren rekenen zich rijk op waardestijging - maar die komt lang niet altijd, en is er soms helemaal niet, of niet op het moment dat je om een of andere reden moet verkopen. Of je kan je het niet veroorloven te verhuizen omdat huis verkopen geen optie is wegens restschuld. Zit je vast aan je klomp stenen.
Die stress heb ik ook niet, sta gewoon ingeschreven en als ik genoeg punten heb kan ik gewoon verder als ik zou willen (wil ik niet, woon voor mij perfect).

Je hebt helemaal gelijk. Het lijkt mij heel stresvol als er iets kapot gaat bijvoorbeeld. Ik heb wel huilende vriendinnen gehad op de bank, want er iets stuk was en ze opgelicht waren door een of ander mannetje (m/v)
pi_208128138
En als je verkoopt, koop je een duurdere berg stenen.

Cul wise…langzamerhand heb ik een berg sites met recepten openstaan.
Hoe rubriceren / organiseren andere mensen zoiets?
Zal ik weer een nieuw mapje maken op het beginscherm van de pad? Zoals er vele verzameld zijn voor ooit . 😂
pi_208128397
Volgens mij win ik de woz-stijging-wedstrijd *O* *O*.

Wat een weelde :D
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 februari 2023 @ 17:24:57 #200
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_208128622
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Een huis kopen is de beste investering die je kunt doen, maar je kunt het idd ook gewoon downplayen. :').
pi_208128763
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:24 schreef Kreator het volgende:

[..]
Een huis kopen is de beste investering die je kunt doen, maar je kunt het idd ook gewoon downplayen. :').
Tsja. Vertel dat de mensen die in 2008 hun huis verkochten met restschuld.
pi_208128768
Ik vind t zalig om te huren, nooit anders gedaan *O*
pi_208128769
Tis weekendddddddd *O* *O*
  vrijdag 24 februari 2023 @ 17:53:04 #204
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208128859
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:38 schreef AnneX het volgende:

Zal ik weer een nieuw mapje maken op het beginscherm van de pad? Zoals er vele verzameld zijn voor ooit . 😂
Ik gebruik hiervoor Evernote en geef alle recepten labels zodat je uiteindelijk mapjes hebt met bijv. hoofdgerechten, desserts, Italiaans, vegetarisch.
pi_208129368
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Tsja. Vertel dat de mensen die in 2008 hun huis verkochten met restschuld.
Ja hoi. In 2017 verkocht met 20k restschuld. Geen seconde spijt van gehad.

Ik denk wel dat kopen voor een groot aantal mensen geen goed idee is. En CotS is daar één van. Geen schande, daar heb em we uitstekende andere oplossingen voor in dit land gelukkig :)
Spoilers!
pi_208129390
Ja voor iedereen een oplossing hier :)
pi_208129393
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:38 schreef AnneX het volgende:

Ik gebruik de app Raindrop.io. Ik heb meer dan 500 recepten gesorteerd in mappen Bakken, Conservering, BBQ, etc.

Alle recepten hebben tags. Alle recepten met bloemkool hebben dus de tag bloemkool. Als ik een bloemkool in de tuin of een tgtg-box heb, zoek ik op het woord bloemkool en dan komen alle relevante recepten naar voren.
Spoilers!
pi_208129485
Misschien is dat een goed verlofklusje, alle recepten ordenen :! Ik wil ook al een poosje gerechten onderbrengen in de ah app, zodat je in een keer alle ingrediënten op de lijst kan zetten.
pi_208129667
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja hoi. In 2017 verkocht met 20k restschuld. Geen seconde spijt van gehad.

Nou, volgens @Kreator was die 20k restschuld dan 'de beste investering die je kunt doen'. Ik hoop dat je niet veel investeringen meer doet dan :D
pi_208129953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:49 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien is dat een goed verlofklusje, alle recepten ordenen :! Ik wil ook al een poosje gerechten onderbrengen in de ah app, zodat je in een keer alle ingrediënten op de lijst kan zetten.
Het was hier een schildklierklusje en zeer bevredigend. Ik had 1199 recepten in Raindrop staan en het was een grote bende met onjuiste en ontbrekende tags.

Ik stelde dit al een paar jaar uit maar nu het klaar is, heb ik er meermaals per week plezier van.
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, volgens @:kreator was die 20k restschuld dan 'de beste investering die je kunt doen'. Ik hoop dat je niet veel investeringen meer doet dan :D
:D

Het deed wel pijn hoor. Vooral omdat we maar 2 maanden hoefden te wachten en we hadden die 20k niet verloren. Maar spijt, nooit. We hadden dat geld wel liever geïnvesteerd in ons huis, maar ja.
Spoilers!
pi_208129966
Hoe zou het staan met de woz van de Groningers in het aardbevingsgebied?

En dank voor de recepten index.
Tot nu toe heb ik in het beginscherm van de ipad mapjes met Brood, Appels etc.
En dat ging door elkaar lopen.
Soms denk ik, dat gewoon weer overnieuw moet beginnen.
pi_208130582
Gezien die waarde ook wordt bepaald door verkoopprijzen, zal die ook wel dalen.
pi_208130659
Note to self, gewone champignons zijn het toch net niet in het portobellosteak-recept.
Spoilers!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 20:00:32 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208130680
Ik bakte pizza's voor uk haar feestje. Nu even energie zoeken om de fotos te bewerken en te plaatsen in het pizza topic.
pi_208130869
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Note to self, gewone champignons zijn het toch net niet in het portobellosteak-recept.
Bij de Jumbo hebben ze tegenwoordig misvormde kastanjechampignons voor goedkoper. En meestal zijn ze misvormd omdat ze groter zijn dan de normale kastanjechampignons. Ik vind het echt handig :D
pi_208130891
Ik heb net S. gesproken. Die was snotverkouden want hij had carnaval gevierd. _O_
En toch nog mij alles uitleggen over hoe je de diameter van elektriciteitskabels berekent _O_
  vrijdag 24 februari 2023 @ 20:14:54 #217
63722 z80
I fink you freaky
pi_208130990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net S. gesproken. Die was snotverkouden want hij had carnaval gevierd. _O_
En toch nog mij alles uitleggen over hoe je de diameter van elektriciteitskabels berekent _O_
Waarom zou je de diameter van een elektriciteitskabel berekenen?
Ik neem aan dat je niet in de elektronica aan de gang gaat waar je met een zo dun mogelijke ader gaat werken.
pi_208131075
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:14 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom zou je de diameter van een elektriciteitskabel berekenen?
Ik neem aan dat je niet in de elektronica aan de gang gaat waar je met een zo dun mogelijke ader gaat werken.
Nou ja kennelijk heeft ie dikke kabels nodig en dikkere kabels om een groot gebouw van stroom te voorzien. En nog dikkere want ze hadden 'm eerst niet goed verteld hoe veel er wel niet doorheen moest. Ik gebruik vast de verkeerde woorden want dit is niet mijn expertise _O-
pi_208131154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:53 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik gebruik hiervoor Evernote en geef alle recepten labels zodat je uiteindelijk mapjes hebt met bijv. hoofdgerechten, desserts, Italiaans, vegetarisch.
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik gebruik de app Raindrop.io. Ik heb meer dan 500 recepten gesorteerd in mappen Bakken, Conservering, BBQ, etc.

Alle recepten hebben tags. Alle recepten met bloemkool hebben dus de tag bloemkool. Als ik een bloemkool in de tuin of een tgtg-box heb, zoek ik op het woord bloemkool en dan komen alle relevante recepten naar voren.
Nou leuk…té veel info voor mij om mee te kunnen werken.
Haha…Evernote gooide de nerd op de eerste ipad in 2011. Nooit wat meegedaan.
Succes @Clubsoda 😉

Dan hou ik het / mijn huidige rommelsysteem op de ipad maar aan.
Misschien dat ik al die receptenmapjes eens orden (?) op één ‘pagina’.
Heb ik ooit ook eens gedaan met andere onderwerpen.

Affijn, vanmiddag geslapen, gekookt en nu taai ik weer af. Toch wel gammel.
Hoe is het met jou @Kaatje1 ?
  vrijdag 24 februari 2023 @ 20:22:53 #220
63722 z80
I fink you freaky
pi_208131175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou ja kennelijk heeft ie dikke kabels nodig en dikkere kabels om een groot gebouw van stroom te voorzien. En nog dikkere want ze hadden 'm eerst niet goed verteld hoe veel er wel niet doorheen moest. Ik gebruik vast de verkeerde woorden want dit is niet mijn expertise _O-
Ik dacht dat jij het nodig had. Maar hij heeft het blijkbaar nodig voor zijn werk.
ps
In de EU werken we niet met diameter van de kabel maar met de oppervlakte. mm2
Geen idee wie dat verzonnen heeft, maar het is de standaard in maatvoering.
pi_208131184
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:10 schreef Tele6 het volgende:
Wie is S dan? Er is een A, B en J *;
pi_208131288
Is S niet degene van de NL les :?
pi_208131292
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
S is toch een maatje van Kaatje?
pi_208131293
Even liggen werd anderhalf uur :7
pi_208131312
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:29 schreef sigme het volgende:

sig! Is blaas weer de baas? (over de beesten)
pi_208131319
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:22 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij het nodig had. Maar hij heeft het blijkbaar nodig voor zijn werk.
ps
In de EU werken we niet met diameter van de kabel maar met de oppervlakte. mm2
Geen idee wie dat verzonnen heeft, maar het is de standaard in maatvoering.
Da's voor z'n studie idd. We oefenen om de week samen Engels voor zijn studie en ik probeer altijd het gesprek een beetje te sturen naar dingen die relevant zijn voor z'n opleiding. Vandaar de kabels. :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
S is een van de Syriërs uit Kaatjes kennissenkring, en ik geef 'm bijles Engels omdat hij niet alleen Nederlands maar óók Engels nodig bleek te hebben voor z'n opleiding.
pi_208131350
Nou, ik stopte met de pil en slik nu *per dag* 4 antibioticapillen, 2 paracetamol (nagevraagd bij apotheek of dat mocht, het mag, en het helpt _ge_wel_dig_ deheerzijgeloofdengeprezen en 2 vitamineC-met-zink en af en toe een L-lycine.
Nog even en ik mag zo'n rolletje ;)

Heb vandaag een pakket yakult gekocht voor mee naar de Spaanse berg, als de ab-kuur afgelopen is gooi ik er een yacult-kuurtje in.
pi_208131369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:30 schreef Blues het volgende:

[..]
sig! Is blaas weer de baas? (over de beesten)
Nou, ik voel ze nog wel spartelen :D.
Maar ben gistermiddag begonnen met de ab, dat duurt vast even voordat alles uitgemoord is? Ik dan duim ik maar dat mijn beesies niet zo standvastig zijn als die van @Kaatje1 ...
pi_208131370
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:32 schreef sigme het volgende:
Nou, ik stopte met de pil en slik nu *per dag* 4 antibioticapillen, 2 paracetamol (nagevraagd bij apotheek of dat mocht, het mag, en het helpt _ge_wel_dig_ deheerzijgeloofdengeprezen en 2 vitamineC-met-zink en af en toe een L-lycine.
Nog even en ik mag zo'n rolletje ;)

Heb vandaag een pakket yakult gekocht voor mee naar de Spaanse berg, als de ab-kuur afgelopen is gooi ik er een yacult-kuurtje in.
^O^ :D
pi_208131396
Oh ja, Groningers beginnen alles met 'nou'.
pi_208131495
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja. |:(

Sjonge @sigme dood aan de beesten. :R
pi_208132151
@Clubsoda deze link heb ik ook ooit opgeslagen 😂 https://www.eatyourbooks.com/
Ongetwijfeld op aanbeveling van iemand, op fok of in de culchat…

Schiet al best aardig op met ruimen en verplaatsen en verzamelen.

Dordrecht en Rotterdam: kennen jullie deze? https://www.belicio-cheatday.nl/dordrecht/
Oh, ook in Utrecht. Klinkt alsof de tandarts het ook lekker vindt…

[ Bericht 24% gewijzigd door AnneX op 24-02-2023 21:24:06 ]
pi_208132259
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:16 schreef AnneX het volgende:
@:Clubsoda deze link heb ik ook ooit opgeslagen 😂 https://www.eatyourbooks.com/
Ongetwijfeld op aanbeveling van iemand, op fok of in de culchat…

Schiet al best aardig op met ruimen en verplaatsen en verzamelen.
Goed bezig! Ben je wat uitgeslapen?
En wat is met je dat je zoveel slaapt, ben je ziek of iets heel anders? Ik heb het totaal gemist geloof ik, sorry :@
pi_208132300
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Goed bezig! Ben je wat uitgeslapen?
En wat is met je dat je zoveel slaapt, ben je ziek of iets heel anders? Ik heb het totaal gemist geloof ik, sorry :@
Niks bijzonders. ‘Gewoon’ gammel na een Hele Nacht wakker liggen.
Zonder piekeren oid. En eraan toegegeven. En nu lig ik in bed te werken 😂
pi_208132342
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
Niks bijzonders. ‘Gewoon’ gammel na een Hele Nacht wakker liggen.
Zonder piekeren oid. En eraan toegegeven. En nu lig ik in bed te werken 😂
Oh, dat klinkt niet al te erg. Fijn!
Laat ik je dan maar een goede nacht wensen :Y
Ik ga ook maar eens aan de nacht beginnen. Even douchen en dan te bedde :z :Z :W
pi_208132424
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:35 schreef sigme het volgende:
Oh ja, Groningers beginnen alles met 'nou'.
Nou ik niet hoor ja
pi_208132479
Trust slapers!

Goede dag vandaag. Gisteravond uit eten, vanmiddag lunchen met oud-collega ( O+ ;( ) , onderweg daarheen kreeg ik een uitnodiging voor sushi volgende week. En in het kader van (andermans) geld uitgeven vanavond de Eurostar naar Londen geboekt *O*

Morgen thuisrommel dagje. Maar even van genieten want de twee weken erna heb ik maar één dag vrij. Voor ik op vakantie ga.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208132614
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:28 schreef sigme het volgende:
Het is klein. Heeeeeeeeeel klein.
Grondoppervlak is nog geen 25m2, en het is enkel begane grond met daarop een puntdakje.
Klinkt wel heel cute. O+
pi_208132682
Wij kochten overigens ons nieuwbouwhuis toen iedereen nog riep dat hun nieuwbouwhuis al zoveel meer waard was tegen de tijd dat ze erin konden. Dat zal bij ons niet in de situatie zijn, maar alsnog helemaal blij dat we op dat moment gekocht hebben. O+ Het blijven vreemde sommetjes tussen huis minder waard, maar rente anders een stuk hoger.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 februari 2023 @ 21:52:05 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208132702
Avondje bank en diverse series na een lange week O+.
Yellowstone Drive To Survive, Forgotten Valley, Last of Us, , Derry Girls. Van alles wat :+

Morgen weer op Pelgrimage. Aarlanderveen - Reeuwijk. Slechts 16km. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 24 februari 2023 @ 21:55:38 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208132751
Boh. De laatste verjaardagsgast is opgehaald.

Wat. Een. Rust.
pi_208132807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nou ik niet hoor ja
Gelachen.

@fietsie was je nog in U. motors kijken? In een kek motorjack?
Oorbellen in? En alle andere stereotypen?
  vrijdag 24 februari 2023 @ 22:00:01 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208132818
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Gelachen.

@:fietsie was je nog in U. motors kijken? In een kek motorjack?
Oorbellen in? En alle andere stereotypen?
Mwoah gewoon lange leren jas en haar los, zodat Hagrid modus actief was.
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 22:03:42 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208132882
Dat was de laatste keer Youp. Ouwe kop godverdomme tering tyfus
pi_208133119
Thuis van pannenkoeken eten en bijkletsen met vrienden. Het regende best hard op de terugweg -O-
Maar ik voel me echt zoveel beter dan 2 dagen geleden en alle dagen daarvoor. Af en toe nog wel licht misselijk en moe maar niet meer uitgeput moe. Zal de dutjes (is anderhalf uur slapen nog wel een dutje) best missen.

Hoop voor je dat je snel voor eeuwig dode beestjes hebt @sigme

Ik heb de foto’s gezien van S en de andere carnavalvierders. De groep zag er mooi uit.

Vraag van een vriend voor @fietsie en @Lucky_Strike: hoeveel gram friet/patat kan er in jullie Instant Pot?
  vrijdag 24 februari 2023 @ 22:29:09 #246
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208133192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Vraag van een vriend voor @:fietsie en @:Lucky_Strike: hoeveel gram friet/patat kan er in jullie Instant Pot?
Ehm geen idee, ik weeg dat niet
pi_208133390
Wij zijn nog aan het experimenteren met de hoeveelheid friet. Laatste keer was een bodempje van 250g, daar kon bij nader inzien wel wat meer bij. Er kunnen in elk geval 5 snacks op de bodem.
Spoilers!
pi_208133469
Ik zal m dit doorgeven. Hij had er nog nooit van gehoord en was meteen heel enthousiast
pi_208135994
Ik werd voor het eerst in anderhalve week niet tussen 3-4 wakker.. En toen hoorde ik iets na vieren half slapend het bekende kattenkots geluid. Meteen klaarwakker ;( halve haarbal op de trap en na opruimen daarvan de andere helft nog op de vloer.

Morgen weer een kans op een ononderbroken nachtrust }:|
pi_208135996
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 04:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik werd voor het eerst in anderhalve week niet tussen 3-4 wakker.. En toen hoorde ik iets na vieren half slapend het bekende kattenkots geluid. Meteen klaarwakker ;( halve haarbal op de trap en na opruimen daarvan de andere helft nog op de vloer.

Morgen weer een kans op een ononderbroken nachtrust }:|
Ben jij het vriendinnetje van @EttovanBelgie ?
-XOXO-
pi_208136111
Goedemorgen iedereen

Dadelijk eindelijk naar de opticien! En daarna richting de bieb, dus een leuke ochtend
pi_208136183
Mogge!
Alweer koud & nat buiten. Spanje roept steeds harder.
Vandaag maar even zomerjurkjes inpakken B-)
pi_208136187
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 07:49 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Alweer koud & nat buiten. Spanje roept steeds harder.
Vandaag maar even zomerjurkjes inpakken B-)
Hier beginnen de wolken weg te trekken *O*
Maar Spanje klinkt goed, succes met jurkjes inpakken
pi_208136223
Ik zit alweer twee uur opgevouwen in de auto :O Maar nu is er koffie O+
  zaterdag 25 februari 2023 @ 08:31:15 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_208136437
Ik werd door mijn stok uit bed geschopt vanochtend. Maar... I did it!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208136475
Mogguh!

Sodeju, het is hectisch op het werk, niet normaal. Ik had verwacht dat iedereen met z’n dieren nog aan het uitbrakken zou zijn van dat carnaval, maar het ziekenhuis stroomde over met patiënten. Dat vergde wel heel veel van ons als afdelingen en personeel.

Maar ik kan er extra van genieten, want ik mag vanavond weer, dan nog een soort van zondag vrij, en dan weer een volle week. Gelukkig wordt het daarna qua rooster wat beter }:|

@vlindertje89 lief dat je het vraagt!
De leergang zelf is denk ik wat onder niveau, meer nog voor de echt beginnende paraveterinairen in een ziekenhuis. Maar ik probeer er gewoon voor mezelf nog wel wat extra uit te halen. Ik moet volgende week een presentatie geven en kreeg als feedback op mijn ingestuurde werk terug dat het heel goed was en zelfs op diergeneeskunde niveau. :D
(Nu nog presenteren…. Help)

Heel eerlijk leer ik nu vooral heel veel op de werkvloer in de functie van anesthesist. Bij geplande danwel spoedoperaties,, bij de MRI en CT. Ik heb een heel fijne collega (dierenarts) waarbij ik onder supervisie sta en zij onderwijst me echt ontzettend goed. Streng maar rechtvaardig 8-)

En het toffe is dat ik echt van heel veel collega’s enthousiaste reacties krijg en dat ik steeds voor meer verschillende afdelingen inzetbaar wordt. Daarbij hebben we ook een serieus tekort aan anesthesisten, dus dat creëert kansen voor mij.

Ik had nooit verwacht dat ik anesthesie zo leuk zou gaan vinden (wist er gewoon te weinig van) maar je moet zo goed blijven nadenken, afstemmen en je leert ook gelijk enorm veel over de fysiologie. Ik miste de colleges in Antwerpen enorm, maar dit past echt in mijn straatje. En dat wordt dus ook op het werk gezien O+

Verder ga ik even teruglezen, hoe het met jullie allemaal is! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 25-02-2023 09:00:57 ]
pi_208136508
Dat klinkt echt heel goed Candaasje. Fijn voor je dat je wat meer wordt geprikkeld.

Ik voorzie hier een chaotische dag. We moeten een en ander voorbereiden voor het leggen van de vloer. Verder kunnen er keukenkastjes opgehangen worden en hun inhoud moet schoon. En volgens mij nog 20 dingen. Ik heb het idee dat ik overzicht mis.
Spoilers!
pi_208136637
Ik ga kringlopen, nieuwe huis kijken, kringverjaardag en bij m'n moeder eten. Goed gevuld dagje.
pi_208136662
Gierend druk op t werk klinkt niet fijn maar de opleiding en het leren wel.

Hier een redelijk rustig dagje, straks naar Vlindercity voor een lunch met nichtjes.
pi_208137172
Goedemorgen,

Gisteren samen met onze vriend/ontwerper gebrainstormd over het nieuwe label, viltjes en festivalbanner.
Daarna met zijn 3en pannenkoeken gegeten en Hamilton gekeken.
Erg fijne avond.
pi_208137250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 10:07 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen,

Gisteren samen met onze vriend/ontwerper gebrainstormd over het nieuwe label, viltjes en festivalbanner.
Daarna met zijn 3en pannenkoeken gegeten en Hamilton gekeken.
Erg fijne avond.
Klinkt goed :*
pi_208137550
Ja hai. Ik doe niet de workout vandaag. Lijf doet verrot, nog steeds. Gisteren de beslissing gemaakt dat het me dat niet waard is, dat het dan nu meer verrot gaat. Vervolgens wel tot 2 uur bier drinken.

Ik leer het ook nooit.
pi_208137591
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 10:54 schreef Lonaa het volgende:
Ja hai. Ik doe niet de workout vandaag. Lijf doet verrot, nog steeds. Gisteren de beslissing gemaakt dat het me dat niet waard is, dat het dan nu meer verrot gaat. Vervolgens wel tot 2 uur bier drinken.

Ik leer het ook nooit.
:D maar je lijf voelt morgen vast beter?
pi_208137615
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:D maar je lijf voelt morgen vast beter?
Haha ja. Sowieso beter dan wanneer ik de workout wel had gedaan. Misschien doe ik m maandag. Misschien niet.
pi_208137679
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 10:54 schreef Lonaa het volgende:

Ik leer het ook nooit.
Dit klinkt als een verstandige beslissing. De workout nu niet doen, niet het drinken :+
Die workout zag er ook wel uit als een hel overigens :X Je kan hem meestal toch een beetje aanpassen en anders gewoon (eh) een beetje rustiger doen? Ik snap dat dat niet zo vanzelfsprekend is als je bezig bent en wilt knallen.

@Candaasje met plezier je enthousiaste verhaal gelezen over hoe het nu met je studie gaat. Ik was er al eerder benieuwd naar, maar vergat steeds te vragen. Typisch ik. Dus fijn dat vlinderke het vroeg O+
pi_208137755
@Candaasje nu val ik in een herhaling van Gort over de grens en hij is op Corsica, met ezels aan de wandel. O+

Fijn trouwens dat je met de zware diensten en onderbetaling in ieder geval plezier in je werk hebt en er zo veel bijleert. En goed zeg van je presentatie. _O_
Ga er staan en je kunt het! Succes.

Die Lonaa aansteken met bieren en dan maandag ertegenaan.

Net de grote buurjongens aan de deur met een groooote punt chocoladetaart in vier lagen. Die was over van zijn verjaardag gister. En gewaarschuwd dat het machtig is.
Zelf zat ik net een herontdekt bakrecept van gisteravond te bestuderen.
:Y)
pi_208137761
Ook een recept voor chocoladetaart of een ander recept, AnneX?
pi_208137763
Nu zin in chocoladetaart
pi_208137799
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit klinkt als een verstandige beslissing. De workout nu niet doen, niet het drinken :+
Die workout zag er ook wel uit als een hel overigens :X Je kan hem meestal toch een beetje aanpassen en anders gewoon (eh) een beetje rustiger doen? Ik snap dat dat niet zo vanzelfsprekend is als je bezig bent en wilt knallen.

@:Candaasje met plezier je enthousiaste verhaal gelezen over hoe het nu met je studie gaat. Ik was er al eerder benieuwd naar, maar vergat steeds te vragen. Typisch ik. Dus fijn dat vlinderke het vroeg O+
Dit was al de aangepaste versie. :') :+
Dus ja, rustig aan doen. Dat was ik sowieso van plan.
pi_208137929
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:21 schreef Lonaa het volgende:

Dit was al de aangepaste versie. :') :+
Dus ja, rustig aan doen. Dat was ik sowieso van plan.
Oh :') Het leek nog steeds hel.
pi_208137955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh :') Het leek nog steeds hel.
Ja. Ik zag net Instagram-filmpjes. Ik ben erg blij met de keuze niet te gaan. :')
pi_208138321
@Candaasje wat jammer dat de opleiding zelf wat onder niveau is, maar wat ontzettend fijn van de goede begeleiding van je supervisor! Het klinkt alsof je bij anesthesie goed op je plek zit en eindelijk ook echt je kennis en leergierigheid kwijt kunt :Y heel fijn te horen! Hopelijk biedt het je ook kansen op een hoger loon en rustiger schema, als je kunt doorgroeien binnen de anesthesiologie!

@Lonaa verstandige beslissing! Over de workout dan ;)
pi_208138512
Zo... gekookt voor vanavond en nog twee keer :) Scheelt weer
Orzo met linzen, tomaatjes en prei. Boel kruiden. Dat wordt lekker eten
pi_208138518
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:15 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje nu val ik in een herhaling van Gort over de grens en hij is op Corsica, met ezels aan de wandel. O+

Fijn trouwens dat je met de zware diensten en onderbetaling in ieder geval plezier in je werk hebt en er zo veel bijleert. En goed zeg van je presentatie. _O_
Ga er staan en je kunt het! Succes.

Die Lonaa aansteken met bieren en dan maandag ertegenaan.

Net de grote buurjongens aan de deur met een groooote punt chocoladetaart in vier lagen. Die was over van zijn verjaardag gister. En gewaarschuwd dat het machtig is.
Zelf zat ik net een herontdekt bakrecept van gisteravond te bestuderen.
:Y)
OMG... klinkt lekker
pi_208138576
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... gekookt voor vanavond en nog twee keer :) Scheelt weer
Orzo met linzen, tomaatjes en prei. Boel kruiden. Dat wordt lekker eten
Ik vind orzo zó lekker _O_ Nog nooit met linzen gecombineerd; goed idee!
pi_208138601
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind orzo nogal tegenvallen _O- maar ik heb het zakje overgemaakt. Overprized spul, maar nooit geschoten is niet raak. Ik had een zakje gekocht, als salade probeerd, als ovenschotelspul en nu als "rijst/pasta" gewoon... maar nee... maar nu is het op.

Mijn groenteprutje is wel erg lekker, dus de orzo dan ook ;)
pi_208138683
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:16 schreef Isabeau het volgende:
Ook een recept voor chocoladetaart of een ander recept, AnneX?
First time chocolade ganache maken…info volgt. Straks beginnen.
Eerst koffie.
Die kilo’s zitten toch vast 😢 ondanks al het duwen en trekken aan apparaten. -O-
Hoe gaat dat bij jou met sporten?

Eindelijk denk ik te weten hoe het komtt dat toentsenbord soms niet lekker loopt.
Dan heb ikk net mijn handen gewasseeen met amandel handzeep.
Eureka *O*

i
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:55:08 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208138692
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Idem hier, hou van dat spul :9
Associaties met de zomer dus gebruik het eigenlijk vooral voor warme maaltijdsalades

Ik had eergisteren een paar blikjes linzen door de groentensoep gedonderd en vervolgens heeft mijn anti-soep kind de halve pan leegegeten 8)7
En Koos gruwelen, die haat linzen. Heerlijk zootje zijn we ook bij elkaar als gezin :')
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:55:54 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208138697
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eerst koffie.
Die kilo’s zitten toch vast 😢 ondanks al het duwen en trekken aan apparaten. -O-

Eindelijk denk ik te weten hoe het komtt dat toentsenbord soms niet lekker loopt.
Eureka *O*

i
Je moet de zeep er ook wel afspoelen na het wassen he @AnneX :T
pi_208138707
quote:

[..]
Eerst koffie.

Eureka *O*

i
Wacht even, is er nou een verband tussen amandelhandzeep en je toetsenbord, of zijn dat twee losstaande dingen?

Amandelhandzeep is wel lekker, die heb ik ook :D
pi_208138717
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Idem hier, hou van dat spul :9
Associaties met de zomer dus gebruik het eigenlijk vooral voor warme maaltijdsalades

Ik had eergisteren een paar blikjes linzen door de groentensoep gedonderd en vervolgens heeft mijn anti-soep kind de halve pan leegegeten 8)7
En Koos gruwelen, die haat linzen. Heerlijk zootje zijn we ook bij elkaar als gezin :')
Mijn moeder kan nog steeds soms mopperen op ons (broer + ik) dat wij het tegenovergestelde lekker vonden. Zij dacht dat ik dat expres deed (mijn broer uiteraard niet). Kan ik me niet van herinneren
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:59:55 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208138731
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Mijn moeder kan nog steeds soms mopperen op ons (broer + ik) dat wij het tegenovergestelde lekker vonden. Zij dacht dat ik dat expres deed (mijn broer uiteraard niet). Kan ik me niet van herinneren
Nee maar jouw moeder heeft wel vaker aparte gedachtengang toch?
In dit geval zou ik het adagium aanhouden: 'wat je vindt mag je houden' en die conclusies lekker bij haar laten :+
  zaterdag 25 februari 2023 @ 13:01:04 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208138742
Ik zag een Instagram post van @RobinOok die ik nog heel heel vaak mis.
En nu ga ik lekker straks de Amazing Oriental leegshoppen door haar berichtje. Dim sum en consorten O+
pi_208138748
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee maar jouw moeder heeft wel vaker aparte gedachtengang toch?
In dit geval zou ik het adagium aanhouden: 'wat je vindt mag je houden' en die conclusies lekker bij haar laten :+
Ja, ze is een "bijzondere vrouw" soms.
Ik mag haar graag, maar soms... zoals de laatste tijd, drie lagen behang niet voldoende

(om heel eerlijk te zijn heb ik regelmatig de nachtmerrie dat we samen in een huis wonen en dan word ik helemaal opgelucht wakker dat ik mijn huisje voor mezelf heb zonder haar erin :@ En ja, ik ben slecht I know)
  zaterdag 25 februari 2023 @ 13:03:24 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208138762
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, ze is een "bijzondere vrouw" soms.
Ik mag haar graag, maar soms... zoals de laatste tijd, drie lagen behang niet voldoende

(om heel eerlijk te zijn heb ik regelmatig de nachtmerrie dat we samen in een huis wonen en dan word ik helemaal opgelucht wakker dat ik mijn huisje voor mezelf heb zonder haar erin :@ En ja, ik ben slecht I know)
Dat klinkt best normaal

Ik ben mijn moeder na drie uur al zat en zij mij. Soms een onderdeel van opgroeien. Jatogniettannn, zoals we in Rotterdam zeggen
pi_208138775
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:01 schreef Molo het volgende:
Ik zag een Instagram post van @:robinook die ik nog heel heel vaak mis.
En nu ga ik lekker straks de Amazing Oriental leegshoppen door haar berichtje. Dim sum en consorten O+
Die heb je volgens mij in Groningen ook (weet niet zeker of dat de naam is, grote supermarkt met niet-NL-spul) Gave winkel. Moet ik ook weer eens heen. 'k Woon er vlakbij

Veel plezier
  zaterdag 25 februari 2023 @ 13:05:29 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208138795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Die heb je volgens mij in Groningen ook (weet niet zeker of dat de naam is, grote supermarkt met niet-NL-spul) Gave winkel. Moet ik ook weer eens heen. 'k Woon er vlakbij

Veel plezier
Ja is het :Y

Thanks
pi_208138796
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat klinkt best normaal

Ik ben mijn moeder na drie uur al zat en zij mij. Soms een onderdeel van opgroeien. Jatogniettannn, zoals we in Rotterdam zeggen
Ik ben haar sneller zat dan zij mij ;) en ze leunt nogal op mij, dus dat is onhandig. Waarschijnlijk droom ik daarom zo vaak over thuiswonen en haar bemoeienissen.

En idd, 35, moet em niet zo druk maken om dat mens
pi_208138808
Oeh lekker cassave halen :9 dat is lang geleden... en lekker
pi_208138822
quote:
Eerst koffie.

Eureka *O*
Sporten om af te vallen zet niet zoveel zoden aan de dijk. Tenzij je het op topniveau gaat doen of een paar uur per dag aan gaat besteden. Ben op dit moment eigenlijk helemaal niet aan het sporten. Raak ook van alles geblesseerd lijkt het wel. Stom lijf. Wandelen en fietsen en dan houdt het wel op.
pi_208138846
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Sporten om af te vallen zet niet zoveel zoden aan de dijk. Tenzij je het op topniveau gaat doen of een paar uur per dag aan gaat besteden. Ben op dit moment eigenlijk helemaal niet aan het sporten. Raak ook van alles geblesseerd lijkt het wel. Stom lijf. Wandelen en fietsen en dan houdt het wel op.
Lief voor lijf zijn! Die kan er ook weinig aan doen, het is gewoon pech hebben :*
En wandelen en fietsen is toch heel goed voor je gezondheid :*
pi_208138881
(en hier is een voorbeeld van niet sporten + wel afvallen gelukkig. Ben ik wel trots op)

edit: het afvallen dan. Niet sporten is niet goed, maar ik kan het niet
pi_208138928
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Fietsen is de leven, meer sport heb je niet nodig.
pi_208139024
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:18 schreef Jeroboam het volgende:

Iedereen zou ook spierversterkende oefeningen moeten doen en dat doe ik momenteel helemaal niet :7
pi_208139056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Iedereen zou ook spierversterkende oefeningen moeten doen en dat doe ik momenteel helemaal niet :7
Van wie moet dat ;)
Ik doe niks(meer) dat ik niet wil.
Nou ja….onder werken om geld te verdienen kom ik nog niet uit :wtf:

Wandelen is de bomb. En van lekker in een natuurgebiedje zijn, wandelen, fietsen, zitten kan je erg gelukkig worden O+
pi_208139075
Lekker weer kort door de bocht he :B :D
pi_208139568
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:18 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zeker, het is weer begonnen vandaag *O*
pi_208139633
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Van wie moet dat ;)
Ik doe niks(meer) dat ik niet wil.
Nou ja….onder werken om geld te verdienen kom ik nog niet uit :wtf:

Wandelen is de bomb. En van lekker in een natuurgebiedje zijn, wandelen, fietsen, zitten kan je erg gelukkig worden O+
Ik sport wel omdat het moet. Van mezelf dan. Kan me voorstellen dat ik daar op langere termijn toch wel voordeel van ga hebben. Maar meer dan 20 minuten per week moet het niet worden :7
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208139649
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zeker, het is weer begonnen vandaag *O*
Mocht het niet eerder? :o

Ik fiets de hele winter al mini stukjes :@
pi_208139676
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mocht het niet eerder? :o

Ik fiets de hele winter al mini stukjes :@
Wielrennen kijken ;) het seizoen is weer begonnen.

Ik heb geen fiets :o
pi_208140510
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')