abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208113994
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208114043
Ik mocht een tijdje geleden voor het eerst in de tettenpletter
Eerste keer van mijn leven *ooit* dat ik iemand trof die ik niet kende en die dezelfde achternaam had als ik ("wil mevrouw X zich naar Y begeven")

Na afloop het ik het 'feedbackformulier' gevraagd aan de receptie en wat geschreven hoe ontzettend meegevallen het was en hoe lief en zorgzaam ik al die meiskes vond.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208114193
Oh, zo’n tettenpletter als beschreven wil ik de volgende keer ook. Iedere keer ben ik weer blauw.
Maar vooral fijn dat alles goed is @vlindertje89 *O*
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 17:13:48 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208114252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 14:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dank! Ze doen meerdaagse tochtjes samen dus wellicht kunnen ze het opknippen
Oh ja, dan is dat zeker een optie. Bij het boeken op bahn.de even het vinkje bij "Schnellste Verbindungen anzeigen" uit zetten, anders laat ie je overstappen op een ICE.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 17:17:50 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208114289
Voor andere treinliefhebbers of mensen die een uitje met lage uitstoot willen:

https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/sparpreis-europa

DB heeft tal van aanbiedingen voor een paar tientjes. Geen idee of die aanbiedingen ook vanaf Oberhausen, Bad Bentheim of Leer geldig zijn.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 17:24:15 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208114337
Nieuw hoogtepunt in het dorp. De kiosk in het tankstation houdt de deuren op slot. Ze waren er zat van, nadat er vanmiddag vijf bewoners aanwonenden van de Ter Apelervenen geen zich toch wel redelijk intimiderend hadden gedragen.
pi_208114434
Mijn hoofdpijn bleef uit vandaag en de kapper deed een goed ding. F. is uurtje eerder dan gepland en vanavond voetbal kijken met wijn. All in all, good.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208114515
Benieuwd naar de goednieuwsshow van 18 uur van @sigme *O*
En ik wil NIETS vd tietenpletterij horen tot in 2024 weer :W :X :{w
pi_208114547
Lonaa en ik hadden al een meevallende dag/goed nieuws, dus het wachten is nog op Club en @Tuindier dacht ik :)
pi_208114579
Wat al je opgelucht zijn Vlinder O+
pi_208114715
:W

Ik had ook een goed dagje. Moest aan een vreselijk hersendodende spreadsheet werken (waarom oh waarom Excel, waarom :'( ) maar m'n collega's waren gezellig en aardig, en ik heb de spreadsheet nu bijna afgekregen O+
pi_208114731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:04 schreef Tele6 het volgende:

Ik had ook een goed dagje. Moest aan een vreselijk hersendodende spreadsheet werken (waarom oh waarom Excel, waarom :'( ) maar m'n collega's waren gezellig en aardig, en ik heb de spreadsheet nu bijna afgekregen O+
Wat was beter geweest dan Excel?

Ik heb vandaag, omdat ik tijd wou vullen, een VBA geschreven die een verzendlijst ontrafelt naar emailadres, voornaam, achternaam.
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:09:11 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_208114760
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat is 'heksen' in dit verband?
Hogwarts Legacy O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208114770
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:51 schreef Blues het volgende:
Wat al je opgelucht zijn Vlinder O+
Ja, toch wel heel erg.
Tot ik in de auto stapte viel het eigenlijk best mee. Maar toen ik eenmaal daar binnen liep werd ik toch wel erg zenuwachtig. Viel een last van me af toen ze zei dat alles goed was O+

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:04 schreef Tele6 het volgende:

Ohh een hele dag aan spreadsheet werken lijkt me inderdaad best wel saai! Gelukkig bijna af!
pi_208114783
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat was beter geweest dat Excel?

Ik heb vandaag, omdat ik tijd wou vullen, een VBA geschreven die een verzendlijst ontrafelt naar emailadres, voornaam, achternaam.

Iets wat niet een helper column nodig heeft om een lijst van 11 enen als een staafdiagram met 11 balkjes van hoogte 1 te plotten. Je mag geen formules plotten in Excel dus je moet altijd eerst de resultaten van je formule ergens in een rij/kolom zetten.
Ik moest meerdere rijtjes van X enen plotten, soms 11 soms 20 etc. De keus was om handmatig {1;1;1;1;1;1;1;1;1;1;1} in te typen in Selecteer Gegevens (maar dat wordt stom als je er 35 nodig hebt) of om ergens een kolom van 35 enen te maken en die te selecteren. En daarna aan te vinken dat je verborgen kolommen geplot wilt hebben, en je kolom verbergen.
Ik vind het zo oenig.

(De rest van de spreadsheet ging wel. Het komt erop neer dat we een heleboel waardes hebben die ongeveer 1 zijn, en m'n collega's gebruiken de spreadsheet om te kijken welke waardes te veel afwijken van 1. Dus vandaar een heleboel balkjes van ongeveer 1 plotten naast balkjes van exact 1. Want dat is hoe ze gewend zijn het te bekijken. :D )
pi_208114817
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Iets wat niet een helper column nodig heeft om een lijst van 11 enen als een staafdiagram met 11 balkjes van hoogte 1 te plotten. Je mag geen formules plotten in Excel dus je moet altijd eerst de resultaten van je formule ergens in een rij/kolom zetten.
Ik moest meerdere rijtjes van X enen plotten, soms 11 soms 20 etc. De keus was om handmatig {1;1;1;1;1;1;1;1;1;1;1} in te typen in Selecteer Gegevens (maar dat wordt stom als je er 35 nodig hebt) of om ergens een kolom van 35 enen te maken en die te selecteren. En daarna aan te vinken dat je verborgen kolommen geplot wilt hebben, en je kolom verbergen.
Ik vind het zo oenig.

(De rest van de spreadsheet ging wel. Het komt erop neer dat we een heleboel waardes hebben die ongeveer 1 zijn, en m'n collega's gebruiken de spreadsheet om te kijken welke waardes te veel afwijken van 1. Dus vandaar een heleboel balkjes van ongeveer 1 plotten naast balkjes van exact 1. Want dat is hoe ze gewend zijn het te bekijken. :D )
Ooooooooohke maar welk programma kan dat wel en handiger?
En is bruikbaar voor je gebruikers?
pi_208114945
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Ooooooooohke maar welk programma kan dat wel en handiger?
En is bruikbaar voor je gebruikers?
We werken al met interactieve grafieken die we maken in Plotly en die gebruikers in de browser kunnen openen als een webpagina. Liefst zouden we alles daarin doen. Ik schrijf veel en veel liever Python dan deze Excel-zooi. Maar m'n collega's willen graag de Excel die ze gewend zijn. (Die elke keer complexer en complexer wordt, want er worden wel dingen aan toegevoegd)
pi_208115029
Kijk, waar ik afgelopen week mee worstelde:
ik moet een lijst maken van een speciaal soort leergerechtigenden per gemeente ( kinderen die vallen onder de tijdelijke richtlijn bescherming (TRB))
Deze kinderen hebben óf een specifieke nationaliteit óf een onbekende nationaliteit
En om niet per ongeluk kinderen te missen moeten kinderen met een onbekende nationaliteit die wel een vergunning hebben maar niet de TRB, ook op de lijst.

De lijst bevat een (onherleidbare) persoonsaanduiding + bij welke gemeente deze onherleidbare onderwijsgerechtigde ingeschreven staat.

Deze lijst bestond al, maar de samensteller ervan houdt op met samenstellen ervan (want dat soort lijstje maken is hun werk niet), en nu moeten wij de lijst gaan maken (want dat soort lijsten maken is mijn werk).

Ok.

* sigme : Wat te doen met mensen met meer dan 1 nationaliteit?
antwoord: ja, dat kunnen wij niet beslissen dat moeten ze op de vloer maar beslissen
* sigme : wft? Op basis waarvan? wij leveren onherleidbaar persoon + gemeente, wáár zie je daar info op basis waarvan afnemer iets kan beslissen? Wij leveren persoon wel of niet, wij nemen die beslissing. Dus zeg maar wat we moeten besluiten
antwoord: oh. nou, dan moeten jullie een extra gegeven meeleveren waarin staat dat iemand dubbele nationaliteit heeft
* sigme : ok. Dan hebben we dus x situaties, waaronder die met de juiste nationaliteit maar geen RTB -> niet op de lijst
antwoord: echt? bestaan die? wij dachten dat die wel niet zouden bestaan. Maar dan moeten die ook op de lijst hoor! Maar dan wel met een speciale aanduiding!
* sigme : ok joh. doen we dat *)

Maar als ik! en mijn bouwer! niet gevraagd hadden, hadden we de betaling van leergerechtigden gewoon op basis van half krakkemikkerige algoritmes gedaan. Nét zo makkelijk. Geen hond die het ooit ziet. En niemand die het kan controleren, dat is the point van onherlijkbare persoonsaanduidingen.
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 18:32:58 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208115044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We werken al met interactieve grafieken die we maken in Plotly en die gebruikers in de browser kunnen openen als een webpagina. Liefst zouden we alles daarin doen. Ik schrijf veel en veel liever Python dan deze Excel-zooi. Maar m'n collega's willen graag de Excel die ze gewend zijn. (Die elke keer complexer en complexer wordt, want er worden wel dingen aan toegevoegd)
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.
pi_208115065
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.
Voor data-analyse is Python wel het beste, voor zover ik weet. C(++) is breder toepasbaar. (C wordt toch niet meer serieus gebruikt?)
Java is de standaard als je echt programmeur wil worden en niet in een niche wil eindigen.
pi_208115080
Iets anders. Heeft iemand hier verstand van hoe bijtelling werkt?

J was hier gisteren. Was erg fijn O+
Wat wel jammer was, was dat hij gisteravond eerst langs huis moest om de werkauto neer te zetten, dan naar mij toe komen, en hij is dezelfde avond ook weer naar huis gegaan omdat hij morgen vroeg weg moest met de werkauto en anders zou het heel vroeg worden. Een hoop geheen-en-weer.
Maar hij mag geen privéritten maken met de auto (houdt een rittenregistratie bij) en als hij meteen naar mij zou zijn gekomen, zou het als privérit hebben geteld zei hij.
Nou woont hij hier 10 km vandaan, en als hij hier regelmatig zou logeren dan zie ik niet helemaal het verschil met als hij thuis slaapt. Maar dat is vast te makkelijk gedacht. En als het zou tellen als privérit, zou het een boel geld kosten.
pi_208115098
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja hoor. Er wordt hier door de mensen in de onderzoek-richting vooral Python of R geschreven. De programmeurs die echt programma's maken ipv scriptjes om even wat te berekenen/plotten doen dat hier in Java zoals @sigme al zegt.
Ik kan zelf Python en Java, maar Java is een beetje overkill voor een paar suffe plotjes.
pi_208115146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:36 schreef Tele6 het volgende:
Iets anders. Heeft iemand hier verstand van hoe bijtelling werkt?

J was hier gisteren. Was erg fijn O+
Wat wel jammer was, was dat hij gisteravond eerst langs huis moest om de werkauto neer te zetten, dan naar mij toe komen, en hij is dezelfde avond ook weer naar huis gegaan omdat hij morgen vroeg weg moest met de werkauto en anders zou het heel vroeg worden. Een hoop geheen-en-weer.
Maar hij mag geen privéritten maken met de auto (houdt een rittenregistratie bij) en als hij meteen naar mij zou zijn gekomen, zou het als privérit hebben geteld zei hij.
Nou woont hij hier 10 km vandaan, en als hij hier regelmatig zou logeren dan zie ik niet helemaal het verschil met als hij thuis slaapt. Maar dat is vast te makkelijk gedacht. En als het zou tellen als privérit, zou het een boel geld kosten.
Voor zover ik weet heeft J. het gewoon goed gedaan. Hij mag (gratis) heen & weer van werk naar huis, maar geen omweggetjes maken langs vriendinnetje. Of langs een kinderdagverblijf: https://www.zwangerschaps(...)-of-zakelijk.202530/

Het lastige van regelgeving is o.a. dat regels ervan uitgaan dat je 1 adres hebt waar je woont. Dat de werkelijkheid een stuk weerbarstiger is, is iets waar regels domweg geen boodschap aan hebben.
Ook niet als dat minder kost! Mag niet = mag niet!
pi_208115163
Principes boven doel!
Elke vegan zou dat toch moeten onderschtijven
pi_208115205
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Voor zover ik weet heeft J. het gewoon goed gedaan. Hij mag (gratis) heen & weer van werk naar huis, maar geen omweggetjes maken langs vriendinnetje. Of langs een kinderdagverblijf: https://www.zwangerschaps(...)-of-zakelijk.202530/

Het lastige van regelgeving is o.a. dat regels ervan uitgaan dat je 1 adres hebt waar je woont. Dat de werkelijkheid een stuk weerbarstiger is, is iets waar regels domweg geen boodschap aan hebben.
Ook niet als dat minder kost! Mag niet = mag niet!
Dat is wel best wel heel erg irritant :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')