Oh ja, dan is dat zeker een optie. Bij het boeken op bahn.de even het vinkje bij "Schnellste Verbindungen anzeigen" uit zetten, anders laat ie je overstappen op een ICE.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dank! Ze doen meerdaagse tochtjes samen dus wellicht kunnen ze het opknippen
Wat was beter geweest dan Excel?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik had ook een goed dagje. Moest aan een vreselijk hersendodende spreadsheet werken (waarom oh waarom Excel, waarom) maar m'n collega's waren gezellig en aardig, en ik heb de spreadsheet nu bijna afgekregen
Ja, toch wel heel erg.quote:
Ohh een hele dag aan spreadsheet werken lijkt me inderdaad best wel saai! Gelukkig bijna af!quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik had ook een goed dagje. Moest aan een vreselijk hersendodende spreadsheet werken (waarom oh waarom Excel, waarom) maar m'n collega's waren gezellig en aardig, en ik heb de spreadsheet nu bijna afgekregen
Iets wat niet een helper column nodig heeft om een lijst van 11 enen als een staafdiagram met 11 balkjes van hoogte 1 te plotten. Je mag geen formules plotten in Excel dus je moet altijd eerst de resultaten van je formule ergens in een rij/kolom zetten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat was beter geweest dat Excel?
Ik heb vandaag, omdat ik tijd wou vullen, een VBA geschreven die een verzendlijst ontrafelt naar emailadres, voornaam, achternaam.
Ooooooooohke maar welk programma kan dat wel en handiger?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Iets wat niet een helper column nodig heeft om een lijst van 11 enen als een staafdiagram met 11 balkjes van hoogte 1 te plotten. Je mag geen formules plotten in Excel dus je moet altijd eerst de resultaten van je formule ergens in een rij/kolom zetten.
Ik moest meerdere rijtjes van X enen plotten, soms 11 soms 20 etc. De keus was om handmatig {1;1;1;1;1;1;1;1;1;1;1} in te typen in Selecteer Gegevens (maar dat wordt stom als je er 35 nodig hebt) of om ergens een kolom van 35 enen te maken en die te selecteren. En daarna aan te vinken dat je verborgen kolommen geplot wilt hebben, en je kolom verbergen.
Ik vind het zo oenig.
(De rest van de spreadsheet ging wel. Het komt erop neer dat we een heleboel waardes hebben die ongeveer 1 zijn, en m'n collega's gebruiken de spreadsheet om te kijken welke waardes te veel afwijken van 1. Dus vandaar een heleboel balkjes van ongeveer 1 plotten naast balkjes van exact 1. Want dat is hoe ze gewend zijn het te bekijken.)
We werken al met interactieve grafieken die we maken in Plotly en die gebruikers in de browser kunnen openen als een webpagina. Liefst zouden we alles daarin doen. Ik schrijf veel en veel liever Python dan deze Excel-zooi. Maar m'n collega's willen graag de Excel die ze gewend zijn. (Die elke keer complexer en complexer wordt, want er worden wel dingen aan toegevoegd)quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ooooooooohke maar welk programma kan dat wel en handiger?
En is bruikbaar voor je gebruikers?
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We werken al met interactieve grafieken die we maken in Plotly en die gebruikers in de browser kunnen openen als een webpagina. Liefst zouden we alles daarin doen. Ik schrijf veel en veel liever Python dan deze Excel-zooi. Maar m'n collega's willen graag de Excel die ze gewend zijn. (Die elke keer complexer en complexer wordt, want er worden wel dingen aan toegevoegd)
Voor data-analyse is Python wel het beste, voor zover ik weet. C(++) is breder toepasbaar. (C wordt toch niet meer serieus gebruikt?)quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.
Ja hoor. Er wordt hier door de mensen in de onderzoek-richting vooral Python of R geschreven. De programmeurs die echt programma's maken ipv scriptjes om even wat te berekenen/plotten doen dat hier in Java zoals @sigme al zegt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gebruik jij wel Python in je werk? Laatst had ik het er met vrienden over, dat we Python hadden geleerd op de opleiding maar dat zij die programmeerden hadden liever C gehad.
Voor zover ik weet heeft J. het gewoon goed gedaan. Hij mag (gratis) heen & weer van werk naar huis, maar geen omweggetjes maken langs vriendinnetje. Of langs een kinderdagverblijf: https://www.zwangerschaps(...)-of-zakelijk.202530/quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:36 schreef Tele6 het volgende:
Iets anders. Heeft iemand hier verstand van hoe bijtelling werkt?
J was hier gisteren. Was erg fijn
Wat wel jammer was, was dat hij gisteravond eerst langs huis moest om de werkauto neer te zetten, dan naar mij toe komen, en hij is dezelfde avond ook weer naar huis gegaan omdat hij morgen vroeg weg moest met de werkauto en anders zou het heel vroeg worden. Een hoop geheen-en-weer.
Maar hij mag geen privéritten maken met de auto (houdt een rittenregistratie bij) en als hij meteen naar mij zou zijn gekomen, zou het als privérit hebben geteld zei hij.
Nou woont hij hier 10 km vandaan, en als hij hier regelmatig zou logeren dan zie ik niet helemaal het verschil met als hij thuis slaapt. Maar dat is vast te makkelijk gedacht. En als het zou tellen als privérit, zou het een boel geld kosten.
Dat is wel best wel heel erg irritantquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft J. het gewoon goed gedaan. Hij mag (gratis) heen & weer van werk naar huis, maar geen omweggetjes maken langs vriendinnetje. Of langs een kinderdagverblijf: https://www.zwangerschaps(...)-of-zakelijk.202530/
Het lastige van regelgeving is o.a. dat regels ervan uitgaan dat je 1 adres hebt waar je woont. Dat de werkelijkheid een stuk weerbarstiger is, is iets waar regels domweg geen boodschap aan hebben.
Ook niet als dat minder kost! Mag niet = mag niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |