abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208125847
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Mijn stulpje wordt nu op 146.000 geschat :o
Ik denk dat ik er net iets meer dan een ton voor kan vangen.
Dat is een beste prijs ja voor die paar vierkante meter. Het ligt er een beetje aan welk deel van de grond van jullie is, daar heb ik natuurlijk geen zicht op.

Onze schatting is ¤ 346.000. Dat is op zich wel realistisch maar toch vind ik het oneerlijk omdat ze er een aantal vierkante meters (bijna 100!) hebben bij verzonnen op basis van tekeningen die niet van ons huis zijn. Ik mocht 3 jaar geleden van J geen bezwaar maken, toen had het nog nut. Inmiddels is het huis zo opgeknapt dat de vierkante meters weliswaar niet kloppen maar de waarde denk ik wel, mede vanwege de grond.

Hij zei net dat een hogere WOZ-waarde beter is voor een toekomstige hypotheekaanvraag dus vooruit maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 24-02-2023 13:30:45 ]
Spoilers!
pi_208125955
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:18 schreef sigme het volgende:
Mijn stulpje wordt nu op 146.000 geschat :o
Ik denk dat ik er net iets meer dan een ton voor kan vangen.
Huh, zo weinig.
pi_208126066
De WOZ-waarde van het huidige huis is nog niet bekend. En die van het nieuwe huis is nog lager dan we voor alleen de grond al hebben moeten betalen. :')
pi_208126778
Die van ons is nu 330.000, het dubbele van wat wij betaald hebben :')
pi_208126830
Woz is nu 207000 euro en ik heb (26 jaar geleden) er 155.000 gulden voor betaald. Maar laatst is er een appartement voor 285.000 weggegaan (doorgerookt en doorgepiest)
We have far more in common than that which devides us..
pi_208127056
Zit letterlijk te klagen dat ik het zelfs het kloppen op de deur van de buren veel te hard hoor in dit huis. Wanneer ik de mail van de post krijg 'we hebben je gemist, het pakket ligt bij de buren'. :')
pi_208127061
Volgens mij is onze beschikking er nog niet. Of hebben jullie het over 01-01-2021?

Net een paar uur in de tuin gewerkt, maar inmiddels regent het te hard dus ik plof lekker op de bank.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 15:41:45 #188
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208127467
Wij hebben de nieuwe woz ook nog niet. Ben benieuwd want ik zie online dat hij vorig jaar nog bijna 2 ton onder onze koopprijs zat.
pi_208127624
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:59 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zoiets. Mijn tulpen moeten nog open gaan, en ik moet nog 1 gat verruimen. Ook erg leuk concept om wat bloemetjes uit eigen tuin in te zetten, is meteen voller. Voor dat doel kocht ik ook deze:
[ afbeelding ]
Mooi O+
pi_208127827
Sjonge wat een willekeur met woz.
Alleen hoekhuis van de rij is bekend zie ik bij waardeloket . Bijna ton hoger.
Buurvrouw vorig jaar zo trots dat zij er 20.000 had afgepraat…”teruggepakt” kan niet anders denken.
Van ons nog niet bekend😟 Zie een huis verderop en 100m2 meer huis en zelfde woz als wij vorig jaar 8)7

https://www.wozwaardeloket.nl/
pi_208127928
Volgens mij heb ik in deze tijden echt mazzel met mijn sociale huurwoning. Er zijn vrienden die zeggen dat ik "een dief van eigen portemonnee ben" omdat ik huur (alsof ik zou kunnen kopen _O- ). Alleen het scheelt zoveel stress
pi_208127938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij heb ik in deze tijden echt mazzel met mijn sociale huurwoning. Er zijn vrienden die zeggen dat ik "een dief van eigen portemonnee ben" omdat ik huur (alsof ik zou kunnen kopen _O- ). Alleen het scheelt zoveel stress
Scheelt jou enorm veel stress.
En als er iets stuk is, kun je bellen. En hoef je geen (betrouwbare) mannetjes te zoeken. w/
pi_208127952
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:21 schreef AnneX het volgende:

[..]
Scheelt jou enorm veel stress.
En als er iets stuk is, kun je bellen. En hoef je geen (betrouwbare) mannetjes te zoeken. w/
Ja en het is stress die ik anders niet kan handelen door mijn handicap
Kopen is het domste dat ik zou kunnen doen. En ja, een huurhuis is een bodemloze put, zoals sommige van mijn vrienden zeggen, maar die vergeten mijn inkomen en ziektes.
pi_208127993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:32 schreef Myraela het volgende:

[..]
Huh, zo weinig.
Het is klein. Heeeeeeeeeel klein.
Grondoppervlak is nog geen 25m2, en het is enkel begane grond met daarop een puntdakje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208128032
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja en het is stress die ik anders niet kan handelen door mijn handicap
Kopen is het domste dat ik zou kunnen doen. En ja, een huurhuis is een bodemloze put, zoals sommige van mijn vrienden zeggen, maar die vergeten mijn inkomen en ziektes.
Welnee, het is geen bodemloze punt. Je betaalt voor wonen, en dat doen huiseigenaren ook.

Huiseigenaren rekenen zich rijk op waardestijging - maar die komt lang niet altijd, en is er soms helemaal niet, of niet op het moment dat je om een of andere reden moet verkopen. Of je kan je het niet veroorloven te verhuizen omdat huis verkopen geen optie is wegens restschuld. Zit je vast aan je klomp stenen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208128084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is een beste prijs ja voor die paar vierkante meter. Het ligt er een beetje aan welk deel van de grond van jullie is, daar heb ik natuurlijk geen zicht op.

Onze schatting is ¤ 346.000. Dat is op zich wel realistisch maar toch vind ik het oneerlijk omdat ze er een aantal vierkante meters (bijna 100!) hebben bij verzonnen op basis van tekeningen die niet van ons huis zijn. Ik mocht 3 jaar geleden van J geen bezwaar maken, toen had het nog nut. Inmiddels is het huis zo opgeknapt dat de vierkante meters weliswaar niet kloppen maar de waarde denk ik wel, mede vanwege de grond.

Hij zei net dat een hogere WOZ-waarde beter is voor een toekomstige hypotheekaanvraag dus vooruit maar.
Je betaalt met zekerheid allerlei heffingen gebaseerd op je WOZ.
Je krijgt misschien mogelijk een heel klein beetje korting op een eventuele toekomstige hypotheek.

You do the math.

Hier staat volgens mij ook wel eea aan informatie: WGR / Bewust hoge WOZ waarde?
pi_208128110
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Welnee, het is geen bodemloze punt. Je betaalt voor wonen, en dat doen huiseigenaren ook.

Huiseigenaren rekenen zich rijk op waardestijging - maar die komt lang niet altijd, en is er soms helemaal niet, of niet op het moment dat je om een of andere reden moet verkopen. Of je kan je het niet veroorloven te verhuizen omdat huis verkopen geen optie is wegens restschuld. Zit je vast aan je klomp stenen.
Die stress heb ik ook niet, sta gewoon ingeschreven en als ik genoeg punten heb kan ik gewoon verder als ik zou willen (wil ik niet, woon voor mij perfect).

Je hebt helemaal gelijk. Het lijkt mij heel stresvol als er iets kapot gaat bijvoorbeeld. Ik heb wel huilende vriendinnen gehad op de bank, want er iets stuk was en ze opgelicht waren door een of ander mannetje (m/v)
pi_208128138
En als je verkoopt, koop je een duurdere berg stenen.

Cul wise…langzamerhand heb ik een berg sites met recepten openstaan.
Hoe rubriceren / organiseren andere mensen zoiets?
Zal ik weer een nieuw mapje maken op het beginscherm van de pad? Zoals er vele verzameld zijn voor ooit . 😂
pi_208128397
Volgens mij win ik de woz-stijging-wedstrijd *O* *O*.

Wat een weelde :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 februari 2023 @ 17:24:57 #200
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_208128622
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Een huis kopen is de beste investering die je kunt doen, maar je kunt het idd ook gewoon downplayen. :').
pi_208128763
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:24 schreef Kreator het volgende:

[..]
Een huis kopen is de beste investering die je kunt doen, maar je kunt het idd ook gewoon downplayen. :').
Tsja. Vertel dat de mensen die in 2008 hun huis verkochten met restschuld.
pi_208128768
Ik vind t zalig om te huren, nooit anders gedaan *O*
pi_208128769
Tis weekendddddddd *O* *O*
  vrijdag 24 februari 2023 @ 17:53:04 #204
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208128859
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:38 schreef AnneX het volgende:

Zal ik weer een nieuw mapje maken op het beginscherm van de pad? Zoals er vele verzameld zijn voor ooit . 😂
Ik gebruik hiervoor Evernote en geef alle recepten labels zodat je uiteindelijk mapjes hebt met bijv. hoofdgerechten, desserts, Italiaans, vegetarisch.
pi_208129368
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Tsja. Vertel dat de mensen die in 2008 hun huis verkochten met restschuld.
Ja hoi. In 2017 verkocht met 20k restschuld. Geen seconde spijt van gehad.

Ik denk wel dat kopen voor een groot aantal mensen geen goed idee is. En CotS is daar één van. Geen schande, daar heb em we uitstekende andere oplossingen voor in dit land gelukkig :)
Spoilers!
pi_208129390
Ja voor iedereen een oplossing hier :)
pi_208129393
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:38 schreef AnneX het volgende:

Ik gebruik de app Raindrop.io. Ik heb meer dan 500 recepten gesorteerd in mappen Bakken, Conservering, BBQ, etc.

Alle recepten hebben tags. Alle recepten met bloemkool hebben dus de tag bloemkool. Als ik een bloemkool in de tuin of een tgtg-box heb, zoek ik op het woord bloemkool en dan komen alle relevante recepten naar voren.
Spoilers!
pi_208129485
Misschien is dat een goed verlofklusje, alle recepten ordenen :! Ik wil ook al een poosje gerechten onderbrengen in de ah app, zodat je in een keer alle ingrediënten op de lijst kan zetten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208129667
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja hoi. In 2017 verkocht met 20k restschuld. Geen seconde spijt van gehad.

Nou, volgens @Kreator was die 20k restschuld dan 'de beste investering die je kunt doen'. Ik hoop dat je niet veel investeringen meer doet dan :D
pi_208129953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:49 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien is dat een goed verlofklusje, alle recepten ordenen :! Ik wil ook al een poosje gerechten onderbrengen in de ah app, zodat je in een keer alle ingrediënten op de lijst kan zetten.
Het was hier een schildklierklusje en zeer bevredigend. Ik had 1199 recepten in Raindrop staan en het was een grote bende met onjuiste en ontbrekende tags.

Ik stelde dit al een paar jaar uit maar nu het klaar is, heb ik er meermaals per week plezier van.
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, volgens @:kreator was die 20k restschuld dan 'de beste investering die je kunt doen'. Ik hoop dat je niet veel investeringen meer doet dan :D
:D

Het deed wel pijn hoor. Vooral omdat we maar 2 maanden hoefden te wachten en we hadden die 20k niet verloren. Maar spijt, nooit. We hadden dat geld wel liever geïnvesteerd in ons huis, maar ja.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')