Dat heeft ze niet. Het kán "een" oorzaak zijn. Daarnaast heeft een vriendin van me vaak blaasontsteking en ik nog nooit. En ik heb inmiddels vaker seks dan zijquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:39 schreef AnneX het volgende: [..] Google maar op honeymoon disease 😉. Dan heeft je moeder gelijk.
Komop Whiskers…het is een gebruikelijke opmerking - en geen diagnose - als een vrouw na een lange periode van single een nieuwe liefde vindt en lang en vaak de liefde bedrijft in de eerste periode. En dan oops een cystitis blijkt te hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft ze niet. Het kán "een" oorzaak zijn. Daarnaast heeft een vriendin van me vaak blaasontsteking en ik nog nooit. En ik heb inmiddels vaker seks dan zij
Ik kreeg het als hartgrondige tip toen ik toch maar even de huisarts consulteerde omdat ik de perimenopauze vermoedde door wat lichamelijke verschijnselen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Druk aan het schrijven is het topic vol![]()
Ik moest 61 worden voor mijn eerste (t/m negende sinds eind september) blaasontsteking.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een lage weerstand bij een hele zware verkoudheid
@:Whiskers2009 Calcium/vit3 moest ik een jaar of wat ook opeens. Kwamen ze bij toeval achter, zat onder de 20 wat 50-75 moet zijn. Terwijl ik toen iedere dag zeker een uur buiten was.
Nooit last van gehad. En wel meer vrouwen met mij niet. En het is echt niet de enige oorzaak ve blaasontsteking. Dus "kán een oorzaak zijn" lijkt me geen vreemde woordkeuze.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Komop Whiskers…het is een gebruikelijke opmerking als een vrouw na een lange periode van single een nieuwe liefde vindt en lang en vaak de liefde bedrijft in de eerste periode. En dan oops een cystitis blijkt te hebben.
Vandaar “honeymoon”…
Ergo…moeder van Child heeft (deels) een terechte opmerking.
Ik weet alleen iets over blaasgruis. Bij katersquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:53 schreef Candaasje het volgende:
Wisten jullie dat cystitis bij katten in de meerderheid van de gevallen niet infectieus ontstaat? Maar door factoren zoals stress?
(En dat infectie vaak secundair is).
/nicetoknow
Ik krijg sowieso ieder jaar (soms half jaar) een bloedonderzoek. En soms komt er wat extra bij. Een keer of ik al in de overgang was en toen ook meteen vitamine D controle.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kreeg het als hartgrondige tip toen ik toch maar even de huisarts consulteerde omdat ik de perimenopauze vermoedde door wat lichamelijke verschijnselen.
Daarnaast werd me op het hart gedruktnom terug te bellen wanneer ik echt vervelende verschijnselen zou krijgen
Dat wist ik toevalligquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:53 schreef Candaasje het volgende:
Wisten jullie dat cystitis bij katten in de meerderheid van de gevallen niet infectieus ontstaat? Maar door factoren zoals stress?
/nicetoknow
Ik kom echt zeer zelden bij de huisarts. Misschien dat ze het daarom nu al zei? Zonder tests of wat dan ook?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik krijg sowieso ieder jaar (soms half jaar) een bloedonderzoek. En soms komt er wat extra bij. Een keer of ik al in de overgang was en toen ook meteen vitamine D controle.
Oef heftigquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef Troel het volgende:
De laatste keer dat ik dacht een blaasontsteking te hebben had ik stiekem een lekkend aneurysma in mijn nier. Needless to say dat ik elke keer nog schrik als ik ongesteld word.
Dat klinkt echt naar ja, brrrquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef Troel het volgende:
De laatste keer dat ik dacht een blaasontsteking te hebben had ik stiekem een lekkend aneurysma in mijn nier. Needless to say dat ik elke keer nog schrik als ik ongesteld word.
Nog nooit van perimenopauze gehoord, maar even gelezen, wel gehad kom ik dus nu achter:D, maar ik noemde dat overgang.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, eigenlijk wou ik het dus over even over perimenopauze hebben
Duidelijk geen goed onderwerp voor dit topic (op dit moment iig)
Ik wist dit.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:53 schreef Candaasje het volgende:
/nicetoknow
Ieksquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef Troel het volgende:
Wat goed dat je altijd nog even vraagt hoe het afgelopen is met dit soort dingenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoe bevalt de opleiding op je werk je, trouwens? En nog gelukt met de roosteraars uitleggen dat 16u achter elkaar werken niet ok is?![]()
Ja, nou, het is natuurlijk wel een belangrijk onderwerp, maar ik heb er niets over te zeggen, want (nog?) geen last.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, dat doet dus ongeveer iederéén: dat de overgang of menopauze noemen. Maar de overgang/menopauze is dus iets heel anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nog nooit van perimenopauze gehoord, maar even gelezen, wel gehad kom ik dus nu achter:D, maar ik noemde dat overgang.
Je brengt het alsof het een verplicht gespreksonderwerp moet zijn… nee, blijkbaar is nu niet het moment ervoor, of heeft men geen belangstelling. Veel te druk bezig met woorden wegen en discussiëren over een uitspraak die iemand heeft gedaan over blaasontsteking en of die écht wel of niet klopt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, snap ik. Meesten hier hebben het óf nog niet óf al gehad. Of zijn een manquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat goed dat je altijd nog even vraagt hoe het afgelopen is met dit soort dingen![]()
Sorry Whiskers, ik weet helemaal niets van dit soort dingen. Ik ben 42 en slik de pil al jaren door.
Succes met de blaas Sigme. Hoop dat het over is voor je naar de berg gaat.
Iewquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef Troel het volgende:
Nou, dat was in het geheel niet de bedoeling hoor. Ik wilde alleen aangeven dat ik het er graag even over zou hebben. Verder niks.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je brengt het alsof het een verplicht gespreksonderwerp moet zijn… nee, blijkbaar is nu niet het moment ervoor, of heeft men geen belangstelling. Veel te druk bezig met woorden wegen en discussiëren over een uitspraak die iemand heeft gedaan over blaasontsteking en of die écht wel of niet klopt.
Open een topic over je perimenopauze? Dan heb je een breder publiek dan hier in de SC.
Rosé kleurige urine zou kunnen wijzen op de aanwezigheid van bloed (macroscopische hematurie, met het blote oog te zien). Goede reden om een plasje in te leveren bij de huisarts zoals @sigme gaat doen, het zou kunnen wijzen op een blaas- of urineweginfectie. Vooral gecombineerd met de klacht van branderig gevoel bij plassen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer veel van jullie geleerd. Bedankt
En roze klinkt pijnlijk
Ik ben net zo oud als jij maar krijg wel steeds meer het idee dat ik er misschien last van heb. Ik was ook 9 toen ik ongesteld werd dus wie weet ben ik erg vroeg met alles.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry. 35 en geloof ik nog niet aan de beurt. Kan tot nu toe nog de klok gelijk zetten met mijn cyclus
Dat zou best kunnen dan denk ikquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:12 schreef Sarabi het volgende:
Beterschap @:sigme
[..]
Ik ben net zo oud als jij maar krijg wel steeds meer het idee dat ik er misschien last van heb. Ik was ook 9 toen ik ongesteld werd dus wie weet ben ik erg vroeg met alles.
Ik sla erop aan omdat ik nooit iemand zie zeggen dat ze het graag over een bepaald onderwerp hadden willen hebben, als in de dialoog blijkt dat het (nu) niet past. En ik je post eerlijk gezegd als een passief agressief verwijt zie naar de groep toe, omdat wij er niet op ingingen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, dat was in het geheel niet de bedoeling hoor. Ik wilde alleen aangeven dat ik het er graag even over zou hebben. Verder niks.
Ik vroeg ook of er een topic over was overigens. Verder is het niet heel urgent zoals ik eerder al zei.
Ook geen idee waarom je hierop zo aanslaat.
Nou, ik was blij toen ik t meteen kreeg na m'n 1e x ooit paar jr geleden. Daarna vrij snel nog een kuur en klaar was tquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:05 schreef Isabeau het volgende:
En sigme het klinkt wel steeds meer alsof je wat ab kan gebruiken. Al zit nooit iemand daar op te wachten.
Cat 1 ?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stats!
Cat 1
Blaasontsteking 0
Overgang 0 (en gezien de vrouwen in mijn familie blijft dat voorlopig nog wel zo.voorlopig nog elke maand bloeden…
voor nog geen opvliegers, stemmingswisselingen, broze botten en andere potentiële zut)
Winnaarslijf wat alle bacteriële en hormonale veranderingen buiten de deur houdtquote:
Nou dat ja, die ene keer dat ik met helse pijnen bloed plaste zat ik wel zeker te wachten op antibiotica. Toen ik hondsberoerd en benauwd van de bronchitis op de huisartsenpost zat ookquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou, ik was blij toen ik t meteen kreeg na m'n 1e x ooit paar jr geleden. Daarna vrij snel nog een kuur en klaar was t
Overgang 0quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stats!
Cat 1
Blaasontsteking 0
Overgang 0 (en gezien de vrouwen in mijn familie blijft dat voorlopig nog wel zo.voorlopig nog elke maand bloeden…
voor nog geen opvliegers, stemmingswisselingen, broze botten en andere potentiële zut)
Jamaar hoe krijg ik mijn voorraad maandverband uit de korting dan opquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Overgang 0
Novasure 1
Ik reken op niet bloeden
En dat de arts altijd goed moet afwegen of en wat hij/zij voorschrijft want ri-ra-resistentiequote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap dat antibiotica fijn is als je heel veel last hebt van je blaasontsteking. Ik bedoel meer dat je het liever niet nodig had gehad. Duh.
Haha sorry ik ben niet zo heel scherp meerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap dat antibiotica fijn is als je heel veel last hebt van je blaasontsteking. Ik bedoel meer dat je het liever niet nodig had gehad. Duh.
Moet het worden gemaild?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:00 schreef fietsie het volgende:
Pffff. Zucht. Hier kind met hyperventileren en dikke paniek.
Ze heeft door eigen schuld, procastineren enz enz iets niet af maar schoot daarnet compleet door... tot fysieke paniek aan toe...
Inmiddels zitten er twee raketjes in een een kop thee, en wordt poging 2 ondernomen om de deadline van 23:59 te halen..
Achquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:00 schreef fietsie het volgende:
Pffff. Zucht. Hier kind met hyperventileren en dikke paniek.
Ze heeft door eigen schuld, procastineren enz enz iets niet af maar schoot daarnet compleet door... tot fysieke paniek aan toe...
Inmiddels zitten er twee raketjes in een een kop thee, en wordt poging 2 ondernomen om de deadline van 23:59 te halen..
Video's met filmen van eigen gezicht en dan in het Frans vertellen wat er in de kamer is in het huis.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet het worden gemaild?Met een deadline om middernacht
Helpt pap ook een beetje? Wel een goede les om de volgende keer eerder te beginnen. Hopelijk gaat het weer een beetje met haar.
oh dearquote:
Sarcasme much. Sterkte.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Video's met filmen van eigen gezicht en dan in het Frans vertellen wat er in de kamer is in het huis.
Dus eigen slaapkamer, werkkamer, woonkamer, keuken. En dan een verhaal vertellen in het Frans zonder voorlezen.
En datzelfde verhaal ook schriftelijk meeleveren met het aan elkaar geplakte filmpje.
Oplezen mag dus niet.
Ik heb de tekst vereenvoudigd, er was een beetje een poging tot Rolls-Royce taalgebruik gedaan; niet raar dat het niet lukte dat daarna spontaan in de camera na te doen..
Ze wist het ook pas sinds kerst.
En de school is ont-zet-tend trots op de resultaten van hun planningscursus die ze in het najaar hebben gegeven.
Ja wow.
Cursus vs puberbrein.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Video's met filmen van eigen gezicht en dan in het Frans vertellen wat er in de kamer is in het huis.
Dus eigen slaapkamer, werkkamer, woonkamer, keuken. En dan een verhaal vertellen in het Frans zonder voorlezen.
En datzelfde verhaal ook schriftelijk meeleveren met het aan elkaar geplakte filmpje.
Oplezen mag dus niet.
Ik heb de tekst vereenvoudigd, er was een beetje een poging tot Rolls-Royce taalgebruik gedaan; niet raar dat het niet lukte dat daarna spontaan in de camera na te doen..
En de school is ont-zet-tend trots op de resultaten van hun planningscursus die ze in het najaar hebben gegeven.
Ja wow.
Ja, het kost haar misschien punten als ze de deadline niet haalt, maar dan nog niet het einde van de wereld. Al denk ik dat dat puberbrein wat je aanhaalt daar echt anders over denkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Cursus vs puberbrein.
Gemiddeld wint het puberbrein dan best vaak ja.
Gemiste deadline is niet het eind van de wereld maar zo zal het nu vast wel voelen, mocht ze het niet redden.
Ah, en dat is JOUW SCHULDquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:11 schreef fietsie het volgende:
Ze had 75% af zonder oplezen.
Dus ik suggereerde de printjes op te hangen aan de muur, zodat ze kon oplezen.
En dan komen er van die nifty details als "ik weet niet waar ik het document heb opgeslagen" enzo.
Ja want cloudstorage enzoquote:
Ah ja. Ligt niet alleen aan puberbrein maar ook aan devices met een eigen leven.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja want cloudstorage enzoMet een combi van Apple en Windows devices en thuis en school accounts en meer van die niet te ontwarren kluwen
Ja dat is echt best nog vaak gedoe. Vooral met accounts die door zakelijke configuraties worden ingesteld met het idee dat ze het enige account in het universum zijn waarmee gewerkt wordtquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah ja. Ligt niet alleen aan puberbrein maar ook aan devices met een eigen leven.
Vanmorgen teams meeting. Werkt prima met de collega’s, met externen altijd gedoe.
Dus vanmorgen… zat ik met de externen erin te wachten terwijl de collega’s die ook moesten aanschuiven zich via diverse omwegen een weg moesten banen![]()
‘Want mijn andere device verbindt ook en nu heb ik geen beeld en geluid’.
Oooh, nog zat tijd over!quote:
En nu in het Fransquote:
Ja! Nu netquote:Op woensdag 22 februari 2023 00:57 schreef AnneX het volgende:
@:Barreltje het is je vast gelukt met dozen inpakken.
Succes met de nieuwe start 🇾🇪
Extra Frozenquote:Op woensdag 22 februari 2023 01:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja! Nu net
Nu even slapen en dan staan morgen de verhuizers om 8 uur voor de deur..![]()
Ik heb wel net iets te weinig frozen em het verhuisbedrijf was vandaag gesloten ivm de carnaval,dus ik hoop maar dat verhuizers nog wat reserve dozen mee hebben..
Trust!
Papa coachquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oplezen mag dus niet.
Ja wow.
Toen ik maandag (voor niks) klaarzat had ik ook geen beeld en geluid via link van werk.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah ja. Ligt niet alleen aan puberbrein maar ook aan devices met een eigen leven.
Vanmorgen teams meeting. Werkt prima met de collega’s, met externen altijd gedoe.
Dus vanmorgen… zat ik met de externen erin te wachten terwijl de collega’s die ook moesten aanschuiven zich via diverse omwegen een weg moesten banen![]()
‘Want mijn andere device verbindt ook en nu heb ik geen beeld en geluid’.
Heb je een externe werkomgeving?quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Toen ik maandag (voor niks) klaarzat had ik ook geen beeld en geluid via link van werk.
Kon het ook niet aanpassen want uitklappen was leeg?
Fijn dat het wat beter gaat!quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:32 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgen
Vandaag dagje kantoorvoor werkzaamheden die thuis niet kunnen, gokje of de bus ging maar gelukkig wel. Vanavond haalt E. me gewoon in Tilburg op dus dat scheelt sws de bus.
En over E. gesproken, 48+ uur aanvalsvrij![]()
dit weekend maar weer eens samen de deur uit
Boh grote groep eters?quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:41 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Zo eens beginnen aan 7 liter pastasaus
Ahja maar dat is ook wel handigquote:Op woensdag 22 februari 2023 08:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, misschien volgende week schoonouders voeren.
Maar eigenlijk is alles voor de vriezer
Lekker relaxedquote:Op woensdag 22 februari 2023 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen allemaal. Er zijn de komende 4 dagen geen vreemde kerels in mijn huis![]()
Ondanks de drukke dag van vandaag heb ik de wekker niet gezet. Ben net wakker
Zijn hullie klaar?quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen allemaal. Er zijn de komende 4 dagen geen vreemde kerels in mijn huis![]()
Ondanks de drukke dag van vandaag heb ik de wekker niet gezet. Ben net wakker
quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:42 schreef Clubsoda het volgende:
[ afbeelding ]
S.W.A.T.![]()
Mijn excuses voor deze flauwigheden
Lastige voor uk was dat het vrouwelijke deel van de klas het een ge-wel-di-ge opdracht vonden met hun TikTok en Insta hobby....quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:51 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie uk
Wat een stomme opdracht ook.
De ene keer dat ik op school filmpjes heb moeten maken voor Frans, zijn we met de hele klas in staking gegaan en heeft niemand een filmpje ingeleverd.En de docent durfde geen 30 enen te geven, dus toen kregen we een alternatieve schriftelijke opdracht
(Draken waren we eigenlijk)
Ik vind het eigenlijk best een kutopdracht (en ja, ik ben dol op Frans). Juist bij Frans, waarbij veel leerlingen zich niet zeker voelen voor wat betreft hun uitspraak, vraag je zoiets. Het is best een zware opdracht. Een mondelinge beurt in de klas is al erg, laat staan dat je het moet filmen, waarbij je ook nog een stuk van je eigen huis moet laten zien (hallo, privacy?) en je dus jezelf ook nog eens terugziet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Lastige voor uk was dat het vrouwelijke deel van de klas het een ge-wel-di-ge opdracht vonden met hun TikTok en Insta hobby....
Volwassenen vergeten nogal eens dat jongeren ook recht hebben op privacyquote:Op woensdag 22 februari 2023 10:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best een kutopdracht (en ja, ik ben dol op Frans). Juist bij Frans, waarbij veel leerlingen zich niet zeker voelen voor wat betreft hun uitspraak, vraag je zoiets. Het is best een zware opdracht. Een mondelinge beurt in de klas is al erg, laat staan dat je het moet filmen, waarbij je ook nog een stuk van je eigen huis moet laten zien (hallo, privacy?) en je dus jezelf ook nog eens terugziet.
Onhandig!quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb je een externe werkomgeving?
Open je Teams daarin?
Dan zijn er wat virtuele poorten dicht en laat hij geen beeld en geluid door. Handig joh![]()
*voortdurend tussen schermen moet klikken als ze in meeting zit*
Hoe sliep de nieuwe matras en het nieuwe bed?quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:46 schreef Tele6 het volgende:
Vannacht eerste nachtje in m'n nieuwe bed geslapen![]()
Ik heb gisteravond de deuvel die verkeerd zat uitgeboord en daarna kreeg ik het bed best snel in elkaar. Ikea had 2 deuvels te veel meegeleverd, precies de 2 waarmee ik me vergist had dus. Misschien gebeurt dat vaker en dat ze daarom 2 deuvels extra meesturen![]()
Vandaag vrij van werk. Oorspronkelijke planning was dat ik vandaag dozen zou kunnen gaan uitpakken, maar ik heb er nog maar 2 uit te pakken dus dat is geen dagvullend plan![]()
Nu is het idee dat ik straks een rondje ga lopen, daarna naar de Hema voor beddengoed en wat kleine klusjes in huis. En dan komt vanavond J![]()
En tegenover me zijn ze aan het metselen
Erg goedquote:Op woensdag 22 februari 2023 10:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoe sliep de nieuwe matras en het nieuwe bed?
Ik kan je geruststellen (of juist niet..), aandacht aan dit soort dingen is ook op de uni nodig. Niet alleen bij studenten, ook bij docentenquote:Op woensdag 22 februari 2023 08:39 schreef fietsie het volgende:
Goedemorgen
Vanmorgen ging de soap nog even verder; het email adres wat gebruikt was... was niet dat wat in de opdracht stond.
Maar gelukkig wel dat van de docente. Die een mail terug stuurde met de strekking: "vandaag in de les zullen we vooral aandacht besteden aan hoe je een opdracht leest, uitwerkt, uitvoert en inlevert.."
Een fijn bed is 'n investering maar zo belangrijk. Hier ook nog blij met de nieuwe matrassen. De lattenbodems kwamen van mp maar zijn heel degelijk en in goede staat, en elektrisch verstelbaar hoofd- en voeteneindquote:Op woensdag 22 februari 2023 10:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Erg goed
De nieuwe matras is lekker stevig en plat (zoveel beter dan m'n ingezakte oude matras!)
Dus bedankt voor de tip
Ik ben blij dat ik voor een minder goedkope lattenbodem ben gegaan, want ook dat maakt dat alles een stuk minder hobbelig en krakerig ligt
Ik moet wel nog gordijnen organiseren. Ik dacht van tevoren dat dat wel kon wachten, maar ik denk dat ik toch lekkerder lig als het donkerder is.
Kringloop 2x, apotheek, brievenbus en 4 supermarktenquote:Op woensdag 22 februari 2023 09:34 schreef Clubsoda het volgende:
Kringloopdag vandaag Lucky?
Wat ik trouwens niet snap is dat er in al die jaren autotechnologie nog niets beters verzonnen is dan het geklooi met die peilstok en doekjes om je motorolie te controleren
Er bestaan ook auto's met sensoren die het meten, maar dat zal vast wel een luxe model zijnquote:Op woensdag 22 februari 2023 09:34 schreef Clubsoda het volgende:
Kringloopdag vandaag Lucky?
Wat ik trouwens niet snap is dat er in al die jaren autotechnologie nog niets beters verzonnen is dan het geklooi met die peilstok en doekjes om je motorolie te controleren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag wordt de vloer dus gelegd. Dan vragen we ook gelijk of de timmerman een ombouw voor de wasmachine, droger (staan naast de radiator) en cv-ketel maakt.Spoilers!
quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Foto's!Wat een geweldige ruimte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag wordt de vloer dus gelegd. Dan vragen we ook gelijk of de timmerman een ombouw voor de wasmachine, droger (staan naast de radiator) en cv-ketel maakt.
Ik heb dus een auto met sensor, maar die doet het niet goedquote:Op woensdag 22 februari 2023 10:40 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er bestaan ook auto's met sensoren die het meten, maar dat zal vast wel een luxe model zijn.
Same here; sensoren zijn op dat vlak niet betrouwbaar genoeg... Hellingshoek, motorwarmte, buitenkou enz hebben allemaal ook nog effect.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb dus een auto met sensor, maar die doet het niet goedgeeft op totaal random momenten waarschuwingen. Maar daar word ik toch onrustig van en dan sta ik weer zo onnozel te peilen.
/FWP
Ja, dat is dan wel vervelend. Ik heb zelf ook een hekel aan techniek dat het niet (goed) doet. Maar wel prettig dat je nog een alternatief hebtquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb dus een auto met sensor, maar die doet het niet goedgeeft op totaal random momenten waarschuwingen. Maar daar word ik toch onrustig van en dan sta ik weer zo onnozel te peilen.
/FWP
Quod licet Iovi, non licet bovi?quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:24 schreef vlindertje89 het volgende:
En dit zijn dus docenten die lesgeven aan universitaire bachelor en masterstudenten. Als dit al zo gaat, hoe moeten de studenten het dan leren
Ik peil nooit.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
/FWP
Herkenbaar. Heb ik ook een keer in het complex gedaan waar m'n oma toen zat gedaan.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:32 schreef Tele6 het volgende:
Oh oh oh. Iemand is weer een boor aan het martelen hierboven ergens.
Ik heb eigenlijk liever dat ze met de boorhamer boren dan dat ze een slechte boormachine vermoorden op de betonmuren hier
Het maakt allebei herrie, maar met de boorhamer is sneller voorbij en klinkt niet zo pijnlijk
Afgelopen weekend is B uiteindelijk maar met z'n boorhamer naar boven gelopen om 'm aan te bieden aan degene die daar aan het ploeteren was. Die bleek met een accuboormachientje bezig
Zolang er geen olie lekt vinden ze het prima tijdens de APKquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik peil nooit.
Ik hoop dan dat dat vanzelf gaat tijdens apk enzo
Sinds ik benzine rijd in een VAG mobiel veeeel vaker dan diesel in een Japannert...quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zolang er geen olie lekt vinden ze het prima tijdens de APKOlie peilen/verversen gebeurd bij het jaarlijkse onderhoud, of eerder als je veel rijd.
En bij VAG hoef je het niet eens af te tappenquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sinds ik benzine rijd in een VAG mobiel veeeel vaker dan diesel in een Japannert...
Het is mn eerste auto waarin ik een grote fles olie in de kofferbak heb staan die ook echt gebruikt wordtquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En bij VAG hoef je het niet eens af te tappen
Ik heb al 125.000 een schattig literflesje achterin liggen, onaangebroken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is mn eerste auto waarin ik een grote fles olie in de kofferbak heb staan die ook echt gebruikt wordt
1.4TSI, ze zijn er beroemd om.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb al 125.000 een schattig literflesje achterin liggen, onaangebroken.
Bij het jaarlijks onderhoud -geen APK nog - verversen ze de olie en daar houdt hij het in principe een jaar op uit. Maar als er dan meldingen blijven komen en je hebt een flinke reis voor de boeg, vind ik het toch prettig om zeker te gaan. Het is vooral dat ik het zo'n idioot archaïsch systeem vind met stokkie en doekie.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik peil nooit.
Ik hoop dan dat dat vanzelf gaat tijdens apk enzo
Jaaa, die van mij ook - of nietquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:57 schreef derLudolf het volgende:
Mijn 2011 Clio geeft tijdens het starten aan "Oliepeil OK" en als ik dan op het knopje druk waarmee je door de boordcomputer bladert zie je vijf al dan niet ingevulde bolletjes. Simpel doch effectief.
Onze vorige auto gaf vaak een melding dat er een band niet meer op druk stond. Dat rijdt ook zo prettig.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij het jaarlijks onderhoud -geen APK nog - verversen ze de olie en daar houdt hij het in principe een jaar op uit. Maar als er dan meldingen blijven komen en je hebt een flinke reis voor de boeg, vind ik het toch prettig om zeker te gaan. Het is vooral dat ik het zo'n idioot archaïsch systeem vind met stokkie en doekie.
Wat rijd je dan als je nog geen apk hoeft maar blijkbaar nog niet de uitrusting van een 12 jaar oude B-segmenter?quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij het jaarlijks onderhoud -geen APK nog - verversen ze de olie en daar houdt hij het in principe een jaar op uit. Maar als er dan meldingen blijven komen en je hebt een flinke reis voor de boeg, vind ik het toch prettig om zeker te gaan. Het is vooral dat ik het zo'n idioot archaïsch systeem vind met stokkie en doekie.
Jaaa, die van mij ook - of nietquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:57 schreef derLudolf het volgende:
Mijn 2011 Clio geeft tijdens het starten aan "Oliepeil OK" en als ik dan op het knopje druk waarmee je door de boordcomputer bladert zie je vijf al dan niet ingevulde bolletjes. Simpel doch effectief.
Want je trapt er toch steeds weer inquote:Op woensdag 22 februari 2023 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onze vorige auto gaf vaak een melding dat er een band niet meer op druk stond. Dat rijdt ook zo prettig.
Hij heeft die optie wel, maar die is dus niet betrouwbaar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat rijd je dan als je nog geen apk hoeft maar blijkbaar nog niet de uitrusting van een 12 jaar oude B-segmenter?
Oh op die fiets. Ik was niet zo snel met typen dus je eerdere reactie stond er niet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hij heeft die optie wel, maar die is dus niet betrouwbaar.
Ben ik echt zo onduidelijk?
Foto's!Wat een toffe kleuren zijn het!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag wordt de vloer dus gelegd. Dan vragen we ook gelijk of de timmerman een ombouw voor de wasmachine, droger (staan naast de radiator) en cv-ketel maakt.![]()
Gewoon eraf laten glijden?quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snoeide de hortensia's. Nu zijn we voorlopig klaar qua tuinonderhoud. Op het afvoeren van het afval na![]()
En de bedklossen werden geleverd. Things are getting realik zie een beetje op tegen het geklauter uit dat torenhoge gevaarte
Foto's!Fraai hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag wordt de vloer dus gelegd. Dan vragen we ook gelijk of de timmerman een ombouw voor de wasmachine, droger (staan naast de radiator) en cv-ketel maakt.
Hou je rekening met kasten, dat de volgende wasmachine, droger, cv ketel 5 cm breder, hoger of dieper kan zijn.
Got the T shirt.
En misschien de droger en wm op een verhoging? zetten als je toch bezig bent…goed voor je Cesar rug.
Te ruig gedaan, en dat op jouw leeftijd?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:03 schreef sigme het volgende:
Er werd niet direct ontsteking gemeten, dus de boel staat nu op kweek, morgen kijken of de kweek kwakt. Maar eerlijk gezegd voel ik me vandaag weer tiptop
Verdacht, zeker icm herpes (nja koortslip, maar klinkt minder spannend)quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Te ruig gedaan, en dat op jouw leeftijd?
Ook stiller / sneller / minder nat na centrivugeren?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben nog steeds verbaasd dat ik geen koortslip heb opgelopen, ooit.
Anyway, de wasmachine doet het, de was hangt en ik zag de eerste daslook en bieskool omhoog komen.
Ja, ja, ja.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ook stiller / sneller / minder nat na centrivugeren?
Omg de Daslook? Ik ga zometeen kijken in de tuinquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben nog steeds verbaasd dat ik geen koortslip heb opgelopen, ooit.
Anyway, de wasmachine doet het, de was hangt en ik zag de eerste daslook en bieslook omhoog komen.
Ja, dat staat naast de daslook.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:59 schreef fietsie het volgende:
Dit impliceert ook dat het onkruid dus is beginnen groeien...
Dat is niet echt gestopt deze winter.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:59 schreef fietsie het volgende:
Dit impliceert ook dat het onkruid dus is beginnen groeien...
quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is niet echt gestopt deze winter.
Wat sfeervol, de kleur en begangquote:Op woensdag 22 februari 2023 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Na 6 jaar tegen gipsplaten aan te kijken eindelijk dit. Ik ben dolgelukkig
Waarover? Mag ik je handtekeningquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiswerkdagje![]()
Had ik morgen ook kunnen hebben want alle collega’s zijn vrij. Maar mijn domme hoofd was dat vergeten en aangezien donderdag de vaste bijeenkom/overlegdag is leek het me reuze handig om morgenavond meteen een etentje in werkstad te plannen![]()
Als ik dan toch die kant uit moet, dan maar vast in de ochtend.
Nu de radio aan, ik word vandaag regionaal uitgezonden (fragmentjes) in twee delen. Deel 1 vond ik best aardig, al zeg ik het zelf
Ah ja de hortensia mot weer gesnoeid.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snoeide de hortensia's. Nu zijn we voorlopig klaar qua tuinonderhoud. Op het afvoeren van het afval na![]()
En de bedklossen werden geleverd. Things are getting realik zie een beetje op tegen het geklauter uit dat torenhoge gevaarte
Kwakkende kwekenquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:03 schreef sigme het volgende:
Er werd niet direct ontsteking gemeten, dus de boel staat nu op kweek, morgen kijken of de kweek kwakt. Maar eerlijk gezegd voel ik me vandaag weer tiptop
Werkquote:
Was ik alquote:
Dat is lief tochquote:Op woensdag 22 februari 2023 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Was ik al![]()
Niet de eerste keer dat ik dit soort interviews doe, zeg maar.
Moet er alleen aan denken dat ik mijn ouders op de hoogte houd als het voorkomt (keer of 2 per jaar) want dat had ik een keer niet gedaan omdat een paar minuutjes babbelen mij niet nieuwswaardig bleek. Boos toen ze het van een kennis moesten horen
Ik koop dat altijd bij de Action, zo duurquote:Op woensdag 22 februari 2023 17:13 schreef Tele6 het volgende:
Beddengoed gekocht
Dekbedden 25% korting
Alsnog rib uit m'n lijf
Nieuwe wasmachine doet nu even een supersnel rondje zodat m'n nieuwe dekbed er vanavond op kan
@:Lonaa wasmachineplantjes
Vlinderstruik snoei ik meestal in maart. Zou hem in ieder geval wel altijd snoeien, dan blijft hij mooi.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah ja de hortensia mot weer gesnoeid.
Vlinderstruik ook? 🤔
Ach, en nu ben je ontheemd?quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Tof @:Cat-astrophe!
Mijn vlinderstruik werd afgelopen twee jaar door de buurvrouwen gesnoeid.
Wat bloeit vóor de zomer, snoeit men voor de winterquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik weet nooit wanneer je hoort te snoeien, ik doe het meestal maar gewoon als ik er 'zin' in heb. In sommige jaren betekent dat nietNu was dit een passend moment, want post-partum snoeien lijkt me een onbetrouwbare (ik typte onbetrouwbaren, harhar
) bussiness.
Hier komt altijd de magnolia als eerste in bloei, zo mooi(ik moet dan wel altijd aan die intens debiele film denken. Maar misschien moet ik die nog eens kijken om te zien of ik het ontpuberd wel kan waarderen).
Gaat alles goed? Serieuze vraag?quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:49 schreef AnneX het volgende:
Gut. Bijgelezen. Sort of.
Zes glazn wotre wun. Dat was part 2 today.
Part 3 heb ik ij afegemeld…………….
Euh. Neen 😂 nu te bedde …😂quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gaat alles goed? Serieuze vraag?
Zo te zien gaat ze zo een tukkie doenquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gaat alles goed? Serieuze vraag?
Ik weet het. Ik heb enorm veel bewondering voor goede tuinierders, ik ben er te lui voor en ik raak het overzicht kwijt en word onrustig. Dus ik knip altijd maar gewoon weg wat me niet aanstaat op momenten dat ik er zin in heb. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de plant het niet overleeft, maar dat is me eigenlijk nog nooit gebeurd.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat bloeit vóor de zomer, snoeit men voor de winter
Wat bloeit ná de zomer, snoeit men in t voorjaar.
Er is een een tuintopic.![]()
Is dit een dubbelzinnige vraag op het dubbelzinnig geïnterpreteerd hebben van mijn stukje?quote:
Helemaal met je eensquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik heb enorm veel bewondering voor goede tuinierders, ik ben er te lui voor en ik raak het overzicht kwijt en word onrustig. Dus ik knip altijd maar gewoon weg wat me niet aanstaat op momenten dat ik er zin in heb. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de plant het niet overleefd, maar dat is me eigenlijk nog nooit gebeurd.
Je snapt Ludolf nietquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:55 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is dit een dubbelzinnige vraag op het dubbelzinnig geïnterpreteerd hebben van mijn stukje?![]()
Als serieus - neehoor, totaal niet, lijkt me ook spreken uit het stukje erna.
Ik had alleen jouw reactie gezien, geen idee dat het dubbelzinnig wasquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:55 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is dit een dubbelzinnige vraag op het dubbelzinnig geïnterpreteerd hebben van mijn stukje?![]()
Als serieus - neehoor, totaal niet, lijkt me ook spreken uit het stukje erna.
Nee ik geloof het ook nietquote:
quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik had alleen jouw reactie gezien, geen idee dat het dubbelzinnig was![]()
Vlinders vlinderstruik is gesnoeid, nu heb je geen huis meer
Ik ben soms best cryptisch. Als ik daar in het echt ook nog ernstig bij kijk, snapt men me niet altijdquote:
Ik moest meteen gniffelenquote:Op woensdag 22 februari 2023 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben soms best cryptisch. Als ik daar in het echt ook nog ernstig bij kijk, snapt men me niet altijd
Ik houd daarvan. Goede humor wordt gewaardeerdquote:Op woensdag 22 februari 2023 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben soms best cryptisch. Als ik daar in het echt ook nog ernstig bij kijk, snapt men me niet altijd
Dat zijn fijne dagenquote:Op woensdag 22 februari 2023 20:52 schreef sigme het volgende:
Ik had vandaag een goede samenwerking met m'n bouwer.
• vanochtend tussen 7 en 8 mijn bevindingen gedaan en aan hem voorgelegd
• hij de hele dag zweten op oplossen ervan; einde werkdag klaar
• ik vanavond alles hertest en alles in ordnung bevonden
• morgen mooi samen relaxen en vieren dat wij ruim voor deadline (1 maart) ons stuk klaar hebben
Ja, hoewel het voor de bouwer een zware dag was, want hij kreeg onvoldoende hulp bij dingen waar hij niet goed uit kwam en hij kreeg echt stress van die deadline. De schatquote:
Bonuspunten voor wie weet wie het zei. Googelen is niet weten.quote:“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
Ja, lekker samen iets oppakken en tot een goed einde brengen. Dat is hier niet en daar is het werk/branche ook niet naarquote:Op woensdag 22 februari 2023 20:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, hoewel het voor de bouwer een zware dag was, want hij kreeg onvoldoende hulp bij dingen waar hij niet goed uit kwam en hij kreeg echt stress van die deadline. De schat('t is een junior, hij moet deadlines nog leren)
[..]
Bonuspunten voor wie weet wie het zei. Googelen is niet weten.
Werk kan echt lekker zijn. Samen oppakken en buffelen, junioren zien worstelen en bovenkomen, van die dingen. Ik vind het echt naar voor je dat jij zo weinig (niks?) van dat al vindt in je huidige plek.
Douglas Adamsquote:Op woensdag 22 februari 2023 20:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, hoewel het voor de bouwer een zware dag was, want hij kreeg onvoldoende hulp bij dingen waar hij niet goed uit kwam en hij kreeg echt stress van die deadline. De schat('t is een junior, hij moet deadlines nog leren)
[..]
Bonuspunten voor wie weet wie het zei. Googelen is niet weten.
Werk kan echt lekker zijn. Samen oppakken en buffelen, junioren zien worstelen en bovenkomen, van die dingen. Ik vind het echt naar voor je dat jij zo weinig (niks?) van dat al vindt in je huidige plek.
Wanneer zou dat zijn? Heeft dat nog steeds te maken met dat gezeik dat er geen vaste kade in de Eemshaven is?quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
oh, krijg net een SMS. Minicruise naar Kristiansand gaat niet door, boot is geannuleerd. Daag
Morgenochtend. Het lijkt te maken te hebben met storm Otto, maar zelf zeggen ze daar niks over. We konden het verzetten, maar we hebben het nu maar helemaal geannuleerd want deze onbetrouwbare klotezooi zijn we wel klaar mee eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wanneer zou dat zijn? Heeft dat nog steeds te maken met dat gezeik dat er geen vaste kade in de Eemshaven is?
Wat shit zegquote:Op woensdag 22 februari 2023 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Morgenochtend. Het lijkt te maken te hebben met storm Otto, maar zelf zeggen ze daar niks over. We konden het verzetten, maar we hebben het nu maar helemaal geannuleerd want deze onbetrouwbare klotezooi zijn we wel klaar mee eerlijk gezegd.
Oh ik dacht dat ik een boekje over Tenerife zag op je foto.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Morgenochtend. Het lijkt te maken te hebben met storm Otto, maar zelf zeggen ze daar niks over. We konden het verzetten, maar we hebben het nu maar helemaal geannuleerd want deze onbetrouwbare klotezooi zijn we wel klaar mee eerlijk gezegd.
Vandaag is de discussie over of je voor langere termijn mag blijven toch?quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:09 schreef Clubsoda het volgende:
Vochtig en lauw![]()
Wat ontzettend stom van de minicruise, ik zou zoiets ook maar matig trekken![]()
Ik zie een beetje op tegen vandaag, het zal fijn zijn als het avond is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:24 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Vandaag is de discussie over of je voor langere termijn mag blijven toch?
Hier ook geen zin in vandaag.Klopt inderdaad. In combinatie met heen en weer naar het ziekenhuis waar ik patiënt ben voor afspraken met drie specialismen (en een superstrakke planning) en dan moet ook nog alles vandaag af omdat ik voorlopig niet meer werk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte ook met jouw dag, dat klinkt allemaal als weinig motiverend
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Succes vandaag. Met zo'n strakke planning is de dag vast over voor je het door hebtquote:Op donderdag 23 februari 2023 07:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. In combinatie met heen en weer naar het ziekenhuis waar ik patiënt ben voor afspraken met drie specialismen (en een superstrakke planning) en dan moet ook nog alles vandaag af omdat ik voorlopig niet meer werk.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. In combinatie met heen en weer naar het ziekenhuis waar ik patiënt ben voor afspraken met drie specialismen (en een superstrakke planning) en dan moet ook nog alles vandaag af omdat ik voorlopig niet meer werk.
Dat komt over een paar wekenquote:Op donderdag 23 februari 2023 07:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ik een boekje over Tenerife zag op je foto.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 07:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Zullen we gewoon collectief vandaag doorspoelen tot een uur of zes, als we allemaal met goed nieuws / zonder nog stomme taken weer thuis/onderweg naar huis zijn?
Oke oke jij mag dan voor ons allemaal de tussenliggende tijd spenderenquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik niet hoor.
Dan mis ik de progrestaart en de vlaaien.
Dacht het niet.
Ik doe eraan mee, mijn beste vriendin komt en ik hoef een keertje niet mee naar het ziekenhuis met mijn moeder. Alles voor haar geregeld (voel me wel schuldig, maar de moeder staat erop)quote:Op donderdag 23 februari 2023 09:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oke oke jij mag dan voor ons allemaal de tussenliggende tijd spenderen
Ja, ach, volgende week zit ik weer uren met d'r in het ziekenhuis, alleen nu is het een controle van tien minuten. Dus een taxi heen geregeld. En als ze terug moet halen vriendinnetje en ik haar op uit het ziekenhuis (vriendinnetje rijdt auto!) en dan ben ik er even vrij van een keertjequote:Op donderdag 23 februari 2023 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier! Klinkt inderdaad als een dag om juist wel zin in te hebben
Dat komt vast wel weer. Eerst even samen live bitchen en dan gewoon weer door.quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet nog even snel uit de negativiteit van het balen en al mijn voorpret ineens op totaal iets anders gaan richtenZal zo wel komen als ik bij travelmaat in de auto zit.
Wuppertal hartstikke leuk, allemaal toffe tunnels en hoge bruggen waar je exclusief als fietser of wandelaar door/overheen kunt fietsen!quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet nog even snel uit de negativiteit van het balen en al mijn voorpret ineens op totaal iets anders gaan richtenZal zo wel komen als ik bij travelmaat in de auto zit.
Ik doe deze training al 18 jaar inderdaad. Er zit wel steeds zo lang tussen dat ik bepaalde dingen niet meer helemaal zeker weet dus het is wel nuttig. Maar dus saai. Omdat ik sinds een paar jaar voorzitter ben, moet ik ook nog een middag naar het gemeentehuis om te leren tellen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:41 schreef AnneX het volgende:
Soooo….weer frips en fruitig![]()
Teruglezend zie ik dat wat mensen een hell op de fiets dag verwachten.
Sterkte voor diegenen!
@:Lucky-Strike is die cursus bij iedere stemronde verplicht? Dit doe je al jaaaaaren toch? En is de cv nu gerepareerd? Mét garantie. Bummer zeg.
Het hr++ glas in de pui achter maakt veel meer verschil dan ik had verwacht.
Het is gewoon aangenaam voor de deuren te staan, die ook weer makkelijk opengaan dankzij een trucje van de timmerman. Hoera.
Nu de rekening nog…
EuroCity (EC) van Zürich naar Hamburg Altona. EC8 vanuit Zwitserland, EC9 de andere kant op. Rijtuig 263 is het panoramarijtuig. Wordt wel pittig voor een 91 jarige. Volgens mij stap ik rond 9u 's ochtends in in Münsterquote:Op donderdag 23 februari 2023 10:37 schreef fietsie het volgende:
@:derLudolf waar in Duitsland was die toffe glazen-dak trein? Mijn collega gaat graag met zijn 91 jarige vader op dagtochtjes en dit lijkt hem geweldig..
Plus dat er soms ook veranderingen in het proces zijn, al zijn ze meestal minimaal.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:41 schreef AnneX het volgende:
@Lucky-Strike is die cursus bij iedere stemronde verplicht? Dit doe je al jaaaaaren toch? En is de cv nu gerepareerd? Mét garantie. Bummer zeg.
Noesquote:Op woensdag 22 februari 2023 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eentje van Haier. Dezelfde als B heeft. Heel stil en compact dus goed voor een appartementquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Tof @:Cat-astrophe!
Mijn vlinderstruik werd afgelopen twee jaar door de buurvrouwen gesnoeid. Zij worden zen van in de tuin werken, ik niet, dus winwin haha. Dit jaar maar even kijken of ik het voor ons allebei doe, of dat eentje alweer toe is aan even zich uitleven in de tuin zonder baby op zich vastgeplakt
Nieuwe wasmachineswelke hebben jullie gekocht @:Tele6 en @:Lonaa?
Over een half uur is maat hier en dan gaan we naar Wuppertal. Tot zondag dus een dag langer. Vanmiddag lig ik lekker te zwemmen en vanavond schnitzel met peperroomsaus en friet en een grote pot bier. Don't cry for me Argentinaquote:
En ik mijn etentje, als ik eerst naar huis moetquote:Op donderdag 23 februari 2023 09:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik niet hoor.
Dan mis ik de progrestaart en de vlaaien.
Dacht het niet.
Bietje meer flex worden Flessie!quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Over een half uur is maat hier en dan gaan we naar Wuppertal. Tot zondag dus een dag langer. Vanmiddag lig ik lekker te zwemmen en vanavond schnitzel met peperroomsaus en friet en een grote pot bier. Don't cry for me Argentina![]()
Maar wel even omschakelen en daar heeft mijn bejaardenbrein het best even een beetje stroef mee. Weer helpt ook niet.
Nou dan hoef ik jou dus niks meer te vertellenquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bietje meer flex worden Flessie!![]()
Mijn brein is al decennia lang bejaard, zeker als het om vakantie gaat. KOM NIET AAN MIJN PLANNING
Veel plezier!
Daar waren we toch al achterquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan hoef ik jou dus niks meer te vertellen![]()
Schnitzelquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Over een half uur is maat hier en dan gaan we naar Wuppertal. Tot zondag dus een dag langer. Vanmiddag lig ik lekker te zwemmen en vanavond schnitzel met peperroomsaus en friet en een grote pot bier. Don't cry for me Argentina![]()
Maar wel even omschakelen en daar heeft mijn bejaardenbrein het best even een beetje stroef mee. Weer helpt ook niet.
Mijnes doet ook refresh programma, 20 min draaien en stomen waarmee alles weer ontkreukt en fris is zonder dat het echt nat wordtquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier @:Dr_Flash!
Even schakelen, maar wordt vast ook leuk!
@:Tele6 stil is altijd fijn!
Mijne is inmiddels 9 jaar oud en stiekem wil ik eigenlijk wel een nieuwe. Vooral voor de kortere programma's - ik heb nu wel kort programma van 20 of 30 min, maar die centrifugeert dan op max 700 of 900 toeren. Dan moet ik handmatig nog keer centrifugeren aan zetten. Bij elkaar duurt het dan alsnog 40-50 minuten terwijl mn gewone+extra kort programma 58 min duurt. Dus dan doe ik dat maar, dan hoef ik niet tussendoor nog naar boven. Maar zo'n 30 minuten programma dat ook daadwerkelijk inclusief nuttig centrifugeren is lijkt me wel erg fijn, want zo vies worden mn kleren ook helemaal niet.
Alleen omdat mn huidige het nog prima doet, doe ik het steeds toch maar niet. Voelt beetje verspillend of zo. Voor de geld- en energiebesparing hoef ik t ook niet te doen, in het meest gunstige geval scheelt dat iets van ¤40 per jaar (+-100kWh) rekende ik laatst uit
Dit klinkt als de aeg die ik gekocht heb.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijnes doet ook refresh programma, 20 min draaien en stomen waarmee alles weer ontkreukt en fris is zonder dat het echt nat wordt
Omg ik wist niet dat dit bestond, klinkt echt top!quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijnes doet ook refresh programma, 20 min draaien en stomen waarmee alles weer ontkreukt en fris is zonder dat het echt nat wordt
Poeh. Dat is een duidelijke kweek kwak.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:35 schreef sigme het volgende:
De kweek kwakte.
Nu heb ik voor een week 4xdaags capsule nitrofurantoïne gekregen.
Dank! Ze doen meerdaagse tochtjes samen dus wellicht kunnen ze het opknippenquote:Op donderdag 23 februari 2023 11:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
EuroCity (EC) van Zürich naar Hamburg Altona. EC8 vanuit Zwitserland, EC9 de andere kant op. Rijtuig 263 is het panoramarijtuig. Wordt wel pittig voor een 91 jarige. Volgens mij stap ik rond 9u 's ochtends in in Münster
Om te leren tellen???quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe deze training al 18 jaar inderdaad. Er zit wel steeds zo lang tussen dat ik bepaalde dingen niet meer helemaal zeker weet dus het is wel nuttig. Maar dus saai. Omdat ik sinds een paar jaar voorzitter ben, moet ik ook nog een middag naar het gemeentehuis om te leren tellen.
De cv is maandag al gerepareerd gelukkig. De monteur heeft zijn planning voor ons omgegooid en is het onderdeel gaan halen. Hij moest natuurlijk precies daar zijn waar de schilders ook moesten zijn maar zelfs dat is goed gegaan.
Wat lekker dat je comfort hebt van het dikkere glas. Nu heb je misschien ook minder herrie van de bladblazerfanaticus in de herfst.
Ik ga maar weer verder met de training. Nog 60% te gaan
Oh dat apparaat lijkt mij ook vreselijk!quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:18 schreef Troel het volgende:
Zo, de training zit er weer op. Ik vind het best eng dat ik er lol in heb. Zaterdag weer, want maandag heb ik wat anders te doen.
Wat me wel opvalt is dat mijn pt dus ook gewoon wel ziet dat mijn rug naar de klote is. Hij zei heel lief "20 jaar de verkeerde houding", maar volgens mij is dat gewoon al mijn hele leven zo. Dus even wat oefeningen afgeschaald om die houding beter te krijgen, zodat ik ook andere oefeningen weer kan doen, want nu echt gewoon een no go is.
Dus ik mag elke keer nu op een of andere raar apparaat gaan staan, mijn benen klem zetten en dan naar voren leunen en weer terugleunen. Het schijnt veilig te zijn, maar ik ben elke keer weer bang om met apparaat en al naar voren te kukelen. Ondanks dat ik mensen hetzelfde zie doen met heel zware gewichten in hun handen enzo. Zal wel een kwestie van wennen zijn
De rest van de dag ga ik lekker heksen. Morgen een kort dagje en dan gezellig biertjes drinken zodat we zaterdagochtend echt kapot gaan in de sportschool
Ik doe niks op apparaten (behalve wat cardio-apparaten. That I hate.), maar er is 1 unit die we met regelmaat gebruiken. Het heeft me best wel...lang gekost om dit te durven, wegens altijd bang om met ding en al achterover te flikkeren.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:18 schreef Troel het volgende:
Zo, de training zit er weer op. Ik vind het best eng dat ik er lol in heb. Zaterdag weer, want maandag heb ik wat anders te doen.
Wat me wel opvalt is dat mijn pt dus ook gewoon wel ziet dat mijn rug naar de klote is. Hij zei heel lief "20 jaar de verkeerde houding", maar volgens mij is dat gewoon al mijn hele leven zo. Dus even wat oefeningen afgeschaald om die houding beter te krijgen, zodat ik ook andere oefeningen weer kan doen, want nu echt gewoon een no go is.
Dus ik mag elke keer nu op een of andere raar apparaat gaan staan, mijn benen klem zetten en dan naar voren leunen en weer terugleunen. Het schijnt veilig te zijn, maar ik ben elke keer weer bang om met apparaat en al naar voren te kukelen. Ondanks dat ik mensen hetzelfde zie doen met heel zware gewichten in hun handen enzo. Zal wel een kwestie van wennen zijn
De rest van de dag ga ik lekker heksen. Morgen een kort dagje en dan gezellig biertjes drinken zodat we zaterdagochtend echt kapot gaan in de sportschool
Waar ik tegen de PT zei dat ik waarschijnlijk teveel 50 tinten had gekeken, heb ik dat bij deze zekerquote:Op donderdag 23 februari 2023 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik doe niks op apparaten (behalve wat cardio-apparaten. That I hate.), maar er is 1 unit die we met regelmaat gebruiken. Het heeft me best wel...lang gekost om dit te durven, wegens altijd bang om met ding en al achterover te flikkeren.
Spoileralert: dat gebeurt niet
Spoileralert2: wat een kutapparaat
Spoileralert3: minimaal 3 dagen spierpijn helemaal onderin je buik en Heel Erg Diep.
Dit is, samen met een pull-down-unit en de GHD het enige apparaat dat we hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Waar ik tegen de PT zei dat ik waarschijnlijk teveel 50 tinten had gekeken, heb ik dat bij deze zeker
Hyperextension heet het
quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Huuu @:Lonaa dat apparaat van jou ziet er nog enger uit![]()
Ik ben al helemaal klaar, alles goedalleen normaal klierweefsel, niks abnormaals, dus hoef ook niet meer naar laatste gesprek. Op naar huis
Ik ben al helemaal klaar, alles goedalleen normaal klierweefsel, niks abnormaals, dus hoef ook niet meer naar laatste gesprek. Op naar huis
Wat een opluchtingquote:Op donderdag 23 februari 2023 15:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is een kenmerkend dingskie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:27 schreef Blues het volgende:
Spannend gebeuren bij mn werk, er is een grote verbouwing bezig, en onze lucebert gaat tijdelijk ergens anders naar toe.
Stond bij de ingang en daar komt een half nieuw gebouw voor en een nieuwe fancy ingang.
https://m.facebook.com/st(...)l&id=100047773127347
Ben benieuwd. Hier waren de laatste verkiezingen spectaculair. 1 stem verschil gaf 1 zetel verschil. En die stem was in eerste instantie fout geteldquote:Op donderdag 23 februari 2023 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, boodschappen gedaan. Ik heb 5 soorten pootaardappelen gescoord en een zakje pastinaakzaad.
@:troel, bij een groot aantal gemeenten is er een nieuwe telmethode geïntroduceerd. Heel lean, gestructureerd, overzichtelijk, veel minder kans op fouten. Het werkt heel prettig, wat fijn is als het al zo laat is op een verkiezingsdag.
Dat is erg close dan inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Hier waren de laatste verkiezingen spectaculair. 1 stem verschil gaf 1 zetel verschil. En die stem was in eerste instantie fout geteld
Nee, was er altijd aanwezig als journalist, nu hoeft dat niet meerquote:Op donderdag 23 februari 2023 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is erg close dan inderdaad.
Tel je dit keer weer mee?
Ik heb een heel nieuw team stembureauleden helaas. Het vorige team was zo leuk
Dat zou je aan de bouwers moeten vragenquote:Op donderdag 23 februari 2023 16:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is een kenmerkend dingskie.
Konden ze er niet omheen bouwen, zodat het inpandig wordt?
Zes maanden voorbereiden!
Wat is 'heksen' in dit verband?quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:18 schreef Troel het volgende:
De rest van de dag ga ik lekker heksen.
Hey, dit is niet goed. Ik weet dat je al actie hebt ondernomen. Helaas, meer actie is vereist.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:58 schreef AnneX het volgende:
Willen jullie níet over stille wasmachines praten. Hij staat aan en i.p.v. 1600 toeren op 1200 en ik ging wandelen in het uiterste puntje van Argentinië langs het Beaglekanaal.
Gewoon gevlucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |