Dat heeft ze niet. Het kán "een" oorzaak zijn. Daarnaast heeft een vriendin van me vaak blaasontsteking en ik nog nooit. En ik heb inmiddels vaker seks dan zijquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:39 schreef AnneX het volgende: [..] Google maar op honeymoon disease 😉. Dan heeft je moeder gelijk.
Komop Whiskers…het is een gebruikelijke opmerking - en geen diagnose - als een vrouw na een lange periode van single een nieuwe liefde vindt en lang en vaak de liefde bedrijft in de eerste periode. En dan oops een cystitis blijkt te hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft ze niet. Het kán "een" oorzaak zijn. Daarnaast heeft een vriendin van me vaak blaasontsteking en ik nog nooit. En ik heb inmiddels vaker seks dan zij
Ik kreeg het als hartgrondige tip toen ik toch maar even de huisarts consulteerde omdat ik de perimenopauze vermoedde door wat lichamelijke verschijnselen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Druk aan het schrijven is het topic vol![]()
Ik moest 61 worden voor mijn eerste (t/m negende sinds eind september) blaasontsteking.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een lage weerstand bij een hele zware verkoudheid
@:Whiskers2009 Calcium/vit3 moest ik een jaar of wat ook opeens. Kwamen ze bij toeval achter, zat onder de 20 wat 50-75 moet zijn. Terwijl ik toen iedere dag zeker een uur buiten was.
Nooit last van gehad. En wel meer vrouwen met mij niet. En het is echt niet de enige oorzaak ve blaasontsteking. Dus "kán een oorzaak zijn" lijkt me geen vreemde woordkeuze.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Komop Whiskers…het is een gebruikelijke opmerking als een vrouw na een lange periode van single een nieuwe liefde vindt en lang en vaak de liefde bedrijft in de eerste periode. En dan oops een cystitis blijkt te hebben.
Vandaar “honeymoon”…
Ergo…moeder van Child heeft (deels) een terechte opmerking.
Ik weet alleen iets over blaasgruis. Bij katersquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:53 schreef Candaasje het volgende:
Wisten jullie dat cystitis bij katten in de meerderheid van de gevallen niet infectieus ontstaat? Maar door factoren zoals stress?
(En dat infectie vaak secundair is).
/nicetoknow
Ik krijg sowieso ieder jaar (soms half jaar) een bloedonderzoek. En soms komt er wat extra bij. Een keer of ik al in de overgang was en toen ook meteen vitamine D controle.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kreeg het als hartgrondige tip toen ik toch maar even de huisarts consulteerde omdat ik de perimenopauze vermoedde door wat lichamelijke verschijnselen.
Daarnaast werd me op het hart gedruktnom terug te bellen wanneer ik echt vervelende verschijnselen zou krijgen
Dat wist ik toevalligquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:53 schreef Candaasje het volgende:
Wisten jullie dat cystitis bij katten in de meerderheid van de gevallen niet infectieus ontstaat? Maar door factoren zoals stress?
/nicetoknow
Ik kom echt zeer zelden bij de huisarts. Misschien dat ze het daarom nu al zei? Zonder tests of wat dan ook?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik krijg sowieso ieder jaar (soms half jaar) een bloedonderzoek. En soms komt er wat extra bij. Een keer of ik al in de overgang was en toen ook meteen vitamine D controle.
Oef heftigquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef Troel het volgende:
De laatste keer dat ik dacht een blaasontsteking te hebben had ik stiekem een lekkend aneurysma in mijn nier. Needless to say dat ik elke keer nog schrik als ik ongesteld word.
Dat klinkt echt naar ja, brrrquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef Troel het volgende:
De laatste keer dat ik dacht een blaasontsteking te hebben had ik stiekem een lekkend aneurysma in mijn nier. Needless to say dat ik elke keer nog schrik als ik ongesteld word.
Nog nooit van perimenopauze gehoord, maar even gelezen, wel gehad kom ik dus nu achter:D, maar ik noemde dat overgang.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, eigenlijk wou ik het dus over even over perimenopauze hebben
Duidelijk geen goed onderwerp voor dit topic (op dit moment iig)
Ik wist dit.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:53 schreef Candaasje het volgende:
/nicetoknow
Ieksquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef Troel het volgende:
Wat goed dat je altijd nog even vraagt hoe het afgelopen is met dit soort dingenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoe bevalt de opleiding op je werk je, trouwens? En nog gelukt met de roosteraars uitleggen dat 16u achter elkaar werken niet ok is?![]()
Ja, nou, het is natuurlijk wel een belangrijk onderwerp, maar ik heb er niets over te zeggen, want (nog?) geen last.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, dat doet dus ongeveer iederéén: dat de overgang of menopauze noemen. Maar de overgang/menopauze is dus iets heel anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nog nooit van perimenopauze gehoord, maar even gelezen, wel gehad kom ik dus nu achter:D, maar ik noemde dat overgang.
Je brengt het alsof het een verplicht gespreksonderwerp moet zijn… nee, blijkbaar is nu niet het moment ervoor, of heeft men geen belangstelling. Veel te druk bezig met woorden wegen en discussiëren over een uitspraak die iemand heeft gedaan over blaasontsteking en of die écht wel of niet klopt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, snap ik. Meesten hier hebben het óf nog niet óf al gehad. Of zijn een manquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat goed dat je altijd nog even vraagt hoe het afgelopen is met dit soort dingen![]()
Sorry Whiskers, ik weet helemaal niets van dit soort dingen. Ik ben 42 en slik de pil al jaren door.
Succes met de blaas Sigme. Hoop dat het over is voor je naar de berg gaat.
Iewquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:58 schreef Troel het volgende:
Nou, dat was in het geheel niet de bedoeling hoor. Ik wilde alleen aangeven dat ik het er graag even over zou hebben. Verder niks.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je brengt het alsof het een verplicht gespreksonderwerp moet zijn… nee, blijkbaar is nu niet het moment ervoor, of heeft men geen belangstelling. Veel te druk bezig met woorden wegen en discussiëren over een uitspraak die iemand heeft gedaan over blaasontsteking en of die écht wel of niet klopt.
Open een topic over je perimenopauze? Dan heb je een breder publiek dan hier in de SC.
Rosé kleurige urine zou kunnen wijzen op de aanwezigheid van bloed (macroscopische hematurie, met het blote oog te zien). Goede reden om een plasje in te leveren bij de huisarts zoals @sigme gaat doen, het zou kunnen wijzen op een blaas- of urineweginfectie. Vooral gecombineerd met de klacht van branderig gevoel bij plassen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer veel van jullie geleerd. Bedankt
En roze klinkt pijnlijk
Ik ben net zo oud als jij maar krijg wel steeds meer het idee dat ik er misschien last van heb. Ik was ook 9 toen ik ongesteld werd dus wie weet ben ik erg vroeg met alles.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry. 35 en geloof ik nog niet aan de beurt. Kan tot nu toe nog de klok gelijk zetten met mijn cyclus
Dat zou best kunnen dan denk ikquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:12 schreef Sarabi het volgende:
Beterschap @:sigme
[..]
Ik ben net zo oud als jij maar krijg wel steeds meer het idee dat ik er misschien last van heb. Ik was ook 9 toen ik ongesteld werd dus wie weet ben ik erg vroeg met alles.
Ik sla erop aan omdat ik nooit iemand zie zeggen dat ze het graag over een bepaald onderwerp hadden willen hebben, als in de dialoog blijkt dat het (nu) niet past. En ik je post eerlijk gezegd als een passief agressief verwijt zie naar de groep toe, omdat wij er niet op ingingen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, dat was in het geheel niet de bedoeling hoor. Ik wilde alleen aangeven dat ik het er graag even over zou hebben. Verder niks.
Ik vroeg ook of er een topic over was overigens. Verder is het niet heel urgent zoals ik eerder al zei.
Ook geen idee waarom je hierop zo aanslaat.
Nou, ik was blij toen ik t meteen kreeg na m'n 1e x ooit paar jr geleden. Daarna vrij snel nog een kuur en klaar was tquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:05 schreef Isabeau het volgende:
En sigme het klinkt wel steeds meer alsof je wat ab kan gebruiken. Al zit nooit iemand daar op te wachten.
Cat 1 ?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stats!
Cat 1
Blaasontsteking 0
Overgang 0 (en gezien de vrouwen in mijn familie blijft dat voorlopig nog wel zo.voorlopig nog elke maand bloeden…
voor nog geen opvliegers, stemmingswisselingen, broze botten en andere potentiële zut)
Winnaarslijf wat alle bacteriële en hormonale veranderingen buiten de deur houdtquote:
Nou dat ja, die ene keer dat ik met helse pijnen bloed plaste zat ik wel zeker te wachten op antibiotica. Toen ik hondsberoerd en benauwd van de bronchitis op de huisartsenpost zat ookquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou, ik was blij toen ik t meteen kreeg na m'n 1e x ooit paar jr geleden. Daarna vrij snel nog een kuur en klaar was t
Overgang 0quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stats!
Cat 1
Blaasontsteking 0
Overgang 0 (en gezien de vrouwen in mijn familie blijft dat voorlopig nog wel zo.voorlopig nog elke maand bloeden…
voor nog geen opvliegers, stemmingswisselingen, broze botten en andere potentiële zut)
Jamaar hoe krijg ik mijn voorraad maandverband uit de korting dan opquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Overgang 0
Novasure 1
Ik reken op niet bloeden
En dat de arts altijd goed moet afwegen of en wat hij/zij voorschrijft want ri-ra-resistentiequote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap dat antibiotica fijn is als je heel veel last hebt van je blaasontsteking. Ik bedoel meer dat je het liever niet nodig had gehad. Duh.
Haha sorry ik ben niet zo heel scherp meerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap dat antibiotica fijn is als je heel veel last hebt van je blaasontsteking. Ik bedoel meer dat je het liever niet nodig had gehad. Duh.
Moet het worden gemaild?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:00 schreef fietsie het volgende:
Pffff. Zucht. Hier kind met hyperventileren en dikke paniek.
Ze heeft door eigen schuld, procastineren enz enz iets niet af maar schoot daarnet compleet door... tot fysieke paniek aan toe...
Inmiddels zitten er twee raketjes in een een kop thee, en wordt poging 2 ondernomen om de deadline van 23:59 te halen..
Achquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:00 schreef fietsie het volgende:
Pffff. Zucht. Hier kind met hyperventileren en dikke paniek.
Ze heeft door eigen schuld, procastineren enz enz iets niet af maar schoot daarnet compleet door... tot fysieke paniek aan toe...
Inmiddels zitten er twee raketjes in een een kop thee, en wordt poging 2 ondernomen om de deadline van 23:59 te halen..
Video's met filmen van eigen gezicht en dan in het Frans vertellen wat er in de kamer is in het huis.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet het worden gemaild?Met een deadline om middernacht
Helpt pap ook een beetje? Wel een goede les om de volgende keer eerder te beginnen. Hopelijk gaat het weer een beetje met haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |