Dit kan ik niet ontkennen. De dag erna drink ik ook altijd vrij veel.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:49 schreef minilot het volgende:
@:Lonaa Aan de andere kant, soms drinken we bovengemiddeld veel.Ter compensatie!
Waarom eigenlijk geen water in de winter? Niet lekker?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef borisz het volgende:
Bij ontbijt Karnemelk/ Jus de Orange
smorgens 3-4 mokken koffie
Bij de lunch Karnemelk/ Jus de Orange
smiddags 2-3 mokken thee.
s'avonds... Hangt zo van de avond af.
Bij mooi weer ook meer water. Nu het winter is drink ik zeer weinig water tussendoor. Alleen bij sporten nu.
Minder behoefte aan ofzo. Ook bij wandelen... In de winter wandel ik rustig 20km met 1 koffiepauze. De waterfles gaat weer vol mee terug. In de zomer heb ik wel eens meer dan een liter mee dan standaard 0,75l flesquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk geen water in de winter? Niet lekker?
Opgeslagen voor weekend. Merci.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:54 schreef minilot het volgende:
Gembertip!
https://www.davidlebovitz(...)h-shortbread-recipe/
Zo ontzettend lekker!
Oefening van mensendieck; deze oefening doe ik alleen rechts:quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat vervelend, @:Blues! Wat voor oefening was dat?
Oh ja, tip: de high protein drink van Lidl huismerk (milbona) is echt. De vanille versie smaakt naar vanille milkshake en de chocolade versie naar chocomel
Gemberdrank werkt ook goed tegen een opstandige maag. En met honing tegen een zere keel.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:51 schreef minilot het volgende:
Ik vind gember hartstikke lekker, maar combineer het eigenlijk nooit met kokend water om op te drinken want thee en ik drink geen theeMaar wellicht kan ik voor gember wel eens een uitzondering maken.
Lasagne kant en klaar. Staat nu in de oven. Net thuis van sporten en geen zin in moeilijk doen.quote:
Die notitie heeft mijn maag gemist. Een maaltijd en gelijktijdig drinken beteken na het eten minimaal een uur rustig aan en het liefst blijven zitten. Direct een eind lopen betekend een opstandige darm.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iets met verdunnen van de spijsverteringssappen en dan krijg je problemen. maar dat is helemaal niet zo. Vocht gaat langs de korte curvatuur van de maag via een soort gootje zo direct richting duodenum.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een luxeprobleem. Eén van de drie advertenties op Marktplaats doet het zo goed dat ik al 8 geïnteresseerden heb. Ik heb het er gewoon druk mee.
Ik wordt nerveus als ik het idee heb dat er voorlopig geen wc in de buurt is. Dan drink ik dus nietquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuke bijlees. Ik moest grinniken om jullie kinderen
Als ik vroeger niet dronk tijdens het eten, at ik niet. Ik had echt iets nodig om mijn eten mee weg te spoelen. En alsnog heb ik vele uren alleen aan tafel gezeten omdat mijn bord nog niet leeg was.
Ik drink minimaal 3 liter per dag, het zal eerder 4 zijn. Ik heb overal waar ik naartoe ga mijn waterfles bij me. Ik word helemaal nerveus als ik hem niet bij me heb.
Heb ik gedaan. Morgen wordt de elektrische boiler opgehaald. Die boiler hing in onze caravan en wacht dus al jaren op het moment dat ik hem eindelijk ga verkopen.quote:
Dat kan ik ook wel hebben. Maar dat is in mijn hoofd totaal niet gekoppeld aan wel of niet drinken. Gek eigenlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik wordt nerveus als ik het idee heb dat er voorlopig geen wc in de buurt is. Dan drink ik dus niet
Rollen in geld straksquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Morgen wordt de elektrische boiler opgehaald. Die boiler hing in onze caravan en wacht dus al jaren op het moment dat ik hem eindelijk ga verkopen.
Ik drink dus ook amper als ik ga wandelen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:09 schreef gcjoel het volgende:
Ik wordt nerveus als ik het idee heb dat er voorlopig geen wc in de buurt is. Dan drink ik dus niet
Lol. Dan zet ik mijn blaas op slot.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Alleen als het heel warm is en ik zeker weet dat ik het eerder uit zweet dan dat ik moet plassenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik drink dus ook amper als ik ga wandelen.
Foto’s maken, tekstje verzinnen, kopers bewerken, evt opsturen (weer een heel drama in zichzelfquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik heb zo'n 50 dingen om te verkopen geloof ik dus ik kan moet nog even vooruit.
Is dat niet juist niet echt gezond? Wel afvalstoffen en verdamping, geen vers water?quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik drink dus ook amper als ik ga wandelen.
Echt naar ja. Maar ik moet wel want ik wil de discussie over Marktplaats winnen van J. Hij (nooit iets verkocht of gekocht via MP) roept al jaren dat het toch allemaal niets oplevert en dat mensen nooit op komen dagen enzo. Ik wil heel graag zijn ongelijk bewijzenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Foto’s maken, tekstje verzinnen, kopers bewerken, evt opsturen (weer een heel drama in zichzelf) Gedoe!
Reden dat ik met vinted ben gestopt en spullen liever naar de kringloop breng dan er een advertentie aan te wijden
Wat een gemis in zijn levenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Echt naar ja. Maar ik moet wel want ik wil de discussie over Marktplaats winnen van J. Hij (nooit iets verkocht of gekocht via MP) roept al jaren dat het toch allemaal niets oplevert en dat mensen nooit op komen dagen enzo. Ik wil heel graag zijn ongelijk bewijzen
Ik heb er bij paaldansles niks over gezegd, werd er wel door een paar mensen naar gevraagd ("hoe kom je aan die blauwe plek?") en heb gezegd dat een hond een hapje wou, waarop er een hoop oh! en ah! gereageerd werd. Al met al geen ingewikkeldheden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:09 schreef minilot het volgende:
Over billendansers () gesproken, zeg @:Tele6 hoe is het eindelijk afgelopen met de potentiële schrikreacties op je hondenbeet bij het paaldansen?
En nog terugkomend op je vraag van eerder, ik zat op een gegeven moment wel op (kalme) duurlopen van net iets voorbij marathonafstand, maar was het eigenlijk van het ene op het andere moment beu dat het zoveel tijd kostte en nu loop ik gemiddeld vijf vroege ochtenden in de week gewoon een stukje van maximaal een uur. Intervalloopjes, temporun, joggen op slakkentempo - net waar ik zin in heb. Het is echt alleen nog gewoon een lekker begin van de dag, een mooi moment om muziek te luisteren en fijn om mijn uithoudingsvermogen mee bij te houden. Verder helemaal geen streven meer mee.
Ja toch. Ik ga die mooie en suite-deuren die hier nog staan echt niet naar de milieustraat brengen hoor. En de gloednieuwe winterbanden ook niet.quote:
Dat hoor je inderdaad wel vaker, dat m'n daar schrik van heeft. Ligt ook wel aan wat je verkoopt, een iPhone zal een ander publiek trekken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Echt naar ja. Maar ik moet wel want ik wil de discussie over Marktplaats winnen van J. Hij (nooit iets verkocht of gekocht via MP) roept al jaren dat het toch allemaal niets oplevert en dat mensen nooit op komen dagen enzo. Ik wil heel graag zijn ongelijk bewijzen
Ik heb ook best goede ervaringen vooralsnog. Je spreekt nog eens iemand.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat hoor je inderdaad wel vaker, dat m'n daar schrik van heeft. Ligt ook wel aan wat je verkoopt, een iPhone zal een ander publiek trekken.
Deel van m'n fotospul heb ik zelf opgehaald en daar waren toch allemaal wel leuke bezoekjes.
Daar hebben mensen ook wel serieus geld voor over.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja toch. Ik ga die mooie en suite-deuren die hier nog staan echt niet naar de milieustraat brengen hoor. En de gloednieuwe winterbanden ook niet.
Zo hey! En dat voor iets wat een ander misschien zo bij het oud papier had gedaanquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:54 schreef Blues het volgende:
Tot nu toe verkopen wij op MP ook wel alles uiteindelijk.
Soms ff omhoog schoppen voor een paar euro. Helpt ook.
Maar de beste klapper maakten we ondanks op een veiling.
Ik vond met opruimen en afstoffen van de oude kast beneden in de tuinkamer tussen alle Joodse boeken die g al jaren via erfenis in zijn bezit heeft maar nooit iets mee doet een heel oud vergeeld schrift/dun boekje. Met teksten erin geschreven.
Foto's gemaakt en her en der aangeboden.
1 veiling wilde t hebben, dus opgestuurd...
Keken we vorige week nadat de veiling was geweest:
800 euro![]()
30% gaat er dan af, maar toch, die vondst van mij. Een onooglijk boekje![]()
Goed punt!quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede vondstquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:54 schreef Blues het volgende:
Ik vond met opruimen en afstoffen van de oude kast beneden in de tuinkamer tussen alle Joodse boeken die g al jaren via erfenis in zijn bezit heeft maar nooit iets mee doet een heel oud vergeeld schrift/dun boekje. Met teksten erin geschreven.
800 euro![]()
Als de knieband dinges is hersteld. Kun je de volgende keer ook zo doen:quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Oefening van mensendieck; deze oefening doe ik alleen rechts:
Ik lig (waar hij op arm steunt) op mijn zij op bed:
Voorbeeld.
[ afbeelding ]
En deze oefening doe ik alleen links. Wegens kromming dus ook.
[ afbeelding ]
Zo compenseert het die kromming in rug, maakt spieren langer rechts en links ook en maakt ruimte vlgs mensendieck.
Wellicht heb ik mijn been iets te ver naar achteren gestrekt waardoor knie dat niet leuk vond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder helemaal eens dat dysbalans van spiergroepen een rol spelen.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als de knieband dinges is hersteld. Kun je de volgende keer ook zo doen:Ah, ja zij zei ook met theedoek om enkel maar ik pak mijn enkel met hand. Wie weet is dat ook het euvel!! Ik dacht dat mijn methode hetzelfde effect zou geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder helemaal eens dat dysbalans van spiergroepen een rol spelen.
Hoe zittend?
Jee Cat. Wat erg zo dichtbij en zo jong.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verder spaar ik ze allemaal…
De laatste paar weken:
- kennis bijna dood aan verwaarloosde dubbele longontsteking en daarna COVID
- kennis bijna dood door ontsteking van het hartzakje, gevolgd door… dubbele longontsteking
- kennis bijna opgenomen voor zuurstoftherapie door COVID (twee familieleden van haar brachten de feestdagen wel door in het ziekenhuis)
- kennis in het ziekenhuis met smerige voet infectie
- kennis opgenomen in hospice (dat is natuurlijk niet in een paar weken ontstaan). Die gaat wel dood
Muv die laatste kennis is alles (ruim) onder de 60 jaar. Allemaal net wat te ver weg om het voor mij heel dramatisch te maken, maar het lijstje telt wel op zo.
30% is hier plots ook zoveelquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:03 schreef Blues het volgende:
Ondanks=onlangs natuurlijk.
Ja we konden onze ogen niet gelovenJammer vd 30%
![]()
Wauwquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:54 schreef Blues het volgende:
800 euro![]()
Gratis af te halen in de lokale Facebook groep? Zijn hier meestal heel dankbare mensen die het goed kunnen gebruiken of die er voor de hobby iets mee doen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb echt een heel mooie tafel, alleen is het bovenblad helemaal lelijk en verweerd (vochtkringen en zo). Nu denk ik dat iemand die daar lol in heeft dat best nog kan herstellen. Maar ondertussen wil de kringloop de tafel niet (want bovenblad is lelijk), vind ik het best zonde de tafel naar de stort te brengen en heb ik eigenlijk ook geen zin in marktplaatsvolk over de vloer. En hij staat in de weg.
Wauw, goed opruimen en geld overhoudenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:54 schreef Blues het volgende:
800 euro![]()
Dat doe ik ook vaak. Heb ook nog eens de mazzel dat ik een grote centrale hal heb, niemand hoeft naar binnenquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gratis af te halen in de lokale Facebook groep? Zijn hier meestal heel dankbare mensen die het goed kunnen gebruiken of die er voor de hobby iets mee doen.
Ik heb daar een nog veel negatiever beeld bij dan ik heb van MPquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:18 schreef gcjoel het volgende:
Gratis af te halen in de lokale Facebook groep? Zijn hier meestal heel dankbare mensen die het goed kunnen gebruiken of die er voor de hobby iets mee doen.
Ja, iets weggeven en dan komt iemand met een bosje bloemen. En ik heb ooit eens een camera lens verkocht aan een student. Voor ver onder de prijs maar hij had geen geld en wilde m gebruiken voor vliegtuig spotten. I kreeg ook een linkje naar zijn website en later noemde hij me op de site onder mijn MP naam “met dank aan ..”quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:25 schreef Blues het volgende:
Ik vind t leuk en verrassend wat voor mensen op je MP spullen afkomen, en meestal superblij
Wat leukquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, iets weggeven en dan komt iemand met een bosje bloemen. En ik heb ooit eens een camera lens verkocht aan een student. Voor ver onder de prijs maar hij had geen geld en wilde m gebruiken voor vliegtuig spotten. I kreeg ook een linkje naar zijn website en later noemde hij me op de site onder mijn MP naam “met dank aan ..”
Wat een goed resultaat van de veiling zeg.👍🏼quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah, ja zij zei ook met theedoek om enkel maar ik pak mijn enkel met hand. Wie weet is dat ook het euvel!! Ik dacht dat mijn methode hetzelfde effect zou geven.
Hoe zittend?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That concludes the session for today![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van m'n camera's die ik kocht was van de overleden vader van de verkoper. Stond geen prijs bij, dus gevraagd wat hij wou hebben. Ook wat verteld over dat ik al meerdere Mamiya's had, ze ook echt gebruik en na aankoop direct opstuur voor onderhoud.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, iets weggeven en dan komt iemand met een bosje bloemen. En ik heb ooit eens een camera lens verkocht aan een student. Voor ver onder de prijs maar hij had geen geld en wilde m gebruiken voor vliegtuig spotten. I kreeg ook een linkje naar zijn website en later noemde hij me op de site onder mijn MP naam “met dank aan ..”
quote:Op donderdag 26 januari 2023 23:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een goed resultaat van de veiling zeg.👍🏼
Er komt hier veel binnen van mp.En er gaat bijna niks weg. Of het gaat naar een handelaar als inruilobject. Inruil
![]()
Nog eens naar de man op het plaatje gekeken en eigenlijk doet hij niks.Heb je hier plaatjes vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That concludes the session for today![]()
30 procent is ook wel echt veel hoor. 20 tot 23 is normaal bij de meeste veilinghuizen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
30% is hier plots ook zoveelAls het voor 20 euro weg was gegaan dan was het 'ach, 6 euro' geweest
Maar dat is toch ook veel beter dan naar de stort? Als die handelaar er brood in ziet dan vindt hij een koper voor die tafel.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb daar een nog veel negatiever beeld bij dan ik heb van MPOoit 1x gedaan en dat werd opgehaald door iemand waar het woord Handelaar nog net niet op zijn voorhoofd in neonletters stond,
Was ook mijn gedachte, die man haalt het echt niet op om het naar de stort te brengen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 08:07 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Maar dat is toch ook veel beter dan naar de stort? Als die handelaar er brood in ziet dan vindt hij een koper voor die tafel.
Aken is erg leuk, vind ik. Ook even goedkoop boodschappen doen bij een duitse DM....quote:Op vrijdag 27 januari 2023 08:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Alweer tijd om koffers en auto in te pakken.
Nog even nadenken of we via Aken naar huis rijden. Lijkt me nog wel een leuke plek voor een stadswandeling.
Lijkt me juist ideaal in jouw situatie. Dat zijn geen mensen die ongemakkelijke praatjes gaan houden, maar gewoon komen opdagen, het meenemen en weer door.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb daar een nog veel negatiever beeld bij dan ik heb van MPOoit 1x gedaan en dat werd opgehaald door iemand waar het woord Handelaar nog net niet op zijn voorhoofd in neonletters stond,
In ruil voor t afscheid nemen van de blokfluit ?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 07:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net het haar van m'n buurvrouw gedaan.
Goedemorgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we merken wel dat sinds Corona meer mensen de veiling als hobby hebben ontdekt en de prijzen daar zijn echt de pan uit gerezen. Oh, en ik heb nog nooit een veilinghuis gezien dat 20% houdt, meestal is het tussen de 25 en 30% van wat ik zie. Hier 28%.
Ook marktplaats en vinted gebruik ik graag. Dingen die gratis weg mogen en die ik zelf weg kan brengen, leg ik bij de weggeefhoek die hier in de buurt is. Gewoon een soort open schuurtje waarin mensen van alles leggen, van etenswaren tot boeken, serviesgoed en kinderspeelgoed. Het heeft een enorm hoge omloopsnelheid, binnen een uur is het meestal weg. Grotere dingen gaan naar de weggeefwinkel of als het te groot/veel/onhandig is op Facebook/marktplaats. En we hebben ook veel tuinspullen van het lokale tweedehands-tuincentrum dat inmiddels helaas gesloten is.tweedehands
@Kaatje1, fijn dat je zo goed geslapen hebt! Dat kan echt zo veel verschil maken.
@Lonaa, haar van de buurvrouw?
@Barreltje, sterkte met de zwabberkat straks o+
Veel plezier in Aken @Sarabi!
Nou weer even wat doen. De koffie is op.
Ik heb al twee keer gelezen 'ik heb het net met m'n buurvrouw gedaan'quote:Op vrijdag 27 januari 2023 07:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net het haar van m'n buurvrouw gedaan.
Goedemorgen.
Vanuit de regio Köln is er nu ook een objectief onderweg deze kant op. Camera waar ik het eerder in dit topic over had ben ik ook via eBay Kleinanzeigen aan geraaktquote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb al twee keer gelezen 'ik heb het net met m'n buurvrouw gedaan'![]()
Mijn echtgenote is hier hoofd marktplaats. En Vinted, en eBay kleinanzeigen, en Kleiderkreisel en zo is er vast nog wel meer. De Duitse sites lopen vaak beter, voor zowel koop als verkoop omdat de markt zoveel groter is. Laatst in Keulen een kinderwagen gehaald die je in Nederland voor dat bedrag echt niet kon krijgen.
Oh, dit ga ik thuis niet vertellen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn echtgenote is hier hoofd marktplaats. En Vinted, en eBay kleinanzeigen, en Kleiderkreisel en zo is er vast nog wel meer. De Duitse sites lopen vaak beter, voor zowel koop als verkoop omdat de markt zoveel groter is. Laatst in Keulen een kinderwagen gehaald die je in Nederland voor dat bedrag echt niet kon krijgen.
Ik deed wel interessant met mijn spulletjes maar dit is bij ons ookquote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Plant er in!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kijk nu naar mijn enige ‘grote’ mp aankopen: dekenkist als salontafel en een set vazen op poot.
Verder alles nieuw gekocht… meeste inmiddels zo’n 15 jaar oud inmiddels dus het gebruik haal ik er wel uit.
Huis is kaal en leeg nuKerstboom net afgebroken
Ik veroordeel geen planten (meer) tot de dood in dit huishouden.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Plant er in!
Mijn huis is nu vooral erg IKEA.. met wat dingen die ik al jaren met me mee zeul .. dekenkist komen dan weer van familie vandaan
omg, wij hadden op een gegeven moment een poortje gehuurd voor een smal gedeeltequote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
*rondkijkt*
Ik voel me weer jeugdig in de wachtkamer
En ziekenhuis heeft de gescheiden in- en uitgang en andere corona maatregelen weggehaaldIk ga het stoplicht in het smalle gangetje (waar niemand zich sinds een jaar meer aan hield) wel missen....
Denk je dat 'Hoofd Marktplaats' koer tussen de lakens, ja?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik deed wel interessant met mijn spulletjes maar dit is bij ons ook
Alleen noem ik haar zelden zo
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
omg, wij hadden op een gegeven moment een poortje gehuurd voor een smal gedeelteZo eentje die open gaat naar 1 kant als je er aan komt lopen. En het maakte een piepgeluidje als het open ging. En het kostte blijkbaar een paar honderd per week voor de huur
![]()
Waanzin. Stoplichten, poortjes, echt waanzin.
En ik moet de huisarts nog bellen; bedankt voor de reminder (en dat kan natuurlijk niet tijdens de lunchpauze).
Uiteraard.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Denk je dat 'Hoofd Marktplaats' koer tussen de lakens, ja?
Da's zo rottig. Je ogen willen focussen maar dat lukt voor geen meterquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
Oogdruppels beginnen te werken, wereld wordt waziger. Dadelijk maar even wachten met boodschappen doen
Oog. Valt wel mee, die geeft het gewoon op en dwaalt in een heerlijk vage wereld rond. Gelukkig kan ik evt met de fiets in de hand naar huis wandelen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's zo rottig. Je ogen willen focussen maar dat lukt voor geen meter
Ah, hier gingen de druppels altijd in 2 ogen. Eén keer vergeten dat het zou gebeuren dus op de fiets naar het ziekenhuis. Was een heel avontuur om heelhuids thuis te komen (het blijft bij mij ook heel lang werkzaam)quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oog. Valt wel mee, die geeft het gewoon op en dwaalt in een heerlijk vage wereld rond. Gelukkig kan ik evt met de fiets in de hand naar huis wandelen.
Net gecheckt, ben al aardig junkie![]()
En hey, ik kan nu nog typen. Valt mee.
Gezeik. Huisarts kan die labs prima aanvragen. En bij afwijkingen ga je naar de internist.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:41 schreef Isabeau het volgende:
Mijn hemel, ik bel voor de 2e keer in een jaar met mijn huisarts en de 2e keer dat de assistente moppert over 'verplaatste zorg' en dat het ziekenhuis die zorg moet doen/regelen. Ze wist niet of mijn ha het wel wilde doen, of ik maandag even terug wil bellen.... Het gaat hier om een jaarlijkse controle na nierdonatie.
5 keer lezen en dan pas de ik missenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Denk je dat 'Hoofd Marktplaats' koer tussen de lakens, ja?
Andere oog heeft geen pupil om open te sperrenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, hier gingen de druppels altijd in 2 ogen. Eén keer vergeten dat het zou gebeuren dus op de fiets naar het ziekenhuis. Was een heel avontuur om heelhuids thuis te komen (het blijft bij mij ook heel lang werkzaam)
En ze moet even een bloeddrukje controleren, neem ik aan.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gezeik. Huisarts kan die labs prima aanvragen. En bij afwijkingen ga je naar de internist.
Ja hoor, hier wel!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:47 schreef Barreltje het volgende:
Pfft
is het al weekend?
aan het wachten op de dierenarts die gaat vertellen dat alles goet is met het muppie.. duurt lang!!
Hier niet. Puur labwaarden.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ze moet even een bloeddrukje controleren, neem ik aan.
Ze ziet me verder eigenlijk niet. Het is niet alsof ik er de deur plat loop. Laatste keer was mei 2021 dat ik haar zag.
Dan gaat die assistente een zwaar vervolg van haar carriere tegemoed want het hele integrale zorg akkoord draait om het haar kant op verplaatsen van zorg, over de volle breedte van het ziekenhuis productaanbodquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:41 schreef Isabeau het volgende:
Mijn hemel, ik bel voor de 2e keer in een jaar met mijn huisarts en de 2e keer dat de assistente moppert over 'verplaatste zorg' en dat het ziekenhuis die zorg moet doen/regelen. Ze wist niet of mijn ha het wel wilde doen, of ik maandag even terug wil bellen.... Het gaat hier om een jaarlijkse controle na nierdonatie.
Nou, daar heeft mevrouw een heel duidelijke mening over die ze dus ook steeds ventileert aan de telefoon tegen patiënten die er verder niets aan kunnen doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:50 schreef fietsie het volgende:
Dan gaat die assistente een zwaar vervolg van haar carriere tegemoed want het hele integrale zorg akkoord draait om het haar kant op verplaatsen van zorg, over de volle breedte van het ziekenhuis productaanbod
Nou, dat vooral dus. Ga dat niet steeds tegen de patiënten zeggen. Want als dat bij mij al 100% van de gesprekken is gebeurd in het afgelopen jaar, dan neem ik aan dat dat geen toeval is en ze dat veel vaker doet.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:15 schreef yinu het volgende:
Oh, hemel. Alle begrip voor zorgmedewerkers die het zwaar hebben vanwege allerlei redenen hoor, en daar kun je een aardig gesprek over aangaan, maar ik vind toch dat je dat buiten het contact met patiënten dient te houden. Ten eerste heeft niemand daar wat aan, de patiënt niet als die naast zijn/haar klachten ook nog met een schuldgevoel wordt opgezadeld, en de zorgmedewerker ook niet want als je in elk gesprek alleen maar kunt focussen op wat er allemaal mis is, dan is dat voor je eigen psychosociale welzijn ook niet echt bevorderlijk.
Zo'n StarTrek Tricorder zou nu toch zo onderhand wel moeten kunnnen, zou je denken?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:50 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wel je controle laten uitvoeren hoor![]()
Mijn bloeddruk wordt inmiddels aan de lopende band gecontroleerd en ik word steeds maar lekgeprikt (bloed eruit en dingen erin), dat vind ik persoonlijk tamelijk overdreven. Ik zou graag een controletje overdragen, dit is toch geen stijl zo?
Het is echt beroerd gesteld met me, qua schriftelijke uitdrukkingsvaardighedenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
5 keer lezen en dan pas de ik missen
Ik heb al wel zo'n handheld ecg thuis gehad, dat was tofquote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zo'n StarTrek Tricorder zou nu toch zo onderhand wel moeten kunnnen, zou je denken?
Ik was paar weken terug nog bij een demo van opplakbare CTG monitor, dan kan de zwangere daarna gewoon naar huis. Het ding deed 4G naar de software dinges van de Gynquote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb al wel zo'n handheld ecg thuis gehad, dat was tofEn een glucosemeter geleend. Maar alles in een is praktischer.
Stomheid.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat vooral dus. Ga dat niet steeds tegen de patiënten zeggen. Want als dat bij mij al 100% van de gesprekken is gebeurd in het afgelopen jaar, dan neem ik aan dat dat geen toeval is en ze dat veel vaker doet.
Ik heb naar aanleiding van het vorige gesprek overigens geen actie meer ondernomen. Niet richting de internist waar ze me naar terug verwees en niet richting de huisarts.
Kreeg je daar druppels voor?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet haten op spelfouten, ik typ nog steeds wazig
Dat is best betaalbaarquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg ook geen ooglift. Minder zicht maar net op het moment dat ik er aan toe was werd het helemaal niet meer vergoed. Paar jaar later weer wel (maar inderdaad met milimeter restricties). Maar ook al moest ik het zelf betalen (2 ogen 800 euro toen) het is nog steeds de beste beslissing. Nu al weer 8 jaar geleden. Geen hoofdpijn, geen 'moeie ogen" na toch goed geslapen.
Druppelsquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kreeg je daar druppels voor?
Ooglift: jaren geleden. In een paar maanden twee x mensen terugverwezen naar huisarts met de vreselijke hoofdpijnen. Die deden continu het hoofd naar achter kantelen om eronderdoor te kijken.
November/december kreeg ik zelf behoorlijke klachten. Het was het laatste jaar dat ooglift in de basis zat. En…ik werd geweigerd.
Tot aan een bezoek bij de controlerend arts van de zorgverzekeraar.
Toen ‘mocht’ het wèl.
M.a.w. misschien informeren hoe je die weg kunt bewandelen. Zeker met zicht in één oog!
Volgens mij heb ik het hier laten doen, alleen hebben ze nu een andere naam https://aklinieken.nl/tarieven/quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Druppels
Pupil verwijdend zodat ze het netvlies goed kon beoordelen. Zag er nog prrrrima uit![]()
Ik wil ook nog eens bij de verzekeraar checken ja. Want zelf betalen is inmiddels ook aardig aan de prijs.
Haha en mag je hem dan weer omdoen?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:50 schreef Barreltje het volgende:
Het moppie heeft in de afgelopen 10 minuten de cone of shame al 2 keer afgekregen![]()
Dat gaat een lange avond wordenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:50 schreef Barreltje het volgende:
Het moppie heeft in de afgelopen 10 minuten de cone of shame al 2 keer afgekregen![]()
Idioot joh.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Stomheid.
Ik heb inmiddels een kopie van het labformulier thuis liggen wat ik driejaarlijks de huisarts assistente in handen dus, zodat zij het kan kopiëren op een recent formulier. Urinecontainer heb ik thuis al staan van de vorige keer en de gevulde versie ruil ik bij het inleveren plus bloedprikken in het ziekenhuis om voor een lege. Week later online inslagen inzien and repeat na (een paar
) jaar.
Komt geen consult aan te pas.
Misschien dat dat voor de assistente from hell drempelverlagend werkt? En anders consulten huisarts inplannen en die de assistente laten opvoeden![]()
Mijn leed: ik krijg geen ooglift![]()
Het begint te hangen en het minder grote dan standaard blikveld wat ik al heb wordt dus een tikje kleiner. Inmiddels ook weleens hoofdpijn en zo.
Contactlensspecialist drong er al eerder op aan dat ik moest gaan informeren aar een verwijzing, ook al voldoe ik nog niet aan de standaard. Uitzondering en zo.
Oogarts snapte het verhaal maar kon me meteen vertellen dat ik geen schijn van kans maak met hoe (weinig) het nu hangt. Verzekeraars gaan uit van standaarden en kijken niet naar het totaalplaatje van visus, handicaps etc![]()
Ook al zo belachelijk.
Ik geloof niet dat het een heel dure ingreep is. Ik heb ze ook wel gedaan (met plastisch chirurg naast me hoor), ooglidcorrectiequote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Stomheid.
Ik heb inmiddels een kopie van het labformulier thuis liggen wat ik driejaarlijks de huisarts assistente in handen dus, zodat zij het kan kopiëren op een recent formulier. Urinecontainer heb ik thuis al staan van de vorige keer en de gevulde versie ruil ik bij het inleveren plus bloedprikken in het ziekenhuis om voor een lege. Week later online inslagen inzien and repeat na (een paar
) jaar.
Komt geen consult aan te pas.
Misschien dat dat voor de assistente from hell drempelverlagend werkt? En anders consulten huisarts inplannen en die de assistente laten opvoeden![]()
Mijn leed: ik krijg geen ooglift![]()
Het begint te hangen en het minder grote dan standaard blikveld wat ik al heb wordt dus een tikje kleiner. Inmiddels ook weleens hoofdpijn en zo.
Contactlensspecialist drong er al eerder op aan dat ik moest gaan informeren aar een verwijzing, ook al voldoe ik nog niet aan de standaard. Uitzondering en zo.
Oogarts snapte het verhaal maar kon me meteen vertellen dat ik geen schijn van kans maak met hoe (weinig) het nu hangt. Verzekeraars gaan uit van standaarden en kijken niet naar het totaalplaatje van visus, handicaps etc![]()
Ook al zo belachelijk.
Ja, dat is idd echt wel duur.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Vakantietje naar Turkije of Thailand?quote:
Gewoon crowdfunding, dacht ik eigenlijkquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Vakantietje naar Turkije of Thailand?
Niet de concorde nemen.
Dat was nog voor de druppelquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is alvast mooi meegenomen als je bij de oogarts zit
Meh. Op dit moment nog principekwestie.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het een heel dure ingreep is. Ik heb ze ook wel gedaan (met plastisch chirurg naast me hoor), ooglidcorrectieMisschien de moeite waard er zelf voor te betalen. Het was toen idd al een crime om het vergoed te krijgen.
Oh, te snel gereageerd en spuit 11. Maar dat dus, best betaalbaar![]()
Zijn die prijzen per oog of per setquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het hier laten doen, alleen hebben ze nu een andere naam https://aklinieken.nl/tarieven/
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
En twee dames die beiden dezelfde achternaam hadden. Waardoor -als ik het goed hoorde- eentje een onderzoekje kreeg wat voor de andere was bestemd. Toch maar geboortedatum checken een volgende keer.
Ik ga uit per setquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zijn die prijzen per oog of per set
Denk het ook, moet korting te regelen zijnquote:
Hmm ik ken iemand met kinderen die naar die regio gaat emigreren...quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:36 schreef Isabeau het volgende:
Wat 'fijn' dat deze kinderen nog niet zo heel oud warenhttps://www.nu.nl/buitenl(...)t-in-wijnkelder.html
(en na elk nieuwsbericht in deze categorie denk ik elke keer weer: hoeveel meer kinderen/vrouwen zijn er nog steeds opgesloten in kelders in de wereld)
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is echt beroerd gesteld met me, qua schriftelijke uitdrukkingsvaardighedenmijn Marktplaatsführerin zei al, 'ik kan niet wachten tot je weer slim bent' en dat onderschrijf ik wel
![]()
Ingetrokkentepelcorrectie? Serieus?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het hier laten doen, alleen hebben ze nu een andere naam https://aklinieken.nl/tarieven/
Ik kan hier nog wel redelijk de schijn ophouden geloof ikquote:
En achter ramen, in gedwongen prostitutie, seksdorpjes in landen waar het net iets makkelijker is om onder de radar te zijn, loverboyslachtoffers etc etcquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:36 schreef Isabeau het volgende:
Wat 'fijn' dat deze kinderen nog niet zo heel oud warenhttps://www.nu.nl/buitenl(...)t-in-wijnkelder.html
(en na elk nieuwsbericht in deze categorie denk ik elke keer weer: hoeveel meer kinderen/vrouwen zijn er nog steeds opgesloten in kelders in de wereld)
Ja, die schaar ik allemaal in de categorie 'in kelders'quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:50 schreef Vanyel het volgende:
En achter ramen, in gedwongen prostitutie, seksdorpjes in landen waar het net iets makkelijker is om onder de radar te zijn, loverboyslachtoffers etc etc
Oh dear, gaat lekker. Ik ben er mee bekend, maar onze kat lust geen vis, dus die geur ken ik dan weer nietquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:49 schreef yinu het volgende:
Een van onze katten geeft nogal snel over (zelfs voor een kat). Als hij te snel of te veel eet, of als er tijdens zijn eetmoment iemand een eng geluid maakt zoals niezen of hoesten of iets laten vallen, of als er iemand vagelijk in de buurt een kraan opendraait bestaat de kans dat hij kort daarna zijn hele maaginhoud weer teruggeeft. Dat gebeurde dus zonet, hij had denk ik een beetje extra gegeten van het bordje van de ander. Na het eetmoment zaten ze samen op de radiatoren
![]()
Over de radiator, het schapenvachtje dat op het bankje voor de radiator staat, en een stapeltje boeken en een notitieblok. Vis.
Voordeel: de radiator, de radiatorventilatoren en de vloer onder de radiator waren zo te zien al een tijdje niet zo zorgvuldig schoongemaakt. Nadeel: het ruikt hier naar vis. Heel erg.
Ik heb er net baking soda overheen gesprenkeld en dan stofzuig ik dat vanavond wel weer weg.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh dear, gaat lekker. Ik ben er mee bekend, maar onze kat lust geen vis, dus die geur ken ik dan weer nietRaam open en tsja, hopen dat het snel weg gaat. We hebben wel eens soort wonderspul hier tegen nare geurtjes van de kat als die heeft gekotst. Gekocht omdat hij 1x op de bank had geplast en we elk spoortje geur weg wilden hebben.
Hopelijk helpt dat voldoende.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:56 schreef yinu het volgende:
Ik heb er net baking soda overheen gesprenkeld en dan stofzuig ik dat vanavond wel weer weg.
Opgenoteerd. Voor als ze ook nog ergens gaan plassen. Ik denk dat de vislucht wel wegtrekt. Een keerquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hopelijk helpt dat voldoende.
Het heet overigens 'Simple Solution - Cat stain and odor remover'. Verder geen merk, dus ik denk dat dat Simple Solution het merk is.
Het is een gaaaave hequote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:49 schreef yinu het volgende:
Een van onze katten geeft nogal snel over (zelfs voor een kat). Als hij te snel of te veel eet, of als er tijdens zijn eetmoment iemand een eng geluid maakt zoals niezen of hoesten of iets laten vallen, of als er iemand vagelijk in de buurt een kraan opendraait bestaat de kans dat hij kort daarna zijn hele maaginhoud weer teruggeeft. Dat gebeurde dus zonet, hij had denk ik een beetje extra gegeten van het bordje van de ander. Na het eetmoment zaten ze samen op de radiatoren
![]()
Over de radiator, het schapenvachtje dat op het bankje voor de radiator staat, en een stapeltje boeken en een notitieblok. Vis.
Voordeel: de radiator, de radiatorventilatoren en de vloer onder de radiator waren zo te zien al een tijdje niet zo zorgvuldig schoongemaakt. Nadeel: het ruikt hier naar vis. Heel erg.
De moeilijke Italiaanse?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, jurk is bijna af. Morgen (waarschijnlijk zondag) de zoom en de mouwen omzomen en helemaal klaar
Australischequote:
Ik ookquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
AustralischeZo benieuwd of hij nu echt leuk is (en lekker zit).
De mijne kotsen graag op de kachel, want daar liggen ze natuurlijk ook graag. Op zich niet zo'n ramp, het is superglad beton, maar het is twee meter hoog dus ik moet een trap pakkenquote:Kattenkotsjes. Elin is de beste, die kotst (wel vaak, dat dan weer wel) op de vloer bij de voordeur, makkelijk schoon te maken. Nika spuugt alleen maar speeksel maar dat overal in huis, ook op bank/stoel/kleed
Welkom thuis! Miauw!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:27 schreef Sarabi het volgende:
Wij zijn net thuis en hier lag een haarbal op de banken natuurlijk net naast het kattendeken dat wel makkelijk uit te wassen is.
En als je ze er dan uithaalt, zitten ze in de kelder in hun geest.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, die schaar ik allemaal in de categorie 'in kelders'Niet vrij.
Ja en meestal gaat er een uitgebreide sessie van kokhalsgeluiden aan vooraf, zodat ik dan gillend aan kan komen rennen NIET OP HET KLEED! NIET OP DE STOEL! waarna ze vakkundig over de bank kotsenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is een gaaaave he
Hier moet ik af en toe ook een kokkend lijf van de bank of kist (groefjes) afzwiepen.
In F&F hadden we ooit een énig topic waarin alle soorten kattenkotsjes geanalyseerd werden![]()
Edit: F&F / Kattenkots - een kleine analyse![]()
Het is deze stofquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ook
Je hebt 'm vast niet zo'n saai degelijk kleurtje gegeven als het voorbeeld dat je liet zien. Kom je nog een foto showen van jouw creatie? Zou ik leuk vinden
[..]
De mijne kotsen graag op de kachel, want daar liggen ze natuurlijk ook graag. Op zich niet zo'n ramp, het is superglad beton, maar het is twee meter hoog dus ik moet een trap pakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effen stoffen gebruik ik alleen maar voor "ondersteuning, zoals een t-shirt onder een leuk vest of zo. Hierna maak ik een testbroek, maar of ik daarmee naar buiten ga betwijfel is.
En als het klaar is maak ik zeker een foto voor hier.We have far more in common than that which devides us..
Ah, de protest kots.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:27 schreef Sarabi het volgende:
Wij zijn net thuis en hier lag een haarbal op de banken natuurlijk net naast het kattendeken dat wel makkelijk uit te wassen is.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is deze stofWat een werk heb je ermee gehadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effen stoffen gebruik ik alleen maar voor "ondersteuning, zoals een t-shirt onder een leuk vest of zo. Hierna maak ik een testbroek, maar of ik daarmee naar buiten ga betwijfel is.
En als het klaar is maak ik zeker een foto voor hier.![]()
Wel veel bijgeleerd, hoop ik?Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Qua werk valt het wel mee, het is een redelijk makkelijk patroon. Alleen snapte ik de knipinstructies niet. Nu wel. De zakken die erin horen vond ik spuuglelijk dus dat aangepast en ik heb er een kleine col op gezet, net even iets warmer en minder kaal voor in de winter. De zomerversie heb ik (al vloekend en tierend) ooit eens een stuk lagere halslijn gemaakt.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat een werk heb je ermee gehad![]()
Wel veel bijgeleerd, hoop ik?
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Qua werk valt het wel mee, het is een redelijk makkelijk patroon. Alleen snapte ik de knipinstructies niet. Nu wel. De zakken die erin horen vond ik spuuglelijk dus dat aangepast en ik heb er een kleine col op gezet, net even iets warmer en minder kaal voor in de winter. De zomerversie heb ik (al vloekend en tierend) ooit eens een stuk lagere halslijn gemaakt.
Ik zie kaatje ook echt niet vloekend en tierend voor mequote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:09 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Zet jij een keer de webcam aan als je aan het naaien bent? Kunnen we meegenieten
Jaaaaaquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:09 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Zet jij een keer de webcam aan als je aan het naaien bent? Kunnen we meegenieten
Yep, katten zijn zo leukquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah, de protest kots.
Jij zo lang weg, ik ‘zorg’ voor je huishouden
Ik kreeg hier net een zeer verstoorde blep omdat ik poes tijdens de activiteit lastig viel met mijn complimenten over haar voetjes verzorgingquote:
Ugh, ik vind dat altijd zo smerig.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo te lezen ben ik gezegend met een kat die eigenlijk alleen af en toe recht na het eten de nog niet verteerde hap eruit gooitEn met een beetje geluk gaat dst ook nog de recycle in.
Het menselijk equivalent is kotsen vanuit een hoogslaperquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:39 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat kotst het liefst bovenaan de trap. De open trap, om het leuk te houden.
Ik ben alles niet wat jouw schoonmoeder wel is. Maar ik voel me nu niet zo alleenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:32 schreef sigme het volgende:
Ik weet trouwens niet beter dan dat vloeken en tieren hoort bij de naaimachine.
Zelfs mijn altijd beschaafde en netjes godsdienstige schoonmoeder stond bekend om haar gevloek bij naaiwerk.
Oh, ik vloek en grom ook hoor. Mijn liefste moet ook zorgen dat 'ie flink uit de buurt is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben alles niet wat jouw schoonmoeder wel is. Maar ik voel me nu niet zo alleen
Kat niet naar boven laten. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:39 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat kotst het liefst bovenaan de trap. De open trap, om het leuk te houden.
Heb ik een deja vu of las ik dit elders al?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:08 schreef borisz het volgende:
Weekend.
Haarlem is dit weekend niet bereikbaar, nou ja met NS bus. Daar heb ik geen zin in. Dus het wordt wandelen in Het Twiske. Dat is OV technisch voor mij goed te doen.
Nog nooit geweest dus ook leuk
Nee, dat ligt niet aan jou.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb ik een deja vu of las ik dit elders al?
Ik zag net een item over dementie, dat kan het natuurlijk ook nog zijn![]()
quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:13 schreef borisz het volgende:
Moring.
Accountant dag 4. Vandaag wel digitaal, maar moet wel paraat staan voor eventuele vragen.
Dit weekend is Haarlem afgesloten van de trein. Die extra reistijd heb ik weinig zin in dus het wordt wrs een wandeling in Het Twiske. Al ga ik zaterdag wellicht nog even op en neer naar Utreg voor 25 jaar Spieren voor Spieren
.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Hallo
Ik kan wel janken. Clusterhoofdpijn van E. wordt alleen maar erger, heftigere, langere aanvallen en nog geen twee uur na elkaar
En als klap op de vuurpijl is m'n oog ook weer aan het kutten, is wéér rood op dezelfde plek zoals het de vorige keer ook begon, (nog) geen pijn maar vind het wel eng. Ik weet dat die plek gevoelig zal blijven voor ontstekingen en heb de druppels in pipetjes nog voor de actieve ontsteking dus daar maar mee begonnen... Als 't niks verbeterd maandag huisarts maar bellenmoet zich niet weer ontwikkelen tot een ulcus cornea.
Och wat kutklote.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Hallo
Ik kan wel janken. Clusterhoofdpijn van E. wordt alleen maar erger, heftigere, langere aanvallen en nog geen twee uur na elkaar
En als klap op de vuurpijl is m'n oog ook weer aan het kutten, is wéér rood op dezelfde plek zoals het de vorige keer ook begon, (nog) geen pijn maar vind het wel eng. Ik weet dat die plek gevoelig zal blijven voor ontstekingen en heb de druppels in pipetjes nog voor de actieve ontsteking dus daar maar mee begonnen... Als 't niks verbeterd maandag huisarts maar bellenmoet zich niet weer ontwikkelen tot een ulcus cornea.
Wat een ellende bij jullie.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Hallo
Wat verschrikkelijk voor jullie.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Hallo
Verapamil niet ivm zijn hartritmestoornissen ook. Lithium is noot serieus geopperd volgens mij maar is ook troep natuurlijk dus staat ie ook niet om te springen. Hij was 5 jaar aanvalsvrij natuurlijk dus was wel bij huisarts geweest en die kon alleen triptanen voorschrijven, dat is echt 'n no go. Doorverwijzing neuroloog zou meer dan twee maanden duren en dan is zeer waarschijnlijk (hopelijk) de periode alweer voorbij.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een ellende bij jullie.
Gebruikt E. tussen de aanvallen verapamil of lithium of zoiets eigenlijk?³
En dan zou het 2 maanden moeten duren voordat man bij de neuroloog terecht kan?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Hallo
Evilllllquote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Cat-astrophe en @:Myraela https://www.jamin.nl/eiwi(...)y12SpmnTM0zlyjJN4mJY
Thanks a voor het medelevenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ellende MeMo![]()
En niet te lang wachten met je oog! Uit ervaring weet ik dat huis- en oogartsen dan diepe zuchten slaken
Die is vooralsnog alleen voor chronische patiënten en dat is hij, thank god, niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:52 schreef Blues het volgende:
Er bestaat ook nog een ONS-therapie. Weet niet of hij daar voor in aanmerking zou kunnen komen? Hoor daar wel hoopvolle verhalen over.
Gaat vanzelf na 2 seizoenen..dan wordt t stomvervelend.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:57 schreef Vanyel het volgende:
Omfg wij begonnen vanavond aan the handmaid's tale. Ik dacht dat dat slightly boring ouwe shit was, kostuumdrama-alike.
Niet helemaal wat ik in gedachten had![]()
En zie na 3 eps maar weer te stoppen met zoiets
Had overwogen om er aan te beginnen. Wellicht morgenavond danquote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:57 schreef Vanyel het volgende:
Omfg wij begonnen vanavond aan the handmaid's tale. Ik dacht dat dat slightly boring ouwe shit was, kostuumdrama-alike.
Ik vind het helemaal niet absurd. Zie het zo gebeuren.quote:
Ik ga in Breda naar DC Klinieken. Ben er zeer tevreden over. Ben voor 99% van de spanningshoofdpijn en voor 60% van de migraine af. Is totaal iets anders dan clusterhoofdpijn natuurlijk maar mijn neuroloog weet in elk geval wel raad met hoofdpijnen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
En dan zou het 2 maanden moeten duren voordat man bij de neuroloog terecht kan?
Wat een ellende. Heel veel sterkte.
https://www.dcklinieken.nl/neurologie/#locatiesenwachttijden
Is Breda te rijden voor jullie als je vervoer kunt regelen.
Vergoed uit basis, Behalve zv VGZ
Is t zo erg? Ik heb t laten doen, werd vergoed, maarquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit is waarom ik het nog niet heb ook.
Ik werd destijds volledig verrast doordat ik het verhaal bleek te kennen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:57 schreef Vanyel het volgende:
Niet helemaal wat ik in gedachten had![]()
En zie na 3 eps maar weer te stoppen met zoiets
Ik heb geen idee of zo'n prikker nou echt iets uitmaakt. Bij ons zit er een prikker op de eierkoker. Mijn man gebruikt hem nooit en ik meestal wel maar kijk niet of er echt een gaatje in zit.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee, ernstige zaken nu: Mijn eierprikker is stuk. Wie weet een leuke?
Ik gebruik altijd mijn wüsthoff tomatenmesquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja op dat watergietcilindertje zit ook nog een prikkertje inderdaadIk had helemaal niet naar de dartpijltjes hoeven lopen
International Baccalaureate examen. Is het Engels examen dat je doet na tweetalig onderwijs.quote:
Moet je eens doenquote:
Ik ben de vrouw die op zondag de eieren kookt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je eens doenHet Zal Je Leven Veranderen! !
Als ze blauw zouden zijn, zou ik het wel korter doen hequote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
10 minuten koken?? Dan zijn ze wel blauw van binnen denk onnie
Nou weet ik niet. Century egg schijnt in bepaalde gebieden een delicatesse te zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Als ze blauw zouden zijn, zou ik het wel korter doen he
Wordt niet vergoed want is niet erg genoegquote:Op zaterdag 28 januari 2023 08:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Is t zo erg? Ik heb t laten doen, werd vergoed, maar![]()
![]()
![]()
![]()
Ach... Gecondoleerd Lonaaquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
Mijn opa is gisterenavond rustig ingeslapen.
Gecondoleerd @Lonaaquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
Hugsquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
Bij mij was het ondanks vel op de knieën ook slechts coulance. Maar t litteken zit heel naarquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wordt niet vergoed want is niet erg genoeg
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
Waar moet het dan heen om 'gewoon' vergoed te worden? Moet je erover struikelen?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij mij was het ondanks vel op de knieën ook slechts coulance. Maar t litteken zit heel naar
10 weken ongeveer. Ik vind het voor mijn moeder zo naar. Surrogaat moeder eerst, en dan je vader.quote:
Ja, ongeveer. Moet echt een immense flap zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 13:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar moet het dan heen om 'gewoon' vergoed te worden? Moet je erover struikelen?Loon
Ach, gecondoleerd. Wat een heftige tijd voor jou en je familie…quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
Absurd ja? Ik vond het eigenlijk eng dicht bij mijn beeld van het zuid-oosten van de USA komen...quote:
En de borden beginnen dus al 40 km vooruit he....quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:23 schreef Molo het volgende:
Jezus
https://www.ttm.nl/on-the(...)-februari-is/150787/
4:30 koken hier, gestart vanaf koud water. Zonder gaatjes.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben de vrouw die op zondag de eieren kookt.
Water in de waterkoker.
Overgieten in pan.
Aan de kook brengen
Eieren erbij
De mijne 5 min
Die van g nog eens 5 min
PERFECT![]()
zonder gaten
Gecondoleerd.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
Chronisch ontstoken huid die je niet meer zelf kunt schoonmaken oa. (was 1 vd criteria die eega voorgeschoted kreeg)quote:Op zaterdag 28 januari 2023 13:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar moet het dan heen om 'gewoon' vergoed te worden? Moet je erover struikelen?Loon
Is opa van de andere kant.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 13:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hopelijk is hij nu weer ‘ergens’ bij zijn vrouw.
Oquote:
Ik dacht dat dit om een bril ging, rest van het topique niet gelezenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zo'n meekleurding dat heeft mijn reismaat ook ja. Werkt best goed op zich.
Ik wíl dit absurdisme vinden.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 13:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Absurd ja? Ik vond het eigenlijk eng dicht bij mijn beeld van het zuid-oosten van de USA komen...
Er zijn twee verschillende specerijen die we allebei 'kaneel' noemen: Ceylon kaneel en Cassia.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 13:56 schreef AnneX het volgende:
Vandaag wilde ik n.a.v. tip van minilot https://www.davidlebovitz(...)h-shortbread-recipe/ bakken.
Blijkt er onvoldoende gemberpoeder te zijn. En de boter niet uit de koelkast gehaald.
Dus even naar de winkel.
Omdat ik ook regelmatig appelplaattaart maak met kaneelsuiker, ook kaneel meegenomen.
Kijk ik eens goed in het schap: van Versteeg 37 gram / ¤ 3,45 en ¤ 93,2 /kg![]()
En het huismerk gwn 52 gram / ¤ 1,15 en ¤ 22,15 / kg.
Waarin zit het verschil, behalve in prijs?
Dan nog zitten er grote kwaliteitsverschillen (en daarmee prijsverschillen) tussen kaneel en kaneel.quote:De Verstegen gemalen kaneel is kaneel van Cassia (van origine Indonesië). De Verstegen kaneelstokjes is Ceylon kaneel (van origine Sri Lanka).
https://algemeen.verstegen.nl/over-kruiden-en-specerijen/kaneel/
Ik betwijfel ten zeerste dat Verstegen de dure variant gebruikt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn twee verschillende specerijen die we allebei 'kaneel' noemen: Ceylon kaneel en Cassia.
Ceylon is beduidend duurder.
Ik moest ook even een pagina terugbladerenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 13:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit om een bril ging, rest van het topique niet gelezen
Wow …80 gram cassia kaneel voor ¤ 1,50quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik koop m'n kaneel het liefst bij de Flying Tiger. Dat zal ongetwijfeld gewoon cassia kaneel zijn, gezien de prijs en de grootte van de portie. Maar de kwaliteit lijkt iig constant - bij de toko is het altijd een beetje een gok of je heerlijke kaneel krijgt of muffe zooi. En de Flying Tiger is Deens dus die zullen wel verstand hebben van kaneel
Gecondoleerdquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
Sowieso 1 met Molequote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:00 schreef minilot het volgende:
Ondertussen op de fiets onderweg naar tacos
https://alfredostaqueria.nl/
Welke zal ik eens gaan bestellen? Roepen jullie eens wat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |