abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207730059
Oh ja…tip van de dag: bij ing is 100 punten wel ¤ 15,- waard. *O*
Nu kost de nieuwe pan Milano met (glazen) afgietdeksel ¤ 25,—
Alleen aankoop via internet en geen aanbiedingen.
pi_207730685
:O Moggeh! Net thuis. Een glas water en een bijleesje tijdens het uitpuffen :) :) Iedereen alvast een fijne vrijdag!
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 07:13:20 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207730858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, iets weggeven en dan komt iemand met een bosje bloemen. En ik heb ooit eens een camera lens verkocht aan een student. Voor ver onder de prijs maar hij had geen geld en wilde m gebruiken voor vliegtuig spotten. I kreeg ook een linkje naar zijn website en later noemde hij me op de site onder mijn MP naam “met dank aan ..” _O-
Een van m'n camera's die ik kocht was van de overleden vader van de verkoper. Stond geen prijs bij, dus gevraagd wat hij wou hebben. Ook wat verteld over dat ik al meerdere Mamiya's had, ze ook echt gebruik en na aankoop direct opstuur voor onderhoud.

Zelf had ie ook geen idee, biedingen liepen uiteen van ¤600 tot ¤2000. Dat eerste is overigens te weinig, ¤2000 had het allemaal in perfecte staat moeten zijn. Uiteindelijk had ie wel een goede gevoel bij mij, want het bedrag wat ik in gedachten had werd direct geaccepteerd, dat was wel aan de lage kant en had zelf wat marge naar boven ingecalculeerd. Had ¤1000 geboden. Verkoper wou een aquarium voor z'n zoontje kopen van dat geld, kwam ter sprake dat dit ¤1100 kost. Toen heb ik die laatste ¤100 er ook maar bijgelegd. Alsnog niet duur voor wat ik kreeg.

Dus toen mocht ik naar Bielefeld (of een dorpje in die gemeente, dus of het echt bestaat weet ik nog steeds niet :o ) Had ¤1000 geboden. Verkoper wou een aquarium voor z'n zoontje kopen van dat geld, kwam ter sprake dat dit ¤1100 kost. Toen heb ik die laatste ¤100 er ook maar bijgeleverd. Alsnog niet duur voor wat ik kreeg. Hij blij, ik blij.

Verkoper vertelde nog waarvoor z'n pa die camera gebruikte: hij fotografeerde veel levensmiddelen. In Bielefeld. Dus inderdaad, dr Oetker :P

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 27-01-2023 11:01:46 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 07:15:38 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207730863
Nutteloos feitje en dan ga ik naar m'n werk: er liggen daar in een straal van ca 20km drie familiebedrijven met een miljarden omzet: dr Oetker, Miele en Claas
pi_207730864
Ik heb net het haar van m'n buurvrouw gedaan.

Goedemorgen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207730869
Goedemorgen allemaal :*
pi_207730920
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een goed resultaat van de veiling zeg.👍🏼
Er komt hier veel binnen van mp. 8)7 En er gaat bijna niks weg. Of het gaat naar een handelaar als inruilobject. Inruil o|O

Nog eens naar de man op het plaatje gekeken en eigenlijk doet hij niks.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
That concludes the session for today w/
Heb je hier plaatjes van :@
pi_207730985
Ik moet van de bank af maar ik heb geen zihin. ;(
pi_207731050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
30% is hier plots ook zoveel _O- Als het voor 20 euro weg was gegaan dan was het 'ach, 6 euro' geweest :D
30 procent is ook wel echt veel hoor. 20 tot 23 is normaal bij de meeste veilinghuizen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207731082
Goedemorgen!

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb daar een nog veel negatiever beeld bij dan ik heb van MP :D Ooit 1x gedaan en dat werd opgehaald door iemand waar het woord Handelaar nog net niet op zijn voorhoofd in neonletters stond,
Maar dat is toch ook veel beter dan naar de stort? Als die handelaar er brood in ziet dan vindt hij een koper voor die tafel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 08:33:40 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207731211
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:07 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Maar dat is toch ook veel beter dan naar de stort? Als die handelaar er brood in ziet dan vindt hij een koper voor die tafel.
Was ook mijn gedachte, die man haalt het echt niet op om het naar de stort te brengen.
pi_207731223
Goedemorgen :W
Alweer tijd om koffers en auto in te pakken.
Nog even nadenken of we via Aken naar huis rijden. Lijkt me nog wel een leuke plek voor een stadswandeling.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:37:52 #88
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207731235
het is denk ik vooral ook wat voor gevoel je wil hebben bij het verkopen op MP.
Wil je dingen redden van de sloop, wil je er geld mee verdienen of wil je zorgen dat je spullen naar mensen gaan die het minder hebben..

hier is Frida vanmorgen naar de dierenarts gebracht.. hele behandeling van sterilisatie, wat vaccinaties en ze krijgt een C in haar oor getatoeerd.. de katten hier krijgen normaal gesproken een nummer in hun oor, maar ik heb frida laten chippen.. dus nu krijgt ze een c in haar oor om te zeggen dat ze gechipt is..

:D het is weer eens wat anders :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207731319
Mogge!
Geslapen van ca 2315 tot 6 en van 6 tot 8.30. Voel me weer mens.

Ah Frieda, straks een wiebelige kat thuis.

Nooit in Aken geweest @Sarabi maar schijnt de moeite waard te zijn.

Het haar doen van de buurvrouw @Lonaa?

Jaren geleden heb ik ook veel spelletjes etc op de weggeef fb pagina gezet, waren een paar drukke dagen. En toen ik niet wist hoe ik van de vlonders op het balkon af moest komen gaf iemand de tip om het op weggeef pagina te zetten. T was zo gepiept, werd netjes opgehaald
We have far more in common than that which devides us..
pi_207731405
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
Alweer tijd om koffers en auto in te pakken.
Nog even nadenken of we via Aken naar huis rijden. Lijkt me nog wel een leuke plek voor een stadswandeling.
Aken is erg leuk, vind ik. Ook even goedkoop boodschappen doen bij een duitse DM....
pi_207731474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb daar een nog veel negatiever beeld bij dan ik heb van MP :D Ooit 1x gedaan en dat werd opgehaald door iemand waar het woord Handelaar nog net niet op zijn voorhoofd in neonletters stond,
Lijkt me juist ideaal in jouw situatie. Dat zijn geen mensen die ongemakkelijke praatjes gaan houden, maar gewoon komen opdagen, het meenemen en weer door. :D

Marktplaats leek me altijd maar veel gedoe. En dat vind ik het nog steeds, want het zit in mijn karakter om heel erg te gaan zitten wachten tot iemand komt. En ze komen bijna altijd te laat. :') Maar de laatste grote opruimronde toch een hoop online gezet, en best een hoop geld aan overgehouden. Heb nu al zin in de volgende ronde wanneer we alles voor de verhuizing gaan verkopen. :D
  vrijdag 27 januari 2023 @ 09:09:37 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207731486
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:15 schreef Lonaa het volgende:

Goedemorgen.
In ruil voor t afscheid nemen van de blokfluit ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207731489
En ik koop er eigenlijk zelden iets, maar toevallig een paar weken terug echt de perfecte aankoop gedaan. Onze schuurdeur rotte zo'n beetje uit elkaar, en toen had iemand 2 straten achter ons een nieuwe zware deur op marktplaats gezet. :D
pi_207731531
De beste dingen in ons huis komen van marktplaats.
Alleen als ik hier zomaar om me heen kijk de keukentafel, 2 stoelen, barkrukken, 2 grote en 2 kleine kasten, hoekbank, salontafel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207731776
Jeeminee, wat een bijlees…

Over verlichting: ik gebruik wel bijna altijd fietslampjes maar ben op de fiets een stuk minder goed zichtbaar dan als ik in het donker ga/ging hardlopen. Toen had ik altijd een reflecterend hesje aan, plus lampjes, plus neon kleren. Gek genoeg vind ik het wel oké om met 2 mini-lampjes en een zwarte jas op de fiets te stappen. En heb ik enorme oordelen over mensen die het nodig vinden om in het zwart zonder verlichting over de rijbaan te hollen. Ik realiseer me dat dat een vreemdsoortige cognitieve dissonantie is.

Over drinken: ik drink altijd tamelijk veel. In het ziekenhuis afgelopen zomer dronk ik volgens de bloedwaarden zelfs té veel en de cardioloog kwam me vertellen dat meer dan 1,5 liter niet per se goed was voor m’n hart en dat de 3 liter die ik toen dronk zeker niet hielp bij het verwerken van de longembolieën omdat mijn hart daar al zo hard voor moest werken dus toen moest ik juist m’n vochtinname bijhouden om onder de 1,5 liter te blijven. Terwijl we midden in een hittegolf zaten, en de lucht in het ziekenhuis al zo droog was en ik door de benauwdheid al de hele tijd een droge mond had dus telkens dorst. Dat was niet fijn. Heb toen wel heel veel op ijsklontjes gesabbeld.

Net maar even een extra glas water genomen want ik kreeg al dorst bij de herinnering. Normaal gesproken drink ik 2 glazen lauw water als ik opsta, 1 a 2 koffie meteen daarna, water of thee bij het ontbijt (meestal ontbijt ik laat, in ieder geval na sporten/bewegen/yoga). In de middag thee. Bij het eten thee of water. ‘S avonds meer thee. Allerlei soorten losse thee, zwart/groen/wit/kruiden, in de zomer ook wel koude kruidenthee of water, met eventueel iets van munt/citroen/verveine of andere smaakmakers erin. Voor het slapen gaan nog 1 of 2 glazen water, afhankelijk van hoeveel ik gedurende de avond nog gedronken heb.

Ik heb 1 keer een klein galsteentje gehad en dat was al vreselijk pijnlijk maar deelde ooit een kantoor met een collega die vaak nierstenen had en dat hoop ik nooit mee te maken! Mijn gewoonte om de ochtend te starten en de dag te eindigen met water had ik toen al wel maar die is toen wel flink bestendigd.

Wat een leuke meevaller van de veiling, @Blues! Ik vind veilingen heel leuk om dingen te kopen. Wij hebben veel leuke koopjes van het lokale veilinghuis hier (lang verhaal in spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we merken wel dat sinds Corona meer mensen de veiling als hobby hebben ontdekt en de prijzen daar zijn echt de pan uit gerezen. Oh, en ik heb nog nooit een veilinghuis gezien dat 20% houdt, meestal is het tussen de 25 en 30% van wat ik zie. Hier 28%.

Ook marktplaats en vinted gebruik ik graag. Dingen die gratis weg mogen en die ik zelf weg kan brengen, leg ik bij de weggeefhoek die hier in de buurt is. Gewoon een soort open schuurtje waarin mensen van alles leggen, van etenswaren tot boeken, serviesgoed en kinderspeelgoed. Het heeft een enorm hoge omloopsnelheid, binnen een uur is het meestal weg. Grotere dingen gaan naar de weggeefwinkel of als het te groot/veel/onhandig is op Facebook/marktplaats. En we hebben ook veel tuinspullen van het lokale tweedehands-tuincentrum dat inmiddels helaas gesloten is.

*O* tweedehands *O*

@Kaatje1, fijn dat je zo goed geslapen hebt! Dat kan echt zo veel verschil maken.

@Lonaa, haar van de buurvrouw?

@Barreltje, sterkte met de zwabberkat straks o+

Veel plezier in Aken @Sarabi!

Nou weer even wat doen. De koffie is op.
pi_207732649
Buurvrouw is gisteren onderuit gegaan want glad, last van arm/schouder nu dus die kreeg haar haar niet in een knot. En dat moet voor het werk, wat ze dus wel gaat doen.

Heb de buurvrouw al aantal keer op dr flikker gegeven dat ze om hulp moet vragen als ze het nodig heeft, so she did. :7
pi_207732652
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:15 schreef Lonaa het volgende:

Goedemorgen.
Ik heb al twee keer gelezen 'ik heb het net met m'n buurvrouw gedaan' ;(

Mijn echtgenote is hier hoofd marktplaats. En Vinted, en eBay kleinanzeigen, en Kleiderkreisel en zo is er vast nog wel meer. De Duitse sites lopen vaak beter, voor zowel koop als verkoop omdat de markt zoveel groter is. Laatst in Keulen een kinderwagen gehaald die je in Nederland voor dat bedrag echt niet kon krijgen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 11:13:50 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207732705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn echtgenote is hier hoofd marktplaats. En Vinted, en eBay kleinanzeigen, en Kleiderkreisel en zo is er vast nog wel meer. De Duitse sites lopen vaak beter, voor zowel koop als verkoop omdat de markt zoveel groter is. Laatst in Keulen een kinderwagen gehaald die je in Nederland voor dat bedrag echt niet kon krijgen.
Vanuit de regio Köln is er nu ook een objectief onderweg deze kant op. Camera waar ik het eerder in dit topic over had ben ik ook via eBay Kleinanzeigen aan geraakt :)
pi_207732768
quote:

[..]

Oh, dit ga ik thuis niet vertellen. :X
Nu zijn het middagjes op stap in Nederland.
pi_207733217
quote:

[..]

Mijn echtgenote is hier hoofd marktplaats.
En Vinted, en eBay kleinanzeigen, en Kleiderkreisel en zo is er vast nog wel meer. De Duitse sites lopen vaak beter, voor zowel koop als verkoop omdat de markt zoveel groter is. Laatst in Keulen een kinderwagen gehaald die je in Nederland voor dat bedrag echt niet kon krijgen.
Ik deed wel interessant met mijn spulletjes maar dit is bij ons ook :Y

Alleen noem ik haar zelden zo
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')