Jeeminee, wat een bijlees…
Over verlichting: ik gebruik wel bijna altijd fietslampjes maar ben op de fiets een stuk minder goed zichtbaar dan als ik in het donker ga/ging hardlopen. Toen had ik altijd een reflecterend hesje aan, plus lampjes, plus neon kleren. Gek genoeg vind ik het wel oké om met 2 mini-lampjes en een zwarte jas op de fiets te stappen. En heb ik enorme oordelen over mensen die het nodig vinden om in het zwart zonder verlichting over de rijbaan te hollen. Ik realiseer me dat dat een vreemdsoortige cognitieve dissonantie is.
Over drinken: ik drink altijd tamelijk veel. In het ziekenhuis afgelopen zomer dronk ik volgens de bloedwaarden zelfs té veel en de cardioloog kwam me vertellen dat meer dan 1,5 liter niet per se goed was voor m’n hart en dat de 3 liter die ik toen dronk zeker niet hielp bij het verwerken van de longembolieën omdat mijn hart daar al zo hard voor moest werken dus toen moest ik juist m’n vochtinname bijhouden om onder de 1,5 liter te blijven. Terwijl we midden in een hittegolf zaten, en de lucht in het ziekenhuis al zo droog was en ik door de benauwdheid al de hele tijd een droge mond had dus telkens dorst. Dat was niet fijn. Heb toen wel heel veel op ijsklontjes gesabbeld.
Net maar even een extra glas water genomen want ik kreeg al dorst bij de herinnering. Normaal gesproken drink ik 2 glazen lauw water als ik opsta, 1 a 2 koffie meteen daarna, water of thee bij het ontbijt (meestal ontbijt ik laat, in ieder geval na sporten/bewegen/yoga). In de middag thee. Bij het eten thee of water. ‘S avonds meer thee. Allerlei soorten losse thee, zwart/groen/wit/kruiden, in de zomer ook wel koude kruidenthee of water, met eventueel iets van munt/citroen/verveine of andere smaakmakers erin. Voor het slapen gaan nog 1 of 2 glazen water, afhankelijk van hoeveel ik gedurende de avond nog gedronken heb.
Ik heb 1 keer een klein galsteentje gehad en dat was al vreselijk pijnlijk maar deelde ooit een kantoor met een collega die vaak nierstenen had en dat hoop ik nooit mee te maken! Mijn gewoonte om de ochtend te starten en de dag te eindigen met water had ik toen al wel maar die is toen wel flink bestendigd.
Wat een leuke meevaller van de veiling,
@Blues! Ik vind veilingen heel leuk om dingen te kopen. Wij hebben veel leuke koopjes van het lokale veilinghuis hier (lang verhaal in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we merken wel dat sinds Corona meer mensen de veiling als hobby hebben ontdekt en de prijzen daar zijn echt de pan uit gerezen. Oh, en ik heb nog nooit een veilinghuis gezien dat 20% houdt, meestal is het tussen de 25 en 30% van wat ik zie. Hier 28%.
Ook marktplaats en vinted gebruik ik graag. Dingen die gratis weg mogen en die ik zelf weg kan brengen, leg ik bij de weggeefhoek die hier in de buurt is. Gewoon een soort open schuurtje waarin mensen van alles leggen, van etenswaren tot boeken, serviesgoed en kinderspeelgoed. Het heeft een enorm hoge omloopsnelheid, binnen een uur is het meestal weg. Grotere dingen gaan naar de weggeefwinkel of als het te groot/veel/onhandig is op Facebook/marktplaats. En we hebben ook veel tuinspullen van het lokale tweedehands-tuincentrum dat inmiddels helaas gesloten is.

tweedehands
@Kaatje1, fijn dat je zo goed geslapen hebt! Dat kan echt zo veel verschil maken.
@Lonaa, haar van de buurvrouw?
@Barreltje, sterkte met de zwabberkat straks o+
Veel plezier in Aken
@Sarabi!
Nou weer even wat doen. De koffie is op.