abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207738621
Oh ja, naaien. Ik heb een keer een klein jaar op naaicursus gezeten omdat ik dacht dat het aan mij lag dat ik het zo moeilijk vond. Bleek dat het gewoon moeilijk ís. Cursus heeft me wel geholpen in de zin dat ik nu wél snap hoe de naaimachine werkt. Maar mijn plezier in naaien is niet echt vergroot dus ik doe nog steeds alleen maar dingen die ik echt wil of van mezelf moet, en niet voor de lol. Ik ben daarna op pottenbakken gegaan en hoewel dat ook moeilijk is, vind ik het echt veel leuker en minder frustrerend dus dat doe ik nog wel.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2023 @ 20:08:09 #204
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207738671
Weekend.
Haarlem is dit weekend niet bereikbaar, nou ja met NS bus. Daar heb ik geen zin in. Dus het wordt wandelen in Het Twiske. Dat is OV technisch voor mij goed te doen :+.
Nog nooit geweest dus ook leuk :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 20:10:23 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207738726
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:39 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat kotst het liefst bovenaan de trap. De open trap, om het leuk te houden.
Kat niet naar boven laten. Probleem opgelost.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207738740
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:08 schreef borisz het volgende:
Weekend.
Haarlem is dit weekend niet bereikbaar, nou ja met NS bus. Daar heb ik geen zin in. Dus het wordt wandelen in Het Twiske. Dat is OV technisch voor mij goed te doen :+.
Nog nooit geweest dus ook leuk :)
Heb ik een deja vu of las ik dit elders al?

Ik zag net een item over dementie, dat kan het natuurlijk ook nog zijn :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207738888
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb ik een deja vu of las ik dit elders al?

Ik zag net een item over dementie, dat kan het natuurlijk ook nog zijn :D
Nee, dat ligt niet aan jou.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 08:13 schreef borisz het volgende:
Moring.
Accountant dag 4. Vandaag wel digitaal, maar moet wel paraat staan voor eventuele vragen.

Dit weekend is Haarlem afgesloten van de trein. Die extra reistijd heb ik weinig zin in dus het wordt wrs een wandeling in Het Twiske :). Al ga ik zaterdag wellicht nog even op en neer naar Utreg voor 25 jaar Spieren voor Spieren :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207739133
Ik heb echt spijt dat ik niet wilde leren naaien. Mijn moeder kon het heel behoorlijk.

Ze heeft me nog net knoop aanzetten bijgebracht. Ik heb er een enorme hekel aan. Ik wil echt uitgebreid geprezen worden als ik een knoop van J aan heb gezet. Ik vind het zo enorm oneerlijk dat hij dat niet hoefde te leren en ik wel.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2023 @ 20:34:15 #209
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207739168
Haarlem is dit weekend niet bereikb... :+

*zegt genoeg over deze week. :s)
Druk. 1. Accountant was er en dan moet ik stand-by staan.
2. Mijn Manager is uitgevallen. Deze week diverse schakels omgezet kostte soms ook veel tijd.
pi_207739519
Hallo :W

Ik kan wel janken. Clusterhoofdpijn van E. wordt alleen maar erger, heftigere, langere aanvallen en nog geen twee uur na elkaar :'(

En als klap op de vuurpijl is m'n oog ook weer aan het kutten, is wéér rood op dezelfde plek zoals het de vorige keer ook begon, (nog) geen pijn maar vind het wel eng. Ik weet dat die plek gevoelig zal blijven voor ontstekingen en heb de druppels in pipetjes nog voor de actieve ontsteking dus daar maar mee begonnen... Als 't niks verbeterd maandag huisarts maar bellen -O- moet zich niet weer ontwikkelen tot een ulcus cornea.
pi_207739859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:55 schreef Memento-Mori het volgende:

Ik kan wel janken. Clusterhoofdpijn van E. wordt alleen maar erger, heftigere, langere aanvallen en nog geen twee uur na elkaar :'(

En als klap op de vuurpijl is m'n oog ook weer aan het kutten, is wéér rood op dezelfde plek zoals het de vorige keer ook begon, (nog) geen pijn maar vind het wel eng. Ik weet dat die plek gevoelig zal blijven voor ontstekingen en heb de druppels in pipetjes nog voor de actieve ontsteking dus daar maar mee begonnen... Als 't niks verbeterd maandag huisarts maar bellen -O- moet zich niet weer ontwikkelen tot een ulcus cornea.
-O- wat een hel gaan jullie door.
Hoe lang duurde vroeger zo'n periode met aanvallen? Hopelijk wordt het snel beter.

En dan ook je oog weer -O-
pi_207739999
quote:

Och wat kutklote. :*
Pas op je oog hoor! Beter te vaak bij de huisarts dan (bijna) te laat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207740047
quote:

Wat een ellende bij jullie.
Gebruikt E. tussen de aanvallen verapamil of lithium of zoiets eigenlijk?³
pi_207740075
quote:

Wat verschrikkelijk voor jullie.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207740389
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:18 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een ellende bij jullie.
Gebruikt E. tussen de aanvallen verapamil of lithium of zoiets eigenlijk?³
Verapamil niet ivm zijn hartritmestoornissen ook. Lithium is noot serieus geopperd volgens mij maar is ook troep natuurlijk dus staat ie ook niet om te springen. Hij was 5 jaar aanvalsvrij natuurlijk dus was wel bij huisarts geweest en die kon alleen triptanen voorschrijven, dat is echt 'n no go. Doorverwijzing neuroloog zou meer dan twee maanden duren en dan is zeer waarschijnlijk (hopelijk) de periode alweer voorbij.

@Sarabi voorheen was een periode 6-8 weken, we zitten op bijna 4 weken nu.
pi_207741302
Ik krijg juist verapamil voor mijn hartritmestoornis.

Wat ellendig voor jullie -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207741459
quote:

En dan zou het 2 maanden moeten duren voordat man bij de neuroloog terecht kan?
Wat een ellende. Heel veel sterkte.
https://www.dcklinieken.nl/neurologie/#locatiesenwachttijden
Is Breda te rijden voor jullie als je vervoer kunt regelen.
Vergoed uit basis, Behalve zv VGZ

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 27-01-2023 22:31:51 ]
pi_207741541
Is er geen mogelijkheid om voorrang te krijgen bij een neuroloog? :'( :{. Kan de zorgverzekeraar misschien nog bemiddelen?

Wat ellendig allemaal. Ik hoop dat dit de piek is, en dat het vanaf nu minder heftig wordt :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207741750
quote:
Evilllll :o

:Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207741772
Ellende MeMo -O-

En niet te lang wachten met je oog! Uit ervaring weet ik dat huis- en oogartsen dan diepe zuchten slaken :@
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207741784
Rondje zkh bellen idd. Dat kan je zelf doen, de h.a. assistent of de zorgverzekeraar, al vind ik de laatsten meestal niet erg doortastend als ik ze aan de foon heb.
pi_207741791
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ellende MeMo -O-

En niet te lang wachten met je oog! Uit ervaring weet ik dat huis- en oogartsen dan diepe zuchten slaken :@
Thanks a voor het medeleven

ja dat was de vorige keer al :@ als 't maandag niet verbeterd is, bel ik :Y
pi_207741837
Er bestaat ook nog een ONS-therapie. Weet niet of hij daar voor in aanmerking zou kunnen komen? Hoor daar wel hoopvolle verhalen over.

https://www.medtronic.com(...)zenuwstimulatie.html
pi_207741898
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 22:52 schreef Blues het volgende:
Er bestaat ook nog een ONS-therapie. Weet niet of hij daar voor in aanmerking zou kunnen komen? Hoor daar wel hoopvolle verhalen over.
Die is vooralsnog alleen voor chronische patiënten en dat is hij, thank god, niet.
pi_207741904
Omfg wij begonnen vanavond aan the handmaid's tale. Ik dacht dat dat slightly boring ouwe shit was, kostuumdrama-alike.

Niet helemaal wat ik in gedachten had :X

En zie na 3 eps maar weer te stoppen met zoiets :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207741936
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 22:57 schreef Vanyel het volgende:
Omfg wij begonnen vanavond aan the handmaid's tale. Ik dacht dat dat slightly boring ouwe shit was, kostuumdrama-alike.

Gaat vanzelf na 2 seizoenen..dan wordt t stomvervelend.
Maar dat eerste seizoen, echt :o _O_ *O*
pi_207741945
Ik vind het heel niet om te juichen }:|
pi_207741973
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 22:59 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het heel niet om te juichen }:|
Ik vond het zo briljant absurd *O*
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2023 @ 23:04:36 #229
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207742014
quote:
Had overwogen om er aan te beginnen. Wellicht morgenavond dan :+.
Bleef echter hangen in de sportdocu's vanavond.
pi_207742249
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 23:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind het helemaal niet absurd. Zie het zo gebeuren.

Maarja, ik ben mijn eigen shitstorm ook meer dan zat dus whatever
pi_207742259
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 22:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
En dan zou het 2 maanden moeten duren voordat man bij de neuroloog terecht kan?
Wat een ellende. Heel veel sterkte.
https://www.dcklinieken.nl/neurologie/#locatiesenwachttijden
Is Breda te rijden voor jullie als je vervoer kunt regelen.
Vergoed uit basis, Behalve zv VGZ
Ik ga in Breda naar DC Klinieken. Ben er zeer tevreden over. Ben voor 99% van de spanningshoofdpijn en voor 60% van de migraine af. Is totaal iets anders dan clusterhoofdpijn natuurlijk maar mijn neuroloog weet in elk geval wel raad met hoofdpijnen.
Spoilers!
pi_207742289
Ik heb de handmaids tail tale o|O 1,5 seizoen kunnen volhouden. Heb ik vaak met series, dan zijn schrijvers zo hard bezig om het uit te melken
  zaterdag 28 januari 2023 @ 08:53:15 #233
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207743597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dit is waarom ik het nog niet heb ook. :')
Is t zo erg? Ik heb t laten doen, werd vergoed, maar :( :( :( :( :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207743633
quote:

Ik werd destijds volledig verrast doordat ik het verhaal bleek te kennen.
Het boek had ik gelezen, in '87.

Helaas is het niet absurd.
pi_207743646
Goedemorgen trouwens!

pi_207744043
Goedemorgen!

Wat vreselijk @Memento-Mori, ik hoop echt dat het snel voorbij is en dat jullie iets van een oplossing vinden die verlichting brengt.

The Handmaiden’s Tale heb ik niet gekeken en ook niet gelezen… wel altijd een beetje getwijfeld over of ik dat zou willen. Maar gisteren weer begonnen aan een spannende Britse whodunnit detective dus daar zijn we weer even zoet mee. (Vigil, over een moord op een onderzeeër).

Nu even een koffie.
pi_207744294
Pfoe, wat een nare tijd zo @Memento-Mori :{

Wij moesten The Handmaids Tale lezen op de middelbare en het was ook een IB examen onderdeel. En in die tijd heb ik ook de oudere film uit 1990 gezien. De huidige serie vind ik wel tof, had inderdaad wel een dip en werd wat overtrokken/langdradig, maar kwam later toch nog best goed terug. Hoewel ik me niet meer kan herinneren dat er zoveel gebeurde in het boek zelf :P .

Zo even een ronde door het huis rennen met de stofdoek/stofzuiger/prullenbak/etc. en dan nog 1 avond werken. En dan morgen C weer ophalen van het vliegveld *; .
  zaterdag 28 januari 2023 @ 10:21:30 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207744463
Wat is een IB examen? :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 28 januari 2023 @ 10:23:21 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207744483
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207744701
Okee, ernstige zaken nu: Mijn eierprikker is stuk. Wie weet een leuke? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207744705
Tevens goedemorgen allen :W
pi_207745113
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee, ernstige zaken nu: Mijn eierprikker is stuk. Wie weet een leuke? :?
Ik heb geen idee of zo'n prikker nou echt iets uitmaakt. Bij ons zit er een prikker op de eierkoker. Mijn man gebruikt hem nooit en ik meestal wel maar kijk niet of er echt een gaatje in zit.

En goedemorgen!

Hier geen enerverende plannen dit weekend. Wat kleine klusjes in voorbereiding van de schilders en behangers die over 2 weken komen. Straks wel naar de lokale interieurwinkel voor behang.
Spoilers!
pi_207745172
Oh ja op dat watergietcilindertje zit ook nog een prikkertje inderdaad _O- Ik had helemaal niet naar de dartpijltjes hoeven lopen :')
pi_207745227
Goedemorgen! Wij ruimen en deel van de tuin op vandaag zodat we kunnen zien wat er nog nodig is voor we kunnen aanplanten.
pi_207745261
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja op dat watergietcilindertje zit ook nog een prikkertje inderdaad _O- Ik had helemaal niet naar de dartpijltjes hoeven lopen :')
Ik gebruik altijd mijn wüsthoff tomatenmes
pi_207745381
Nog nooit gaatjes geprikt in een ei :+
pi_207745411
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:21 schreef Molo het volgende:
Wat is een IB examen? :P
International Baccalaureate examen. Is het Engels examen dat je doet na tweetalig onderwijs.
Zit dus ook extra Engelse literatuur in het pakket.

Was trouwens een kutexamen. Ze namen alles op, en als voorbereiding kreeg je oude examens te horen. En dan ook degenen die slecht gingen. Vervolgens sloeg ik tijdens mijn examen echt helemaal dicht (ging nota bene over The Handmaids tale) en ik kon alleen nog maar denken ‘straks gebruiken ze mijn examen ook als voorbeeld….’

:')

Ik spreek het overigens inmiddels lang niet meer zo goed als toen.
pi_207745469
Toen ik voor het eerst in 1972 Engels kreeg op de huishoudschool ( :P ) hoorde daar het boekje 'an oral approach' bij.
Wij vonden het maar een vieze titel _O-

De Engels leraar was overigens wel :9
pi_207745497
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:35 schreef Blues het volgende:
Nog nooit gaatjes geprikt in een ei :+
Moet je eens doen :9 Het Zal Je Leven Veranderen! !
pi_207745524
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:

Moet je eens doen :9 Het Zal Je Leven Veranderen! !
Ik ben de vrouw die op zondag de eieren kookt.
Water in de waterkoker.
Overgieten in pan.
Aan de kook brengen
Eieren erbij
De mijne 5 min
Die van g nog eens 5 min
PERFECT *) *) zonder gaten *G*
pi_207745557
10 minuten koken?? Dan zijn ze wel blauw van binnen denk onnie
pi_207745695
Oh, je kunt Philadelphia dus niet een maand open in de koelkast laten staan. Dan komen er uiteindelijk wel wat poezen op :{
pi_207745835
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
10 minuten koken?? Dan zijn ze wel blauw van binnen denk onnie
Als ze blauw zouden zijn, zou ik het wel korter doen he :B
pi_207745849
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Als ze blauw zouden zijn, zou ik het wel korter doen he :B
Nou weet ik niet. Century egg schijnt in bepaalde gebieden een delicatesse te zijn :Y

https://en.wikipedia.org/wiki/Century_egg
pi_207745940
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Is t zo erg? Ik heb t laten doen, werd vergoed, maar :( :( :( :( :(
Wordt niet vergoed want is niet erg genoeg ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207745976
Mijn opa is gisterenavond rustig ingeslapen.
pi_207745995
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:21 schreef Lonaa het volgende:
Ach... Gecondoleerd Lonaa -O-
pi_207746098
quote:
Gecondoleerd @Lonaa :*
pi_207746214
quote:
Hugs :*
Is niet lang na je oma joh -O-
pi_207746371
Gecondoleerd @Lonaa :*
  zaterdag 28 januari 2023 @ 12:50:43 #261
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207746391
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Wordt niet vergoed want is niet erg genoeg ;(
Bij mij was het ondanks vel op de knieën ook slechts coulance. Maar t litteken zit heel naar ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 28 januari 2023 @ 12:51:00 #262
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207746394
quote:
:*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207746554
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Bij mij was het ondanks vel op de knieën ook slechts coulance. Maar t litteken zit heel naar ;(
Waar moet het dan heen om 'gewoon' vergoed te worden? Moet je erover struikelen?

:* Loon
pi_207746559
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Hugs :*
Is niet lang na je oma joh -O-
10 weken ongeveer. Ik vind het voor mijn moeder zo naar. Surrogaat moeder eerst, en dan je vader. :{
pi_207746578
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waar moet het dan heen om 'gewoon' vergoed te worden? Moet je erover struikelen?

Ja, ongeveer. Moet echt een immense flap zijn.
pi_207746610
Och @Lonaa gecondoleerd. Jij krijgt het ook wel voor de kiezen de laatste tijd -O-

Hopelijk gaat het vandaag wat beter met @Memento-Mori en E

Hier ook altijd een ei 10 min en nooit blauw (hou niet van eigeel dus dat bolletje tjoep weg of naar de katten)

Vanochtend voor een zaterdag vroeg de deur uit en naar een kleurworkshop. Potverdrie, de kleuren waar ik van hou zijn niet mijn kleuren. Wanneer je van die lapjes onder je gezicht krijgt zie je het ook wel. Maar roze, best veel roze :(
pi_207746630
quote:
Ach, gecondoleerd. Wat een heftige tijd voor jou en je familie…
  zaterdag 28 januari 2023 @ 13:11:24 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207746660
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 23:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Absurd ja? Ik vond het eigenlijk eng dicht bij mijn beeld van het zuid-oosten van de USA komen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 28 januari 2023 @ 13:17:55 #269
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207746780
quote:
En de borden beginnen dus al 40 km vooruit he....

Ik vind het prachtig hoor, 1 Europa. Maar dan voor beroepen als dit ook 1 opleiding en 1 examen (en 1 prijs), en controles op exact dezelfde normen.

Want om daar te komen heeft deze klapjosti echt hindernissen moeten ontwijken die het absurde benaderen.
En de schrijver van het originele stuk had dan nog niet kunnen nalaten dat "er een doorgang was gemaakt voor trucks die de barrieres in de tunnel aan het opruimen waren". Ik heb die doorgang gezien.
Met mijn Touran zou ik er met 80km/h niet doorheen zijn gekomen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 28 januari 2023 @ 13:19:17 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207746803
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben de vrouw die op zondag de eieren kookt.
Water in de waterkoker.
Overgieten in pan.
Aan de kook brengen
Eieren erbij
De mijne 5 min
Die van g nog eens 5 min
PERFECT *) *) zonder gaten *G*
4:30 koken hier, gestart vanaf koud water. Zonder gaatjes.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 13:19:29 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207746806
quote:
Gecondoleerd.
pi_207746815
quote:
;(

Hopelijk is hij nu weer ‘ergens’ bij zijn vrouw.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 13:20:42 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207746824
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Chronisch ontstoken huid die je niet meer zelf kunt schoonmaken oa. (was 1 vd criteria die eega voorgeschoted kreeg)
pi_207746848
Geen idee hoe lang ik eieren kook. Heb zo’n meekleurding wat ik erin gooi en als die voor de helft gekleurd is tjoep ik ze in koud water. Zonder prikken. Want is ook veel leuker op mensen dan op eieren :+
pi_207746887
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
;(

Hopelijk is hij nu weer ‘ergens’ bij zijn vrouw.
Is opa van de andere kant. :+
pi_207746888
Oh zo'n meekleurding dat heeft mijn reismaat ook ja. Werkt best goed op zich.
pi_207746900
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Is opa van de andere kant. :+
O :@
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 13:38:37 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207747088
Gecondoleerd Lonaa
pi_207747090
:* Voor Lonaa en familie

Ik zette een bureau in elkaar. Nu samen lunchen in het dorp en dan verder opruimen. En vanavond eten bij vrienden. We waren gisteren ook al sociaal :o En morgen heb ik weer een afspraak :o
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 13:39:09 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207747093
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zo'n meekleurding dat heeft mijn reismaat ook ja. Werkt best goed op zich.
Ik dacht dat dit om een bril ging, rest van het topique niet gelezen
  zaterdag 28 januari 2023 @ 13:40:46 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207747103
Puber wilde geen huiswerk gaan doen.
Opzetten van een Viking serie hielp; zodra er een bed in beeld kwam werd de trap bestormd :P
pi_207747115
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Absurd ja? Ik vond het eigenlijk eng dicht bij mijn beeld van het zuid-oosten van de USA komen...
Ik wíl dit absurdisme vinden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 januari 2023 @ 13:49:33 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207747188

):O
Heerlijk wandelweer. Mooi rondje
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 januari 2023 @ 13:49:59 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207747195
Gecondoleerd Lonaa :*
pi_207747254
Vandaag wilde ik n.a.v. tip van minilot https://www.davidlebovitz(...)h-shortbread-recipe/ bakken.
Blijkt er onvoldoende gemberpoeder te zijn. En de boter niet uit de koelkast gehaald.
Dus even naar de winkel.
Omdat ik ook regelmatig appelplaattaart maak met kaneelsuiker, ook kaneel meegenomen.
Kijk ik eens goed in het schap: van Versteeg 37 gram / ¤ 3,45 en ¤ 93,2 /kg 8)7
En het huismerk gwn 52 gram / ¤ 1,15 en ¤ 22,15 / kg.

Waarin zit het verschil, behalve in prijs?
pi_207747376
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:56 schreef AnneX het volgende:
Vandaag wilde ik n.a.v. tip van minilot https://www.davidlebovitz(...)h-shortbread-recipe/ bakken.
Blijkt er onvoldoende gemberpoeder te zijn. En de boter niet uit de koelkast gehaald.
Dus even naar de winkel.
Omdat ik ook regelmatig appelplaattaart maak met kaneelsuiker, ook kaneel meegenomen.
Kijk ik eens goed in het schap: van Versteeg 37 gram / ¤ 3,45 en ¤ 93,2 /kg 8)7
En het huismerk gwn 52 gram / ¤ 1,15 en ¤ 22,15 / kg.

Waarin zit het verschil, behalve in prijs?
Er zijn twee verschillende specerijen die we allebei 'kaneel' noemen: Ceylon kaneel en Cassia.
Ceylon is beduidend duurder.
pi_207747390
En véél lekkerder :Y in de juiste gerechten het geld absoluut waard.

Maar die van Verstegen is volgens mij gewoon cassia.
pi_207747409
Hoewel Verstegen gemalen kaneel Cassia is:

quote:
De Verstegen gemalen kaneel is kaneel van Cassia (van origine Indonesië). De Verstegen kaneelstokjes is Ceylon kaneel (van origine Sri Lanka).
https://algemeen.verstegen.nl/over-kruiden-en-specerijen/kaneel/
Dan nog zitten er grote kwaliteitsverschillen (en daarmee prijsverschillen) tussen kaneel en kaneel.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 14:13:13 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207747414
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 14:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Er zijn twee verschillende specerijen die we allebei 'kaneel' noemen: Ceylon kaneel en Cassia.
Ceylon is beduidend duurder.
Ik betwijfel ten zeerste dat Verstegen de dure variant gebruikt.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 14:13:33 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207747420
Spuit 11 :+
pi_207747469
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit om een bril ging, rest van het topique niet gelezen
Ik moest ook even een pagina terugbladeren :D
pi_207747515
Cassia en Ceylon kaneel.
Weer wat geleerd. Dank voor de antwoorden.

Zat het verschil ook in de schors die ik vorige week liet zien?
Kon het de kok daar niet meer vragen om verschil in de schors (niet in de prijs) ,want werd weggeroepen.
pi_207747706
Ik koop m'n kaneel het liefst bij de Flying Tiger. Dat zal ongetwijfeld gewoon cassia kaneel zijn, gezien de prijs en de grootte van de portie. Maar de kwaliteit lijkt iig constant - bij de toko is het altijd een beetje een gok of je heerlijke kaneel krijgt of muffe zooi. En de Flying Tiger is Deens dus die zullen wel verstand hebben van kaneel :P
pi_207747891
Gecondoleerd @Lonaa
pi_207748188
Thanks allemaal voor de sterkte wensen :*
pi_207748349
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 14:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik koop m'n kaneel het liefst bij de Flying Tiger. Dat zal ongetwijfeld gewoon cassia kaneel zijn, gezien de prijs en de grootte van de portie. Maar de kwaliteit lijkt iig constant - bij de toko is het altijd een beetje een gok of je heerlijke kaneel krijgt of muffe zooi. En de Flying Tiger is Deens dus die zullen wel verstand hebben van kaneel :P
Wow …80 gram cassia kaneel voor ¤ 1,50 O-)
https://flyingtiger.com/nl/products/ground-cinnamon-3000840
pi_207748403
quote:
Gecondoleerd ;( :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207748448
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 15:29 schreef Lonaa het volgende:
Thanks allemaal voor de sterkte wensen :*
Ook hier nog even van me: :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_207748459
Ondertussen op de fiets onderweg naar tacos :9
https://alfredostaqueria.nl/

Welke zal ik eens gaan bestellen? Roepen jullie eens wat :) :)
pi_207748471
En voor kaneelbehoefte thuis, altijd deze:
https://nl.pit-pit.com/products/ceylon-kaneelpoeder O+
  zaterdag 28 januari 2023 @ 16:03:13 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207748477
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 16:00 schreef minilot het volgende:
Ondertussen op de fiets onderweg naar tacos :9
https://alfredostaqueria.nl/

Welke zal ik eens gaan bestellen? Roepen jullie eens wat :) :)
Sowieso 1 met Mole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')