Dit kan ik niet ontkennen. De dag erna drink ik ook altijd vrij veel.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:49 schreef minilot het volgende:
@:Lonaa Aan de andere kant, soms drinken we bovengemiddeld veel.Ter compensatie!
Waarom eigenlijk geen water in de winter? Niet lekker?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef borisz het volgende:
Bij ontbijt Karnemelk/ Jus de Orange
smorgens 3-4 mokken koffie
Bij de lunch Karnemelk/ Jus de Orange
smiddags 2-3 mokken thee.
s'avonds... Hangt zo van de avond af.
Bij mooi weer ook meer water. Nu het winter is drink ik zeer weinig water tussendoor. Alleen bij sporten nu.
Minder behoefte aan ofzo. Ook bij wandelen... In de winter wandel ik rustig 20km met 1 koffiepauze. De waterfles gaat weer vol mee terug. In de zomer heb ik wel eens meer dan een liter mee dan standaard 0,75l flesquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk geen water in de winter? Niet lekker?
Opgeslagen voor weekend. Merci.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:54 schreef minilot het volgende:
Gembertip!
https://www.davidlebovitz(...)h-shortbread-recipe/
Zo ontzettend lekker!
Oefening van mensendieck; deze oefening doe ik alleen rechts:quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat vervelend, @:Blues! Wat voor oefening was dat?
Oh ja, tip: de high protein drink van Lidl huismerk (milbona) is echt. De vanille versie smaakt naar vanille milkshake en de chocolade versie naar chocomel
Gemberdrank werkt ook goed tegen een opstandige maag. En met honing tegen een zere keel.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:51 schreef minilot het volgende:
Ik vind gember hartstikke lekker, maar combineer het eigenlijk nooit met kokend water om op te drinken want thee en ik drink geen theeMaar wellicht kan ik voor gember wel eens een uitzondering maken.
Lasagne kant en klaar. Staat nu in de oven. Net thuis van sporten en geen zin in moeilijk doen.quote:
Die notitie heeft mijn maag gemist. Een maaltijd en gelijktijdig drinken beteken na het eten minimaal een uur rustig aan en het liefst blijven zitten. Direct een eind lopen betekend een opstandige darm.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iets met verdunnen van de spijsverteringssappen en dan krijg je problemen. maar dat is helemaal niet zo. Vocht gaat langs de korte curvatuur van de maag via een soort gootje zo direct richting duodenum.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een luxeprobleem. Eén van de drie advertenties op Marktplaats doet het zo goed dat ik al 8 geïnteresseerden heb. Ik heb het er gewoon druk mee.
Ik wordt nerveus als ik het idee heb dat er voorlopig geen wc in de buurt is. Dan drink ik dus nietquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuke bijlees. Ik moest grinniken om jullie kinderen
Als ik vroeger niet dronk tijdens het eten, at ik niet. Ik had echt iets nodig om mijn eten mee weg te spoelen. En alsnog heb ik vele uren alleen aan tafel gezeten omdat mijn bord nog niet leeg was.
Ik drink minimaal 3 liter per dag, het zal eerder 4 zijn. Ik heb overal waar ik naartoe ga mijn waterfles bij me. Ik word helemaal nerveus als ik hem niet bij me heb.
Heb ik gedaan. Morgen wordt de elektrische boiler opgehaald. Die boiler hing in onze caravan en wacht dus al jaren op het moment dat ik hem eindelijk ga verkopen.quote:
Dat kan ik ook wel hebben. Maar dat is in mijn hoofd totaal niet gekoppeld aan wel of niet drinken. Gek eigenlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik wordt nerveus als ik het idee heb dat er voorlopig geen wc in de buurt is. Dan drink ik dus niet
Rollen in geld straksquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Morgen wordt de elektrische boiler opgehaald. Die boiler hing in onze caravan en wacht dus al jaren op het moment dat ik hem eindelijk ga verkopen.
Ik drink dus ook amper als ik ga wandelen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:09 schreef gcjoel het volgende:
Ik wordt nerveus als ik het idee heb dat er voorlopig geen wc in de buurt is. Dan drink ik dus niet
Lol. Dan zet ik mijn blaas op slot.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Alleen als het heel warm is en ik zeker weet dat ik het eerder uit zweet dan dat ik moet plassenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik drink dus ook amper als ik ga wandelen.
Foto’s maken, tekstje verzinnen, kopers bewerken, evt opsturen (weer een heel drama in zichzelfquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik heb zo'n 50 dingen om te verkopen geloof ik dus ik kan moet nog even vooruit.
Is dat niet juist niet echt gezond? Wel afvalstoffen en verdamping, geen vers water?quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik drink dus ook amper als ik ga wandelen.
Echt naar ja. Maar ik moet wel want ik wil de discussie over Marktplaats winnen van J. Hij (nooit iets verkocht of gekocht via MP) roept al jaren dat het toch allemaal niets oplevert en dat mensen nooit op komen dagen enzo. Ik wil heel graag zijn ongelijk bewijzenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Foto’s maken, tekstje verzinnen, kopers bewerken, evt opsturen (weer een heel drama in zichzelf) Gedoe!
Reden dat ik met vinted ben gestopt en spullen liever naar de kringloop breng dan er een advertentie aan te wijden
Wat een gemis in zijn levenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Echt naar ja. Maar ik moet wel want ik wil de discussie over Marktplaats winnen van J. Hij (nooit iets verkocht of gekocht via MP) roept al jaren dat het toch allemaal niets oplevert en dat mensen nooit op komen dagen enzo. Ik wil heel graag zijn ongelijk bewijzen
Ik heb er bij paaldansles niks over gezegd, werd er wel door een paar mensen naar gevraagd ("hoe kom je aan die blauwe plek?") en heb gezegd dat een hond een hapje wou, waarop er een hoop oh! en ah! gereageerd werd. Al met al geen ingewikkeldheden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:09 schreef minilot het volgende:
Over billendansers () gesproken, zeg @:Tele6 hoe is het eindelijk afgelopen met de potentiële schrikreacties op je hondenbeet bij het paaldansen?
En nog terugkomend op je vraag van eerder, ik zat op een gegeven moment wel op (kalme) duurlopen van net iets voorbij marathonafstand, maar was het eigenlijk van het ene op het andere moment beu dat het zoveel tijd kostte en nu loop ik gemiddeld vijf vroege ochtenden in de week gewoon een stukje van maximaal een uur. Intervalloopjes, temporun, joggen op slakkentempo - net waar ik zin in heb. Het is echt alleen nog gewoon een lekker begin van de dag, een mooi moment om muziek te luisteren en fijn om mijn uithoudingsvermogen mee bij te houden. Verder helemaal geen streven meer mee.
Ja toch. Ik ga die mooie en suite-deuren die hier nog staan echt niet naar de milieustraat brengen hoor. En de gloednieuwe winterbanden ook niet.quote:
Dat hoor je inderdaad wel vaker, dat m'n daar schrik van heeft. Ligt ook wel aan wat je verkoopt, een iPhone zal een ander publiek trekken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Echt naar ja. Maar ik moet wel want ik wil de discussie over Marktplaats winnen van J. Hij (nooit iets verkocht of gekocht via MP) roept al jaren dat het toch allemaal niets oplevert en dat mensen nooit op komen dagen enzo. Ik wil heel graag zijn ongelijk bewijzen
Ik heb ook best goede ervaringen vooralsnog. Je spreekt nog eens iemand.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat hoor je inderdaad wel vaker, dat m'n daar schrik van heeft. Ligt ook wel aan wat je verkoopt, een iPhone zal een ander publiek trekken.
Deel van m'n fotospul heb ik zelf opgehaald en daar waren toch allemaal wel leuke bezoekjes.
Daar hebben mensen ook wel serieus geld voor over.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja toch. Ik ga die mooie en suite-deuren die hier nog staan echt niet naar de milieustraat brengen hoor. En de gloednieuwe winterbanden ook niet.
Zo hey! En dat voor iets wat een ander misschien zo bij het oud papier had gedaanquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:54 schreef Blues het volgende:
Tot nu toe verkopen wij op MP ook wel alles uiteindelijk.
Soms ff omhoog schoppen voor een paar euro. Helpt ook.
Maar de beste klapper maakten we ondanks op een veiling.
Ik vond met opruimen en afstoffen van de oude kast beneden in de tuinkamer tussen alle Joodse boeken die g al jaren via erfenis in zijn bezit heeft maar nooit iets mee doet een heel oud vergeeld schrift/dun boekje. Met teksten erin geschreven.
Foto's gemaakt en her en der aangeboden.
1 veiling wilde t hebben, dus opgestuurd...
Keken we vorige week nadat de veiling was geweest:
800 euro![]()
30% gaat er dan af, maar toch, die vondst van mij. Een onooglijk boekje![]()
Goed punt!quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede vondstquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:54 schreef Blues het volgende:
Ik vond met opruimen en afstoffen van de oude kast beneden in de tuinkamer tussen alle Joodse boeken die g al jaren via erfenis in zijn bezit heeft maar nooit iets mee doet een heel oud vergeeld schrift/dun boekje. Met teksten erin geschreven.
800 euro![]()
Als de knieband dinges is hersteld. Kun je de volgende keer ook zo doen:quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Oefening van mensendieck; deze oefening doe ik alleen rechts:
Ik lig (waar hij op arm steunt) op mijn zij op bed:
Voorbeeld.
[ afbeelding ]
En deze oefening doe ik alleen links. Wegens kromming dus ook.
[ afbeelding ]
Zo compenseert het die kromming in rug, maakt spieren langer rechts en links ook en maakt ruimte vlgs mensendieck.
Wellicht heb ik mijn been iets te ver naar achteren gestrekt waardoor knie dat niet leuk vond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder helemaal eens dat dysbalans van spiergroepen een rol spelen.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als de knieband dinges is hersteld. Kun je de volgende keer ook zo doen:Ah, ja zij zei ook met theedoek om enkel maar ik pak mijn enkel met hand. Wie weet is dat ook het euvel!! Ik dacht dat mijn methode hetzelfde effect zou geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder helemaal eens dat dysbalans van spiergroepen een rol spelen.
Hoe zittend?
Jee Cat. Wat erg zo dichtbij en zo jong.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verder spaar ik ze allemaal…
De laatste paar weken:
- kennis bijna dood aan verwaarloosde dubbele longontsteking en daarna COVID
- kennis bijna dood door ontsteking van het hartzakje, gevolgd door… dubbele longontsteking
- kennis bijna opgenomen voor zuurstoftherapie door COVID (twee familieleden van haar brachten de feestdagen wel door in het ziekenhuis)
- kennis in het ziekenhuis met smerige voet infectie
- kennis opgenomen in hospice (dat is natuurlijk niet in een paar weken ontstaan). Die gaat wel dood
Muv die laatste kennis is alles (ruim) onder de 60 jaar. Allemaal net wat te ver weg om het voor mij heel dramatisch te maken, maar het lijstje telt wel op zo.
30% is hier plots ook zoveelquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:03 schreef Blues het volgende:
Ondanks=onlangs natuurlijk.
Ja we konden onze ogen niet gelovenJammer vd 30%
![]()
Wauwquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:54 schreef Blues het volgende:
800 euro![]()
Gratis af te halen in de lokale Facebook groep? Zijn hier meestal heel dankbare mensen die het goed kunnen gebruiken of die er voor de hobby iets mee doen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb echt een heel mooie tafel, alleen is het bovenblad helemaal lelijk en verweerd (vochtkringen en zo). Nu denk ik dat iemand die daar lol in heeft dat best nog kan herstellen. Maar ondertussen wil de kringloop de tafel niet (want bovenblad is lelijk), vind ik het best zonde de tafel naar de stort te brengen en heb ik eigenlijk ook geen zin in marktplaatsvolk over de vloer. En hij staat in de weg.
Wauw, goed opruimen en geld overhoudenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:54 schreef Blues het volgende:
800 euro![]()
Dat doe ik ook vaak. Heb ook nog eens de mazzel dat ik een grote centrale hal heb, niemand hoeft naar binnenquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gratis af te halen in de lokale Facebook groep? Zijn hier meestal heel dankbare mensen die het goed kunnen gebruiken of die er voor de hobby iets mee doen.
Ik heb daar een nog veel negatiever beeld bij dan ik heb van MPquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:18 schreef gcjoel het volgende:
Gratis af te halen in de lokale Facebook groep? Zijn hier meestal heel dankbare mensen die het goed kunnen gebruiken of die er voor de hobby iets mee doen.
Ja, iets weggeven en dan komt iemand met een bosje bloemen. En ik heb ooit eens een camera lens verkocht aan een student. Voor ver onder de prijs maar hij had geen geld en wilde m gebruiken voor vliegtuig spotten. I kreeg ook een linkje naar zijn website en later noemde hij me op de site onder mijn MP naam “met dank aan ..”quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:25 schreef Blues het volgende:
Ik vind t leuk en verrassend wat voor mensen op je MP spullen afkomen, en meestal superblij
Wat leukquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, iets weggeven en dan komt iemand met een bosje bloemen. En ik heb ooit eens een camera lens verkocht aan een student. Voor ver onder de prijs maar hij had geen geld en wilde m gebruiken voor vliegtuig spotten. I kreeg ook een linkje naar zijn website en later noemde hij me op de site onder mijn MP naam “met dank aan ..”
Wat een goed resultaat van de veiling zeg.👍🏼quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah, ja zij zei ook met theedoek om enkel maar ik pak mijn enkel met hand. Wie weet is dat ook het euvel!! Ik dacht dat mijn methode hetzelfde effect zou geven.
Hoe zittend?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That concludes the session for today![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van m'n camera's die ik kocht was van de overleden vader van de verkoper. Stond geen prijs bij, dus gevraagd wat hij wou hebben. Ook wat verteld over dat ik al meerdere Mamiya's had, ze ook echt gebruik en na aankoop direct opstuur voor onderhoud.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, iets weggeven en dan komt iemand met een bosje bloemen. En ik heb ooit eens een camera lens verkocht aan een student. Voor ver onder de prijs maar hij had geen geld en wilde m gebruiken voor vliegtuig spotten. I kreeg ook een linkje naar zijn website en later noemde hij me op de site onder mijn MP naam “met dank aan ..”
quote:Op donderdag 26 januari 2023 23:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een goed resultaat van de veiling zeg.👍🏼
Er komt hier veel binnen van mp.En er gaat bijna niks weg. Of het gaat naar een handelaar als inruilobject. Inruil
![]()
Nog eens naar de man op het plaatje gekeken en eigenlijk doet hij niks.Heb je hier plaatjes vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That concludes the session for today![]()
30 procent is ook wel echt veel hoor. 20 tot 23 is normaal bij de meeste veilinghuizen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
30% is hier plots ook zoveelAls het voor 20 euro weg was gegaan dan was het 'ach, 6 euro' geweest
Maar dat is toch ook veel beter dan naar de stort? Als die handelaar er brood in ziet dan vindt hij een koper voor die tafel.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb daar een nog veel negatiever beeld bij dan ik heb van MPOoit 1x gedaan en dat werd opgehaald door iemand waar het woord Handelaar nog net niet op zijn voorhoofd in neonletters stond,
Was ook mijn gedachte, die man haalt het echt niet op om het naar de stort te brengen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 08:07 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Maar dat is toch ook veel beter dan naar de stort? Als die handelaar er brood in ziet dan vindt hij een koper voor die tafel.
Aken is erg leuk, vind ik. Ook even goedkoop boodschappen doen bij een duitse DM....quote:Op vrijdag 27 januari 2023 08:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Alweer tijd om koffers en auto in te pakken.
Nog even nadenken of we via Aken naar huis rijden. Lijkt me nog wel een leuke plek voor een stadswandeling.
Lijkt me juist ideaal in jouw situatie. Dat zijn geen mensen die ongemakkelijke praatjes gaan houden, maar gewoon komen opdagen, het meenemen en weer door.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb daar een nog veel negatiever beeld bij dan ik heb van MPOoit 1x gedaan en dat werd opgehaald door iemand waar het woord Handelaar nog net niet op zijn voorhoofd in neonletters stond,
In ruil voor t afscheid nemen van de blokfluit ?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 07:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net het haar van m'n buurvrouw gedaan.
Goedemorgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we merken wel dat sinds Corona meer mensen de veiling als hobby hebben ontdekt en de prijzen daar zijn echt de pan uit gerezen. Oh, en ik heb nog nooit een veilinghuis gezien dat 20% houdt, meestal is het tussen de 25 en 30% van wat ik zie. Hier 28%.
Ook marktplaats en vinted gebruik ik graag. Dingen die gratis weg mogen en die ik zelf weg kan brengen, leg ik bij de weggeefhoek die hier in de buurt is. Gewoon een soort open schuurtje waarin mensen van alles leggen, van etenswaren tot boeken, serviesgoed en kinderspeelgoed. Het heeft een enorm hoge omloopsnelheid, binnen een uur is het meestal weg. Grotere dingen gaan naar de weggeefwinkel of als het te groot/veel/onhandig is op Facebook/marktplaats. En we hebben ook veel tuinspullen van het lokale tweedehands-tuincentrum dat inmiddels helaas gesloten is.tweedehands
@Kaatje1, fijn dat je zo goed geslapen hebt! Dat kan echt zo veel verschil maken.
@Lonaa, haar van de buurvrouw?
@Barreltje, sterkte met de zwabberkat straks o+
Veel plezier in Aken @Sarabi!
Nou weer even wat doen. De koffie is op.
Ik heb al twee keer gelezen 'ik heb het net met m'n buurvrouw gedaan'quote:Op vrijdag 27 januari 2023 07:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net het haar van m'n buurvrouw gedaan.
Goedemorgen.
Vanuit de regio Köln is er nu ook een objectief onderweg deze kant op. Camera waar ik het eerder in dit topic over had ben ik ook via eBay Kleinanzeigen aan geraaktquote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb al twee keer gelezen 'ik heb het net met m'n buurvrouw gedaan'![]()
Mijn echtgenote is hier hoofd marktplaats. En Vinted, en eBay kleinanzeigen, en Kleiderkreisel en zo is er vast nog wel meer. De Duitse sites lopen vaak beter, voor zowel koop als verkoop omdat de markt zoveel groter is. Laatst in Keulen een kinderwagen gehaald die je in Nederland voor dat bedrag echt niet kon krijgen.
Oh, dit ga ik thuis niet vertellen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn echtgenote is hier hoofd marktplaats. En Vinted, en eBay kleinanzeigen, en Kleiderkreisel en zo is er vast nog wel meer. De Duitse sites lopen vaak beter, voor zowel koop als verkoop omdat de markt zoveel groter is. Laatst in Keulen een kinderwagen gehaald die je in Nederland voor dat bedrag echt niet kon krijgen.
Ik deed wel interessant met mijn spulletjes maar dit is bij ons ookquote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |