Dit is ook wel een beetje een sneue generatie, want dit is het eerste studiejaar dat ze onafgebroken fysiek onderwijs kunnen hebben. En dat nog niet eens, want de docent van dit vak had voor de kerst ook corona.quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al tijden het idee dat het niet helemaal lekker gaat in de opleidingen, als ik dat zo om me heen hoor.
Ik wist het welquote:Op donderdag 26 januari 2023 18:53 schreef minilot het volgende:
Woah! Wist je destijds ook niet dat dat beroerd voor je lijf was, of wist je het wel maar dronk je toch nog steeds veel te weinig?
quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:58 schreef minilot het volgende:
Günther brult overigens geregeld, hier in het westen van het land, luidkeels Ich liebe dich, Mutti! over het schoolplein. Geen idee waaromIk vermoed dat -ie zonder dat ik het weet hier meeleest en aan zijn Güntherheid probeert te voldoen.
quote:
Ik heb er niet zo'n moeite mee. Hij roept dat soort dingen al jaren, maar er zijn er wel meer met wat volatiele emoties hier in huis. Ik ben zelf ook wat onaardig tegen Jul als ik onvrede ervaarquote:Dat lijkt me niet per se een fijne opmerking, die laatste. Nukkige pubertaferelen...En het eerste is dan weer totaal koddig![]()
quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:54 schreef Molo het volgende:
Dit is horror
Ik vond mijn galstenen destijds al zo vreselijk en die heeft de chirurg eruit gehengst ipv uitplassen (ja ik weet dat je galstenen niet kúnt uitplassen maar toch). Dat klinkt zo intens naar en vreselijk
linkje over nierstenenquote:Kidney stones are well known for causing excruciating pain. In surveys ranking medical conditions by how much pain they cause, kidney stones and gunshot wounds typically rank near the top of the list.
Ah ja, duidelijk! En bizar, al ervaar je dat op dat moment als kind nooit zo. Wij aten vroeger thuis geen fruit. Gewoon niet, nooit. Het was nooit in huis. Vond ik destijds helemaal niet gek en ik kan het me nu dus echt niet voorstellen!quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En van huis uit dronk niemand bij ons thuis voldoendeIk had 's morgens brood en een kopje thee. En dan de hele dag naar school waar ik niets dronk. Dan naar huis, waar ik niets dronk en 's avonds staand bij het aanrecht een klein glaasje ranja (ik had dat ooit 1x laten vallen en dus moest ik het altijd staand bij het aanrecht opdrinken). That's it. Water drinken bestond gewoon echt niet bij ons. Dus dat komt neer op...300-400 ml per dag max?
Dit is herkenbaar. Duits en Zweeds hierquote:Op donderdag 26 januari 2023 18:58 schreef minilot het volgende:
Günther brult overigens geregeld, hier in het westen van het land, luidkeels Ich liebe dich, Mutti! over het schoolplein. Geen idee waaromIk vermoed dat -ie zonder dat ik het weet hier meeleest en aan zijn Güntherheid probeert te voldoen.
Ik vond het terugkijkend zo bizar: dat ik de hele dag op school dus niets dronk. Er was ook niets te drinken eigenlijkquote:Op donderdag 26 januari 2023 18:59 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau
(al herken ik het onder schooltijd niks drinken... de wc's op mijn school waren zo ranzig)
Wat raarcute!quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is herkenbaar. Duits en Zweeds hier
Liefst zo tergend eng zoet dat glazuur van je tanden springt
Ook een gestoord kind dus tsja
Ze kijkt ook uit naar volwassenheid want dan mag ze whisky drinken
Ze wilde laatst ook 'billendanser' wordenquote:
Geen schoolmelk?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond het terugkijkend zo bizar: dat ik de hele dag op school dus niets dronk. Er was ook niets te drinken eigenlijkDe docenten gingen bijv koffiepauze houden en dan konden wij op het plein spelen. Maar we dronken niets.
jup ....quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een stom gedoe zegZal daar wel de gewoonte zijn, maar dan nog is het stom. En de kosten voor het opknappen, hoe veel hij ook doet, zijn voor jou?! Gaat het dan om 'noodzakelijk opknappen' omdat jij het kapot hebt gemaakt oid, of kan hij gewoon besluiten er een nieuwe vloer in te leggen en alle muren te stucadoren en dan moet jij dat ook betalen?
Tussen de middag aten we thuis warm eten en mijn moeder gelooft heilig in 'drinken bij het eten is slecht voor je'.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:08 schreef Memento-Mori het volgende:
Wij dronken ook niks op de basisschool en tussen de middag gingen we naar huis dus we aten ook niks verder op school tenzij traktatie ofzo
Ik geloof niet dat dat bestond.quote:
Ik hoor dat wel vaker, maar wat is daar nou eigenlijk de achterliggende gedachte van? Ik vind het helemaal niks, eten zonder iets te drinken erbij.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tussen de middag aten we thuis warm eten en mijn moeder gelooft heilig in 'drinken bij het eten is slecht voor je'.
[..]
In de pauze geen drinken? Tenzij je beker had gelekt of je pakje was geknaptquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond het terugkijkend zo bizar: dat ik de hele dag op school dus niets dronk. Er was ook niets te drinken eigenlijkDe docenten gingen bijv koffiepauze houden en dan konden wij op het plein spelen. Maar we dronken niets.
Wat mij aan het lachen maakte was een chirurg die me vertelde dat ik na de nefrectomie 2,5 liter per dag moest drinkenIk zit nu meestal tussen de 2 en 2,5 liter.
Iets met verdunnen van de spijsverteringssappen en dan krijg je problemen. maar dat is helemaal niet zo. Vocht gaat langs de korte curvatuur van de maag via een soort gootje zo direct richting duodenum.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:12 schreef minilot het volgende:
Ik hoor dat wel vaker, maar wat is daar nou eigenlijk de achterliggende gedachte van? Ik vind het helemaal niks, eten zonder iets te drinken erbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |