abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207722755
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:10 schreef Barreltje het volgende:
even een #klaagpost hoor :P

ik zegde vandaag de huur op van mijn huidige appartement. dat moet 3 maanden van tevoren..
dus ik zeg de huur op voor de 1e van de maand : 1 Mei.
Dus de huur gaat dan tot 30 April.
en dan moet ik dus 10 dagen (!!) van tevoren het huis uit zijn. dus 14 April het huis uit en leeg..
dan gaat de huisbaas het huis opknappen en zijn alle kosten daarvoor voor mij :o
wtf?!?!?

oh en ik moet dus OOK de huur gewoon tot 30 april blijven betalen ...
8)7 8)7 8)7
Wat een stom gedoe zeg :o Zal daar wel de gewoonte zijn, maar dan nog is het stom. En de kosten voor het opknappen, hoe veel hij ook doet, zijn voor jou?! Gaat het dan om 'noodzakelijk opknappen' omdat jij het kapot hebt gemaakt oid, of kan hij gewoon besluiten er een nieuwe vloer in te leggen en alle muren te stucadoren en dan moet jij dat ook betalen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207722768
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Weekend *O* en een schoon huis en vers bed straks.
Vannacht werd ik om4 uur wakker en bleek ik weer blaasontsteking te hebben en ook niet meer geslapen. Om 8 uur, plasje weggebracht, assistente was zo aardig om het meteen te controleren. AB meegekregen. Dat werkte helaas sneller op de darmen dan op de blaas.
Afscheidsborrel van een collega heb ik ook maar laten gaan, geen puf voor.
Morgen maar een dagje rustig aan. Zaterdag heb ik een kleurworkshop en daar wil ik echt naar toe.

Wat gaaf dat oor @:Sigme

Ik eet kipkebab. Had dat een tijd geleden besteld, maar dat was zoveel dat ik de helft heb ingevroren. Salade erbij en dan vind ik het wel goed voor vandaag
Klinkt tegenwoordig als een normale week :X Wéér blaasontsteking. Er staat een afspraak in het zkh, heb ik dat goed onthouden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207722813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Klinkt tegenwoordig als een normale week :X Wéér blaasontsteking. Er staat een afspraak in het zkh, heb ik dat goed onthouden?
Ja, maandag ct scan en 1 maart een onderzoek bij een uroloog
We have far more in common than that which devides us..
pi_207722918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:

Ja, maandag ct scan en 1 maart een onderzoek bij een uroloog
Hopelijk is er dan een oorzaak te vinden waar ze wat mee kunnen. Dit is ook ellendig zeg. En helemaal niet goed voor je, al die ab. Maar dat is vast een open deur :7
pi_207722932
8)7 @Barreltje
For the record, ik hoefde destijds wel maar 1 dag voor het verlopen van m'n contract m'n huurappartementje uit daar. Wel vóór 9 uur 's ochtends die dag dus dat was alsnog ietwat stressvol :')
pi_207722943
@minilot ik heb ook zo'n armband, maar dan rood. En ik doe altijd ook nog zo'n fluo-geel reflectiehesje aan. Plus dat de enige zwarte sportkleding m'n legging is en alle andere kledingstukken moeten in neonkleuren *G* *O* *G*

Ik eet vanavond gestoomde spruitjes met rijst en een saus van champignons, nepkip, champignonsaus van de toko (vega oestersausalternatief), ketjap, en kruiden en zo. :9
pi_207722961
Vandaag geholpen bij een werkcollege. Ik voelde me net een kapotte grammofoonplaat. Het ging zo:

Student: "Wat moet ik doeoeoeoen?"
Ik: "Wat staat er in de opdracht dat je moet doen?"

Student: "En wat moet ik nuuuu doen?"

Student: "Wat moet ik hiermee doen?"
Ik: "Heb je in de opdracht gekeken wat je hiermee moet?"

Student: "Ik weet niet wat ik moet doen?"
Ik: "Heb je de opdracht gelezen?"

En telkens lezen ze de opdracht en hebben ze hun aha-momentje.

Derdejaars studenten universiteit.

Manmanmanmanman.
pi_207722984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:19 schreef Tele6 het volgende:
Vandaag geholpen bij een werkcollege. Ik voelde me net een kapotte grammofoonplaat. Het ging zo:

Manmanmanmanman.
_O-
pi_207722998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hopelijk is er dan een oorzaak te vinden waar ze wat mee kunnen. Dit is ook ellendig zeg. En helemaal niet goed voor je, al die ab. Maar dat is vast een open deur :7
Volgens de uroloog wijzen de bacteriën op gal of nierstenen. Maar ik ben ooit eens bij een vriendin geweest die nierstenen had, en de pijn verhalen van @Blues staan me ook nog bij als schrikbeeld, maar dat heb ik helemaal niet
pi_207723005
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Je bedoelt echt zo ongebakken opeten? Voor mij valt dat in de categorie 'lepel in de pindakaaspot' :D
Ik snap er niks van iig :D

Maar dát is wel lekker
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207723017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:14 schreef minilot het volgende:
Wat eet iedereen hier vanavond? :)
Sjalot en kaas op een bladerdeegrol.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207723038
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:23 schreef Kaatje1 het volgende:

Volgens de uroloog wijzen de bacteriën op gal of nierstenen. Maar ik ben ooit eens bij een vriendin geweest die nierstenen had, en de pijn verhalen van @:Blues staan me ook nog bij als schrikbeeld, maar dat heb ik helemaal niet
Mijn pijnverhaal is je niet bij gebleven? -O- En het was nog wel het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. Nierstenen kan natuurlijk prima zonder pijn; ik had eerst maanden lang alleen blaasontstekingen voor ik de eerste pijnaanval kreeg.

Overigens is die cookie dough van de Jumbo niet te vreten en staat die bij ons bij het gebak in de koeling. Wat was dat smerig zeg. En ik hou van snoepen van deeg als ik koekjes maak en zo. Even naam er bij als waarschuwing. @junkiesietze Ik zie dat Lucky er ook al vieze herinneringen aan had.
pi_207723040
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:19 schreef Tele6 het volgende:

Manmanmanmanman.
Mijn zoon - groep 7! - ontdekte déze week dat het bij Begrijpend Lezen de bedoeling is dat je eerst de héle tekst leest en dan de vragen beantwoordt :') Hij las altijd alleen de vraag en deed wat daar stond ('lees regel 3') en kwam er dan vaak niet uit. Hij heeft jarenlang deze memo gemist, er staat immers bovenaan de opdracht 'lees de tekst' en niet 'lees de hele tekst' :+ :+ (het was niet eens luiheid, maar gewoon oprecht niet weten).

Hij was helemaal in de gloria met deze strategie. Bij toepassing ontdekte hij wel dat het de opdrachten weliswaar makkelijker maakte maar dat het óók heel saai is om teksten te lezen :')

Ik moest vrij hard grinniken hierom, maar na jouw verhaal kom ik tot de conclusie dat hij er eigenlijk heel op tijd bij is :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207723057
Over ledlichtjes om te dragen voor zicht en zichtbaarheid, enige tijd geleden zocht ik een youtube over weet ik veel, recept voor kip ofzo, en toen moest ik deze commercial uitzitten.

Daarna heb ik bij bol zo'n ding gekocht. Ander merk, dat wel. Maar wel dankzij de reclame. Ik heb 'm aan mijn Echte Man kado gedaan, voor z'n Echte Nachtwerk. 's Nachts ophem onbekende Duitse industrieterreintjes rondsjouwen ;-)

Het is echt een geweldig soort hoofdlamp.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207723065
Bij zo vaak blaasontsteking denk ik meestal die weet vast niet dat het slim is even te plassen na de seks.

Kaatje? O-)
pi_207723067
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn pijnverhaal is je niet bij gebleven? -O- En het was nog wel het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. Nierstenen kan natuurlijk prima zonder pijn; ik had eerst maanden lang alleen blaasontstekingen voor ik de eerste pijnaanval kreeg.

Overigens is die cookie dough van de Jumbo niet te vreten en staat die bij ons bij het gebak in de koeling. Wat was dat smerig zeg. En ik hou van snoepen van deeg als ik koekjes maak en zo. Even naam er bij als waarschuwing. @:junkiesietze Ik zie dat Lucky er ook al vieze herinneringen aan had.
Achteraf mentionen werkt niet.
@junkiesietze
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207723077
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:32 schreef sigme het volgende:
Achteraf mentionen werkt niet.
@:junkiesietze
Oh heus! :o

En wat heb je mooie zwammen O+
pi_207723085
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:31 schreef Vanyel het volgende:
Bij zo vaak blaasontsteking denk ik meestal die weet vast niet dat het slim is even te plassen na de seks.

Kaatje? O-)
Ik weet dat dat slim is :D maar al een tijdje niet nodig :P
pi_207723087
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn zoon - groep 7! - ontdekte déze week dat het bij Begrijpend Lezen de bedoeling is dat je eerst de héle tekst leest en dan de vragen beantwoordt :') Hij las altijd alleen de vraag en deed wat daar stond ('lees regel 3') en kwam er dan vaak niet uit. Hij heeft jarenlang deze memo gemist, er staat immers bovenaan de opdracht 'lees de tekst' en niet 'lees de hele tekst' :+ :+ (het was niet eens luiheid, maar gewoon oprecht niet weten).

Hij was helemaal in de gloria met deze strategie. Bij toepassing ontdekte hij wel dat het de opdrachten weliswaar makkelijker maakte maar dat het óók heel saai is om teksten te lezen :')

Ik moest vrij hard grinniken hierom, maar na jouw verhaal kom ik tot de conclusie dat hij er eigenlijk heel op tijd bij is :+
_O-

Ik had de indruk dat deze studenten de opdracht niet lezen uit een soort van idee van optimalisatie. Tijd besparen door de opdracht niet helemaal door te nemen incl de hints en de achtergrondinfo.

Er was zelfs één duo dat dacht 2x zo snel klaar te zijn door een van de twee halverwege de opdracht te laten beginnen en dan niet samen te werken. Alleen was het een opdracht waarin je in 2 uur elke keer een stukje verder redeneert en puzzelt, dus als je dan de eerste helft van de puzzel overslaat snap je er ook helemaal niks van. Helemaal niks o|O
pi_207723110
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:23 schreef Kaatje1 het volgende:

Volgens de uroloog wijzen de bacteriën op gal of nierstenen. Maar ik ben ooit eens bij een vriendin geweest die nierstenen had, en de pijn verhalen van @:Blues staan me ook nog bij als schrikbeeld, maar dat heb ik helemaal niet
Wanneer en wat voor onderzoek krijg je ook alweer? A.s. maandag toch? Hopelijk geeft t een goeie diagnose en behandeling, dit is toch ook niks zo.

Overigens heb ik toen nooit nierstenen gehad of blaasontsteking.
Ik had een acute alvleesklierontsteking, door een galblaas volgeplakt met cholesterol door (crash-) diëten en waar wat stenen inzaten.
Galblaas is er uit *O*
pi_207723111
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:31 schreef Vanyel het volgende:

Kaatje? O-)
Dat niet doen is hier vaste prik blaasontsteking. Ik heb daar van geleerd.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207723113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Overigens is die cookie dough van de Jumbo niet te vreten en staat die bij ons bij het gebak in de koeling. Wat was dat smerig zeg. En ik hou van snoepen van deeg als ik koekjes maak en zo. Even naam er bij als waarschuwing. @:junkiesietze Ik zie dat Lucky er ook al vieze herinneringen aan had.
Nee, wanneer was dat? En hoe ben je er vanaf gekomen?
pi_207723128
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Braaf slim meisje.
Ik moet meestal vanzelf nodig erna. Als niet, ach, vrouwen lijken toch wat minder vies dan mannen :P
pi_207723134
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]
_O-

Ik had de indruk dat deze studenten de opdracht niet lezen uit een soort van idee van optimalisatie. Tijd besparen door de opdracht niet helemaal door te nemen incl de hints en de achtergrondinfo.

Er was zelfs één duo dat dacht 2x zo snel klaar te zijn door een van de twee halverwege de opdracht te laten beginnen en dan niet samen te werken. Alleen was het een opdracht waarin je in 2 uur elke keer een stukje verder redeneert en puzzelt, dus als je dan de eerste helft van de puzzel overslaat snap je er ook helemaal niks van. Helemaal niks o|O
Dat zou ook absoluut iets voor de mijne kunnen zijn, gewoon lekker lui de shortcut nemen 8)7 Maar deze verbazig was oprecht. Goede les wel, voor je studenten ^O^

Ik vind het overigens hilarisch welke memo's kinderen soms missen. Hij vroeg ook eens, toen hij al 5 was ofzo, vrij random: 'uit wiens buik kom ik eigenlijk?' :o 8)7 _O- Het leek mij vrij evident aangezien ik 'mama' ben en die andere dame in ons huishouden niet, maar dat was blijkbaar niet zo vanzelfsprekend O+
pi_207723146
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Braaf slim meisje.
Ik moet meestal vanzelf nodig erna. Als niet, ach, vrouwen lijken toch wat minder vies dan mannen :P
Ik moet meestal daarna ook, maar ik weet inmiddels niet zo goed of dat een kip-ei verhaal is. :+
pi_207723174
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat zou ook absoluut iets voor de mijne kunnen zijn, gewoon lekker lui de shortcut nemen 8)7 Maar deze verbazig was oprecht. Goede les wel, voor je studenten ^O^

Ik vind het overigens hilarisch welke memo's kinderen soms missen. Hij vroeg ook eens, toen hij al 5 was ofzo, vrij random: 'uit wiens buik kom ik eigenlijk?' :o 8)7 _O- Het leek mij vrij evident aangezien ik 'mama' ben en die andere dame in ons huishouden niet, maar dat was blijkbaar niet zo vanzelfsprekend O+
Mijne vroeg laatst aan Jul
Als Jut doodgaat, worden we dan gewoon een gezin met papa?
pi_207723191
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ben je ook mooi klaar mee :o 'Gewoon' ook echt :P
pi_207723212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ben je ook mooi klaar mee :o 'Gewoon' ook echt :P
Ja :'(

Ik weet niet 100 of dat puur over mij of ook over zus ging, maar aardig is anders.

Gelukkig zei ie een paar dagen later dat natuurlijk élk kind bij ons zou willen opgroeien want wij zijn werkelijk fantastische moeders.

Bijzonder kind is het ;(
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:44:20 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723218
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dit is zo schattig O+ _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207723232
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja :'(

Ik weet niet 100 of dat puur over mij of ook over zus ging, maar aardig is anders.

Gelukkig zei ie een paar dagen later dat natuurlijk élk kind bij ons zou willen opgroeien want wij zijn werkelijk fantastische moeders.

Bijzonder kind is het ;(
Had hij ook al een plan voor als Jul de pijp aan Maarten geeft?
pi_207723240
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Had hij ook al een plan voor als Jul de pijp aan Maarten geeft?
Nee dat is verboden want zij is de liehiehiehiefste }:|
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:46:30 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]
_O-

Ik begeleid nu twee 'young professionals' en die mogen zich dit ook nog wel even eigen maken.

"Jij bent wel streng zeg".

Joeeeee
pi_207723266
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee dat is verboden want zij is de liehiehiehiefste }:|
Oh -O- De mijne is wel zo diplomatiek om een 'liefste Nederlandse moeder' en een 'liefste Duitse Mutti' te hebben O-) Hij noemt zichzelf 'je favoriete geboren zoon' O+
pi_207723270
Ik heb al tijden het idee dat het niet helemaal lekker gaat in de opleidingen, als ik dat zo om me heen hoor. :+
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:47:50 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723272
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
_O- oh my :D
pi_207723279
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb dat dus niet hè? Ik plas zelden direct na seks (wel altijd ervoor :7) en ik heb nog nooit in mijn leven blaasontsteking gehad! Maar het is dus geen hoax? :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:49:17 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723288
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al tijden het idee dat het niet helemaal lekker gaat in de opleidingen, als ik dat zo om me heen hoor. :+
Overload aan vragen ook aan studenten/pas afgestudeerden..dan moet je keuzes gaan maken in waar je je aandacht en tijd aan besteedt

Helaas kiezen ze daarin vaak nog als pubers. Heel beroerd :')
pi_207723296
@Clubsoda Wat een openbaring moet dat geweest zijn! :D Gaaf!
pi_207723298
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:48 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik heb dat dus niet hè? Ik plas zelden direct na seks (wel altijd ervoor :7) en ik heb nog nooit in mijn leven blaasontsteking gehad! Maar het is dus geen hoax? :)
Ik kom er soms mee weg maar het is wel een beetje russische roulette bij mij, heb ik het idee. :+

Heb inmiddels wel al in geen uh 10 jaar ofzo blaasontsteking gehad. *klopt af
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:50:47 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723313
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:48 schreef minilot het volgende:

[..]
Geloof dat tot een uur na de seks nuttig is om rans uit je plasholen en zulks te verwijderen

Je kunt ook tijdens de seks plassen natuurlijk, maar geen idee van dat effect en of dat helpt tegen blaasontsteking :D
pi_207723321
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Geloof dat tot een uur na de seks nuttig is om rans uit je plasholen en zulks te verwijderen

Je kunt ook tijdens de seks plassen natuurlijk, maar geen idee van dat effect en of dat helpt tegen blaasontsteking :D
Ik pas.
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:51:25 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723326
Te weird om niet te delen. Specifiek voor @minilot

pi_207723329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:

Nee, wanneer was dat? En hoe ben je er vanaf gekomen?
Oh jee, zéker 10 jaar geleden. De ambu heeft me meegenomen naar het zkh en daar kreeg ik een ontzettend fijn relaxerend (voor de gladde spiervezels van de urineleiders) infuus. Heb ze uit moeten plassen :X En kreeg de opdracht véél meer te drinken dan ik deed. Wat niet moeilijk was, want ik dronk zeg maar een kopje thee en eventueel een glas melk per dag. Hele nachtdiensten niks bijv. Geen druppel.
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:52:06 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723337
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik plas.
Good for you
pi_207723345
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Good for you
Ik wilde deze grap ook maken.
pi_207723346
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Good for you
Ik was benieuwd of dit zou gebeuren, je stelt me niet teleur. :7
pi_207723350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik wilde deze grap ook maken.
Ook jij stelt me niet teleur. O+
pi_207723351
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:51 schreef Isabeau het volgende:

[..] Wat niet moeilijk was, want ik dronk zeg maar een kopje thee en eventueel een glas melk per dag. Hele nachtdiensten niks bijv. Geen druppel.
Woah! Wist je destijds ook niet dat dat beroerd voor je lijf was, of wist je het wel maar dronk je toch nog steeds veel te weinig?
pi_207723352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh -O- De mijne is wel zo diplomatiek om een 'liefste Nederlandse moeder' en een 'liefste Duitse Mutti' te hebben O-) Hij noemt zichzelf 'je favoriete geboren zoon' O+
I see what you did there :o :o

Mijne is allesbehalve diplomatiek. Wel eerlijk en erg van de wisselende emoties. Dus dat gaat naadloos over van "ik vind het zo fijn om je te zeggen hoeveel ik van je hou" naar "jij bent niet eens mijn moeder, ik hoef alleen naar Jul te luisteren".
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:54:26 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723364
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh jee, zéker 10 jaar geleden. De ambu heeft me meegenomen naar het zkh en daar kreeg ik een ontzettend fijn relaxerend (voor de gladde spiervezels van de urineleiders) infuus. Heb ze uit moeten plassen :X En kreeg de opdracht véél meer te drinken dan ik deed. Wat niet moeilijk was, want ik dronk zeg maar een kopje thee en eventueel een glas melk per dag. Hele nachtdiensten niks bijv. Geen druppel.
Dit is horror ;(

Ik vond mijn galstenen destijds al zo vreselijk en die heeft de chirurg eruit gehengst ipv uitplassen (ja ik weet dat je galstenen niet kúnt uitplassen maar toch). Dat klinkt zo intens naar en vreselijk ;(
pi_207723383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:51 schreef Molo het volgende:
Te weird om niet te delen. Specifiek voor @:minilot

Dat publiek ook! _O_ Dank!
pi_207723400
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
I see what you did there :o :o

Mijne is allesbehalve diplomatiek. Wel eerlijk en erg van de wisselende emoties. Dus dat gaat naadloos over van "ik vind het zo fijn om je te zeggen hoeveel ik van je hou" naar "jij bent niet eens mijn moeder, ik hoef alleen naar Jul te luisteren".
Is geen geheim hoor ^O^

Dat lijkt me niet per se een fijne opmerking, die laatste. Nukkige pubertaferelen...En het eerste is dan weer totaal koddig O+
pi_207723421
Nierstenen lijken me echt de hel -O-
pi_207723427
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:47 schreef Lonaa het volgende:
Dit is ook wel een beetje een sneue generatie, want dit is het eerste studiejaar dat ze onafgebroken fysiek onderwijs kunnen hebben. En dat nog niet eens, want de docent van dit vak had voor de kerst ook corona. :X
pi_207723428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:53 schreef minilot het volgende:

Woah! Wist je destijds ook niet dat dat beroerd voor je lijf was, of wist je het wel maar dronk je toch nog steeds veel te weinig?
Ik wist het wel :') Maar ik had er toch geen last van, toch?

En van huis uit dronk niemand bij ons thuis voldoende :? Ik had 's morgens brood en een kopje thee. En dan de hele dag naar school waar ik niets dronk. Dan naar huis, waar ik niets dronk en 's avonds staand bij het aanrecht een klein glaasje ranja (ik had dat ooit 1x laten vallen en dus moest ik het altijd staand bij het aanrecht opdrinken). That's it. Water drinken bestond gewoon echt niet bij ons. Dus dat komt neer op...300-400 ml per dag max?
pi_207723434
Günther brult overigens geregeld, hier in het westen van het land, luidkeels Ich liebe dich, Mutti! over het schoolplein. Geen idee waarom :') Ik vermoed dat -ie zonder dat ik het weet hier meeleest en aan zijn Güntherheid probeert te voldoen. :')
pi_207723438
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:58 schreef minilot het volgende:
Günther brult overigens geregeld, hier in het westen van het land, luidkeels Ich liebe dich, Mutti! over het schoolplein. Geen idee waarom :') Ik vermoed dat -ie zonder dat ik het weet hier meeleest en aan zijn Güntherheid probeert te voldoen. :')
_O- _O-
pi_207723441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Is geen geheim hoor ^O^
^O^
quote:
Dat lijkt me niet per se een fijne opmerking, die laatste. Nukkige pubertaferelen...En het eerste is dan weer totaal koddig O+
Ik heb er niet zo'n moeite mee. Hij roept dat soort dingen al jaren, maar er zijn er wel meer met wat volatiele emoties hier in huis. Ik ben zelf ook wat onaardig tegen Jul als ik onvrede ervaar O-)
pi_207723452
:o @Isabeau

(al herken ik het onder schooltijd niks drinken... de wc's op mijn school waren zo ranzig)
pi_207723470
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:54 schreef Molo het volgende:
Dit is horror ;(

Ik vond mijn galstenen destijds al zo vreselijk en die heeft de chirurg eruit gehengst ipv uitplassen (ja ik weet dat je galstenen niet kúnt uitplassen maar toch). Dat klinkt zo intens naar en vreselijk ;(
quote:
Kidney stones are well known for causing excruciating pain. In surveys ranking medical conditions by how much pain they cause, kidney stones and gunshot wounds typically rank near the top of the list.
linkje over nierstenen

:X
pi_207723473
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En van huis uit dronk niemand bij ons thuis voldoende :? Ik had 's morgens brood en een kopje thee. En dan de hele dag naar school waar ik niets dronk. Dan naar huis, waar ik niets dronk en 's avonds staand bij het aanrecht een klein glaasje ranja (ik had dat ooit 1x laten vallen en dus moest ik het altijd staand bij het aanrecht opdrinken). That's it. Water drinken bestond gewoon echt niet bij ons. Dus dat komt neer op...300-400 ml per dag max?
Ah ja, duidelijk! En bizar, al ervaar je dat op dat moment als kind nooit zo. Wij aten vroeger thuis geen fruit. Gewoon niet, nooit. Het was nooit in huis. Vond ik destijds helemaal niet gek en ik kan het me nu dus echt niet voorstellen!
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:01:12 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:58 schreef minilot het volgende:
Dit is herkenbaar. Duits en Zweeds hier :')
Liefst zo tergend eng zoet dat glazuur van je tanden springt :')

Ook een gestoord kind dus tsja

Ze kijkt ook uit naar volwassenheid want dan mag ze whisky drinken :')
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:01:51 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723482
quote:
;(
pi_207723488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:59 schreef Tele6 het volgende:
:o @:Isabeau

(al herken ik het onder schooltijd niks drinken... de wc's op mijn school waren zo ranzig)
Ik vond het terugkijkend zo bizar: dat ik de hele dag op school dus niets dronk. Er was ook niets te drinken eigenlijk :? De docenten gingen bijv koffiepauze houden en dan konden wij op het plein spelen. Maar we dronken niets.

Wat mij aan het lachen maakte was een chirurg die me vertelde dat ik na de nefrectomie 2,5 liter per dag moest drinken _O- Ik zit nu meestal tussen de 2 en 2,5 liter.
pi_207723490
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit is herkenbaar. Duits en Zweeds hier :')
Liefst zo tergend eng zoet dat glazuur van je tanden springt :')

Ook een gestoord kind dus tsja

Ze kijkt ook uit naar volwassenheid want dan mag ze whisky drinken :')
Wat raarcute! :D
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:04:24 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207723527
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:02 schreef minilot het volgende:

[..]
Wat raarcute! :D
Ze wilde laatst ook 'billendanser' worden

Broek naar beneden op schoolplein en op haar eigen blote kont slaan :') :')

Nah ja, zal wel goed komen en anders is er tzt ook vast GGZ beschikbaar

Nu even mevrah op bed flikkeren hier
pi_207723563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vond het terugkijkend zo bizar: dat ik de hele dag op school dus niets dronk. Er was ook niets te drinken eigenlijk :? De docenten gingen bijv koffiepauze houden en dan konden wij op het plein spelen. Maar we dronken niets.
Geen schoolmelk? :o
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:08:17 #265
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207723579
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat een stom gedoe zeg :o Zal daar wel de gewoonte zijn, maar dan nog is het stom. En de kosten voor het opknappen, hoe veel hij ook doet, zijn voor jou?! Gaat het dan om 'noodzakelijk opknappen' omdat jij het kapot hebt gemaakt oid, of kan hij gewoon besluiten er een nieuwe vloer in te leggen en alle muren te stucadoren en dan moet jij dat ook betalen?
jup ....
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207723582
Wij dronken ook niks op de basisschool en tussen de middag gingen we naar huis dus we aten ook niks verder op school tenzij traktatie ofzo
pi_207723596
Over billendansers ( ^O^ ) gesproken, zeg @Tele6 hoe is het eindelijk afgelopen met de potentiële schrikreacties op je hondenbeet bij het paaldansen? :* En nog terugkomend op je vraag van eerder, ik zat op een gegeven moment wel op (kalme) duurlopen van net iets voorbij marathonafstand, maar was het eigenlijk van het ene op het andere moment beu dat het zoveel tijd kostte en nu loop ik gemiddeld vijf vroege ochtenden in de week gewoon een stukje van maximaal een uur. Intervalloopjes, temporun, joggen op slakkentempo - net waar ik zin in heb. Het is echt alleen nog gewoon een lekker begin van de dag, een mooi moment om muziek te luisteren en fijn om mijn uithoudingsvermogen mee bij te houden. Verder helemaal geen streven meer mee.
pi_207723631
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:08 schreef Memento-Mori het volgende:
Wij dronken ook niks op de basisschool en tussen de middag gingen we naar huis dus we aten ook niks verder op school tenzij traktatie ofzo
Tussen de middag aten we thuis warm eten en mijn moeder gelooft heilig in 'drinken bij het eten is slecht voor je'.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:06 schreef eudaemonia het volgende:

Geen schoolmelk? :o
Ik geloof niet dat dat bestond.
pi_207723648
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Tussen de middag aten we thuis warm eten en mijn moeder gelooft heilig in 'drinken bij het eten is slecht voor je'.
[..]

Ik hoor dat wel vaker, maar wat is daar nou eigenlijk de achterliggende gedachte van? Ik vind het helemaal niks, eten zonder iets te drinken erbij.
pi_207723685
10 jaar geleden wist ik nog niet van jouw bestaan :D maar het klinkt afschuwelijk die pijn.

Ik kan me ook niet herinneren dat ik drinken meenam naar school en fruit mee dacht ik ook niet. Maar thuis was altijd wel fruit (mijn vader schilde ook altijd voor ons sinaasappels, al het wit eraf, mooi in partjes op de bordje :D )

Jouw kind @Molo jij lachen en heel veel geschokte moeders _O-
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 19:14:45 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207723701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat mij aan het lachen maakte was een chirurg die me vertelde dat ik na de nefrectomie 2,5 liter per dag moest drinken _O- Ik zit nu meestal tussen de 2 en 2,5 liter.
In de pauze geen drinken? Tenzij je beker had gelekt of je pakje was geknapt :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207723735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:12 schreef minilot het volgende:
Ik hoor dat wel vaker, maar wat is daar nou eigenlijk de achterliggende gedachte van? Ik vind het helemaal niks, eten zonder iets te drinken erbij.
Iets met verdunnen van de spijsverteringssappen en dan krijg je problemen. maar dat is helemaal niet zo. Vocht gaat langs de korte curvatuur van de maag via een soort gootje zo direct richting duodenum.
pi_207723744
Ik ben ook niet opgegroeid met water drinken of zo tussendoor.
Zelfde als @Isabeau
En die nierstenen van jou toen :X :X
pi_207723786
Mijn ouders vinden drinken ook redelijk onzinnig, zeker tijdens het eten.
Behalve natuurlijk wijn of bier *)
Maar wel schoolchocomel :Y
pi_207723800
Nog steeds een fysieke huiverreactie als ik denk aan lekkende beker aardbeismaakyogidrink in de eerste week van de brugklas en al de bladzijden van mijn zorgvuldig zelfgekafte mooie nieuwe schoolboeken zaten aan elkaar geplakt en dat bleef ik nog het hele schooljaar ruiken en huuuuuu.
pi_207723805
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:16 schreef Blues het volgende:
Ik ben ook niet opgegroeid met water drinken of zo tussendoor.
Zelfde als @:Isabeau
En die nierstenen van jou toen :X :X
Ik drink dus heel braaf nu heel veel (voor mij dan hè). Nooit meer nierstenen gehad. Uroloog zei ook dat als iedereen genoeg dronk hij heel wat minder werk had :+
pi_207723808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Iets met verdunnen van de spijsverteringssappen en dan krijg je problemen. maar dat is helemaal niet zo. Vocht gaat langs de korte curvatuur van de maag via een soort gootje zo direct richting duodenum.
Dank! ^O^
pi_207723811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:19 schreef minilot het volgende:
Nog steeds een fysieke huiverreactie als ik denk aan lekkende beker aardbeismaakyogidrink in de eerste week van de brugklas en al de bladzijden van mijn zorgvuldig zelfgekafte mooie nieuwe schoolboeken zaten aan elkaar geplakt en dat bleef ik nog het hele schooljaar ruiken en huuuuuu.
Ik ruik het hier :')
pi_207723827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ruik het hier :')
Dit :')
pi_207723837
Pak ik nog een glaasje water, zit ik voor vandaag in ieder geval boven de 2 liter *O*
pi_207723910
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:19 schreef minilot het volgende:
Story of my life -O- of die keer dat Herman het Vriendsschapsbrood in mijn tas lekte ;(
pi_207723917
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:26 schreef Clubsoda het volgende:
Story of my life -O- of die keer dat Herman het Vriendsschapsbrood in mijn tas lekte ;(
Och hemel, herman _O-
pi_207723918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heel fijn om te lezen. Want las toevallig vandaag op een of andere vage site juist het tegenovergestelde.
Maar ik vertrouw jouw kennis meer :D

Sowieso kan/wil ik niet zonder water bij mijn maaltijden.
pi_207723931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:26 schreef Sarabi het volgende:
Heel fijn om te lezen. Want las toevallig vandaag op een of andere vage site juist het tegenovergestelde.
Maar ik vertrouw jouw kennis meer :D

Sowieso kan/wil ik niet zonder water bij mijn maaltijden.
Mensen blijven het ook gewoon herhalen en het kan echt geen kwaad.
pi_207723934
Ik drink 's ochtends koffie en dan ga ik trainen en dan joeps ik er zo'n blikje fitaid in als ik dorst heb, shake met kwark en eiwitpoeder daarna (en water tot het fatsoenlijk vloeibaar is) en vervolgens vergeet ik tot 5 uur 's middags dat ik moet hydrateren. Dan word ik ineens ongelukkig en existentiële crisis en alles en dan denk ik "oh ja water". De rest van de avond drink in dan 5 of 6 grote glazen.

Ik leer hier niet van.
pi_207723985
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik drink 's ochtends koffie en dan ga ik trainen en dan joeps ik er zo'n blikje fitaid in als ik dorst heb, shake met kwark en eiwitpoeder daarna (en water tot het fatsoenlijk vloeibaar is) en vervolgens vergeet ik tot 5 uur 's middags dat ik moet hydrateren. Dan word ik ineens ongelukkig en existentiële crisis en alles en dan denk ik "oh ja water". De rest van de avond drink in dan 5 of 6 grote glazen.

Ik leer hier niet van.
En dan moet je steeds plassen als je net in bed ligt? Dat heb ik als ik 's avonds laat nog glazen water drink :')
pi_207723994
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En dan moet je steeds plassen als je net in bed ligt? Dat heb ik als ik 's avonds laat nog glazen water drink :')
Nee, in de loop van de ochtend 4x ofzo :')
pi_207724004
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:31 schreef Lonaa het volgende:
Nee, in de loop van de ochtend 4x ofzo :')
Dat valt dan an sich nog mee *O*
pi_207724096
Normaal gesproken drink ik ruim 2 liter water, 2-3 koffie en een grote kop thee op een dag. Wanneer ik meer ga drinken zet ik een wc in de huiskamer
pi_207724104
Ik drink 's morgens vroeg meteen na opstaan twee mokken koffie. Zwart als ik ga hardlopen, met sojamelk als ik dat niet doe. Paar glazen water in de ochtend rondom trainen, dan net als @Lonaa een hele tijd niks en dan denk ik eind van de middag meh, en dan kan het gerust nog twee uur meh duren voordat ik denk: oh ja, iets drinken. Al vanaf dat het er hier over begon te gaan dacht ik al: zo even een glas water en daar is het nog steeds niet van gekomen :')
pi_207724161
Wel dus altijd drinken bij het avondeten, maar ik had vandaag geen avondeten wegens buitendedeurse uitgebreide lunch (met wijn, geen water :7) dus het is wel echt even hoognodig dat ik er onderhand wat in giet. Ik ga het -nu- doen.
pi_207724169
Normaal drink ik tussen de 2 en 3 liter per dag.
Nu op vakantie denk ik nog geen 3 liter sinds maandag :@ begin het nu ook wel te voelen.
pi_207724188
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:36 schreef minilot het volgende:
Ik drink 's morgens vroeg meteen na opstaan twee mokken koffie. Zwart als ik ga hardlopen, met sojamelk als ik dat niet doe. Paar glazen water in de ochtend rondom trainen, dan net als @:Lonaa een hele tijd niks en dan denk ik eind van de middag meh, en dan kan het gerust nog twee uur meh duren voordat ik denk: oh ja, iets drinken. Al vanaf dat het er hier over begon te gaan dacht ik al: zo even een glas water en daar is het nog steeds niet van gekomen :')
Hup!

Ik moet nu wel zo ontzettend veel vaker plassen dan vroeger -O-
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:41:46 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207724210
Op t werk naast (te) veel (slechte) koffie twee liter water, thuis meer betere koffie en een goede liter water, en savonds tegenwoordig gekookt water met gember
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')