SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Als Keanu je posts zou zien, dan zou hij heel verdrietig worden van je nogal slechte en moreel duistere larp.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Slik maar braaf je blauwe pil iedere dag en ga vooral niet zelf nadenken, gewoon klakkeloos geloven wat je op het journaal ziet en in de krant leest.
Ojajoh?quote:
We hadden bijna deze classic niet gehad, want James had 5 jaar ervoor het bevel gekregen om met Russen te gaan knokken in Kosovo om een vliegveld. Het bevel is niet uitgevoerd.quote:
Ik denkt dat ie nattigheid voelt en niet meegetrokken wil worden in de ondergang van Rusland.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We hadden bijna deze classic niet gehad, want James had 5 jaar ervoor het bevel gekregen om met Russen te gaan knokken in Kosovo om een vliegveld. Het bevel is niet uitgevoerd.
En nu zegt deze al honderden jaren oude bondgenoot van Rusland dat ze moeten kappen. Wauw.
Dit heeft meer nieuwswaarde dan die scheet van Poetin in St Petersburg.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Belangrijk zat zo’n statement.
Ik zou bijna duizelig worden van zo'n snelle draai.quote:
Toch is dat geen verassing.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En nu zegt deze al honderden jaren oude bondgenoot van Rusland dat ze moeten kappen. Wauw.
Ja. Maar die natte scheet + de mededeling dat praten met Oekrane niet gaat gebeuren wil wel zeggen dat ze het vertrouwen hebben vol ervoor te gaan.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit heeft meer nieuwswaarde dan die scheet van Poetin in St Petersburg.
Ze willen bij de EU. Dan is duimschroeven niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zo, het Westen heeft de bankschroef even aangedraaid?
Servi heeft hetzelfde als Bulgarije. meerdere stromingen en groepen in de regeringen en oppositie die of sterk naar Moskou neigen of naar de Navo, meer bepaald het EU geld wat ze graag willen hebben. probeer dan maar te schipperen tussen uiterstenquote:Op woensdag 18 januari 2023 16:16 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Toch is dat geen verassing.
Het beeld dat onze media schetst van een volledig op Russische hand zijnt Servie is niet correct.
Ze vliegen o.a. met Europese Duitse helies, de landmacht heeft Amerikaanse Humvee's, de transportvloot wordt Spaans.
Deze Vuvic bind banden aan met iedereen: vandaar vorig jaar de aanschaf van Chinese raketsystemen.
En dat vond dan plots de EU weer niet zo leuk.
Mooi. Deze oorlog heeft lang genoeg geduurd. Het wordt tijd om een ultimatum te stellen aan Rusland. Wegwezen of we gaan Oekraine echt bewapenen.quote:
Volgens mij denk je hier nog veel te rationeel/Amerikaans over.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:54 schreef TheJanitor het volgende:
Ze weten dondersgoed dat als Oekraine dat gaat verwerken en verkopen dat ze hun monopolie positie zouden verliezen aan Oekraine en daarmee de macht die ze over Europe hadden. Daarom zien ze dit conflict als een "extistial crisis". Verlies betekent namelijk dat ze alle macht over Europa verliezen en alle inkomsten van olie/gas.
Even los van het feit dat dit prachtig nieuws is. Als er zoveel spullen (en geld) naar Oekrane gaat dan kunnen wij als westen (NAVO) ook geen verlies meer permitteren lijkt mij. Mocht Rusland inderdaad straks van de lente weer een full scale invasie in gang zetten dan ben ik benieuwd hoe de NAVO zal reageren.quote:
Lijkt me onzin. Dat hele account van Braziliaanse nobody komt erg Rob de Wijk over. Russia stronk, better fold now.quote:
Morgen is er een overleg in Duitsland in Ramstein met de NAVO en Oekrane. Dus zal waarschijnlijk een voorloper daarop zijn.quote:
Dat gasvelden artikel is van 2011. Er is veel veranderd sinds die tijd. Die nieuwe veranderingen en nieuwe vondsten in Oekraine sinds die tijd zijn nou juist precies de velden die de monopolie positie van Rusland in gevaar brengen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij denk je hier nog veel te rationeel/Amerikaans over.
Daarnaast, zoveel gas heeft Oekrane niet, in de top 25 grootste gasvelden staan ze niet.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_gas_fields
De top 25 is meer dan de helft Russisch, en in Europa hebben ze meer te duchten van Noorwegen en Nederland.
In de top 50 olievelden komen ze ook al niet voor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_fields
En mochten er nieuwe bronnen aangeboord worden in Oekraine dan had Rusland genoeg militair en monopolistisch overwicht om Oekraine er weer uit te persen.
De hoofdreden is inderdaad existentieel van aard, maar existentieel voor kleptocratische dictaturen. Die kunnen niet bestaan met vrije welvarende landen met een soortgelijke bevolking direct over de grens. Hun macht valt als een kaartenhuis in elkaar als burgers zien hoeveel beter een ander soort regering voor hun is.
Daarom zijn deze landen, Rusland, China en Noord-Korea, permanent in staat van oorlog met de naaste buren, Zuid-Korea, Taiwan, Hong Kong (RIP), Georgie en Oekraine. Venezuela zoekt ook constant ruzie met Colombia, maar dat land doet het ook niet geweldig, en Venezuela is inmiddels te arm om wat klaar te spelen.
quote:Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production.
$12.4 trillion is wel de moeite waard voor een kleptocracy. Maar ze hadden meer op het oog natuurlijk.quote:Russia now controls $12.4 trillion worth of Ukraine's key natural resources, according to an analysis for The Washington Post by SecDev.
If the Kremlin succeeds in annexing Ukrainian land seized during Russia's invasion, Kyiv would permanently lose almost two-thirds of its deposits.
Moscow controls 63% of Ukraine's coal deposits, 11% of its oil, 20% of its natural gas, 42% of its metals, and 33% of its rare earths.
Russia now controls at least $12.4 trillion worth of Ukraine's key natural resources, including energy and mineral deposits, according to an analysis for The Washington Post by SecDev.
If the Kremlin succeeds in annexing Ukrainian land seized during Russia's invasion, Kyiv would lose almost two-thirds of its deposits, the report said, denying the country of its essential economic pillars.
Volgens mij is dat te laat, en gaat het per vrijdag "bewapenen" wordenquote:Op woensdag 18 januari 2023 16:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mooi. Deze oorlog heeft lang genoeg geduurd. Het wordt tijd om een ultimatum te stellen aan Rusland. Wegwezen of we gaan Oekraine echt bewapenen.
Ik denk dat ze al een moord doen voor 100.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Spannend, wat zou er in het pakket zitten? Gelijk 500 Bradleys?
100en jaren oude bondgenoot? Mwah.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We hadden bijna deze classic niet gehad, want James had 5 jaar ervoor het bevel gekregen om met Russen te gaan knokken in Kosovo om een vliegveld. Het bevel is niet uitgevoerd.
Het is gewoon een goor spelletje om grondstoffen (en iets met murika als hoeder van de wereldmunt ondermijnen)quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat gasvelden artikel is van 2011. Er is veel veranderd sinds die tijd. Die nieuwe veranderingen en nieuwe vondsten in Oekraine sinds die tijd zijn nou juist precies de velden die de monopolie positie van Rusland in gevaar brengen.
[..]
[..]
$12.4 trillion is wel de moeite waard voor een kleptocracy. Maar ze hadden meer op het oog natuurlijk.
vraag mij af wat ze bedoelen met 'rusland moet verliezen'quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is nog eens duidelijke taal. Zijn ze nu eindelijk bijgedraaid?
[ twitter ]
Dat was de korte samenvatting die ik op twitter las. Weet nietquote:Op woensdag 18 januari 2023 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat was het echt...? Ik heb het gemist, denk ik.
Inderdaad. "Russia's agression must fail". What does that even mean? In zekere zin hebben de Russen al gefaald aangezien ze Kyiv wilden innemen. Niets meer dan lip service dit imo.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
vraag mij af wat ze bedoelen met 'rusland moet verliezen'
wanneer is dat?
Als hun troepen over de grens van 1991 zijn geschopt, met uitzondering van de Russen die zijn achtergebleven als lijk of krijgsgevangene.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
vraag mij af wat ze bedoelen met 'rusland moet verliezen'
wanneer is dat?
wtf is een 4-tonnerquote:Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef DrMarten het volgende:
In Almelo stond een trein met 45 4-tonners erop. Zouden die ook richting Oekrane gaan?
Maakt niet uit. Alle woorden zijn toch gelogen. Moeite van het aanhoren niet waard.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:57 schreef havanagila het volgende:
Uhh, opperkutsmurf Putin zou vandaag een statement/speech gegeven hebben of nog geven?
quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:57 schreef havanagila het volgende:
Uhh, opperkutsmurf Putin zou vandaag een statement/speech gegeven hebben of nog geven?
Dikke wagensquote:
ik vraag me af wat ze in China hiervan vindenquote:
Of het hele hockeyteam van Ottawa.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dikke wagens
Hopelijk maken ze geen vergissing en sturen ze per ongeluk 200 roestende Opel Senators
Daar stop je wat baldadige Feyenoord hooligans net mee, geen Russiche invasie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ziet er wel badass uit:
[ afbeelding ]
Misschien wel: Je neemt wat tanks en artillerie om een gat in de Russische linies te schieten en dan ga je met je Senators en IFV's met een noodgang daar doorheen om achter de Russische linies teringshit te veroorzaken. Dat kun je er prima mee doen. Ze gaan hard genoeg.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar stop je wat baldadige Feyenoord hooligans net mee, geen Russiche invasie.
Mag je wel eerst een schietgebedje doen dat er geen mijnen liggen of een verdwaalde Rus met een RPG.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien wel: Je neemt wat tanks en artillerie om een gat in de Russische linies te schieten en dan ga je met je Senators en IFV's met een noodgang daar doorheen om achter de Russische linies teringshit te veroorzaken. Dat kun je er prima mee doen. Ze gaan hard genoeg.
Je kunt er een mijnenploeg op monteren. Maar bij Kharkiv in September werkte het prima. Toen reden ze ineens iets van zeventig kilometer achter het front. En toen gebruikten ze civiele pick-ups. Met deze moet het beter kunnen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mag je wel eerst een schietgebedje doen dat er geen mijnen liggen of een verdwaalde Rus met een RPG.
ik denk dat Isa nu op npo start moet gaan zoeken naar Vliegende Hollandersquote:
dikke kans dat ze beter oorlog kunnen voeren dan ijshockeyen dus baat het niet schaad het ook niet echtquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of het hele hockeyteam van Ottawa.
In Oekrane stikt het van de partizanen, het lukt de Russen daar nu echt niet om grote olie- of gasvelden te ontginnen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat gasvelden artikel is van 2011. Er is veel veranderd sinds die tijd. Die nieuwe veranderingen en nieuwe vondsten in Oekraine sinds die tijd zijn nou juist precies de velden die de monopolie positie van Rusland in gevaar brengen.
[..]
[..]
$12.4 trillion is wel de moeite waard voor een kleptocracy. Maar ze hadden meer op het oog natuurlijk.
Rob de Wijk ziet er ook wel slecht uit trouwens, is hij net uit bed? Of krijgt hij voortaan zijn salaris niet meer in roebels maar in flessen wodka uitbetaald?quote:
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat Putin een raketten fabriek had bezocht in st Petersburg en dat Rusland meer raketten op voorraad heeft dan Europa en Amerika bijelkaar!
Spierballen taal of moeten we ons nu zorgen maken?
spierballen taal, tenwij hij een doodswens heeftquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat Putin een raketten fabriek had bezocht in st Petersburg en dat Rusland meer raketten op voorraad heeft dan Europa en Amerika bijelkaar!
Medvedev ook!quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
Lavrov zal wel een groot voorstander zijn van een atoombom op london
[ twitter ]
Poetin: Russen maken evenveel raketten als andere landen samenquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Doen ze zelf ook en vorig jaar werd dat nog met een hoop poeha de wereld ingeslingerd...quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:20 schreef Ulx het volgende:
A tank is not a howitzer
Stukje over de problemen met de Russische tanks. Vooral het inzetten als houwitsers is niet slim. De splinters van de HE granaat gaan voor een gedeelte de grond in en de loop slijt veel sneller dan die van een echte houwitser, En wil je de loop van een T-72 vervangen moet de complete koepel worden losgehaald.
quote:What’s more, the Ukrainian armed forces trained their tankers to fight like artillery when necessary. “The tankers of the UAF changed traditional approaches and developed techniques for indirect fire,” the RUSI analysts wrote. That is, firing high at targets that are beyond visual range. Like artillery normally does.
“For this task, high-explosive fragmentation projectiles are usually used,” the analysts said. “This requires the use of special guidance devices—an azimuth pointer and a side level.”
New computational methods “made it possible to achieve high accuracy at distances of up to [six miles].” That’s three times farther than a tank gun normally shoots. The Ukrainian methods also “reduced the time for calculating fire corrections to a few seconds.”
“The value of this technique is that it allows tanks to concentrate fire over a wide area, while they can maneuver without the protection and screening needed by artillery pieces,” Zabrodskyi, Watling, Danylyuk and Reynolds wrote.
So in a pinch, Ukraine’s tanks can do the job of artillery—and, in at least one way, do that job more efficiently
Dat is een menselijke gedachte, net als dat waar twee ruzie hebben, er ook twee schuld hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen.
Daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over. Als het Westen niet wil dat Rusland wint, dan moet er een tandje bij. Maar het gaat allemaal zo moeizaam..ergerlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat Rusland een oorlogseconomie mobiliseert terwijl het Westen maanden zit te dobben over wat tanks uit de voorraad. Plannen om de productie op te schalen hoor je amper
Ik denk dat Kiev nog zeker niet veilig is voor de Russen.
Gemiste kans om die raketten fabriek met de grond gelijk te maken met een raketje vanuit Oekraine.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Dank je voor deze wijsheid. Laatst had ik een discussie met iemand die beweerde dat de Mount Everest de diepste plek van de oceaan is. Ik zei dat het het hoogste punt op aarde is.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat verklaart het niet dat er scheepsraketten tegen gebouwen worden ingezet. Ook zijn de massale aanvallen met kruisraketten afgenomen. Dus ik ben benieuwd waar al die verse raketten naar toe gaan.quote:
Ehm, je ziet ontzettend weinig partizanenstrijd in bezet gebied.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:19 schreef luxerobots het volgende:
In Oekrane stikt het van de partizanen, het lukt de Russen daar nu echt niet om grote olie- of gasvelden te ontginnen.
Dat is toch anders dan op voorraad hebben. Ik geloof het best dat ze net zoveel raketten maken als alle andere landen samen. Ze schieten er ook meer af dan alle andere landen samen op het moment.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin: Russen maken evenveel raketten als andere landen samen
De Russische raketmakers produceren tegenwoordig ongeveer evenveel als alle landen ter wereld bij elkaar, aldus Poetin tegen zorgvuldig uitgekozen arbeiders.
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic
Crimea bridge?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
Ah yisssss, nieuw speelgoed
[ twitter ]
Oekrane moet het nog steeds zelf doen h. Rusland heeft gewoon veel en veel meer man. Zelfs met een tandje meer erbij is het niet gegarandeerd dat Oekrane gaat winnen. We zijn nu een jaar bezig. Er is een nieuw offensief aanstaande. Het kan nog wel vijf jaar gaan duren voordat Oekrane ze er uit schopt. Op dit moment zie je ook dat Oekrane aan het verdedigen is. Wanneer was het laatste offensief? Toen met Cherson en die suprise attack, maar verder was er ook niet zo veel.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over. Als het Westen niet wil dat Rusland wint, dan moet er een tandje bij. Maar het gaat allemaal zo moeizaam..ergerlijk.
Het lijkt me praktisch zo onmogelijk, maar we'll see. Stel je voor dat ze weer ineens zo veel raketten hebben wanneer het nieuwe offensief begint.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is toch anders dan op voorraad hebben. Ik geloof het best dat ze net zoveel raketten maken als alle andere landen samen. Ze schieten er ook meer af dan alle andere landen samen op het moment.
Munitie van 'Boing'quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Het verbaasd me eigenlijk hoeveel pro Russische content er nog is op youtube. Vol met pro Russische commments die de acties in Oekraine vergoeilijken.quote:
De generale staf van Oekrane heeft ook een offensief in de maak. Reken daar maar op. En bij een aanval op vers gehimarse dienstplichtigen door een flink aantal door NATO landen getrainde Oekraners die rondrijden in westerse tanks, IFV's en APC's weet ik wel wat het resultaat gaat zijn: Russen die in paniek op de vlucht slaan. Daar moet Rusland ook wel eventjes rekening mee houden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekrane moet het nog steeds zelf doen h. Rusland heeft gewoon veel en veel meer man. Zelfs met een tandje meer erbij is het niet gegarandeerd dat Oekrane gaat winnen. We zijn nu een jaar bezig. Er is een nieuw offensief aanstaande. Het kan nog wel vijf jaar gaan duren voordat Oekrane ze er uit schopt. Op dit moment zie je ook dat Oekrane aan het verdedigen is. Wanneer was het laatste offensief? Toen met Cherson en die suprise attack, maar verder was er ook niet zo veel.
De AS-4's worden al sinds mei vorig jaar ingezet dus dat is niks nieuws.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat verklaart het niet dat er scheepsraketten tegen gebouwen worden ingezet. Ook zijn de massale aanvallen met kruisraketten afgenomen. Dus ik ben benieuwd waar al die verse raketten naar toe gaan.
Dus geen ATACMS als die komen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Himars wordt niet zomaar overal ingezet omdat een enkele lancering kost al 1 miljoen euro kost. Het is niet bepaald kosten efficint om daarmee ingegraven infanterie te bestoken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
De generale staf van Oekrane heeft ook een offensief in de maak. Reken daar maar op. En bij een aanval op vers gehimarse dienstplichtigen door een flink aantal door NATO landen getrainde Oekraners die rondrijden in westerse tanks, IFV's en APC's weet ik wel wat het resultaat gaat zijn: Russen die in paniek op de vlucht slaan. Daar moet Rusland ook wel eventjes rekening mee houden.
Al die opgeblazen Russische gouverneurs, burgemeesters en andere hotemetoten in de bezette gebieden gemist?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ehm, je ziet ontzettend weinig partizanenstrijd in bezet gebied.
Klopt, voornamelijk in Melitopol en Kherson is/was er sprake van partizanenstrijd. Het is wel de vraag in hoeverre het gaat om infiltranten of lokaal verzet, of een combinatie van beide.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Al die opgeblazen Russische gouverneurs, burgemeesters en andere hotemetoten in de bezette gebieden gemist?
Nauwkeurigheid van 1 meterquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Heb je jouw percentage wel meegenomen in die berekening?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:23 schreef slashdotter3 het volgende:
86% van alle percentages worden ter plekke verzonnen
[ twitter ]
Holy shit, dat ziet er vet uit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Een lancering van een raket vanaf een HIMARS kost zo'n 150.000 dollar. Met een salvo kun je een vierkante kilometer van soldatenleven ontdoen. Dan veroorzaak je meer schade dan het kost. En als de schade die een drone of raket kan aanrichten groter is de prijs van een patriot schiet je die natuurlijk gewoon af. En je weet wat je verdedigt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Himars wordt niet zomaar overal ingezet omdat een enkele lancering kost al 1 miljoen euro kost. Het is niet bepaald kosten efficint om daarmee ingegraven infanterie te bestoken bijvoorbeeld.
Dit is ook een groot probleem bij luchtafweer, patriots zijn bijvoorbeeld erg kostbaar om drones mee uit de lucht te halen.
Maar volgens jou hadden ze Rusland allang er uit moeten trappen gegeven wat ze allemaal al hebben gekregen. Waarom gebeurt dat dan niet.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
De generale staf van Oekrane heeft ook een offensief in de maak. Reken daar maar op. En bij een aanval op vers gehimarse dienstplichtigen door een flink aantal door NATO landen getrainde Oekraners die rondrijden in westerse tanks, IFV's en APC's weet ik wel wat het resultaat gaat zijn: Russen die in paniek op de vlucht slaan. Daar moet Rusland ook wel eventjes rekening mee houden.
Ze zijn uit Kyiv getrapt, ze zijn uit Kherson getrapt, ze zijn uit Kharkiv getrapt. Het volgende pak slaag voor de Russen komt er wel weer aan.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar volgens jou hadden ze Rusland allang er uit moeten trappen gegeven wat ze allemaal al hebben gekregen. Waarom gebeurt dat dan niet.
Strategisch is het gewoon een patstelling. Kijk toch eens naar de kaart. Fronten zijn amper veranderd. Al die bodycount zooi is mooi meegenomen, maar geen strategische winst. Een bokser die zijn tegenstander twaalf minuten helemaal kapot slaat is ook geen winst als de ander in de dertiende ronde een knock out scoort.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Al die opgeblazen Russische gouverneurs, burgemeesters en andere hotemetoten in de bezette gebieden gemist?
En wie is degene die nu al twaalf mronden de klappen uitdeelt volgens jou? Rusland of Oekrane?quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Strategisch is het gewoon een patstelling. Kijk toch eens naar de kaart. Fronten zijn amper veranderd. Al die bodycount zooi is mooi meegenomen, maar geen strategische winst. Een bokser die zijn tegenstander twaalf minuten helemaal kapot slaat is ook geen winst als de ander in de dertiende ronde een knock out scoort.
Prima, dan stuurt Amerika er toch symbolisch 10 stuks die daarna allemaal bij Kyiv gestald wordenquote:
Dat weten we al weken. Zo breaking is het niet. En dan geeft de VS er toch een paar?quote:
Ik snap niet waarom Duitsland mee wilt als 'hunne' het ook doen.quote:
quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Heb je jouw percentage wel meegenomen in die berekening?
Jawel en dat juist het probleem. Duitsland is erg bang weer een grote oorlog starten met alle nare gevolgen van dien.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Duitsland mee wilt als 'hunne' het ook doen.
Hebben ze dan geen enkel eergevoel en schuldgevoel voor het walgelijke, nazistisch en genocidaal verleden van ze? Totaal geen gevoel om bij de eerste echte gelegenheid de natie te zuiveren van dat duistere verleden.
Kennelijk niet. Misschien blijft een nazi echt een nazi.
Zeker beide partijen. 100k aan beide kanten volgens Milley.Volgens mij heb jij een totaal skewed beeld van dit conflict. Volgens jouw logica had Oekraine Rusland allang het land uit moeten schoppen. Dat gebeurt niet, het is gewoon een gehaktmolen. Steeds maar meer en meer slachtoffers, maar weinig gebied veroverd of heroverd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wie is degene die nu al twaalf mronden de klappen uitdeelt volgens jou? Rusland of Oekrane?
Polen denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef DrMarten het volgende:
In Almelo stond een trein met 45 4-tonners erop. Zouden die ook richting Oekrane gaan?
Ook door mijnenvelden, want dat heeft Rusland in het oosten toch flink aangelegd? (samen met de loopgraven en betonnen driehoekjes)quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien wel: Je neemt wat tanks en artillerie om een gat in de Russische linies te schieten en dan ga je met je Senators en IFV's met een noodgang daar doorheen om achter de Russische linies teringshit te veroorzaken. Dat kun je er prima mee doen. Ze gaan hard genoeg.
Vanaf wel punt meet je dan? Want de Russen hebben gemeten vanaf januari nog een gigantisch stuk gebied bezet. En Oekrane heeft vanaf het hoogtepunt van de Russen een gigantisch stuk terug veroverd. Het is niet alsof we het over een NL provincie hebben, maar een meervoud daarvan. Beide kanten op.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zeker beide partijen. 100k aan beide kanten volgens Milley.Volgens mij heb jij een totaal skewed beeld van dit conflict. Volgens jouw logica had Oekraine Rusland allang het land uit moeten schoppen. Dat gebeurt niet, het is gewoon een gehaktmolen. Steeds maar meer en meer slachtoffers, maar weinig gebied veroverd of heroverd.
Winter he.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Strategisch is het gewoon een patstelling. Kijk toch eens naar de kaart. Fronten zijn amper veranderd. Al die bodycount zooi is mooi meegenomen, maar geen strategische winst. Een bokser die zijn tegenstander twaalf minuten helemaal kapot slaat is ook geen winst als de ander in de dertiende ronde een knock out scoort.
Ik denk dan ook eerder dat jij een totaal skewed beeld hebt. Het is geen potje red alert waar je ff in een uurtje een kaart veroverd. Het is vrij normaal dat dit lang duurt. Zeker als de bezetter flink tegengas krijgt, maar niet kan terugtrekken vanwege totaal gezichtsverlies en misplaatst eergevoel.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zeker beide partijen. 100k aan beide kanten volgens Milley.Volgens mij heb jij een totaal skewed beeld van dit conflict. Volgens jouw logica had Oekraine Rusland allang het land uit moeten schoppen. Dat gebeurt niet, het is gewoon een gehaktmolen. Steeds maar meer en meer slachtoffers, maar weinig gebied veroverd of heroverd.
Kun je voor mij die logica even opschrijven. Er is dit ---> dus dat ---> dan zus ---> etc. En wel concreet alsjeblieft. Echt met voorbeelden. Het is een stevige stelling die je poneert, dus dan moet er natuurlijk wel een goede onderbouwing bij. Of deze losse flodder van je kan ik natuurlijk niet reageren. Dus ik ben benieuwd en ik wacht het even af.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Duitsland mee wilt als 'hunne' het ook doen.
Hebben ze dan geen enkel eergevoel en schuldgevoel voor het walgelijke, nazistisch en genocidaal verleden van ze? Totaal geen gevoel om bij de eerste echte gelegenheid de natie te zuiveren van dat duistere verleden.
Kennelijk niet. Misschien blijft een nazi echt een nazi.
Dan zal Scholzz wel weer zeggen dat ze er eerst moeten staanquote:Op woensdag 18 januari 2023 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Prima, dan stuurt Amerika er toch symbolisch 10 stuks die daarna allemaal bij Kyiv gestald worden
Ik snap ook niet zo goed hoe men erbij komt dat de verliezen gelijk zijn voor Oekraine en Rusland. Rusland heeft veel vaker human wave offensives gedaan. Bakhmut is een gehaktmolen. Oekraine kan verdedigen. Oekraine heeft het thuisvoordeel, beter materieel, betere training, betere leiders...quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Deze oorlog is het laatste wat Putin nog kan doen in zijn regeringsperiode.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:23 schreef bleiblei het volgende:
Zeker als de bezetter flink tegengas krijgt, maar niet kan terugtrekken vanwege totaal gezichtsverlies en misplaatst eergevoel.
Goed plan.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben voor om Duitsland uit de NATO te zetten
10 minutes of fame.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:47 schreef capricia het volgende:
Bijzonder goed optreden van Mark Rutte bij CNN. Mooi interview.
[ twitter ]
Dan gaat ie Afghanisan annexeren voor het jonge kannonenvleesquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Deze oorlog is het laatste wat Putin nog kan doen in zijn regeringsperiode.
En tegelijkertijd voor Rusland het laatste wat ze kunnen doen vanwege de vergrijzing en bevolkingskrimp. Net als China gaat de populatie vanaf nu enkel nog omlaag
[ afbeelding ]
Dan ga ik vast een droge grot opzoekenquote:
quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vanaf wel punt meet je dan? Want de Russen hebben gemeten vanaf januari nog een gigantisch stuk gebied bezet. En Oekrane heeft vanaf het hoogtepunt van de Russen een gigantisch stuk terug veroverd. Het is niet alsof we het over een NL provincie hebben, maar een meervoud daarvan. Beide kanten op.
Vind het beide kanten op dus ook een bizarre stelling die je maakt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je voor mij die logica even opschrijven. Er is dit ---> dus dat ---> dan zus ---> etc. En wel concreet alsjeblieft. Echt met voorbeelden. Het is een stevige stelling die je poneert, dus dan moet er natuurlijk wel een goede onderbouwing bij. Of deze losse flodder van je kan ik natuurlijk niet reageren. Dus ik ben benieuwd en ik wacht het even af.
Hij is dan ook voornamelijk voor: aansturen dat men nu moet onderhandelen en Rusland de boel in het oosten mag houden. Brengt het iets meer low key dan die andere zoals Young Driller maar komt op hetzelfde neer. Vandaar dat hij steeds blijft zeggen dat er een patstelling is al maanden, evenveel doden, etcquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed hoe men erbij komt dat de verliezen gelijk zijn voor Oekraine en Rusland. Rusland heeft veel vaker human wave offensives gedaan. Bakhmut is een gehaktmolen. Oekraine kan verdedigen. Oekraine heeft het thuisvoordeel, beter materieel, betere training, betere leiders...
We krijgen natuurlijk niet alles mee van het falen van Oekraine, maar volgens mij heeft Oekraine niet zo vaak kansloze aanvallen maandenlang gedaan.
quote:De Doema meldde dat de afgevaardigden de kwestie van het sluiten van YouTube niet bespreken
Veel van de video's die op dit platform worden gehost, zijn in strijd met de Russische wet
Maria PAVLOVA
DEEL
De Doema overweegt de kwestie van het blokkeren van YouTube in Rusland niet.
De Russische Doema bespreekt de kwestie van het sluiten van YouTube-videohosting niet. Dit werd op woensdag 18 januari aangekondigd door Yevgeny Popov, plaatsvervangend voorzitter van de Doema-commissie voor informatiebeleid, en merkte op dat hij persoonlijk tegen de sluiting van deze dienst in Rusland is.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5102330/
Dat zijn de schattingen vanuit de generale staf in de VS.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed hoe men erbij komt dat de verliezen gelijk zijn voor Oekraine en Rusland. Rusland heeft veel vaker human wave offensives gedaan. Bakhmut is een gehaktmolen. Oekraine kan verdedigen. Oekraine heeft het thuisvoordeel, beter materieel, betere training, betere leiders...
We krijgen natuurlijk niet alles mee van het falen van Oekraine, maar volgens mij heeft Oekraine niet zo vaak kansloze aanvallen maandenlang gedaan.
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372quote:The most senior US general estimates that around 100,000 Russian and 100,000 Ukrainian soldiers have been killed or injured in the war in Ukraine.
Het is wel al zijn derde president h.quote:
Ben geen fan van Rutte maar dit heeft ie wel goed gedaan moet ik zeggen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:47 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit is al eerder besproken. Gewonden =/= dood. Als je kijkt naar of iemand nog inzetbaar is, op de korte of lange termijn, is wat anders en dat is ook van belang maar alsnog is iemand die gewond is niet door de vijand doodgemaakt. Die meneer uit de VS heeft verder niet de beschikking over aantallen, alsof Oekraine dat doorgeeft aan ze. Dus hij roept ook maar wat naar vermoeden. Of heeft de VS een superduper statelliet met AI die kan bijhouden hoeveel mannetjes van welke zijde ergens een kogel vangen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zijn de schattingen vanuit de generale staf in de VS.
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372
Het zijn en blijven schattingen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zijn de schattingen vanuit de generale staf in de VS.
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372
Vooralsnog zijn de Oekraeners uit Luhansk oblast getrapt, Donetsk oblast getrapt, Zaporizja getrapt, de Krim getrapt, en zitten ze ook nog steeds in de Kherson oblast, hoewel ze inderdaad uit de stad Kherson getrapt zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn uit Kyiv getrapt, ze zijn uit Kherson getrapt, ze zijn uit Kharkiv getrapt. Het volgende pak slaag voor de Russen komt er wel weer aan.
Russian assetquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:53 schreef 3rr0r het volgende:
Hij is dan ook voornamelijk voor: aansturen dat men nu moet onderhandelen en Rusland de boel in het oosten mag houden. Brengt het iets meer low key dan die andere zoals Young Driller maar komt op hetzelfde neer. Vandaar dat hij steeds blijft zeggen dat er een patstelling is al maanden, evenveel doden, etc
Aangezien de fronten stil staan, is het een slachtpartij over en weer. We horen dat Rusland ontzettend veel verliezen heeft geleden, maar toch hebben ze de slag bij Bakhmut gewonnen. We horen niets over de Oekraense verliezen, toch hebben ze de slag verloren. Je mag er dan dus wel van uit gaan dat beide zijden ongeveer even veel verliezen hebben geleden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wie is degene die nu al twaalf mronden de klappen uitdeelt volgens jou? Rusland of Oekrane?
Het kan via de nanotech van George Soros' coronaprik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:02 schreef 3rr0r het volgende:
Of heeft de VS een superduper statelliet met AI die kan bijhouden hoeveel mannetjes van welke zijde ergens een kogel vangen?
Tja, Rusland begeeft zich op Oekraens grondgebied. Dus elke centimeter grond die de Russen pakken is winst voor hen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn de Oekraeners uit Luhansk oblast getrapt, Donetsk oblast getrapt, Zaporizja getrapt, de Krim getrapt, en zitten ze ook nog steeds in de Kherson oblast, hoewel ze inderdaad uit de stad Kherson getrapt zijn.
Het pak slaag valt vooralsnog dus nog steeds in het voordeel van Rusland uit.
Niet dat ik dat allemaal zo fijn vind ofzo. Maar jij bent veel te stellig in je mening, zonder dat de feiten daar aanleiding toe geven.
Ja of je moet een mol hebben binnen de Oekrainse organisatie die het systeem kan inzien of een hack (voor zover dat precies wordt bijgehouden bij het leger) maar dan zou je niet zomaar met die cijfers te koop lopen in de media.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zijn en blijven schattingen.
Ook de VS heeft geen inzicht in het daadwerkelijke getal, dat heeft alleen Oekrane.
We zullen het na de oorlog pas echt weten.
Dit is onzin, Bakhmut is niet door de Russen veroverd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:09 schreef RetepV het volgende:
maar toch hebben ze de slag bij Bakhmut gewonnen
Dat is wel erg creatief zijn met een 0-meting. Dat de Russen in het afgelopen jaar uit verschillende landsdelen zijn verdreven is geen mening, maar een aan alle kanten verifieerbaar feit!quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn de Oekraeners uit Luhansk oblast getrapt, Donetsk oblast getrapt, Zaporizja getrapt, de Krim getrapt, en zitten ze ook nog steeds in de Kherson oblast, hoewel ze inderdaad uit de stad Kherson getrapt zijn.
Niet dat ik dat allemaal zo fijn vind ofzo. Maar jij bent veel te stellig in je mening, zonder dat de feiten daar aanleiding toe geven.
Precies. Dat is de realiteit. En de Russen hebben nog steeds grond. Staan dus nog steeds op winst.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, Rusland begeeft zich op Oekraens grondgebied. Dus elke centimeter grond die de Russen pakken is winst voor hen.
Er staat toch ook duidelijk "killed or injured". Het zijn de beste cijfers die we hebben aangezien de Russische en Oekranse cijfers onzinnig zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:02 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit is al eerder besproken. Gewonden =/= dood. Als je kijkt naar of iemand nog inzetbaar is, op de korte of lange termijn, is wat anders en dat is ook van belang maar alsnog is iemand die gewond is niet door de vijand doodgemaakt. Die meneer uit de VS heeft verder niet de beschikking over aantallen, alsof Oekraine dat doorgeeft aan ze. Dus hij roept ook maar wat naar vermoeden. Of heeft de VS een superduper statelliet met AI die kan bijhouden hoeveel mannetjes van welke zijde ergens een kogel vangen?
Rusland had jaaaaaaren nodig om stukken Oekrane te veroveren. Maar Oekrane nam hele stukken Rusland -ze hadden heel wat geannexeerd weet je nog- in een weekje of wat in.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja dat bericht is duidelijk echter spreken sommigen hier dan opeens over 'evenveel doden aan beide zijden!'quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er staat toch ook duidelijk "killed or injured". Het zijn de beste cijfers die we hebben aangezien de Russische en Oekranse cijfers onzinnig zijn.
Ik neem aan dat de VS niet zomaar miljarden stort en wapens levert zonder dat soort informatievoorziening inderdaad.
In 2014 was dat... Zoek even de staat van het Oekraense leger van toen versus nu even op.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Daar kun je helemaal niet zomaar vanuit gaan. Waarom zou je als je een strijd verliest ongeveer evenveel slachtoffers moeten hebben gehad?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Aangezien de fronten stil staan, is het een slachtpartij over en weer. We horen dat Rusland ontzettend veel verliezen heeft geleden, maar toch hebben ze de slag bij Bakhmut gewonnen. We horen niets over de Oekraense verliezen, toch hebben ze de slag verloren. Je mag er dan dus wel van uit gaan dat beide zijden ongeveer even veel verliezen hebben geleden.
Dat betekent dat ze elkaar over en weer klappen lopen uit te delen. En zonder veel resultaat voor de Oekraeners. Want de Russen zitten er nog steeds.
Van dat 'Wir schaffen das' is weinig meer over. Met Europa overspoelen met migranten hadden ze minder moeite.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Scholz lafaard. De doelpalen blijven maar schuiven.
Vreemde conclusie inderdaad. Zelfs Rusland trok zich terug uit Kherson en had daardoor minder verliezen daar, maar Oekraine kan blijkbaar alleen pas terugtrekken uit een plaats als ze net zoveel verliezen hebben geleden als Rusland. Niet gewoon omdat ze mensenlevens niet ten koste van alles voor zo'n stadje willen opofferen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:15 schreef archito het volgende:
[..]
Daar kun je helemaal niet zomaar vanuit gaan. Waarom zou je als je een strijd verliest ongeveer evenveel slachtoffers moeten hebben gehad?
De strijd rond Soledar kan op veel verschillende manieren verlopen zijn met heel verschillend aantal slachtoffers aan beide kanten. Daar weten we maar heel weinig vanaf.
Ongefundeerde conclusie die je daarmee trekt.
Duitsland had de leiderspositie van Europe kunnen nemen. Nu zijn ze laffe volgers.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Scholz lafaard. De doelpalen blijven maar schuiven.
Nog minder dan dat. Laf. Eerst was de positie 'we willen niet de enigste zijn', hoewel ik dat al onjuist vond was dat nog te begrijpen, maar de Britten en Fransen zijn al overstag en nu krijgen we dit. Dat is niet volge, dat is lafheid.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Duitsland had de leiderspositie van Europe kunnen nemen. Nu zijn ze laffe volgers.
Als de cijfers vwb doden EN gewonden aan beide zijden ongeveer hetzelfde zijn zal dat vwb de doden alleen ook wel redelijk gelijk zijn. Of denk je dat de Russen 99.999 doden en 1 gewonde hebben en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode ofzo?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:13 schreef 3rr0r het volgende:
Ja dat bericht is duidelijk echter spreken sommigen hier dan opeens over 'evenveel doden aan beide zijden!'
Lol. Volgens mij is het voor jou veel meer een potje Call of Duty. De manier waarop je naar dit conflict kijkt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik denk dan ook eerder dat jij een totaal skewed beeld hebt. Het is geen potje red alert waar je ff in een uurtje een kaart veroverd. Het is vrij normaal dat dit lang duurt. Zeker als de bezetter flink tegengas krijgt, maar niet kan terugtrekken vanwege totaal gezichtsverlies en misplaatst eergevoel.
Morgen. Lig nu net in bed.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je voor mij die logica even opschrijven. Er is dit ---> dus dat ---> dan zus ---> etc. En wel concreet alsjeblieft. Echt met voorbeelden. Het is een stevige stelling die je poneert, dus dan moet er natuurlijk wel een goede onderbouwing bij. Of deze losse flodder van je kan ik natuurlijk niet reageren. Dus ik ben benieuwd en ik wacht het even af.
Grond bijv. waar al sinds 2014 oorlog gevoerd wordt is mijnsinziens geen winst. Grond moet je op 1 of andere manier economisch kunnen benutten en het ziet er niet naar uit dat het russische regime daar erg succesvol in is. De kosten van deze oorlog tikken ondertussen echter wel stevig door. Ook voor het westen cs maar die hebben een onvergelijkbaar economisch overwicht om uit te putten t.o.v. Rusland.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
En de Russen hebben nog steeds grond. Staan dus nog steeds op winst.
Ja, dit dus. Heb je gelijk in. Maar sommige users hier begrijpen dat gewoon niet.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:25 schreef bleiblei het volgende:
Imho gaat het dus best aardig gelijk op wat je terug ziet. Gevoelsmatig kan alleen Rusland vooral nog heel veel mensen in zetten en heeft Oekrane zolang het westen nog levert nog een hele sloot technologie achter de hand die het slagveld nog niet gezien hebben.
Dus uiteindelijk hangt het van ons af hoever we willen gaan.
In mijn ogen dan.
Als je de huidige stand als 'winst Rusland' aanmerkt dan weet ik niet helemaal waar je je informatie vandaan haalt. Ik vind dat echt wel een hele naeve stelling.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Grond bijv. waar al sinds 2014 oorlog gevoerd wordt is mijnsinziens geen winst. Grond moet je op 1 of andere manier economisch kunnen benutten en het ziet er niet naar uit dat het russische regime daar erg succesvol in is. De kosten van deze oorlog tikken ondertussen echter wel stevig door. Ook voor het westen cs maar die hebben een onvergelijkbare economisch overwicht om uit te putten t.o.v. Rusland.
Hier ben ik het niet mee eens. Uit alles is toch duidelijk dat de Oekraners beter zijn in het repatriren van gewonden en de Russen ze voor een groot deel maar voor dood achterlaten?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de cijfers vwb doden EN gewonden aan beide zijden ongeveer hetzelfde zijn zal dat vwb de doden alleen ook wel redelijk gelijk zijn. Of denk je dat de Russen 99.999 doden en 1 gewonde hebben en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode ofzo?
Best gevaarlijk zulke grootmoedige uitspraken namens een land met de minste wapens om haar eigen bevolking te beschermen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
Als ik dit zo hoor, liggen er voor Rutte straks hoge internationale posities open.
Die man doet dit echt goed.
[ twitter ]
Hoe willen de Russen in de buurt komen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Best gevaarlijk zulke grootmoedige uitspraken namens een land met de minste wapens om haar eigen bevolking te beschermen.
Als poetin een voorbeeld stelt door NL wat aan te doen hebben wij een dik probleem.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de cijfers vwb doden EN gewonden aan beide zijden ongeveer hetzelfde zijn zal dat vwb de doden alleen ook wel redelijk gelijk zijn. Of denk je dat de Russen 99.999 doden en 1 gewonde hebben en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode ofzo?
Maar gezien de manier waarop Rusland manschappen 'ertegenaan gooit' door ze bij bosjes te laten neermaaien en Oekraine die tactiek niet bezigt lijkt me de verhouding prima heel anders te kunnen liggen. Niet zo extreem maar wel significant anders.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, zie je dat er staat
[..]
Dus voor zover die man uberhaupt zicht heeft op de echte aantallen, gooien ze dood en gewond op 1 hoop. Om even flauw te doen kan Rusland bij wijze van 100.000 doden hebben en 0 gewonden en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode.
De enige winst voor Poetin is dat het voor Russen in de bubbel lijkt alsof de democratisch gekozen regering van Zelensky een misdadige oorlog voert tegen Russische sprekenden. M.a.w. al met al lijkt voor hen een democratie dus geen goed alternatief voor Poetin en dus gunstig voor het lijfsbehoud voor Poetinquote:Op woensdag 18 januari 2023 22:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Grond bijv. waar al sinds 2014 oorlog gevoerd wordt is mijnsinziens geen winst. Grond moet je op 1 of andere manier economisch kunnen benutten en het ziet er niet naar uit dat het russische regime daar erg succesvol in is. De kosten van deze oorlog tikken ondertussen echter wel stevig door. Ook voor het westen cs maar die hebben een onvergelijkbaar economisch overwicht om uit te putten t.o.v. Rusland.
Ongelukken veroorzaken, raketaanval, maritieme aanval.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe willen de Russen in de buurt komen?
Het zal allemaal wel, rotzooi trappen is geen kunst.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongelukken veroorzaken, raketaanval, maritieme aanval.
Dat kan ook, ik verwacht niet meer dan een marge van 10% qua slachtoffers. Qua doden kan dit wat hoger liggen door gebrekkige gewondenzorg dicht bij het front. Maar dat is afhankelijk van het gebied waar er gevochten is.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja dat bericht is duidelijk echter spreken sommigen hier dan opeens over 'evenveel doden aan beide zijden!'
Reken maar dat er echt heel wat dood zijn bij Oekrane.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Aangezien de fronten stil staan, is het een slachtpartij over en weer. We horen dat Rusland ontzettend veel verliezen heeft geleden, maar toch hebben ze de slag bij Bakhmut gewonnen. We horen niets over de Oekraense verliezen, toch hebben ze de slag verloren. Je mag er dan dus wel van uit gaan dat beide zijden ongeveer even veel verliezen hebben geleden.
Dat betekent dat ze elkaar over en weer klappen lopen uit te delen. En zonder veel resultaat voor de Oekraeners. Want de Russen zitten er nog steeds.
Donder toch op met die man.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
Als ik dit zo hoor, liggen er voor Rutte straks hoge internationale posities open.
Die man doet dit echt goed.
[ twitter ]
Dat is volgens mij niet heel moeilijk.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe willen de Russen in de buurt komen?
Voor mensen die zich niet zo laten intimideren heb ik respect.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Best gevaarlijk zulke grootmoedige uitspraken namens een land met de minste wapens om haar eigen bevolking te beschermen.
Als poetin een voorbeeld stelt door NL wat aan te doen hebben wij een dik probleem.
Ik vraag me ook weleens af hoeveel Oekraners er nu actief bezig zijn aan het front? 100k? 200?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekrane moet het nog steeds zelf doen h. Rusland heeft gewoon veel en veel meer man. Zelfs met een tandje meer erbij is het niet gegarandeerd dat Oekrane gaat winnen. We zijn nu een jaar bezig. Er is een nieuw offensief aanstaande. Het kan nog wel vijf jaar gaan duren voordat Oekrane ze er uit schopt. Op dit moment zie je ook dat Oekrane aan het verdedigen is. Wanneer was het laatste offensief? Toen met Cherson en die suprise attack, maar verder was er ook niet zo veel.
Meneer zit straks veilig in een bunker en laat de Nederlandse bevolking massaal afslachten door een kernwapen omdat hij zo nodig oorlog wilde spelen met Rusland. Wat een moedige man.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mensen die zich niet zo laten intimideren heb ik respect.
De uitspraken van onze minister president over deze oorlog lijken mij volledig ontopic.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Donder toch op met die man.
Wat voor wapen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Meneer zit straks veilig in een bunker en laat de Nederlandse bevolking massaal afslachten door een kernwapen omdat hij zo nodig oorlog wilde spelen met Rusland. Wat een moedige man.
Ik heb in mijn hele leven geen VVD gestemd, dat zal zo blijven ook.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Meneer zit straks veilig in een bunker en laat de Nederlandse bevolking massaal afslachten door een kernwapen omdat hij zo nodig oorlog wilde spelen met Rusland. Wat een moedige man.
Poetin gaat geen dwerg aanvallen, die vernedering kan hij niet dragen. Het gevolg zal dan zijn dat het westen cs alle beperkingen aan wapenleveringen zullen opgeven en in een hogere versnelling gaan. Lijkt me geen voor de hand liggende optie. Sabotage van kritische infra is veel waarschijnlijker en minder risicovol.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij gaat niet voor jou -of jouw dierbaren- sterven of stukken clustergranaten opvangen. Als het gevaarlijk wordt, zal huj zich laten evacueren.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mensen die zich niet zo laten intimideren heb ik respect.
Iets wat wij andersom de Russen sowieso moeten flikken.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Poetin gaat geen dwerg aanvallen, die vernedering kan hij niet dragen. Het gevolg zal dan zijn dat het westen cs alle beperkingen aan wapenleveringen zullen opgeven en in een hogere versnelling gaan. Lijkt me geen voor de hand liggende optie. Sabotage van kritische infra is veel waarschijnlijker en minder risicovol.
Ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt, daarnaast zijn de meeste gewonden langdurig uit de running en zullen in heel veel gevallen niet meer in staat zijn om te vechten vanwege allerlei handicaps.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:30 schreef BEFEM het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens. Uit alles is toch duidelijk dat de Oekraners beter zijn in het repatriren van gewonden en de Russen ze voor een groot deel maar voor dood achterlaten?
Deze statistiek zal in het voordeel van Oekraners zijn.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Je hebt m'n post goed onthouden
[..]
Maar gezien de manier waarop Rusland manschappen 'ertegenaan gooit' door ze bij bosjes te laten neermaaien en Oekraine die tactiek niet bezigt lijkt me de verhouding prima heel anders te kunnen liggen. Niet zo extreem maar wel significant anders.
Knap hoor, sterke comeback welquote:Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lol. Volgens mij is het voor jou veel meer een potje Call of Duty. De manier waarop je naar dit conflict kijkt.
Het conflict escaleert steeds meer door wapenleveranties en Rusland mag niet winnen waardoor uiteindelijke inmenging van de Navo onvermijdelijk is. Met als gevolg dat de Nederlandse bevolking blootgesteld wordt aan WW3 en dus uiteindelijk inzet van kernwapens.quote:
Wat is je altenatief? Oekrane niet steunen, zodat Rusland wint?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het conflict escaleert steeds meer door wapenleveranties en Rusland mag niet winnen waardoor uiteindelijke inmenging van de Navo onvermijdelijk is. Met als gevolg dat de Nederlandse bevolking blootgesteld wordt aan WW3 en dus uiteindelijk inzet van kernwapens.
Oh Noeks! Ze zijn er weer..quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het conflict escaleert steeds meer door wapenleveranties en Rusland mag niet winnen waardoor uiteindelijke inmenging van de Navo onvermijdelijk is. Met als gevolg dat de Nederlandse bevolking blootgesteld wordt aan WW3 en dus uiteindelijk inzet van kernwapens.
Wat zou voor de hand liggen?quote:
Macron kan theoretisch lullen wat hij wil, als Poetin zo dom is Nederland aan te vallen (echt, laat me niet lachen) dan gaat het helemaal los tussen NAVO en Rusland. Wat Macron nu ook zegtquote:Op woensdag 18 januari 2023 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zou voor de hand liggen?
We gaan serieus naar een enorm conflict toe, terecht overigens, maar Nederland kan zich niet permitteren om een voortrekkersrol te spelen hierin. Er wordt te makkelijk gedacht dat een aanval van de Russen op een klein land als Nederland automatisch zou leiden tot artikel 5.
Macron is volstrekt helder geweest over de inzet van Franse kernwapens: dat gebeurt alleen bij een aanval op Frankrijk zelf. Artikel 5 van de NAVO wordt vloeibaar als de risico's en gevolgen te groot worden
Bestaan er geen applicaties die beelden van kaarten waar de oorlog zich afspeelt kunnen doorgronden om zodoende betrouwbare inschattingen te maken ipv dit gegok?quote:
Ja, wat maakt ons dat land uit. Er zijn momenteel meerdere oorlogen op de aardbol waar we ook niet wakker van liggen. Het westen heeft helemaal niks met dit conflict te maken, en zijn erg gevaarlijk bezig.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat is je altenatief? Oekrane niet steunen, zodat Rusland wint?
Wel steunen, maar niet vooraan staan en zo'n publieke rol opeisen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat is je altenatief? Oekrane niet steunen, zodat Rusland wint?
Net zoals alle diplomatieke steun die Nederland ontving toen mh17 eruit werd geschoten? We zien toch wat voor helden de Fransen en Duitsers zijn, en op USA kunnen we niet blijven rekenen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:46 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Macron kan theoretisch lullen wat hij wil, als Poetin zo dom is Nederland aan te vallen (echt, laat me niet lachen) dan gaat het helemaal los tussen NAVO en Rusland. Wat Macron nu ook zegt
We hebben er wel mee te maken natuurlijk, maar onze rol is uitgespeeld gezien het hoge niveau waarop het nu gespeeld (gaat) wordt(en).quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, wat maakt ons dat land uit. Er zijn momenteel meerdere oorlogen op de aardbol waar we ook niet wakker van liggen. Het westen heeft helemaal niks met dit conflict te maken, en zijn erg gevaarlijk bezig.
Oh noes, de noeksquote:Op woensdag 18 januari 2023 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Net zoals alle diplomatieke steun die Nederland ontving toen mh17 eruit werd geschoten? We zien toch wat voor helden de Fransen en Duitsers zijn, en op USA kunnen we niet blijven rekenen.
Grenzeloos dom en naeve om zo te denken, je hebt het over potentieel honderdduizend kankerpatinten en doden en gigantisch ellende.
Ik ken jou als een redelijk volwassen user over het algemeen.quote:
Ik ken ze niet iig.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
Bestaan er geen applicaties die beelden van kaarten waar de oorlog zich afspeelt kunnen doorgronden om zodoende betrouwbare inschattingen te maken ipv dit gegok?
Jij doet net alsof ik daar op zit te wachten. En MH17 is een geheel andere kwestie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Net zoals alle diplomatieke steun die Nederland ontving toen mh17 eruit werd geschoten? We zien toch wat voor helden de Fransen en Duitsers zijn, en op USA kunnen we niet blijven rekenen.
Grenzeloos dom en naeve om zo te denken, je hebt het over potentieel honderdduizend kankerpatinten en doden en gigantisch ellende.
Ik zag wel youtube filmpjes van software die gebruikt wordt om tanks/artillerie/etc te herkennen die gecamoufleerd zijn. Vandaar dat ik het dacht.quote:
Ik vind dat aardig (extreem, bijzonder n totaal) ondenkbaar ja.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken jou als een redelijk volwassen user over het algemeen.
Maar vanwaar zo grappig doen over zo'n zwaar middel waar het zeker niet meer ondenkbaar van is dat deze ingezet gaat worden?
Coping mechanisme.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken jou als een redelijk volwassen user over het algemeen.
Maar vanwaar zo grappig doen over zo'n zwaar middel waar het zeker niet meer ondenkbaar van is dat deze ingezet gaat worden?
Rusland is ook cht van plan om Nederland op z'n plek te zetten omdat Rutte wat op de Russische televisie heeft gezegdquote:Op woensdag 18 januari 2023 22:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij doet net alsof ik daar op zit te wachten. En MH17 is een geheel andere kwestie.
En ja, als Nederland een bommenregen van Rusland krijgt, kernwapen of niet, dan is het 100% oorlog tussen de NAVO en Rusland.
Dat zo kunnen, maar dat weten we helemaal niet omdat zich nog nooit zo'n situatie heeft voorgedaan.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij doet net alsof ik daar op zit te wachten. En MH17 is een geheel andere kwestie.
En ja, als Nederland een bommenregen van Rusland krijgt, kernwapen of niet, dan is het 100% oorlog tussen de NAVO en Rusland.
En dan laat Poetin Nederland met rust als WO3 uitbreekt?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel steunen, maar niet vooraan staan en zo'n publieke rol opeisen.
De Nederlandse rol en macht is veel en veel groter dan menig 1 denkt. Dat heeft alles te maken met slechts 1 bedrijf dat de spil is de machtspolitiek in de moderne wereld van communicatie, A.I. etc. namelijk ASML.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hebben er wel mee te maken natuurlijk, maar onze rol is uitgespeeld gezien het hoge niveau waarop het nu gespeeld (gaat) wordt(en).
Men is wel bezig om een soort van AI te ontwikkelen die dingen "herkent" maar dat staat iig hier in Nederland nog in de kinderschoenen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zag wel youtube filmpjes van software die gebruikt wordt om tanks/artillerie/etc te herkennen die gecamoufleerd zijn. Vandaar dat ik het dacht.
Wat, jij denkt dat de NAVO gaat toekijken als Rusland in Nederland een nuke gooit? Dan heb je wel erg weinig vertrouwen in de bondgenoten. Maar dat sommige landen bij een kleinere gewone bom liever alsnog zo lang mogelijk niks doen is niet ondenkbaar inderdaad.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekrane is een Europees land dat aangevallen wordt door een terreurstaat die daar genocide pleegt, daar heeft het Westen alles mee te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, wat maakt ons dat land uit. Er zijn momenteel meerdere oorlogen op de aardbol waar we ook niet wakker van liggen. Het westen heeft helemaal niks met dit conflict te maken, en zijn erg gevaarlijk bezig.
Ja maar wat als Putin kermbommen op Nederland gooit!!!!! Wedden dat Duitsland dan niets doet!quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:54 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En dan laat Poetin Nederland met rust als WO3 uitbreekt?
Dat dus inderdaad.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:55 schreef Confetti het volgende:
Nukes zijn zeker niet iets om lacherig over te doen. Nederland is sowieso een van de belangrijkste en eerste doelwitten van Rusland bij een gedeeltelijke escalatie. Het is goed om rekening te houden met eventueel ultiem verraad door onze bondgenoten.
Zeker de Europese bondgenoten zijn niet te vertrouwen.
Van andere bommen ga je ook kermenquote:Op woensdag 18 januari 2023 22:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja maar wat als Putin kermbommen op Nederland gooit!!!!! Wedden dat Duitsland dan niets doet!
Net of dat Poetin een enkel ander NAVO land gaat bombarderen…. Dan weet hij ook wel dat het na een week voorbij is met hem en Rusland.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh noes, de noeks.
Het idee alleen al dat Poetin een bom op Nederland gooit vanwege een Rutte die wat op de Amerikaanse tv zegt. De hilariteit...
Ik weet niet wat de NAVO gaat doen dan. Ik weet wel dat wij onvoldoende middelen hebben om ons daartegen te beschermen, en ik weet dat het gigantische gevolgen zal hebben voor onze gezondheid en alles wat daarmee samenhangt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat, jij denkt dat de NAVO gaat toekijken als Rusland in Nederland een nuke gooit? Dan heb je wel erg weinig vertrouwen in de bondgenoten. Maar dat sommige landen bij een kleinere gewone bom liever alsnog zo lang mogelijk niks doen is niet ondenkbaar inderdaad.
Wat is eigenlijk de straf als je als NAVO land niet je bondgenoot helpt, slechts eruit gekickt worden?
Ja, je kunt 'm wel om een boodschap sturen. Hoezeer ik wil dat 'opzout, hij is en blijft een briljant politicus in zijn presentatie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:47 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Poetin heeft een probleem als hij UK, FR, of USA raakt. NL, BE, of een Scandinavisch land zou niet ondenkbeeldig zijn om een voorbeeld te stellen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:58 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Net of dat Poetin een enkel ander NAVO land gaat bombarderen…. Dan weet hij ook wel dat het na een week voorbij is met hem en Rusland.
Hoe realistisch zie jij het scenario dat Rusland een kernbom op Nederland gaat gooien en andere NAVO landen met rust laat?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de NAVO gaat doen dan. Ik weet wel dat wij onvoldoende middelen hebben om ons daartegen te beschermen, en ik weet dat het gigantische gevolgen zal hebben voor onze gezondheid en alles wat daarmee samenhangt.
Lees eens dit artikel aub: https://www.politico.eu/a(...)tack-russia-ukraine/
Oekrane heeft juist in de afvallige regio's een genocide gepleegd en Rusland schiet deze mensen nu te hulp met een speciale militaire operatie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Oekrane is een Europees land dat aangevallen wordt door een terreurstaat die daar genocide pleegt, daar heeft het Westen alles mee te maken.
De kans is groter dat dit niet gebeurt dan dat het wel gebeurt. Ik denk dat als er gescaleerd wordt door de Russen dat ze niet beginnen met UK, FR, of USA. Als ze dat doen krijgen ze gegarandeerd wat terug.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe realistisch zie jij het scenario dat Rusland een kernbom op Nederland gaat gooien en andere NAVO landen met rust laat?
Ok, ik weet genoeg; weer iemand waar ik niet meer op hoef te reageren.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oekrane heeft juist in de afvallige regio's een genocide gepleegd en Rusland schiet deze mensen nu te hulp met een speciale militaire operatie.
Trollebol naar je hol, bedtijdquote:Op woensdag 18 januari 2023 23:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oekrane heeft juist in de afvallige regio's een genocide gepleegd en Rusland schiet deze mensen nu te hulp met een speciale militaire operatie.
Meen je dit nou serieus ?quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toegeven aan nucleare blackmail kan je per definitie niet, dus al dat gezwets en fear-mongering mag je wat mij betreft achterwege laten. Trouwens die Patriots zijn verouderd en erg duur in het gebruik dus we moeten hier sowieso vervanging voor aanschaffen. In Oekraine kan die oude meuk tenminste nog enigzins nuttig ingezet worden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de NAVO gaat doen dan. Ik weet wel dat wij onvoldoende middelen hebben om ons daartegen te beschermen, en ik weet dat het gigantische gevolgen zal hebben voor onze gezondheid en alles wat daarmee samenhangt.
Lees eens dit artikel aub: https://www.politico.eu/a(...)tack-russia-ukraine/
Ik denk dat je redeneert vanuit een minderwaardigheidscomplex en dat je niet beseft wat Nederland betekend wereldwijd en dat je dus niet een voorbeeld stelt als hier een kernbom op flikkert met als de-escalatie als gevolgquote:Op woensdag 18 januari 2023 23:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin heeft een probleem als hij UK, FR, of USA raakt. NL, BE, of een Scandinavisch land zou niet ondenkbeeldig zijn om een voorbeeld te stellen.
Sterker nog, ik zou dat best rationeel vinden vanuit zijn perspectief omdat het de-escalerend kan werken.
Ben ik met jou eens.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Toegeven aan nucleare blackmail kan per definitie niet dus al dat gezwets en fearmongering mag je wat mij betreft achterwege laten.
Dat hoor je bij die user toch al tenminste een paar jaar te moeten wetenquote:Op woensdag 18 januari 2023 23:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ok, ik weet genoeg; weer iemand waar ik niet meer op hoef te reageren.
Niemand gaat serieuze klappen opvangen omdat we een leuke universiteit hebben, een ASML wat ook prima kan gedijen in andere landen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik denk dat je redeneert vanuit een minderwaardigheidscomplex en dat je niet beseft wat Nederland betekend wereldwijd en dat je dus niet een voorbeeld stelt als hier een kernbom op flikkert met als de-escalatie als gevolg. Er is hier meer dan een groep coronawappies en tterende boze boeren.
Ik denk dat de NAVO dan sowieso in oorlog is met Rusland, daar twijfel ik niet over. En dan wordt het Russische leger aan flarden geschoten. Dat moet Poetin ook weten, als hij het in zn kop haalt om kernwapens in te zetten, blijft het niet bij 1 bom op een klein NAVO land, het is alles of niets.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kans is groter dat dit niet gebeurt dan dat het wel gebeurt. Ik denk dat als er gescaleerd wordt door de Russen dat ze niet beginnen met UK, FR, of USA. Als ze dat doen krijgen ze gegarandeerd wat terug.
Wat er gebeurt door NAVO bondgenoten als een Finland, Zweden of NL geraakt wordt is zr ongewis. Maar Macron geeft ons wel een voorproefje op de mogelijke reactie.
Mogelijk.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk dat de NAVO dan sowieso in oorlog is met Rusland, daar twijfel ik niet over. En dan wordt het Russische leger aan flarden geschoten. Dat moet Poetin ook weten, als hij het in zn kop haalt om kernwapens in te zetten, blijft het niet bij 1 bom op een klein NAVO land, het is alles of niets.
Mijn God, wat een aids is Twitter geworden zeg. Alleen maar WEF wappies en Kremlin bots in de reacties.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:47 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Over land via Polen, dan Duitsland? Lijkt me toch wel lastig. Door de lucht idem. Dan over zee. Maar ja. Met welke schepen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet heel moeilijk.
Ik denk niet dat Putin zijn strategische arsenaal ooit in gaat zetten want dat betekent MAD... Maar de inzet van tactische nukes zou mij eerlijk gezegd niet verbazen. Niet tegen de NATO maar op het gevechtsveld.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
Dat dus inderdaad.
Ben nu oprecht benieuwd naar hoe @:Achja hiertegen aankijkt.
Niks, dan hebben we allemaal verloren. Maar ik vind dat we ons niet moeten laten chanteren door Russische kernwapens. We moeten er zoveel mogelijk aan doen om Oekrane te redden. Zoland we geen veldtocht richting Moskou gaan beginnen denk ik niet dat we bang moeten zijn voor een kernoorlog.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mogelijk.
Wat hebben we dan gewonnen als NEDERLAND zijnde?
Hij zou een veel betere BuZa guy zijn geweest dan MinPres.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, je kunt 'm wel om een boodschap sturen. Hoezeer ik wil dat 'opzout, hij is en blijft een briljant politicus in zijn presentatie.
Maar als het wel oorlog wordt tegen de navo?quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Putin zijn strategische arsenaal ooit in gaat zetten want dat betekent MAD... Maar de inzet van tactische nukes zou mij eerlijk gezegd niet verbazen. Niet tegen de NATO maar op het gevechtsveld.
Dat valt wel mee, bovendien zullen de andere Europese landen wel moeten terugslaan, anders is er geen EU en geen NAVO meer.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:55 schreef Confetti het volgende:
Nukes zijn zeker niet iets om lacherig over te doen. Nederland is sowieso een van de belangrijkste en eerste doelwitten van Rusland bij een gedeeltelijke escalatie. Het is goed om rekening te houden met eventueel ultiem verraad door onze bondgenoten.
Zeker de Europese bondgenoten zijn niet te vertrouwen.
Eens. Maat laat die leading rol lekker bij de Fransen of Duitsers.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Niks, dan hebben we allemaal verloren. Maar ik vind dat we ons niet moeten laten chanteren door Russische kernwapens. We moeten er zoveel mogelijk aan doen om Oekrane te redden. Zoland we geen veldtocht richting Moskou gaan beginnen denk ik niet dat we bang moeten zijn voor een kernoorlog.
Neuh, ministers van BuZa stellen niets voor, die hebben geen status omdat ze, op het moment dat het er echt om gaat, altijd opzij worden geschoven en dan verschijnen de premiers (de echte grote jongens) ten tonele.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij zou een veel betere BuZa guy zijn geweest dan MinPres.
Nee, zijn we ook niet. De 1e Patriots komen uit de VS en ook de 1e zware NATO-rated "moderne" tanks bijv. komen uit de UK. Duitsland gaat waarschijnlijk ook Patriots leveren aan Oekraine en het kan inderdaad helpen dat zij dan kunnen stellen niet de 1e europese leverancier te zijn. Patriot heeft een groter bereik dan IRIS-T en NASSAM's dat al geleverd is en Patriot is verouderd en aan vervanging toe. De snelheid van de duitse wapenindustrie is die van een slak dus het uitleveren van volgende IRIS-T systemen aan Oekraine gaat nog jaren duren. Ik schat circa 2 systemen per jaar.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar is NL nou het land wat hierin voorop moet lopen?
Raket keert om, als het doel ten zuiden van de lanceerrichting ligt, en heeft vanwege het keren dus minder bereik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat bedoelen ze hier nou mee
https://en.wikipedia.org/wiki/Ground_Launched_Small_Diameter_Bomb
The GLSDB has a range of 93 mi (150 km), or can hit targets 43 mi (70 km) behind the launch vehicle
Ik denk dat het bij elkaar zoeken van wat er in zo'n levering komt al eerder is gedaan. En ze zullen nu wel beginnen met de longlist voor de volgende levering.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:30 schreef polderturk het volgende:
Dat de VS het grootste pakket tot nu toe gaat aankondigen laat naar mijn mening zien dat de geruchten van een nieuw en groot Russisch offensief tegen Kiev kloppen. De Amerikanen hebben goede bronnen in het Kremlin.
De situatie is voor de Oekrainers momenteel ook wat penibeler dan hier altijd wordt voorgedaan.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:30 schreef polderturk het volgende:
Dat de VS het grootste pakket tot nu toe gaat aankondigen laat naar mijn mening zien dat de geruchten van een nieuw en groot Russisch offensief tegen Kiev kloppen. De Amerikanen hebben goede bronnen in het Kremlin.
Ja, aangezien ze bijna allemaal een NATO lid zijn. Dat er zonder de VS een stuk minder gewicht in de schaal gegooid kan worden lijkt me evident.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
Maar als het wel oorlog wordt tegen de navo?
Kunnen wij op onze EUROPESE bondgenoten rekenen als Nederland een (hybride) aanval te verduren krijgt of een aanval waar je over kan speculeren of het wel/niet de Russen zijn?
Een tactische kernwapen blijft gewoon een kernwapen. Ben wel benieuwd of de VS idd ingrijpt als Poetin de gok neemt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Putin zijn strategische arsenaal ooit in gaat zetten want dat betekent MAD... Maar de inzet van tactische nukes zou mij eerlijk gezegd niet verbazen. Niet tegen de NATO maar op het gevechtsveld.
Het is al een jaar penibel voor Oekrane. En dat blijft zo tot Rusland het land uit is getrapt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De situatie is voor de Oekrainers momenteel ook wat penibeler dan hier altijd wordt voorgedaan.
Ze moeten wel. Anders geven ze Xi en Kim het signaal dat als zij ze gebruiken er niks gedaan zal worden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een tactische kernwapen blijft gewoon een kernwapen. Ben wel benieuwd of de VS idd ingrijpt als Poetin de gok neemt.
En misschien hebben we dat al binnen zien komen in Vlissingenquote:Op woensdag 18 januari 2023 23:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij elkaar zoeken van wat er in zo'n levering komt al eerder is gedaan. En ze zullen nu wel beginnen met de longlist voor de volgende levering.
Mwa, je voelt momenteel aan alles dat er een beetje paniek is en dat er angst heerst dat de Russen vrij snel aan het oprukken zijn. Ze worden natuurlijk ook wel efficienter in hun oorlogsvoering. Als Kiev zou vallen is het bovendien klaar, dan is Oekraine (met uitzondering van een stukje Lviv misschien) gewoon weer Rusland. Ik denk dat het maximaal haalbare een Oekraine zonder Krim en Luhansk is dat zich bij de NAVO kan aansluiten.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is al een jaar penibel voor Oekrane. En dat blijft zo tot Rusland het land uit is getrapt.
Zelfs bij iets relatiefs lulligs (vergeleken met oorlog) als Corona was het gelijk ieder voor zich, en God voor ons allen. Als het erop aankomt komt de nationalistische reflex altijd bovendrijven.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, bovendien zullen de andere Europese landen wel moeten terugslaan, anders is er geen EU en geen NAVO meer.
Waaruit blijkt die paniek volgens jou dan? Ja, ze hebben meer wapens nodig, maar dat is vooral omdat ze in de aanval willen gaan. Vooralsnog kan Rusland alleen maar met heel veel moeite wat terrein winnen door totaal niet te letten op hun eigen verliezen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, je voelt momenteel aan alles dat er een beetje paniek is en dat er angst heerst dat de Russen vrij snel aan het oprukken zijn. Ze worden natuurlijk ook wel efficienter in hun oorlogsvoering. Als Kiev zou vallen is het bovendien klaar, dan is Oekraine (met uitzondering van een stukje Lviv misschien) gewoon weer Rusland. Ik denk dat het maximaal haalbare een Oekraine zonder Krim en Luhansk is dat zich bij de NAVO kan aansluiten.
Als Kiev valt, moeten de Russen nog maar een bezettingsmacht op de been houden om de stad, en het hele land, te bezetten. Dat is ook erg kostbaar.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:46 schreef -XOR- het volgende:
Mwa, je voelt momenteel aan alles dat er een beetje paniek is en dat er angst heerst dat de Russen vrij snel aan het oprukken zijn. Ze worden natuurlijk ook wel efficienter in hun oorlogsvoering. Als Kiev zou vallen is het bovendien klaar, dan is Oekraine (met uitzondering van een stukje Lviv misschien) gewoon weer Rusland.
https://www.businessinsid(...)ekraine-steden-kiev/quote:"Rusland heeft zo'n 150.000 soldaten naar Oekrane gestuurd", zegt militair analist Seth Jones van het Amerikaanse Center for Strategic and International Studies tegen CNN. "Oekrane heeft een bevolking van 44 miljoen, dat zijn dus 3,4 soldaten per 1.000 inwoners. Met die aantallen is het onwaarschijnlijk dat het Rusland lukt Oekraense steden in te nemen en ze vervolgens voor langere tijd vast te houden."
Jones zegt dit op basis van oorlogen in het verleden waarbij er sprake was van een succesvolle invasie. "Neem bijvoorbeeld de geallieerde troepen die Duitsland bezetten in 1945, zij hadden 89,3 manschappen per 1.000 mensen of de NAVO-troepen in Bosni in 1995, dat waren 17,5 manschappen per 1.000 inwoners."
Volgens Wallace zal het nog zwaarder worden voor de Russen als ze het voor elkaar krijgen daadwerkelijk de steden in te trekken. "Daar krijgen ze niet alleen te maken met soldaten, maar ook met burgers die met guerrillatechnieken, zoals molotovcocktails, zeer ernstige schade kunnen toebrengen aan de strijdkrachten."
"Ik was een voormalig soldaat, we hebben altijd geaccepteerd dat het aantal slachtoffers in steden hoger was dan daarbuiten en dat is dan ook precies het probleem waar Rusland nu voor staat."
Ook Jones denkt dat een guerrillaoorlog uitvechten in de Oekraense steden niet in het voordeel van Rusland zal uitvallen. "Ze lopen dan groot gevaar door opstandelingen uit elkaar te worden gerukt."
Nope, geen foto.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Polen denk ik.
Heb je foto gemaakt? Filmpje?
Dat is uitgesloten. Dan krijgen ze Amerika tegen zich.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooral het feit dat er zwaardere wapens geleverd gaan worden, waar men daar eerst bepaald niet happig op was zegt wel enigszins dat wat er eerst geleverd werd nu niet meer genoeg is. Verder bespeur ik qua toon bij analisten en politici veel meer een gevoel van acuut gevaar. Soledar en Bakhmut maken blijkbaar toch wel wat los.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waaruit blijkt die paniek volgens jou dan? Ja, ze hebben meer wapens nodig, maar dat is vooral omdat ze in de aanval willen gaan. Vooralsnog kan Rusland alleen maar met heel veel moeite wat terrein winnen door totaal niet te letten op hun eigen verliezen.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nope, geen foto.
Normaal als je hier zo'n trein ziet richting Duitsland staan ze vol met meerdere soorten voertuigen, aanhangers etc. Nu waren het 45 exact dezelfde vrachtwagens en verder niks.
Zag er een beetje uit alsof ze net Almelo uit de opslag waren gehaald.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is logisch.quote:Op donderdag 19 januari 2023 00:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vooral het feit dat er zwaardere wapens geleverd gaan worden, waar men daar eerst bepaald niet happig op was zegt wel enigszins dat wat er eerst geleverd werd nu niet meer genoeg is. Verder bespeur ik qua toon bij analisten en politici veel meer een gevoel van acuut gevaar. Soledar en Bakhmut maken blijkbaar toch wel wat los.
Onderzeer, denk eerder cyber gedoe.quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over land via Polen, dan Duitsland? Lijkt me toch wel lastig. Door de lucht idem. Dan over zee. Maar ja. Met welke schepen?
Dat doen ze nu al.quote:
Omfg QFT.quote:Op donderdag 19 januari 2023 00:30 schreef ipa84 het volgende:
Die eeuwige kernwapen discussie wordt wel steeds vermoeiender. Vooral omdat ze niet gebruikt gaan worden. De opvallende kijker is het misschien al opgevallen maar vanuit het Kremlin is er nog amper kernwapen retoriek. Alleen maar dat het westen de oorlog verlengt met wapenleveranciers enzovoort. De kernwapen retoriek is vooral op de bekende propaganda kanalen en bij de ''privleger leiders'' dus dat is alleen maar gericht voor de binnenlandse politiek.
De kernwapen retoriek is gestopt sinds de ontmoeting tussen Xi en Poetin. Dus China zal ook geen zin hebben in gegooi met kernwapens en als Poetin zijn laatste grote bondgenoot ook nog verliest is het helemaal klaar. Zeker als je kijkt naar de geschiedenis tussen China en de Sovjet-Unie hebben de Chinese ook nog wel wat claims zitten.
Ga je naar de band of bedoel je Ramstein de vliegbasis waar de naam Rammstein vandaan komt na een ongeluk bij een vliegshow?quote:Op donderdag 19 januari 2023 00:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Omfg QFT.
Ik volg dagelijks het russische nieuws, en die stompzinnige NOEKS discussie iedere paar dagen hangt mij ook behoorlijk de keel uit. Vooral omdat het van figuren afkomstig is die niks weten, niks kunnen, en zelden met nuttige info komen.
Enfin, het weerbericht: de komende dagen ongeveer hetzelfde weer als hier: koud, maar niet koud genoeg.
Vrijdag is Rammstein.
Is niet verwonderlijk. Ik heb het al vaker geschreven maar in het verleden heeft Amerika vaker wapens aan landen gegeven die ze niet konden onderhouden. Dan hebben we het over technisch onderhoud maar ook onderdelen die te laat of niet aan komen vanwege de lange logistieke lijnen. Dan vallen die wapens gewoon stil en heb je er niks aan. Daarom zijn ze daar voorzichtiger mee geworden of ze sturen wapens die voor hun toch al afgeschreven zijn en geen zin meer hebben om ze zelf te onderhouden. Vallen die stil gaan ze kapot dan is het eigenlijk geen verlies voor de VS. Dat hebben ze tot nu toe ook gedaan met Oekrane. Een paar Himars systemen is makkelijker dan een berg Abraham tanks. Er was hier een filmpje gepost over de Bradleys waar Oekrane er 50 van krijgt. Maar om de Bradleys te kunnen onderhouden heb je 3 maanden training voor nodig terwijl het voor Abrahams rond een jaar training ligt. De VS kan niet die tanks zelf onderhouden want dan nemen ze actief deel aan de oorlog. Daarom zetten ze flinke druk op Europese landen omdat vooral hun logistieke lijnen veel korter zijn dan vanuit de VS.quote:
Polen heeft Abrams. Die logistiek kan via dat land lopen. Evenals onderhoud/reparatie.quote:Op donderdag 19 januari 2023 01:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is niet verwonderlijk. Ik heb het al vaker geschreven maar in het verleden heeft Amerika vaker wapens aan landen gegeven die ze niet konden onderhouden. Dan hebben we het over technisch onderhoud maar ook onderdelen die te laat of niet aan komen vanwege de lange logistieke lijnen. Dan vallen die wapens gewoon stil en heb je er niks aan. Daarom zijn ze daar voorzichtiger mee geworden of ze sturen wapens die voor hun toch al afgeschreven zijn en geen zin meer hebben om ze zelf te onderhouden. Vallen die stil gaan ze kapot dan is het eigenlijk geen verlies voor de VS. Dat hebben ze tot nu toe ook gedaan met Oekrane. Een paar Himars systemen is makkelijker dan een berg Abraham tanks. Er was hier een filmpje gepost over de Bradleys waar Oekrane er 50 van krijgt. Maar om de Bradleys te kunnen onderhouden heb je 3 maanden training voor nodig terwijl het voor Abrahams rond een jaar training ligt. De VS kan niet die tanks zelf onderhouden want dan nemen ze actief deel aan de oorlog. Daarom zetten ze flinke druk op Europese landen omdat vooral hun logistieke lijnen veel korter zijn dan vanuit de VS.
Hoe zie jij het voor je dat Polen die tanks gaat onderhouden? Als ze onderhoud nodig heeft stuurt Oekrane ze terug naar Polen en daar worden ze weer gemaakt? Dat kan niet dan zijn ze een legitiem doelwit. Zodra die tanks in Oekrane zijn moet Oekrane ze zelf kunnen onderhouden want anders is NAVO actief bezig in de oorlog. Dat is de reden waarom eerst al dat oude Sovjet spul gestuurd is uit voormalige Oostblok landen omdat Oekrane er mee bekent is (of zelfs zelf gemaakt heeft).quote:Op donderdag 19 januari 2023 01:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Polen heeft Abrams. Die logistiek kan via dat land lopen. Evenals onderhoud/reparatie.
De Pzh2000's gaan naar Litouwen voor onderhoud en reparatie. Dus het kan gewoon.quote:Op donderdag 19 januari 2023 01:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe zie jij het voor je dat Polen die tanks gaat onderhouden? Als ze onderhoud nodig heeft stuurt Oekrane ze terug naar Polen en daar worden ze weer gemaakt? Dat kan niet dan zijn ze een legitiem doelwit. Zodra die tanks in Oekrane zijn moet Oekrane ze zelf kunnen onderhouden want anders is NAVO actief bezig in de oorlog. Dat is de reden waarom eerst al dat oude Sovjet spul gestuurd is uit voormalige Oostblok landen omdat Oekrane er mee bekent is (of zelfs zelf gemaakt heeft).
Volgens mij worden die gewoon in Oekrane onderhouden. Ik heb nergens gelezen dat ze naar Litouwen gaan.quote:Op donderdag 19 januari 2023 01:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Pzh2000's gaan naar Litouwen voor onderhoud en reparatie. Dus het kan gewoon.
Zie mijn wijziging ik had het al gevonden. Maar als nog zit je met onderdelen enzovoort bij de Leopard tanks zitten de voorraden en de fabriek om de hoek voor de Abrams tanks niet. Aangezien Oekrane in oorlog is hebben ze onderdelen dan ook nu nodig niet over 3 maanden. Daarom denk ik dat de VS liever ziet dat er Leopard tanks naar Oekrane gaan dan Abrams tanks. Misschien in de toekomst is het anders maar de productie verhoog je ook niet ineens of kan je ineens in Europa maken. Maar goed morgen is er overleg in Ramstein dus misschien hangt de vlag daarna er weer anders bij.quote:Op donderdag 19 januari 2023 01:56 schreef Ulx het volgende:
https://en.defence-ua.com(...)the_others-4887.html
Geen gezeik van de Russen. Dus het kan.
Waarom blijf jij een jaar na dato deze onzin herhalen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zal wel weer te makkelijk zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 02:17 schreef Ulx het volgende:
De vs zal meer onderdelen op voorraad hebben. En ze hoeven er maar een stuk of tien te sturen. Die gewoon ergens in een wei parkeren, want ze zijn er alleen maar om te zorgen dat de Leo2's komen.
Waarom na een jaar er nog op reageren?quote:Op donderdag 19 januari 2023 02:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom blijf jij een jaar na dato deze onzin herhalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |