abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207619622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:25 schreef bleiblei het volgende:
Imho gaat het dus best aardig gelijk op wat je terug ziet. Gevoelsmatig kan alleen Rusland vooral nog heel veel mensen in zetten en heeft Oekrane zolang het westen nog levert nog een hele sloot technologie achter de hand die het slagveld nog niet gezien hebben.

Dus uiteindelijk hangt het van ons af hoever we willen gaan.

In mijn ogen dan.
Ja, dit dus. Heb je gelijk in. Maar sommige users hier begrijpen dat gewoon niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207619625
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Grond bijv. waar al sinds 2014 oorlog gevoerd wordt is mijnsinziens geen winst. Grond moet je op 1 of andere manier economisch kunnen benutten en het ziet er niet naar uit dat het russische regime daar erg succesvol in is. De kosten van deze oorlog tikken ondertussen echter wel stevig door. Ook voor het westen cs maar die hebben een onvergelijkbare economisch overwicht om uit te putten t.o.v. Rusland.
Als je de huidige stand als 'winst Rusland' aanmerkt dan weet ik niet helemaal waar je je informatie vandaan haalt. Ik vind dat echt wel een hele naeve stelling.
zie email 27 oktober
pi_207619631
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als de cijfers vwb doden EN gewonden aan beide zijden ongeveer hetzelfde zijn zal dat vwb de doden alleen ook wel redelijk gelijk zijn. Of denk je dat de Russen 99.999 doden en 1 gewonde hebben en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode ofzo?
Hier ben ik het niet mee eens. Uit alles is toch duidelijk dat de Oekraners beter zijn in het repatriren van gewonden en de Russen ze voor een groot deel maar voor dood achterlaten?

Deze statistiek zal in het voordeel van Oekraners zijn.
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:30:40 #179
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207619633
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
Als ik dit zo hoor, liggen er voor Rutte straks hoge internationale posities open.
Die man doet dit echt goed.

[ twitter ]
Best gevaarlijk zulke grootmoedige uitspraken namens een land met de minste wapens om haar eigen bevolking te beschermen.

Als poetin een voorbeeld stelt door NL wat aan te doen hebben wij een dik probleem.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:30:54 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207619648
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Best gevaarlijk zulke grootmoedige uitspraken namens een land met de minste wapens om haar eigen bevolking te beschermen.

Als poetin een voorbeeld stelt door NL wat aan te doen hebben wij een dik probleem.
Hoe willen de Russen in de buurt komen?
pi_207619663
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als de cijfers vwb doden EN gewonden aan beide zijden ongeveer hetzelfde zijn zal dat vwb de doden alleen ook wel redelijk gelijk zijn. Of denk je dat de Russen 99.999 doden en 1 gewonde hebben en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode ofzo?
:D Je hebt m'n post goed onthouden

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Als je het artikel leest, zie je dat er staat
[..]

Dus voor zover die man uberhaupt zicht heeft op de echte aantallen, gooien ze dood en gewond op 1 hoop. Om even flauw te doen kan Rusland bij wijze van 100.000 doden hebben en 0 gewonden en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode.
Maar gezien de manier waarop Rusland manschappen 'ertegenaan gooit' door ze bij bosjes te laten neermaaien en Oekraine die tactiek niet bezigt lijkt me de verhouding prima heel anders te kunnen liggen. Niet zo extreem maar wel significant anders.
pi_207619668
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Grond bijv. waar al sinds 2014 oorlog gevoerd wordt is mijnsinziens geen winst. Grond moet je op 1 of andere manier economisch kunnen benutten en het ziet er niet naar uit dat het russische regime daar erg succesvol in is. De kosten van deze oorlog tikken ondertussen echter wel stevig door. Ook voor het westen cs maar die hebben een onvergelijkbaar economisch overwicht om uit te putten t.o.v. Rusland.
De enige winst voor Poetin is dat het voor Russen in de bubbel lijkt alsof de democratisch gekozen regering van Zelensky een misdadige oorlog voert tegen Russische sprekenden. M.a.w. al met al lijkt voor hen een democratie dus geen goed alternatief voor Poetin en dus gunstig voor het lijfsbehoud voor Poetin
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:33:16 #184
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207619671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ongelukken veroorzaken, raketaanval, maritieme aanval.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207619692
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ongelukken veroorzaken, raketaanval, maritieme aanval.
Het zal allemaal wel, rotzooi trappen is geen kunst.

Wij zijn veel dynamischer en als onderdeel van de NAVO tig keer sterker dan Rusland
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:34:35 #186
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207619695
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:13 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja dat bericht is duidelijk echter spreken sommigen hier dan opeens over 'evenveel doden aan beide zijden!'
Dat kan ook, ik verwacht niet meer dan een marge van 10% qua slachtoffers. Qua doden kan dit wat hoger liggen door gebrekkige gewondenzorg dicht bij het front. Maar dat is afhankelijk van het gebied waar er gevochten is.

Vanuit grote steden in Oekrane zijn er bijvoorbeeld wel eens video's langsgekomen van tientallen ziekenauto's. Als gewonde is de kans op overlijden stukken hoger als het ziekenhuis 250km verderop ligt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_207619697
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:09 schreef RetepV het volgende:

[..]
Aangezien de fronten stil staan, is het een slachtpartij over en weer. We horen dat Rusland ontzettend veel verliezen heeft geleden, maar toch hebben ze de slag bij Bakhmut gewonnen. We horen niets over de Oekraense verliezen, toch hebben ze de slag verloren. Je mag er dan dus wel van uit gaan dat beide zijden ongeveer even veel verliezen hebben geleden.

Dat betekent dat ze elkaar over en weer klappen lopen uit te delen. En zonder veel resultaat voor de Oekraeners. Want de Russen zitten er nog steeds.
Reken maar dat er echt heel wat dood zijn bij Oekrane.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
Als ik dit zo hoor, liggen er voor Rutte straks hoge internationale posities open.
Die man doet dit echt goed.

[ twitter ]
Donder toch op met die man.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:34:57 #188
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_207619699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is volgens mij niet heel moeilijk.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 22:35:05 #189
236264 crew  capricia
pi_207619701
quote:

[..]

Voor mensen die zich niet zo laten intimideren heb ik respect. :P
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207619746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oekrane moet het nog steeds zelf doen h. Rusland heeft gewoon veel en veel meer man. Zelfs met een tandje meer erbij is het niet gegarandeerd dat Oekrane gaat winnen. We zijn nu een jaar bezig. Er is een nieuw offensief aanstaande. Het kan nog wel vijf jaar gaan duren voordat Oekrane ze er uit schopt. Op dit moment zie je ook dat Oekrane aan het verdedigen is. Wanneer was het laatste offensief? Toen met Cherson en die suprise attack, maar verder was er ook niet zo veel.
Ik vraag me ook weleens af hoeveel Oekraners er nu actief bezig zijn aan het front? 100k? 200?
Er was een tijdje dat geen enkele man het land mocht verlaten, zouden die allemaal zijn ingezet ergens?
Of hebben ze inmiddels ook meerdere mobilisatie rondes achter de rug (en is dit al dan niet vrijwillig).
pi_207619755
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Meneer zit straks veilig in een bunker en laat de Nederlandse bevolking massaal afslachten door een kernwapen omdat hij zo nodig oorlog wilde spelen met Rusland. Wat een moedige man.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 22:37:38 #192
236264 crew  capricia
pi_207619758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Donder toch op met die man.
De uitspraken van onze minister president over deze oorlog lijken mij volledig ontopic.
Als je daar problemen mee hebt, adviseer ik je dit topic te sluiten en ergens op fok wat te lezen waar je niet zo'n hoge bloeddruk van krijgt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207619766
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 22:38:11 #194
236264 crew  capricia
pi_207619772
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Meneer zit straks veilig in een bunker en laat de Nederlandse bevolking massaal afslachten door een kernwapen omdat hij zo nodig oorlog wilde spelen met Rusland. Wat een moedige man.
Wat voor wapen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207619789
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik heb in mijn hele leven geen VVD gestemd, dat zal zo blijven ook.

Maar Rusland wil oorlog spelen, niet Rutte.
pi_207619791
quote:

[..]

Poetin gaat geen dwerg aanvallen, die vernedering kan hij niet dragen. Het gevolg zal dan zijn dat het westen cs alle beperkingen aan wapenleveringen zullen opgeven en in een hogere versnelling gaan. Lijkt me geen voor de hand liggende optie. Sabotage van kritische infra is veel waarschijnlijker en minder risicovol.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:39:57 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207619796
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij gaat niet voor jou -of jouw dierbaren- sterven of stukken clustergranaten opvangen. Als het gevaarlijk wordt, zal huj zich laten evacueren.

Ik heb geen respect voor mensen die eerst om opportunistische redenen defensie wegbezuinigen en vervolgens zulke risico’s neemt over de rug van de bevolking.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207619812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Poetin gaat geen dwerg aanvallen, die vernedering kan hij niet dragen. Het gevolg zal dan zijn dat het westen cs alle beperkingen aan wapenleveringen zullen opgeven en in een hogere versnelling gaan. Lijkt me geen voor de hand liggende optie. Sabotage van kritische infra is veel waarschijnlijker en minder risicovol.
Iets wat wij andersom de Russen sowieso moeten flikken.

Zij doen immers al jaren niet anders.
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:40:48 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207619817
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:30 schreef BEFEM het volgende:

Hier ben ik het niet mee eens. Uit alles is toch duidelijk dat de Oekraners beter zijn in het repatriren van gewonden en de Russen ze voor een groot deel maar voor dood achterlaten?

Deze statistiek zal in het voordeel van Oekraners zijn.
Ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt, daarnaast zijn de meeste gewonden langdurig uit de running en zullen in heel veel gevallen niet meer in staat zijn om te vechten vanwege allerlei handicaps.

En als je denkt dat gewonden een voordeel opleveren dan heb je het mis, van gewonden heb je feitelijk gezien alleen maar last. Het is niet voor niets dat bv. AP mijnen dusdanig geconstrueerd zijn dat ze zoveel mogelijk verwonden ipv doden. Gewonden moet je voeden, verzorgen, onderdak geven etc. etc. Daar gaat veel meer effort in zitten En aangezien de Russen kwanteit als een kwaliteit zien en een dode meer of minder ze niet heel veel boeit...
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:41:19 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207619828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:32 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
:D Je hebt m'n post goed onthouden
[..]
Maar gezien de manier waarop Rusland manschappen 'ertegenaan gooit' door ze bij bosjes te laten neermaaien en Oekraine die tactiek niet bezigt lijkt me de verhouding prima heel anders te kunnen liggen. Niet zo extreem maar wel significant anders.
:o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')