abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207617420
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Himars wordt niet zomaar overal ingezet omdat een enkele lancering kost al 1 miljoen euro kost. Het is niet bepaald kosten efficint om daarmee ingegraven infanterie te bestoken bijvoorbeeld.

Dit is ook een groot probleem bij luchtafweer, patriots zijn bijvoorbeeld erg kostbaar om drones mee uit de lucht te halen.
Een lancering van een raket vanaf een HIMARS kost zo'n 150.000 dollar. Met een salvo kun je een vierkante kilometer van soldatenleven ontdoen. Dan veroorzaak je meer schade dan het kost. En als de schade die een drone of raket kan aanrichten groter is de prijs van een patriot schiet je die natuurlijk gewoon af. En je weet wat je verdedigt.
pi_207617457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
De generale staf van Oekrane heeft ook een offensief in de maak. Reken daar maar op. En bij een aanval op vers gehimarse dienstplichtigen door een flink aantal door NATO landen getrainde Oekraners die rondrijden in westerse tanks, IFV's en APC's weet ik wel wat het resultaat gaat zijn: Russen die in paniek op de vlucht slaan. Daar moet Rusland ook wel eventjes rekening mee houden.
Maar volgens jou hadden ze Rusland allang er uit moeten trappen gegeven wat ze allemaal al hebben gekregen. Waarom gebeurt dat dan niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207617461
Ook Strykers in het pakket.
pi_207617493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar volgens jou hadden ze Rusland allang er uit moeten trappen gegeven wat ze allemaal al hebben gekregen. Waarom gebeurt dat dan niet.
Ze zijn uit Kyiv getrapt, ze zijn uit Kherson getrapt, ze zijn uit Kharkiv getrapt. Het volgende pak slaag voor de Russen komt er wel weer aan.
pi_207617499
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:34:09 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207617525
https://www.quora.com/Wha(...)try-Fighting-Vehicle
What is the functional difference between the Bradley and the Stryker Infantry Fighting Vehicle?

The Bradley M2 series is a Infantry Fighting Vehicle. It was built to compete with Soviets BMD and BMP series, as the Americans saw value in a APC that could offer fire support and long range anti-tank capabilities. It got caught up in the US' convoluted procurement process ( see the film Pentagon Wars) and was designed to be too many vehicles.

The M3 series was essentially the same vehicle with extra fuel, ammunition and optics in the place of troops. It suffered from being not that fast, very tall, and generally a comprise between a few different things.

On the battlefield the two variants of the Bradley had desperate roles. The M3 was designed to scout ahead, establish observation posts, direct artillery fire and mark objectives for the armour units (Tank and M2 mounted infantry) following up.

The M2s shadowed the tanks and worked as part of armoured groups as mechanized infantry, deploying their troops in support. Their role was to protect the tanks from enemy infantry, to whom tanks are vulnerable. As tanks move over their objectives the M2s mop up any remaining enemy infantry. When engaging other armour M2s can engage other IFVs or main battle tanks with their TOW anti tank missiles.

Strikers are an Armoured Personel Carriers. They are designed more to bring troops to the battlefield in relative safety rather than actually engage the enemy as an armoured vehicle. They operate as part of Stryker Battalions which have a full compliment of a battalion (close support, engineering, ambulance, reconnaissance, antitank elements.) all with specialized Stryker variants. They were designed to be easily shippable (by air or sea) so they could be deployed within 48 hours for rapid interventions or to support other forces.

They are used primarily as infantry vehicles to defend, and to attack more lightly defended objectives, or to stage troops quickly. They are a hybrid between motorised and mechanized infantry. They are fast and mobile, and lightly armoured to withstand other infantry and artillery.

In low intensity conflicts such as Afghanistan where the small arms fire and mines/IEDs are the greatest threat the Stykers are a fire support platform for infantry and have a front line combat role. Systems like the remote gun stations allow for crew to engage without exposing the soldiers to small arms fire.

So really the Bradley's are heavier vehicles that take on well defended or well armoured objectives while the Strykers are fast fully integrated infantry units for putting troops where they need to be to engage the enemy or defend.
pi_207617565
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Al die opgeblazen Russische gouverneurs, burgemeesters en andere hotemetoten in de bezette gebieden gemist?
Strategisch is het gewoon een patstelling. Kijk toch eens naar de kaart. Fronten zijn amper veranderd. Al die bodycount zooi is mooi meegenomen, maar geen strategische winst. Een bokser die zijn tegenstander twaalf minuten helemaal kapot slaat is ook geen winst als de ander in de dertiende ronde een knock out scoort.
pi_207617588
Duitsers 8)7

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207617607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Strategisch is het gewoon een patstelling. Kijk toch eens naar de kaart. Fronten zijn amper veranderd. Al die bodycount zooi is mooi meegenomen, maar geen strategische winst. Een bokser die zijn tegenstander twaalf minuten helemaal kapot slaat is ook geen winst als de ander in de dertiende ronde een knock out scoort.
En wie is degene die nu al twaalf mronden de klappen uitdeelt volgens jou? Rusland of Oekrane?
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:44:56 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207617742
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:37 schreef Slayage het volgende:
Duitsers 8)7

[ twitter ]
Prima, dan stuurt Amerika er toch symbolisch 10 stuks die daarna allemaal bij Kyiv gestald worden ^O^
pi_207617745
quote:
Duitsers 8)7

[ twitter ]
Dat weten we al weken. Zo breaking is het niet. En dan geeft de VS er toch een paar?
pi_207617760
twitter
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:49:13 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:51:20 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207617843
De GLSDB is spotgoedkoop, maar 40k.

Voor de prijs van een Javelin kan je 5~6 stuks kopen :7

https://en.wikipedia.org/wiki/Ground_Launched_Small_Diameter_Bomb
It is also being considered for use in Ukraine with the HIMARS system. Ukraine has long wanted the ATACMS missiles for their long range. The GLSDB would be a compromise giving them a range of some 150 kilometres (94 miles) using a M26 rocket engine and an SDB. Both the SDB and the M26 are common in the US arsenal. It could be delivered by early 2023 using surplus bombs from the conflict in Afghanistan. Each would cost $40,000 USD. [9] The price per unit for ATACMS is estimated to be well over $1M
pi_207618006
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207618018
quote:
Duitsers 8)7

[ twitter ]
Ik snap niet waarom Duitsland mee wilt als 'hunne' het ook doen.

Hebben ze dan geen enkel eergevoel en schuldgevoel voor het walgelijke, nazistisch en genocidaal verleden van ze? Totaal geen gevoel om bij de eerste echte gelegenheid de natie te zuiveren van dat duistere verleden.

Kennelijk niet. Misschien blijft een nazi echt een nazi.
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:05:22 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207618096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Heb je jouw percentage wel meegenomen in die berekening?
:')
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:11:32 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207618198
quote:
Duitsers 8)7

[ twitter ]
:') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207618200
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:00 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom Duitsland mee wilt als 'hunne' het ook doen.

Hebben ze dan geen enkel eergevoel en schuldgevoel voor het walgelijke, nazistisch en genocidaal verleden van ze? Totaal geen gevoel om bij de eerste echte gelegenheid de natie te zuiveren van dat duistere verleden.

Kennelijk niet. Misschien blijft een nazi echt een nazi.
Jawel en dat juist het probleem. Duitsland is erg bang weer een grote oorlog starten met alle nare gevolgen van dien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:12:06 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207618271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
En wie is degene die nu al twaalf mronden de klappen uitdeelt volgens jou? Rusland of Oekrane?
Zeker beide partijen. 100k aan beide kanten volgens Milley.Volgens mij heb jij een totaal skewed beeld van dit conflict. Volgens jouw logica had Oekraine Rusland allang het land uit moeten schoppen. Dat gebeurt niet, het is gewoon een gehaktmolen. Steeds maar meer en meer slachtoffers, maar weinig gebied veroverd of heroverd.
pi_207618300
Zou Rusland die Iraanse BM's dan gestockt hebben voor het komende offensief? Veel berichten een aantal maand geleden daarover, maar we hebben nog niet echt iets gezien behalve de drones.
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:20:15 #123
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207618348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef DrMarten het volgende:
In Almelo stond een trein met 45 4-tonners erop. Zouden die ook richting Oekrane gaan?
Polen denk ik.
Heb je foto gemaakt? Filmpje?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207618358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien wel: Je neemt wat tanks en artillerie om een gat in de Russische linies te schieten en dan ga je met je Senators en IFV's met een noodgang daar doorheen om achter de Russische linies teringshit te veroorzaken. Dat kun je er prima mee doen. Ze gaan hard genoeg.
Ook door mijnenvelden, want dat heeft Rusland in het oosten toch flink aangelegd? (samen met de loopgraven en betonnen driehoekjes)

lees nu verder en zie dat een ander het ook al opmerkte
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:21:03 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')