dikke kans dat ze beter oorlog kunnen voeren dan ijshockeyen dus baat het niet schaad het ook niet echtquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of het hele hockeyteam van Ottawa.
In Oekrane stikt het van de partizanen, het lukt de Russen daar nu echt niet om grote olie- of gasvelden te ontginnen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat gasvelden artikel is van 2011. Er is veel veranderd sinds die tijd. Die nieuwe veranderingen en nieuwe vondsten in Oekraine sinds die tijd zijn nou juist precies de velden die de monopolie positie van Rusland in gevaar brengen.
[..]
[..]
$12.4 trillion is wel de moeite waard voor een kleptocracy. Maar ze hadden meer op het oog natuurlijk.
Rob de Wijk ziet er ook wel slecht uit trouwens, is hij net uit bed? Of krijgt hij voortaan zijn salaris niet meer in roebels maar in flessen wodka uitbetaald?quote:
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat Putin een raketten fabriek had bezocht in st Petersburg en dat Rusland meer raketten op voorraad heeft dan Europa en Amerika bijelkaar!
Spierballen taal of moeten we ons nu zorgen maken?
spierballen taal, tenwij hij een doodswens heeftquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat Putin een raketten fabriek had bezocht in st Petersburg en dat Rusland meer raketten op voorraad heeft dan Europa en Amerika bijelkaar!
Medvedev ook!quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
Lavrov zal wel een groot voorstander zijn van een atoombom op london
[ twitter ]
Poetin: Russen maken evenveel raketten als andere landen samenquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Doen ze zelf ook en vorig jaar werd dat nog met een hoop poeha de wereld ingeslingerd...quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:20 schreef Ulx het volgende:
A tank is not a howitzer
Stukje over de problemen met de Russische tanks. Vooral het inzetten als houwitsers is niet slim. De splinters van de HE granaat gaan voor een gedeelte de grond in en de loop slijt veel sneller dan die van een echte houwitser, En wil je de loop van een T-72 vervangen moet de complete koepel worden losgehaald.
quote:What’s more, the Ukrainian armed forces trained their tankers to fight like artillery when necessary. “The tankers of the UAF changed traditional approaches and developed techniques for indirect fire,” the RUSI analysts wrote. That is, firing high at targets that are beyond visual range. Like artillery normally does.
“For this task, high-explosive fragmentation projectiles are usually used,” the analysts said. “This requires the use of special guidance devices—an azimuth pointer and a side level.”
New computational methods “made it possible to achieve high accuracy at distances of up to [six miles].” That’s three times farther than a tank gun normally shoots. The Ukrainian methods also “reduced the time for calculating fire corrections to a few seconds.”
“The value of this technique is that it allows tanks to concentrate fire over a wide area, while they can maneuver without the protection and screening needed by artillery pieces,” Zabrodskyi, Watling, Danylyuk and Reynolds wrote.
So in a pinch, Ukraine’s tanks can do the job of artillery—and, in at least one way, do that job more efficiently
Dat is een menselijke gedachte, net als dat waar twee ruzie hebben, er ook twee schuld hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen.
Daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over. Als het Westen niet wil dat Rusland wint, dan moet er een tandje bij. Maar het gaat allemaal zo moeizaam..ergerlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat Rusland een oorlogseconomie mobiliseert terwijl het Westen maanden zit te dobben over wat tanks uit de voorraad. Plannen om de productie op te schalen hoor je amper
Ik denk dat Kiev nog zeker niet veilig is voor de Russen.
Gemiste kans om die raketten fabriek met de grond gelijk te maken met een raketje vanuit Oekraine.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Dank je voor deze wijsheid. Laatst had ik een discussie met iemand die beweerde dat de Mount Everest de diepste plek van de oceaan is. Ik zei dat het het hoogste punt op aarde is.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat verklaart het niet dat er scheepsraketten tegen gebouwen worden ingezet. Ook zijn de massale aanvallen met kruisraketten afgenomen. Dus ik ben benieuwd waar al die verse raketten naar toe gaan.quote:
Ehm, je ziet ontzettend weinig partizanenstrijd in bezet gebied.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:19 schreef luxerobots het volgende:
In Oekrane stikt het van de partizanen, het lukt de Russen daar nu echt niet om grote olie- of gasvelden te ontginnen.
Dat is toch anders dan op voorraad hebben. Ik geloof het best dat ze net zoveel raketten maken als alle andere landen samen. Ze schieten er ook meer af dan alle andere landen samen op het moment.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin: Russen maken evenveel raketten als andere landen samen
De Russische raketmakers produceren tegenwoordig ongeveer evenveel als alle landen ter wereld bij elkaar, aldus Poetin tegen zorgvuldig uitgekozen arbeiders.
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic
Crimea bridge?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
Ah yisssss, nieuw speelgoed
[ twitter ]
Oekrane moet het nog steeds zelf doen h. Rusland heeft gewoon veel en veel meer man. Zelfs met een tandje meer erbij is het niet gegarandeerd dat Oekrane gaat winnen. We zijn nu een jaar bezig. Er is een nieuw offensief aanstaande. Het kan nog wel vijf jaar gaan duren voordat Oekrane ze er uit schopt. Op dit moment zie je ook dat Oekrane aan het verdedigen is. Wanneer was het laatste offensief? Toen met Cherson en die suprise attack, maar verder was er ook niet zo veel.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over. Als het Westen niet wil dat Rusland wint, dan moet er een tandje bij. Maar het gaat allemaal zo moeizaam..ergerlijk.
Het lijkt me praktisch zo onmogelijk, maar we'll see. Stel je voor dat ze weer ineens zo veel raketten hebben wanneer het nieuwe offensief begint.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is toch anders dan op voorraad hebben. Ik geloof het best dat ze net zoveel raketten maken als alle andere landen samen. Ze schieten er ook meer af dan alle andere landen samen op het moment.
Munitie van 'Boing'quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
Ah yisssss, nieuw speelgoed
[ twitter ]
Het verbaasd me eigenlijk hoeveel pro Russische content er nog is op youtube. Vol met pro Russische commments die de acties in Oekraine vergoeilijken.quote:
De generale staf van Oekrane heeft ook een offensief in de maak. Reken daar maar op. En bij een aanval op vers gehimarse dienstplichtigen door een flink aantal door NATO landen getrainde Oekraners die rondrijden in westerse tanks, IFV's en APC's weet ik wel wat het resultaat gaat zijn: Russen die in paniek op de vlucht slaan. Daar moet Rusland ook wel eventjes rekening mee houden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekrane moet het nog steeds zelf doen h. Rusland heeft gewoon veel en veel meer man. Zelfs met een tandje meer erbij is het niet gegarandeerd dat Oekrane gaat winnen. We zijn nu een jaar bezig. Er is een nieuw offensief aanstaande. Het kan nog wel vijf jaar gaan duren voordat Oekrane ze er uit schopt. Op dit moment zie je ook dat Oekrane aan het verdedigen is. Wanneer was het laatste offensief? Toen met Cherson en die suprise attack, maar verder was er ook niet zo veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |