abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:40:25 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207613145
Goeden topickaap _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207613157
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:42:12 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207613167
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207613179
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Slik maar braaf je blauwe pil iedere dag en ga vooral niet zelf nadenken, gewoon klakkeloos geloven wat je op het journaal ziet en in de krant leest.
Als Keanu je posts zou zien, dan zou hij heel verdrietig worden van je nogal slechte en moreel duistere larp.
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:43:49 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207613183
Dat verwacht je niet :') _O-

twitter
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:48:08 #7
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_207613226
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Rusland gaat winnen :')
Ojajoh?

Volgensmij durft hij de algehele mobilisatie tóch niet af te kondigen, en moest hij íets verzinnen.

*Ik heb voor het eerst in 3 maanden heerlijk gepoept* zou meer nieuwswaarde hebben gehad...
pi_207613230
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:43 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
We hadden bijna deze classic niet gehad, want James had 5 jaar ervoor het bevel gekregen om met Russen te gaan knokken in Kosovo om een vliegveld. Het bevel is niet uitgevoerd.

En nu zegt deze al honderden jaren oude bondgenoot van Rusland dat ze moeten kappen. Wauw.
pi_207613283
Ben wel benieuwd waar het conflict nou "Echt over gaat" en hoe dom ik me ga voelen.

Vooralsnog lijkt het vooral op een voortzetting van 2014 toen ze de Krim overnamen voor de toegang tot de zee en de gas / olie voorraad daaronder. En toen ze begonnen met het sturen van soldaten in de Donbas en rebellen bewapenen met als doel afscheiding en uiteindelijk bij Rusland komen.

Toen er gesproken werd over NATO moest ineens het plan versneld en kwam er een volledige invasie die Oekraine zou dwingen om de Zuid-Oosterse gebieden op te geven voor vrede. Alleen wat ze dachten dat 2 weken zou duren werd nu al een jaar.

Rusland geeft geen ruk om de mensen die in de Donbas wonen of de 'genocide' die daar plaatsvond. Sinds de oorlog is er al een veelvoud van mensen overleden dan in de hele burgeroorlog vanaf 2014 (die ook gestart werd door Rusland). Ze geven alleen om het land en de gas en olie daaronder.

Ze weten dondersgoed dat als Oekraine dat gaat verwerken en verkopen dat ze hun monopolie positie zouden verliezen aan Oekraine en daarmee de macht die ze over Europe hadden. Daarom zien ze dit conflict als een "extistial crisis". Verlies betekent namelijk dat ze alle macht over Europa verliezen en alle inkomsten van olie/gas.

Wat ze alleen onderschat hadden dat dit conflict niet 2 weken zou duren, maar 1+ jaar en ze daarmee steeds meer macht verliezen aangezien Europa overgaat op andere energiebronnen. Ze dachten Europa zal een paar maanden wat minder olie/gas kopen maar daarna wel weer normaal net zoals de Krim.

Nu zitten ze vast in een oorlog waar ze niet in wilden zitten. Terugtrekken kan ook niet. Want dan verliezen ze alle macht over Europa.

Maar misschien snap ik het niet en gaat het conflict eigenlijk over nazis, labratoria, satanisten en wat de VS in Irak heeft gedaan.

@EdvandeBerg

Please respond zodat ik het beter begrijp.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheJanitor op 18-01-2023 16:08:41 ]
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:01:48 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207613392
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We hadden bijna deze classic niet gehad, want James had 5 jaar ervoor het bevel gekregen om met Russen te gaan knokken in Kosovo om een vliegveld. Het bevel is niet uitgevoerd.

En nu zegt deze al honderden jaren oude bondgenoot van Rusland dat ze moeten kappen. Wauw.
Ik denkt dat ie nattigheid voelt en niet meegetrokken wil worden in de ondergang van Rusland.
pi_207613409
quote:

[ twitter ]
Belangrijk zat zo’n statement.
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:03:54 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207613418
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Belangrijk zat zo’n statement.
Dit heeft meer nieuwswaarde dan die scheet van Poetin in St Petersburg.
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:10:15 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207613496
quote:

[ twitter ]
Ik zou bijna duizelig worden van zo'n snelle draai. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:13:23 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207613536
quote:

[ twitter ]
Zo, het Westen heeft de bankschroef even aangedraaid?
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:16:28 #15
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_207613586
quote:

[..]
Toch is dat geen verassing.

Het beeld dat onze media schetst van een volledig op Russische hand zijnt Servie is niet correct.

Ze vliegen o.a. met Europese Duitse helies, de landmacht heeft Amerikaanse Humvee's, de transportvloot wordt Spaans.
Deze Vuvic bind banden aan met iedereen: vandaar vorig jaar de aanschaf van Chinese raketsystemen.

En dat vond dan plots de EU weer niet zo leuk.
pi_207613626
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit heeft meer nieuwswaarde dan die scheet van Poetin in St Petersburg.
Ja. Maar die natte scheet + de mededeling dat praten met Oekraïne niet gaat gebeuren wil wel zeggen dat ze het vertrouwen hebben vol ervoor te gaan.
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:28:11 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207613753
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Zo, het Westen heeft de bankschroef even aangedraaid?
Ze willen bij de EU. Dan is duimschroeven niet zo moeilijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207613799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:16 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Toch is dat geen verassing.

Het beeld dat onze media schetst van een volledig op Russische hand zijnt Servie is niet correct.

Ze vliegen o.a. met Europese Duitse helies, de landmacht heeft Amerikaanse Humvee's, de transportvloot wordt Spaans.
Deze Vuvic bind banden aan met iedereen: vandaar vorig jaar de aanschaf van Chinese raketsystemen.

En dat vond dan plots de EU weer niet zo leuk.
Servië heeft hetzelfde als Bulgarije. meerdere stromingen en groepen in de regeringen en oppositie die of sterk naar Moskou neigen of naar de Navo, meer bepaald het EU geld wat ze graag willen hebben. probeer dan maar te schipperen tussen uitersten
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:39:39 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207613975
twitter

Weet niet of dit filmpje al was gepost. Maar dit is ook het twitteraccount van het Belarussische regiment wat aan de kant van Oekraïne vecht.
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:44:22 #21
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207614012
twitter
pi_207614037
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:44 schreef fjs het volgende:
[ twitter ]
Mooi. Deze oorlog heeft lang genoeg geduurd. Het wordt tijd om een ultimatum te stellen aan Rusland. Wegwezen of we gaan Oekraine echt bewapenen.
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:47:48 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_207614050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:54 schreef TheJanitor het volgende:
Ze weten dondersgoed dat als Oekraine dat gaat verwerken en verkopen dat ze hun monopolie positie zouden verliezen aan Oekraine en daarmee de macht die ze over Europe hadden. Daarom zien ze dit conflict als een "extistial crisis". Verlies betekent namelijk dat ze alle macht over Europa verliezen en alle inkomsten van olie/gas.
Volgens mij denk je hier nog veel te rationeel/Amerikaans over.

Daarnaast, zoveel gas heeft Oekraïne niet, in de top 25 grootste gasvelden staan ze niet.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_gas_fields
De top 25 is meer dan de helft Russisch, en in Europa hebben ze meer te duchten van Noorwegen en Nederland.

In de top 50 olievelden komen ze ook al niet voor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_fields

En mochten er nieuwe bronnen aangeboord worden in Oekraine dan had Rusland genoeg militair en monopolistisch overwicht om Oekraine er weer uit te persen.

De hoofdreden is inderdaad existentieel van aard, maar existentieel voor kleptocratische dictaturen. Die kunnen niet bestaan met vrije welvarende landen met een soortgelijke bevolking direct over de grens. Hun macht valt als een kaartenhuis in elkaar als burgers zien hoeveel beter een ander soort regering voor hun is.

Daarom zijn deze landen, Rusland, China en Noord-Korea, permanent in staat van oorlog met de naaste buren, Zuid-Korea, Taiwan, Hong Kong (RIP), Georgie en Oekraine. Venezuela zoekt ook constant ruzie met Colombia, maar dat land doet het ook niet geweldig, en Venezuela is inmiddels te arm om wat klaar te spelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207614052
quote:
[ twitter ]
Even los van het feit dat dit prachtig nieuws is. Als er zoveel spullen (en geld) naar Oekraïne gaat dan kunnen wij als westen (NAVO) ook geen verlies meer permitteren lijkt mij. Mocht Rusland inderdaad straks van de lente weer een full scale invasie in gang zetten dan ben ik benieuwd hoe de NAVO zal reageren.
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:52:54 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_207614099
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Draad
[ twitter ]
Lijkt me onzin. Dat hele account van Braziliaanse nobody komt erg Rob de Wijk over. Russia stronk, better fold now.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:56:26 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207614142
quote:
[ twitter ]
Morgen is er een overleg in Duitsland in Ramstein met de NAVO en Oekraïne. Dus zal waarschijnlijk een voorloper daarop zijn.
pi_207614166
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:47 schreef speknek het volgende:

[..]
Volgens mij denk je hier nog veel te rationeel/Amerikaans over.

Daarnaast, zoveel gas heeft Oekraïne niet, in de top 25 grootste gasvelden staan ze niet.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_gas_fields
De top 25 is meer dan de helft Russisch, en in Europa hebben ze meer te duchten van Noorwegen en Nederland.

In de top 50 olievelden komen ze ook al niet voor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_fields

En mochten er nieuwe bronnen aangeboord worden in Oekraine dan had Rusland genoeg militair en monopolistisch overwicht om Oekraine er weer uit te persen.

De hoofdreden is inderdaad existentieel van aard, maar existentieel voor kleptocratische dictaturen. Die kunnen niet bestaan met vrije welvarende landen met een soortgelijke bevolking direct over de grens. Hun macht valt als een kaartenhuis in elkaar als burgers zien hoeveel beter een ander soort regering voor hun is.

Daarom zijn deze landen, Rusland, China en Noord-Korea, permanent in staat van oorlog met de naaste buren, Zuid-Korea, Taiwan, Hong Kong (RIP), Georgie en Oekraine. Venezuela zoekt ook constant ruzie met Colombia, maar dat land doet het ook niet geweldig, en Venezuela is inmiddels te arm om wat klaar te spelen.
Dat gasvelden artikel is van 2011. Er is veel veranderd sinds die tijd. Die nieuwe veranderingen en nieuwe vondsten in Oekraine sinds die tijd zijn nou juist precies de velden die de monopolie positie van Rusland in gevaar brengen.

quote:
Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production.
quote:
Russia now controls $12.4 trillion worth of Ukraine's key natural resources, according to an analysis for The Washington Post by SecDev.

If the Kremlin succeeds in annexing Ukrainian land seized during Russia's invasion, Kyiv would permanently lose almost two-thirds of its deposits.

Moscow controls 63% of Ukraine's coal deposits, 11% of its oil, 20% of its natural gas, 42% of its metals, and 33% of its rare earths.

Russia now controls at least $12.4 trillion worth of Ukraine's key natural resources, including energy and mineral deposits, according to an analysis for The Washington Post by SecDev.

If the Kremlin succeeds in annexing Ukrainian land seized during Russia's invasion, Kyiv would lose almost two-thirds of its deposits, the report said, denying the country of its essential economic pillars.
$12.4 trillion is wel de moeite waard voor een kleptocracy. Maar ze hadden meer op het oog natuurlijk.
pi_207614238
twitter

_O- _O- _O-
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:14:45 #30
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207614315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Mooi. Deze oorlog heeft lang genoeg geduurd. Het wordt tijd om een ultimatum te stellen aan Rusland. Wegwezen of we gaan Oekraine echt bewapenen.
Volgens mij is dat te laat, en gaat het per vrijdag "bewapenen" worden ;)
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:15:34 #31
6484 ExTec
pi_207614325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:56 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Spannend, wat zou er in het pakket zitten? Gelijk 500 Bradleys?
Ik denk dat ze al een moord doen voor 100.
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:16:46 #32
6484 ExTec
pi_207614340
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Rusland gaat winnen :')
Maar dat was het echt...? Ik heb het gemist, denk ik.
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:21:17 #33
6484 ExTec
pi_207614403
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:06 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- _O- _O-

Of:

pi_207614431
quote:

[..]

100en jaren oude bondgenoot? Mwah.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:24:55 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207614447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dat gasvelden artikel is van 2011. Er is veel veranderd sinds die tijd. Die nieuwe veranderingen en nieuwe vondsten in Oekraine sinds die tijd zijn nou juist precies de velden die de monopolie positie van Rusland in gevaar brengen.
[..]
[..]
$12.4 trillion is wel de moeite waard voor een kleptocracy. Maar ze hadden meer op het oog natuurlijk.
Het is gewoon een goor spelletje om grondstoffen (en iets met murika als hoeder van de wereldmunt ondermijnen)

Choina, de russen en zelfs de saudi's reppen regelmatig over internationale handel zonder de dollar. Die nieuwe handel en eventuele nieuwe munten moeten dan gedekt worden door grondstoffen. Of wat anders moois, als het maar uit hun eigen stal komt

Casus belli is makkelijk gevonden in de geschiedenis tussen kiev/oekraine/rusland. Een sprookje over oude volkeren, oude rijken en meer van zulks werkt nog altijd goed helaas.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2023 17:26:32 ]
pi_207614460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is nog eens duidelijke taal. Zijn ze nu eindelijk bijgedraaid?
[ twitter ]
vraag mij af wat ze bedoelen met 'rusland moet verliezen'

wanneer is dat?
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:27:35 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207614473
quote:
5s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat was het echt...? Ik heb het gemist, denk ik.
Dat was de korte samenvatting die ik op twitter las. Weet niet
pi_207614526
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]

wanneer is dat?
Inderdaad. "Russia's agression must fail". What does that even mean? In zekere zin hebben de Russen al gefaald aangezien ze Kyiv wilden innemen. Niets meer dan lip service dit imo.
-Rabia Al-Basri
pi_207614601
In Almelo stond een trein met 45 4-tonners erop. Zouden die ook richting Oekraïne gaan?
A mind with a heart of it's own
  Overall beste user 2022 woensdag 18 januari 2023 @ 17:40:57 #41
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207614646
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]

wanneer is dat?
Als hun troepen over de grens van 1991 zijn geschopt, met uitzondering van de Russen die zijn achtergebleven als lijk of krijgsgevangene.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:48:15 #42
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:48:35 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207614736
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef DrMarten het volgende:
In Almelo stond een trein met 45 4-tonners erop. Zouden die ook richting Oekraïne gaan?
wtf is een 4-tonner :?
pi_207614843
Uhh, opperkutsmurf Putin zou vandaag een statement/speech gegeven hebben of nog geven?
pi_207615131
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:57 schreef havanagila het volgende:
Uhh, opperkutsmurf Putin zou vandaag een statement/speech gegeven hebben of nog geven?
Maakt niet uit. Alle woorden zijn toch gelogen. Moeite van het aanhoren niet waard.
  woensdag 18 januari 2023 @ 18:22:59 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207615146
twitter
  woensdag 18 januari 2023 @ 18:24:57 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207615166
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:57 schreef havanagila het volgende:
twitter
  woensdag 18 januari 2023 @ 18:27:18 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207615204
Dit kan niet :')

twitter
pi_207615251
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')