Dat is een menselijke gedachte, net als dat waar twee ruzie hebben, er ook twee schuld hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen.
Daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over. Als het Westen niet wil dat Rusland wint, dan moet er een tandje bij. Maar het gaat allemaal zo moeizaam..ergerlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat Rusland een oorlogseconomie mobiliseert terwijl het Westen maanden zit te dobben over wat tanks uit de voorraad. Plannen om de productie op te schalen hoor je amper
Ik denk dat Kiev nog zeker niet veilig is voor de Russen.
Gemiste kans om die raketten fabriek met de grond gelijk te maken met een raketje vanuit Oekraine.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde op BNR dat Putin een raketten fabriek had bezocht in st Petersburg en dat Rusland meer raketten op voorraad heeft dan Europa en Amerika bijelkaar!
Spierballen taal of moeten we ons nu zorgen maken?
Dank je voor deze wijsheid. Laatst had ik een discussie met iemand die beweerde dat de Mount Everest de diepste plek van de oceaan is. Ik zei dat het het hoogste punt op aarde is.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat verklaart het niet dat er scheepsraketten tegen gebouwen worden ingezet. Ook zijn de massale aanvallen met kruisraketten afgenomen. Dus ik ben benieuwd waar al die verse raketten naar toe gaan.quote:
Ehm, je ziet ontzettend weinig partizanenstrijd in bezet gebied.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:19 schreef luxerobots het volgende:
In Oekraïne stikt het van de partizanen, het lukt de Russen daar nu echt niet om grote olie- of gasvelden te ontginnen.
Dat is toch anders dan op voorraad hebben. Ik geloof het best dat ze net zoveel raketten maken als alle andere landen samen. Ze schieten er ook meer af dan alle andere landen samen op het moment.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin: Russen maken evenveel raketten als andere landen samen
De Russische raketmakers produceren tegenwoordig ongeveer evenveel als alle landen ter wereld bij elkaar, aldus Poetin tegen zorgvuldig uitgekozen arbeiders.
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic
Crimea bridge?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
Ah yisssss, nieuw speelgoed
[ twitter ]
Oekraïne moet het nog steeds zelf doen hé. Rusland heeft gewoon veel en veel meer man. Zelfs met een tandje meer erbij is het niet gegarandeerd dat Oekraïne gaat winnen. We zijn nu een jaar bezig. Er is een nieuw offensief aanstaande. Het kan nog wel vijf jaar gaan duren voordat Oekraïne ze er uit schopt. Op dit moment zie je ook dat Oekraïne aan het verdedigen is. Wanneer was het laatste offensief? Toen met Cherson en die suprise attack, maar verder was er ook niet zo veel.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over. Als het Westen niet wil dat Rusland wint, dan moet er een tandje bij. Maar het gaat allemaal zo moeizaam..ergerlijk.
Het lijkt me praktisch zo onmogelijk, maar we'll see. Stel je voor dat ze weer ineens zo veel raketten hebben wanneer het nieuwe offensief begint.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is toch anders dan op voorraad hebben. Ik geloof het best dat ze net zoveel raketten maken als alle andere landen samen. Ze schieten er ook meer af dan alle andere landen samen op het moment.
Munitie van 'Boing'quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Het verbaasd me eigenlijk hoeveel pro Russische content er nog is op youtube. Vol met pro Russische commments die de acties in Oekraine vergoeilijken.quote:
De generale staf van Oekraïne heeft ook een offensief in de maak. Reken daar maar op. En bij een aanval op vers gehimarse dienstplichtigen door een flink aantal door NATO landen getrainde Oekraïners die rondrijden in westerse tanks, IFV's en APC's weet ik wel wat het resultaat gaat zijn: Russen die in paniek op de vlucht slaan. Daar moet Rusland ook wel eventjes rekening mee houden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekraïne moet het nog steeds zelf doen hé. Rusland heeft gewoon veel en veel meer man. Zelfs met een tandje meer erbij is het niet gegarandeerd dat Oekraïne gaat winnen. We zijn nu een jaar bezig. Er is een nieuw offensief aanstaande. Het kan nog wel vijf jaar gaan duren voordat Oekraïne ze er uit schopt. Op dit moment zie je ook dat Oekraïne aan het verdedigen is. Wanneer was het laatste offensief? Toen met Cherson en die suprise attack, maar verder was er ook niet zo veel.
De AS-4's worden al sinds mei vorig jaar ingezet dus dat is niks nieuws.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat verklaart het niet dat er scheepsraketten tegen gebouwen worden ingezet. Ook zijn de massale aanvallen met kruisraketten afgenomen. Dus ik ben benieuwd waar al die verse raketten naar toe gaan.
Dus geen ATACMS als die komen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Himars wordt niet zomaar overal ingezet omdat een enkele lancering kost al 1 miljoen euro kost. Het is niet bepaald kosten efficiënt om daarmee ingegraven infanterie te bestoken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
De generale staf van Oekraïne heeft ook een offensief in de maak. Reken daar maar op. En bij een aanval op vers gehimarse dienstplichtigen door een flink aantal door NATO landen getrainde Oekraïners die rondrijden in westerse tanks, IFV's en APC's weet ik wel wat het resultaat gaat zijn: Russen die in paniek op de vlucht slaan. Daar moet Rusland ook wel eventjes rekening mee houden.
Al die opgeblazen Russische gouverneurs, burgemeesters en andere hotemetoten in de bezette gebieden gemist?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ehm, je ziet ontzettend weinig partizanenstrijd in bezet gebied.
Klopt, voornamelijk in Melitopol en Kherson is/was er sprake van partizanenstrijd. Het is wel de vraag in hoeverre het gaat om infiltranten of lokaal verzet, of een combinatie van beide.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Al die opgeblazen Russische gouverneurs, burgemeesters en andere hotemetoten in de bezette gebieden gemist?
Nauwkeurigheid van 1 meterquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Heb je jouw percentage wel meegenomen in die berekening?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:23 schreef slashdotter3 het volgende:
86% van alle percentages worden ter plekke verzonnen
[ twitter ]
Holy shit, dat ziet er vet uit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Een lancering van een raket vanaf een HIMARS kost zo'n 150.000 dollar. Met een salvo kun je een vierkante kilometer van soldatenleven ontdoen. Dan veroorzaak je meer schade dan het kost. En als de schade die een drone of raket kan aanrichten groter is de prijs van een patriot schiet je die natuurlijk gewoon af. En je weet wat je verdedigt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Himars wordt niet zomaar overal ingezet omdat een enkele lancering kost al 1 miljoen euro kost. Het is niet bepaald kosten efficiënt om daarmee ingegraven infanterie te bestoken bijvoorbeeld.
Dit is ook een groot probleem bij luchtafweer, patriots zijn bijvoorbeeld erg kostbaar om drones mee uit de lucht te halen.
Maar volgens jou hadden ze Rusland allang er uit moeten trappen gegeven wat ze allemaal al hebben gekregen. Waarom gebeurt dat dan niet.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
De generale staf van Oekraïne heeft ook een offensief in de maak. Reken daar maar op. En bij een aanval op vers gehimarse dienstplichtigen door een flink aantal door NATO landen getrainde Oekraïners die rondrijden in westerse tanks, IFV's en APC's weet ik wel wat het resultaat gaat zijn: Russen die in paniek op de vlucht slaan. Daar moet Rusland ook wel eventjes rekening mee houden.
Ze zijn uit Kyiv getrapt, ze zijn uit Kherson getrapt, ze zijn uit Kharkiv getrapt. Het volgende pak slaag voor de Russen komt er wel weer aan.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar volgens jou hadden ze Rusland allang er uit moeten trappen gegeven wat ze allemaal al hebben gekregen. Waarom gebeurt dat dan niet.
Strategisch is het gewoon een patstelling. Kijk toch eens naar de kaart. Fronten zijn amper veranderd. Al die bodycount zooi is mooi meegenomen, maar geen strategische winst. Een bokser die zijn tegenstander twaalf minuten helemaal kapot slaat is ook geen winst als de ander in de dertiende ronde een knock out scoort.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Al die opgeblazen Russische gouverneurs, burgemeesters en andere hotemetoten in de bezette gebieden gemist?
En wie is degene die nu al twaalf mronden de klappen uitdeelt volgens jou? Rusland of Oekraïne?quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Strategisch is het gewoon een patstelling. Kijk toch eens naar de kaart. Fronten zijn amper veranderd. Al die bodycount zooi is mooi meegenomen, maar geen strategische winst. Een bokser die zijn tegenstander twaalf minuten helemaal kapot slaat is ook geen winst als de ander in de dertiende ronde een knock out scoort.
Prima, dan stuurt Amerika er toch symbolisch 10 stuks die daarna allemaal bij Kyiv gestald wordenquote:
Ik snap niet waarom Duitsland mee wilt als 'hunne' het ook doen.quote:
quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Heb je jouw percentage wel meegenomen in die berekening?
Jawel en dat juist het probleem. Duitsland is erg bang weer een grote oorlog starten met alle nare gevolgen van dien.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Duitsland mee wilt als 'hunne' het ook doen.
Hebben ze dan geen enkel eergevoel en schuldgevoel voor het walgelijke, nazistisch en genocidaal verleden van ze? Totaal geen gevoel om bij de eerste echte gelegenheid de natie te zuiveren van dat duistere verleden.
Kennelijk niet. Misschien blijft een nazi echt een nazi.
Zeker beide partijen. 100k aan beide kanten volgens Milley.Volgens mij heb jij een totaal skewed beeld van dit conflict. Volgens jouw logica had Oekraine Rusland allang het land uit moeten schoppen. Dat gebeurt niet, het is gewoon een gehaktmolen. Steeds maar meer en meer slachtoffers, maar weinig gebied veroverd of heroverd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wie is degene die nu al twaalf mronden de klappen uitdeelt volgens jou? Rusland of Oekraïne?
Polen denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef DrMarten het volgende:
In Almelo stond een trein met 45 4-tonners erop. Zouden die ook richting Oekraïne gaan?
Ook door mijnenvelden, want dat heeft Rusland in het oosten toch flink aangelegd? (samen met de loopgraven en betonnen driehoekjes)quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien wel: Je neemt wat tanks en artillerie om een gat in de Russische linies te schieten en dan ga je met je Senators en IFV's met een noodgang daar doorheen om achter de Russische linies teringshit te veroorzaken. Dat kun je er prima mee doen. Ze gaan hard genoeg.
Vanaf wel punt meet je dan? Want de Russen hebben gemeten vanaf januari nog een gigantisch stuk gebied bezet. En Oekraïne heeft vanaf het hoogtepunt van de Russen een gigantisch stuk terug veroverd. Het is niet alsof we het over een NL provincie hebben, maar een meervoud daarvan. Beide kanten op.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zeker beide partijen. 100k aan beide kanten volgens Milley.Volgens mij heb jij een totaal skewed beeld van dit conflict. Volgens jouw logica had Oekraine Rusland allang het land uit moeten schoppen. Dat gebeurt niet, het is gewoon een gehaktmolen. Steeds maar meer en meer slachtoffers, maar weinig gebied veroverd of heroverd.
Winter he.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Strategisch is het gewoon een patstelling. Kijk toch eens naar de kaart. Fronten zijn amper veranderd. Al die bodycount zooi is mooi meegenomen, maar geen strategische winst. Een bokser die zijn tegenstander twaalf minuten helemaal kapot slaat is ook geen winst als de ander in de dertiende ronde een knock out scoort.
Ik denk dan ook eerder dat jij een totaal skewed beeld hebt. Het is geen potje red alert waar je ff in een uurtje een kaart veroverd. Het is vrij normaal dat dit lang duurt. Zeker als de bezetter flink tegengas krijgt, maar niet kan terugtrekken vanwege totaal gezichtsverlies en misplaatst eergevoel.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zeker beide partijen. 100k aan beide kanten volgens Milley.Volgens mij heb jij een totaal skewed beeld van dit conflict. Volgens jouw logica had Oekraine Rusland allang het land uit moeten schoppen. Dat gebeurt niet, het is gewoon een gehaktmolen. Steeds maar meer en meer slachtoffers, maar weinig gebied veroverd of heroverd.
Kun je voor mij die logica even opschrijven. Er is dit ---> dus dat ---> dan zus ---> etc. En wel concreet alsjeblieft. Echt met voorbeelden. Het is een stevige stelling die je poneert, dus dan moet er natuurlijk wel een goede onderbouwing bij. Of deze losse flodder van je kan ik natuurlijk niet reageren. Dus ik ben benieuwd en ik wacht het even af.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Duitsland mee wilt als 'hunne' het ook doen.
Hebben ze dan geen enkel eergevoel en schuldgevoel voor het walgelijke, nazistisch en genocidaal verleden van ze? Totaal geen gevoel om bij de eerste echte gelegenheid de natie te zuiveren van dat duistere verleden.
Kennelijk niet. Misschien blijft een nazi echt een nazi.
Dan zal Scholzz wel weer zeggen dat ze er eerst moeten staanquote:Op woensdag 18 januari 2023 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Prima, dan stuurt Amerika er toch symbolisch 10 stuks die daarna allemaal bij Kyiv gestald worden
Ik snap ook niet zo goed hoe men erbij komt dat de verliezen gelijk zijn voor Oekraine en Rusland. Rusland heeft veel vaker human wave offensives gedaan. Bakhmut is een gehaktmolen. Oekraine kan verdedigen. Oekraine heeft het thuisvoordeel, beter materieel, betere training, betere leiders...quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Deze oorlog is het laatste wat Putin nog kan doen in zijn regeringsperiode.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:23 schreef bleiblei het volgende:
Zeker als de bezetter flink tegengas krijgt, maar niet kan terugtrekken vanwege totaal gezichtsverlies en misplaatst eergevoel.
Goed plan.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben voor om Duitsland uit de NATO te zetten
10 minutes of fame.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:47 schreef capricia het volgende:
Bijzonder goed optreden van Mark Rutte bij CNN. Mooi interview.
[ twitter ]
Dan gaat ie Afghanisan annexeren voor het jonge kannonenvleesquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Deze oorlog is het laatste wat Putin nog kan doen in zijn regeringsperiode.
En tegelijkertijd voor Rusland het laatste wat ze kunnen doen vanwege de vergrijzing en bevolkingskrimp. Net als China gaat de populatie vanaf nu enkel nog omlaag
[ afbeelding ]
Dan ga ik vast een droge grot opzoekenquote:
quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vanaf wel punt meet je dan? Want de Russen hebben gemeten vanaf januari nog een gigantisch stuk gebied bezet. En Oekraïne heeft vanaf het hoogtepunt van de Russen een gigantisch stuk terug veroverd. Het is niet alsof we het over een NL provincie hebben, maar een meervoud daarvan. Beide kanten op.
Vind het beide kanten op dus ook een bizarre stelling die je maakt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je voor mij die logica even opschrijven. Er is dit ---> dus dat ---> dan zus ---> etc. En wel concreet alsjeblieft. Echt met voorbeelden. Het is een stevige stelling die je poneert, dus dan moet er natuurlijk wel een goede onderbouwing bij. Of deze losse flodder van je kan ik natuurlijk niet reageren. Dus ik ben benieuwd en ik wacht het even af.
Hij is dan ook voornamelijk voor: aansturen dat men nu moet onderhandelen en Rusland de boel in het oosten mag houden. Brengt het iets meer low key dan die andere zoals Young Driller maar komt op hetzelfde neer. Vandaar dat hij steeds blijft zeggen dat er een patstelling is al maanden, evenveel doden, etcquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed hoe men erbij komt dat de verliezen gelijk zijn voor Oekraine en Rusland. Rusland heeft veel vaker human wave offensives gedaan. Bakhmut is een gehaktmolen. Oekraine kan verdedigen. Oekraine heeft het thuisvoordeel, beter materieel, betere training, betere leiders...
We krijgen natuurlijk niet alles mee van het falen van Oekraine, maar volgens mij heeft Oekraine niet zo vaak kansloze aanvallen maandenlang gedaan.
quote:De Doema meldde dat de afgevaardigden de kwestie van het sluiten van YouTube niet bespreken
Veel van de video's die op dit platform worden gehost, zijn in strijd met de Russische wet
Maria PAVLOVA
DEEL
De Doema overweegt de kwestie van het blokkeren van YouTube in Rusland niet.
De Russische Doema bespreekt de kwestie van het sluiten van YouTube-videohosting niet. Dit werd op woensdag 18 januari aangekondigd door Yevgeny Popov, plaatsvervangend voorzitter van de Doema-commissie voor informatiebeleid, en merkte op dat hij persoonlijk tegen de sluiting van deze dienst in Rusland is.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5102330/
Dat zijn de schattingen vanuit de generale staf in de VS.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed hoe men erbij komt dat de verliezen gelijk zijn voor Oekraine en Rusland. Rusland heeft veel vaker human wave offensives gedaan. Bakhmut is een gehaktmolen. Oekraine kan verdedigen. Oekraine heeft het thuisvoordeel, beter materieel, betere training, betere leiders...
We krijgen natuurlijk niet alles mee van het falen van Oekraine, maar volgens mij heeft Oekraine niet zo vaak kansloze aanvallen maandenlang gedaan.
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372quote:The most senior US general estimates that around 100,000 Russian and 100,000 Ukrainian soldiers have been killed or injured in the war in Ukraine.
Het is wel al zijn derde president hè.quote:
Ben geen fan van Rutte maar dit heeft ie wel goed gedaan moet ik zeggen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:47 schreef capricia het volgende:
Bijzonder goed optreden van Mark Rutte bij CNN. Mooi interview.
[ twitter ]
Dit is al eerder besproken. Gewonden =/= dood. Als je kijkt naar of iemand nog inzetbaar is, op de korte of lange termijn, is wat anders en dat is ook van belang maar alsnog is iemand die gewond is niet door de vijand doodgemaakt. Die meneer uit de VS heeft verder niet de beschikking over aantallen, alsof Oekraine dat doorgeeft aan ze. Dus hij roept ook maar wat naar vermoeden. Of heeft de VS een superduper statelliet met AI die kan bijhouden hoeveel mannetjes van welke zijde ergens een kogel vangen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zijn de schattingen vanuit de generale staf in de VS.
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372
Het zijn en blijven schattingen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zijn de schattingen vanuit de generale staf in de VS.
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372
Vooralsnog zijn de Oekraïeners uit Luhansk oblast getrapt, Donetsk oblast getrapt, Zaporizja getrapt, de Krim getrapt, en zitten ze ook nog steeds in de Kherson oblast, hoewel ze inderdaad uit de stad Kherson getrapt zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn uit Kyiv getrapt, ze zijn uit Kherson getrapt, ze zijn uit Kharkiv getrapt. Het volgende pak slaag voor de Russen komt er wel weer aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |