SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Ja dat bedoel ik ook. Het is geen val voor Oekrane, maar die stad wil je echt niet verliezen. Dan gaat alles in een stroomversnelling vrees ik.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook daar hoor je wisselende berichten over. Maar ik vind dat het tempo n de zwaarte van de leveringen de laatste dagen/weken wel heel erg snel wordt opgevoerd.
Overigens ga ik niet zo maar mee in de gedachte dat de val van Kyiv meteen de overwinning voor Rusland betekent, het is geen vlagveroveren. Maar het is natuurlijk wel een major setback en veel zal ook afhangen van de manier waarop.
O, dat weet ik prima, ik ben bekend met Hongarije '56 en de Praagse lente en ook hoe er intern is huisgehouden. De culturele genocide die de Russen nu proberen door te zetten in Oekraine dient om de nationale geest te breken. Het kidnappen van die Oekraiense kinderen is een zeer gekende Russische techniek om dat te bewerkstelligen. Zoals ik al schreef staat Rusland nog wel een trede hoger op de ladder van schofterigheid.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat je je wat beter dient te informeren over hoe de Russen decennialang in Oost-Europa hebben huisgehouden tijdens hun bezetting van die landen...
Een voormalig commandant der strijdkrachten (lees, opperhoofd van het gehele leger incl. luchtmacht en marine) laat zich echt niet verleiden tot een twitter irritatiequote:Op zondag 15 januari 2023 01:12 schreef -XOR- het volgende: [..] Ik denk dat dit vooral ook irritatie is met betrekking tot de laffe houding van Duitsland.
Het is tot nu toe wel het vaste patroon geweest dat nieuwe wapensystemen eerst in kleine aantallen geleverd werden voor uitproberen/opleiding/kijken wat de Oekraners er van bakken om dan in latere batches met het volume te komen.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:27 schreef phpmystyle het volgende:
14 challengers zijn een druppel op de gloeiende plaat. Er zullen vele honderde tanks geleverd moeten worden. Desnoods kopen we ze van de amerikanen.
En ook iemand waarvan je mag verwachten dat hij contacten heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij nog toegang heeft tot inlichtingen ed. Maar als je maar veel mensen spreekt die zelf ook weer veel mensen spreken dan bouw je over tijd toch best wel een accuraat beeld op.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een voormalig commandant der strijdkrachten (lees, opperhoofd van het gehele leger incl. luchtmacht en marine) laat zich echt niet verleiden tot een twitter irritatie. Hij is niet niveautje Elon Musk ofzo. Dit is iemand met ervaring n kalmte.
Mwoah. Denk dat de leveringen meer gerelateerd waren aan de mate van verdere escalatie en bereidwilligheid. Vaktechnisch heb ik weinig negatieve verhalen gelezen over de oekraieners.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is tot nu toe wel het vaste patroon geweest dat nieuwe wapensystemen eerst in kleine aantallen geleverd werden voor uitproberen/opleiding/kijken wat de Oekraners er van bakken om dan in latere batches met het volume te komen.
Ze trainen toch al maanden in de VK? Wellicht ook op tanks dan?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah. Denk dat de leveringen meer gerelateerd waren aan de mate van verdere escalatie en bereidwilligheid. Vaktechnisch heb ik weinig negatieve verhalen gelezen over de oekraieners.
Denk niet dat er de luxe meer is om vele weken/maanden voor training uit te trekken, by the way they are not idiots. Ik denk dat de nood heel hoog is.
Ik neem aan dat dat de Russen niet nu al voor de poorten van Kiev staan maar denk dat hij goed aanvoelt welke tactische slagen tipping points kunnen zijn, weet hoezeer die dan een bepaalde beweging kunnen versnellen/ doen omslaan en daarom urgentie voelt.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En ook iemand waarvan je mag verwachten dat hij contacten heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij nog toegang heeft tot inlichtingen ed. Maar als je maar veel mensen spreekt die zelf ook weer veel mensen spreken dan bouw je over tijd toch best wel een accuraat beeld op.
Het begon ook met twee himarsen bijvoorbeeld. Dat patroon zie ik wel echt.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah. Denk dat de leveringen meer gerelateerd waren aan de mate van verdere escalatie en bereidwilligheid. Vaktechnisch heb ik weinig negatieve verhalen gelezen over de oekraieners.
Denk niet dat er de luxe meer is om vele weken/maanden voor training uit te trekken, by the way they are not idiots. Ik denk dat de nood heel hoog is.
Het is zeker een opening voor andere landen om ook tanks e.d. te gaan leveren. What's next? F16'squote:Op zondag 15 januari 2023 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het begon ook met twee himarsen bijvoorbeeld. Dat patroon zie ik wel echt.
Ik twijfelde nog of ik moest toevoegen “maar ik vraag me af of die tijd er nu is”. Dus die zorg deel ik wel. Maar ik wil ook niet al te verregaande conclusies trekken op basis van wat koude grond analyse van tweets/podcastjes en stukken in kranten.
Er gaan her en der wel geruchten dat die opleiding al lang en breed gestart zou zijnquote:Op zondag 15 januari 2023 01:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is zeker een opening voor andere landen om ook tanks e.d. te gaan leveren. What's next? F16's![]()
Nja, we hebben er een paar over nu we een aantal F35's geleverd hebben gekregen toch?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er gaan her en der wel geruchten dat die opleiding al lang en breed gestart zou zijn
Dat zou me niks verwonderen trouwens.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er gaan her en der wel geruchten dat die opleiding al lang en breed gestart zou zijn
Straaljagers met juichshirtsquote:Op zondag 15 januari 2023 01:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, we hebben er een paar over nu we een aantal F35's geleverd hebben gekregen toch?Alleen die oranje F16 (met die leeuw erop) zou ik dan maar hier houden
![]()
[ afbeelding ]
Zouden die apparaten om mee te opereren zo ingewikkeld zijn? De oekrainers hebben zelf - in beperkte aantallen - ook fatsoenlijke artillerie en cavalerie eenheden.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het begon ook met twee himarsen bijvoorbeeld. Dat patroon zie ik wel echt.
Ik twijfelde nog of ik moest toevoegen “maar ik vraag me af of die tijd er nu is”. Dus die zorg deel ik wel. Maar ik wil ook niet al te verregaande conclusies trekken op basis van wat koude grond analyse van tweets/podcastjes en stukken in kranten.
Mij ook niet, maar als het zo is dan gaat het om een hele kleine groep. Anders hou je dat niet geheim. Dan ben je hoogstens bezig met een soort train the trainer idee.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zou me niks verwonderen trouwens.
mwaaa ja en nee.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:27 schreef phpmystyle het volgende:
14 challengers zijn een druppel op de gloeiende plaat. Er zullen vele honderde tanks geleverd moeten worden. Desnoods kopen we ze van de amerikanen.
Zijn er laatst een aantal verkocht aan een particulier bedrijf, de rest gaat terug naar de VS voor onderdelen?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, we hebben er een paar over nu we een aantal F35's geleverd hebben gekregen toch?Alleen die oranje F16 (met die leeuw erop) zou ik dan maar hier houden
![]()
Wat overigens een verschrikkelijk mooi toestel is![]()
[ afbeelding ]
Ja maar zijn die challengers of leo's nou zo fundamenteel anders als d emoderne t-84 b van Oekraiene?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
mwaaa ja en nee.
14 tanks gaat niet heel het verloop van de oorlog helemaal anders maken. Maar als je die 14 tegelijk inzet wanneer je een tegenaanval gaat doen in de lente. Dan kan het weldegelijk een groot verschil zijn om door de verdediging heen te komen. En als je daar doorheen bent kan je pincer movements uitvoeren en troepen insluiten.
Dan kunnen die maar 14 tanks van hele grote waarden zijn.
Ok, bijzonder... NL houdt er toch ook wel een paar toch? Dan heb je ook nog een paar kisten nodig als donor lijkt me. Geen idee hoe dat gaat werken.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn er laatst een aantal verkocht aan een particulier bedrijf, de rest gaat terug naar de VS voor onderdelen?
Weet niet meer precies wat het was maar veel zullen er niet over zijn
Modern? Die dingen komen uit de jaren 80 of zoquote:Op zondag 15 januari 2023 01:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar zijn die challengers of leo's nou zo fundamenteel anders als d emoderne t-84 b van Oekraiene?
Ik denk dat we in een fase zitten dat kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit.
Overigens zijn de meeste Russische t-72 ook gewoon modern met fatsoenlijke fire en control systemen, afgaand op reddit, filmpjes. En ja ik weet dat ze ook verouderde -62 tanks gebruiken, maar toch.
3 maanden training zou prima uitkomen hoor. Precies op tijd voor de lente om een tegenaanval te beginnenquote:Op zondag 15 januari 2023 01:52 schreef phpmystyle het volgende:
Nu DE ook met tanks zal moeten komen, hoelang zal de training duren? 2, maand, 4 maand, 6 maand
Er wordt toch een grote aanval van Rusland verwacht ergens in februari? Dan is dat niet op tijdquote:Op zondag 15 januari 2023 01:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
3 maanden training zou prima uitkomen hoor. Precies op tijd voor de lente om een tegenaanval te beginnen
Denk dat er op korte termijn al risico is op een vernieuwde invasie op kiev.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
3 maanden training zou prima uitkomen hoor. Precies op tijd voor de lente om een tegenaanval te beginnen
Hoezo moeten ze daarmee komen? Hebben ze uberhaubt al toestemming gegeven aan Polen om Leopards te leveren?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:52 schreef phpmystyle het volgende:
Nu DE ook met tanks zal moeten komen, hoelang zal de training duren? 2, maand, 4 maand, 6 maand
Moeten niks, maar moreel mijn inziens wel. Het verloop van de geschiedenis waar Duitsland grote invloed op heeft gehad heeft ons gebracht waar we nu zijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoezo moeten ze daarmee komen? Hebben ze uberhaubt al toestemming gegeven aan Polen om Leopards te leveren?
Niet alleen dat, Duitsland zit nu eenmaal in de EU en in de NAVO, dan is het ook belangrijk dat er gelijkstemmig gehandeld wordt en dan moeten de Fritzjes niet als enige heel sneaky over de oorlog heenkijken en hun economische belang gaan verdedigen.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moeten niks, maar moreel mijn inziens wel. Het verloop van de geschiedenis waar Duitsland grote invloed op heeft gehad heeft ons gebracht waar we nu zijn.
Opvolger van de M109quote:Op zondag 15 januari 2023 01:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het VK stuurt ook nog is 30 AS90s 155mm self-propelled guns.
Ik durf wel te stellen dat als Duitsland zich de afgelopen 15 jaar een stuk assertiever had opgest3ld we nooit in deze situatie waren beland. Je kunt veel van Nederland zeggen wat dat betreft, maar niet dat we ons afhankelijk hebben gemaakt van 1 onbetrouwbaar kutland.quote:Op zondag 15 januari 2023 02:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet alleen dat, Duitsland zit nu eenmaal in de EU en in de NAVO, dan is het ook belangrijk dat er gelijkstemmig gehandeld wordt en dan moeten de Fritzjes niet als enige heel sneaky over de oorlog heenkijken en hun economische belang gaan verdedigen.
Ik heb zelfs een foto gezien van Ukrainse piloten op een Amerikaanse F16 school. Maanden geleden al.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het klunzige is er nog steeds maar ook de Russen leren af en toe van hun fouten.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was er al bang voor dat de Russen werden onderschat de afgelopen maanden. Het klunzige is er wel af.
Ik denk dat de navo all in moet gaan.
Het gaat de schollzen in deze wereld alleen maar om goedkoop gasquote:Op zondag 15 januari 2023 02:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet alleen dat, Duitsland zit nu eenmaal in de EU en in de NAVO, dan is het ook belangrijk dat er gelijkstemmig gehandeld wordt en dan moeten de Fritzjes niet als enige heel sneaky over de oorlog heenkijken en hun economische belang gaan verdedigen.
Met alle respect voor Navalny, maar wat had hij anders verwacht? Hij zat veilig in Duitsland maar verkoos terug te gaan naar dat fascistische kloteland waar een totaal gebrek aan respect voor menselijk leven bestaat, in het bijzonder voor oppositiepolitici als Navalny en Nemtsov.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Weet niet of dit draadje al gepost was. Bizar.
[ twitter ]
Die dingen zijn echt op, misschien dat er een paar blijven als gate guardian maar als we naast f35 nog wat F16's in dienst willen houden (valt wat voor te zeggen) dan moeten we nieuwe kopenquote:Op zondag 15 januari 2023 01:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, bijzonder... NL houdt er toch ook wel een paar toch? Dan heb je ook nog een paar kisten nodig als donor lijkt me. Geen idee hoe dat gaat werken.
De Britten zullen niet veel tanks leveren. Er zijn maar rond de 400 Challenger 2 tanks gebouwd waarvan een gedeelte naar de zandbak is geexporteerd. Verder is de productie faciliteit voor deze tanks jaren geleden gesloten. De Challenger 3 tank is een upgrade van de Challenger 2 en geen compleet nieuwe tank.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is tot nu toe wel het vaste patroon geweest dat nieuwe wapensystemen eerst in kleine aantallen geleverd werden voor uitproberen/opleiding/kijken wat de Oekraners er van bakken om dan in latere batches met het volume te komen.
Natuurlijk was het een domme actie en het is ook niet dat Navalny de Messias is (hij vindt ook dat de Krim Russisch is, bijvoorbeeld), maar het draadje geeft wel aan dat we te maken hebben met een regime dat niets om mensenlevens geeft. Zoals je zelf al aangeeft.quote:Op zondag 15 januari 2023 05:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
Met alle respect voor Navalny, maar wat had hij anders verwacht? Hij zat veilig in Duitsland maar verkoos terug te gaan naar dat fascistische kloteland waar een totaal gebrek aan respect voor menselijk leven bestaat, in het bijzonder voor oppositiepolitici als Navalny en Nemtsov.
Daarbij vind ik het zelf niet eens een schokkend verhaal. In Rusland is een mensenleven echt geen ruk waard. Verkrachting en marteling komen daar op allerlei manieren in de gevangenis voor, als je dan gaat zeiken over een psychopaat op je afdeling dan heb je weinig reden tot klagen denk ik.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het een domme actie en het is ook niet dat Navalny de Messias is (hij vindt ook dat de Krim Russisch is, bijvoorbeeld), maar het draadje geeft wel aan dat we te maken hebben met een regime dat niets om mensenlevens geeft. Zoals je zelf al aangeeft.
Is al jaren geleden dat het demoteam vloog met deze prachtige kleurstelling. Is gewoon weer overgespoten in de standaardkleuren.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
![]()
Wat overigens een verschrikkelijk mooi toestel is![]()
[ afbeelding ]
Als Zweden nou eens gevluchte PKK- en Glen-terroristen uitlevert aan Turkije dan stemmen Turkije en Hongarije in met het lidmaatschap van Zweden en Finland aan de NAVO. De Turken zijn de mislukte staatsgreep van juli 2016 niet vergeten en het is niet aan de Turken uit te leggen dat de terroristen die verantwoordelijk zijn voor de mislukte staatsgreep vrijuit gaan in Zweden. Daar moet orde op zaken worden gesteld.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Slecht nieuws: Turkije schort de toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO zeer waarschijnlijk op tot juni. https://www.wsj.com/artic(...)e-months-11673705878
Bijzonder zo'n inkijkje bij het 428ste regiment. Wat willen ze hiermee bereiken? Zal ze niet in dank worden afgenomen.quote:
Blijkbaar moet alles eerst gerepareerd worden, alle tanks uit elkaar en weer in elkaar zetten. Dat gaat wel een jaartje duren - ls ze al opdracht krijgen en (uiteraard) voorfinanciering.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mijn Duits is niet zo goed. Maar waarom zouden ze pas in 2024 kunnen leveren?
Ok. Gaat dat op voor alle Europese Leopard tanks of is het enkel Duitsland die geen onderhoud heeft gepleegd?quote:Op zondag 15 januari 2023 09:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Blijkbaar moet alles eerst gerepareerd worden, alle tanks uit elkaar en weer in elkaar zetten. Dat gaat wel een jaartje duren - ls ze al opdracht krijgen en (uiteraard) voorfinanciering.
Dit geldt puur en alleen voor de 22 Leopard 2 en 88 Leopard 1-tanks die Rheinmetall zelf op voorraad heeft, betreft dus geen arsenalen van landen. De grote vraag is natuurlijk wel of de arsenalen van Duitsland, Finland, Polen enzovoorts in betere staat verkeren.quote:Op zondag 15 januari 2023 10:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ok. Gaat dat op voor alle Europese Leopard tanks of is het enkel Duitsland die geen onderhoud heeft gepleegd?
Duitsland zal sowieso niet zelf gaan leveren denk ik. Dus als andere Europese landen de (wel operationele) Leopards leveren dan hoeft het geen probleem te zijn.
In tegenstelling tot de failliete pauperdictatuur van de Turken heeft Zweden een functionerende rechtsstaat waar politici niet besluiten over uitlevering, ik begrijp dat je een voorstander bent van de eerste staatsvorm?quote:Op zondag 15 januari 2023 09:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als Zweden nou eens gevluchte PKK- en Glen-terroristen uitlevert aan Turkije dan stemmen Turkije en Hongarije in met het lidmaatschap van Zweden en Finland aan de NAVO. De Turken zijn de mislukte staatsgreep van juli 2016 niet vergeten en het is niet aan de Turken uit te leggen dat de terroristen die verantwoordelijk zijn voor de mislukte staatsgreep vrijuit gaan in Zweden. Daar moet orde op zaken worden gesteld.
De VS, UK en EU geven de Zweden veiligheidsgaranties en de Russen hebben het druk met hun eigen strijdmacht laten vernietigen dus denk dat de Zweden wel goed zitten voor nu.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Slecht nieuws: Turkije schort de toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO zeer waarschijnlijk op tot juni. https://www.wsj.com/artic(...)e-months-11673705878
Dat is ook de reden waarom Turkije niet langer in de NATO thuishoort, sla de statuten er maar op na. NATO kan opgeheven worden en ervoor in de plaats een Atlantisch Pacifische Verdrags Organisatie waarbij met 2/3 van de stemmen een lid uitgezet kan worden dat verstoot tegen de kernwaarden zoals rechtstatelijkheid en democratie.quote:Op zondag 15 januari 2023 10:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de failliete pauperdictatuur van de Turken heeft Zweden een functionerende rechtsstaat waar politici niet besluiten over uitlevering, ik begrijp dat je een voorstander bent van de eerste staatsvorm?
Eigenlijk geen nieuws dit natuurlijk. Zweden gaat niet doen wat de Turken willen, het uitleveren van Gulen en PKK lui, dus moeten de Turken op een andere manier gepaaid worden. Kijk wat de Amerikanen doen met de f16s. En het is natuurlijk verkiezingsjaar in Turkije. Erdogan kan deze situatie blijven uitmelken.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Dit is natuurlijk wel zo. Echter zou het voor de Turken enorm schelen als het niet de normaalste zaak van de wereld is dat je in Zweden met vlaggen kan zwaaien van een internationaal erkende terroristische organisatie, de PKK. Dit geldt niet alleen voor Zweden, maar ook voor een Nederland. Juridisch zijn zowel de PKK als Isis terroristische organisaties. Echter is het geen enkel probleem om PKK vlaggen te zwaaien tijdens demonstraties maar een Isis vlag is dan weer wel een probleem.quote:Op zondag 15 januari 2023 10:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de failliete pauperdictatuur van de Turken heeft Zweden een functionerende rechtsstaat waar politici niet besluiten over uitlevering, ik begrijp dat je een voorstander bent van de eerste staatsvorm?
Tanks kan ik nog inkomen.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Niemand hier op aangeslagen?
Wel met een grote korrel zout natuurlijk.
Was volgens mij al voorbijgekomen... Komt uit The Mirror, is vooralsnog niet heel serieus te nemen. Ik geloof het pas als ze daar daadwerkelijk vliegen.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Erdo vreet gewoon van het walletje wat hem het beste uitkomt. Die gast is een profiteur eerste klas.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:04 schreef quirina het volgende:
Erdo is de enige die met Putin kan praten h.
Vergeet dat niet.
Yeah, geloof het ook niet echt.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tanks kan ik nog inkomen.
Apache is andere koek, dat leer je niet zo 123 training er van kost op zijn minst een jaar ofzo.
Over een aantal jaar, als ik de meeste landen van Europa weleens bezocht heb ik wil ik graag op reis naar Moskou, Sint-Petersburg, Minsk, Abchazi, Transnistri en De Krim. Als de speciale militaire operatie in Oekrane dan nog steeds voortduurt dan heb gewoon schijt aan de oranje en rode reisadviezen en ga ik op reis naar Rusland, Belarus, Abchazi en Transnistri.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:04 schreef quirina het volgende:
Vergeet dat niet.
Ik heb er ook nergens anders iets over gelezen. Enkel dat de Britten zaken, die in de Oekrane oorlog aan het licht gekomen zijn, in de opleiding van hun Apache bemanningen gaan implementeren.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Was volgens mij al voorbijgekomen... Komt uit The Mirror, is vooralsnog niet heel serieus te nemen. Ik geloof het pas als ze daar daadwerkelijk vliegen.
Dan huur je toch piloten erbij, Putin doet ook niets anders.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tanks kan ik nog inkomen.
Apache is andere koek, dat leer je niet zo 123 training er van kost op zijn minst een jaar ofzo.
Ik, ik, ik...quote:Op zondag 15 januari 2023 11:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Over een aantal jaar, als ik de meeste landen van Europa weleens bezocht heb ik wil ik graag op reis naar Moskou, Sint-Petersburg, Minsk, Abchazi, Transnistri en De Krim. Als de speciale militaire operatie in Oekrane dan nog steeds voortduurt dan heb gewoon schijt aan de oranje en rode reisadviezen en ga ik op reis naar Rusland, Belarus, Abchazi en Transnistri.
Ja, eens. Maar helaas is hij een mega-handige onderhandelaar. Gaat niets uit de weg om Turkse belangen te behartigen.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
Erdo vreet gewoon van het walletje wat hem het beste uitkomt. Die gast is een profiteur eerste klas.
Daar ben ik het niet mee eens. Turkije is natuurlijk een loose cannon binnen het Westerse bondgenootschap, maar het is wel een heel belangrijk land, met een zeer strategische locatie, die we binnenboord moeten proberen te houden.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:01 schreef RamboDirk het volgende:
Sowieso was het een fout de Turken toe te laten tot de NAVO, onbetrouwbare partner met dictatoriale neigingen. Altijd al zo geweest.
Nee, maar als de Russen met een offensief komen met grootschalige tank inzet is de Apache natuurlijk in zijn element.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb er ook nergens anders iets over gelezen. Enkel dat de Britten zaken, die in de Oekrane oorlog aan het licht gekomen zijn, in de opleiding van hun Apache bemanningen gaan implementeren.
Ik zie ook niet in hoe je Apaches effectief in zou kunnen zetten tegen golven aan gemobiliseerd vlees.
Eens. Nu zijn ze irritant binnen de NAVO plannen. Kick je ze eruit zijn ze constructief binnen Rusland zijn plannen.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Turkije is natuurlijk een loose cannon binnen het Westerse bondgenootschap, maar het is wel een heel belangrijk land, met een zeer strategische locatie, die we binnenboord moeten proberen te houden.
Turkije in het Rusland/China kamp is iets wat je niet moet willen. Turkije speelt een beetje een onbetrouwbare dubbelrol, maar dat kan in een later stadium als er wel met Rusland onderhandeld kan worden best van pas komen.
Dat hebben we bijvoorbeeld ook al gezien bij de graandeal.
Of Navalny's terugkeer dom is valt af van welk perspectief je hanteert. Navalny heeft ervoor gekozen om echte oppositie te voeren tegen Poetin, en dat kan in Rusland helemaal niet, de oppositie in het parlement en in de media staan onder controle van Poetin en iedereen die ervan afwijkt wordt buitengesloten, opgesloten of vermoord.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het een domme actie en het is ook niet dat Navalny de Messias is (hij vindt ook dat de Krim Russisch is, bijvoorbeeld), maar het draadje geeft wel aan dat we te maken hebben met een regime dat niets om mensenlevens geeft. Zoals je zelf al aangeeft.
Plus dat Turkije een grotere kans heeft op een normale leider. Erdogan valt ook wel een keer om.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Turkije is natuurlijk een loose cannon binnen het Westerse bondgenootschap, maar het is wel een heel belangrijk land, met een zeer strategische locatie, die we binnenboord moeten proberen te houden.
Turkije in het Rusland/China kamp is iets wat je niet moet willen. Turkije speelt een beetje een onbetrouwbare dubbelrol, maar dat kan in een later stadium als er wel met Rusland onderhandeld kan worden best van pas komen.
Dat hebben we bijvoorbeeld ook al gezien bij de graandeal.
Dan zullen er toch echt substantile aantallen gestuurd moeten worden en niet een handjevol.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee, maar als de Russen met een offensief komen met grootschalige tank inzet is de Apache natuurlijk in zijn element.
Dit soort berichten bekken lekker, maar Turkije is militair-strategisch van gigantisch belang voor de NAVO. Het is onbegrijpelijk dat er niet binnenskamers even wordt onderhandeld tussen Turkije, Finland, Zweden en de VS. Hongarije is de boel aan het traineren en is van weinig belang. De VS moet Orban keihard toespreken.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:01 schreef RamboDirk het volgende:
Sowieso was het een fout de Turken toe te laten tot de NAVO, onbetrouwbare partner met dictatoriale neigingen. Altijd al zo geweest.
Ach voorlopig is het 1 gerucht.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan zullen er toch echt substantile aantallen gestuurd moeten worden en niet een handjevol.
Het probleem is dat er weinig te onderhandelen valt. Turkije wil de uitlevering van die (vermeende) PKK-mensen. Zweden geeft terecht aan dat de rechterlijke macht moet beslissen of ze mogen worden uitgeleverd. Je kunt niet de rechtstaat even aan de kant zetten om het NAVO-lidmaatschap binnen te hengelen.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dit soort berichten bekken lekker, maar Turkije is militair-strategisch van gigantisch belang voor de NAVO. Het is onbegrijpelijk dat er niet binnenskamers even wordt onderhandeld tussen Turkije, Finland, Zweden en de VS. Hongarije is de boel aan het traineren en is van weinig belang. De VS moet Orban keihard toespreken.
Nee, de tijden zijn nogal veranderd sinds WOII en de koude oorlog. NATO moet opgeheven vanwege achterhaald en het bevat een fatale weeffout. Er kan een nieuwe verdrags organisatie opgericht waarbij met 2/3 meerderheid van stemmen een lid kan worden uitgezet mits het niet langer aan de kernwaarden zoals democratie en rechtstatelijkheid voldoet. Ook pacifische landen zoals Japan, NZ en Australie kunnen zich dan aansluiten.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De enige uitweg is dat we Turkije iets anders als alternatief kunnen bieden om alsnog akkoord te gaan.
Of vrijwilligers vragen en inlijven in Oekranse leger.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dan huur je toch piloten erbij, Putin doet ook niets anders.
Apache verhaal is klinklare onzin.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach voorlopig is het 1 gerucht.
Liever ook een veelfout aan tanks.
Ik denk dat 4 apaches, mits goed gebruikt en dat is denk ik ook een dingetje, nog best een fijne aanvulling kunnen zijn.
Wie bent gy, opdat gy uzelf, als fok!er zijnde, boven de twitter plaatst?quote:Op zondag 15 januari 2023 12:27 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Apache verhaal is klinklare onzin.
Twitter zwets.
Als het aan Medvedev ligt staan ze morgen al aan de Duitse grens om Nazi-Europa een lesje te gaan leren en er Nova Rossiya van te maken.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of vrijwilligers vragen en inlijven in Oekranse leger.
Zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Ze vechten toch al tegen NATO althans dat word beweert aan het volk en leger.
Wat betreft veiligheidsbeleid kan je niet iedereen afstoten/uitsluiten die niet volledig zuiver op de graad zijn qua democratie en rechtsstatelijkheid. Dan zouden we naast Turkije ook Polen en Hongarije uit de NAVO moeten zetten. Dat maakt ons ontzettend kwetsbaar. Zoveel vrienden heeft Europa niet meer in de wereld.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, de tijden zijn nogal veranderd sinds WOII en de koude oorlog. NATO moet opgeheven vanwege achterhaald en het bevat een fatale weeffout. Er kan een nieuwe verdrags organisatie opgericht waarbij met 2/3 meerderheid van stemmen een lid kan worden uitgezet mits het niet langer aan de kernwaarden zoals democratie en rechtstatelijkheid voldoet. Ook pacifische landen zoals Japan, NZ en Australie kunnen zich dan aansluiten.
We zijn veruit superieur aan welke schurkenstaat dan ook. Economisch en ook militair.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat betreft veiligheidsbeleid kan je niet iedereen afstoten/uitsluiten die niet volledig zuiver op de graad zijn qua democratie en rechtsstatelijkheid. Dan zouden we naast Turkije ook Polen en Hongarije uit de NAVO moeten zetten. Dat maakt ons ontzettend kwetsbaar. Zoveel vrienden heeft Europa niet meer in de wereld.
Met echte schurkenstaten moet je natuurlijk niet samenwerken, maar je moet wel enige ruimte houden om samen te werken met landen die niet helemaal voldoen aan het Westerse ideaalbeeld.
Daarom geloof ik het ook niet. WMB liever gisteren dan vandaag, maar de trainingstijd, de logistiek, het feit dat die dingen 1 brok technologie zijn waar je dus niet 'ff' het battlefield management system uit kan rippen zoals ze bij de HIMARS gedaan hebben....quote:Op zondag 15 januari 2023 09:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Amerika ja. Europa niet. We gaan er altijd maar vanuit dat we lekker kunnen blijven parasiteren op de Amerikaanse defensie. Trump heeft wel bewezen dat dit geen vanzelfsprekendheid meer is.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
We zijn veruit superieur aan welke schurkenstaat dan ook. Economisch en ook militair.
We hebben echt geen landen als Polen, Hongarije of Turkije nodig om een Rusland buiten te deur te houden. Snap niet dat het beschaafde Westen zich laat chanteren door zulke landen. Een Hongarije is een derdewereldland zodra de Europese steun wegvalt. Europa zou hen moeten chanteren.
Oekrane en de NAVO willen overduidelijk niet escalleren. De NAVO geeft iedere keer mondjesmaat wapens. ATACMS etc wordt niet geleverd. Iedere keer als Rusland verder escalleert, wordt de wapenlevering opgevoerd.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel het resultaat. Wanneer de tegenpartij escaleert moet je daarin meegaan. Totdat er een moment komt om uit de escalatie cyclus te stappen,maar zover zijn we nog niet.
Als ik dit soort berichten lees dan vraag ik mij werkelijk af wat we nog wel hebben. Als Moskou dit leest dan kunnen ze zo Europa binnenvallen. Engeland heeft weinig tanks en de fabrieken zijn gesloten. Duitsland doet er minstens een jaar over om 1 tank te leveren.quote:
Oneens,quote:Op zondag 15 januari 2023 12:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat betreft veiligheidsbeleid kan je niet iedereen afstoten/uitsluiten die niet volledig zuiver op de graad zijn qua democratie en rechtsstatelijkheid. Dan zouden we naast Turkije ook Polen en Hongarije uit de NAVO moeten zetten. Dat maakt ons ontzettend kwetsbaar. Zoveel vrienden heeft Europa niet meer in de wereld.
Met echte schurkenstaten moet je natuurlijk niet samenwerken, maar je moet wel enige ruimte houden om samen te werken met landen die niet helemaal voldoen aan het Westerse ideaalbeeld.
Wij leunen op de VSquote:Op zondag 15 januari 2023 13:14 schreef fjs het volgende:
[..]
Als ik dit soort berichten lees dan vraag ik mij werkelijk af wat we nog wel hebben. Als Moskou dit leest dan kunnen ze zo Europa binnenvallen. Engeland heeft weinig tanks en de fabrieken zijn gesloten. Duitsland doet er minstens een jaar over om 1 tank te leveren.
Man wat een shit show heeft de politiek ervan gemaakt. Die fabrieken zouden 10 maand geleden al geopend moeten zijn en op volle productie. We zijn echt een lachertje..todat de russen straks werkelijk aan onze grenzen staan dan zal het lachen ons gauw vergaan en vluchten de elite weer naar het buitenland. Er wordt dus geen zak gedaan op militair gebied.
Ja.. gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Als het aan Medvedev ligt staan ze morgen al aan de Duitse grens om Nazi-Europa een lesje te gaan leren en er Nova Rossiya van te maken.
Turkije zit er echt al 60+ jaar bij.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eens. Nu zijn ze irritant binnen de NAVO plannen. Kick je ze eruit zijn ze constructief binnen Rusland zijn plannen.
Vanuit Turks oogpunt is deze houding eigenlijk ook wel logisch.
dictators onder elkaarquote:Op zondag 15 januari 2023 11:04 schreef quirina het volgende:
Vergeet dat niet.
Ah ja.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarom geloof ik het ook niet. WMB liever gisteren dan vandaag, maar de trainingstijd, de logistiek, het feit dat die dingen 1 brok technologie zijn waar je dus niet 'ff' het battlefield management system uit kan rippen zoals ze bij de HIMARS gedaan hebben....
Hier kan ik alleen maar om lachen.quote:Poetin positief over voortgang 'militaire operatie' in Oekrane
Artikel van ANP • 1 uur geleden
MOSKOU (ANP/RTR) - De Russische president Vladimir Poetin is positief over de voortgang van wat hij de "speciale militaire operatie" in Oekrane noemt. "Alles verloopt volgens plan."
Rusland eiste zondag de verantwoordelijkheid op voor de raketaanvallen op Oekraense steden, waarbij volgens Oekraense media 28 mensen om het leven kwamen. Rusland viel in februari 2022 Oekrane binnen met als doel snel de regering uit te schakelen en delen van het land te veroveren. De oorlog duurt al veel langer dan Rusland vooraf had gedacht en kost ook meer geld, wapens en mensen.
"We zien een positieve dynamiek", aldus Poetin. "Ik hoop dat onze troepen ons nog meer tevreden stellen en snel meer resultaten gaan boeken."
https://www.msn.com/nl-nl(...)48d79e22701316d46622
Gerommel aan de marge. Maar de inname van soledar door de Russen kan voor hen wel een morele boost zijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nog enige vooruitgang aan de front of nog steeds gerommel in de marge?
Dat kruidenvrouwtje is blijkbaar nog niet wakker geworden in de grotemensenwereld.quote:
Jammer dat dergelijk volk, en ook de met termen als "oorlogshitsers" strooiende wappies aan de andere kant, nou nooit eens toelicht waar die onderhandelingen nou precies over moeten gaan. Durf er bijna vergif op in te nemen dat daar vrijwel nooit over nagedacht wordt.quote:
Vraag is als er echt stront aan de knikker is wat types zoals Erdo gaat doen. Vertrouw ze voor geen meter. Een handtekening onder een verdrag is net zoveel waard als het papier waarop het geschreven is.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Turkije zit er echt al 60+ jaar bij.
Vanuit NATO standpunt is de ligging perfect en verleden politiek geld niet voor de huidige politiek.
Er uit schoppen is ook niet echt een optie..
Turkije is gewoon goed voor NATO ivm leger en ligging, dat ze zelf zo irritant doen word overwogen.
Dat Turkije bij de NATO is meer positief dan negatief als je alles op telt.
Zeker waar, maar ik heb het idee dat net als Poetin dat hij niet zo heel lang meer aan de macht zal zijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 14:09 schreef fjs het volgende:
[..]
Vraag is als er echt stront aan de knikker is wat types zoals Erdo gaat doen. Vertrouw ze voor geen meter. Een handtekening onder een verdrag is net zoveel waard als het papier waarop het geschreven is.
Het blijkt al dat je je niet eens verdiept hebt in de NATO statuten maar er wel graag een oordeel over velt. De statuten voorzien niet in het uitsluiten van een lid dus dergelijke onzin kan je weglaten. De moral hazard die dat bovendien creeert dictators juist in het zadel te houden/helpen maakt het op langere termijn sowieso onhoudbaar.De mogelijkheid van 2 walletjes te kunnen blijven eten stimuleert namelijk een bevolking de keuzes richting dictatuur op deze wijze. Zie ook Servie bijv.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Turkije zit er echt al 60+ jaar bij.
Vanuit NATO standpunt is de ligging perfect en verleden politiek geld niet voor de huidige politiek.
Er uit schoppen is ook niet echt een optie..
Turkije is gewoon goed voor NATO ivm leger en ligging, dat ze zelf zo irritant doen word overwogen.
Dat Turkije bij de NATO is meer positief dan negatief als je alles op telt.
Men denkt dat onderhandelingen automatisch een staakt het vuren inhoudt. Dat is het doel van Putin Pijpers.quote:Op zondag 15 januari 2023 14:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jammer dat dergelijk volk, en ook de met termen als "oorlogshitsers" strooiende wappies aan de andere kant, nou nooit eens toelicht waar die onderhandelingen nou precies over moeten gaan. Durf er bijna vergif op in te nemen dat daar vrijwel nooit over nagedacht wordt.
Ik stel voor dat Greenpeace hun oorlogsschepen tegen Putin in zet.quote:
Dat is een flinke levering van GB.quote:Op zondag 15 januari 2023 14:30 schreef Slayage het volgende:
Van wiki mbt de nieuwe artillerie systeem voor de Oekraners. Vraag me af of de Britten in april al hadden besloten om de systemen te leveren maar dat ze het nu pas kunnen leveren omdat ze eerst onderhouden moest worden.
"On 24 April 2022, the Daily Express reported that AS-90s and 45,000 artillery rounds will be sent to Ukraine[7] that was subsequently denied on 25 April by Defence Secretary Ben Wallace.[8]
On 14 January 2023 the British Prime Minister Rishi Sunak announced that Britain would send 30 AS-90 to Ukraine, amongst other supplies (including 14 Challenger 2 tanks), for use in the ongoing Russo-Ukrainian War.[9]"
Polen en Hongarije liggen wel zo dicht bij Berlin en Wien dat je deze landen liever aan jouw zijde hebt. Een paar verkeerde verkiezingen en de vijand ligt op amper 100 kilometer van Berlin en/of Wien af. Dat moet je niet willen. Bovendien is Polen heel erg anti-Rusland en als Hongarije echt de kant van Rusland kiest, dan denk ik dat veel Hongaren en de toeristische sector in Hongarije echt wel gaan miepen vanwege het wegblijven van relatief welvarende Westerse toeristen in bijvoorbeeld Budapest en het Balatonmeer.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
We zijn veruit superieur aan welke schurkenstaat dan ook. Economisch en ook militair.
We hebben echt geen landen als Polen, Hongarije of Turkije nodig om een Rusland buiten te deur te houden. Snap niet dat het beschaafde Westen zich laat chanteren door zulke landen. Een Hongarije is een derdewereldland zodra de Europese steun wegvalt. Europa zou hen moeten chanteren.
En het doel hiervan is dat men nu bang moet worden?quote:Op zondag 15 januari 2023 13:28 schreef Slayage het volgende:
![]()
"He is known as "The Werewolf" and the "Angarsk Maniac" for the particularly brutal nature of his crimes; he would extensively mutilate the bodies of his victims and perform sexual acts on them."
[ twitter ]
Oostenrijk is toch dat land wat niet in de NAVO zit, lekker freeloaden omdat iedereen om je heen dat wel is, en waar de FSB de geheime dienst zo heftig genfiltreerd had dat ze de geheime dienst maar op hebben moeten heffen?quote:Op zondag 15 januari 2023 14:59 schreef Erno-BE het volgende:
Polen en Hongarije liggen wel zo dicht bij Berlin en Wien dat je deze landen liever aan jouw zijde hebt.
Het verlies van een groot rijk hebben ze wel overeen met rusland en we hebben gezien wat er gebeurde toen een oosterijkse soldaat aan de macht kwam en zijn oorspronkelijke rijk wilde herstellen. Veel parelel met Poetin.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oostenrijk is toch dat land wat niet in de NAVO zit, lekker freeloaden omdat iedereen om je heen dat wel is, en waar de FSB de geheime dienst zo heftig genfiltreerd had dat ze de geheime dienst maar op hebben moeten heffen?
Who gives a sh*t about wenen.
Integendeel, deze oorlog is ironisch gezien juist enorm goed tegen klimaatverandering. Een effectiever middel was nauwelijks denkbaar.quote:
Ik heb opzich niks tegen het land, behalve dan dat het moreel een discutabel zooitje is. Het is net als zwitserland een spaarvarken voor geld van de dictators op deze planeet. Dus dat de rest zich blijkbaar druk moet maken om hun veiligheid vind ik wat belachelijk.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het verlies van een groot rijk hebben ze wel overeen met rusland en we hebben gezien wat er gebeurde toen een oosterijkse soldaat aan de macht kwam en zijn oorspronkelijke rijk wilde herstellen. Veel parelel met Poetin.
wat zijn duitsers toch ongeloofelijke domme schijtersquote:Op zondag 15 januari 2023 15:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Integendeel, deze oorlog is ironisch gezien juist enorm goed tegen klimaatverandering. Een effectiever middel was nauwelijks denkbaar.
Duitsland heeft behoefte aan een psychiater op landsniveau.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat zijn duitsers toch ongeloofelijke domme schijters
kerncentrales sluiten , bruinkool verbranden en zeggen dat tanks aan Ukraine leveren slecht voor het milieu is
De laatste update was dat Polen (en Finland) nog geen verzoek hebben ingediend om dat te mogen doen. Dan valt er ook weinig toestemming te geven. Ik neem aan dat Duitsland wel wat details wil weten en niet willen en kunnen afgaan op wat iemand tegen een journalist zegt.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoezo moeten ze daarmee komen? Hebben ze uberhaubt al toestemming gegeven aan Polen om Leopards te leveren?
Het verschil met zwitserland is dat zij (Wenen) de domiante factor was voor de cultuur in midden europa, meer dan 200 jaar. Zwitserland was en is een compromis van de alpen cultuur tussen frankrijk, Habsburg en italie. Hieruit komt hun neutraliteit.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb opzich niks tegen het land, behalve dan dat het moreel een discutabel zooitje is. Het is net als zwitserland een spaarvarken voor geld van de dictators op deze planeet. Dus dat de rest zich blijkbaar druk moet maken om hun veiligheid vind ik wat belachelijk.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Duitsland het paard van Troje is.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat zijn duitsers toch ongeloofelijke domme schijters
kerncentrales sluiten , bruinkool verbranden en zeggen dat tanks aan Ukraine leveren slecht voor het milieu is
https://www.ippnw.de/der-(...)gelika-claussen.htmlquote:Op zondag 15 januari 2023 15:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Duitsland heeft behoefte aan een psychiater op landsniveau.
quote:Angelika Clauen, Head of the German section of IPPNW, has written an article in which she says the war in Ukraine is devastating for climate change & that peace negotiations must start immediately.
Ja je gelooft het niet , die hebben ze alquote:
quote:Dr. med. Angelika Clauen
Speichern
Fachrztin fr Psychiatrie & Psychotherapie
Ruilen voor oekrainse PoWs. Veel nuttiger dan whatever die gaat doen of zeggen in noorwegen. Dat wagner 1 grote criminele bende is, kun je moeilijk "nieuws" noemen op dit punt.quote:Op zondag 15 januari 2023 16:09 schreef Starhopper het volgende:
Beter sturen ze hem gewoon terug naar Rusland.
[ twitter ]
In meer dan 1 stukjes mag ik hopen. Iets met zinkende schepen en ratten.quote:Op zondag 15 januari 2023 16:09 schreef Starhopper het volgende:
Beter sturen ze hem gewoon terug naar Rusland.
[ twitter ]
Enige goede antwoord. Nog steeds.quote:
"Parasiteren op" zou de lading nog iets beter dekken.quote:Op zondag 15 januari 2023 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Enige goede antwoord. Nog steeds.
In ons geval wel ja.quote:Op zondag 15 januari 2023 16:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Parasiteren op" zou de lading nog iets beter dekken.
Hoezo? Hun willen toch controle over de wereld.quote:Op zondag 15 januari 2023 16:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Parasiteren op" zou de lading nog iets beter dekken.
Ze worden in de rol van "politieagent van de wereld" gedwongen omdat wij Europeanen te lui, laf en gierig zijn om onze Europese problemen zelf op te lossen.quote:Op zondag 15 januari 2023 16:57 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Hoezo? Hun willen toch controle over de wereld.
Och, wij mochten ook opdraven in Irak en dat ging nergens over. Zij spelen een rol waar ze zelf voor kiezen.quote:Op zondag 15 januari 2023 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mochten, je zegt het goed.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Och, wij mochten ook opdraven in Irak en dat ging nergens over. Zij spelen een rol waar ze zelf voor kiezen.
Tja, en daarom zijn veel van die kritische denkers zo lyrisch over figuren als Orban, Trump enzovoort. De lijntjes hoef je niet eens te tekenen, je ziet ze vanzelf wel.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:03 schreef quirina het volgende:
Als Trump weer president gaat worden is er geen Nato meer.
Dat was ook een van de ideen achter het oprichten van NAVO. Zorgen dat er niet weer een wapenwedloop zou ontstaan in West-Europa tussen de landen daar. Dus zorgen dat landen als het VK, Frankrijk en later Itali en misschien Duitsland of Nederland niet zelf atoombommen zouden gaan bouwen. Niet gelukt bij de eerste twee. Bij de laatste drie wel.quote:Op zondag 15 januari 2023 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwa, dat wij daar rondvlogen/liepen was natuurlijk vooral politiek. Niet meedoen had wel gevolgen gehad. Niet voor niets is onze band met de VS zo goed.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mochten, je zegt het goed.
En dat voor een land dat sinds de jaren 90 alleen maar op defensie heeft bezuinigd. Rechtse hobby noemden ze dat.
https://twitter.com/APech(...)g_pechtold_herden%2F
Als Trump weer president gaat worden is er ook geen Oekraine meer.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:03 schreef quirina het volgende:
en geen europa ook meerquote:Op zondag 15 januari 2023 17:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als Trump weer president gaat worden is er ook geen Oekraine meer.
Ik vind trouwens die meme over vliegtuigen en de Amerikaanse gezondheidszorg vermakelijk toepasselijk.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mochten, je zegt het goed.
En dat voor een land dat sinds de jaren 90 alleen maar op defensie heeft bezuinigd. Rechtse hobby noemden ze dat.
[ twitter ]
Nederland is eigenlijk van Rusland. Kijk maar naar Zaandam. Daar staat een beeld van Tsaar Peter. Rusland heeft het recht om ons te bevrijden van de tirannie van de Nederlanders.quote:
Dat zal meevallen. Hij zal Poetin echter wel lachend Oekraine cadeau geven.quote:
en de russen die in ons land zijn te bevrijden van de NAZIsquote:Op zondag 15 januari 2023 17:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nederland is eigenlijk van Rusland. Kijk maar naar Zaandam. Daar staat een beeld van Tsaar Peter. Rusland heeft het recht om ons te bevrijden van de tirannie van de Nederlanders.
Ben geen Trump-fan hoor /disclaimerquote:Op zondag 15 januari 2023 17:03 schreef quirina het volgende:
Dat klopt op zich wel, maar de vraag is meer of, mocht Trump of een andere Magaan het presidentschap grijpen, de VS zelf wel overleven en een beetje een normaal land blijven of dat ze meer overeenkomsten met Rusland zullen hebben.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:29 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ben geen Trump-fan hoor /disclaimer
maar Trump hamerde erop dat andere Navo-landen meer geld aan defensie moesten besteden en dat ze er niet op moesten rekenen dat de VS steeds maar voor iedereen de kastanjes uit het vuur zouden halen. Gelukkig is dat besef nu ook bij de andere Navo-leden doorgedrongen.
Dat hij daar op hamerde was op zich prima en daar had hij ook gelijk in. Alleen had Trump eigenlijk al de conclusie getrokken dat de VS het beste uit de NAVO kon stappen. En bij een herverkiezing was dat waarschijnlijk ook gebeurd. Dat had voor Europa desastreuse gevolgen gehad.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:29 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
maar Trump hamerde erop dat andere Navo-landen meer geld aan defensie moesten besteden en dat ze er niet op moesten rekenen dat de VS steeds maar voor iedereen de kastanjes uit het vuur zouden halen. Gelukkig is dat besef nu ook bij de andere Navo-leden doorgedrongen.
Leuk voor hem. Maar de afspraak was gemaakt in 2014 om het geleidelijk te verhogen tot 2%. Hij heeft niets gedaan om het te versnellen. Bovendien: Als de VS zo pissed off is dat ze veel meer aan defensie uitgeven, waarom verhogen ze elk jaar dan het budget?quote:Op zondag 15 januari 2023 17:29 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Amerika is van Nederland wij hebben het opgericht en nu is het ons leger dat we tegen Rusland in kunnen zetten.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nederland is eigenlijk van Rusland. Kijk maar naar Zaandam. Daar staat een beeld van Tsaar Peter. Rusland heeft het recht om ons te bevrijden van de tirannie van de Nederlanders.
Een wapenwedloop tussen de Europese NATO lidstaten en Rusland is nu echter van essentieel belang.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat was ook een van de ideen achter het oprichten van NAVO. Zorgen dat er niet weer een wapenwedloop zou ontstaan in West-Europa tussen de landen daar. Dus zorgen dat landen als het VK, Frankrijk en later Itali en misschien Duitsland of Nederland niet zelf atoombommen zouden gaan bouwen. Niet gelukt bij de eerste twee. Bij de laatste drie wel.
De economie daar klapt al en sommige fabrieken staan al stil of werken noodgedwongen op veel lagere snelheid.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een wapenwedloop tussen de Europese NATO lidstaten en Rusland is nu echter van essentieel belang.
We moeten forceren dat de Russen dusdanig astronomisch hoge bedragen aan wapentechnologie gaan spenderen dat hun infrastructuur, nutsvoorzieningen etc. door gebrekkig of geen onderhoud van ellende in mekaar storten en hun bevolking in nog grotere armoede en ellende vervalt. M.a.w. exact dezelfde strategie waarmee het westen de Sovjetunie tijdens de koude oorlog op de knien heeft gedwongen.
Dat moeten ze al en dat lukt ze al niet. Die flitsende tank is nog niet in productie. Drones komen uit Iran. Luchtmacht? Algehele structuur?quote:Op zondag 15 januari 2023 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een wapenwedloop tussen de Europese NATO lidstaten en Rusland is nu echter van essentieel belang.
We moeten forceren dat de Russen dusdanig astronomisch hoge bedragen aan wapentechnologie gaan spenderen dat hun infrastructuur, nutsvoorzieningen etc. door gebrekkig of geen onderhoud van ellende in mekaar storten en hun bevolking in nog grotere armoede en ellende vervalt. M.a.w. exact dezelfde strategie waarmee het westen de Sovjetunie tijdens de koude oorlog op de knien heeft gedwongen.
Ik zie dat toch anders, ze komen alleen opdraven als ze er nu of in de toekomst financieel beter van worden.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ze worden in de rol van "politieagent van de wereld" gedwongen omdat wij Europeanen te lui, laf en gierig zijn om onze Europese problemen zelf op te lossen.
De Europese NATO leden dienen nu vooral een (kosten)efficint drone- en raketschild te ontwikkelen en een goedkoop en effectief wapensystemen waarmee snel en goedkoop duizenden Russische soldaten op het slagveld omgebracht kunnen worden.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat moeten ze al en dat lukt ze al niet. Die flitsende tank is nog niet in productie. Drones komen uit Iran. Luchtmacht? Algehele structuur?
Grootste gevaar wat dat betreft is dat het westen denkt dat ze kunnen stoppen met ontwikkelen.
quote:De volgzaamheid van de Russen is een historisch drama.
De Russen vinden dat ze hun moederland moeten verdedigen, ze verdedigen alleen hun gevangenbewaarders
Het is altijd zo geweest: mijn grootvader werd vermoord door Stalin en zijn zoon, mijn vader, ging ten strijde om zijn regime te verdedigen.
Hij dacht dat hij zijn vaderland beschermde.
De Russische staat vestigt zich in Rusland als een soort bezettingsleger, schreef de Russische dichter Alexander Herzen.
Degenen die dit principe hebben doorzien, steunen in deze oorlog niet langer hun eigen leger, maar dat van hun tegenstanders.”
“Alle Russen zijn medeplichtigen. In februari dacht ik nog: ok, het regime, dit zijn de oorlogsmisdadigers en ze hebben de bevolking gegijzeld. – sterker nog, de meesten van hen zijn zelf slachtoffer van het regime. Maar nu moet ik beseffen dat deze miljoenen en miljoenen deze oorlog daadwerkelijk steunen en blij zijn als het Oekraense volk wordt gebombardeerd, dat ze de winter moeten overleven zonder elektriciteit, gas en verwarming. En dus zijn ook zij oorlogsmisdadigers.”
“Ik twijfel er niet aan dat Poetin vr zijn eigen ondergang bereid is een kernoorlog te starten. Ik hoop dat zijn laatste bevel niet zal worden uitgevoerd. Het is duidelijk dat de “Poetin-elites” al nadenken over een leven na Poetin. Dus waarom zouden ze hun families en zichzelf samen met de mislukte dictator vermoorden?”
“Er zijn drie opties voor hem.
Ten eerste: hij sterft een natuurlijke dood, wat iedereen kan overkomen.
Ten tweede vermoordt iemand hem, wat wederom alleen iemand die dicht bij hem staat kan doen.
En ten derde: hij vlucht naar de Centraal-Afrikaanse Republiek, waar hij de afgelopen jaren al alles heeft voorbereid. De huurlingengroep van Wagner heeft het regime daar gered en gekocht, en het land is eigenlijk van Poetin. Er is daar een woning, een bunker, veel geld en alles wat hij nodig heeft.”
Waarom ontkoppelen? Eigen boontjes doppen prima, maar samen eten is prima.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:51 schreef -XOR- het volgende:
Overigens zou ik ook liever zien dat Europa zich gefaseerd ontkoppelt van de NAVO en uiteindelijk de eigen boontjes doptm de VS zijn heel instabiel.
samenwerken op het gebied van slimme wapens ontwikkelen , laser technologie en AI dronesquote:Op zondag 15 januari 2023 17:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waarom ontkoppelen? Eigen boontjes doppen prima, maar samen eten is prima.
Om een beetje druk achter een gezamenlijk Europees defensiebeleid te zetten en bovendien is het best mogelijk dat de VS op termijn een semi-dictatuur wordt.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zegt ze onwaarheden dan?quote:Op zondag 15 januari 2023 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat kruidenvrouwtje is blijkbaar nog niet wakker geworden in de grotemensenwereld.![]()
Dat is vrij spits je ontwikkelen. Ondertussen gebruiken de Russen hypersonische raketten.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Europese NATO leden dienen nu vooral een (kosten)efficint drone- en raketschild te ontwikkelen en een goedkoop en effectief wapensystemen waarmee snel en goedkoop duizenden Russische soldaten op het slagveld omgebracht kunnen worden.
Druk moet deze oorlog al geven. Tegen die tijd stapt de vs vast zelf al p.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om een beetje druk achter een gezamenlijk Europees defensiebeleid te zetten en bovendien is het best mogelijk dat de VS op termijn een semi-dictatuur wordt.
Je moet echt wel een speciaal soort wereldvreemde sandalendrager zijn om te verkondigen dat de Bundeswehr klimaatneutrale elektrische tanks en vliegtuigen moet gaan gebruiken om het klimaat te beschermen en dat er met de Europese aartsvijand onderhandeld moet worden, terwijl die ondertussen in zijn buurland een genocide uitvoert en zich te buiten gaat aan allerlei misdaden tegen de mensheid.quote:
Iedereen is klaar met die clown.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:03 schreef quirina het volgende:
Laten we dat hopenquote:
Dit is toch zinloos? Hoe gaat de CAR overheid hem beschermen als bijvoorbeeld de VS hem te grazen wilt nemen zoals ze bijvoorbeeld ook bij Bin Laden hebben gedaan? Of vlucht hij dan enkel voor de nieuwe machthebbers van Rusland terwijl er een deal is met de VS dat zij niet achter hem aan komen?quote:Op zondag 15 januari 2023 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
En ten derde: hij vlucht naar de Centraal-Afrikaanse Republiek, waar hij de afgelopen jaren al alles heeft voorbereid. De huurlingengroep van Wagner heeft het regime daar gered en gekocht, en het land is eigenlijk van Poetin. Er is daar een woning, een bunker, veel geld en alles wat hij nodig heeft.”
Waarom zouden de VS achter hem aankomen? Hij heeft de VS toch niet aangevallen dus ik denk niet dat die zo hypocriet zijn?quote:Op zondag 15 januari 2023 18:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is toch zinloos? Hoe gaat de CAR overheid hem beschermen als bijvoorbeeld de VS hem te grazen wilt nemen zoals ze bijvoorbeeld ook bij Bin Laden hebben gedaan? Of vlucht hij dan enkel voor de nieuwe machthebbers van Rusland terwijl er een deal is met de VS dat zij niet achter hem aan komen?
quote:Navo-chef zegt dat Oekrane zware wapens kan verwachten.
Oekrane kan binnenkort meer leveringen van zware wapens uit westerse landen verwachten, zei Navo-secretaris-generaal Jens Stoltenberg zondag tegen de Duitse krant Handelsblatt. "De recente toezeggingen voor zwaar oorlogsmateriaal zijn belangrijk en ik verwacht er in de nabije toekomst meer", zei Stoltenberg.
Waarom zou de VS achter hem aan gaan? Dat kan de Oekranse veiligheidsdienst waarschijnlijk prima alleen.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is toch zinloos? Hoe gaat de CAR overheid hem beschermen als bijvoorbeeld de VS hem te grazen wilt nemen zoals ze bijvoorbeeld ook bij Bin Laden hebben gedaan? Of vlucht hij dan enkel voor de nieuwe machthebbers van Rusland terwijl er een deal is met de VS dat zij niet achter hem aan komen?
40% is niet zoveelquote:Op zondag 15 januari 2023 18:55 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.businessinsid(...)on-of-ukraine-2023-1
Kalashnikov boosted production by 40% last year as the Russian army kept buying weapons to use in Ukraine
• Kalashnikov has fulfilled "the largest contracts" in its history after Russia's invasion of Ukraine.
• The company boosted production by 40% last year compared with 2021.
• Contracts with the Russian defense ministry boosted sales despite Western sanctions.
Kalashnikov posted bumper sales last year after Vladimir Putin's invasion of Ukraine led to the "largest contracts" in its history, according to a news release.
The arms-maker that makes the AK-47 and is officially called JSC Kalashnikov Concern boosted production last year by 40% in comparison with 2021 to hit a 20-year high.
Kalashnikov said it fulfilled 45 "state defence orders" for the Russian armed forces and signed 24 "military-technical cooperation agreements" in 2022.
The company also adapted its weapons to cater for the Russian army's needs. It modified the AK-12 rifle, which is used by Russian troops in Ukraine, to speed up firing and give soldiers more control over firing modes, Reuters reported.
Sales are expected to keep rising this year. Sergei Shoigu, Russia's defence minister, told the director of Kalashnikov's flagship factory in Izhevsk last month that Moscow intended to "significantly increase" orders, per Reuters.
According to its website, Kalashnikov accounts for 95% of Russia's production of machine guns, sniper rifles, pistols and other handheld firearms.
The company's president, Alan Lushnikov, previously told news agency TASS that almost 80% of revenues came from military sales, but it has also been selling more weapons outside Russia as well.
That's despite the US banning imports of Russian-made Kalashnikovs following Russia's invasion of Crimea in 2014.
The EU and UK also imposed their own sanctions against the company last year after the Ukraine assault.
Kalashnikov Concern did not immediately respond to a request for comment from Insider.
Wij begrijpen CH niet goed:quote:Op zondag 15 januari 2023 18:45 schreef Slayage het volgende:
Veel landen gaan voortaan Zwitserse defensie producten links laten liggen.
[ twitter ]
quote:Whrend es dem Aussendepartement (EDA) gelungen ist, Kiew den neutralittspolitischen Weg der Schweiz im Ukraine-Krieg zu erklren, scheinen die Fakten in der ffentlichen Diskussion wenig zu zhlen. Das Gebot der Nichtwiederausfuhr basiert nicht auf dem Neutralittsrecht, sondern ist eine Gesetzesbestimmung. Ein Vorstoss zur Anpassung der rechtlichen Grundlagen ist hngig, wird aber nicht mit der ntigen Prioritt behandelt.
Auch wenn Spanien fr die kritischen Bemerkungen gegen die Schweiz innenpolitische Grnde haben mag – und Rheinmetall tatschlich der internen Praxis folgt: Der Schweizer Sonderweg wird in Europa nur schwer verstanden. Der richtige Umgang mit den Folgen des russischen Angriffs auf die Ukraine bleibt eine der grossen Herausforderungen fr die schweizerische Politik im zweiten Kriegsjahr.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nzz.ch/schwei(...)hr-heraus-ld.1720864How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
we gaan ervan uit dat als er echt een madman in het kremlin zit, dat de russen dan zelf het vege lijf willen redden en hem onschadelijk maken, voor ze zelf dood gaanquote:Op zondag 15 januari 2023 19:01 schreef slashdotter3 het volgende:
De Madman theory verklaart waarom ze constant met nukes dreigen. En daarnaast hebben ze natuurlijk genoeg handlangers in het Westen hebben die dat blijven herhalen en benadrukken om de angst erin te houden.
https://www.reddit.com/r/(...)ned_that_putin_will/
Medvedev intentionally acts like a lunatic to make Putin seem comparatively sane. US president Nixon invented the strategy ("madman strategy") of intentionally acting crazy and super aggressive to push a specific agenda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Madman_theory
The madman theory is a political theory commonly associated with United States President Richard Nixon's foreign policy. Nixon and his administration tried to make the leaders of hostile Communist Bloc nations think he was irrational and volatile. According to the theory, those leaders would then avoid provoking the United States, fearing an unpredictable American response.
Vladimir Putin
Another example of madman theory has also been attributed to Russian president Vladimir Putin, especially in the lead up and during the 2022 Russian invasion of Ukraine. In 2015, Martin Hellman stated that "nuclear weapons are the card that Putin has up his sleeve, and he's using it to get the world to realise that Russia is a superpower, not just a regional power." This use of the madman theory, Hellman argued, was something which the West had not "properly caught on to."[15]
In 2022, days before the Russian invasion of Ukraine, Gideon Rachman argued in the Financial Times that Putin's "penchant for publishing long, nationalist essays" regarding Ukrainian and Russian history, his plans of nuclear weapons exercises as well as his image of "growing increasingly out of touch and paranoid" and isolation during the COVID-19 pandemic, could have been the use of madman strategy. Rachman stated that Putin "is ruthless and amoral. But he is also shrewd and calculating. He takes risks, but he is not crazy", comparing Putin's recent actions to his more "rational" actions of the previous 20 years. However, Rachman also noted that "the line between acting like a madman and being a madman is disconcertingly thin."[16]
In the first days of the invasion, Paul Taylor of Politico also speculated that Putin was using the madman strategy, after his decision to place Russian deterrence nuclear forces on "special alert". Taylor stated that Putin was exhibiting "pathological behavior" by "swinging wildly from seeming openness to negotiations to a full-scale invasion of Ukraine in four fronts, while threatening the world with mass destruction." Taylor also referred to Putin's television address prior to the invasion, stating that "his branding Ukraine's elected leaders as drug-addicted neo-Nazis raised doubts even among supportive Russians about his mental state and health."[17]
quote:Op zondag 15 januari 2023 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wij begrijpen CH niet goed:
[..]
Der richtige Umgang mit den Folgen des russischen Angriffs auf die Ukraine bleibt eine der grossen Herausforderungen fr die schweizerische Politik im zweiten Kriegsjahr.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nzz.ch/schwei(...)hr-heraus-ld.1720864
[/quote]
Mijn Deutsch is niet zo best![]()
TLDR?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op zondag 15 januari 2023 19:10 schreef Slayage het volgende:
[..]Mijn Deutsch is niet zo bestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nzz.ch/schwei(...)hr-heraus-ld.1720864![]()
TLDR?
[/quote]
Schoolgeld zuruck holen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op zondag 15 januari 2023 17:51 schreef -XOR- het volgende:
Overigens zou ik ook liever zien dat Europa zich gefaseerd ontkoppelt van de NAVO en uiteindelijk de eigen boontjes doptm de VS zijn heel instabiel.
De 2 grootste wapenindustrien in Europa durven geeneens tanks naar Oekrane te sturen, dus hoezo eigen boontjes doppen? Als Amerika zich er niet zou mee bemoeien dan staan er ook geen HIMARS in Oekrane en zou Poetin nu tegen de Poolse grens aan staan te pissen.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De Zwitsers stellen min of meer dat hun weigerachtigheid niet is wegens een abstract idee van neutraliteit, maar dat er daadwerkelijk een wettelijke bepaling bestaat die toestemming tot doorverkoop verbiedt, en daar kunnen ze niet zomaar omheen, dan moet de wet veranderd worden. Dat is wat ik ervan begrijp.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn Deutsch is niet zo best![]()
TLDR?
De wil is er niet omdat doordat de NAVO er is en wij veilig onder de adelaarsvleugels van de Yank rustig een beetje kunnen aankloten. Wanneer de NAVO wordt opgeheven moeten we wel en dan zal de wil er opeens wel blijken te zijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:21 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
[..]
De 2 grootste wapenindustrien in Europa durven geeneens tanks naar Oekrane te sturen, dus hoezo eigen boontjes doppen? Als Amerika zich er niet zou mee bemoeien dan staan er ook geen HIMARS in Oekrane en zou Poetin nu tegen de Poolse grens aan staan te pissen.
Hoe kunnen we ooit in Europa onze eigen boontjes doppen als we op militair gebied geen gezamenlijk beleid kunnen maken?
(Tenzij het om de belangen in S-A, VAE, Oman enz gaat, dan kan het schijnbaar weer wel)
Ook als deze oorlog voorbij is zie ik een gezamenlijk Europees leger niet voor me, de wil is er gewoon niet.
Ze hebben dus hun neutraliteit bekrachtigd bij wet. Helder.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Zwitsers stellen min of meer dat hun weigerachtigheid niet is wegens een abstract idee van neutraliteit, maar dat er daadwerkelijk een wettelijk verbod ligt op toestemming geven tot doorverkoop.
Je hebt geen Europees leger nodig als je in de NAVO zit en je je leger uitbreidt. Met een Europees leger zit je nog steeds met een Duitsland dat zo debiel is.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:21 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
[..]
De 2 grootste wapenindustrien in Europa durven geeneens tanks naar Oekrane te sturen, dus hoezo eigen boontjes doppen? Als Amerika zich er niet zou mee bemoeien dan staan er ook geen HIMARS in Oekrane en zou Poetin nu tegen de Poolse grens aan staan te pissen.
Hoe kunnen we ooit in Europa onze eigen boontjes doppen als we op militair gebied geen gezamenlijk beleid kunnen maken?
(Tenzij het om de belangen in S-A, VAE, Oman enz gaat, dan kan het schijnbaar weer wel)
Ook als deze oorlog voorbij is zie ik een gezamenlijk Europees leger niet voor me, de wil is er gewoon niet.
Gezamenlijk leger is niet gemakkelijk.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De wil is er niet omdat doordat de NAVO er is en wij veilig onder de adelaarsvleugels van de Yank rustig een beetje kunnen aankloten. Wanneer de NAVO wordt opgeheven moeten we wel en dan zal de wil er opeens wel blijken te zijn.
Met als gevolg dat de door de Zwitsers gehoopte uitbreiding van Oerlikon door het moederconcern Rheinmetall uitgesteld is, als deze berhaupt nog ooit plaats gaat vinden.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Zwitsers stellen min of meer dat hun weigerachtigheid niet is wegens een abstract idee van neutraliteit, maar dat er daadwerkelijk een wettelijke bepaling bestaat die toestemming tot doorverkoop verbiedt, en daar kunnen ze niet zomaar omheen, dan moet de wet veranderd worden. Dat is wat ik ervan begrijp.
Overigens is dat neutraliteitsrecht geen abstract idee, wat ik eerst dacht, maar blijkbaar vastgelegd (Haagse conventie) als internationaal (gewoonte)recht:quote:Op zondag 15 januari 2023 19:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze hebben dus hun neutraliteit bekrachtigd bij wet. Helder.
waarin wordt bepaald:quote:Das Neutralittsrecht, das in den Haager Abkommen vom 18. Oktober 1907 kodifiziert wurde, ist Teil des Vlkergewohnheitsrechts. Es legt die Rechte und Pflichten eines neutralen Staates fest. bron
Zwitserland beroept zich dus niet op een internationale afspraak, maar op een eigen binnenlandse wetsbepaling.quote:Das Neutralittsrecht verbietet es neutralen Staaten, Kriegsmaterial an einen Staat zu liefern, der in einen internationalen bewaffneten Konflikt verwickelt ist. bron
Bij Hongarije betwijfel ik eerlijk gezegd dat de bevolking net zo pro-Poetin is als Orban.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gezamenlijk leger is niet gemakkelijk.
Als er unaniem besloten moet worden tot militair ingrijpen is er altijd wel een Hongarije. Als er niet unaniem besloten hoeft te worden sterf jij of je zoon voor een Frans probleempje in n of andere ex-kutkolonie van ze. Even overdreven geschetst.
Oerlikon enzo?quote:Op zondag 15 januari 2023 18:45 schreef Slayage het volgende:
Veel landen gaan voortaan Zwitserse defensie producten links laten liggen.
[ twitter ]
Oerlikon is onderdeel van Rheinmetall, als de Zwitserse wetgeving te lastig is kan men de vestiging(en) in Zwitserland sluiten en de productie naar andere vestigingen overhevelen.quote:
Lange opinie uit NZZ. Maar even in spoiler.Voor de liefhebberquote:Op zondag 15 januari 2023 19:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens is dat neutraliteitsrecht geen abstract idee, wat ik eerst dacht, maar blijkbaar vastgelegd (Haagse conventie) als internationaal (gewoonte)recht:
[..]
waarin wordt bepaald:
[..]
Zwitserland beroept zich dus niet op een internationale afspraak, maar op een eigen binnenlandse wetsbepaling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.nzz.ch/meinung/wann-w(...)n-koennen-ld.1715965How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Das niet helemaal hoe het werkt gok ik zomaarquote:Op zondag 15 januari 2023 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oerlikon is onderdeel van Rheinmetall, als de Zwitserse wetgeving te lastig is kan men de vestiging(en) in Zwitserland sluiten en de productie naar andere vestigingen overhevelen.
Fransen zijn geen Amerikanen, en een gezamenlijk defensiebeleid behelst voornamelijk een gedeelde verantwoordelijkheid voor de verdediging van de totale EU tegen aanvallen van buitenaf, vredesmissies in den vreemde zouden per land gedaan kunnen worden. Maar het klopt inderdaad dat bij verdere integratie ook Nederlandse soldaten overlijden bij vredesmissies in Afrika, dat is nu eenmaal risico dat je loopt als beroepsmilitair van een grote mogendheid.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als er unaniem besloten moet worden tot militair ingrijpen is er altijd wel een Hongarije. Als er niet unaniem besloten hoeft te worden sterf jij of je zoon voor een Frans probleempje in n of andere ex-kutkolonie van ze. Even overdreven geschetst.
Een bedrijf opkopen om daarmee kennis, ontwerpen en klantenkring te vergaren en vervolgens het opgekochte bedrijf op te doeken is in de reguliere industrie niets vreemds.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das niet helemaal hoe het werkt gok ik zomaar
Zijn gewoon aparte bedrijfjes onder een gezamelijke paraplu net als Thales bv
Ja, in welk geval de holding nog steeds het volste recht heeft om de machines te verplaatsen naar DE. Of dat gebeurt; goeie, maar dat is niet hetzelfde als dat het niet kan.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das niet helemaal hoe het werkt gok ik zomaar
Zijn gewoon aparte bedrijfjes onder een gezamelijke paraplu net als Thales bv
quote:Op zondag 15 januari 2023 19:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, in welk geval de holding nog steeds het volste recht heeft om de machines te verplaatsen naar DE. Of dat gebeurt; goeie, maar dat is niet hetzelfde als dat het niet kan.
Verschil is dat de bouwtekeningen hier (vaak) staatsgeheim zijnquote:Op zondag 15 januari 2023 19:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een bedrijf opkopen om daarmee kennis, ontwerpen en klantenkring te vergaren en vervolgens het opgekochte bedrijf op te doeken is in de reguliere industrie niets vreemds.
Dit is precies waarom er nooit een Europese leger zal komen. Een soort navo-achtige structuur waarbij een hoofdstad ten alle tijden zijn troepen kan terughalen lijkt het hoogst haalbare.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Staatsgeheimen zijn wat anders dan een patent h. Die overstijgen landsgrenzen niet. Het staat je dus vrij om het 1 op 1 te rippen.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
Verschil is dat de bouwtekeningen hier (vaak) staatsgeheim zijn
Bij de oorspronkelijk uit de jaren '70 stammende Gepard zou dat in principe toch niet zo complex moeten zijn lijkt me?quote:Op zondag 15 januari 2023 19:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
Verschil is dat de bouwtekeningen hier (vaak) staatsgeheim zijn
Kun je de machines wel verplaatsen maar je zult het wiel toch echt zelf opnieuw uit moeten vinden wat ten eerste weer veel tijd en ten tweede meer geld kost
Zijn een beetje een kruising van Oostenrijkers, Italianen en Slaven. Maar dan dus de Oostenrijkse humor, Italiaanse betrouwbaarheid en Slavische werklust gecombineerd. Heb er weinig vertrouwen in.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij Hongarije betwijfel ik eerlijk gezegd dat de bevolking net zo pro-Poetin is als Orban.
Alsof ze de blauwdrukken niet hebben op het duitse hoofdkantoor van rheinmetal.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij de oorspronkelijk uit de jaren '70 stammende Gepard zou dat in principe toch niet zo complex moeten zijn lijkt me?
Nee maar Millennium Gun ofzo ... achterop de Boxerquote:Op zondag 15 januari 2023 20:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij de oorspronkelijk uit de jaren '70 stammende Gepard zou dat in principe toch niet zo complex moeten zijn lijkt me?
Dat worden aardig ontspannen ouderavonden dan.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee maar Millennium Gun ofzo ... achterop de Boxer
[ afbeelding ]
Das leuk de kids van school halen
quote:Op zondag 15 januari 2023 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is precies waarom er nooit een Europese leger zal komen. Een soort navo-achtige structuur waarbij een hoofdstad ten alle tijden zijn troepen kan terughalen lijkt het hoogst haalbare.
Dat lijkt me niet want dan zou de Zwitserse regering niet dwars kunnen liggenquote:Op zondag 15 januari 2023 20:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat worden aardig ontspannen ouderavonden dan.
Zouden ontwerpen en eventuele patenten niet gewoon eigendom van het moederconcern Rheinmetall zijn?
quote:"Het ministerie van Defensie heeft verklaard dat het Mirror-artikel waarin wordt beweerd dat het Verenigd Koninkrijk Apache-aanvalshelikopters naar Oekrane zal sturen, onjuist is", twitterde Haynes.
Nog geen uur daarna had de website van de krant het artikel over het leveren van helikopters aan Oekrane al verwijderd.
Wat een vakantie heeft Oekrane bedrogen.
Het is moeilijk voor te stellen wat er zal gebeuren, wat voor soort rouw er zal heersen in Nezalezhnaya als Berlijn de overdracht van 10-12 Leopard-2-tanks door Warschau naar Kiev niet goedkeurt.
Duda beloofde ze natuurlijk aan Zelensky, maar aangezien de tanks uit Duitsland zijn gekocht, is het aan de regering-Scholz om deze toestemming te geven.
Kom op, Olaf, laat me niet in de steek!
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27452.5/4706379/
Ik mag, van mijzelf, niet mensen teveel over 1 kam scheren. Maar van mensen die met nationale vlaggen staan te zwaaien, tijdens een protest, krijg ik altijd ontzettende jeuk.quote:
Ik krijg sowieso jeuk van mensen die zich verbonden voelen met een land. Ik zie mezelf gewoon puur als individu in een contingente wereld. Niets meer dan dat. Toevallig geboren in Nederland, spreek toevallig Nederlands, etc., maar verder interesseert het me echt geen kloten noch voel ik me daar verbonden mee.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik mag, van mijzelf, niet mensen teveel over 1 kam scheren. Maar van mensen die met nationale vlaggen staan te zwaaien, tijdens een protest, krijg ik altijd ontzettende jeuk.
Spannond. Blijkbaar wel, maar ik zie niet in hoe dat opeens mogelijk zou zijn zoals eerst. Hebben de Russen zo veel opgebouwd dan achter de grens? Of heeft meneer Berlijn informatie die wij niet hebben?quote:Op zondag 15 januari 2023 20:40 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Ik moet toegeven dat ik de strijd niet op de voet volg, ligt een aanval op Kiev in de lijn der verwachting?
Och je mag best trots zijn op en blij zijn met je land.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik krijg sowieso jeuk van mensen die zich verbonden voelen met een land. Ik zie mezelf gewoon puur als individu in een contingente wereld. Niets meer dan dat. Toevallig geboren in Nederland, spreek toevallig Nederlands, etc., maar verder interesseert het me echt geen kloten noch voel ik me daar verbonden mee.
Opvallend dat erg veel reacties op twitter, waar de boosrechtse wappies in overvloed aanwezig zijn, de laatste tijd wel erg veel roepen over oNdErHaNdElInGeN. Kennelijk draait de Russche propaganda psychologische oorlogsvoerings machine weer op volle toeren.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:40 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Ik moet toegeven dat ik de strijd niet op de voet volg, ligt een aanval op Kiev in de lijn der verwachting?
Lh712 van 13 januari.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das raar idd. Ik vlieg meerdere keren per jaar naar Seoul en na de oorlog was dat altijd helemaal om Rusland heen. De vluchten duren dan ook 2 uur langer nu dan normaal.
Lufthansa will not use Russian airspace until March 25, 2023 -- airline
https://tass.com/economy/1491555
Was de kaart op het scherm niet gewoon gewoon gebaseerd op een oud vliegplan oid?
De russische trollen fabrieken draaien overurenquote:Op zondag 15 januari 2023 20:40 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Wat een mongolen.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
DDR-boeren-gele hesjes
https://www.unternehmeraufstand-mv.de/ (op dat busje)
To be honest. Een imploderend Rusland ligt eerder op de loer dan een inname van Kiev door Rusland.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Spannond. Blijkbaar wel, maar ik zie niet in hoe dat opeens mogelijk zou zijn zoals eerst. Hebben de Russen zo veel opgebouwd dan achter de grens? Of heeft meneer Berlijn informatie die wij niet hebben?
Hoe de fok is het mogelijk dat Kiev zou kunnen vallen. Ze hebben in het begin van de invasie zo veel munitie en raketten verbruikt. Maar blijkbaar kan het dus.
Wappies, vermoeiend volk.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
DDR-boeren-gele hesjes
Imminent? Heb ik iets gemist?quote:Op zondag 15 januari 2023 20:40 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Is dat uberhaupt zijn echte twitter account? Heb mijn twijfels.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:40 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
lijkt me welquote:Op zondag 15 januari 2023 21:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is dat uberhaupt zijn echte twitter account? Heb mijn twijfels.
Beetje matigen vriend.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Opvallend dat erg veel reacties op twitter, waar de boosrechtse wappies in overvloed aanwezig zijn, de laatste tijd wel erg veel roepen over oNdErHaNdElInGeN. Kennelijk draait de Russche propaganda psychologische oorlogsvoerings machine weer op volle toeren.
In Nederland hebben we een complete politieke partij met Kamerleden die openlijk Rusland steunen dus mischien moeten wij geen al te grote mond hebbenquote:
Hij zou zo hard naar Mastodon...quote:Op zondag 15 januari 2023 21:13 schreef Confetti het volgende:
Is dat uberhaupt zijn echte twitter account? Heb mijn twijfels.
Ja dat idee had ik dus ook, maar zoals gezegd volg ik het niet op de voet allemaal. Laten we het er voorlopig maar op houden dat hij zijn steentje bij wil dragen in de lobby voor wapenleveranties.quote:
Vertaald van https://www.vg.no/nyheter(...)ar-flyktet-til-norgequote:"The former manager of the Wagner Group has fled to Norway
A former leader of the controversial Wagner group has fled to Norway and applied for asylum. His lawyer confirms this to VG.
OLE KRISTIAN STRMERIC KJERSTAD SOLHEIM
Published:
Updated today 07:02
Finnmark Police District reported on Friday that a person had been arrested in Pasvik, suspected of having crossed the Norwegian-Russian border illegally. The police did not provide citizenship or other details.
The arrested man is Andrej Medvedev, who was formerly a leader in the Wagner Group. This is confirmed by Medvedev's lawyer, Jens Bernhard Herstad, to VG.
- I can confirm that he arrived in Norway on the night of Friday. I was appointed after he was arrested, says Herstad.
The Wagner Group is a private military organization founded by the man often called "Putin's chef", Yevgeny Prigozhin. In recent days, his soldiers have been very central in the bloody battles for the town of Soledar in Ukraine.
Herstad also says that Medvedev has applied for asylum in Norway, and that the application is being processed in the usual way.
- According to the conditions, he is fine, says Herstad. He says that they have not discussed how Medvedev stands up to the charge, and will not elaborate on where in Norway Medvedev is located.
In the press release from the Finnmark Police District on Friday, Chief of Staff Tarjei Sirma-Tellefsen said the following:
- The man was arrested by a border patrol from the Norwegian Armed Forces and the police. The man has applied for asylum in Norway. We are now working to confirm the identity of the person, and are interviewing the man. The man is said to have visited a private house in the border area and asked for help. We were also notified by Russian border guards about the discovery of traces that could indicate that someone had crossed the border illegally. A search was then immediately initiated.
Duty lawyer in the Police's immigration unit, Jo Arne Mna, tells VG on Sunday that they do not comment on individual cases.
Must have heard shots
The credible Russian website gulagu.net reports that the man, nicknamed "Peace", managed to cross the border near the town of Nikel in the Murmansk region.
According to the website, dogs were sent after him and FSB forces shot at him.
- He turned to law enforcement agencies in Norway and asked for protection and political asylum, it says.
According to Gulagu.net, the man was then taken to Oslo.
Gulagu.net has posted an interview on Youtube which will be with this man. There he says, among other things, that he managed to find a house on the Norwegian side and was helped by a woman to call the police.
- I heard dogs behind me, heard shots after me. So I ran and ran and ran for light on the Norwegian side.
- For the first time since the start of the war against Ukraine, a former commander of one of the units of the Wagner group fled to Europe, says gulagu.net.
The Wagner group
The Wagner group has previously shown that they kill any deserters with a sledgehammer. This is also discussed on gulagu.net.
According to the website, Andrej Medvedev is said to have approached gulagu.net in December 2022, and asked for help to avoid extrajudicial reprisals.
- According to what we found out, Medvedev left the fighting positions of the Wagner group immediately after his four-month contract, which was signed on July 6, 2022, ended, says Gulaga.net.
Published:
Published: 15.01.23 at 14:10
Updated: 15.01.23 at 16:02"
Hopelijk verdwijnt ie vervolgens lang de bak in, die heeft vast heel wat op zijn kerfstok.quote:Op zondag 15 januari 2023 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
Die tweede man van Wagner, zouden de Russen al hebben bedacht voor wie ze die gast willen ruilen?
Nog even achtergrond:
[..]
Vertaald van https://www.vg.no/nyheter(...)ar-flyktet-til-norge
vastzetten of ruilen tegen 20quote:Op zondag 15 januari 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopelijk verdwijnt ie vervolgens lang de bak in, die heeft vast heel wat op zijn kerfstok.
Dat filmpje komt uit een computerspel, schat.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vastzetten of ruilen tegen 20
[ twitter ]
Luka heeft geen zak meer te zeggen , de zeggenschap ligt bij het ondercommando van de Wit Russenquote:Op zondag 15 januari 2023 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
Zou Poetin Loekasjenko zo ver hebben gekregen dat Wit Rusland ook joined?
ik was er al bang voorquote:Op zondag 15 januari 2023 22:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat filmpje komt uit een computerspel, schat.
Heb neppere orgasmes gezien. Maar niet veel nepper.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens mij een mod voor ARMA 3!quote:Op zondag 15 januari 2023 22:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat filmpje komt uit een computerspel, schat.
Eerstquote:Op zondag 15 januari 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopelijk verdwijnt ie vervolgens lang de bak in, die heeft vast heel wat op zijn kerfstok.
Nep filmpje. Is Arma3quote:Op zondag 15 januari 2023 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ah kijk, daar zijn de wunderwaffe weer.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)-reveals/ar-AA16mMkP
Russian 'Marker' Combat Robots to Be Sent to Ukraine, Official Reveals
Russian "Marker" combat robots will be deployed to the front lines of Russia's invasion of Ukraine, Russian state media reported on Sunday.
The combat robotic platform will undergo a "baptism of fire" on the battlefields of the Donbas region of Eastern Ukraine, Dmitry Rogozin, the head of the "Tsar Wolves" military advisor group, announced on his Telegram account.
Rogozin, the former head of the Russian space agency Roscosmos, added that the "Marker" combat robot "works autonomously" to perform combat missions, as well as locating targets from a distance of around 9.3 miles, according to state news agency TASS. The combat robot can also pinpoint and fire upon enemy targets "in the affected area with its own fire weapons," Rogozin wrote.
The robots have been tested at Russia's Vostochny Cosmodrome, TASS reported, ahead of "several" units heading for Eastern Ukraine.
The final tests for the "Marker" were announced by state media in June 2020, with the head of the robot's developer confirming that they would then be given to the Russian Defense Ministry.
Oleg Martyanov, the head of the Russian Foundation for Advanced Research Projects' National Center for the Development of Technologies and Basic Elements of Robotics, said the developers had "already taught the 'Marker' to fire not only from a sporting gun, but also to hit flying discs from a Kalashnikov machine-gun many times faster than people do."
He added that the combat robot could distinguish between civilians and military personnel to target those posing a "direct threat," therefore "skipping the objects that are found along the trajectory of fire."
On Wednesday, Russia's state news service, Ria Novosti, reported that work on the "Marker" combat robot had been completed. The report said the combat robot weighed in at around 3 tons, and was capable of being furnished with various weapons systems.
Ria Novosti hailed the "Marker" as having the "most advanced autonomous driving skills in Russia with object recognition based on artificial intelligence technologies."
In November 2021, Ria Novosti reported the "Marker" had been upgraded to serve as an autonomous "courier," as well as being outfitted with the ability to evacuate wounded military personnel from a battlefield.
The previous month, TASS reported the "Marker" will be able to combat unmanned aerial vehicles (UAV) or drones, through "electronic pulses" and "suicide drones." TASS, citing manufacturer Android Technics' press service, said the combat robot would be able to detect unauthorized drones, personnel, and vehicles.
Mooi draadje iddquote:
Geen idee hoe ze dat doen buiten, misschien bedoelt ie als de squad binnen is?quote:Op zondag 15 januari 2023 22:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Mooi draadje idd
Maar wat bedoelt ie met:
Squad and its leader has access to all the night and thermal vision optics of the BRAD commander, driver, and gunner. It's significant for all the operations, even during the day, because thermal vision allows the squad to identify targets under the protection of the armor.
...buiten het voertuig heeft vast niet elke soldaat een smartphone oid met live beelden van wat de Bradley ziet
[ twitter ]
Ja waarschijnlijk, misschien een paar extra beeldschermen in het passagiergedeelte waarop ze kunnen meekijken en missies plannenquote:Op zondag 15 januari 2023 22:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Geen idee hoe ze dat doen buiten, misschien bedoelt ie als de squad binnen is?
Is dit nieuw?quote:Op zondag 15 januari 2023 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ twitter ]
Altijd leuk als complete films op YT gepost wordenquote:Op zondag 15 januari 2023 22:48 schreef polderturk het volgende:
Ik raad jullie de satirische film Starship Troopers van Paul Verhoeven aan.
Hier een link naar de hele film.
De fasistische samenleving en de propaganda, ontmenselijking etc kan je met Rusland vergelijken.
De beweging komt voort uit de coronaprotesten, m.a.w. het bekende vlees in de bekende kuip.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
DDR-boeren-gele hesjes
Maar de hamvraag is wel hoeveel Oekraense slachtoffers daar tegenover staan. Ik vrees niet veel minder.quote:
Leuk computerspel, best goeie graphics.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als er een klacht komt zal YouTube de film wel verwijderenquote:Op zondag 15 januari 2023 22:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Altijd leuk als complete films op YT gepost worden
quote:Op zondag 15 januari 2023 22:11 schreef slashdotter3 het volgende:
He added that the combat robot could distinguish between civilians and military personnel to target those posing a "direct threat," therefore "skipping the objects that are found along the trajectory of fire."
"Come on you apes! Do you want to live forever!?!"quote:Op zondag 15 januari 2023 22:48 schreef polderturk het volgende:
De fasistische samenleving en de propaganda, ontmenselijking etc kan je met Rusland vergelijken.
Bijzonder dat Disney dit al kennelijk twee jaar op youtube laat staan. wat vond ik dit een slechte film back in the day.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:48 schreef polderturk het volgende:
Ik vond m geweldig vanwege die over the top overduidelijke fascistische verwijzingenquote:Op zondag 15 januari 2023 23:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Bijzonder dat Disney dit al kennelijk twee jaar op youtube laat staan. wat vond ik dit een slechte film back in the day.
Ik moet hem maar nog een kans geven daarom. Ik had hem bijna aangeklikt op Disney Plus zojuistquote:Op zondag 15 januari 2023 23:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vond m geweldig vanwege die over the top overduidelijke fascistische verwijzingen
Zijn ook nog wat leuke deleted scnes met Denise Richards.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Altijd leuk als complete films op YT gepost worden
Dat werkte de eerste weken ook zo goedquote:Op zondag 15 januari 2023 23:47 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk de resultaten van de gesprekken in Istanbul van de Russen en de Oekraeners
[ twitter ]
Waarschijnlijk is StarCraft genspireerd door de film.quote:Op maandag 16 januari 2023 00:10 schreef LethalNinja het volgende:
Qua actie zag ik er ook de game Starcraft in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |