Wanneer voerden de Verenigde Staten hun laatste genocidale uitroeiingsoorlog?quote:Op zondag 15 januari 2023 00:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn dan ook slechts marginaal beter dan de Russen, daar zit niet zo heel veel verschil in.
Mwa, de interventies in Irak, Vietnam en hun bemoeienissen in Latijns-Amerika hadden eenzelfde uitwerking.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wanneer voerden de Verenigde Staten hun laatste genocidale uitroeiingsoorlog?
Misdaden tegen de mensheid zijn integraal onderdeel van de Russische buitenlandpolitiek en daar zijn ze altijd probleemloos mee weggekomen.quote:
Niet echt, maar als jij dat denkt.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, de interventies in Irak, Vietnam en hun bemoeienissen in Latijns-Amerika hadden eenzelfde uitwerking.
O jawel. Dat de Russen niet deugen maakt van de Amerikaanse buitenlandpolitiek de afgelopen 70 jaar echt geen liefdadigheidstour.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet echt, maar als jij dat denkt.
Dit is qua schaal toch niet vergelijkbaar met eerdere gebeurtenissen. Dit kun je niet even onder het tapijt vegen omwille van de lieve vrede (of het goedkope gas, looking at you Angela). Voor zover men dat berhaupt nog wil.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misdaden tegen de mensheid zijn integraal onderdeel van de Russische buitenlandpolitiek en daar zijn ze altijd probleemloos mee weggekomen.
Hij heeft gelijk. De Amerikanen hebben nooit grootschalig de civiele bevolking tot doelwit gemaakt. Dat is echt wel een groot verschil.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
O jawel. Dat de Russen niet deugen maakt van de Amerikaanse buitenlandpolitiek de afgelopen 70 jaar echt geen liefdadigheidstour.
Berlijn is niet bepaald een nitwit a la Isa of de Wijk (al heeft Isa bij mij nog steeds een streepje voor op de Wijk).quote:Op zondag 15 januari 2023 01:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit ineens voor alarmerend taal? Doorkomen met die Leopards, ATACMS en alles svp.
Wanneer ik de reacties op zijn twitterbericht zo lees vermoed ik dat de AIVD momenteel overuren draait om alle binnenlandse subversieve elementen in kaart te brengen.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit ineens voor alarmerend taal? Doorkomen met die Leopards, ATACMS en alles svp.
De Engelsen daarentegenquote:Op zondag 15 januari 2023 01:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. De Amerikanen hebben nooit grootschalig de civiele bevolking tot doelwit gemaakt. Dat is echt wel een groot verschil.
Nee daarom schrik ik er ook van. Kremlingelul van De Wijk neem ik niet zo serieus. Yusibov is een goedwillende amateur, weet wel eens wat maar zit ook net ff te vaak er net naast om cht een serieuze nieuwsbron te zijn. Vind zijn analyses boeiender dan z’n nieuwsfeitjes.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Berlijn is niet bepaald een nitwit a la Isa of de Wijk (al heeft Isa bij mij nog steeds een streepje voor op de Wijk).
Het is een verschil. Dat deze invasie erger is dan dat de Amerikanen ooit hebben gedaan ontken ik niet maar het was wel makkelijker geweest de Russen moreel de les te lezen als we niet steeds zelf de Amerikanen ongezien zouden hebben gesteund in hun onzalige oorlogen.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. De Amerikanen hebben nooit grootschalig de civiele bevolking tot doelwit gemaakt. Dat is echt wel een groot verschil.
Ik denk dat dit vooral ook irritatie is met betrekking tot de laffe houding van Duitsland.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Meer dan een verschil. Een fundamenteel verschil. Het voeren van een illegale oorlog is een. Maar het structureel en op grote schaal plegen van oorlogsmisdaden is geen daarmee te vergelijken grootheid.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een verschil. Dat deze invasie erger is dan dat de Amerikanen ooit hebben gedaan ontken ik niet maar het was wel makkelijker geweest de Russen moreel de les te lezen als we niet steeds zelf de Amerikanen ongezien zouden hebben gesteund in hun onzalige oorlogen.
Was er al bang voor dat de Russen werden onderschat de afgelopen maanden. Het klunzige is er wel af.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Apache’s blijkbaar, al is de daily mirror wel een beetje Telegraaf…
Serieuze shit allemaal zo ineens.
Hoe moeten we dit duiden? Is dit het opvoeren van de druk op de Duitsers of zijn er inlichtingen dat er wat serieus op handen is? Ongetwijfeld een beetje van beide, maar uit gedrag en opmerkingen denk ik toch te destilleren dat het tweede motief dominant is. En dat is zorgelijk.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het VK stuurt ook nog is 30 AS90s 155mm self-propelled guns.
De VS hebben echt dusdanig veel streken uitgehaald dat die tot zeg maar driekwart van het aantal bladzijden van Rusland in het grote Sinterklaasboek komen.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meer dan een verschil. Een fundamenteel verschil. Het voeren van een illegale oorlog is een. Maar het structureel en op grote schaal plegen van oorlogsmisdaden is geen daarmee te vergelijken grootheid.
sinds de afloop van ww2 dan neem ik aan dat je bedoeld? Want in ww2 waren ze daar vrij goed inquote:Op zondag 15 januari 2023 01:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat mag jij best vinden. Maar ik vind op mijn beurt dat je appels met peren vergelijkt, de VS bombarderen geen steden plat zonder militair doel. De VS verkrachten en vermoorden geen hele dorpen. De VS schieten niet met raketten op willekeurige woonkamers. De VS ontvoeren niet op grote schaal kinderen.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VS hebben echt dusdanig veel streken uitgehaald dat die tot zeg maar driekwart van het aantal bladzijden van Rusland in het grote Sinterklaasboek komen.
Ik denk dat je je wat beter dient te informeren over hoe de Russen decennialang in Oost-Europa hebben huisgehouden tijdens hun bezetting van die landen...quote:Op zondag 15 januari 2023 01:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VS hebben echt dusdanig veel streken uitgehaald dat die tot zeg maar driekwart van het aantal bladzijden van Rusland in het grote Sinterklaasboek komen.
Er wordt toch gevreesd voor een aanval vanuit het noorden op Kyiv? Troepenopbouw in Belarus. Dat lees ik althans al weken op iedere frontpage. Als Kyiv valt is dat natuurlijk een game changerquote:Op zondag 15 januari 2023 01:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe moeten we dit duiden? Is dit het opvoeren van de druk op de Duitsers of zijn er inlichtingen dat er wat serieus op handen is? Ongetwijfeld een beetje van beide, maar uit gedrag en opmerkingen denk ik toch te destilleren dat het tweede motief dominant is. En dat is zorgelijk.
Er is al weken een flinke opbouw van troepen in Wit-Rusland. Een beetje vergelijkbaar met vorig jaar en weer onder het mom van ''trainen''. Dus ik denk er best wel zorgen zijn bij het VK en de VS.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe moeten we dit duiden? Is dit het opvoeren van de druk op de Duitsers of zijn er inlichtingen dat er wat serieus op handen is? Ongetwijfeld een beetje van beide, maar uit gedrag en opmerkingen denk ik toch te destilleren dat het tweede motief dominant is. En dat is zorgelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |