Jawohl. Wat denk jij dan? Dat je een opdracht kunt weigeren zonder consequenties?quote:
Wat stel jij je hierbij voor? We gaan per geval van een rus die een oekrains uniform aanheeft een 'onderzoek' doen ofzo?quote:Op zondag 15 januari 2023 00:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jawohl. Wat denk jij dan? Dat je een opdracht kunt weigeren zonder consequenties?
Nee dat zeg ik niet. Dat zeg jijquote:Op zondag 15 januari 2023 00:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat stel jij je hierbij voor? We gaan per geval van een rus die een oekrains uniform aanheeft een 'onderzoek' doen ofzo?
Maar wat zeg je dan?quote:
Ik reageer op een post van Trein2000quote:
Daarna zeg jij dit, waarnaar ik aangeef dat dit niet gaat werken voor een individuele soldaatquote:Op zondag 15 januari 2023 00:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarom is degene die het gedaan heeft schuldig.
Anders gaan we allemaal verstoppertje spelen, en is uiteindelijk alleen die haatdwerg in het kremlin schuldig.
quote:Op zondag 15 januari 2023 00:42 schreef Stoorzendert het volgende:
Daarna zeg jij dit, waarnaar ik aangeef dat dit niet gaat werken voor een individuele soldaat
Ja, en dat zeg je niet. Maar wat zeg je dan wel?quote:Op zondag 15 januari 2023 00:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat stel jij je hierbij voor? We gaan per geval van een rus die een oekrains uniform aanheeft een 'onderzoek' doen ofzo?
Waarom maak je hier zo'n complex verhaal van?quote:Op zondag 15 januari 2023 00:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Ja, en dat zeg je niet. Maar wat zeg je dan wel?
Ik kan je alvast vertellen dat het ICC je lachend naar Scheveningen stuurt als dat je verhaal is. Leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Superior_ordersquote:Op zondag 15 januari 2023 00:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jawohl. Wat denk jij dan? Dat je een opdracht kunt weigeren zonder consequenties?
quote:Op zondag 15 januari 2023 00:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom maak je hier zo'n complex verhaal van?
Dit inderdaad. Het is natuurlijk ook de enige manier om deze vuiligheid te stoppen.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:41 schreef ExTec het volgende:
Elke rus die een oekrains uniform aan heeft, ZONDER rode of witte band -> executeren.
Dat zijn volgens de definitie oorlogsmisdadigers. Zo simpel.
Ik denk dat ze Putin ook graag in Scheveningen of Den Haag zienquote:Op zondag 15 januari 2023 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan je alvast vertellen dat het ICC je lachend naar Scheveningen stuurt als dat je verhaal is. Leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Superior_orders
Hier ben ik het overigens gewoon compleet mee eens hoorquote:Op zondag 15 januari 2023 00:41 schreef ExTec het volgende:
Elke rus die een oekrains uniform aan heeft, ZONDER rode of witte band -> executeren.
Dat zijn volgens de definitie oorlogsmisdadigers. Zo simpel.
ICC heeft geen jurisdictie over Rusland/Russen als het goed is.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Putin ook graag in Scheveningen of Den Haag zienAls soldaat heb je daar vrij weinig aan met een kogel in je kop
Nee en over de VS ook niet. Die hebben zich daar geloof ik nogal heftig over uitgelatenquote:Op zondag 15 januari 2023 00:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ICC heeft geen jurisdictie over Rusland/Russen als het goed is.
Ja de The Hague invasion act. De VS hebben de wereld mooi een stukje onveiliger gemaakt daarmee.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee en over de VS ook niet. Die hebben zich daar geloof ik nogal heftig over uitgelaten![]()
quote:Neither Ukraine nor Russia are state parties to the Rome Statute. However, Ukraine has accepted the ad hocjurisdiction of the Court by lodging two Article 12(3) declarations: the first in 2014 in relation to alleged crimes committed during the Maidan protests and the second, in the aftermath of the occupation of Crimea and the outbreak of Russia’s proxy war in eastern Ukraine. Unlike the first declaration, which was temporally limited in scope, the second declaration extended to alleged crimes committed from February 20, 2014, onwards.[2] The open-ended temporal clause of this second declaration means that it also covers alleged crimes stemming from the ongoing war with Russia. Although Russia symbolically withdrew its signature from the Rome Statute following the release of a damning preliminary examination report by the office of the prosecutor (OTP) in 2016,[3] the ICC has jurisdiction to prosecute any individuals, including Russian nationals, who allegedly commit crimes falling within its jurisdiction on Ukrainian territory. bron
Een invasie was het zelfs jaquote:Op zondag 15 januari 2023 00:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja de The Hague invasion act. De VS hebben de wereld mooi een stukje onveiliger gemaakt daarmee.
Overigens zit het net wat anders:
ackground: Ukraine and Russia’s Legal Standing at the ICC
[..]
De Amerikanen zijn dan ook slechts marginaal beter dan de Russen, daar zit niet zo heel veel verschil in.quote:
Jawel. Want gepleegd op het grondgebied van een verdragsstaat. Artikel 12 lid 2 onder a statuut van Rome.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 januari 2023 00:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:Political power grows out of the barrel of a gun - Mao
Ow zeker, dat zijn ook een stelletje vuillakken hoor. Kijk maar eens wat ze o.a. op de Marshall eilanden hebben geflikt.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn dan ook slechts marginaal beter dan de Russen, daar zit niet zo heel veel verschil in.
Hoe graag we dat ook zouden willen, maar dat gaat nooit gebeuren.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op dit moment misschien niet zo veel. Maar ik geloof er wel in dat er op enig moment wordt afgerekend, een eventueel nieuw regime in Rusland (wat er ooit toch een keer komt, al was het maar omdat Poetin ook niet het eeuwige leven heeft) zal toch iets moeten doen om uit de internationale isolatie te komen. En dan is het uitleveren/berechten van misschien niet de absolute top (als die dan nog leeft) maar de laag daar onder natuurlijk een vrij makkelijk gebaar.
En dat baseer je op?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe graag we dat ook zouden willen, maar dat gaat nooit gebeuren.
Klopt, dat is de realistische visie op internationale betrekkingen, als wereld waar de macht regeert, de idealistische visie gaat uit van een a priori kenbare moraal die buiten de wereld en het machtsevenwicht ligt en streeft men naar overkoepelende rechterlijke organisaties die deze kunnen materialiseren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |