Het klunzige is er nog steeds maar ook de Russen leren af en toe van hun fouten.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was er al bang voor dat de Russen werden onderschat de afgelopen maanden. Het klunzige is er wel af.
Ik denk dat de navo all in moet gaan.
Het gaat de schollzen in deze wereld alleen maar om goedkoop gasquote:Op zondag 15 januari 2023 02:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet alleen dat, Duitsland zit nu eenmaal in de EU en in de NAVO, dan is het ook belangrijk dat er gelijkstemmig gehandeld wordt en dan moeten de Fritzjes niet als enige heel sneaky over de oorlog heenkijken en hun economische belang gaan verdedigen.
Met alle respect voor Navalny, maar wat had hij anders verwacht? Hij zat veilig in Duitsland maar verkoos terug te gaan naar dat fascistische kloteland waar een totaal gebrek aan respect voor menselijk leven bestaat, in het bijzonder voor oppositiepolitici als Navalny en Nemtsov.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Weet niet of dit draadje al gepost was. Bizar.
[ twitter ]
Die dingen zijn echt op, misschien dat er een paar blijven als gate guardian maar als we naast f35 nog wat F16's in dienst willen houden (valt wat voor te zeggen) dan moeten we nieuwe kopenquote:Op zondag 15 januari 2023 01:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oké, bijzonder... NL houdt er toch ook wel een paar toch? Dan heb je ook nog een paar kisten nodig als donor lijkt me. Geen idee hoe dat gaat werken.
De Britten zullen niet veel tanks leveren. Er zijn maar rond de 400 Challenger 2 tanks gebouwd waarvan een gedeelte naar de zandbak is geexporteerd. Verder is de productie faciliteit voor deze tanks jaren geleden gesloten. De Challenger 3 tank is een upgrade van de Challenger 2 en geen compleet nieuwe tank.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is tot nu toe wel het vaste patroon geweest dat nieuwe wapensystemen eerst in kleine aantallen geleverd werden voor uitproberen/opleiding/kijken wat de Oekraïners er van bakken om dan in latere batches met het volume te komen.
Natuurlijk was het een domme actie en het is ook niet dat Navalny de Messias is (hij vindt ook dat de Krim Russisch is, bijvoorbeeld), maar het draadje geeft wel aan dat we te maken hebben met een regime dat niets om mensenlevens geeft. Zoals je zelf al aangeeft.quote:Op zondag 15 januari 2023 05:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
Met alle respect voor Navalny, maar wat had hij anders verwacht? Hij zat veilig in Duitsland maar verkoos terug te gaan naar dat fascistische kloteland waar een totaal gebrek aan respect voor menselijk leven bestaat, in het bijzonder voor oppositiepolitici als Navalny en Nemtsov.
Daarbij vind ik het zelf niet eens een schokkend verhaal. In Rusland is een mensenleven echt geen ruk waard. Verkrachting en marteling komen daar op allerlei manieren in de gevangenis voor, als je dan gaat zeiken over een psychopaat op je afdeling dan heb je weinig reden tot klagen denk ik.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het een domme actie en het is ook niet dat Navalny de Messias is (hij vindt ook dat de Krim Russisch is, bijvoorbeeld), maar het draadje geeft wel aan dat we te maken hebben met een regime dat niets om mensenlevens geeft. Zoals je zelf al aangeeft.
Is al jaren geleden dat het demoteam vloog met deze prachtige kleurstelling. Is gewoon weer overgespoten in de standaardkleuren.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, we hebben er een paar over nu we een aantal F35's geleverd hebben gekregen toch?Alleen die oranje F16 (met die leeuw erop) zou ik dan maar hier houden
![]()
Wat overigens een verschrikkelijk mooi toestel is![]()
[ afbeelding ]
Als Zweden nou eens gevluchte PKK- en Gülen-terroristen uitlevert aan Turkije dan stemmen Turkije en Hongarije in met het lidmaatschap van Zweden en Finland aan de NAVO. De Turken zijn de mislukte staatsgreep van juli 2016 niet vergeten en het is niet aan de Turken uit te leggen dat de terroristen die verantwoordelijk zijn voor de mislukte staatsgreep vrijuit gaan in Zweden. Daar moet orde op zaken worden gesteld.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Slecht nieuws: Turkije schort de toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO zeer waarschijnlijk op tot juni. https://www.wsj.com/artic(...)e-months-11673705878
Bijzonder zo'n inkijkje bij het 428ste regiment. Wat willen ze hiermee bereiken? Zal ze niet in dank worden afgenomen.quote:
Blijkbaar moet alles eerst gerepareerd worden, alle tanks uit elkaar en weer in elkaar zetten. Dat gaat wel een jaartje duren - áls ze al opdracht krijgen en (uiteraard) voorfinanciering.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mijn Duits is niet zo goed. Maar waarom zouden ze pas in 2024 kunnen leveren?
Ok. Gaat dat op voor alle Europese Leopard tanks of is het enkel Duitsland die geen onderhoud heeft gepleegd?quote:Op zondag 15 januari 2023 09:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Blijkbaar moet alles eerst gerepareerd worden, alle tanks uit elkaar en weer in elkaar zetten. Dat gaat wel een jaartje duren - áls ze al opdracht krijgen en (uiteraard) voorfinanciering.
Dit geldt puur en alleen voor de 22 Leopard 2 en 88 Leopard 1-tanks die Rheinmetall zelf op voorraad heeft, betreft dus geen arsenalen van landen. De grote vraag is natuurlijk wel of de arsenalen van Duitsland, Finland, Polen enzovoorts in betere staat verkeren.quote:Op zondag 15 januari 2023 10:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ok. Gaat dat op voor alle Europese Leopard tanks of is het enkel Duitsland die geen onderhoud heeft gepleegd?
Duitsland zal sowieso niet zelf gaan leveren denk ik. Dus als andere Europese landen de (wel operationele) Leopards leveren dan hoeft het geen probleem te zijn.
In tegenstelling tot de failliete pauperdictatuur van de Turken heeft Zweden een functionerende rechtsstaat waar politici niet besluiten over uitlevering, ik begrijp dat je een voorstander bent van de eerste staatsvorm?quote:Op zondag 15 januari 2023 09:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als Zweden nou eens gevluchte PKK- en Gülen-terroristen uitlevert aan Turkije dan stemmen Turkije en Hongarije in met het lidmaatschap van Zweden en Finland aan de NAVO. De Turken zijn de mislukte staatsgreep van juli 2016 niet vergeten en het is niet aan de Turken uit te leggen dat de terroristen die verantwoordelijk zijn voor de mislukte staatsgreep vrijuit gaan in Zweden. Daar moet orde op zaken worden gesteld.
De VS, UK en EU geven de Zweden veiligheidsgaranties en de Russen hebben het druk met hun eigen strijdmacht laten vernietigen dus denk dat de Zweden wel goed zitten voor nu.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Slecht nieuws: Turkije schort de toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO zeer waarschijnlijk op tot juni. https://www.wsj.com/artic(...)e-months-11673705878
Dat is ook de reden waarom Turkije niet langer in de NATO thuishoort, sla de statuten er maar op na. NATO kan opgeheven worden en ervoor in de plaats een Atlantisch Pacifische Verdrags Organisatie waarbij met 2/3 van de stemmen een lid uitgezet kan worden dat verstoot tegen de kernwaarden zoals rechtstatelijkheid en democratie.quote:Op zondag 15 januari 2023 10:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de failliete pauperdictatuur van de Turken heeft Zweden een functionerende rechtsstaat waar politici niet besluiten over uitlevering, ik begrijp dat je een voorstander bent van de eerste staatsvorm?
Eigenlijk geen nieuws dit natuurlijk. Zweden gaat niet doen wat de Turken willen, het uitleveren van Gulen en PKK lui, dus moeten de Turken op een andere manier gepaaid worden. Kijk wat de Amerikanen doen met de f16s. En het is natuurlijk verkiezingsjaar in Turkije. Erdogan kan deze situatie blijven uitmelken.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Dit is natuurlijk wel zo. Echter zou het voor de Turken enorm schelen als het niet de normaalste zaak van de wereld is dat je in Zweden met vlaggen kan zwaaien van een internationaal erkende terroristische organisatie, de PKK. Dit geldt niet alleen voor Zweden, maar ook voor een Nederland. Juridisch zijn zowel de PKK als Isis terroristische organisaties. Echter is het geen enkel probleem om PKK vlaggen te zwaaien tijdens demonstraties maar een Isis vlag is dan weer wel een probleem.quote:Op zondag 15 januari 2023 10:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de failliete pauperdictatuur van de Turken heeft Zweden een functionerende rechtsstaat waar politici niet besluiten over uitlevering, ik begrijp dat je een voorstander bent van de eerste staatsvorm?
Tanks kan ik nog inkomen.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Niemand hier op aangeslagen?
Wel met een grote korrel zout natuurlijk.
Was volgens mij al voorbijgekomen... Komt uit The Mirror, is vooralsnog niet heel serieus te nemen. Ik geloof het pas als ze daar daadwerkelijk vliegen.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Niemand hier op aangeslagen?
Wel met een grote korrel zout natuurlijk.
Erdo vreet gewoon van het walletje wat hem het beste uitkomt. Die gast is een profiteur eerste klas.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:04 schreef quirina het volgende:
Erdo is de enige die met Putin kan praten hè.
Vergeet dat niet.
Yeah, geloof het ook niet echt.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tanks kan ik nog inkomen.
Apache is andere koek, dat leer je niet zo 123 training er van kost op zijn minst een jaar ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |