abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207569664
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:34 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Wat betreft veiligheidsbeleid kan je niet iedereen afstoten/uitsluiten die niet volledig zuiver op de graad zijn qua democratie en rechtsstatelijkheid. Dan zouden we naast Turkije ook Polen en Hongarije uit de NAVO moeten zetten. Dat maakt ons ontzettend kwetsbaar. Zoveel vrienden heeft Europa niet meer in de wereld.

Met echte schurkenstaten moet je natuurlijk niet samenwerken, maar je moet wel enige ruimte houden om samen te werken met landen die niet helemaal voldoen aan het Westerse ideaalbeeld.
Oneens,
Om chantage tegen te gaan is het noodzakelijk met een 2/3 meerderheid een lid uit te kunnen sluiten mits het de kernwaarden overduidelijk schend. Het pappen en nathouden met bedenkenlijke regimes heeft ons in grote moeilijkheden gebracht en het lijkt me raadzaam daar lering uit te trekken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_207569840
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:14 schreef fjs het volgende:

[..]
Als ik dit soort berichten lees dan vraag ik mij werkelijk af wat we nog wel hebben. Als Moskou dit leest dan kunnen ze zo Europa binnenvallen. Engeland heeft weinig tanks en de fabrieken zijn gesloten. Duitsland doet er minstens een jaar over om 1 tank te leveren.

Man wat een shit show heeft de politiek ervan gemaakt. Die fabrieken zouden 10 maand geleden al geopend moeten zijn en op volle productie. We zijn echt een lachertje..todat de russen straks werkelijk aan onze grenzen staan dan zal het lachen ons gauw vergaan en vluchten de elite weer naar het buitenland. Er wordt dus geen zak gedaan op militair gebied.
Wij leunen op de VS
pi_207569875
:D

"He is known as "The Werewolf" and the "Angarsk Maniac" for the particularly brutal nature of his crimes; he would extensively mutilate the bodies of his victims and perform sexual acts on them."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 januari 2023 @ 13:29:19 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207569890
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:32 schreef quirina het volgende:

[..]
Als het aan Medvedev ligt staan ze morgen al aan de Duitse grens om Nazi-Europa een lesje te gaan leren en er Nova Rossiya van te maken.
Ja.. gaat niet gebeuren.
Zelf Rusland weet dat dit volledig hopeloos is..
Zeker nu hun leger ver is uitgedund en ze Oekraïne niet eens fatsoenlijk de baas kunnen zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207569948
_O-
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 januari 2023 @ 13:35:13 #106
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207569982
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Eens. Nu zijn ze irritant binnen de NAVO plannen. Kick je ze eruit zijn ze constructief binnen Rusland zijn plannen.

Vanuit Turks oogpunt is deze houding eigenlijk ook wel logisch.
Turkije zit er echt al 60+ jaar bij.
Vanuit NATO standpunt is de ligging perfect en verleden politiek geld niet voor de huidige politiek.
Er uit schoppen is ook niet echt een optie..
Turkije is gewoon goed voor NATO ivm leger en ligging, dat ze zelf zo irritant doen word overwogen.

Dat Turkije bij de NATO is meer positief dan negatief als je alles op telt.
  zondag 15 januari 2023 @ 13:38:16 #107
64288 Bensel
Ladderzat
pi_207570031
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:04 schreef quirina het volgende:
Erdo is de enige die met Putin kan praten hè.
Vergeet dat niet.
dictators onder elkaar
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 15 januari 2023 @ 13:40:37 #108
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207570072
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daarom geloof ik het ook niet. WMB liever gisteren dan vandaag, maar de trainingstijd, de logistiek, het feit dat die dingen 1 brok technologie zijn waar je dus niet 'ff' het battlefield management system uit kan rippen zoals ze bij de HIMARS gedaan hebben....
Ah ja.

Paar jaar geleden maakte zo’n ding een noodlanding bij Elburg. Locatie en alles werd toen krampachtig stilgehouden ivm pottenkijkers. Zo’n ding wil je niet in handen van russen hebben.

Ging me ergens ook vooral om het idee.
pi_207570073
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:32 schreef Slayage het volgende:
_O- [ twitter ]
:+
pi_207570157
Nog enige vooruitgang aan de front of nog steeds gerommel in de marge?
pi_207570427
quote:
Poetin positief over voortgang 'militaire operatie' in Oekraïne
Artikel van ANP • 1 uur geleden

MOSKOU (ANP/RTR) - De Russische president Vladimir Poetin is positief over de voortgang van wat hij de "speciale militaire operatie" in Oekraïne noemt. "Alles verloopt volgens plan."

Rusland eiste zondag de verantwoordelijkheid op voor de raketaanvallen op Oekraïense steden, waarbij volgens Oekraïense media 28 mensen om het leven kwamen. Rusland viel in februari 2022 Oekraïne binnen met als doel snel de regering uit te schakelen en delen van het land te veroveren. De oorlog duurt al veel langer dan Rusland vooraf had gedacht en kost ook meer geld, wapens en mensen.

"We zien een positieve dynamiek", aldus Poetin. "Ik hoop dat onze troepen ons nog meer tevreden stellen en snel meer resultaten gaan boeken."

https://www.msn.com/nl-nl(...)48d79e22701316d46622
Hier kan ik alleen maar om lachen.
pi_207570456
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nog enige vooruitgang aan de front of nog steeds gerommel in de marge?
Gerommel aan de marge. Maar de inname van soledar door de Russen kan voor hen wel een morele boost zijn.
-Rabia Al-Basri
pi_207570477
quote:
_O- [ twitter ]
Dat kruidenvrouwtje is blijkbaar nog niet wakker geworden in de grotemensenwereld. 8)7
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207570578
quote:
_O- [ twitter ]
Jammer dat dergelijk volk, en ook de met termen als "oorlogshitsers" strooiende wappies aan de andere kant, nou nooit eens toelicht waar die onderhandelingen nou precies over moeten gaan. Durf er bijna vergif op in te nemen dat daar vrijwel nooit over nagedacht wordt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207570591
Dubbel
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 15 januari 2023 @ 14:09:24 #116
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207570596
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Vanuit NATO standpunt is de ligging perfect en verleden politiek geld niet voor de huidige politiek.
Turkije is gewoon goed voor NATO ivm leger en ligging, dat ze zelf zo irritant doen word overwogen.

Vraag is als er echt stront aan de knikker is wat types zoals Erdo gaat doen. Vertrouw ze voor geen meter. Een handtekening onder een verdrag is net zoveel waard als het papier waarop het geschreven is.
  zondag 15 januari 2023 @ 14:14:03 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207570679
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:09 schreef fjs het volgende:

[..]
Vraag is als er echt stront aan de knikker is wat types zoals Erdo gaat doen. Vertrouw ze voor geen meter. Een handtekening onder een verdrag is net zoveel waard als het papier waarop het geschreven is.
Zeker waar, maar ik heb het idee dat net als Poetin dat hij niet zo heel lang meer aan de macht zal zijn.
In tegenstelling tot Poetin is er in Turkije wel iets meer oppositie.

In Rusland word deze gewoon uit de weg geruimd of in gevang gegooid
pi_207570755
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het blijkt al dat je je niet eens verdiept hebt in de NATO statuten maar er wel graag een oordeel over velt. De statuten voorzien niet in het uitsluiten van een lid dus dergelijke onzin kan je weglaten. De moral hazard die dat bovendien creeert dictators juist in het zadel te houden/helpen maakt het op langere termijn sowieso onhoudbaar.De mogelijkheid van 2 walletjes te kunnen blijven eten stimuleert namelijk een bevolking de keuzes richting dictatuur op deze wijze. Zie ook Servie bijv.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 15-01-2023 14:29:28 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_207570806
twitter

Meer berichten dat het niet zo goed gaat met Wagner. 1 dorp veroveren en 14k aan verliezen...
twitter

Dat helpt natuurlijk ook niet.
pi_207570849
quote:
_O- [ twitter ]
In Duitsland hebben ze zo te zien ook flink bezuinigd op de GGZ.
pi_207570947
twitter

Het voordeel (voor ons) van corruptie.
pi_207570975
Van wiki mbt de nieuwe artillerie systeem voor de Oekraïners. Vraag me af of de Britten in april al hadden besloten om de systemen te leveren maar dat ze het nu pas kunnen leveren omdat ze eerst onderhouden moest worden.

"On 24 April 2022, the Daily Express reported that AS-90s and 45,000 artillery rounds will be sent to Ukraine[7] that was subsequently denied on 25 April by Defence Secretary Ben Wallace.[8]

On 14 January 2023 the British Prime Minister Rishi Sunak announced that Britain would send 30 AS-90 to Ukraine, amongst other supplies (including 14 Challenger 2 tanks), for use in the ongoing Russo-Ukrainian War.[9]"
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 januari 2023 @ 14:35:18 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207571087
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jammer dat dergelijk volk, en ook de met termen als "oorlogshitsers" strooiende wappies aan de andere kant, nou nooit eens toelicht waar die onderhandelingen nou precies over moeten gaan. Durf er bijna vergif op in te nemen dat daar vrijwel nooit over nagedacht wordt.
Men denkt dat onderhandelingen automatisch een staakt het vuren inhoudt. Dat is het doel van Putin Pijpers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 januari 2023 @ 14:36:09 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207571109
quote:
_O- [ twitter ]
Ik stel voor dat Greenpeace hun oorlogsschepen tegen Putin in zet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207571216
Sinds gisteren krijg ik opeens Assad en Putin propagandisten accounts als suggestie om te volgen. Is Musk tegenwoordig ook compromised aan de Russen net als veel andere met name GOP Amerikanen?
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')