abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207575907
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Zwitsers stellen min of meer dat hun weigerachtigheid niet is wegens een abstract idee van neutraliteit, maar dat er daadwerkelijk een wettelijk verbod ligt op toestemming geven tot doorverkoop.
Ze hebben dus hun neutraliteit bekrachtigd bij wet. Helder.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207575966
Nope, dat is veel te idealistisch gedacht.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207575978
Ik ga uit dit topic wordt er veel te agressief van AAARRRGGGGGHHHH
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207576061
En toch zou Europa veel baat hebben bij een Europees leger.
Tevens zou iedereman en vrouw verplicht opgeroepen moeten worden om hun dienstplicht te voldoen.
Het is duidelijk nodig weerstand te kunnen bieden straks aan vijandige schurkenstaten zoals Rusland.
pi_207576066
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:21 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
[..]
De 2 grootste wapenindustrien in Europa durven geeneens tanks naar Oekrane te sturen, dus hoezo eigen boontjes doppen? Als Amerika zich er niet zou mee bemoeien dan staan er ook geen HIMARS in Oekrane en zou Poetin nu tegen de Poolse grens aan staan te pissen.

Hoe kunnen we ooit in Europa onze eigen boontjes doppen als we op militair gebied geen gezamenlijk beleid kunnen maken?

(Tenzij het om de belangen in S-A, VAE, Oman enz gaat, dan kan het schijnbaar weer wel 8)7 )

Ook als deze oorlog voorbij is zie ik een gezamenlijk Europees leger niet voor me, de wil is er gewoon niet.
Je hebt geen Europees leger nodig als je in de NAVO zit en je je leger uitbreidt. Met een Europees leger zit je nog steeds met een Duitsland dat zo debiel is.
pi_207576080
Duitsland moet eens even stevig op zijn vingers getikt worden in Brussel!
  zondag 15 januari 2023 @ 19:37:13 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207576081
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De wil is er niet omdat doordat de NAVO er is en wij veilig onder de adelaarsvleugels van de Yank rustig een beetje kunnen aankloten. Wanneer de NAVO wordt opgeheven moeten we wel en dan zal de wil er opeens wel blijken te zijn.
Gezamenlijk leger is niet gemakkelijk.
Als er unaniem besloten moet worden tot militair ingrijpen is er altijd wel een Hongarije. Als er niet unaniem besloten hoeft te worden sterf jij of je zoon voor een Frans probleempje in n of andere ex-kutkolonie van ze. Even overdreven geschetst. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207576089
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Zwitsers stellen min of meer dat hun weigerachtigheid niet is wegens een abstract idee van neutraliteit, maar dat er daadwerkelijk een wettelijke bepaling bestaat die toestemming tot doorverkoop verbiedt, en daar kunnen ze niet zomaar omheen, dan moet de wet veranderd worden. Dat is wat ik ervan begrijp.
Met als gevolg dat de door de Zwitsers gehoopte uitbreiding van Oerlikon door het moederconcern Rheinmetall uitgesteld is, als deze berhaupt nog ooit plaats gaat vinden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207576092
Maar ja het is wel weer duidelijk dat Duitsland gewoon een fout land is.
  zondag 15 januari 2023 @ 19:38:44 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207576108
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:27 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ze hebben dus hun neutraliteit bekrachtigd bij wet. Helder.
Overigens is dat neutraliteitsrecht geen abstract idee, wat ik eerst dacht, maar blijkbaar vastgelegd (Haagse conventie) als internationaal (gewoonte)recht:

quote:
Das Neutralittsrecht, das in den Haager Abkommen vom 18. Oktober 1907 kodifiziert wurde, ist Teil des Vlkergewohnheitsrechts. Es legt die Rechte und Pflichten eines neutralen Staates fest. bron
waarin wordt bepaald:

quote:
Das Neutralittsrecht verbietet es neutralen Staaten, Kriegsmaterial an einen Staat zu liefern, der in einen internationalen bewaffneten Konflikt verwickelt ist. bron
Zwitserland beroept zich dus niet op een internationale afspraak, maar op een eigen binnenlandse wetsbepaling.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 15-01-2023 19:44:01 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207576134
Scheisse
pi_207576186
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Als er unaniem besloten moet worden tot militair ingrijpen is er altijd wel een Hongarije. Als er niet unaniem besloten hoeft te worden sterf jij of je zoon voor een Frans probleempje in n of andere ex-kutkolonie van ze. Even overdreven geschetst. :)
Bij Hongarije betwijfel ik eerlijk gezegd dat de bevolking net zo pro-Poetin is als Orban.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 19:44:36 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207576202
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:45 schreef Slayage het volgende:
Veel landen gaan voortaan Zwitserse defensie producten links laten liggen.

[ twitter ]
Oerlikon enzo?

Lijkt me vrij sterk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207576259
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Oerlikon enzo?

Lijkt me vrij sterk
Oerlikon is onderdeel van Rheinmetall, als de Zwitserse wetgeving te lastig is kan men de vestiging(en) in Zwitserland sluiten en de productie naar andere vestigingen overhevelen.
  zondag 15 januari 2023 @ 19:47:52 #215
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207576269
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Overigens is dat neutraliteitsrecht geen abstract idee, wat ik eerst dacht, maar blijkbaar vastgelegd (Haagse conventie) als internationaal (gewoonte)recht:
[..]
waarin wordt bepaald:
[..]
Zwitserland beroept zich dus niet op een internationale afspraak, maar op een eigen binnenlandse wetsbepaling.
Lange opinie uit NZZ. Maar even in spoiler.Voor de liefhebber :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
www.nzz.ch/meinung/wann-w(...)n-koennen-ld.1715965
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 19:48:31 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207576278
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Oerlikon is onderdeel van Rheinmetall, als de Zwitserse wetgeving te lastig is kan men de vestiging(en) in Zwitserland sluiten en de productie naar andere vestigingen overhevelen.
Das niet helemaal hoe het werkt gok ik zomaar

Zijn gewoon aparte bedrijfjes onder een gezamelijke paraplu net als Thales bv
  zondag 15 januari 2023 @ 19:52:08 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207576343
quote:

[..]
Fransen zijn geen Amerikanen, en een gezamenlijk defensiebeleid behelst voornamelijk een gedeelde verantwoordelijkheid voor de verdediging van de totale EU tegen aanvallen van buitenaf, vredesmissies in den vreemde zouden per land gedaan kunnen worden. Maar het klopt inderdaad dat bij verdere integratie ook Nederlandse soldaten overlijden bij vredesmissies in Afrika, dat is nu eenmaal risico dat je loopt als beroepsmilitair van een grote mogendheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207576359
quote:
88s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Een bedrijf opkopen om daarmee kennis, ontwerpen en klantenkring te vergaren en vervolgens het opgekochte bedrijf op te doeken is in de reguliere industrie niets vreemds.
pi_207576364
quote:
88s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja, in welk geval de holding nog steeds het volste recht heeft om de machines te verplaatsen naar DE. Of dat gebeurt; goeie, maar dat is niet hetzelfde als dat het niet kan.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_207576409
Ze verspillen geen tijd.

twitter
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 19:58:28 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207576432
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, in welk geval de holding nog steeds het volste recht heeft om de machines te verplaatsen naar DE. Of dat gebeurt; goeie, maar dat is niet hetzelfde als dat het niet kan.
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een bedrijf opkopen om daarmee kennis, ontwerpen en klantenkring te vergaren en vervolgens het opgekochte bedrijf op te doeken is in de reguliere industrie niets vreemds.
Verschil is dat de bouwtekeningen hier (vaak) staatsgeheim zijn

Kun je de machines wel verplaatsen maar je zult het wiel toch echt zelf opnieuw uit moeten vinden wat ten eerste weer veel tijd en ten tweede meer geld kost
pi_207576477
quote:

[..]
Dit is precies waarom er nooit een Europese leger zal komen. Een soort navo-achtige structuur waarbij een hoofdstad ten alle tijden zijn troepen kan terughalen lijkt het hoogst haalbare.
zie email 27 oktober
pi_207576543
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]
Staatsgeheimen zijn wat anders dan een patent h. Die overstijgen landsgrenzen niet. Het staat je dus vrij om het 1 op 1 te rippen.

Welbeschouwd bestaat een zeer groot gedeelte van defensie industrien uit precies dat; elkaars staatsgeheimen namaken.
pi_207576548
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]

Kun je de machines wel verplaatsen maar je zult het wiel toch echt zelf opnieuw uit moeten vinden wat ten eerste weer veel tijd en ten tweede meer geld kost
Bij de oorspronkelijk uit de jaren '70 stammende Gepard zou dat in principe toch niet zo complex moeten zijn lijkt me?
  zondag 15 januari 2023 @ 20:07:34 #225
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207576597
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Bij Hongarije betwijfel ik eerlijk gezegd dat de bevolking net zo pro-Poetin is als Orban.
Zijn een beetje een kruising van Oostenrijkers, Italianen en Slaven. Maar dan dus de Oostenrijkse humor, Italiaanse betrouwbaarheid en Slavische werklust gecombineerd. Heb er weinig vertrouwen in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')