Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Kan niet.quote:Op maandag 12 december 2022 18:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag Twitter Blue? Heeft iemand hier een abbo genomen?
quote:New subscriptions to Twitter Blue are currently available on web only in the US, Canada, Australia, New Zealand, and the UK, with plans to expand.
https://help.twitter.com/en/using-twitter/twitter-blue.
Ow vaag, alleen engels sprekende landen dus.quote:
Waar komt het anti-overheidsdenken vandaan? Ook daar werkt een bepaalde woke tendens (vooral langs de lijnen van klasse en educatieve achtergrond) als een katalysator. Dit zie je in Nederland ook terug, neem een partij zoals D66 en BBB.quote:Op maandag 12 december 2022 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke is absoluut gevaarlijk, maar denken dat er nu pas groepen gepolariseerd raken en met vreemde ideeën over andere groepen komen is in de Amerikaanse context voorbij bizar. Dat anti-overheidsdenken was er al ver voor woke en heeft diens groezelige wortels in extreem- en conservatief rechtse bewegingen die teruggaan tot de Know Nothing Party; clubjes waar daadwerkelijke xenofobie, rassenhaat en vaak ook antisemitisme gewoon vaste onderdelen van een buitengewoon toxische ideologie waren. Dat was dus ver voor woke. En aanhangers ervan hebben ook geen woke nodig om een vinnige haat jegens alles wat niet WASP is te ervaren.
En die beweging is niet alleen nog springlevend, hij wordt o.m. door het gros van de GOP gestimuleerd en gevoed, zeker door de Trump cult.
Klopt. En dit heeft volgens mij ook niemand beweerd.quote:Op maandag 12 december 2022 18:57 schreef MoreDakka het volgende:
Dat hele woke geneuzel is absoluut een gevaar voor de samenleving, maar niet het enige. Het serieus nemen van platforms als twitter is dat net zo goed.
Ja, net als de vorige keer. Alleen toen was het iOS-only, wat nog veel vager was.quote:Op maandag 12 december 2022 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ow vaag, alleen engels sprekende landen dus.
En zonder goede privacywetgeving.quote:Op maandag 12 december 2022 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ow vaag, alleen engels sprekende landen dus.
Nou, beschuldigen, beschuldigenquote:Op maandag 12 december 2022 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij begon inderdaad. Maar hij "beschuldigde" anderen er juist van bij een non-profitorganisatie te werken..
Het wokisme begon met de afschaffing van de slavernij.quote:Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Maar fatsoenlijke secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook al woke tegenwoordig begrijp ik?
Dat hangt er vanaf wat die voorwaarden zijn natuurlijk. Dat lijkt me nogal logisch.quote:Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Maar fatsoenlijke secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook al woke tegenwoordig begrijp ik?
In de VS?quote:Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar komt het anti-overheidsdenken vandaan? Ook daar werkt een bepaalde woke tendens (vooral langs de lijnen van klasse en educatieve achtergrond) als een katalysator. Dit zie je in Nederland ook terug, neem een partij zoals D66 en BBB.
De daadwerkelijke dingen die jij opnoemt (xenofobie, rassenhaat en antisemitisme) zijn behoorlijk fringe. Dan kom je uit bij de Jared Taylors en Nick Fuentesen van deze wereld.
[..]
Klopt. En dit heeft volgens mij ook niemand beweerd.
Wat zouden "woke-secundaire arbeidsvoorwaarden" kunnen zijn dan? Want daar kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen.quote:Op maandag 12 december 2022 19:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat die voorwaarden zijn natuurlijk. Dat lijkt me nogal logisch.
Oh dat zijn dingen als verplichte DEI-training, affinity groups en de nieuwste trend ERG (employee resource groups). Er zijn werkgevers die dat soort dingen als positief verkopen bij werving.quote:Op maandag 12 december 2022 19:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat zouden "woke-secundaire arbeidsvoorwaarden" kunnen zijn dan? Want daar kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen.
Uhuh.quote:Op maandag 12 december 2022 19:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nou, beschuldigen, beschuldigenIk stel alleen maar vragen vanuit mijn onderbuik. Conclusies trek ik op basis van feiten.
![]()
Kan dit soort persoonlijk geneuzel niet in DMs?quote:Op maandag 12 december 2022 19:22 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Uhuh.
Wat ik zo raar vind is dat je nogal denigrerend overkwam over non-profits terwijl jijzelf voor een non-profit werkt? Hoe zit dat dan?
Hoe vaak slaapt een parttimer als jij op kantoor dan? Niet vaak lijkt mij? Je praat wel stoer voor iemand die zich totaal niet onder die werkcondities bevindt?
Vox Populi, Vox DEI?quote:Op maandag 12 december 2022 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh dat zijn dingen als verplichte DEI-training, affinity groups en de nieuwste trend ERG (employee resource groups). Er zijn werkgevers die dat soort dingen als positief verkopen bij werving.
Die kennen we hier ook niet, voor die soort jongens en meisjes.quote:Op maandag 12 december 2022 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kennen ze daar geen arbeidstijdenwet?
Ik zou verplichte trainingen geen secundaire arbeidsvoorwaarden noemen. Dat is net als bedrijven die allerlei sessies in de avonden waarbij je een kleffe pizza krijgt proberen te verkopen als secundaire arbeidsvoorwaarde.quote:Op maandag 12 december 2022 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh dat zijn dingen als verplichte DEI-training, affinity groups en de nieuwste trend ERG (employee resource groups). Er zijn werkgevers die dat soort dingen als positief verkopen bij werving.
Ik ook niet, maar er zijn legio werknemers die dat wel als voorwaarde zien.quote:Op maandag 12 december 2022 19:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou verplichte trainingen geen secundaire arbeidsvoorwaarden noemen. Dat is net als bedrijven die allerlei sessies in de avonden waarbij je een kleffe pizza krijgt proberen te verkopen als secundaire arbeidsvoorwaarde.
Wat voor percentage werknemers zien dat zo, denk je?quote:Op maandag 12 december 2022 19:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar er zijn legio werknemers die dat wel als voorwaarde zien.
Dat hang nogal van het bedrijf af hequote:Op maandag 12 december 2022 19:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat voor percentage werknemers zien dat zo, denk je?
Ik heb meer het idee dat je dat hier ter plekke verzint dan dat er grote vraag is naar dat soort verplichte trainingen. Wel naar flexibiliteit in werklocatie en -uren bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 december 2022 20:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat hang nogal van het bedrijf af he
Weer 300 vragen verwerken in een post. Here we go again.quote:Op maandag 12 december 2022 19:22 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Uhuh.
Wat ik zo raar vind is dat je nogal denigrerend overkwam over non-profits terwijl jijzelf voor een non-profit werkt? Hoe zit dat dan?
Hoe vaak slaapt een parttimer als jij op kantoor dan? Niet vaak lijkt mij? Je praat wel stoer voor iemand die zich totaal niet onder die werkcondities bevindt?
quote:
Vanzelfsprekend waren er vele mensen blij mee. In Musks eigen poll wilde bijna 50% van de stemmers/bots - laat staan hoogopgeleid personeel - hem niet terug.quote:
300? Heb je daar een bron voor? Of kan je niet tellen?quote:Op maandag 12 december 2022 20:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Weer 300 vragen verwerken in een post. Here we go again.
Woke is in veel gevallen niks meer dan een schim die je met veel misbaar achterna kan jagen om de aandacht af te leiden wanneer iets je niet bevalt maar je eigenlijk niet in staat bent om uit te leggen waarom. Zie bijvoorbeeld bijna het gehele repertoire van users als HowardRoarke en Ludovico.quote:Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Een beetje zoals de term ‘alt right’ dus?quote:Op maandag 12 december 2022 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Woke is in veel gevallen niks meer dan een schim die je met veel misbaar achterna kan jagen om de aandacht af te leiden wanneer iets je niet bevalt maar je eigenlijk niet in staat bent om uit te leggen waarom. Zie bijvoorbeeld bijna het gehele repertoire van users als HowardRoarke en Ludovico.
Story of your life?quote:Op maandag 12 december 2022 20:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
4 keer teleurgesteld. Laat maar zitten hoor.
Maar ze maken mensen ook niet willekeurig en zonder bewijs uit voor "pedo", dus sowieso al een beetje beter dan Musk zelf. Dat moet je ze wel nageven.quote:Op maandag 12 december 2022 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Woke is in veel gevallen niks meer dan een schim die je met veel misbaar achterna kan jagen om de aandacht af te leiden wanneer iets je niet bevalt maar je eigenlijk niet in staat bent om uit te leggen waarom. Zie bijvoorbeeld bijna het gehele repertoire van users als HowardRoarke en Ludovico.
Moet je even de bnw reeks nalezen over de zogenaamd epidemie van groomende homo's en leraren, hoewel dat inmiddels gesloten is.quote:Op maandag 12 december 2022 20:32 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Maar ze maken mensen ook niet willekeurig en zonder bewijs uit voor "pedo", dus sowieso al een beetje beter dan Musk zelf. Dat moet je ze wel nageven.
Ok, je lult dus maar wat zonder enig idee te hebben. Jammer, maar dat moet je zelf weten.quote:Op maandag 12 december 2022 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat je dat hier ter plekke verzint dan dat er grote vraag is naar dat soort verplichte trainingen. Wel naar flexibiliteit in werklocatie en -uren bijvoorbeeld.
quote:Today, ERGs are relatively commonplace in tech workplaces. At Google, for example, the company says more than 35,000 of its employees participate in 16 ERGs across 52 countries. Google's parent company, Alphabet, employs almost 140,000 people in total.
"We want everyone to feel like they belong at Google," a Google spokesperson said in a statement. "One way we do this is through supporting Employee Resource Groups that provide additional connection and community for underrepresented employees and their allies."
Dit soort dingen worden onder andere door vakbonden constant geeist tegenwoordig bij Amerikaanse bedrijven. Dingen als ERGs en 'DEI-initiatives' worden absoluut gebruikt als positieve punten van een bedrijf, ook bij werving.quote:A report this month by NPR's Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists union found that network management has fallen short of meeting a majority of the union's demands for measures to address diversity, equity and inclusion at the network.
In September 2020, the union's DEI committee gave management a list of over a dozen demands focused on issues faced by employees of color. During NPR's February board meeting, union members shared with management a progress report on those demands. Among their findings, a January survey of the union's 500-plus members revealed that they see supporting and retaining employees of color as a crucial challenge for management.
En in de andere gevallen?quote:Op maandag 12 december 2022 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Woke is in veel gevallen niks meer dan een schim die je met veel misbaar achterna kan jagen om de aandacht af te leiden wanneer iets je niet bevalt maar je eigenlijk niet in staat bent om uit te leggen waarom.
Gelukkig hielp Trump het Twitter-team een handje door te blijven roepen dat de verkiezingen 'gestolen' waren en door zijn aanhangers op te jutten, met als gevolg de bestorming van het Capitool.quote:Op maandag 12 december 2022 20:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ twitter ]
boy o boy o boy. Een heel team reached en reached naar een manier om Trump te bannen,
En dat allemaal óp Twitterquote:Op maandag 12 december 2022 20:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig hielp Trump het Twitter-team een handje door te blijven roepen dat de verkiezingen 'gestolen' waren en door zijn aanhangers op te jutten, met als gevolg de bestorming van het Capitool.
Als je niet hardcore genoeg bent om voor de winsten van een miljardair 2x zoveel uren te maken voor hetzelfde loon dan winnen de communisten.quote:Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Hmm, daar noem je wel wat belangrijks ja.quote:Op maandag 12 december 2022 20:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je niet hardcore genoeg bent om voor de winsten van een miljardair 2x zoveel uren te maken voor hetzelfde loon dan winnen de communisten.
In andere gevallen kan het best zijn dat er een goed, of in elk geval een te bediscussiëren, punt gemaakt wordt, maar voordat je dat kan beoordelen moet je wel weten wat iemand met de term woke bedoelt.quote:
quote:Op maandag 12 december 2022 20:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je niet hardcore genoeg bent om voor de winsten van een miljardair 2x zoveel uren te maken voor hetzelfde loon dan winnen de communisten.
In de techbedrijfwereld is dat op zich vrij duidelijk. De eerder genoemde DEI en andere termen.quote:Op maandag 12 december 2022 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In andere gevallen kan het best zijn dat er een goed, of in elk geval een te bediscussiëren, punt gemaakt wordt, maar voordat je dat kan beoordelen moet je wel weten wat iemand met de term woke bedoelt.
Ja leuk, maar ik had het over verplichte training, begin jij een heel verhaal over het je vrijwillig aan kunnen sluiten bij clubjes gelijkgestemden. Dat is wat anders hè?quote:Op maandag 12 december 2022 20:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, je lult dus maar wat zonder enig idee te hebben. Jammer, maar dat moet je zelf weten.
[..]
[..]
Dit soort dingen worden onder andere door vakbonden constant geeist tegenwoordig bij Amerikaanse bedrijven. Dingen als ERGs en 'DEI-initiatives' worden absoluut gebruikt als positieve punten van een bedrijf, ook bij werving.
Nee, dat is waar het over gaat. Dat jij dan aan cherry picking doet is niet mijn probleem. Maar goed, als voorbeeld voor verplichte training kun je wijzen naar Starbucks, die bij wijze van PR alle winkels dicht gooide om verplichte trainingen te gaan doen. Die verplichte trainingen zijn er nu ook nog, en dat wordt gezien als pluspunt bij werving.quote:Op maandag 12 december 2022 21:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik had het over verplichte training, begin jij een heel verhaal over het je vrijwillig aan kunnen sluiten bij clubjes gelijkgestemden. Dat is wat anders hè?
Nee dat is niet cherry picking, ik reageer specifiek met de opmerking dat ik verplichte trainingen niet per se als secundaire arbeidsvoorwaarde zie en dan kom jij met een heel verhaal over iets anders dat in jouw oorspronkelijke post stond. Dat mag, maar dat was niet waar ik op reageerde.quote:Op maandag 12 december 2022 21:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is waar het over gaat. Dat jij dan aan cherry picking doet is niet mijn probleem. Maar goed, als voorbeeld voor verplichte training kun je wijzen naar Starbucks, die bij wijze van PR alle winkels dicht gooide om verplichte trainingen te gaan doen. Die verplichte trainingen zijn er nu ook nog, en dat wordt gezien als pluspunt bij werving.
Nogmaals, de verplichte trainingen zijn er voor de blanke medewerkers. Dat is de implicatie, en daarmee wordt zoals gezegd een bepaalde groep potentiële werknemers aangeboord. Dat jij dat soort trainingen persoonlijk onzin vindt snap ik, dat vind ik ook. Maar dat het door een bepaalde groep als secundaire arbeidsvoorwaarde wordt gezien doet daar niets aan af.quote:Op maandag 12 december 2022 21:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat is niet cherry picking, ik reageer specifiek met de opmerking dat ik verplichte trainingen niet per se als secundaire arbeidsvoorwaarde zie en dan kom jij met een heel verhaal over iets anders dat in jouw oorspronkelijke post stond. Dat mag, maar dat was niet waar ik op reageerde.
Misschien had ik het nog even moeten nuanceren tot verplichte trainingen waar je buiten je werk tijd in moet steken. Het op kosten van een werkgever op doen dan relevante zaken voor op je cv is natuurlijk niet per se vervelend.
Je bent weer vragen aan het ontwijken. Jeetje. Niet zo makkelijk als tweets copy pasten, eh?quote:Op maandag 12 december 2022 20:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Weer 300 vragen verwerken in een post. Here we go again.
Je buikje zit toch nooit volquote:Op maandag 12 december 2022 21:56 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Je bent weer vragen aan het ontwijken. Jeetje. Niet zo makkelijk als tweets copy pasten, eh?
Onzin vult niet (bij mij). Ga erover nadenken of ik een Mastodon account wil. Heb ook geen Twitter account, dus heb sowieso geen haast.quote:Op maandag 12 december 2022 22:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je buikje zit toch nooit volZit je al op Mastodon of Post?
Vraag er dan ook niet om joh!quote:Op maandag 12 december 2022 22:18 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Onzin vult niet (bij mij). Ga erover nadenken of ik een Mastodon account wil. Heb ook geen Twitter account,dus heb sowieso geen haast.
Hij vraagt niet om onzin.quote:
Hij vind dat ik nogal denigrerend overkwam omtrent non-profits, De reden? Omdat ik 20 draadjes terug vanuit zijn bewoording en standpunten een onderbuikgevoel kreeg en een vraag stelde of hij bij een non-profit organisatie werkzaam zou zijn.quote:
Joh je vroeg me 2 keer toe of ik antwoord wilde geven of ik een 'devje bij een non-profitje' was of niet. Waarom wilde je dat per se weten als je niet een punt wilde maken over mij en/of non-profits? Je haakte af toen je fout zat. Beetje raar om daarna te zeggen dat je er geen punt bij had.quote:Op maandag 12 december 2022 23:37 schreef Rnie het volgende:
Hij vind dat ik nogal denigrerend overkwam omtrent non-profits, De reden? Omdat ik 20 draadjes terug vanuit zijn bewoording en standpunten een onderbuikgevoel kreeg en een vraag stelde of hij bij een non-profit organisatie werkzaam zou zijn.
Alleen het non-profit stuk van je antwoord herinnerde ik me tot vandaag, gezien het zo'n bizar stuk was om te zeggenquote:Daarna vroeg hij aan mij waar ik werkzaam was en gaf ik sarcastisch aan "Part-time Jurist bij het Juridisch Loket - afdeling Werk & Inkomen" omdat dat een onderwerp binnen het topic was waar het over ging. Dat hij nu al 20 draadjes dat echt dat idee heeft en sarcasme niet kan ontdekken vind ik wel geinig.
Moeilijk moeilijk hoor! Mss iets te maken met het verspreiden van misinformatie over vaccins? Ik doe maar een gooi.quote:Op dinsdag 13 december 2022 05:30 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
En ook Dr Malone is terug, waarom hij ooit van Twitter is gegooid geen idee. Hopelijk komt ook dat nog een keer boven water.
Welke misinformatie is dat dan? En wie heeft dat beoordeeld? Zou het iemand zijn werkzaam bij Twitter die de expertise heeft om de bijdragen van dr Malone op waarde kan schatten?quote:Op dinsdag 13 december 2022 05:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Moeilijk moeilijk hoor! Mss iets te maken met het verspreiden van misinformatie over vaccins? Ik doe maar een gooi.
En dat terwijl het "covidfascisme' nu juist jouw expertise stokpaardje is![]()
En die denk je op Twitter te vinden via de Chief Twit?quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Welke misinformatie is dat dan? En wie heeft dat beoordeeld? Zou het iemand zijn werkzaam bij Twitter die de expertise heeft om de bijdragen van dr Malone op waarde kan schatten?
Zoveel vragen en hopelijk binnenkort antwoorden.
Ik ben al meer te weten gekomen door “Chief Twit” dan de voorgaande jaren onder Dorsey.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En die denk je op Twitter te vinden via de Chief Twit?
Over Covidvaccins?quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben al meer te weten gekomen door “Chief Twit” dan de voorgaande jaren onder Dorsey.
Transparantie ftw.
Ik denk dat ze stiekem hebben samengezworen met linkse wetenschappers!quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:05 schreef Chivaz het volgende:
Wat raad je aan @:kijkertje? Welke artikelen moet ik lezen die aangeven dat Malone er naast zat? En dan blijft de vraag nog steeds staan hoe het personeel bij Twitter dat soort info op waarde kan schatten.
Met al je artikelen heb je er zelf ook behoorlijk naast gezeten omtrent COVID.
Je bedoelt “tHe SiEnCe” volk die vooral anti wetenschappelijk zijn. Dat verklaart mogelijk wel dat een wetenschapper van Twitter word getrapt.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk dat stiekem hebben samengezworen met linkse wetenschappers!
De enige ECHTE wetenschapper zeker?quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bedoelt “tHe SiEnCe” volk die vooral anti wetenschappelijk zijn. Dat verklaart mogelijk wel dat een wetenschapper van Twitter word getrapt.
Dat maak jij er van, ik pretendeer hier niet de absolute waarheid in pacht te hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De enige ECHTE wetenschapper zeker?
Zegt iemand die het over covidfascisme heeft.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, ik pretendeer hier niet de absolute waarheid in pacht te hebben.
Wat nog steeds de correcte term is voor de meest onvrije periode sinds de 2e Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zegt iemand die het over covidfascisme heeft.
Ik heb niet het idee dat die dan op waarde kan schatten.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat nog steeds de correcte term is voor de meest onvrije periode sinds de 2e Wereldoorlog.
Maar heb je nog een leuke tweet van kyle griffin in de aanbieding om mij te overtuigen dat Malone er naast zat? Of word het er eentje van Ronnie Filipkowski ofziets?
Een zeldzame intelligente reactie van je, wat goed van je.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat die dan op waarde kan schatten.
Als je dat al intelligent vindt ....quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een zeldzame intelligente reactie van je, wat goed van je.
Voor jou doen wel, je komt vaak niet verder dan een tweet gevolgd door een emoticon. Ik heb je eerlijk gezegd nog nooit op een eigen mening kunnen betrappen.quote:
Dat verbaast me nietsquote:Op dinsdag 13 december 2022 06:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Voor jou doen wel, je komt vaak niet verder dan een tweet gevolgd door een emoticon. Ik heb je eerlijk gezegd nog nooit op een eigen mening kunnen betrappen.
Wat er interessant aan is dat hij ook verdacht wordt van marktmanipulatie, zou musk al de hete adem van justitie voelen vanwege zijn observeerbare manipulatie van de dogecoin.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:44 schreef Kijkertje het volgende:
Verbaast me ook niks:
[ twitter ]
[ twitter ]
ThierryGOD is wat minder enthousiast over MuskGOD.. Hoe moet dit nu verder voor jou? Lastige keuze lijkt mequote:
Oei.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
ThierryGOD is wat minder enthousiast over MuskGOD.. Hoe moet dit nu verder voor jou? Lastige keuze lijkt me
[ twitter ]
Baudet noemt alles slecht over mUsk, waar Musk om geroemd is,quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
ThierryGOD is wat minder enthousiast over MuskGOD.. Hoe moet dit nu verder voor jou? Lastige keuze lijkt me
[ twitter ]
Elke keer als je denkt het kan niet gekker met die gast...quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Is Baudet nou ook al een maan-wappie?quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hij kent zijn doelgroep.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is Baudet nou ook al een maan-wappie?
Wat voegt dit nu toe aan dit topic? Het gaat hier over Musk en Twitter, niet over dit belachelijke clubje wacko's dat helaas onderdeel uitmaakt van de Nederlandse politiek.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
'Trust and safety'. Haha, DEIB nonsens zul je bedoelen, waardoor gebruikers op Twitter een ban kregen zodra zij de realiteit met betrekking tot de menselijke biologie durfden te benoemen of kritiek hadden op het indoctrineren van jonge kinderen met LGBTQ en genderideologie. Fijn dat deze onnodige tak van Twitter is opgedoekt.quote:Op dinsdag 13 december 2022 04:38 schreef Kijkertje het volgende:
Twitter's Trust and Safety Council is nu helemaal opgedoekt:
[ twitter ]
Mooie stropop weer.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De enige ECHTE wetenschapper zeker?
Ron kan vrij weinig op waarde schatten, net zoals Kyle Griffin overigens. En toch zijn dit worden dit gezien als twee discipelen in links en progressieve kringen. Dat zet toch aan het denken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat die dan op waarde kan schatten.
Nooit op de maan geweestquote:Op dinsdag 13 december 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
mkay..quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nu nog het laten inzinken dat Elon ook op hetzelfde spoor zit als Thierry.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nooit op de maan geweestThierry is het spoor bijster.
Hoezo? Zijn standpunten omtrent covid en klimaatverandering zijn toch al jaren bekend?quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu nog het laten inzinken dat Elon ook op hetzelfde spoor zit als Thierry.
Hihi, daar hebben we alt-right posterboy/girl Dennis/Denise ook weer met zijn/haar/hen vaste riedeltje.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Trust and safety'. Haha, DEIB nonsens zul je bedoelen, waardoor gebruikers op Twitter een ban kregen zodra zij de realiteit met betrekking tot de menselijke biologie durfden te benoemen of kritiek hadden op het indoctrineren van jonge kinderen met LGBTQ en genderideologie. Fijn dat deze onnodige tak van Twitter is opgedoekt.
[..]
Mooie stropop weer.
[..]
Ron kan vrij weinig op waarde schatten, net zoals Kyle Griffin overigens. En toch zijn dit worden dit gezien als twee discipelen in links en progressieve kringen. Dat zet toch aan het denken.
Passieve dwang?quote:Op maandag 12 december 2022 21:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik had het over verplichte training, begin jij een heel verhaal over het je vrijwillig aan kunnen sluiten bij clubjes gelijkgestemden. Dat is wat anders hè?
Alles zorgt tegenwoordig voor de rechtse huillies en de linkse wokies voor polarisatie. Stelletje jankerds uit beide kampen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Passieve dwang?
Je wordt natuurlijk niet letterlijk verplicht. Maar zulke trainingen zorgen wel voor polarisatie.
Het toverwoord, inderdaad.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alles zorgt tegenwoordig voor de rechtse huillies en de linkse wokies voor polarisatie. Stelletje jankerds uit beide kampen.
Alice in wonderland?quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:37 schreef Tijn het volgende:
Wat moet dit soort shit in godsnaam voorstellen?
[ twitter ]
Volgens de wokesters op Twitter een dog whistle naar Q-Anon.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Waar ik benieuwd naar ben of hij de aankomende maanlanding in 2024/2025 ook gaat ontkennen. Of dat hij het dan grootst gaat vieren omdat het de eerste mensen op de maan zijnquote:Op dinsdag 13 december 2022 11:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Verwijzing naar de Killer Rabbit van Monty Python.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar ik benieuwd naar ben of hij de aankomende maanlanding in 2024/2025 ook gaat ontkennen. Of dat hij het dan grootst gaat vieren omdat het de eerste mensen op de maan zijn
quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:48 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Volgens de wokesters op Twitter een dog whistle naar Q-Anon.
Ok, dus iedereen ziet er wat anders in? Niemand weet wat Musk ermee wil zeggen? Hij raaskalt maar wat? Dat zal toch niet, of wel? Ik heb echt geen idee.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Verwijzing naar de Killer Rabbit van Monty Python.
Ik raad niet, ik kopieer alleen eens een keer niet de tweet van elon. Maar als het te moeilijk voor je is om zelf te zoeken wil ik zo wel ff de tweet voor je plakken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ok, dus niemand weet het? Musk raaskalt maar wat?
Misschien kan Elon-orakel @:rnie licht in de duisternis brengen.
Zoiets misschien?quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ok, dus iedereen ziet er wat anders in? Niemand weet wat Musk ermee wil zeggen? Hij raaskalt maar wat? Dat zal toch niet, of wel? Ik heb echt geen idee.
Misschien kan Elon-orakel @:rnie licht in de duisternis brengen.
Down the rabbit hole, geen qanon.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:21 schreef Tijn het volgende:
Ik vind dit persoonlijk maar een onduidelijke manier van communiceren. Kan aan mij liggen natuurlijk
Hij zou voor de grap gewoon de letter Q moeten posten. Hek van de fucking dam.quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik zou me de pleuris lachen als men zich zo druk zou maken als ik een konijntje zou posten.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij zou voor de grap gewoon de letter Q moeten posten. Hek van de fucking dam.![]()
Mevrouw met een Phd deelt haar eigen unieke interpretatiequote:Op dinsdag 13 december 2022 14:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik zou me de pleuris lachen als men zich zo druk zou maken als ik een konijntje zou posten.
Vooral nogal infantiel, maar dat lijkt een beetje de modus operandi van Musk op Twitter. Volgens mij is dat ook het onvermijdelijk effect wat posten op Twitter op mensen heeft.quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:21 schreef Tijn het volgende:
Ik vind dit persoonlijk maar een onduidelijke manier van communiceren. Kan aan mij liggen natuurlijk
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het tijdperk van sociale media niet bepaald verlichting heeft gebracht, nee.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral nogal infantiel, maar dat lijkt een beetje de modus operandi van Musk op Twitter. Volgens mij is dat ook het onvermijdelijk effect wat posten op Twitter op mensen heeft.
Check haar bio: Studying disinformationquote:Op dinsdag 13 december 2022 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mevrouw met een Phd deelt haar eigen unieke interpretatie
[ twitter ]
Weer een voorbeeld van een 'expert'. En dit soort mensen zijn dan degenen die worden opgetrommeld door hun vriendjes en vriendinnetjes in de mainstream media om bij diens journalistieke schrijfsels hun mening te geven. Zodat het als 'wetenschappelijk' kan worden weggezet.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mevrouw met een Phd deelt haar eigen unieke interpretatie
[ twitter ]
Haha, dit is ook zo'n mooie. Net als al die academici die 'extremisme' bestuderen, wat dan héél toevallig altijd neer blijkt te komen op 'extremisme' aan één kant van het politieke spectrum.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:17 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Check haar bio: Studying disinformation
Ja hahahaha, echt super grappig.quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij zou voor de grap gewoon de letter Q moeten posten. Hek van de fucking dam.![]()
Over gevolgen gesproken, het lijkt er nog niet echt op dat de adverteerders warmlopen voor een massale terugkeer, zo meldt de Wall Street Journal.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:39 schreef YStec het volgende:
[..]
Achteraf niet gaan janken dat er gevolgen zijn.
quote:Worryingly, even Twitter’s aggressive incentives might not be helping. Similarweb’s latest data show that for the first few days of December, the platform’s ad manager domain traffic trends have continued to decline with traffic volume now so low it doesn’t even meet the firm’s threshold necessary to track and measure it.
Elon zou eerder deze Q bedoelen danquote:
kom er maar in Elon met een volgende tweet dat het allemaal meevalt zonder daar weer met tastbaar bewijs te komen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Over gevolgen gesproken, het lijkt er nog niet echt op dat de adverteerders warmlopen voor een massale terugkeer, zo meldt de Wallstreet Journal.
[ twitter ]
Uit dat artikel:
[ afbeelding ]
[..]
Maar we krijgen heus wel meer OPENHEID VAN ZAKEN!!quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
kom er maar in Elon met een volgende tweet dat het allemaal meevalt zonder daar weer met tastbaar bewijs te komen.
De Wall Street Journal is natuurlijk enorm links, dus het maakt allemaal niet uit wat ze schrijven.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
kom er maar in Elon met een volgende tweet dat het allemaal meevalt zonder daar weer met tastbaar bewijs te komen.
quote:Compare the Twitter Files to The Wall Street Journal’s Facebook Files, which used beat reporters to break stories based on a cache of documents that were eventually shared with other outlets, and you’ll get a sense of just how far the Twitter Files are from journalistic best practice.
What’s perhaps more telling is what these journalists haven’t proven. Even with access that most reporters could only dream of, they haven’t shown evidence the US government ordered the removal of content or accounts for political reasons or that Twitter acquiesced. They haven’t shown that conservative accounts were specifically targeted with harsher treatment (ironically, they unwittingly showed evidence of the contrary). Absence of evidence isn’t evidence, but it does take the wind out of the sails of claims that Twitter was systematically putting its finger on the scale.
Gaat heen en vermenigvuldigt u. Als de konijnen, Net als Elon.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Nasa opzoek naar alternatieven? Zoals?quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:24 schreef YStec het volgende:
Er is een reden waarom CEO's en andere hoge piefen zich niet al te politiek uitdrukken en een boel PR-mensen achter zich hebben en dat er een communicatie-afdeling is die met de media spreekt.
Maar Elon Musk is een genius, dus die weet het allemaal beter. Niet beseffen dat er al enorm veel polarisatie in de maatschappij is en dat je door hard te schreeuwen en een voorkeur uit te spreken voor een kant je enorm veel van je gebruikers afstoot... Of nou ja, ik zeg het verkeerd. Hij beseft heel erg goed waar-ie mee bezig is en doet het juist bewust omdat het op korte termijn voor meer clicks and traffic zorgt.
Maar ondertussen zit hij de hoofdgroep/-gebruikers van Tesla weg te jagen en kan NASA naar alternatieven zoeken wanneer ze merken dat het gedrag van Musk een negatief effect heeft op SpaceX.
Oh, meer geld gieten in de alternatieven, of gewoon aangeven dat je geen zaken gaat doen zolang Musk erbij betrokken is. Langzaam terugtrekken en zo, enzo. Aangezien NASA de opdrachtgever met de miljarden is kunnen ze vast wel wat eisen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nasa opzoek naar alternatieven? Zoals?
Veels te makkelijk denken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:50 schreef YStec het volgende:
[..]
Oh, meer geld gieten in de alternatieven, of gewoon aangeven dat je geen zaken gaat doen zolang Musk erbij betrokken is. Langzaam terugtrekken en zo, enzo.
Bij elektrische auto's zijn er inmiddels meerdere concurrenten - het heeft even geduurd maar ze zijn er. Bij SpaceX kan (gaat) het hetzelfde verlopen, ze zijn niet onaantastbaar.
SpaceX lanceerde vorig jaar 80% van alles dat de ruimte in ging. Welk alternatief doet ze dat na?quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:24 schreef YStec het volgende:
Maar ondertussen zit hij de hoofdgroep/-gebruikers van Tesla weg te jagen en kan NASA naar alternatieven zoeken wanneer ze merken dat het gedrag van Musk een negatief effect heeft op SpaceX.
De haat zit blijkbaar zo hoog dat mensen niet meer realistisch kunnen denken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Veels te makkelijk denken.Moet Nasa met zijn kleine budget meer gieten in wie? Blue origin?
Welke alternatieven stel jij voor dan? Zijn mening omtrent covid zorgt er inderdaad voor dat Nasa een pakket kiest wat 2x zo duur uitvalt voor de huidige Artemis missies, plus dat Be-4 boven Raptor 2 wordt verkozenRaptor heeft gewoonweg geen geschikt alternatief op dit moment. De BE-4's worden daarbij niet op massa geproduceert. Daarbij zijn BE-7's er simpelweg nog niet en praktisch niet te vergelijken met Raptor 2.
Daarbij spreken Consistente tripjes van SpaceX naar de ISS boekdelen wat betreft vertrouwen.
Dus nogmaals, wat is je alternatief?
Is niet relevant joh. Gewoon meer geld erin gooien!quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
SpaceX lanceerde vorig jaar 80% van alles dat de ruimte in ging. Welk alternatief doet ze dat na?
Schrikbarend.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:16 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De haat zit blijkbaar zo hoog dat mensen niet meer realistisch kunnen denken.
Tering, dat is echt naar beneden gedonderd.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Over gevolgen gesproken, het lijkt er nog niet echt op dat de adverteerders warmlopen voor een massale terugkeer, zo meldt de Wall Street Journal.
[ twitter ]
Uit dat artikel:
[ afbeelding ]
[..]
Wie heeft het over een monopolie dan? Het gaat erom dat er extreem simplistisch gesproken wordt over alternatieven, zonder enige kennis van zaken. Puur om de Muskhaat door te drukken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:17 schreef Tijn het volgende:
Joh, SpaceX bestond 20 jaar geleden nog niet eens. Beetje raar om te denken dat dat nu voor eeuwig een monopolie op ruimtevaart heeft.
Je moet je eigen stemgedrag niet op mij projecteren.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gebrek aan alternatieven noemt met doorgaans een monopolie.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wie heeft het over een monopolie dan? Het gaat erom dat er extreem simplistisch gesproken wordt over alternatieven, zonder enige kennis van zaken. Puur om de Muskhaat door te drukken.
Nee, daarmee wil ik zeggen; er zijn genoeg alternatieven. Als NASA stopt met de samenwerking met SpaceX is het zo voorbij. Voor SpaceX is het goed dat Gwynne aan het roer staat.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gebrek aan alternatieven noemt met doorgaans een monopolie.
Er zijn geen alternatieven die in de buurt komen van SpaceX. Uiteraard is Blue origin een alternatief. SpaceX is niet het enige bedrijfquote:Op dinsdag 13 december 2022 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gebrek aan alternatieven noemt met doorgaans een monopolie.
Mwah, je moet toch een aardig eindje op de ranglijst van actieve gebruikers scrollen voordat je Twitter eens tegen komt. Dat bereik is niet voldoende om het risico op reputatieschade voor lief te nemen. Daar komt trouwens nog eens bij dat als je als platform weg kon komen met niet of zo weinig modereren als Musk wil dat ook wel door de reuzen als Facebook of Instagram zou worden gedaan. Die doen het immers ook niet omdat ze zo veel zin hebben in al het gezeik dat erbij komt kijken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:21 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tering, dat is echt naar beneden gedonderd.
Denk trouwens dat die adverteerders vanzelf wel weer terugkomen zolang de gebruikers maar bij Twitter blijven, en daar lijkt het vooralsnog wel op.
Nu niet misschien, maar zoals ik al zei, 20 jaar geleden bestonden ze nog niet eens. Er kan een hoop veranderen in een paar jaar.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er zijn geen alternatieven die in de buurt komen van SpaceX.
Blue Origin is geen alternatief. Tenzij je 100km hoog wil en dan gelijk weer naar beneden.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er zijn geen alternatieven die in de buurt komen van SpaceX. Uiteraard is Blue origin een alternatief. SpaceX is niet het enige bedrijf
Nja het gaat erom dat een ruimte monopolie geclaimd wordt wat m.i. bullshit is. Ben benieuwd wat Blue Moon & gaat doen. Hopelijk andere koek dan de rollercoaster die ze nu hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Blue Origin is geen alternatief. Tenzij je 100km hoog wil en dan gelijk weer naar beneden.
Arianespace Vega-C bv of Rocket Lab of gewoon een ULA.
Zie: https://en.wikipedia.org/(...)bital_launch_systems
NASA en ESA tellen niet?quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er zijn geen alternatieven die in de buurt komen van SpaceX. Uiteraard is Blue origin een alternatief. SpaceX is niet het enige bedrijf
NASA bouwt geen raketten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Oh.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:51 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die waren voor spacex afhankelijk van Rusland.
Ook een leuke partij, daar niet van. Maar nu is het Musk, 100x erger schijnt.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:51 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die waren voor spacex afhankelijk van Rusland.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
NASA bouwt geen raketten.
En dus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
En dus is NASA geen alternatief. NASA is een klant van raketbedrijven.quote:
Alternatief waarvoor?quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dus is NASA geen alternatief. NASA is een klant van raketbedrijven.
Voor SpaceX, hoor eens het is jouw vraag hoor!quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:00 schreef Ulx het volgende:
Even terzijde: Arianespace SA is al sinds 1980 een commercieel bedrijf
[..]
Alternatief waarvoor?
Er is geen alternatief voor SpaceX want NASA heeft het bouwen van raketten uitbesteed aan andere bedrijven?quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor SpaceX, hoor eens het is jouw vraag hoor!
Helaas wel, hoe hij bij de theorie komt dat de mensheid nooit op de aarde is geweest is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja, echt raar dat-ie in allerlei complottheoriën gelooft en ook in deze.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Helaas wel, hoe hij bij de theorie komt dat de mensheid nooit op de aarde is geweest is mij een raadsel.
Er zijn alternatieven, alleen spaceX loopt voor. De Ariane 5 en toekomstige 6, van jouw benoemde concurrent zijn in vergelijking met de Falcon 9 nieteens deels herbruikbaar. Het budget van NASA is al gering, dus wordt dit in overweging gebracht.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is geen alternatief voor SpaceX want NASA heeft het bouwen van raketten uitbesteed aan andere bedrijven?
quote:
Dus als ik het goed begrijp zijn er alternatieven, maar geen van die alternatieven zijn een alternatief. Snap je? Schiet mij maar lekquote:
Baudet slaat hier en daar een beetje te ver door, erg jammer want hij heeft dat absoluut niet nodig.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, echt raar dat-ie in allerlei complottheoriën gelooft en ook in deze.
Er zijn geen alternatieven die in de buurt komen van spaceXquote:Op dinsdag 13 december 2022 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Dus als ik het goed begrijp zijn er alternatieven, maar geen van die alternatieven zijn een alternatief. Snap je? Schiet mij maar lek
Zullen wel reptielen zijn geweest.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, echt raar dat-ie in allerlei complottheoriën gelooft en ook in deze.
En omdat ze niet herbruikbaar zijn kunnen ze zwaardere vracht de ruimte ingooien.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er zijn alternatieven, alleen spaceX loopt voor. De Ariane 5 en toekomstige 6, van jouw benoemde concurrent zijn in vergelijking met de Falcon 9 nieteens deels herbruikbaar. Het budget van NASA is al gering, dus wordt dit in overweging gebracht.
Ja, dat is ook hoe dit hele verhaal begon: met het gedrag van Musk op Twitter loopt-ie het risico de positie van SpaceX en Tesla te beschadigen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het gaat erom dat SpaceX "marktleider" is tov andere fabrikanten. Net als de Tesla tov andere EV's.
Dan ken je user @El_Matador nog niet.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Helaas wel, hoe hij bij de theorie komt dat de mensheid nooit op de aarde is geweest is mij een raadsel.
Beide heren vissen uit dezelfde vijver, medunkt.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat voegt dit nu toe aan dit topic? Het gaat hier over Musk en Twitter, niet over dit belachelijke clubje wacko's dat helaas onderdeel uitmaakt van de Nederlandse politiek.
Zo grappig is dat flirten met die club niet.quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Meta modereert veel minder, er is zoveel meer drek op Facebook en Instagram.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, je moet toch een aardig eindje op de ranglijst van actieve gebruikers scrollen voordat je Twitter eens tegen komt. Dat bereik is niet voldoende om het risico op reputatieschade voor lief te nemen. Daar komt trouwens nog eens bij dat als je als platform weg kon komen met niet of zo weinig modereren als Musk wil dat ook wel door de reuzen als Facebook of Instagram zou worden gedaan. Die doen het immers ook niet omdat ze zo veel zin hebben in al het gezeik dat erbij komt kijken.
Waarom vind je het interessant? Je zit toch helemaal niet meer op twitter?quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Nou nou, dit is een discussiethread. Je hoeft er niet per se op te zitten om het interessant te vinden en erover te praten?quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom vind je het interessant? Je zit toch helemaal niet meer op twitter?
Prima, maar mensen die claimen vanwege Musk juist te stoppen met Twitter staan wel behoorlijk voor lul als ze na gaan denken over domme tweets van Musk.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:45 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Nou nou, dit is een discussiethread. Je hoeft er niet per se op te zitten om het interessant te vinden en erover te praten?
Ik heb ook geen Twitter account, maar ik vind het nog wel leuk om over dergelijke gebeurtenissen te praten.
Waarom? Eerder consistent dat ze voor zichzelf kunnen zien dat het nog steeds niet heel jofel is, toch?quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima, maar mensen die claimen vanwege Musk juist te stoppen met Twitter staan wel behoorlijk voor lul als ze na gaan denken over domme tweets van Musk.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:58 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het vanwege Musk niet leuk meer om op Twitter te posten, nee. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben in dit verhaal en hoe het zich ontwikkelt. En dus wil ik weten wat Musk doet en zegt, aangezien hij de hoofdpersoon is. Ik zie niet wat daar raar aan is.
Dat is nog maar de vraag. Het idee dat Musk's hersenloze getroll daadwerkelijk invloed heeft op hoe een willekeurige user twitter gebruikt is vrij bizar.quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:00 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Waarom? Eerder consistent dat ze voor zichzelf kunnen zien dat het nog steeds niet heel jofel is, toch?
Ik acht de kans dat via Twitter weer Jan en Alleman voor gruwelijke moordenaars/sadisten/pedo's worden uitgemaakt op basis van helemaal niets uitermate groot in ieder geval.quote:
Nou ja, als de kwaliteit van de diensten omlaag gaat en ze krijgen steeds meer trolls en meuk in hun feed, dan kan ik me voorstellen dat ze daar niet zo blij van worden.quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Het idee dat Musk's hersenloze getroll daadwerkelijk invloed heeft op hoe een willekeurige user twitter gebruikt is vrij bizar.
Daar valt wel wat te halen ja. Dit zijn immers de mensen die graag zonder na te denken de proceskosten van een miljardair betalen of een dansleraar aan een stuk in zuid Europa helpen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:21 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Nou ja, als de kwaliteit van de diensten omlaag gaat en ze krijgen steeds meer trolls en meuk in hun feed, dan kan ik me voorstellen dat ze daar niet zo blij van worden.
Ik ben van mening dat zijn visie dat Twitter weinig tot geen content moderation nodig heeft compleet onrealistisch is en Twitter wordt daardoor nog veel erger dan voor zijn overname qua spam en rotzooi.
En ik ben niet echt overtuigd dat dit echt zijn visie is. Klinkt alsof hij geen keus heeft omdat hij op personeel wilt besparen (kleiner team dus slechtere kwaliteitsborging) en hij wilt in gaan cashen op de MAGA wappies en andere gekken rechts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-12-2022 20:49:49 ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:07 schreef Chivaz het volgende:
Dat snap ik, maar daar is geen sprake van en heeft ook niets te maken met Musk's tweets.quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:21 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Nou ja, als de kwaliteit van de diensten omlaag gaat en ze krijgen steeds meer trolls en meuk in hun feed, dan kan ik me voorstellen dat ze daar niet zo blij van worden.
https://www.theverge.com/(...)-mullenweg-elon-muskquote:Since buying Tumblr, we have launched subscriptions and we are open-sourcing the algorithm. We’re doing a lot of things that I think are on the roadmap for Twitter too. I will say that it was probably the most humbling thing in my business career. We had been running WordPress for a while at that point, which powers a good chunk of all the websites on the internet, so I thought I had seen it all. Tumblr is a large-scale social network that is only a fraction of the size of Facebook, but we started encountering issues that were beyond my previous understanding of content moderation and free speech.
We’re seeing that happening in real time at Twitter. They will allow someone like Ye back on, and then take him off again. There’s a phrase we use for a huge amount of speech, and that is “lawful but awful.” It might hurt people’s mental health, incite harm, or be really mean, like bullying, but it’s not technically illegal. We’re a private company, so I guess we could host it if we wanted to, but you need to think about your responsibility to society and to your users. It’s as if you were hosting a party. It behooves you to provide a safe environment for everyone there that includes food, water, restrooms, and all those sorts of things. I feel like when you’re hosting a social network, it’s your responsibility to provide a safe and healthy environment.
De zin was eerst leuker.....quote:
Een artikel om even de tijd voor te nemen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:24 schreef Tijn het volgende:
Ik zit dit interview met Matt Mullenweg (de Wordpress guy) te lezen. Hij heeft in 2019 Tumblr gekocht. Interessant om de parallellen en verschillen te zien met hoe Elons overname van Twitter verloopt.
[..]
https://www.theverge.com/(...)-mullenweg-elon-musk
Mag je het op zijn feestje ook over controversiele onderwerpen hebben, met een mening die anders is dan dat van menig andere? Moet je bij de ingang je pronounce op een briefje schrijven en dat op je borst plakken, zodat het publiek ziet welke je gebruikt? Is covid en klimaatverandering uberhaupt bespreekbaar of moet je dan maar in de vrieskou buiten gaan staan met je mening? Omdat je bij voorbaat bang bent dat het escaleert?quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:24 schreef Tijn het volgende:
It’s as if you were hosting a party. It behooves you to provide a safe environment for everyone there that includes food, water, restrooms, and all those sorts of things. I feel like when you’re hosting a social network, it’s your responsibility to provide a safe and healthy environment.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Een artikel om even de tijd voor te nemen.
Waar is geen sprake van? Daling van kwaliteit? Meer meuk in feeds? Heb wel mensen horen klagen dat ze followers kwijt raken of mensen unfollowed hebben zonder dat ze daar zelf voor gekozen hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar daar is geen sprake van en heeft ook niets te maken met Musk's tweets.
Daarbij, hoe arrogante titel kan je neerpennen: How to buy....alsof het een FEIT is dat dit de enige en correcte aanschaf manier is van een social media platform.quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:24 schreef Tijn het volgende:
Ik zit dit interview met Matt Mullenweg (de Wordpress guy) te lezen. Hij heeft in 2019 Tumblr gekocht. Interessant om de parallellen en verschillen te zien met hoe Elons overname van Twitter verloopt.
[..]
https://www.theverge.com/(...)-mullenweg-elon-musk
Dat soort dingen ja. Kwaliteit was er al niet en meuk was er ook altijd. Mensen doen gewoon net alsof dat sinds Musk een probleem is.quote:Op dinsdag 13 december 2022 22:04 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Waar is geen sprake van? Daling van kwaliteit? Meer meuk in feeds? Heb wel mensen horen klagen dat ze followers kwijt raken of mensen unfollowed hebben zonder dat ze daar zelf voor gekozen hebben.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Disinformatie, en waarom het gevaarlijk is?
Laat ik mij richten op een gebeurtenis die mij interesseert en die mij na jaren van onderzoek (echt onderzoek) geleerd heeft hoe ontiegelijk schadelijk het bronnenloos rondstrooien van valse informatie werkelijk is, en hoe desastreus dat uitpakt voor mensen van vlees en bloed die dankzij die flagrante leugens hun reputatie uit de goot hebben mogen halen. In een spoiler (lang verhaal) voor de geïnteresseerden. Geen interesse, scroll gerust verder.Boeiend verhaal dit, dankjewel. Wat dat betreft is er weinig veranderd, er zitten alleen tussen de perioden alleen andere groepen op de schopstoel bij die gekkies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incelfrikandel
Ik nam nét dit topic door om tot mijn vreugde te concluderen dat door het BNW-gehalte dat dit soort voorspelde problemen gelukkig nog niet voorkwamenquote:
Deze gebruiker kan natuurlijk niet weten wat wel of niet verwijderd is in een Twitter database. Wat hij daarna zegt zou hij wel wat over kunnen weten wellicht, maar door te beginnen met een aanname of verzinsel maakt het de rest nogal onzeker.quote:
Het komt oorspronkelijk van United24.media een oekrains account.quote:Op dinsdag 13 december 2022 23:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Deze gebruiker kan natuurlijk niet weten wat wel of niet verwijderd is in een Twitter database.
Ook die kan niet zomaar weten wat er wel of niet in een Twitter database staat.quote:Op dinsdag 13 december 2022 23:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het komt oorspronkelijk van United24.media een oekrains account.
zie mij link naar de reddit post, Daarin staat de lijst met landen Oekraine is niet meer opgenomen als land, voor 2fa. dus met andere woorden, oekrainers kunnen dus niet meer inloggen, want twitter vraagt om je telefoonummer, en Twitter erkent het netnummer van oekraine niet meer.quote:Op dinsdag 13 december 2022 23:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ook die kan niet zomaar weten wat er wel of niet in een Twitter database staat.
Heeft waarschijnlijk te maken met de bots-purge op twitter accounts die automated staan. Daarbij is de zogenaamde screenshot van "een medewerker van Twitter" niet echt overtuigend imo. Het kwaliteitsverschil tussen de tekst en de 2 fotootjes is enormquote:Op dinsdag 13 december 2022 23:17 schreef Ulx het volgende:
Jack Sweeney zegt dat zijn @:ElonJets is geschadowbanned. Beetje treurig als dat zo is, die gegevens zijn gewoon openbaar.
Teen who irked Elon Musk by tracking billionaires’ private jets says he’s been shadowbanned on Twitter
Elon is geen jochie meer.quote:Op dinsdag 13 december 2022 23:39 schreef Rnie het volgende:
Dat jochie is trouwens wel een schreeuw om aandacht![]()
Bedoel je dit verhaal, waarin Elon eerst aankondigt dat de bots eraan gaan, en Twitter vervolgens 30 mobiele providers in o.a, Rusland, Indonesië, India en Maleisië integraal blokkeerde? Waardoor honderden duizenden normale gebruikers niet meer konden inloggenquote:Op dinsdag 13 december 2022 23:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Volgens hem is het probleem gister weer verholpen (toevallig dezelfde dag dat er veel bots gebanned zijn).
https://www.platformer.news/p/how-elon-botched-his-war-on-botsquote:How Elon botched his war on bots
On Sunday, Elon Musk tweeted a vague warning: “the bots are in for a surprise tomorrow.” He didn’t say what the surprise was. But in the hours that followed, Twitter blocked traffic from roughly 30 mobile carriers around the world, effectively cutting off access to hundreds of thousands of accounts, primarily in the Asia-Pacific region, including vast swaths of Russia, Indonesia, India, and Malaysia.
The project was part of Elon Musk’s attempt to rid Twitter of spam. But rather than work to remove individual offenders, the company identified mobile networks associated with large spam networks in specific countries, and blocked users who relied on those networks from receiving SMS messages from Twitter, impacting people with two-factor authentication. Then it blocked traffic from those carriers completely.
Ja, dat verhaalquote:Op woensdag 14 december 2022 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je dit verhaal, waarin Elon eerst aankondigt dat de bots eraan gaan, en Twitter vervolgens 30 mobiele providers in o.a, Rusland, Indonesië, India en Maleisië integraal blokkeerde? Waardoor honderden duizenden normale gebruikers niet meer konden inloggen
[..]
https://www.platformer.news/p/how-elon-botched-his-war-on-bots
Wat een bende.quote:Op woensdag 14 december 2022 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je dit verhaal, waarin Elon eerst aankondigt dat de bots eraan gaan, en Twitter vervolgens 30 mobiele providers in o.a, Rusland, Indonesië, India en Maleisië integraal blokkeerde? Waardoor honderden duizenden normale gebruikers niet meer konden inloggen
[..]
https://www.platformer.news/p/how-elon-botched-his-war-on-bots
Nee, Twitter. Zijn nu alle experts weg of zo? Want zorgen dat honderdduizenden mensen niet kunnen inloggen valt gewoon onder 'Twitter werkt niet meer'.quote:
De goeden lijden onder de kwaden, voor een uurtje op zondagmiddagquote:Op woensdag 14 december 2022 00:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, Twitter. Zijn nu alle experts weg of zo? Want zorgen dat honderdduizenden mensen niet kunnen inloggen valt gewoon onder 'Twitter werkt niet meer'.
Maar er zou toch niks omvallen?quote:Op woensdag 14 december 2022 02:15 schreef MoreDakka het volgende:
Ach je moet toch wat, als je een harde plasser krijgt als er iets mis gaat bij Twitter. Al die wekenlange speculatie dat het allemaal zou omvallen kan natuurlijk niet voor niets zijn geweest.
Ik begin steeds meer sympathie voor Jack te krijgen, hij is een klassiek voorbeeld van iemand die slachtoffer is van zijn eigen succes.quote:Op woensdag 14 december 2022 03:12 schreef Rnie het volgende:
Jack's reactie omtrent de Twitter Files.Jack is wel eerlijk en trekt het boetekleed aan wat betreft fouten die door Twitter in het verleden zijn gemaakt. Grotendeels met hem eens wat betreft open internet, transparantie en moderatie door het volk. Moderatie door het volk moet boven moderatie door Twitter staan.
https://www.getrevue.co/p(...)b&element=issue-card
The biggest mistake I made was continuing to invest in building tools for us to manage the public conversation, versus building tools for the people using Twitter to easily manage it for themselves.
I continue to believe there was no ill intent or hidden agendas, and everyone acted according to the best information we had at the time. Of course mistakes were made. But if we had focused more on tools for the people using the service rather than tools for us, and moved much faster towards absolute transparency, we probably wouldn’t be in this situation of needing a fresh reset (which I am supportive of). Again, I own all of this and our actions, and all I can do is work to make it right.
Back to the principles. Of course governments want to shape and control the public conversation, and will use every method at their disposal to do so, including the media. And the power a corporation wields to do the same is only growing. It’s critical that the people have tools to resist this, and that those tools are ultimately owned by the people. Allowing a government or a few corporations to own the public conversation is a path towards centralized control.
Oja The Verge framed de post weer naar haar hand. Jack heeft het over open internet, moderatie door het volk en transparantie. Hij rept op het eind een klein stukje omtrent de dreigingen naar ex-medewerkers. Waar begint The Verge mee als headliner?
Jack Dorsey advertises his social networking protocols and says maybe don’t threaten the lives of his old employees, please
https://www.theverge.com/(...)se-bluesky-wikileaks
Goh wie had dat nou verwachtquote:Op dinsdag 13 december 2022 23:04 schreef Korenfok het volgende:
Ik weet niet of dit waar is;
Maar op Reddit een thread:
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
Dat Twitter geen Oekraine accounts aanneemt en oekrainers geen 2fa , veel media outlets uit Oekraine zijn massaal shadowbanned.
freespeech wordt steeds meer afgebroken onder Musk, of is musk gerussified, of wordt hij gechanteerd, zo heel veel verklaren.
Inderdaad. Jack is volgens mij ook best nog wel een integere man, die eigenlijk weinig weet had van de woke millenials die Twitter naar hun hand hadden gezet. Hij lijkt mij echt zo iemand die op pakweg Costa Rica in een of andere yoga retreat zat en misschien eens in de week even wat mails de deur uit deed. Ondertussen namen radicale ideologen zoals Yoel Roth en Vijaya Gadde het heft in handen.quote:Op woensdag 14 december 2022 03:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer sympathie voor Jack te krijgen, hij is een klassiek voorbeeld van iemand die slachtoffer is van zijn eigen succes.
Was dit te verwachten dan?quote:
Die rabiaatlinkse vastgoedjongens hebben pech!quote:Op woensdag 14 december 2022 08:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ook wel bijzonder om eerst te eisen dat iedereen op kantoor werkt om daarna geen huur meer te willen betalen.
Geen shadowban meer maar helemaal een banquote:Op dinsdag 13 december 2022 23:17 schreef Ulx het volgende:
Jack Sweeney zegt dat zijn @:ElonJets is geschadowbanned. Beetje treurig als dat zo is, die gegevens zijn gewoon openbaar.
Teen who irked Elon Musk by tracking billionaires’ private jets says he’s been shadowbanned on Twitter
Hartstikke transparant toch?quote:Op woensdag 14 december 2022 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het tracken van al die privéjets ook maar een beetje creepy. Wat is daar de bedoeling eigenlijk achter?
Dat valt wel mee met het naar hun hand zetten. Twitter's eigen algoritme was rechts conservatief nieuws gunstiger gezind dan liberaal nieuws. De eersten retweeten massaler dan de laatsten. Dan kan er wel wat geband hier en daar worden, de grote golf van miljoenen tweets had rechtse bias.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Jack is volgens mij ook best nog wel een integere man, die eigenlijk weinig weet had van de woke millenials die Twitter naar hun hand hadden gezet.
Maar waarom zou zulke vermeende 'transparantie' nodig zijn?quote:
Waar heb je dit gelezen, Vox, WaPo of HuffPost?quote:Op woensdag 14 december 2022 10:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat valt wel mee met het naar hun hand zetten. Twitter's eigen algoritme was rechts conservatief nieuws gunstiger gezind dan liberaal nieuws. De eersten retweeten massaler dan de laatsten. Dan kan er wel wat geband hier en daar worden, de grote golf van miljoenen tweets had rechtse bias.
Ik vind beschuldigingen van pedofilie zonder onderbouwing totaal gestoord, de propaganda daarachter is bekend. Waarom die jij daar gretig aan mee?quote:Op woensdag 14 december 2022 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het tracken van al die privéjets ook maar een beetje creepy. Wat is daar de bedoeling eigenlijk achter?
quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Disinformatie, en waarom het gevaarlijk is?
Laat ik mij richten op een gebeurtenis die mij interesseert en die mij na jaren van onderzoek (echt onderzoek) geleerd heeft hoe ontiegelijk schadelijk het bronnenloos rondstrooien van valse informatie werkelijk is, en hoe desastreus dat uitpakt voor mensen van vlees en bloed die dankzij die flagrante leugens hun reputatie uit de goot hebben mogen halen. In een spoiler (lang verhaal) voor de geïnteresseerden. Geen interesse, scroll gerust verder.Oliver Stone ja. Die heeft echt een hele reeks aan geschiedvervalsingen op zijn naam staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Economist, BBC, Guardian, Twitter zelf e.d. De algoritmes hebben een voorkeur voor unreliable nieuws, ongacht ideologie en conservatief nieuws. Op zich zit daar wel logica in want het eerste en het laatste hebben flink wat raakvlakken met dank aan de hele MAGA stroming.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar waarom zou zulke vermeende 'transparantie' nodig zijn?
[..]
Waar heb je dit gelezen, Vox, WaPo of HuffPost?
Misschien moet je daar even een apart topic over openen, dan kun je meteen een paar voorbeelden posten (die er helemaal niet zijn trouwens). Dit topic gaat over het wel en wee rondom Twitter.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind beschuldigingen van pedofilie zonder onderbouwing totaal gestoord, de propaganda daarachter is bekend. Waarom die jij daar gretig aan mee?
Heb je een linkje?quote:Op woensdag 14 december 2022 11:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Economist, BBC, Guardian, Twitter zelf e.d. De algoritmes hebben een voorkeur voor unreliable nieuws, ongacht ideologie en conservatief nieuws. Op zich zit daar wel logica in want het eerste en het laatste hebben flink wat raakvlakken met dank aan de hele MAGA stroming.
Hoe ziet hij dat voor zich?quote:Op woensdag 14 december 2022 02:23 schreef Ulx het volgende:
Musk heeft trouwens weer een nieuwe bezuiniging gevonden. Twitter betaalt geen huur meer voor hun kantoren, meldt de NYT.
Kraken gaat door.
Aparte vorm van free speech heeft hij al.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind beschuldigingen van pedofilie zonder onderbouwing totaal gestoord, de propaganda daarachter is bekend. Waarom die jij daar gretig aan mee?
Wel handig om meteen bij de hand te hebben om hypocrisie aan te tonen als er iemand probeert deugpunten op klimaatvlak te scoren.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar waarom zou zulke vermeende 'transparantie' nodig zijn?
Ok dejjan ik zal je niet meer aanspreken op je verspreide leugens we wachten nog steeds op de zogenaamde observeerbare feiten over verkiezingsfraude.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien moet je daar even een apart topic over openen, dan kun je meteen een paar voorbeelden posten (die er helemaal niet zijn trouwens). Dit topic gaat over het wel en wee rondom Twitter.
Ah, die studie. Daar was eerder ook al over gepost in dit topic, mijn reactie toen:quote:Op woensdag 14 december 2022 11:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Economist, BBC, Guardian, Twitter zelf e.d. De algoritmes hebben een voorkeur voor unreliable nieuws, ongacht ideologie en conservatief nieuws. Op zich zit daar wel logica in want het eerste en het laatste hebben flink wat raakvlakken met dank aan de hele MAGA stroming.
Het gaat dus om de mate van interactie, niet dat er algoritmes waren die bewust rechtse politici of nieuws van rechtse bronnen bewust gunstiger gezind was. Dat zou ook raar zijn bij een bedrijf dat voor de overname van Musk voornamelijk links en progressief georiënteerde mensen in dienst had.quote:Op zondag 4 december 2022 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
En wat zou deze paper precies moeten bewijzen? Er wordt hier voornamelijk gesteld dat op basis van dit onderzoek, tweets van rechtse politici meer interactie krijgen dan linkse politici. Hier kunnen verscheidene verklaringen voor zijn zoals een andere of betere social media strategie, maar ook het feit dat meer radicale of controversiële meningen sneller worden opgepikt. Dit klinkt logisch want er zijn bijvoorbeeld ook allerlei accounts op Twitter van organisaties en individuen die zich geroepen voelen om rechtse politici, partijen en influencers te 'monitoren'. Ook zij zorgen voor enorm veel extra interactie op zulke tweets.
Met rechtzaken, verwacht ikquote:Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe ziet hij dat voor zich?
Maar hij heeft ook zijn afdeling legal eruit geflikkerd...quote:
En terecht, was toch alleen maar LiNkS TuIG!? Genius Musk kan het natuurlijk zelf veel beter!quote:Op woensdag 14 december 2022 11:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar hij heeft ook zijn afdeling legal eruit geflikkerd...
Kwalijke zaak, mensen zomaar censureren zonder goede reden. So much for transparency.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen shadowban meer maar helemaal een ban
https://twitter.com/JxckSweeney
https://twitter.com/ElonJet
Lekkere free speech ook weerquote:Op woensdag 14 december 2022 11:38 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Kwalijke zaak, mensen zomaar censureren zonder goede reden. So much for transparency.
quote:Op woensdag 14 december 2022 03:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer sympathie voor Jack te krijgen, hij is een klassiek voorbeeld van iemand die slachtoffer is van zijn eigen succes.
quote:Op woensdag 14 december 2022 09:00 schreef IndoorKite het volgende:
Jack kan roepen wat hij wilt, hij heeft zijn payday al gehad
Als iemand mijn bedrijf koopt voor 44 miljard terwijl het nauwelijks 20 miljard waard is zou ik ook positief zijn
Nu zit Musk ermee opgescheept. Het is niet meer de uitdaging van Jack om Twitter winstgevend te maken. En tot nu toe is Twitter er niet beter uitgekomen voor zover wij kunnen zien.
Heronderhandelen.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe ziet hij dat voor zich?
Nee, die wordt gerund door z'n SpaceX vriendje.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar hij heeft ook zijn afdeling legal eruit geflikkerd...
Ja zo werkt dat niet.quote:
De jure ja, in de praktijk kan het prima als pressiemiddel.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat niet.
Kunt dat wel proberen maar je moet dan toch door betalen.
Ik vraag me af of dat werkt in San Fransisco ... als er ergens ruimte te weinig is ...quote:Op woensdag 14 december 2022 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
De jure ja, in de praktijk kan het prima als pressiemiddel.
Ik las laatst dat die SpaceX-mensen erin zijn gebracht om het gat te vullen dat is ontstaan omdat mensen als Alex Spiro zijn weggestuurd. Wat op zich wel interessant is, want Spiro was voorheen juist een van Musks bondgenoten.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die wordt gerund door z'n SpaceX vriendje.
https://www.engadget.com/(...)spiro-232831688.htmlquote:Amid those cost-cutting efforts, Musk has reshaped Twitter’s legal team in anticipation of the legal battles the company is likely to face in the near future. He recently dismissed Alex Spiro. The criminal defense lawyer was one of Musk’s close personal allies. In 2019, he successfully defended the billionaire in his infamous “pedo guy” defamation case. Musk had charged Spiro with leading the company’s legal and policy teams but reportedly became displeased with his personal lawyer after finding out he had kept James Baker on as Twitter’s deputy general counsel. Musk fired Baker after finding out the former FBI attorney had been responsible for reviewing the company’s decision to restrict posts related to a 2020 article The New York Post published about Hunter Biden’s laptop.
Dat moet je als mkber niet proberen dan sta je binnen de kortste keren op straat door het juristen team van de vastgoedbeheerder. Het is bizar dat mensen zulk onethisch gedrag van grote bedrijven dan het wel als normaal pressie middel zien. De dubbele standaarden zijn weer zichtbaar.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Het lijkt me erg bizar om een jurist die ervaring heeft met normale bedrijfsvoering maar totaal geen ervaring heeft met de juridische kanten van een sociaal media netwerk toch deze baan te vertrouwen. Maar goed de groep gehorigen rond Musk zijn natuurlijk allemaal supermensen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die wordt gerund door z'n SpaceX vriendje.
Daarnaast gebruikt Twitter de kantoorruimte nu ook als hotel voor medewerkers. Ik denk dat er in de contracten wel staat dat dat niet mag. En de sloten veranderen kan de verhuurder gewoon doen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat werkt in San Fransisco ... als er ergens ruimte te weinig is ...
Wel als je snel rechtszaken en naheffingen wil ontvangen. Als het huidige contract nog zeg 5 jaar loopt dan werkt het ook niet als pressiemiddel omdat het huidige hoge huurniveau hanteren gunstiger is.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja en nee soms hanteren wij het ook maar dan als pressiemiddel om onderhoud af te dwingen. Dat mag volgens het contract ook niet maar je moet iets als al een maand iets cruciaals niet meer werkt.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat moet je als mkber niet proberen dan sta je binnen de kortste keren op straat door het juristen team van de vastgoedbeheerder. Het is bizar dat mensen zulk onethisch gedrag van grote bedrijven dan het wel als normaal pressie middel zien. De dubbele standaarden zijn weer zichtbaar.
Dat klopt. Datzelfde geintje flikt hij ook door de ontslagvergoedingen van het eruit gesodemiererde personeel (één maandsalaris) gewoonweg niet te betalen. Ga maar voor die "lullige" 20k bruto naar de rechter, gelijk zal je wel krijgen, ooit.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat moet je als mkber niet proberen dan sta je binnen de kortste keren op straat door het juristen team van de vastgoedbeheerder. Het is bizar dat mensen zulk onethisch gedrag van grote bedrijven dan het wel als normaal pressie middel zien. De dubbele standaarden zijn weer zichtbaar.
In de vs kent men toch class actions die gedupeerden kunnen zich daar dan toch bij aansluiten zeker met een advocatenteam met hun no cure no pay principe die zullen hier vast wel een goede zaak inzien.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt. Datzelfde geintje flikt hij ook door de ontslagvergoedingen van het eruit gesodemiererde personeel (één maandsalaris) gewoonweg niet te betalen. Ga maar voor die "lullige" 20k bruto naar de rechter, gelijk zal je wel krijgen, ooit.
Een kneus die een Thais held een pedofiel noemt doet vaker rare dingen ja.quote:
Het geeft imho vooral aan dat ze wanhopig op zoek zijn naar extra inkomsten. Geen idee of dit trouwens mag. Ik denk dat zowel Apple als de EU niet enthousiast zijn in elk geval.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:05 schreef IndoorKite het volgende:
[ twitter ]
Ik verwacht niet dat mensen die actief zijn op twitter heel privacy georienteerd zijn, maar dit is toch weer een tikje in de verkeerde richting lijkt mij.
Poeh! Goed dat Right Wing Watch hier meteen melding van maakt voor al hun volgers. Ik weet zeker dat er weer een paar zwaarlijvige en blauwharige individuen zitten te schuimbekken na het zien van deze tweet.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:25 schreef Ali_boo het volgende:
Follow the rabbit huh
[ afbeelding ]
Hier eerder in het topic kon nog worden vernomen dat het volgen van mensen hun privéjets juist voor transparantie zorgt. Waarom is dit dan ineens een stap in de verkeerde richting?quote:Op woensdag 14 december 2022 14:05 schreef IndoorKite het volgende:
[ twitter ]
Ik verwacht niet dat mensen die actief zijn op twitter heel privacy georienteerd zijn, maar dit is toch weer een tikje in de verkeerde richting lijkt mij.
Waarom wilde die "held" die duikboot niet accepteren? Ongeacht of het een PR stunt zou zijn, dan vergroot je toch de kans dat je de levens red? MOcht je dat niet vinden, dan kan je ook diegene op een normale manier bedanken voor het aanbod. Rare manier om "stick his boat up his ass" dan te verkondigen.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:06 schreef corehype het volgende:
[..]
Een kneus die een Thais held een pedofiel noemt doet vaker rare dingen ja.
Vliegtuigbewegingen zijn openbare gegevens. Jouw locatie en telefoonnummer niet.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier eerder in het topic kon nog worden vernomen dat het volgen van mensen hun privéjets juist voor transparantie zorgt. Waarom is dit dan ineens een stap in de verkeerde richting?
Je selectiviteit blijft hilarisch.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh! Goed dat Right Wing Watch hier meteen melding van maakt voor al hun volgers. Ik weet zeker dat er weer een paar zwaarlijvige en blauwharige individuen zitten te schuimbekken na het zien van deze tweet.
[..]
Hier eerder in het topic kon nog worden vernomen dat het volgen van mensen hun privéjets juist voor transparantie zorgt. Waarom is dit dan ineens een stap in de verkeerde richting?
quote:Op woensdag 14 december 2022 14:05 schreef IndoorKite het volgende:
[ twitter ]
Deze types geven hun volgers niet op. Dat is juist het mooie ervanquote:Op woensdag 14 december 2022 14:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[ twitter ]
Niet serieus te nemen zulk volk
Casey zit nu op Mastodon.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Deze types geven hun volgers niet op. Dat is juist het mooie ervan
? Waarom niet?quote:Op woensdag 14 december 2022 14:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[ twitter ]
Niet serieus te nemen zulk volk
quote:Op woensdag 14 december 2022 14:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom wilde die "held" die duikboot niet accepteren?
Hij gebruikt toch twitter als een doorgeefluik voor zijn platform. Ik snap het wel, 200k volgers. Die wil je niet opgeven.quote:
Casey Newton en Zoë Schiffer doen juist aan interessante berichtgeving rondom de overname van Twitter en de manier waarop Musk het nu bestuurt, vooral omdat ze ook contact hebben met insiders.quote:
Vandaar dat ze elk slecht gerucht wat ze horen op twitter gooien.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij gebruikt toch twitter als een doorgeefluik voor zijn platform. Ik snap het wel, 200k volgers. Die wil je niet opgeven.![]()
Het is zo hypocriet joh
Het valt wel op dat sinds de overname van Twitter alles wat ook maar enigszins links en progressief is, zich tegen Musk heeft gekeerd en min of meer de hele dag bezig is met die man in een negatief daglicht te zetten. Bijzonder toch dat tomeloze activisme aan die kant van het politieke spectrum.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Vandaar dat ze elk slecht gerucht wat ze horen op twitter gooien.
Slecht gerucht? Tot nu toe zie ik alleen maar best wel goede info.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Vandaar dat ze elk slecht gerucht wat ze horen op twitter gooien.
quote:Op woensdag 14 december 2022 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt wel op dat sinds de overname van Twitter alles wat ook maar enigszins links en progressief is, zich tegen Musk heeft gekeerd en min of meer de hele dag bezig is met die man in een negatief daglicht te zetten. Bijzonder toch dat tomeloze activisme aan die kant van het politieke spectrum.
Aparte opmerking.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom wilde die "held" die duikboot niet accepteren? Ongeacht of het een PR stunt zou zijn, dan vergroot je toch de kans dat je de levens red? MOcht je dat niet vinden, dan kan je ook diegene op een normale manier bedanken voor het aanbod. Rare manier om "stick his boat up his ass" dan te verkondigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |