Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Een van de vele gevolgen van de lockdowns. Daar komt nog bij dat eenzaamheid, psychische klachten en zelfmoorden ook groter zijn geworden tijdens de pandemie.quote:Op zondag 11 december 2022 19:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dit vind ik in ieder geval vrij schokkend:
https://www.nu.nl/wetensc(...)-coronalockdown.html
Vertel eens specifiek waarover hij heeft gelogen en hoe.quote:Op zondag 11 december 2022 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De gaslighting met betrekking tot de 'lab leak theory' en 'gain of function research'. Hierover heeft hij zoals we weten al gelogen tegenover het Congress. Dan hebben we nog het constante gedraai met betrekking tot de muilkorf en het politiseren en demoniseren van alles en iedereen die niet deed wat hij adviseerde. En laten we ook de bizarre obsessie niet vergeten met het vaccineren van kinderen waar eigenlijk weinig tot geen bewijs voor was dat dit nodig zou zijn.
Ik ben blij voor je, je hebt een experimentele spuit genomen voor een virus waar je niet veel voor had te vrezen tenzij je morbide obesitas of medische problemen had. Go science…..quote:Op zondag 11 december 2022 19:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ziedendboos. De spuitjes zijn me prima bevallen.
Hebben we al die lijst met miljoenen vaccinazi-doden gevonden?quote:Op zondag 11 december 2022 20:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je, je hebt een experimentele spuit genomen voor een virus waar je niet veel voor had te vrezen tenzij je morbide obesitas of medische problemen had. Go science…..
De mensen die op de IC terechtkwamen waren mensen met een zeer slechte gezondheid. In verzorgingstehuizen waar er werd gewerkt met reguliere mondkapjes die nagenoeg niet werken heeft het virus alsnog flink huis gehouden.quote:Op zondag 11 december 2022 19:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar dan een stevige griepgolf waarin het normale leven gewoon doorging, zonder beperkingen. Dat betekent dus dat er een natuurlijke weerstand was bij veel mensen, waardoor er niet massaal tegelijk veel mensen ziek werden en er capaciteit was op de IC om te voorkomen dat dat sterftecijfer veel hoger zou zijn.
Wanneer er met corona geen maatregelen waren getroffen, zouden er veel meer mensen tegelijk ziek zijn geworden en intensive care nodig hebben gehad. Als die capaciteit er dan niet zou zijn geweest, zouden mensen die het met die zorg konden overleven, nu simpelweg overlijden omdat ze niet geholpen konden worden.
????quote:Op zondag 11 december 2022 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hebben we al die lijst met miljoenen vaccinazi-doden gevonden?
Experimentele spuitjes... brrr.quote:
Vroeger kreeg je er geld voor als je met een medisch experiment mee doet. Nu krijg je deugpunten. Je hebt je ziel te goedkoop verkocht.quote:Op zondag 11 december 2022 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Experimentele spuitjes... brrr
Verkocht aan wie/wat?quote:Op zondag 11 december 2022 20:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je er geld voor als je met een medisch experiment mee doet. Nu krijg je deugpunten. Je hebt je ziel te goedkoop verkocht.
Howards bingo-kaart/script is niet zo groot. Hij kent enkel gaslighting, verdraaiing, demoniseren en de ander boos of bevooroordeeld noemen. Hij vindt zijn meningen feiten en als je hem letterlijk quote doe je dus aan verdraaien. Daarbij zal hij nooit door enig argument zijn ongefundeerde meningen bijstellen. Zelf iets onderbouwen Howard niet gezien dan duikt hij.quote:Op zondag 11 december 2022 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel eens specifiek waarover hij heeft gelogen en hoe.
Verder: gedraai? Je weet natuurlijk als universitair student dat i.t.t. de wappie-werkwijze, visies en denkbeelden op basis van voortschrijdend wetenschappelijk inzicht kunnen en moeten veranderen; dat men de wetenschappelijke methode niet kent of loochent, maakt het geen gedraai. En dan demoniseren? Hilarisch, wetende dat juist daar diens tegenstanders heer en meester in zijn. Tenslotte: waarom zou Fauci dan wel precies graag kinderen willen inenten als het allemaal op lucht was gebaseerd?
Tragisch is dat je zelf niet inziet hoe erg je in een spiegel aan het kijken bent...quote:Op zondag 11 december 2022 20:57 schreef Chivaz het volgende:
Progressieven united: kOm Je aAn faUCi dAn kOm Je An MiJ.
Het zijn net moslims die de profeet Mohammed verdedigen.
Het gaat er niet om of de mensen die op de IC terechtkwamen een zeer slechte gezondheid hadden. Deels wel, deels niet.quote:Op zondag 11 december 2022 20:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De mensen die op de IC terechtkwamen waren mensen met een zeer slechte gezondheid. In verzorgingstehuizen waar er werd gewerkt met reguliere mondkapjes die nagenoeg niet werken heeft het virus alsnog flink huis gehouden.
Of we zonder maatregelen beter af zouden zijn geweest qua besmettingen is koffiedik kijken. Wat we wel zeker weten is dat het covidfascisme voor ongekend veel leed heeft gezorgd en een hoop economische schade.
Als je dit in 2022, bijna 2023, nog moet uitleggen is het een verloren zaak hoor.quote:Op zondag 11 december 2022 21:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of de mensen die op de IC terechtkwamen een zeer slechte gezondheid hadden. Deels wel, deels niet.
Het punt is dat er zonder enige vorm van maatregelen ontzettend veel mensen tegelijk ziek zouden worden. Exponentieel veel meer dan een reguliere stevige griepgolf waarbij er onder een groot deel van de bevolkkng een natuurlijke weerstand tegen was.
We zagen het aan de 'rampgebieden' in bijvoorbeeld Itali en China, maar ook in het zuiden van Nederland na carnaval. Dat betekent niet dat we er allemaal aan dood zouden gaan, maar dat er te weinig capaciteit op de IC zou zijn om iedereen op hetzelfde moment te helpen. Waar iemand normaliter prima zou herstellen na een IC-opname, zou die nu simpelweg doodgaan omdat ze die zorg niet konden krijgen vanwege tekorten. Dat zou dus ook mensen betreffen die slachtoffer zijn van een bijvoorbeeld een auto-ongeluk of een val van een trap of iets dergelijks.
Prima om die man te bekritiseren, het probleem is alleen dat veel van die 'kritiek' gepaard gaat met beledigingen en doodsbedreigingen, met name afkomstig van MAGA-figuren. En in plaats van mensen tot kalmte te manen, gooien prominenten uit het MAGA-kamp olie op het vuur, zonder dreigementen aan het adres van Fauci te veroordelen. Of heb jij een van die Trumpjes Fauci ook maar enigszins in bescherming zien nemen?quote:Op zondag 11 december 2022 20:57 schreef Chivaz het volgende:
Progressieven united: kOm Je aAn faUCi dAn kOm Je An MiJ.
Ze hebben het niet over de heilige Fauci maar als je kritiek hebt op Fauci dan heb ik meer dan 10 reacties te pakken.quote:Op zondag 11 december 2022 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tragisch is dat je zelf niet inziet hoe erg je in een spiegel aan het kijken bent...
Geen hond die het hier heeft over de heilige Fauci, de profeet Fauci, de geweldenaar Fauci... Men spreekt van een wetenschapper die gezien zijn staat van dienst eerder aangenomen mag worden als expert dan al die complot-hobbyisten op 't net. Dat grondeloos en onvoorwaardelijk aanbidden van types zit meer in jouw hoek; reden ook dat men uberhaupt zo pissig is op Fauci: de man waagde het oneens te zijn met de grote leider. Hij waagde het zelfs te face-palmen toen de leider het over de deep state had.
Grappig ook dat types als Cruz nu Fauci voor het gerecht willen slepen. Jeweetwel, Cruz, een van de meest pathetische Trump meelopers die nog steeds geen afstand heeft genomen van hetgeen op 6 januari gebeurde. Misschien is landverraad wat minder erg in die hoek en kun je beter je juridische energie sterken in het voor 't gerecht slepen van een wetenschapper, en dat uiteraard op basis van feitenvrij geneuzel en een hoop onderbuik.
Zo progressief ben ik verder niet. Maar als zo'n frame helpt, knock yourself out.
Uh, m'n oom is in april 2021 overleden aan covid, na eerst een maand op de IC gelegen te hebben. Die man was helemaal niet zwak of ziek.quote:Op zondag 11 december 2022 20:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De mensen die op de IC terechtkwamen waren mensen met een zeer slechte gezondheid.
De haat valt makkelijk te verklaren, mensen zijn hun baan en pensioenen kwijt geraakt omdat ze zich niet wilden laten vaccineren met een experimenteel vaccin.quote:Op zondag 11 december 2022 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima om die man te bekritiseren, het probleem is alleen dat veel van die 'kritiek' gepaard gaat met beledigingen en doodsbedreigingen, met name afkomstig van MAGA-figuren. En in plaats van mensen tot kalmte te manen, gooien prominenten uit het MAGA-kamp olie op het vuur, zonder dreigementen aan het adres van Fauci te veroordelen. Of heb jij een van die Trumpjes Fauci ook maar enigszins in bescherming zien nemen?
Verder begrijp ik niet goed waarom Fauci zoveel haat over zich heen krijgt. We werden allemaal verrast door de pandemie, er moest iets gebeuren. Is je reactie te mager, dan kost dat mogelijk talloze mensen het leven. Onder die omstandigheden moesten deskundigen zoals Fauci advies uitbrengen.
En let wel: Fauci nam geen besluiten. Hij gaf slechts advies, het was de regering die beslissingen moest nemen.
Omdat die kritiek op niets is gebaseerd.quote:Op zondag 11 december 2022 21:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze hebben het niet over de heilige Fauci maar als je kritiek hebt op Fauci dan heb ik meer dan 10 reacties te pakken.
Zelfs nu voel je je geroepen om jezelf te verantwoorden, om vervolgens te bazelen over Cruz en Trump en weet ik veel wat nog meer.
Ik snap dat ook niet zo goed. Kritisch zijn is wat mij betreft altijd prima en ieder zijn mening, maar de vergelijking "met griep was het sterftecijfer nagenoeg gelijk en namen we ook geen maatregelen" gaat gewoon mank. Afgaande op de huidige situatie is die vergelijking wel wat realistischer, omdat we inmiddels bijna drie jaar verder zijn en er meer weerstand is en er vaccins en betere behandelmethoden zijn.quote:Op zondag 11 december 2022 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je dit in 2022, bijna 2023, nog moet uitleggen is het een verloren zaak hoor.
Ik zie niet wat Trump te maken heeft met deze discussie.quote:Op zondag 11 december 2022 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat die kritiek op niets is gebaseerd.
En verantwoorden van wat, precies?
En dat dit alles te maken heeft met Trump is voor iedereen, jijzelf incluis, meer dan duidelijk.
Ook hier geldt: het is niet Fauci die dat besloot. Dat waren de politieke leiders.quote:Op zondag 11 december 2022 21:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De haat valt makkelijk te verklaren, mensen zijn hun baan en pensioenen kwijt geraakt omdat ze zich niet wilden laten vaccineren met een experimenteel vaccin.
Hetzelfde vaccin wat door Fauci en consorten gepromoot werd als de weg uit de pandemie.
Nou, het gaat eigenlijk over Elon Musk die Twitter heeft gekocht.quote:Op zondag 11 december 2022 21:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het gaat hier over Fauci en het dwangmatig prikken van mensen voor baanbehoud.
Wie was het hoofd van die regering?quote:Op zondag 11 december 2022 21:23 schreef T.Durden het volgende:
. Het gaat om het middel. Het onderdrukken van informatiestromen (ofwel, gewoon censuur) door overheidsbemoeienis van (sociale) mediaplatformen.
Maakt me geen fluit uit. Nogmaals, het gaat er om dat niet alle middelen geheiligd zijn.quote:Op zondag 11 december 2022 21:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wie was het hoofd van die regering?
Nounou, prosecuten nog welquote:
Natuurlijk vind ik het niet normaal dat zo’n man bedreigt word. Ik verklaar alleen hoe dat komt, de man was zichtbaar tijdens de pandemie en die kwam openbaar met allerlei adviezen waar de gewone man last van had.quote:Op zondag 11 december 2022 21:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook hier geldt: het is niet Fauci die dat besloot. Dat waren de politieke leiders.
Verder hebben de vaccins inderdaad geholpen de pandemie te beindigen.
Wel wat jammer dat je het overige deel van mijn post negeert. Dat Fauci wordt bedreigd vind jij blijkbaar doodnormaal.
Ik denk dat veel "complotwappies" (jouw term) of Trump-volgers van huis uit apolitiek zijn eigenlijk. Meer anti-dit anti-dat anti-zus anti-zo. Ze worden gemanipuleerd om een bepaalde richting op te denken wat handig is voor de mensen die hen manipuleren, denkende dat de andere kant massaal gemanipuleerd wordt.quote:Op zondag 11 december 2022 21:29 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Maakt me geen fluit uitZ Nogmaals, het gaat om het middel.
Je denkt zeker dat ik een conservatieveling ben of niet, zeker? Zo vermoeiend die politisering.
Dat je dit nog uit moet leggenquote:Op zondag 11 december 2022 21:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of de mensen die op de IC terechtkwamen een zeer slechte gezondheid hadden. Deels wel, deels niet.
Het punt is dat er zonder enige vorm van maatregelen ontzettend veel mensen tegelijk ziek zouden worden. Exponentieel veel meer dan een reguliere stevige griepgolf waarbij er onder een groot deel van de bevolkkng een natuurlijke weerstand tegen was.
We zagen het aan de 'rampgebieden' in bijvoorbeeld Itali en China, maar ook in het zuiden van Nederland na carnaval. Dat betekent niet dat we er allemaal aan dood zouden gaan, maar dat er te weinig capaciteit op de IC zou zijn om iedereen op hetzelfde moment te helpen. Waar iemand normaliter prima zou herstellen na een IC-opname, zou die nu simpelweg doodgaan omdat ze die zorg niet konden krijgen vanwege tekorten. Dat zou dus ook mensen betreffen die slachtoffer zijn van een bijvoorbeeld een auto-ongeluk of een val van een trap of iets dergelijks.
Daar zou het over moeten gaan ja, tot dat ik verklaarde hoe het komt dat Sint Fauci zoveel haat op zijn dak kreeg. Toen was het topic te klein. Het zijn net moslims die kritiek op Mohammed moeten aanhoren, zo fanatiek werd er gereageerd.quote:Op zondag 11 december 2022 21:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, het gaat eigenlijk over Elon Musk die Twitter heeft gekocht.
Musk is verslaafd aan Twitter en zit in een epistemische bubbel. He is high on his own currated Twitter feed supply om maar eens een bekend gezegde te verbasteren.quote:Op zondag 11 december 2022 20:55 schreef Ulx het volgende:
Ik vraag me onderhand echt af wat Musk met dit soort shit denkt te bereiken. Mensen trollen? Om daar nou 44 miljard voor te betalen is achterlijk. Had dan gewoon een update gestuurd naar alle Tesla's in de wereld waardoor de mistlichten gaan branden als je de ruitenwisser aanzet of zo. Daarmee krijg je mensen ook over de zeik. Dan praat ook iedereen over je.
Die gast wordt steeds weirder. In 2021 nog zeggen dat vaccins betrouwbaar zijn en nu ineens dit soort nonsens gaan doen. Waar slaat het op? Twitter sluiten kan veel makkelijker, gewoon de servers uitzetten. Dan ben je ook van je gebruikers af. Hij kan proberen er Gab of Parler of Truth Social van te maken maar zo succesvol zijn die niet.
Aldus Matt Binder…..quote:Op zondag 11 december 2022 21:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Musk is verslaafd aan Twitter en zit in een epistemische bubbel. He is high on his own currated Twitter feed supply om maar eens een bekend gezegde te verbasteren.Draadje:
[ twitter ]
Ik begrijp dat eerlijk gezegd helemaal niet. Want ik kan er met m'n verstand niet bij dat je prominenten gaat lopen bedreigen. Of dat nou Fauci, Wilders of Trump is.quote:Op zondag 11 december 2022 21:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Natuurlijk vind ik het niet normaal dat zo’n man bedreigt word. Ik verklaar alleen hoe dat komt, de man was zichtbaar tijdens de pandemie en die kwam openbaar met allerlei adviezen waar de gewone man last van had.
Dat de politici uiteindelijk verantwoordelijk waren voor het beleid dat snap ik ook wel. Maar je begrijpt hopelijk toch wel dat de mensen die het meest zichtbaar zijn de meeste klappen krijgen toch?
quote:Op zondag 11 december 2022 20:57 schreef Chivaz het volgende:
Progressieven Wappies united: kOm Je aAn faUCi dRumPf dAn kOm Je An MiJ.
Ha ali, dank!quote:Op zondag 11 december 2022 21:38 schreef Ali_boo het volgende:
@:terecht, long time no see
Leuk om je weer terug te zien
Ik had het ook wel willen typen hoor, dan was het natuurlijk veel gewichtiger geweest.quote:
Zonde. Met name de stukken over Faucci’s handelen tijdens de vroege aids-pandemie wat uiteindelijk tot honderden duizenden doden zou leiden is een mooi stukje karakterschetsen.quote:Op zondag 11 december 2022 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
RFK jr....
Gestopt met lezen.
Neuh, meer vanwege dit:quote:Op zondag 11 december 2022 21:42 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Zonde. Met name de stukken over Faucci’s handelen tijdens de vroege aids-pandemie wat uiteindelijk tot honderden duizenden doden zou leiden is een mooi stukje karakterschetsen.
Jammer dat je stopt omdat je een naampje leest die “bij het andere team hoort”. Toen hij nog enkel milieu-activist was en anti-Bush kritiek uitte werd hij wel nog bipartisaal serieus genomen.
Nu heeft hij het etiketje Republikein en COVID-vaccinatie-kritisch, dus complotgekkie opgeplakt gekregen. Kan je objectieve informatie negeren, handig.
hahahaquote:Op zondag 11 december 2022 21:41 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ha ali, dank!
[..]
Ik had het ook wel willen typen hoor, dan was het natuurlijk veel gewichtiger geweest.
De positie die hij nu inneemt wat betreft communicatie naar de buitenwereld, na voornamelijk zakelijke onzekerheid de afgelopen maand, is ronduit bizar te noemen.quote:Op zondag 11 december 2022 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Die rare autist zit diep in alt rechtse wappiefuik.
En dat is precies de reden waarom hij Twitter heeft gekocht m.i. Hij denkt Twitter te kunnen redden van het (s)linkse juk waaronder het gebukt gaat, dat vertelt z'n Twitter feed hem immers dagelijks. En hij heeft geld zat om het te kunnen betalen, dus waarom niet? Z'n grote rivaal Bezos bezit de Washington Post, dan kan hij natuurlijk niet achterblijven!quote:Op zondag 11 december 2022 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Die rare autist zit diep in alt rechtse wappiefuik.
Dus mensen worden massaal gemanipuleerd om te denken dat mensen massaal gemanipuleerd worden? Wie is hier nu de wappie?quote:Op zondag 11 december 2022 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat veel "complotwappies" (jouw term) of Trump-volgers van huis uit apolitiek zijn eigenlijk. Meer anti-dit anti-dat anti-zus anti-zo. Ze worden gemanipuleerd om een bepaalde richting op te denken wat handig is voor de mensen die hen manipuleren, denkende dat de andere kant massaal gemanipuleerd wordt.
Maar ok, hoe heeft die onderdrukking van informatiestromen op sociale mediaplatforms plaatsgevonden en wanneer was dat?
Noem dan de naam eens.quote:
Jeff, de mijne is langerquote:Op zondag 11 december 2022 21:50 schreef Terecht het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom hij Twitter heeft gekocht m.i. Hij denkt Twitter te kunnen redden van het (s)linkse juk waaronder het gebukt gaat, dat vertelt z'n Twitter feed hem immers dagelijks. En hij heeft geld zat om het te kunnen betalen, dus waarom niet? Z'n grote rivaal Bezos bezit de Washington Post, dan kan hij natuurlijk niet achterblijven!
Waar komt dat citaat volgens jou dan vandaan? Want als ik de achtergrond ervan opzoek, is het juist een pleidooi voor meer overheidsregulering.quote:Op zondag 11 december 2022 21:23 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Ja, een echte staat van dienst die Faucci…
Hier de samenvatting Robert F. Kennedy jr’s boek The Real Anthony Faucci: https://vitamindwiki.com/(...)tId=16590&download=y
Waarschijnlijk allemaal complottheorien, volgens jou.
Overigens, is het onderwerp helemaal niet relevant. Het gaat om het middel. Het onderdrukken van informatiestromen (ofwel, gewoon censuur) door overheidsbemoeienis van (sociale) mediaplatformen.
Mensen die denken dat daar niks mis mee is, zouden eens moeten bedenken waar Benjamin Franklin’s citaat van: “ Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety” vandaan komt.
Wat is je punt?quote:Op zondag 11 december 2022 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, meer vanwege dit:
Fauci, namelijk, heeft ettelijke honderden Hispanic en zwarte Amerikaanse kinderen als 'guinea pigs' gebruikt voor allerlei vage experimenten, die hij niet door doktoren maar door Dominicaanse immigranten liet uitvoeren. Daar zijn zeker 85 kinderen bij overleden. Fauci kreeg dit kennelijk allemaal voor elkaar door een dealtje te sluiten met een weeshuis in New York en nog enkele tehuizen verspreid over zes staten. Aldus Kennedy jr.
"In his book, Kennedy includes a chapter on some of the animal trials Fauci funded. He
also tells a far grimmer story, where the guinea pigs were Black and Hispanic children.
At least 85 of these children died, but the number could be as high as 1,000 or so. Fauci
got these children by arranging for foster care programs in New York and six other
states to assign children who had lost their parents to AIDS to participate in drug
studies. These children had no guardian, so they were illegal studies. To do a clinical trial on
children, you need to have a guardian appointed who puts their interests first, ahead of
the drug companies. Fauci didn't want that, so he allowed these studies to go forward
without a legal guardian for any of these kids. No one was watching out for them. The
trials weren't even done by licensed medical professionals."
Fascinerend is ook dat hij werkelijk het idee heeft dat hij met die zogenaamde 'Twitter-files' een schandaal van Watergate-achtige proporties aan het licht brengt.quote:Op zondag 11 december 2022 21:50 schreef Terecht het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom hij Twitter heeft gekocht m.i. Hij denkt Twitter te kunnen redden van het (s)linkse juk waaronder het gebukt gaat, dat vertelt z'n Twitter feed hem immers dagelijks. En hij heeft geld zat om het te kunnen betalen, dus waarom niet? Z'n grote rivaal Bezos bezit de Washington Post, dan kan hij natuurlijk niet achterblijven!
Ja, daar hebben we namelijk bronnen en bewijs van.quote:Op zondag 11 december 2022 21:53 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Doet me een beetje hieraan denken: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tuskegee_Syphilis_Study
Ja, hij was te traag met zorgen dat experimentele medicijnen gebruikt konden worden. Schandalig. Oh wacht....quote:Op zondag 11 december 2022 21:42 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Zonde. Met name de stukken over Faucci’s handelen tijdens de vroege aids-pandemie wat uiteindelijk tot honderden duizenden doden zou leiden is een mooi stukje karakterschetsen.
Jammer dat je stopt omdat je een naampje leest die “bij het andere team hoort”. Toen hij nog enkel milieu-activist was en anti-Bush kritiek uitte werd hij wel nog bipartisaal serieus genomen.
Nu heeft hij het etiketje Republikein en COVID-vaccinatie-kritisch, dus complotgekkie opgeplakt gekregen. Kan je objectieve informatie negeren, handig.
De reden dat hij het gekocht heeft is omdat hij een gelijk speelveld wilt creren zodat er een vrij maatschappelijk debat kan ontstaan.quote:Op zondag 11 december 2022 21:50 schreef Terecht het volgende:
[..]
Pech voor hem is dat elk normaal persoon geen zin heeft in Wappie United wat hij er nu van aan het maken is, en afhaakt zodra er wat anders is.quote:Op zondag 11 december 2022 21:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De reden dat hij het gekocht heeft is omdat hij een gelijk speelveld wilt creren zodat er een vrij maatschappelijk debat kan ontstaan.
Een nobele zaak als je het mij vraagt.
Hoezo zou er geen gelijk speelveld zijn? Op de marktplaats van ideen zijn er talloze kraampjes waar iedereen aan z'n trekken kan komen: Twitter, Parler, Truth Social, Facebook, Fok! en ga zo maar door. Dat sommige kraampjes succesvoller zijn dan anderen is het gevolg van marktwerking lijkt me.quote:Op zondag 11 december 2022 21:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De reden dat hij het gekocht heeft is omdat hij een gelijk speelveld wilt creren zodat er een vrij maatschappelijk debat kan ontstaan.
Het gaat anders prima qua user aantallen op Twitter. Ik snap best dat met een gelijk speelveld de mensen die vroeger privileges hadden afhaken maar dat is natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op zondag 11 december 2022 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Pech voor hem is dat elk normaal persoon geen zin heeft in Wappie United wat hij er nu van aan het maken is, en afhaakt zodra er wat anders is.
Musk is minstens zo partijdig als hij anderen verwijt te zijn. En met die houding geeft hij een bepaalde hoek een megafoon.quote:Op zondag 11 december 2022 21:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij bleef volharden in het experimenteren met AZT. Daar bleek achteraf veel geld vanuit de farmaceutische industrie bij betrokken te zijn. Dt was het schandaal.quote:Op zondag 11 december 2022 21:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, hij was te traag met zorgen dat experimentele medicijnen gebruikt konden worden. Schandalig. Oh wacht....
Waarom moet ik dat doen?quote:Op zondag 11 december 2022 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we namelijk bronnen en bewijs van.
Wat is precies de bron die stelt dat Fauci Dominicaanse immigranten dodelijke experimenten op wezen liet uitvoeren? Jij hebt het boek daar liggen; geef me eens de voetnoten/referenties.
quote:Op zondag 11 december 2022 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Musk is minstens zo partijdig als hij anderen verwijt te zijn. En met die houding geeft hij een bepaalde hoek een megafoon.
Vind dat persoonlijk niet erg - het is zijn feestje - maar we hoeven daar verder ook niet schimmig over te doen.
Een gelijk speelveld op Twitter, dat was er gewoon niet. Er was sprake van een dubbele maat bij Twitter waar bijvoorbeeld Antifa rustig kon cordineren waar journalisten zich bevonden om die vervolgens fysiek aan te vallen.quote:Op zondag 11 december 2022 22:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoezo zou er geen gelijk speelveld zijn? Op de marktplaats van ideen zijn er talloze kraampjes waar iedereen aan z'n trekken kan komen: Twitter, Parler, Truth Social, Facebook, Fok! en ga zo maar door. Dat sommige kraampjes succesvoller zijn dan anderen is het gevolg van marktwerking lijkt me.
Vandaar dat een decentralized Twitter imo geen slecht idee is. Enige "feature" wat Mastodon zeer goed heeft begrepen en wat zeer aantrekkelijk kan zijn voor Twitter.quote:Op zondag 11 december 2022 22:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoezo zou er geen gelijk speelveld zijn? Op de marktplaats van ideen zijn er talloze kraampjes waar iedereen aan z'n trekken kan komen: Twitter, Parler, Truth Social, Facebook, Fok! en ga zo maar door. Dat sommige kraampjes succesvoller zijn dan anderen is het gevolg van marktwerking lijkt me.
Ik vind het reuze meevallen met zijn partijdigheid. De man gaat voor balans ongeacht zijn persoonlijke voorkeur.quote:Op zondag 11 december 2022 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Musk is minstens zo partijdig als hij anderen verwijt te zijn. En met die houding geeft hij een bepaalde hoek een megafoon.
Vind dat persoonlijk niet erg - het is zijn feestje - maar we hoeven daar verder ook niet schimmig over te doen.
Dat vind jij omdat hij toevallig in jouw straatje lult. Musk gaat tegenwoordig full MAGA en voorziet die beweging daarmee van een megafoon.quote:Op zondag 11 december 2022 22:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het reuze meevallen met zijn partijdigheid. De man gaat voor balans ongeacht zijn persoonlijke voorkeur.
En de andere optie was?quote:Op zondag 11 december 2022 22:06 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Hij bleef volharden in het experimenteren met AZT. Daar bleek achteraf veel geld vanuit de farmaceutische industrie bij betrokken te zijn. Dt was het schandaal.
En er waren ook rechtse accounts die linkse figuren doxxten (libs of tiktok bijv) en sommige van die rechtse accounts zoals libs of tiktok hadden een geprivilegieerde status binnen Twitter zoals Bari Weiss openbaarde in haar Twitter files bijdrage.quote:Op zondag 11 december 2022 22:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een gelijk speelveld op Twitter, dat was er gewoon niet. Er was sprake van een dubbele maat bij Twitter waar bijvoorbeeld Antifa rustig kon cordineren waar journalisten zich bevonden om die vervolgens fysiek aan te vallen.
Zelfs na herhaaldelijke klachten konden die accounts gewoon op het platform blijven.
Project Veritas bijvoorbeeld een journalistiek account werd zonder pardon van het platform afgegooid zonder een goede reden.
Als Musk er in slaagt om de regels voor een ieder te laten gelden zonder privileges voor bepaalde groepen is de missie wat mij betreft al geslaagd.
Schitterend...quote:Op zondag 11 december 2022 22:07 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat doen?
Nogmaals, wat is je punt? Faucci is een toffe peer?
Extreem links zit overal aan tafel, in de VS?quote:Op zondag 11 december 2022 22:07 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Extreem links is gewoon erg mondig geworden en zit overal bij de invloedrijke tafels goed aan tafel, dus je wordt er mee doodgegooid
Actuele peilingen in dit land en allerhande initiatieven zoals "clowns world today" laten toch aardig zien dat men die gekkigheid helemaal zat aan het worden is.
Ehh ja die hebben veel meer bereik / platform dan 10 jaar terug.quote:Op zondag 11 december 2022 22:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Extreem links zit overal aan tafel, in de VS?
... ja hoor.
Mensen die de fabeltjesfuik zijn ingezwommen worden gemanipuleerd om te denken dat de mensen uit de fuik massaal gemanipuleerd worden. Omgekeerd denken mensen dat ook, maar daar is dan weer niet echt manipulatie voor nodig.quote:Op zondag 11 december 2022 21:50 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Dus mensen worden massaal gemanipuleerd om te denken dat mensen massaal gemanipuleerd worden? Wie is hier nu de wappie?
Iig veel leesplezier:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is volgens mij geen toeval dat Musk Matt Taibbi en Bari Weiss heeft gekozen om de Twitter files te publiceren. Taibbi en Weiss hebben zich in de afgelopen jaren allebei afgekeerd tegen de gevestigde liberale orde en zijn beiden voor zichzelf begonnen. Musk vertrouwde er waarschijnlijk op dat ze allebei naar zijn nukken zouden dansen als hij ze de kans zou geven om mee te werken aan de Twitter files. Ik vermoed dat Musk een stevige redactionele vinger in de pap heeft aangezien hij telkens in de wij vorm praat als het over de Twitter files gaat. Dat suggereert dat Musk Taibbi en Weiss niet geheel vrij laat om een eigen verhaal te kneden van het materiaal wat hij hen ter beschikking heeft gegeven.quote:Op zondag 11 december 2022 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fascinerend is ook dat hij werkelijk het idee heeft dat hij met die zogenaamde 'Twitter-files' een schandaal van Watergate-achtige proporties aan het licht brengt.
Daar gaan we weer.quote:Op zondag 11 december 2022 22:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het is volgens mij geen toeval dat Musk Matt Taibbi en Bari Weiss heeft gekozen om de Twitter files te publiceren. Taibbi en Weiss hebben zich in de afgelopen jaren allebei afgekeerd tegen de gevestigde liberale orde en zijn beiden voor zichzelf begonnen. Musk vertrouwde er waarschijnlijk op dat ze allebei naar zijn nukken zouden dansen als hij ze de kans zou geven om mee te werken aan de Twitter files. Ik vermoed dat Musk een stevige redactionele vinger in de pap heeft aangezien hij telkens in de wij vorm praat als het over de Twitter files gaat. Dat suggereert dat Musk Taibbi en Weiss niet geheel vrij laat om een eigen verhaal te kneden van het materiaal wat hij hen ter beschikking heeft gegeven.
Je ziet dat Taibbi heel omzichtig zijn verhaal heeft gebracht. Hij heeft nog net wel de journalistieke integriteit om te vermelden dat ook het Trump Witte Huis heeft verzocht om Tweets te redactioneren zonder daar verder op in te gaan (waarom niet eigenlijk?), maar kiest er dan weer bewust voor om de Tweets waarvan de Biden campagne aan Twitter verzocht heeft deze te verwijderen niet nader te omschrijven omdat als hij dat zou doen de revelatie wel erg lauwtjes zou zijn (het gaat om enkele dickpics van Hunter Biden en herkenbaar in beeld te ziene escorts ). Ik proef dat Matt Taibbi worstelt met de materie die Musk hem gegeven heeft. Hij laveert tussen het bedienen van zijn broodheer en zijn journalistieke principes.
Elke online discussie op een forum tussen anonieme personen is nutteloos en zinloos. Het verandert namelijk geen fuck aan de wereld om ons heen. En als het dat al zou doen, weet je dat niet eens, omdat je geen flauw idee hebt met wie je in discussie bent. Het heeft dus weinig zin om dit te constateren.quote:Op zondag 11 december 2022 22:36 schreef YStec het volgende:
Gaan jullie hier nou echt een discussie over covid voeren?
Argumenten helpen toch niet met overtuigen - het is een meer dan 2 jaar oude discussie, alles is al gezegd en mensen gaan nu echt niet van mening veranderen.
Het is nutteloos en zinloos.
Nee.quote:Op zondag 11 december 2022 22:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Elke online discussie op een forum tussen anonieme personen is nutteloos en zinloos.
Dan zul je met iets anders moeten komen dan Vox, dat is net zo erg als Fox. Maar dan de andere kant van het hoefijzerquote:Op zondag 11 december 2022 22:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
(En bespaar me svp geprietpraat over links- en/of progressieve bronnen enzo.)
Wat is precies onderdrukt? Het artikel van de New York Post (de oerbron voor deze hele rel) is uiteindelijk n dag van Twitter geblokt. Na intern beraad over dat besluit hebben heeft Twitter haar besluit teruggedraaid en links naar dat artikel toegestaan. Nou nou, poeh poeh. Zonder Twitter had de mensheid hier geen gewag van gekregen hoor.quote:Op zondag 11 december 2022 22:46 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Daar gaan we weer.
Als het allemaal niet relevant en niet-terzakendoende dickpics zouden zijn. Wat hebben nieuwsartikelen waar niks van dat alles in te zien was, maar waarin het voornamelijk ging over mailverkeer met vermeende dubieuze zakenpartners in Oekrane ging, daar dan mee te maken - en waarom dat onderdrukken?
Nee hoor, deze artikelen hadden elders ook gepubliceerd kunnen worden. Het zijn geen nieuwsartikelen, maar opiniestukken. En voor de mening van de auteur is zijn bias goed te weten om rekening mee te houden, maar geen argument om het af te serveren.quote:Op zondag 11 december 2022 22:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan zul je met iets anders moeten komen dan Vox, dat is net zo erg als Fox. Maar dan de andere kant van het hoefijzer
Neemt niet wat dat de argumentatie van twitter absurd was natuurlijk. Zeker als ze zichzelf als arbiter van (mis)informatie zien.quote:Op zondag 11 december 2022 22:54 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat is precies onderdrukt? Het artikel van de New York Post (de oerbron voor deze hele rel) is uiteindelijk n dag van Twitter geblokt na intern beraad over het besluit. Nou nou, poeh poeh. Zonder Twitter had de mensheid hier geen gewag van gekregen hoor.
Ja, net zoals het meest wat je op Fox ziet ook opinie is.quote:Op zondag 11 december 2022 22:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee hoor, deze artikelen hadden elders ook gepubliceerd kunnen worden. Het zijn geen nieuwsartikelen, maar opiniestukken.
Het is goed om de bias van de auteur te weten, maar geen argument om het a priori af te serverenquote:Op zondag 11 december 2022 22:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, net zoals het meest wat je op Fox ziet ook opinie is.
Correct, maar er waren dus kennelijk zelfcorrigerende mechanismes binnen Twitter die verkeerd genomen besluiten vrij rap konden terugdraaien. Hier kun je echt niet van grootschalig georganiseerde censuur spreken.quote:Op zondag 11 december 2022 22:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Neemt niet wat dat de argumentatie van twitter absurd was natuurlijk. Zeker als ze zichzelf als arbiter van (mis)informatie zien.
Je ontkomt gewoon niet aan het voeren van een bepaald moderatiebeleid. Tom Scott heeft daar een tijdje geleden nog een aardig praatje over gegeven bij de Royal Institute.quote:Op zondag 11 december 2022 22:59 schreef Terecht het volgende:
[..]
Correct, maar er waren dus kennelijk zelfcorrigerende mechanismes binnen Twitter die verkeerd genomen besluiten vrij rap konden terugdraaien. Hier kun je echt niet van grootschalig georganiseerde censuur spreken.
Ik dacht dat ik in het covidtopic in BNW zat mee te lezen, want daar had ik op geklikt dacht ik, blijkt dit 't twittertopic te zijnquote:Op zondag 11 december 2022 22:36 schreef YStec het volgende:
Gaan jullie hier nou echt een discussie over covid voeren?
Argumenten helpen toch niet met overtuigen - het is een meer dan 2 jaar oude discussie, alles is al gezegd en mensen gaan nu echt niet van mening veranderen.
Het is nutteloos en zinloos.
Wat zou jij door de medewerkers van Twitter willen laten modereren dan? Buiten de wetmatige moderatie om?quote:Op zondag 11 december 2022 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je ontkomt gewoon niet aan het voeren van een bepaald moderatiebeleid. Tom Scott heeft daar een tijdje geleden nog een aardig praatje over gegeven bij de Royal Institute.
Vind je dat 2 girls 1 cup gemodereerd moet worden? Of goatse?quote:Op zondag 11 december 2022 23:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat zou jij door de medewerkers van Twitter willen laten modereren dan? Buiten de wetmatige moderatie om?
Van censuur is natuurlijk sowieso geen sprake.quote:Op zondag 11 december 2022 22:59 schreef Terecht het volgende:
[..]
Correct, maar er waren dus kennelijk zelfcorrigerende mechanismes binnen Twitter die verkeerd genomen besluiten vrij rap konden terugdraaien. Hier kun je echt niet van grootschalig georganiseerde censuur spreken.
Nee hoor, kan best. Maar niet als je arbiter van de waarheid wil zijn.quote:Op zondag 11 december 2022 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je ontkomt gewoon niet aan het voeren van een bepaald moderatiebeleid.
Ik vind dat het volk/community een veel belangrijkere taak in moet nemen wat betreft moderatie. Vooral wat betreft dis en misinformatie. Je moet als Twitter zijnde hier niet tussen willen zitten. Modereer je als Twitter zijnde meer op links, dan krijg je rechts over je heen en uiteraard vice versa. Het is namelijk nooit maar dan ook nooit goed.quote:Op zondag 11 december 2022 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vind je dat 2 girls 1 cup gemodereerd moet worden?Of goatse?
Moet racisme gemodereerd worden? En waarom dan wel in de EU en niet in de VS? Hoe wil je dat bereiken?
Wat als een land een verplichting heeft om te modereren op disinformatie? Moet je dan mensen in dienst hebben die voor je bepalen wat dat betekent? En dan alleen doorvoeren voor gebruikers in die landen?
Nee, het is zo opvallend dat de leider van die toenmalige regering He-who-shall-not-be-named is geworden. Alsof men hem wil cancellen.quote:
Ik zit op Post. En dat bevalt prima. Veel mensen die ik volgde Twitter zitten er ook. Relaxte sfeer. Vriendelijker dan Twitter. Waar ik overigens ook nog gebruik van maak. Ik vond bijvoorbeeld dot artikel van het rabiaat marxistische The Economist daar. Zoals jullie weten is dat de Pravda maar dan echt radicaal stalinistisch.quote:Op maandag 12 december 2022 00:32 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe bevalt het op Mastodon trouwens?
Ik moest een week of twee-drie wachten.quote:Op maandag 12 december 2022 01:54 schreef Shivo het volgende:
Jammer maar ik ben ook uitgetwitterd. Toch ruim tien jaar mijn tijd op verdaan en 4500 volgers opgebouwd. Ik sta nu op de Post wachtlijst, hoe kom je daar vanaf?
Daarom Mastodon. Decentraal. Kun je niet kopen.quote:Op maandag 12 december 2022 02:02 schreef Ulx het volgende:
Het zou wel vervelend zijn als Twitter omvalt en Musk dan begint te jengelen dat Post zo links is en dat is niet eerlijk en eigenlijk moet....etc. Je kent het wel.
Ik denk niet dat iemand Post wil musken als het groter wordt en Twitter omvalt.quote:Op maandag 12 december 2022 02:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom Mastodon. Decentraal. Kun je niet kopen.
Zal het ermee te maken hebben dat je je eigen bubbel aan het voeden bent? Op een plek, waar uitsluitend je eigen bubbel zit?quote:Op maandag 12 december 2022 01:57 schreef Tijn het volgende:
Ik heb op Mastodon meer engagement dan op Twitter momenteel. Lijkt een blijvertje wat mij betreft.
Interessant dat mensen hier op Post zitten. Mensen die ik volg zitten vooral op Cohost en Tumblr. En Discord natuurlijk, maar daar zaten ze al.
Is toch niet zo'n gekke reactie? SpaceX wordt hedendaags niet meer voor de volle 100% door Musk geleid.quote:Op maandag 12 december 2022 02:18 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ouch. Dat men meent dit te moeten zeggen is wel een beetje pijnlijk.
Het is zeker waar dat ik me in vrije niche kringetjes begeef, ja. Maar toch, ik heb (zoals de meeste mensen) op Twitter een veelvoud van het aantal volgers dat ik op Mastodon heb. Toch levert dat laatste nu meer activiteit op dan dat eerste. Dat maakt vooral dat het aanhouden van een Twitter-account voor de exposure minder de moeite waard is wmb.quote:Op maandag 12 december 2022 02:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zal het ermee te maken hebben dat je je eigen bubbel aan het voeden bent? Op een plek, waar uitsluitend je eigen bubbel zit?![]()
De grote meerderheid in de VS wil porno anders zou dat land niet de grootste producent ervan zijn. Waarom wordt dit dan niet toegestaan?quote:Op zondag 11 december 2022 23:55 schreef Rnie het volgende:
Laat de grote meerderheid maar beslissen wat waar is. Je moet zoals @:MoreDakka zegt niet de scheidsrechter van de waarheid willen zijn.
Mimimiquote:Op zondag 11 december 2022 22:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehh ja die hebben veel meer bereik / platform dan 10 jaar terug.
Maar iedereen met een andere mening dan jij is knettergek.
Woke is helemaal gemporteerd vanuit de VS overigens, maar jij stelt nu ter discussie of het daar wel bestaat?
Lol. Mimimi jezelf.quote:Op maandag 12 december 2022 07:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mimimi
Woke dit, corona dat, twitterfiles zo
Uiteindelijk is musk een onzeker nerdje die toevallig rijk is en dat nu misbruikt
??quote:Op maandag 12 december 2022 02:18 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Laten we, zodat we weten waar we het over hebben, eens beginnen met jouw definitie van extreem links: wat is dat precies?quote:Op zondag 11 december 2022 22:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehh ja die hebben veel meer bereik / platform dan 10 jaar terug.
Maar iedereen met een andere mening dan jij is knettergek.
Woke is helemaal gemporteerd vanuit de VS overigens, maar jij stelt nu ter discussie of het daar wel bestaat?
Zoek zelf maar een goede definitie op, Google is je vriend.quote:Op maandag 12 december 2022 08:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we, zodat we weten waar we het over hebben, eens beginnen met jouw definitie van extreem links: wat is dat precies?
Jij hebt er nogal een handje van om dingen extreem of extremistisch te noemen wanneer je het ergens mee oneens bent, en daarom lijkt het me niet heel gek om te vragen wat je er precies mee bedoelt wanneer je het over extreem links hebt. Maar blijkbaar kan je dat niet uitleggen.quote:Op maandag 12 december 2022 08:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zoek zelf maar een goede definitie op, Google is je vriend.
Jij moet van alles een semantische discussie maken. Anders doe je zelf even je best om begrippen te begrijpen.
Wat zien we hier precies volgens jou?quote:Op maandag 12 december 2022 09:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
https://twitter.com/yoyoel
Gesundes Volksempfinden noemt men dat.quote:Op maandag 12 december 2022 06:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De grote meerderheid in de VS wil porno anders zou dat land niet de grootste producent ervan zijn. Waarom wordt dit dan niet toegestaan?
Scheidsrechter van de waarheid, als er bewezen leugens vertelt blijven worden mag er best gemodereerd op worden het is natuurlijk een utopie om te denken dat de grote meerderheid wel de waarheid in pacht heeft. Doomscenario alle gelovigen van de grootste geloofsgemeenschap sluiten zich aan bij Twitter en vormen de meerderheid, dan moeten alle sprookjes uit hun boeken opeens voor waarheid aangenomen worden, dat lijkt me erg ridicuul, maar goed logisch volgens sommige hier.
En als het uit de hand is gelopen roepen de extreem conservatieve rechtsen weer, wir haben es nicht gewusst.quote:Op maandag 12 december 2022 09:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Gesundes Volksempfinden noemt men dat.
Dat is natuurlijk heel erg lastig voor woke progressieven, aangezien deze mensen altijd van mening zijn dat hun wereldbeeld d waarheid en d feiten betreft. Dissent is misinformatie, desinformatie en haat.quote:Op zondag 11 december 2022 23:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, kan best. Maar niet als je arbiter van de waarheid wil zijn.
Wordt er ook rekening gehouden met vermeend gemarginaliseerde groepen en users opgeroepen hun voornaamwoorden in hun bio te zetten uit medeleven met trans en gender nonconforming mensen?quote:Op maandag 12 december 2022 01:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zit op Post. En dat bevalt prima. Veel mensen die ik volgde Twitter zitten er ook. Relaxte sfeer. Vriendelijker dan Twitter. Waar ik overigens ook nog gebruik van maak. Ik vond bijvoorbeeld dot artikel van het rabiaat marxistische The Economist daar. Zoals jullie weten is dat de Pravda maar dan echt radicaal stalinistisch.
[ twitter ]
Kun je voorbeelden noemen van zulke 'conservatieve' eikels?quote:Op maandag 12 december 2022 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als het uit de hand is gelopen roepen de extreem conservatieve rechtsen weer, wir haben es nicht gewusst.
De geschiedenis herhaalt zich keer op keer door conservatieve eikels.
Dus jij bent woke?quote:Op maandag 12 december 2022 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel erg lastig voor woke progressieven, aangezien deze mensen altijd van mening zijn dat hun wereldbeeld d waarheid en d feiten betreft.
Heb ik gezegd dat mijn mening altijd de waarheid en feiten betreft? Laat staan dat ik labels als 'misinformatie' en 'desinformatie gebruik, dat laat ik graag over aan bepaalde andere groep mensen.quote:
Zo komt het vaak over inderdaad. Kan aan mij liggen, maar denk het niet.quote:Op maandag 12 december 2022 10:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat mijn mening altijd de waarheid en feiten betreft?
Wat ook weer geen echte garanties geeft want Elon is nog altijd in positie.quote:Op maandag 12 december 2022 02:18 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Porno is wel toegestaan op Twitter. Wordt alleen aangemerkt als sensitief materiaal. Wat wel apart is, is dat je 13 jaar of ouder moet zijn voor Twitter. Wat mij betreft mag dit naar 18quote:Op maandag 12 december 2022 06:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De grote meerderheid in de VS wil porno anders zou dat land niet de grootste producent ervan zijn. Waarom wordt dit dan niet toegestaan?
Scheidsrechter van de waarheid, als er bewezen leugens vertelt blijven worden mag er best gemodereerd op worden het is natuurlijk een utopie om te denken dat de grote meerderheid wel de waarheid in pacht heeft. Doomscenario alle gelovigen van de grootste geloofsgemeenschap sluiten zich aan bij Twitter en vormen de meerderheid, dan moeten alle sprookjes uit hun boeken opeens voor waarheid aangenomen worden, dat lijkt me erg ridicuul, maar goed logisch volgens sommige hier.
als er sturing was vanuit de overheid omtrent COVID, dan was het een hele matige sturing.quote:Op maandag 12 december 2022 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Hier nog een voorbeeld hoe het narratief gestuurd werd door Twitter.
Een wetenschapper die mee had gewerkt aan “the great barrington declaration” stond dus vanaf dag 1 op een blacklist.
Had dit meer tractie gekregen dan was het goed mogelijk geweest dat er minder lockdowns waren of een vaccinatieplicht voor bepaalde beroepsgroepen.
Ik ben zeer benieuwd wat er naar buiten komt omtrent COVID en of er eventueel sturing was vanuit de overheid.
Het is toch wel opvallend dat degenen die altijd reppen over het omarmen van 'de wetenschap', zowaar echte gerenommeerde wetenschappers op een blacklist hebben gezet. Het benadrukt aan dat het niet gaat om of iemand een wetenschapper is of niet, maar om een bepaald gewenst narratief. En als iets binnen dat gewenste narratief valt is het 'wetenschap', al het andere is krijgt een demoniserend label toegeschreven (misinformatie, desinformatie, fake news, etc).quote:Op maandag 12 december 2022 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Hier nog een voorbeeld hoe het narratief gestuurd werd door Twitter.
Een wetenschapper die mee had gewerkt aan “the great barrington declaration” stond dus vanaf dag 1 op een blacklist.
Had dit meer tractie gekregen dan was het goed mogelijk geweest dat er minder lockdowns waren of een vaccinatieplicht voor bepaalde beroepsgroepen.
Ik ben zeer benieuwd wat er naar buiten komt omtrent COVID en of er eventueel sturing was vanuit de overheid.
Nou is dit slechts het verhaal van n engineer, maar de vraag is natuurlijk hoe lang Twitter nog kan teren op de mensen die ze overhouden, wat er ook steeds minder lijken te worden. Twitter is natuurlijk nog wel een stapje onder FAANG en de werksfeer lijkt er ook niet direct op vooruit te gaan. Sowieso zou ik zelf nooit willen werken in zo'n Stalinistische omgeving waarbij n verkeerd woord over de grote leider betekent dat je per direct gezuiverd wordt en ik kan me ook niet voorstellen dat goed gekwalificeerd personeel dat in die sector de werkgevers voor het uitkiezen heeft in Twitter een aantrekkelijke werkgever ziet, ook met het oog op het feit dat Jozef Musk heeft besloten dat hij enkel cubicleslaven wil zien. Ik zie ze op de korte termijn geen great place to work award winnen.quote:Op maandag 12 december 2022 01:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zit op Post. En dat bevalt prima. Veel mensen die ik volgde Twitter zitten er ook. Relaxte sfeer. Vriendelijker dan Twitter. Waar ik overigens ook nog gebruik van maak. Ik vond bijvoorbeeld dot artikel van het rabiaat marxistische The Economist daar. Zoals jullie weten is dat de Pravda maar dan echt radicaal stalinistisch.
[ twitter ]
Poeh, het zit sommigen wel dwars gezien al die naamverbasteringen. Ik zou er op rekenen dat Musk ondertussen ook allerlei nieuwe mensen heeft aangenomen. Zo gaat dat meestal bij een overname, er worden mensen ontslagen en vervangen door nieuwe werknemers die meer geschikt worden geacht voor het werk. En zit de KKK op Twitter of heb je dat zoals min of meer de rest van je post maar even uit de duim gezogen?quote:Op maandag 12 december 2022 11:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou is dit slechts het verhaal van n engineer, maar de vraag is natuurlijk hoe lang Twitter nog kan teren op de mensen die ze overhouden, wat er ook steeds minder lijken te worden. Twitter is natuurlijk nog wel een stapje onder FAANG en de werksfeer lijkt er ook niet direct op vooruit te gaan. Sowieso zou ik zelf nooit willen werken in zo'n Stalinistische omgeving waarbij n verkeerd woord over de grote leider betekent dat je per direct gezuiverd wordt en ik kan me ook niet voorstellen dat goed gekwalificeerd personeel dat in die sector de werkgevers voor het uitkiezen heeft in Twitter een aantrekkelijke werkgever ziet, ook met het oog op het feit dat Jozef Musk heeft besloten dat hij enkel cubicleslaven wil zien. Ik zie ze op de korte termijn geen great place to work award winnen.
Komt nog bij dat Twitter in tegenstelling tot bedrijven als Tesla ook verder niet echt een mooi disruptief idee biedt of iets anders dat tot de verbeelding spreekt. Weinig engineers zullen heel trots op verjaardagen willen vertellen dat ze hard werken om ervoor te zorgen dat nazi's en de KKK ook hun zegje kunnen doen op het internet en niet worden gecensureerd door die vreselijke woke linksen.
Veel wat overheden deden ging ook veel te ver. Angst is een slechte raadgever en men liet zich leiden door angst met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 12 december 2022 11:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
als er sturing was vanuit de overheid omtrent COVID, dan was het een hele matige sturing.
Want volgens mijn tijdlijn was zowat alles wat de overheid deed omtrent COVID crimineel.
jij wil serieus een covid maatregelen discussie gaan voeren?quote:Op maandag 12 december 2022 11:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Veel wat overheden deden ging ook veel te ver. Angst is een slechte raadgever en men liet zich leiden door angst met alle gevolgen van dien.
Toch lastig dat er geen echte controle is of deze lijsten echt bestaan. Want laten we eerlijk zijn. Musk gooit niks naar buiiten wat Republikeinen benadeeld, sterker nog hij houdt grondrechtsschending gewoon stil.quote:Op maandag 12 december 2022 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is toch wel opvallend dat degenen die altijd reppen over het omarmen van 'de wetenschap', zowaar echte gerenommeerde wetenschappers op een blacklist hebben gezet. Het benadrukt aan dat het niet gaat om of iemand een wetenschapper is of niet, maar om een bepaald gewenst narratief. En als iets binnen dat gewenste narratief valt is het 'wetenschap', al het andere is krijgt een demoniserend label toegeschreven (misinformatie, desinformatie, fake news, etc).
Het is inderdaad afwachten wat er nog meer naar buiten zal komen, al zal het bij de MSM en diens adepten weinig los weten te maken, die kijken weg of doen het af als een 'nothingburger'.
Nee, ik ben benieuwd naar wat Twitter precies heeft onderdrukt omtrent COVID.quote:Op maandag 12 december 2022 11:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
jij wil serieus een covid maatregelen discussie gaan voeren?
Dit heeft totaal niets met Musk of Twitter te maken. Ook niet over het al dan niet aansturen vanuit overheid.
Dit is gewoon je onderbuik COVID mening droppen in een topic over totaal iets anders.
move on.
Dat is wat je uit deze post haalt? Geeft ook niets, voor jou is het een grote obsessie met woke en politieke discussies. Voor mij is Twitter 'just another tech company' en ik kijk simpelweg naar wat ze engineers te bieden hebben en dan zie ik een verziekte werksfeer, geen interessant product, een CEO met opvattingen over hoe er gewerkt moet worden die nog uit de 20e eeuw stammen en ga zo maar door.quote:Op maandag 12 december 2022 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, het zit sommigen wel dwars gezien al die naamverbasteringen. Ik zou er op rekenen dat Musk ondertussen ook allerlei nieuwe mensen heeft aangenomen. Zo gaat dat meestal bij een overname, er worden mensen ontslagen en vervangen door nieuwe werknemers die meer geschikt worden geacht voor het werk. En zit de KKK op Twitter of heb je dat zoals min of meer de rest van je post maar even uit de duim gezogen?
quote:Op maandag 12 december 2022 12:32 schreef Tijn het volgende:
Gisterenavond trad Dave Chappelle op in San Francisco, en Elon kwam even op het podium. Ik denk dat-ie applaus had verwacht, maar hij kreeg boegeroep. Iemand heeft daar vannacht een video van op Twitter gezet, maar die is nu al verwijderd. En het hele account ook. Free speech huh
[ twitter ]
Ik ben wel benieuwd, wat vinden de mensen die hier nu steeds blijven roepen free speech van deze censuur door Musk.quote:Op maandag 12 december 2022 12:32 schreef Tijn het volgende:
Gisterenavond trad Dave Chappelle op in San Francisco, en Elon kwam even op het podium. Ik denk dat-ie applaus had verwacht, maar hij kreeg boegeroep. Iemand heeft daar vannacht een video van op Twitter gezet, maar die is nu al verwijderd. En het hele account ook. Free speech huh
[ twitter ]
Ik heb het zelf over woke of politiek in reactie op jouw post eigenlijk helemaal niet gehad. Ik haak slechts in op de dingen die jijzelf post en die lijken trouwens behoorlijk politiek georinteerd, dus wellicht dat hier sprake is van enige projectie.quote:Op maandag 12 december 2022 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is wat je uit deze post haalt? Geeft ook niets, voor jou is het een grote obsessie met woke en politieke discussies. Voor mij is Twitter 'just another tech company' en ik kijk simpelweg naar wat ze engineers te bieden hebben en dan zie ik een verziekte werksfeer, geen interessant product, een CEO met opvattingen over hoe er gewerkt moet worden die nog uit de 20e eeuw stammen en ga zo maar door.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik juich het alleen maar toe want ik zie platformen als Twitter en Tiktok liever nog vandaag dan morgen imploderen vanwege de volkomen infantiliserende werking die er vanuit gaat. Nou is Tiktok volgens mij financieel gezien nog wel aardig gezond (kattenfilmpjes doen het immers beter dan vitriool zoals we al eerder hadden vastgesteld, maar wat betreft Twitter houd ik goede hoop.
Dit zal degenen die nog altijd woedend zijn over het feit dat hij Twitter heeft overgenomen goed doen denk ik. Een pleister op de nog altijd verse wonden.quote:
Ja, als jij niet ziet dat er sprake is van een verziekte werksfeer als je het gros van je personeel wegsaneert, mensen van alles gaat opleggen en ga zo maar door, dan denk jij niet dat er sprake is van een verziekte werksfeer? Ik vraag me soms wel eens af of sommige mensen hier berhaupt enige werkervaring hebben.quote:Op maandag 12 december 2022 12:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het zelf over woke of politiek in reactie op jouw post eigenlijk helemaal niet gehad. Ik haak slechts in op de dingen die jijzelf post en die lijken trouwens behoorlijk politiek georinteerd, dus wellicht dat hier sprake is van enige projectie.
Daarnaast lijk je jouw mening en de realiteit een beetje door elkaar te halen. Een verziekte werksfeer? Aldus wie? Ja, een aantal werknemers die klagen in de media, maar spreken zij voor iedereen bij Twitter? En dat jij de opvattingen van Musk uit de 20e eeuw vindt stammen kan natuurlijk prima, maar hij mag zijn bedrijf runnen zoals hij dat het beste acht. En kijkende naar het succes van zijn andere bedrijven, doet hij toch iets goed.
Om even eentje uit de oude doos te halen. Twitter is een privaat bedrijf dus kunnen ze zelf beslissen wat ze doen.quote:Op maandag 12 december 2022 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd, wat vinden de mensen die hier nu steeds blijven roepen free speech van deze censuur door Musk.
Ow maar er zou juist een eerlijk speelveld gecreerd worden zegt de heer Musk in al zijn tweets die hier door de propaganda gelovigen steeds maar weer geplaatst worden.quote:Op maandag 12 december 2022 12:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Om even eentje uit de oude doos te halen. Twitter is een privaat bedrijf dus kunnen ze zelf beslissen wat ze doen.
Als het de user in kwestie niet bevalt dan kan hij/zij altijd nog zelf een platform bouwen.
Was het een $8 account?quote:Op maandag 12 december 2022 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd, wat vinden de mensen die hier nu steeds blijven roepen free speech van deze censuur door Musk.
Waar je overigens ook de nodige vraagtekens bij kan zetten. Ok, ze zitten in Silicon Valley en ze hebben een website gemaakt. Maar is het echt een technologiebedrijf? Welke technologie heeft Twitter ontwikkeld? Weinig. En kun je dat als 3e partij ook afnemen en gebruiken voor je eigen projecten? Niet echt. Kortom, leveren ze technologische producten of diensten? Mwah.quote:Op maandag 12 december 2022 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik zei, voor mij gewoon 'just another tech company'
Ik denk dat je onderschat wat werken aan platformen op deze schaal inhoudt. Wat Twitter zoal heeft ontwikkeld kun je gewoon zien in hun Github repos en dat is dan enkel nog wat ze als OS doneren.quote:Op maandag 12 december 2022 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar je overigens ook de nodige vraagtekens bij kan zetten. Ok, ze zitten in Silicon Valley en ze hebben een website gemaakt. Maar is het echt een technologiebedrijf? Welke technologie heeft Twitter ontwikkeld? Weinig. En kun je dat als 3e partij ook afnemen en gebruiken voor je eigen projecten? Niet echt. Kortom, leveren ze technologische producten of diensten? Mwah.
De kern van hun dienst is een online platform, net als een Youtube, facebook, instagram en ga zo maar door. De prima dienstverlening van Albert Heijn of NS is respectievelijk boodschappen leveren of vervoeren. Banken zitten alweer iets meer op een snijvlak omdat dat vandaag de dag ook halve techbedrijven zijn. Die overigens nog wel sterk leunen op financials, want ze leveren immers financile producten en diensten.quote:Natuurlijk werken er veel programmeurs en andere IT-ers, omdat hun eigen platform te onderhouden en ontwikkelen. Maar dat doen vrijwel alle grote bedrijven tegenwoordig. ING, Albert Heijn, NS, ze hebben allemaal hun eigen website en app. Maakt dat ze technologiebedrijven? Wat mij betreft niet.
Ja, m'n punt is een beetje dat dat wat mij betreft allemaal ook geen echte techbedrijven zijnquote:Op maandag 12 december 2022 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
De kern van hun dienst is een online platform, net als een Youtube, facebook, instagram en ga zo maar door.
Ik vind het een wat curieuze definitie.quote:Op maandag 12 december 2022 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, m'n punt is een beetje dat dat wat mij betreft allemaal ook geen echte techbedrijven zijnIk snap wel wat je zegt en natuurlijk stelt de technologie van dit soort bedrijven wel wat voor. Maar voor welk bedrijf geldt dat tegenwoordig niet? Distributiecentra van supermarkten, pakketbezorging, landbouw en veeteelt, mediaproductie, zo'n beetje elke sector draait om technologie vandaag de dag.
Ik vind dat je pas echt van een technologiebedrijf kan spreken wanneer ze technologische producten of diensten leveren waar anderen gebruik van kunnen maken in hun eigen processen of werkzaamheden. Zoals de traditionele technologiebedrijven doen. Intel, Microsoft, Oracle, Nvidia, dt zijn techbedrijven. Die zijn ook de motor van de innovatie van de maatschappij, iets dat voor die platformbedrijven veel minder geldt.
quote:Op maandag 12 december 2022 13:51 schreef Tijn het volgende:
Ik vind dat je pas echt van een technologiebedrijf kan spreken wanneer ze technologische producten of diensten leveren waar anderen gebruik van kunnen maken in hun eigen processen of werkzaamheden. Zoals de traditionele technologiebedrijven doen. Intel, Microsoft, Oracle, Nvidia, dt zijn techbedrijven. Die zijn ook de motor van de innovatie van de maatschappij, iets dat voor die platformbedrijven veel minder geldt.
Ben het wel eens met Monolith. Twitter is een tech bedrijf omdat hun kernproduct een digitaal (communicatie)platform is. Daarnaast wordt Twitter ook wel gebruikt als communicatiemiddel door anderen. Dus eigenlijk voldoet het ook wel aan jouw definitie van een tech bedrijf @Tijn m.i.quote:Op maandag 12 december 2022 13:36 schreef Monolith het volgende:
Wat maakt een bedrijf een techbedrijf? In mijn ogen dat hun primaire dienst of product digitaal is. Dat kan een platform zijn waarop je diensten biedt waar anderen voor betalen, waarbij het verdienmodel bestaat uit abonnementsvormen of advertentie-inkomsten, een stuk software dat verkocht wordt en ga zo maar door.
Hoe kan je dit claimen?quote:Op maandag 12 december 2022 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, als jij niet ziet dat er sprake is van een verziekte werksfeer als je het gros van je personeel wegsaneert, mensen van alles gaat opleggen en ga zo maar door, dan denk jij niet dat er sprake is van een verziekte werksfeer? Ik vraag me soms wel eens af of sommige mensen hier berhaupt enige werkervaring hebben.
Ik zeg overigens ook nergens dat hij z'n bedrijf niet mag runnen zoals hij wil, maar Twitter heeft in tegenstelling tot een Tesla werknemers niet zoveel boeiends te bieden.
Wat politiek betref is jouw oeuvre in dit topic en in bredere zin op dit forum ook onder je vorige usernames alleszeggend. Dat jij kennelijk niet kunt inzien dat sommige mensen gewoon vanuit hun eigen vak kijken naar organisaties zegt meer over jouw brein dat volkomen geconditioneerd is om te denken in politieke hokjes. Zoals ik zei, voor mij gewoon 'just another tech company', voor jou een politiek project.
quote:Op maandag 12 december 2022 14:05 schreef Rnie het volgende:
Kan het niet zo zijn dat het juist de werksfeer voor een groot gedeelte bevorderd?
Heb je zelf wel werkervaring eigenlijk?quote:Op maandag 12 december 2022 14:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat het juist de werksfeer voor een groot gedeelte bevorderd? Of zeg je dit op basis van je 20 jaar ervaring in de IT?
Het is een vraag he, ik weet het antwoord daarop niet, aangezien ik niet in san fran benquote:
Er worden heel veel dingen geclaimed zonder fundering. Zowat elke tweet van Musk mist fundering. Dat weerhoudt jou er niet van om het te posten hier.quote:Op maandag 12 december 2022 14:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het is een vraag he, ik weet het antwoord daarop niet, aangezien ik niet in san fran benHet gaat erom dat er dingen worden geclaimd zonder fundering. Als die fundering er wel is, dan zal ik @:monolith de moeder praisen.
Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag?quote:Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je zelf wel werkervaring eigenlijk?
Je doet wel wat vreemde aannames over hervormingen binnen bedrijven...quote:Op maandag 12 december 2022 14:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag?Of krijgen we nu een "wat zou jij ervan vinden als" antwoord?
Als je serieus denkt dat driekwart van je personeel de deur wijzen, voordelen van je werknemers afpakken en ga zo maar door geen fors negatieve impact heeft op de werksfeer binnen een bedrijf kunnen we hier toch echt niets anders dan concluderen dat je weinig werkervaring hebt. Maar kom, je sneerde al over mijn 20 jaar werkervaring in de IT, wat breng jij mee?quote:Op maandag 12 december 2022 14:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag?Of krijgen we nu een "wat zou jij ervan vinden als" antwoord?
Maar wie zegt dat ik Musk zijn mening deel omtrent zijn tweets die ik hier deel?quote:Op maandag 12 december 2022 14:15 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Er worden heel veel dingen geclaimed zonder fundering. Zowat elke tweet van Musk mist fundering. Dat weerhoudt jou er niet van om het te posten hier.
En het heeft er meer mee te maken dat jij geen IT-er bent, niet dat je niet in SF bent.
Misschien moet je erbij zetten wat je zelf vindt, in plaats van alleen maar een tweet te quoten.quote:Op maandag 12 december 2022 14:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat ik Musk zijn mening deel omtrent zijn tweets die ik hier deel?
Als je zo'n groot deel ontlsaat en het heeft maar weinig tot geen effect op het product dat je aflevert. Dan waren het bullshitjobs en dat heeft zeer zeker een negatieve invloed op de werkvloer.quote:Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat driekwart van je personeel de deur wijzen, voordelen van je werknemers afpakken en ga zo maar door geen fors negatieve impact heeft op de werksfeer binnen een bedrijf kunnen we hier toch echt niets anders dan concluderen dat je weinig werkervaring hebt. Maar kom, je sneerde al over mijn 20 jaar werkervaring in de IT, wat breng jij mee?
Ongeacht of je zijn mening deelt, jij bent zelf niet vies van dingen delen zonder fundering. En discussies te voeren op basis van die meningen zonder fundering. Zeg niet dat fundering niet goed is, ik zeg dat je een hypocriet bentquote:Op maandag 12 december 2022 14:31 schreef Rnie het volgende:
Maar wie zegt dat ik Musk zijn mening deel omtrent zijn tweets die ik hier deel?Die fout maakte een vorige user ook al. Iets delen in het Twitter topic betekend toch niet dat ik de mening deel van diegene
Als dat de regel is hier, dan zal ik me daarnaar schikken, maar tot dusverre is mij dat onbekend.
Je bent geen IT-er. Dat hadden we vroeg in deze reeks al geconstateerdquote:Dus als je pas een IT'er bent, kan je op Fok claimen dat er op dit moment bij Twitter een verziekte of goeie werksfeer hangt? Oke, weten wij dat ook weer.
Stel dat ik een IT'er zou zijn, kan ik dan claimen dat er op jouw werkvloer een verziekte werksfeer hangt? Omdat ik toevallig gesproken hebt met een paar ex-collega's van je bedrijf die hoogstwaarschijnlijk nu een bias hebben. Zal in hun optiek wel een kutbedrijf zijn aangezien de afdeling is gesaneerd. Moet ik het daarop baseren?
Beetje gek wel.
Dat geeft niet echt blijk van enige kennis van hoe bedrijven werken. Je lijkt te denken dat driekwart van de werknemers bezig was met het in de lucht houden van het platform, dat is natuurlijk niet het geval. Veel van het techpersoneel was bezig met het ontwikkelen van nieuwe features. Het effect van het ontslaan van dat soort personeel merk je niet direct. Daar gaat wel even tijd overheen. Daarnaast is er natuurlijk ook veel personeel ontslagen dat zich bezig houdt met het verdienmodel, namelijk adverteerders. Daar wordt wel degelijk geklaagd over ernstig verminderde dienstverlening, dus dat effect is direct zichtbaar.quote:Op maandag 12 december 2022 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als je zo'n groot deel ontlsaat en het heeft maar weinig tot geen effect op het product dat je aflevert. Dan waren het bullshitjobs en dat heeft zeer zeker een negatieve invloed op de werkvloer.
Het gaat er niet om wat ik denk.quote:Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat driekwart van je personeel de deur wijzen, voordelen van je werknemers afpakken en ga zo maar door geen fors negatieve impact heeft op de werksfeer binnen een bedrijf kunnen we hier toch echt niets anders dan concluderen dat je weinig werkervaring hebt. Maar kom, je sneerde al over mijn 20 jaar werkervaring in de IT, wat breng jij mee?
Tja, als software eenmaal draait, dan blijft het in principe draaien zolang niemand eraan komt. De effecten van het ontslaan van al die mensen worden pas op langere termijn duidelijk. Al duurt het nu al belachelijk lang om de wijzigingen die Elon roept daadwerkelijk door te voeren.quote:Op maandag 12 december 2022 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als je zo'n groot deel ontlsaat en het heeft maar weinig tot geen effect op het product dat je aflevert. Dan waren het bullshitjobs en dat heeft zeer zeker een negatieve invloed op de werkvloer.
Benieuwd hoe de MTOs gaan verlopen. allemaal topscores waarschijnlijk, beste CEO ever, prachtig bedrijf, fantastische werksfeer en ga zo maar door.quote:Op maandag 12 december 2022 14:38 schreef IndoorKite het volgende:
Deze is wel een beetje ontopic nu
[ twitter ]
Klinkt een beetje als "als je bitcht over het bedrijf vlieg je eruit". Leuke werksfeer?
Die mensen hebben een Nda ondertekent. Echt elk bedrijf zou hetzelfde doen Als je bedrijfsgeheimen naar buiten brengt .quote:Op maandag 12 december 2022 14:38 schreef IndoorKite het volgende:
[ twitter ]
Klinkt een beetje als "als je bitcht over het bedrijf vlieg je eruit". Leuke werksfeer?
Jack zelf heeft al aangegeven dat ie veel te veel personeel had aangemonen en dat dat zijn schuld was.quote:Op maandag 12 december 2022 14:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat geeft niet echt blijk van enige kennis van hoe bedrijven werken. Je lijkt te denken dat driekwart van de werknemers bezig was met het in de lucht houden van het platform, dat is natuurlijk niet het geval. Veel van het techpersoneel was bezig met het ontwikkelen van nieuwe features. Het effect van het ontslaan van dat soort personeel merk je niet direct. Daar gaat wel even tijd overheen. Daarnaast is er natuurlijk ook veel personeel ontslagen dat zich bezig houdt met het verdienmodel, namelijk adverteerders. Daar wordt wel degelijk geklaagd over ernstig verminderde dienstverlening, dus dat effect is direct zichtbaar.
De vraag of Twitter nog aanspraak kan maken op Ierland als OSS voor GDPR kwestie door de hele reorganisatie, wat ook een serieus impact op de bedrijfsvoering kan hebben met rechtszaken in alle EU landen tot gevolg zoals bij vele andere techbedrijven.
Nee, zo klinkt dat dus niet. Het is heel normaal dat je bedrijfsinformatie niet openbaart.quote:Op maandag 12 december 2022 14:38 schreef IndoorKite het volgende:
[ twitter ]
Ja, maar niet elk bedrijf hoeft het te doen omdat de medewerkers die daar werken blijkbaar niet de noodzaak zien om hierover te communiceren. Dus nogmaals, hoezo is er een goede werksfeer als de CEO van je bedrijf een mail stuurt naar medewerkers om hierover te dreigen? Als alles peachy zou gaan, waarom zou dit mailtje uberhaupt nodig zijn?quote:Op maandag 12 december 2022 14:45 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die mensen hebben een Nda ondertekent. Echt elk bedrijf zou hetzelfde doen Als je bedrijfsgeheimen naar buiten brengt .
Dan moet je zelf onderzoek doen: Lees alle tweets door, lees alle berichten op facebook door en kijk ook even op andere social media. Beetje turven en kijken wat wel hier staat en niet daar. En dan kijken of de originele poster daar een reden voor had. Tot over een jaar tien.quote:Op maandag 12 december 2022 11:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, ik ben benieuwd naar wat Twitter precies heeft onderdrukt omtrent COVID.
Dat is ook heel normaal, dus misschien is er een reden dat ze dit toch (proberen te) doen? Bijv. als ze erg ontevreden zijn of niet mee eens zijn?quote:Op maandag 12 december 2022 14:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, zo klinkt dat dus niet. Het is heel normaal dat je bedrijfsinformatie niet openbaart.
Hoezo? Free speech toch?quote:Op maandag 12 december 2022 14:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, zo klinkt dat dus niet. Het is heel normaal dat je bedrijfsinformatie niet openbaart.
En dan is het ook normaal dat je ze er op wijst dat dit wettelijk niet mag, als je daar toch problemen mee hebt omdat je ontevreden bent kun je beter een nieuwe baan zoeken.quote:Op maandag 12 december 2022 14:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dat is ook heel normaal, dus misschien is er een reden dat ze dit toch (proberen te) doen? Bijv. als ze erg ontevreden zijn of niet mee eens zijn?Wel bij de les blijven @:rnie
Een bepaald aantal medewerkers kunnen ook ontevreden zijn. Dat is weliswaar een aanname, maar dat kan zeker. Wat is je punt precies? Zoek je een verband mbt de geclaimde verziekte werksfeer door @Monolith?quote:Op maandag 12 december 2022 14:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dat is ook heel normaal, dus misschien is er een reden dat ze dit toch (proberen te) doen? Bijv. als ze erg ontevreden zijn of niet mee eens zijn?Wel bij de les blijven @:rnie
Oh nee, dan is het goed. We gaan het wel zien. Er lijkt weinig plan achter te zitten. Zoals ik eerder aangaf is het eerder een Stalinistische zuivering waarbij alles en iedereen die verkeerd keek naar de grote leider de deur uitvloog en er wat vertrouwelingen hier en daar binnen gehaald werden. Dat is niet echt de basis voor een solide reorganisatie natuurlijk. Je mag het doen en het is nu Musk z'n speeltje, maar dat maakt het nog geen verstandige strategie.quote:Op maandag 12 december 2022 14:47 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jack zelf heeft al aangegeven dat ie veel te veel personeel had aangemonen en dat dat zijn schuld was.
Wat er al dan niet wettelijk niet mag is niet zo simpel als 'niets openbaren' natuurlijk. Mijn werkgever kan mij inderdaad aansprakelijk stellen voor het openbaren van gegevens over klanten, financile situatie van het bedrijf en dergelijke, maar als ik zeg dat de koffie niet te zuipen is, dan mag dat gewoon. Musk lijkt een soort van totaalverbod op elke vorm van negatieve publiciteit te willen.quote:Op maandag 12 december 2022 14:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En dan is het ook normaal dat je ze er op wijst dat dit wettelijk niet mag, als je daar toch problemen mee hebt omdat je ontevreden bent kun je beter een nieuwe baan zoeken.
Misschien zijn ze daar al mee bezig? Punt is, intern lijkt het niet allemaal peachy te gaan bij Twitter. Het idee dat de werksfeer van het bedrijf goed is is nogal zwak.quote:Op maandag 12 december 2022 14:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En dan is het ook normaal dat je ze er op wijst dat dit wettelijk niet mag, als je daar toch problemen mee hebt omdat je ontevreden bent kun je beter een nieuwe baan zoeken.
quote:Op maandag 12 december 2022 14:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Een bepaald aantal medewerkers kunnen ook ontevreden zijn. Dat is weliswaar een aanname, maar dat kan zeker.
Mooi dat je het begint te snappen.quote:Wat is je punt precies? Zoek je een verband mbt de geclaimde verziekte werksfeer door @:monolith?
Of ik wacht gewoon netjes de onthullingen af.quote:Op maandag 12 december 2022 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet je zelf onderzoek doen: Lees alle tweets door, lees alle berichten op facebook door en kijk ook even op andere social media. Beetje turven en kijken wat wel hier staat en niet daar. En dan kijken of de originele poster daar een reden voor had. Tot over een jaar tien.
Dus op basis van een zelfgeclaimde aanname, trek je een verband met de aanname van @Monolith omtrent de huidige verziekte werksfeer? Meen je dit echt?quote:Op maandag 12 december 2022 15:01 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
[..]
Mooi dat je het begint te snappen.
quote:Op maandag 12 december 2022 14:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat er al dan niet wettelijk niet mag is niet zo simpel als 'niets openbaren' natuurlijk. Mijn werkgever kan mij inderdaad aansprakelijk stellen voor het openbaren van gegevens over klanten, financile situatie van het bedrijf en dergelijke, maar als ik zeg dat de koffie niet te zuipen is, dan mag dat gewoon. Musk lijkt een soort van totaalverbod op elke vorm van negatieve publiciteit te willen.
Je blijft wel aan het clownen h? Kijk prima hoor dat jij hier de kleuter uit wilt hangen en lekker wilt trollen, maar in de grotemensenwereld hebben we geen undercoveroperatie nodig om te kunnen snappen wat de impact van rigoreuze maatregelen op de werkvloer zijn. Dat hebben we allemaal al wel meegemaakt en we kennen de uitwerking. Dat gaat bij Twitter niet heel anders zijn hoor.quote:Op maandag 12 december 2022 15:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus op basis van een zelfgeclaimde aanname, trek je een verband met de aanname van @:monolith omtrent de huidige verziekte werksfeer? Meen je dit echt?![]()
Mocht dit het niet zijn, dan wil ik wel eens weten wat ik dan nu wel snap
Gelijk speelveld.quote:Op maandag 12 december 2022 15:07 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens wie er ook terug is, samen met zijn broer natuurlijk.
Wat is de zelfgeclaimde aanname hier? Dat er een slechte werksfeer is omdat de CEO zijn medewerkers zit te bedreigen om geen schadelijke dingen over het bedrijf te roepen?quote:Op maandag 12 december 2022 15:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus op basis van een zelfgeclaimde aanname, trek je een verband met de aanname van @:monolith omtrent de huidige verziekte werksfeer?
Ja precies wat ik zeg, "the intent to harm twitter" is gewoon een vorm van intimidatie. Een NDA is natuurlijk gewoon ingeperkt in wat ie mag zeggen, veelal zijn zaken te breed of te vaag gedefinieerd. Dan is de overeenkomst nog wel handig als juridische intimidatie als iemand zo dom is om hem te ondertekenen, maar houdt ie uiteindelijk geen stand bij de rechter. Ik heb wel vaker dat soort absurdistische NCAs / NDAs voor m'n kiezen gehad. Als je NCA bevat dat je niet in een straal van 200 kilometer bij een ander IT bedrijf werkzaam mag zijn, dan verwijst de rechter hem vrij snel naar de prullenbak. Evenzo als je elke vorm van negatieve uiting wilt bevechten. Als iemand zegt dat ie is ontslagen omdat ie op de interne slack Musk een paardenlul heeft genoemd, dan openbaar je feitelijk informatie uit interne communicatie, wat ongetwijfeld in de NDA zal staan, maar daar zal een rechter ook nog wel een mening over hebben.quote:
Idd laten we lekker de nazi gaan uithangen en bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen dat heeft zo goed gewerkt vanaf 1938 dat we er een wereldoorlog aan overgehouden hebben.quote:Op maandag 12 december 2022 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
En zo is het, zolang dit soort destructieve gedachtegoed niet bestreden word is de samenleving gedoemd om falen.
Denk dat dat valt onder 'occasional slip ups'.quote:Op maandag 12 december 2022 15:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja precies wat ik zeg, "the intent to harm twitter" is gewoon een vorm van intimidatie. Een NDA is natuurlijk gewoon ingeperkt in wat ie mag zeggen, veelal zijn zaken te breed of te vaag gedefinieerd. Dan is de overeenkomst nog wel handig als juridische intimidatie als iemand zo dom is om hem te ondertekenen, maar houdt ie uiteindelijk geen stand bij de rechter. Ik heb wel vaker dat soort absurdistische NCAs / NDAs voor m'n kiezen gehad. Als je NCA bevat dat je niet in een straal van 200 kilometer bij een ander IT bedrijf werkzaam mag zijn, dan verwijst de rechter hem vrij snel naar de prullenbak. Evenzo als je elke vorm van negatieve uiting wilt bevechten. Als iemand zegt dat ie is ontslagen omdat ie op de interne slack Musk een paardenlul heeft genoemd, dan openbaar je feitelijk informatie uit interne communicatie, wat ongetwijfeld in de NDA zal staan, maar daar zal een rechter ook nog wel een mening over hebben.
Waar blijf je bron omtrent de huidige verziekte werksfeer nou? Of is vragen om een bron ook trollen tegenwoordig?quote:Op maandag 12 december 2022 15:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je blijft wel aan het clownen h? Kijk prima hoor dat jij hier de kleuter uit wilt hangen en lekker wilt trollen, maar in de grotemensenwereld hebben we geen undercoveroperatie nodig om te kunnen snappen wat de impact van rigoreuze maatregelen op de werkvloer zijn. Dat hebben we allemaal al wel meegemaakt en we kennen de uitwerking. Dat gaat bij Twitter niet heel anders zijn hoor.
Dat je CEO je bedreigt met rechtzaken als je je mond niet houdt over schadelijke dingen in het bedrijf is geen bewijs van een verziekte werksfeer? Serieus? Waar werk jij? Krijgen jullie vaker dit soort mailtjes van je CEO?quote:Op maandag 12 december 2022 15:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar blijf je bron omtrent de huidige verziekte werksfeer nou? Of is vragen om een bron ook trollen tegenwoordig?
De wereld is niet zo simpel, het is niet woke of de verdoemenis.quote:Op maandag 12 december 2022 15:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd laten we lekker de nazi gaan uithangen en bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen dat heeft zo goed gewerkt vanaf 1938 dat we er een wereldoorlog aan overgehouden hebben.
Het totale gebrek aan historisch inzicht wat bepaalde retoriek teweeg kan brengen lijkt totaal te ontbreken bij een stel rechts conservatieve users.
Wat dacht je van zelf nadenken? Ik wil als gebruiker al niet eens meer geassocieerd worden met Twitter, laat staan als medewerker. Ik zou niet weten hoe snel ik een andere baan moest zoeken. Lijkt me sterk dat ik de enige ben die er zo over denkt.quote:Op maandag 12 december 2022 15:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar blijf je bron omtrent de huidige verziekte werksfeer nou?
Kan google veel beter dan ik, waarschijnlijk. Extreme ideen aan de linkerzijde van het politieke spectrum zijn extreem linkse ideen. Maar wanneer iets extreem is is naar interpretatie van het individu, lijkt me. Dat is niet zo zwart-wit h.quote:Op maandag 12 december 2022 08:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij hebt er nogal een handje van om dingen extreem of extremistisch te noemen wanneer je het ergens mee oneens bent, en daarom lijkt het me niet heel gek om te vragen wat je er precies mee bedoelt wanneer je het over extreem links hebt. Maar blijkbaar kan je dat niet uitleggen.
quote:Op maandag 12 december 2022 15:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De wereld is niet zo simpel, het is niet woke of de verdoemenis.
Lekker bezig @Chivazquote:Op maandag 12 december 2022 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
En zo is het, zolang dit soort destructieve gedachtegoed niet bestreden word is de samenleving gedoemd om falen.
Hier is niets tegenstrijdigs aan, feit is wel dat de woke ideologie die ook hier op handen gedragen word nu eenmaal zorgt voor verdeeldheid.quote:
Haha, en met "verdeeldheid" bedoel je "samenleving is gedoemd om te falen", toch?quote:Op maandag 12 december 2022 15:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hier is niets tegenstrijdigs aan, feit is wel dat de woke ideologie die ook hier op handen gedragen word nu eenmaal zorgt voor verdeeldheid.
Vind je nu werkelijk dat het woke gedachtegoed een positieve uitwerking heeft op de westerse wereld? En zo ja, wat is er dan significant beter geworden aan de westerse samenleving dankzij woke?quote:Op maandag 12 december 2022 15:48 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Haha, en met "verdeeldheid" bedoel je "samenleving is gedoemd om te falen", toch?
Lekker zeg, nuance.
Is daar al een goede definitie van eigenlijk?quote:Op maandag 12 december 2022 15:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vind je nu werkelijk dat het woke gedachtegoed een positieve uitwerking heeft op de westerse wereld? En zo ja, wat is er dan significant beter geworden aan de westerse samenleving dankzij woke?
Komt dat oorspronkelijk uit die hoek ja?quote:Op maandag 12 december 2022 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik dacht dat woke trouwens kwam van wappies? Oorspronkelijk dan. Als in wake up, open je ogen, etc. Bij conspiracies. Wanneer zijn ze die term precies gaan haten?
Nee, van oorsprong uit de zwarte gemeenschap van de VS, specifiek gericht op racistisch/bevooroordeeld gedrag. Bestaat al een jaar of 90. Pas de afgelopen jaren zijn er meer zaken onder geschoven.quote:Op maandag 12 december 2022 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik dacht dat woke trouwens kwam van wappies? Oorspronkelijk dan. Als in wake up, open je ogen, etc. Bij conspiracies. Wanneer zijn ze die term precies gaan haten?
'alles waar alt-right het niet mee eens is', als we fok mogen geloven.quote:Op maandag 12 december 2022 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is daar al een goede definitie van eigenlijk?
Blijkbaar is woke zo gevaarlijk dat vele rechts conservatieve users het emotioneel moeten benadrukken en graag bestreden zien worden door juist boeken te gaan verbieden. Het tegenovergestelde van de door hun zogenaamde free speech. Observeerbaar hypocriet gedrag.quote:Op maandag 12 december 2022 15:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De wereld is niet zo simpel, het is niet woke of de verdoemenis.
Ik dacht net van niet, is volgens mij een term die al heel lang bestaat. Ik dacht dat het vanuit minderheden en racisme uit kwam en het nu een beetje wordt gebruikt als term voor te politiek correct zijn. Al heb ik ook mijn vragen over wat users hier soms als 'extreem-links' oid zien. Ik begrijp het zelf ook allemaal niet meer hoor. In mijn ogen is aandacht voor minderheden ed niet extreem links of woke. Maar dat ben ikquote:Op maandag 12 december 2022 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nuance. Misschien moet je daar wat meer van proberen? Is een verschil tussen "niet mee eens zijn" en "samenleving gedoemd te falen".quote:Op maandag 12 december 2022 15:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vind je nu werkelijk dat het woke gedachtegoed een positieve uitwerking heeft op de westerse wereld? En zo ja, wat is er dan significant beter geworden aan de westerse samenleving dankzij woke?
Die hoek is hetzelfde denk ik. Sociale ongelijkheid is altijd een groot onderdeel geweest van de punk cultuur, daarna de hippie cultuur, en daarna meer de conspiracy hoek. Normale mensen versus grote bedrijven, arm versus rijk, etcquote:Op maandag 12 december 2022 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Komt dat oorspronkelijk uit die hoek ja?
Ik dacht altijd dat het van origine uit de social reform hoek kwam. Wakker worden, bewust zijn van, sociale ongelijkheid.
Leg die eens uit? Klinkt een beetje als jij doet iets wat ik niet leuk vindt en daarom zorgt het voor verdeeldheid?quote:Op maandag 12 december 2022 15:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hier is niets tegenstrijdigs aan, feit is wel dat de woke ideologie die ook hier op handen gedragen word nu eenmaal zorgt voor verdeeldheid.
Witte mensen zijn inherent slecht daarom vragen we om boetedoening. Dit zorgde nogal voor vreemde eisen bij met name BLM. Dit is maar een klein voorbeeldje maar het idee erachter is dat mensen vanwege uiterlijke kenmerken bepaalde privileges krijgen.quote:Op maandag 12 december 2022 16:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Leg die eens uit? Klinkt een beetje als jij doet iets wat ik niet leuk vindt en daarom zorgt het voor verdeeldheid?
welke elementen dan precies?
Ah ja, daarom zijn die videos verwijderdquote:Op maandag 12 december 2022 16:04 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
Ahw, het stelde niets voor... En daarom greep hij in..
Niet echt. een slip up is per ongeluk iets zeggen. Dat is wat anders dan zaken in een NDA waar een rechter gehakt van maakt.quote:Op maandag 12 december 2022 15:20 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Denk dat dat valt onder 'occasional slip ups'.
Waarom heeft Musk dat eigenlijk niet gedaan?quote:Op maandag 12 december 2022 12:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Om even eentje uit de oude doos te halen. Twitter is een privaat bedrijf dus kunnen ze zelf beslissen wat ze doen.
Als het de user in kwestie niet bevalt dan kan hij/zij altijd nog zelf een platform bouwen.
Dat is niet z'n M.O. he, hij koopt liever bestaande dingen en pronkt dan met het succesquote:Op maandag 12 december 2022 16:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom heeft Musk dat eigenlijk niet gedaan?
quote:
quote:Op maandag 12 december 2022 15:25 schreef IndoorKite het volgende:
Dat je CEO je bedreigt met rechtzaken als je je mond niet houdt over schadelijke dingen in het bedrijf is geen bewijs van een verziekte werksfeer?
quote:Op maandag 12 december 2022 16:00 schreef IndoorKite het volgende:
Nuance. Misschien moet je daar wat meer van proberen?
Ieuwquote:Op maandag 12 december 2022 16:19 schreef YStec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat zegt-ie nou precies?
I'm ???, bitch?
Het was een poging om "I'm rich, bitch" te zeggen ().
Het is makkelijker om een platform te kopen. Kapitalisme ftw.quote:Op maandag 12 december 2022 16:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Blijkbaar is "I’m Rick James, bitch" een Chappelle-quote uit een van z'n sketches. Misschien is het een referentie daarnaar. Want referenties zijn grappig hi ha ho.quote:Op maandag 12 december 2022 16:19 schreef YStec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat zegt-ie nou precies?
I'm ???, bitch?
Het was een poging om "I'm rich, bitch" te zeggen ().
?quote:Op maandag 12 december 2022 16:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
[..]je blijft toch een mooi ventje (of vrouw/trans, anders krijgen we dat weer) @:Indoorkite
Dat hadden sommige wel liever gezien natuurlijk. Dan was Twitter de safe space gebleven die het voor een bepaald soort mens was onder het vorige management.quote:Op maandag 12 december 2022 16:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Poeh, inderdaad, X.com, Tesla,, SpaceX, OpenAI, Neuralink, allemaal waren deze al verschrikkelijk groot en succesvol zonder inmenging van Musk, maar uiteindelijk strijkt hij wel met de alle eer. Hartstikke oneerlijk!quote:Op maandag 12 december 2022 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet z'n M.O. he, hij koopt liever bestaande dingen en pronkt dan met het succes
quote:
Ik denk vooral dat Elon een beetje van het padje is. Of hij zit onder de al dan niet legale medicatie, dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 12 december 2022 16:57 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Gvd zeg hey,
Maar mensen denken echt dat het klimaat niet verlinkst is? En Elon een extreem rechtse knakker is? Hij? Lol.
Wat moet je dan denken van iemand die de New York Times "extreem links" noemt?quote:Op maandag 12 december 2022 16:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Elon een extreem rechtse knakker is? Hij? Lol.
Geen idee, ik lees geen New York Times.quote:Op maandag 12 december 2022 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat moet je dan denken van iemand die de New York Times "extreem links" noemt?
Ja goh daarom vraag ik ook naar wat je precies bedoelt, maar dan is jouw reactie dat ik er een semantische discussie van wil makenquote:Op maandag 12 december 2022 15:40 schreef ludovico het volgende:
Maar wanneer iets extreem is is naar interpretatie van het individu, lijkt me.
Mensen die extreme uitingen uiten categoriseerbaar aan de linkerzijde van het politieke spectrum.quote:Op maandag 12 december 2022 17:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja goh daarom vraag ik ook naar wat je precies bedoelt, maar dan is jouw reactie dat ik er een semantische discussie van wil maken.
Dus nogmaals: als je het hebt over extreem links die overal aan tafel zit, wat bedoel je dan concreet met extreem links?
Ik neem aan dat je iets concreets in gedachten hebt wanneer je zo'n uitspraak doet.quote:Op maandag 12 december 2022 17:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen die extreme uitingen uiten categoriseerbaar aan de linkerzijde van het politieke spectrum.
Of wil je vragen wat ik extreem vind?
Of of ik voorbeelden heb van uitingen die ik extreem vind?
Gaan we weer: wat bedoel je concreet met woke? Maar laten we het eerst even bij extreem links houden.quote:Op maandag 12 december 2022 17:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vind je Woke niet een beetje extreem? Of dat verheiligen van Burn Loot and Murder?
quote:Op maandag 12 december 2022 17:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gaan we weer: wat bedoel je concreet met woke? Maar laten we het eerst even bij extreem links houden.
Dit is toch geen doen man, ieder woordje moet een definitie voor gegeven worden. Waarom zoek je het even niet zelf op? Als je wilt discussieren mag je echt ook wel een beetje zelf je best doen en zlf even inlezen wat alles betekent, het nut van 100% accurate definitie is in deze sowieso ook zinloos, laat staat als je dat nog verder filosofisch zou willen uithollen, is jouw interpretatie van de definitie vervolgens weer anders dan die van een ander, en praat je altijd langs elkaar heen.quote:Op maandag 12 december 2022 08:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zoek zelf maar een goede definitie op, Google is je vriend.
Jij moet van alles een semantische discussie maken. Anders doe je zelf even je best om begrippen te begrijpen.
In het geval van dit soort subjectieve concepten met arbitraire definities als 'extreem links' en 'woke' lijkt me het essentieel om ervoor te zorgen dat je goed weet wat de ander bedoelt met die term.quote:Op maandag 12 december 2022 17:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch geen doen man, ieder woordje moet een definitie voor gegeven worden. Waarom zoek je het even niet zelf op? Als je wilt discussieren mag je echt ook wel een beetje zelf je best doen en zlf even inlezen wat alles betekent, het nut van 100% accurate definitie is in deze sowieso ook zinloos, laat staat als je dat nog verder filosofisch zou willen uithollen, is jouw interpretatie van de definitie vervolgens weer anders dan die van een ander, en praat je altijd langs elkaar heen.
Geen gemeenschappelijke werkelijkheid = onmogelijk om een discussie te voeren, maar jij maakt dat principe wel erg absurd.
Serieus, ik snap niet hoe je denkt dat het normaal is om de BLM-beweging "Burn, Loot & Murder" te noemen. Als dat niet extreem is, wat dan wel?quote:
Want jij ziet veel discussies over de definitie van woke, of iets wel of niet woke is vanwege een andere definitie? Kerel.quote:Op maandag 12 december 2022 17:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In het geval van dit soort subjectieve concepten met arbitraire definities als 'extreem links' en 'woke' lijkt me het essentieel om ervoor te zorgen dat je goed weet wat de ander bedoelt met die term.
quote:Op maandag 12 december 2022 17:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus, ik snap niet hoe je denkt dat het normaal is om de BLM-beweging "Burn, Loot & Murder" te noemen. Als dat niet extreem is, wat dan wel?
Dan is het vast heel eenvoudig om uit te leggen wat 'woke' isquote:Op maandag 12 december 2022 17:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want jij ziet veel discussies over de definitie van woke, of iets wel of niet woke is vanwege een andere definitie? Kerel.
Gras is gras, water is water, woke is woke.
Een normaal gesprek is in elk geval niet mogelijk als je met dit soort labels aan komt zetten.quote:Op maandag 12 december 2022 17:27 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Ja super extreem, absurd gewoon.
Denk dat we die woorden maar moeten verbieden ofzo? Niet? En dan in die volgorde of gewoon alle woorden individueel ook maar?![]()
Laat ik mijn abbo maar weer eens oppimpen zodat je weer gewoon op mute kan, geen idee welke lol jij er in ziet om te trollen met semantische discussies, je bent echt niet zo dom als dat je je voordoet.quote:Op maandag 12 december 2022 17:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan is het vast heel eenvoudig om uit te leggen wat 'woke' is. Maar het begon met extreem links, dus laten we dat eerst maar eens ophelderen.
In plaats van de discussie te ontlopen zou je ook gewoon in een paar zinnen kunnen uitleggen wat je ermee bedoelt wanneer je met concepten komt die voor iedereen iets anders (kunnen) betekenen.quote:Op maandag 12 december 2022 17:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laat ik mijn abbo maar weer eens oppimpen zodat je weer gewoon op mute kan, geen idee welke lol jij er in ziet om te trollen met semantische discussies, je bent echt niet zo dom als dat je je voordoet.
Ah, 'de experts' zeggen dit. Poeh, dan zal het tegenovergestelde dus wel waar zijn. Maar laten we eens even kijken welke 'experts' dit betreft. Dat is er eigenlijk maar n, namelijk J.M. Berger (he/him). Let op de voornaamwoorden hoor. En deze 'expert' doet niet anders dan allerlei negatieve en snerende tweets over Musk de wereld inslingeren of re-tweeten. We zien hier weer een duidelijke vervaging van de scheidingslijn tussen wetenschap en activisme.quote:
Och, Ron is zo hevig getriggerd dat hij de caps lock aan heeft laten staan bij het typen van al die namen.quote:Op maandag 12 december 2022 17:32 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Oh nee, die dekselse Musk reageert op niet linkse accounts.
Een advocaat van DeSantis moest dat voor de rechter ook een keer beantwoorden en hij zei:quote:Op maandag 12 december 2022 17:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gaan we weer: wat bedoel je concreet met woke? Maar laten we het eerst even bij extreem links houden.
Waarom is volgens jou deze illustratie uit Don Quixote zo passend?quote:Op maandag 12 december 2022 17:53 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Elon Musk is eigenhandig 'The mortal threat to civilization that is the woke mind virus' aan het bestrijden![]()
Ik leen even het plaatje van @:Monolith:
[ afbeelding ]
Dat is een definiring die niet het hele verhaal verteld, maar zelfs in deze vorm betreft het een onjuiste claim.quote:Op maandag 12 december 2022 18:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Een advocaat van DeSantis moest dat ook beantwoorden en hij zei:
'The belief there are systemic injustices in American society and the need to address them.'
The horror!
Meer context. Slapen op kantoor om werkdruk aan te kunnen, fucking hell.quote:However, one of the few things Musk has no control over is the information that comes out of Twitter 2.0. In recent days, various unflattering pieces of information have been leaked to the press, to the chagrin of the billionaire. There is, for example, the story that many spaces in the social network headquarters have been converted into bedrooms where people can spend their nights because Musk demands a huge time commitment from his employees.
'Twitter Will Immediately Seek Damages'
These articles and photos posted on the internet by the BBC, showing makeshift bedrooms at Twitter's headquarters in central San Francisco, led local authorities to open an investigation.
Musk does not seem to have welcomed this bad publicity especially since it was not orchestrated by him. He just sent an email to employees in which he threatens to sue anyone who leaks sensitive information to the press, according to Platformer's Zo Schiffer.
Van alle dingen die er geshadowbanned kunnen worden, is dit er eentje die direct invloed heeft op de veiligheid van Musk.quote:Op maandag 12 december 2022 17:59 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik las dat Musk die vliegtuigspotter van zijn privejet geshadowbanned heeft.
Dat schijnt hij zelf ook geregeld te hebben gedaan. Bovendien zien die kamers er niet zo slecht uit eigenlijk:quote:Op maandag 12 december 2022 18:07 schreef IndoorKite het volgende:
https://www.thestreet.com(...)aking-or-ill-sue-you
[..]
Meer context. Slapen op kantoor om werkdruk aan te kunnen, fucking hell.
quote:Musk Has an Original Idea to Solve The Homeless Crisis in San Francisco
quote:"Convert Twitter SF HQ to homeless shelter since no one shows up anyway," Musk wrote.
Als hij nu ook net zo hard tegen het even zo gevaarlijke complotdenkvirus ingaat komen we nog ergens.quote:Op maandag 12 december 2022 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is volgens jou deze illustratie uit Don Quixote zo passend?
[..]
Dat is een definiring die niet het hele verhaal verteld, maar zelfs in deze vorm betreft het een onjuiste claim.
quote:Op maandag 12 december 2022 18:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat schijnt hij zelf ook geregeld te hebben gedaan. Bovendien zien die kamers er niet zo slecht uit eigenlijk:
[ twitter ]
Maar het is zeker iets anders dan onder het vorige management:
[ twitter ]
Fucking hell ook echt.quote:Op maandag 12 december 2022 18:07 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Rechts heeft het sowieso nooit zo gehad op werknemersrecht (jakkie bah, communisme!); dus dat ook dit allemaal normaal gevonden wordt is helemaal niet zo verrassend.quote:Op maandag 12 december 2022 18:23 schreef IndoorKite het volgende:
Zijn jullie serieus slapen op kantoor door verhoogde werkdruk goed aan het praten?
Bovenop het verbieden van WFH? Echt heel triest dit.
Waarom is dat nu wel een goed argument maar hier niet?:quote:Op maandag 12 december 2022 18:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Van alle dingen die er geshadowbanned kunnen worden, is dit er eentje die direct invloed heeft op de veiligheid van Musk.
quote:
Ik denk dat hij zich ook wel zal realiseren dat dat simpelweg minder gevaarlijk is, enkele fringe uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 12 december 2022 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als hij nu ook net zo hard tegen het even zo gevaarlijke complotdenkvirus ingaat komen we nog ergens.
Ach, progressieven. Die hebben natuurlijk een heel ander beeld van werken bij Twitter, dat bestaat vooral uit een torenhoog salaris (inclusief tekenbonus, equity, auto, laptop), allerlei weelderige luxe zoals gratis topmaaltijden, toegang tot sportschool en een state of the art kantoorruimte, veel cult-achtige virtue signaling met betrekking tot DEIB en misschien, heel misschien dat er dan ook nog een paar uur in de week gewerkt kan worden.quote:
Ironisch van de man die het geen probleem vond dat mensen hun baan en pensioenen verloren omdat ze niet mee wilden werken aan de vaccinatiedwang.quote:Op maandag 12 december 2022 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rechts heeft het sowieso nooit zo gehad op werknemersrecht (jakkie bah, communisme!); dus dat ook dit allemaal normaal gevonden wordt is helemaal niet zo verrassend.
Het complotdenkvirus is minder gevaarlijk?quote:Op maandag 12 december 2022 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich ook wel zal realiseren dat dat simpelweg minder gevaarlijk is, enkele fringe uitzonderingen daargelaten.
[..]
Ach, progressieven. Die hebben natuurlijk een heel ander beeld van werken bij Twitter, dat bestaat vooral uit een torenhoog salaris (inclusief tekenbonus, equity, auto, laptop), allerlei weelderige luxe zoals gratis topmaaltijden, toegang tot sportschool en een state of the art kantoorruimte, veel cult-achtige virtue signaling met betrekking tot DEIB en misschien, heel misschien dat er dan ook nog een paar uur in de week gewerkt kan worden.
Het zijn 2 totaal verschillende voorbeelden. Ik ken de policy niet uit m'n hoofd, eerlijk gezegd. Weet niet of het gedimd wordt op basis van policy of niet.quote:Op maandag 12 december 2022 18:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom is dat nu wel een goed argument maar hier niet?:
[..]
Lijkt me een beetje meten met twee maten toch?
quote:Beleid met betrekking tot privgegevens en media
quote:Het zonder toestemming online delen van de privgegevens van een ander (ook wel \'doxing\' genoemd), vormt een schending van zijn of haar privacy en van de Twitter-regels. Door privgegevens te delen kunnen ernstige veiligheids- en beveiligingsrisico\'s ontstaan voor de betreffende personen.
quote:Zijn de gegevens ergens anders online te vinden?
Als de gemelde gegevens al ergens anders op internet werden gedeeld voordat ze op Twitter werden gedeeld (bijvoorbeeld wanneer iemand zijn of haar privtelefoonnummer op zijn of haar eigen openbaar toegankelijke website plaatst), behandelen we deze gegevens mogelijk niet als priv, omdat de eigenaar ze zelf openbaar beschikbaar heeft gesteld. Let op: wegens het risico op fysiek letsel ondernemen we mogelijk wel actie tegen het delen van thuisadressen, zelfs als deze openbaar beschikbaar zijn.
quote:Wat is een schending van dit beleid?
Volgens dit beleid mag je de volgende typen privgegevens niet delen zonder de toestemming van degene om wiens gegevens het gaat:
informatie over iemands thuisadres of fysieke locatie, inclusief straatnamen, gps-cordinaten of andere identificeerbare locatiegegevens die als priv worden beschouwd;
Het is wat er werd gevraagd, het stond het personeel vrij om daar niet te werken.quote:Op maandag 12 december 2022 18:23 schreef IndoorKite het volgende:
Zijn jullie serieus slapen op kantoor door verhoogde werkdruk goed aan het praten?
Bovenop het verbieden van WFH? Echt heel triest dit.
Exact waarom ik afhaak in dit soort topics tegenwoordig.quote:Op maandag 12 december 2022 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een normaal gesprek is in elk geval niet mogelijk als je met dit soort labels aan komt zetten.
Werk jij eigenlijk? Of ooit gewerkt? Ben benieuwd wat voor werk jij doet?quote:Op maandag 12 december 2022 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, progressieven. Die hebben natuurlijk een heel ander beeld van werken bij Twitter, dat bestaat vooral uit een torenhoog salaris (inclusief tekenbonus, equity, auto, laptop), allerlei weelderige luxe zoals gratis topmaaltijden, toegang tot sportschool en een state of the art kantoorruimte, veel cult-achtige virtue signaling met betrekking tot DEIB en misschien, heel misschien dat er dan ook nog een paar uur in de week gewerkt kan worden.
Vergeet de yoga/meditatie ruimte niet!quote:Op maandag 12 december 2022 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich ook wel zal realiseren dat dat simpelweg minder gevaarlijk is, enkele fringe uitzonderingen daargelaten.
[..]
Welke man was dat?quote:Op maandag 12 december 2022 18:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ironisch van de man die het geen probleem vond dat mensen hun baan en pensioenen verloren omdat ze niet mee wilden werken aan de vaccinatiedwang.
Dit leest inderdaad als het gezwam van een newbie die nog geen dag op de werkvloer heeft gespendeerd.quote:Op maandag 12 december 2022 18:35 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Werk jij eigenlijk? Of ooit gewerkt? Ben benieuwd wat voor werk jij doet?
Bijzonder, aangezien je zelf ook nog wel eens ongepast bepaalde labels gebruikt (bijvoorbeeld 'wappie' of 'alt-right').quote:Op maandag 12 december 2022 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Exact waarom ik afhaak in dit soort topics tegenwoordig.
Inderdaad. Ik vind over het algemeen gezien complottheorien minder gevaarlijk dan woke. Al zijn complottheorien natuurlijk behoorlijk breed, dat moet worden gezegd. De ene theorie is de andere niet.quote:Op maandag 12 december 2022 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het complotdenkvirus is minder gevaarlijk?
dat is het met hem sowieso niet.quote:Op maandag 12 december 2022 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een normaal gesprek is in elk geval niet mogelijk als je met dit soort labels aan komt zetten.
Complottheorien hebben geleid tot de grootste aanval op de Amerikaanse staat sinds 1861. Het waren geen wokies die daar wegens achterlijke ideen over gestolen verkiezingen met galgjes, Confederale vlaggen en wapens het Kapitool bestormden. Uiteraard is in die hoek antisemitisme ook helemaal bon ton, en waar dat toe leidt weten we ook.quote:Op maandag 12 december 2022 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, aangezien je zelf ook nog wel eens ongepast bepaalde labels gebruikt (bijvoorbeeld 'wappie' of 'alt-right').
[..]
Inderdaad. Ik vind over het algemeen gezien complottheorien minder gevaarlijk dan woke. Al zijn complottheorien natuurlijk behoorlijk breed, dat moet worden gezegd. De ene theorie is de andere niet.
Waarom wil je dat van iedereen weten?quote:Op maandag 12 december 2022 18:35 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Werk jij eigenlijk? Of ooit gewerkt? Ben benieuwd wat voor werk jij doet?
Ik gebruik die termen exact op de juiste plaats en manier.quote:Op maandag 12 december 2022 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, aangezien je zelf ook nog wel eens ongepast bepaalde labels gebruikt (bijvoorbeeld 'wappie' of 'alt-right').
Nee. Hoewel het sowieso maar de vraag is of dat berhaupt kan. Ik bedoel, iedereen heeft zich aardig ingegraven en van openstaan voor elkaars standpunten is weinig sprake. Dus wat je er verder mee opschiet weet ik ook niet.quote:Op maandag 12 december 2022 18:38 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat is het met hem sowieso niet.
Huh? Begon jij er niet eerst mee? Remind me again wat jij ook alweer deed/doet? Non-profit toch?quote:Op maandag 12 december 2022 18:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom wil je dat van iedereen weten?
Kennen ze daar geen arbeidstijdenwet?quote:Op maandag 12 december 2022 18:07 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Hmmm.quote:Op maandag 12 december 2022 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik gebruik die termen exact op de juiste plaats en manier.
Woke heeft geleid tot de afbraak van de wetenschap, cultuur en de totale polarisatie van de hele Westerse maatschappij. Niet om de bestorming van het Capitool ook maar enigszins te bagatelliseren, want die was schrikbarend zoals al veel vaker gezegd. En laten we als het over geweld en vandalisme gaat de zomer van 2020 niet vergeten, ook dat was woke-isme.quote:Op maandag 12 december 2022 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Complottheorien hebben geleid tot de grootste aanval op de Amerikaanse staat sinds 1861. Het waren geen wokies die daar wegens achterlijke ideen over gestolen verkiezingen met galgjes, Confederale vlaggen en wapens het Kapitool bestormden. Uiteraard is in die hoek antisemitisme ook helemaal bon ton, en waar dat toe leidt weten we ook.
Kennelijk juich je toe dat dat nog wat extra ruimte krijgt. Anders is het immers 'progressieve censuur'.
Een paar ongewapende mafketels zonder plan die het capitool zijn binnengedrongen wil ik niet bepaald een aanval op de staat noemen.quote:Op maandag 12 december 2022 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Complottheorien hebben geleid tot de grootste aanval op de Amerikaanse staat sinds 1861. Het waren geen wokies die daar wegens achterlijke ideen over gestolen verkiezingen met galgjes, Confederale vlaggen en wapens het Kapitool bestormden. Uiteraard is in die hoek antisemitisme ook helemaal bon ton, en waar dat toe leidt weten we ook.
Kennelijk juich je toe dat dat nog wat extra ruimte krijgt. Anders is het immers 'progressieve censuur'.
Jawel, daarom is San Francisco ook een onderzoek gestart naar deze praktijken.quote:Op maandag 12 december 2022 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kennen ze daar geen arbeidstijdenwet?
Joh. Niks van gemerkt. Bijzonder.quote:Op maandag 12 december 2022 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Woke heeft geleid tot de afbraak van de wetenschap, cultuur en de totale polarisatie van de hele Westerse maatschappij.
Hij begon inderdaad. Maar hij "beschuldigde" anderen er juist van bij een non-profitorganisatie te werken..quote:Op maandag 12 december 2022 18:45 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Huh? Begon jij er niet eerst mee? Remind me again wat jij ook alweer deed/doet? Non-profit toch?
Woke is absoluut gevaarlijk, maar denken dat er nu pas groepen gepolariseerd raken en met vreemde ideen over andere groepen komen is in de Amerikaanse context voorbij bizar. Dat anti-overheidsdenken was er al ver voor woke en heeft diens groezelige wortels in extreem- en conservatief rechtse bewegingen die teruggaan tot de Know Nothing Party; clubjes waar daadwerkelijke xenofobie, rassenhaat en vaak ook antisemitisme gewoon vaste onderdelen van een buitengewoon toxische ideologie waren. Dat was dus ver voor woke. En aanhangers ervan hebben ook geen woke nodig om een vinnige haat jegens alles wat niet WASP is te ervaren.quote:Op maandag 12 december 2022 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmmm.
[..]
Woke heeft geleid tot de afbraak van de wetenschap, cultuur en de totale polarisatie van de hele Westerse maatschappij. Niet om de bestorming van het Capitool ook maar enigszins te bagatelliseren, want die was schrikbarend zoals al veel vaker gezegd. En laten we als het over geweld en vandalisme gaat de zomer van 2020 niet vergeten, ook dat was woke-isme in actie.
Als je geen enkel besef van Amerikaanse geschiedenis en politiek hebt snap ik dat, die bagatellisering. Plus, natuurlijk, dient de Grote Leider een beetje buiten schot te blijven.quote:Op maandag 12 december 2022 18:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een paar ongewapende mafketels zonder plan die het capitool zijn binnengedrongen wil ik niet bepaald een aanval op de staat noemen.
Ik weiger te geloven dat mensen dit echt denken.quote:Op maandag 12 december 2022 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmmm.
[..]
Woke heeft geleid tot de afbraak van de wetenschap, cultuur en de totale polarisatie van de hele Westerse maatschappij. Niet om de bestorming van het Capitool ook maar enigszins te bagatelliseren, want die was schrikbarend zoals al veel vaker gezegd. En laten we als het over geweld en vandalisme gaat de zomer van 2020 niet vergeten, ook dat was woke-isme.
Niet zozeer vanwege arbeidstijden, maar vanwege het feit een kantoorgebouw geen woonbestemming heeft.quote:Op maandag 12 december 2022 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jawel, daarom is San Francisco ook een onderzoek gestart naar deze praktijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |