Ja, m'n punt is een beetje dat dat wat mij betreft allemaal ook geen echte techbedrijven zijnquote:Op maandag 12 december 2022 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
De kern van hun dienst is een online platform, net als een Youtube, facebook, instagram en ga zo maar door.
Ik vind het een wat curieuze definitie.quote:Op maandag 12 december 2022 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, m'n punt is een beetje dat dat wat mij betreft allemaal ook geen echte techbedrijven zijnIk snap wel wat je zegt en natuurlijk stelt de technologie van dit soort bedrijven wel wat voor. Maar voor welk bedrijf geldt dat tegenwoordig niet? Distributiecentra van supermarkten, pakketbezorging, landbouw en veeteelt, mediaproductie, zo'n beetje elke sector draait om technologie vandaag de dag.
Ik vind dat je pas echt van een technologiebedrijf kan spreken wanneer ze technologische producten of diensten leveren waar anderen gebruik van kunnen maken in hun eigen processen of werkzaamheden. Zoals de traditionele technologiebedrijven doen. Intel, Microsoft, Oracle, Nvidia, dát zijn techbedrijven. Die zijn ook de motor van de innovatie van de maatschappij, iets dat voor die platformbedrijven veel minder geldt.
quote:Op maandag 12 december 2022 13:51 schreef Tijn het volgende:
Ik vind dat je pas echt van een technologiebedrijf kan spreken wanneer ze technologische producten of diensten leveren waar anderen gebruik van kunnen maken in hun eigen processen of werkzaamheden. Zoals de traditionele technologiebedrijven doen. Intel, Microsoft, Oracle, Nvidia, dát zijn techbedrijven. Die zijn ook de motor van de innovatie van de maatschappij, iets dat voor die platformbedrijven veel minder geldt.
Ben het wel eens met Monolith. Twitter is een tech bedrijf omdat hun kernproduct een digitaal (communicatie)platform is. Daarnaast wordt Twitter ook wel gebruikt als communicatiemiddel door anderen. Dus eigenlijk voldoet het ook wel aan jouw definitie van een tech bedrijf @Tijn m.i.quote:Op maandag 12 december 2022 13:36 schreef Monolith het volgende:
Wat maakt een bedrijf een techbedrijf? In mijn ogen dat hun primaire dienst of product digitaal is. Dat kan een platform zijn waarop je diensten biedt waar anderen voor betalen, waarbij het verdienmodel bestaat uit abonnementsvormen of advertentie-inkomsten, een stuk software dat verkocht wordt en ga zo maar door.
Hoe kan je dit claimen?quote:Op maandag 12 december 2022 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, als jij niet ziet dat er sprake is van een verziekte werksfeer als je het gros van je personeel wegsaneert, mensen van alles gaat opleggen en ga zo maar door, dan denk jij niet dat er sprake is van een verziekte werksfeer? Ik vraag me soms wel eens af of sommige mensen hier überhaupt enige werkervaring hebben.
Ik zeg overigens ook nergens dat hij z'n bedrijf niet mag runnen zoals hij wil, maar Twitter heeft in tegenstelling tot een Tesla werknemers niet zoveel boeiends te bieden.
Wat politiek betref is jouw oeuvre in dit topic en in bredere zin op dit forum ook onder je vorige usernames alleszeggend. Dat jij kennelijk niet kunt inzien dat sommige mensen gewoon vanuit hun eigen vak kijken naar organisaties zegt meer over jouw brein dat volkomen geconditioneerd is om te denken in politieke hokjes. Zoals ik zei, voor mij gewoon 'just another tech company', voor jou een politiek project.
quote:Op maandag 12 december 2022 14:05 schreef Rnie het volgende:
Kan het niet zo zijn dat het juist de werksfeer voor een groot gedeelte bevorderd?
Heb je zelf wel werkervaring eigenlijk?quote:Op maandag 12 december 2022 14:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat het juist de werksfeer voor een groot gedeelte bevorderd? Of zeg je dit op basis van je 20 jaar ervaring in de IT?
Het is een vraag he, ik weet het antwoord daarop niet, aangezien ik niet in san fran benquote:
Er worden heel veel dingen geclaimed zonder fundering. Zowat elke tweet van Musk mist fundering. Dat weerhoudt jou er niet van om het te posten hier.quote:Op maandag 12 december 2022 14:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het is een vraag he, ik weet het antwoord daarop niet, aangezien ik niet in san fran benHet gaat erom dat er dingen worden geclaimd zonder fundering. Als die fundering er wel is, dan zal ik @:monolith de moeder praisen.
Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag?quote:Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je zelf wel werkervaring eigenlijk?
Je doet wel wat vreemde aannames over hervormingen binnen bedrijven...quote:Op maandag 12 december 2022 14:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag?Of krijgen we nu een "wat zou jij ervan vinden als" antwoord?
Als je serieus denkt dat driekwart van je personeel de deur wijzen, voordelen van je werknemers afpakken en ga zo maar door geen fors negatieve impact heeft op de werksfeer binnen een bedrijf kunnen we hier toch echt niets anders dan concluderen dat je weinig werkervaring hebt. Maar kom, je sneerde al over mijn 20 jaar werkervaring in de IT, wat breng jij mee?quote:Op maandag 12 december 2022 14:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag?Of krijgen we nu een "wat zou jij ervan vinden als" antwoord?
Maar wie zegt dat ik Musk zijn mening deel omtrent zijn tweets die ik hier deel?quote:Op maandag 12 december 2022 14:15 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Er worden heel veel dingen geclaimed zonder fundering. Zowat elke tweet van Musk mist fundering. Dat weerhoudt jou er niet van om het te posten hier.
En het heeft er meer mee te maken dat jij geen IT-er bent, niet dat je niet in SF bent.
Misschien moet je erbij zetten wat je zelf vindt, in plaats van alleen maar een tweet te quoten.quote:Op maandag 12 december 2022 14:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat ik Musk zijn mening deel omtrent zijn tweets die ik hier deel?
Als je zo'n groot deel ontlsaat en het heeft maar weinig tot geen effect op het product dat je aflevert. Dan waren het bullshitjobs en dat heeft zeer zeker een negatieve invloed op de werkvloer.quote:Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat driekwart van je personeel de deur wijzen, voordelen van je werknemers afpakken en ga zo maar door geen fors negatieve impact heeft op de werksfeer binnen een bedrijf kunnen we hier toch echt niets anders dan concluderen dat je weinig werkervaring hebt. Maar kom, je sneerde al over mijn 20 jaar werkervaring in de IT, wat breng jij mee?
Ongeacht of je zijn mening deelt, jij bent zelf niet vies van dingen delen zonder fundering. En discussies te voeren op basis van die meningen zonder fundering. Zeg niet dat fundering niet goed is, ik zeg dat je een hypocriet bentquote:Op maandag 12 december 2022 14:31 schreef Rnie het volgende:
Maar wie zegt dat ik Musk zijn mening deel omtrent zijn tweets die ik hier deel?Die fout maakte een vorige user ook al. Iets delen in het Twitter topic betekend toch niet dat ik de mening deel van diegene
Als dat de regel is hier, dan zal ik me daarnaar schikken, maar tot dusverre is mij dat onbekend.
Je bent geen IT-er. Dat hadden we vroeg in deze reeks al geconstateerdquote:Dus als je pas een IT'er bent, kan je op Fok claimen dat er op dit moment bij Twitter een verziekte of goeie werksfeer hangt? Oke, weten wij dat ook weer.
Stel dat ik een IT'er zou zijn, kan ik dan claimen dat er op jouw werkvloer een verziekte werksfeer hangt? Omdat ik toevallig gesproken hebt met een paar ex-collega's van je bedrijf die hoogstwaarschijnlijk nu een bias hebben. Zal in hun optiek wel een kutbedrijf zijn aangezien de afdeling is gesaneerd. Moet ik het daarop baseren?
Beetje gek wel.
Dat geeft niet echt blijk van enige kennis van hoe bedrijven werken. Je lijkt te denken dat driekwart van de werknemers bezig was met het in de lucht houden van het platform, dat is natuurlijk niet het geval. Veel van het techpersoneel was bezig met het ontwikkelen van nieuwe features. Het effect van het ontslaan van dat soort personeel merk je niet direct. Daar gaat wel even tijd overheen. Daarnaast is er natuurlijk ook veel personeel ontslagen dat zich bezig houdt met het verdienmodel, namelijk adverteerders. Daar wordt wel degelijk geklaagd over ernstig verminderde dienstverlening, dus dat effect is direct zichtbaar.quote:Op maandag 12 december 2022 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als je zo'n groot deel ontlsaat en het heeft maar weinig tot geen effect op het product dat je aflevert. Dan waren het bullshitjobs en dat heeft zeer zeker een negatieve invloed op de werkvloer.
Het gaat er niet om wat ik denk.quote:Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat driekwart van je personeel de deur wijzen, voordelen van je werknemers afpakken en ga zo maar door geen fors negatieve impact heeft op de werksfeer binnen een bedrijf kunnen we hier toch echt niets anders dan concluderen dat je weinig werkervaring hebt. Maar kom, je sneerde al over mijn 20 jaar werkervaring in de IT, wat breng jij mee?
Tja, als software eenmaal draait, dan blijft het in principe draaien zolang niemand eraan komt. De effecten van het ontslaan van al die mensen worden pas op langere termijn duidelijk. Al duurt het nu al belachelijk lang om de wijzigingen die Elon roept daadwerkelijk door te voeren.quote:Op maandag 12 december 2022 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als je zo'n groot deel ontlsaat en het heeft maar weinig tot geen effect op het product dat je aflevert. Dan waren het bullshitjobs en dat heeft zeer zeker een negatieve invloed op de werkvloer.
Benieuwd hoe de MTOs gaan verlopen. allemaal topscores waarschijnlijk, beste CEO ever, prachtig bedrijf, fantastische werksfeer en ga zo maar door.quote:Op maandag 12 december 2022 14:38 schreef IndoorKite het volgende:
Deze is wel een beetje ontopic nu
[ twitter ]
Klinkt een beetje als "als je bitcht over het bedrijf vlieg je eruit". Leuke werksfeer?
Die mensen hebben een Nda ondertekent. Echt elk bedrijf zou hetzelfde doen Als je bedrijfsgeheimen naar buiten brengt .quote:Op maandag 12 december 2022 14:38 schreef IndoorKite het volgende:
[ twitter ]
Klinkt een beetje als "als je bitcht over het bedrijf vlieg je eruit". Leuke werksfeer?
Jack zelf heeft al aangegeven dat ie veel te veel personeel had aangemonen en dat dat zijn schuld was.quote:Op maandag 12 december 2022 14:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat geeft niet echt blijk van enige kennis van hoe bedrijven werken. Je lijkt te denken dat driekwart van de werknemers bezig was met het in de lucht houden van het platform, dat is natuurlijk niet het geval. Veel van het techpersoneel was bezig met het ontwikkelen van nieuwe features. Het effect van het ontslaan van dat soort personeel merk je niet direct. Daar gaat wel even tijd overheen. Daarnaast is er natuurlijk ook veel personeel ontslagen dat zich bezig houdt met het verdienmodel, namelijk adverteerders. Daar wordt wel degelijk geklaagd over ernstig verminderde dienstverlening, dus dat effect is direct zichtbaar.
De vraag of Twitter nog aanspraak kan maken op Ierland als OSS voor GDPR kwestie door de hele reorganisatie, wat ook een serieus impact op de bedrijfsvoering kan hebben met rechtszaken in alle EU landen tot gevolg zoals bij vele andere techbedrijven.
Nee, zo klinkt dat dus niet. Het is heel normaal dat je bedrijfsinformatie niet openbaart.quote:Op maandag 12 december 2022 14:38 schreef IndoorKite het volgende:
[ twitter ]
Ja, maar niet elk bedrijf hoeft het te doen omdat de medewerkers die daar werken blijkbaar niet de noodzaak zien om hierover te communiceren. Dus nogmaals, hoezo is er een goede werksfeer als de CEO van je bedrijf een mail stuurt naar medewerkers om hierover te dreigen? Als alles peachy zou gaan, waarom zou dit mailtje uberhaupt nodig zijn?quote:Op maandag 12 december 2022 14:45 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die mensen hebben een Nda ondertekent. Echt elk bedrijf zou hetzelfde doen Als je bedrijfsgeheimen naar buiten brengt .
Dan moet je zelf onderzoek doen: Lees alle tweets door, lees alle berichten op facebook door en kijk ook even op andere social media. Beetje turven en kijken wat wel hier staat en niet daar. En dan kijken of de originele poster daar een reden voor had. Tot over een jaar tien.quote:Op maandag 12 december 2022 11:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, ik ben benieuwd naar wat Twitter precies heeft onderdrukt omtrent COVID.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |