Dat is ook heel normaal, dus misschien is er een reden dat ze dit toch (proberen te) doen? Bijv. als ze erg ontevreden zijn of niet mee eens zijn?quote:Op maandag 12 december 2022 14:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, zo klinkt dat dus niet. Het is heel normaal dat je bedrijfsinformatie niet openbaart.
Hoezo? Free speech toch?quote:Op maandag 12 december 2022 14:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, zo klinkt dat dus niet. Het is heel normaal dat je bedrijfsinformatie niet openbaart.
En dan is het ook normaal dat je ze er op wijst dat dit wettelijk niet mag, als je daar toch problemen mee hebt omdat je ontevreden bent kun je beter een nieuwe baan zoeken.quote:Op maandag 12 december 2022 14:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dat is ook heel normaal, dus misschien is er een reden dat ze dit toch (proberen te) doen? Bijv. als ze erg ontevreden zijn of niet mee eens zijn?Wel bij de les blijven @:rnie
Een bepaald aantal medewerkers kunnen ook ontevreden zijn. Dat is weliswaar een aanname, maar dat kan zeker. Wat is je punt precies? Zoek je een verband mbt de geclaimde verziekte werksfeer door @Monolith?quote:Op maandag 12 december 2022 14:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dat is ook heel normaal, dus misschien is er een reden dat ze dit toch (proberen te) doen? Bijv. als ze erg ontevreden zijn of niet mee eens zijn?Wel bij de les blijven @:rnie
Oh nee, dan is het goed. We gaan het wel zien. Er lijkt weinig plan achter te zitten. Zoals ik eerder aangaf is het eerder een Stalinistische zuivering waarbij alles en iedereen die verkeerd keek naar de grote leider de deur uitvloog en er wat vertrouwelingen hier en daar binnen gehaald werden. Dat is niet echt de basis voor een solide reorganisatie natuurlijk. Je mag het doen en het is nu Musk z'n speeltje, maar dat maakt het nog geen verstandige strategie.quote:Op maandag 12 december 2022 14:47 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jack zelf heeft al aangegeven dat ie veel te veel personeel had aangemonen en dat dat zijn schuld was.
Wat er al dan niet wettelijk niet mag is niet zo simpel als 'niets openbaren' natuurlijk. Mijn werkgever kan mij inderdaad aansprakelijk stellen voor het openbaren van gegevens over klanten, financiële situatie van het bedrijf en dergelijke, maar als ik zeg dat de koffie niet te zuipen is, dan mag dat gewoon. Musk lijkt een soort van totaalverbod op elke vorm van negatieve publiciteit te willen.quote:Op maandag 12 december 2022 14:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En dan is het ook normaal dat je ze er op wijst dat dit wettelijk niet mag, als je daar toch problemen mee hebt omdat je ontevreden bent kun je beter een nieuwe baan zoeken.
Misschien zijn ze daar al mee bezig? Punt is, intern lijkt het niet allemaal peachy te gaan bij Twitter. Het idee dat de werksfeer van het bedrijf goed is is nogal zwak.quote:Op maandag 12 december 2022 14:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En dan is het ook normaal dat je ze er op wijst dat dit wettelijk niet mag, als je daar toch problemen mee hebt omdat je ontevreden bent kun je beter een nieuwe baan zoeken.
quote:Op maandag 12 december 2022 14:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Een bepaald aantal medewerkers kunnen ook ontevreden zijn. Dat is weliswaar een aanname, maar dat kan zeker.
Mooi dat je het begint te snappen.quote:Wat is je punt precies? Zoek je een verband mbt de geclaimde verziekte werksfeer door @:monolith?
Of ik wacht gewoon netjes de onthullingen af.quote:Op maandag 12 december 2022 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet je zelf onderzoek doen: Lees alle tweets door, lees alle berichten op facebook door en kijk ook even op andere social media. Beetje turven en kijken wat wel hier staat en niet daar. En dan kijken of de originele poster daar een reden voor had. Tot over een jaar tien.
Dus op basis van een zelfgeclaimde aanname, trek je een verband met de aanname van @Monolith omtrent de huidige verziekte werksfeer? Meen je dit echt?quote:Op maandag 12 december 2022 15:01 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
[..]
Mooi dat je het begint te snappen.
quote:Op maandag 12 december 2022 14:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat er al dan niet wettelijk niet mag is niet zo simpel als 'niets openbaren' natuurlijk. Mijn werkgever kan mij inderdaad aansprakelijk stellen voor het openbaren van gegevens over klanten, financiële situatie van het bedrijf en dergelijke, maar als ik zeg dat de koffie niet te zuipen is, dan mag dat gewoon. Musk lijkt een soort van totaalverbod op elke vorm van negatieve publiciteit te willen.
Je blijft wel aan het clownen hè? Kijk prima hoor dat jij hier de kleuter uit wilt hangen en lekker wilt trollen, maar in de grotemensenwereld hebben we geen undercoveroperatie nodig om te kunnen snappen wat de impact van rigoreuze maatregelen op de werkvloer zijn. Dat hebben we allemaal al wel meegemaakt en we kennen de uitwerking. Dat gaat bij Twitter niet heel anders zijn hoor.quote:Op maandag 12 december 2022 15:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus op basis van een zelfgeclaimde aanname, trek je een verband met de aanname van @:monolith omtrent de huidige verziekte werksfeer? Meen je dit echt?![]()
Mocht dit het niet zijn, dan wil ik wel eens weten wat ik dan nu wel snap
Gelijk speelveld.quote:Op maandag 12 december 2022 15:07 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens wie er ook terug is, samen met zijn broer natuurlijk.
Wat is de zelfgeclaimde aanname hier? Dat er een slechte werksfeer is omdat de CEO zijn medewerkers zit te bedreigen om geen schadelijke dingen over het bedrijf te roepen?quote:Op maandag 12 december 2022 15:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus op basis van een zelfgeclaimde aanname, trek je een verband met de aanname van @:monolith omtrent de huidige verziekte werksfeer?
Ja precies wat ik zeg, "the intent to harm twitter" is gewoon een vorm van intimidatie. Een NDA is natuurlijk gewoon ingeperkt in wat ie mag zeggen, veelal zijn zaken te breed of te vaag gedefinieerd. Dan is de overeenkomst nog wel handig als juridische intimidatie als iemand zo dom is om hem te ondertekenen, maar houdt ie uiteindelijk geen stand bij de rechter. Ik heb wel vaker dat soort absurdistische NCAs / NDAs voor m'n kiezen gehad. Als je NCA bevat dat je niet in een straal van 200 kilometer bij een ander IT bedrijf werkzaam mag zijn, dan verwijst de rechter hem vrij snel naar de prullenbak. Evenzo als je elke vorm van negatieve uiting wilt bevechten. Als iemand zegt dat ie is ontslagen omdat ie op de interne slack Musk een paardenlul heeft genoemd, dan openbaar je feitelijk informatie uit interne communicatie, wat ongetwijfeld in de NDA zal staan, maar daar zal een rechter ook nog wel een mening over hebben.quote:
Idd laten we lekker de nazi gaan uithangen en bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen dat heeft zo goed gewerkt vanaf 1938 dat we er een wereldoorlog aan overgehouden hebben.quote:Op maandag 12 december 2022 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
En zo is het, zolang dit soort destructieve gedachtegoed niet bestreden word is de samenleving gedoemd om falen.
Denk dat dat valt onder 'occasional slip ups'.quote:Op maandag 12 december 2022 15:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja precies wat ik zeg, "the intent to harm twitter" is gewoon een vorm van intimidatie. Een NDA is natuurlijk gewoon ingeperkt in wat ie mag zeggen, veelal zijn zaken te breed of te vaag gedefinieerd. Dan is de overeenkomst nog wel handig als juridische intimidatie als iemand zo dom is om hem te ondertekenen, maar houdt ie uiteindelijk geen stand bij de rechter. Ik heb wel vaker dat soort absurdistische NCAs / NDAs voor m'n kiezen gehad. Als je NCA bevat dat je niet in een straal van 200 kilometer bij een ander IT bedrijf werkzaam mag zijn, dan verwijst de rechter hem vrij snel naar de prullenbak. Evenzo als je elke vorm van negatieve uiting wilt bevechten. Als iemand zegt dat ie is ontslagen omdat ie op de interne slack Musk een paardenlul heeft genoemd, dan openbaar je feitelijk informatie uit interne communicatie, wat ongetwijfeld in de NDA zal staan, maar daar zal een rechter ook nog wel een mening over hebben.
Waar blijf je bron omtrent de huidige verziekte werksfeer nou? Of is vragen om een bron ook trollen tegenwoordig?quote:Op maandag 12 december 2022 15:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je blijft wel aan het clownen hè? Kijk prima hoor dat jij hier de kleuter uit wilt hangen en lekker wilt trollen, maar in de grotemensenwereld hebben we geen undercoveroperatie nodig om te kunnen snappen wat de impact van rigoreuze maatregelen op de werkvloer zijn. Dat hebben we allemaal al wel meegemaakt en we kennen de uitwerking. Dat gaat bij Twitter niet heel anders zijn hoor.
Dat je CEO je bedreigt met rechtzaken als je je mond niet houdt over schadelijke dingen in het bedrijf is geen bewijs van een verziekte werksfeer? Serieus? Waar werk jij? Krijgen jullie vaker dit soort mailtjes van je CEO?quote:Op maandag 12 december 2022 15:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar blijf je bron omtrent de huidige verziekte werksfeer nou? Of is vragen om een bron ook trollen tegenwoordig?
De wereld is niet zo simpel, het is niet woke of de verdoemenis.quote:Op maandag 12 december 2022 15:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd laten we lekker de nazi gaan uithangen en bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen dat heeft zo goed gewerkt vanaf 1938 dat we er een wereldoorlog aan overgehouden hebben.
Het totale gebrek aan historisch inzicht wat bepaalde retoriek teweeg kan brengen lijkt totaal te ontbreken bij een stel rechts conservatieve users.
Wat dacht je van zelf nadenken? Ik wil als gebruiker al niet eens meer geassocieerd worden met Twitter, laat staan als medewerker. Ik zou niet weten hoe snel ik een andere baan moest zoeken. Lijkt me sterk dat ik de enige ben die er zo over denkt.quote:Op maandag 12 december 2022 15:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar blijf je bron omtrent de huidige verziekte werksfeer nou?
Kan google veel beter dan ik, waarschijnlijk. Extreme ideeën aan de linkerzijde van het politieke spectrum zijn extreem linkse ideeën. Maar wanneer iets extreem is is naar interpretatie van het individu, lijkt me. Dat is niet zo zwart-wit hè.quote:Op maandag 12 december 2022 08:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij hebt er nogal een handje van om dingen extreem of extremistisch te noemen wanneer je het ergens mee oneens bent, en daarom lijkt het me niet heel gek om te vragen wat je er precies mee bedoelt wanneer je het over extreem links hebt. Maar blijkbaar kan je dat niet uitleggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |